سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

پل شکسته لار - محل درگیری گروه عبدالمالک ریگی و جند الشیطان با نیروهای ناجا و سپاه

جزئیات جنایات عبدالمالک ریگی و جندالشیطان در «پل شکسته لار»

خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی از محل شهادت و یادواره شهدای جنایات گروهک تروریستی جندالشیطان در منطقه مرزی «لار» بازدید کردند.

سرهنگ برات‌علی میرشکاری، فرمانده هنگ مرزی میرجاوه در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به سیستان و بلوچستان، در تشریح جنایات گروهک تروریستی جندالشیطان در محله «پل شکسته لار» گفت: در اسفندماه سال 87 گروهک تروریستی جندالشیطان که دست نشانده آمریکاست قصد داشت در سالگرد حادثه تاسوکی وارد کشور شود و حادثه‌ای شبیه به زابل را رقم بزند و اقدام به انسداد جاده زاهدان به مشهد کنند و عملیاتی تروریستی انجام دهند که مرزبانان در این منطقه از حضور آنان مطلع شده و اقدام به مقابله با آنان کرده‌اند.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از مشاهده این افراد، در عملیاتی، ضربات سنگینی را به تروریست‌ها وارد کرده و سرکرده عملیات و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

فرمانده هنگ مرزی میرجاوه خاطرنشان کرد: در جریان این عملیات، سه تن از نیروهای مرزبانی به هویت «اسماعیل سریشی»، «محمد صفاری» و «ستوان دوم شربتی» به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

به گفته وی، پس از این حادثه که در اسفندماه سال 87 رخ داد، هیچ یک از اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان، جرات ورود به خاک کشور را نداشتند.

میرشکاری اضافه‌کرد: تروریست‌ها پس از متحمل شدن ضربه سنگین از جانب مرزبانان، به داخل خاک کشور پاکستان متواری شدند.

منبع: ایسنا

روایتی از رویارویی سپاه با جندالشیطان:

عملیات غافلگیرکننده در "پلِ شکسته"/ ریگی و تیم ۴۰ نفره‌اش در کمین سپاه +تصاویر

سپاه پاسداران

نیروهای سپاه به تروریست‌ها اجازه می‌دهند که اندکی وارد خاک کشورمان شوند و خودشان در نقطه‌ای مشرف به یک پل که به پل شکسته مشهور است، در کمین‌های متعددی مستقر شده بودند.

به گزارش مشرق، امنیت یکی از مصادیق جدی اجرا و تحقق عدالت است و استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل ناامنی‌هایی که تاکنون به خود دیده است، نیاز جدی به این موضوع داشته است.

در گزارش حاضر، روایتی شنیدنی از رشادت‌های نیروهای سپاه تحت فرماندهی سردار شهید شوشتری را خواهید خواند.

اسفند ماه سال 87؛ مردم آماده نوروز می‌شوند

روزهای سرد پاییز سال 87 رو به اتمام است و مردم در شهرهای مختلف کشورمان خود را آماده برگزاری جشن‌های سال نو می‌کنند. در سیستان و بلوچستان هم مردم اندک اندک خود را آماده بهار کرده‌اند تا سال جدید و عید نوروز را جشن بگیرند اما غافل از اینکه تعدادی تروریست برنامه‌ای حساب شده طراحی کرده‌اند تا شمال شرق زاهدان را ناامن کنند.

گروهک تروریستی جندالشیطان به رهبری عبدالمالک ریگی که سرخوش از اقدامات تروریستی خود در دارزین بم و تاسوکی بود، سرلوحه کارش را طراحی عملیاتی کرده است که بسیار شبیه به "عملیات خونین تاسوکی" است.


محلی که تیم تروریستی از آنجا وارد خاک ایران شدند - شمال شرق زاهدان

در اتاق عملیات این گروهک تروریستی، برنامه عملیاتی اینگونه طراحی می‌شود که یک تیم قریب به 20 نفره با پشتیبانی یک تیم پشتیبانی 20 نفره، باید از نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان و در جنوب میل 3 جانبه وارد خاک ایران شده و با عبور از مناطق صعب العبور کوهستانی و نفوذ حدودا 10 کیلومتری به عمق خاک کشورمان، خود را به جاده پرتردد زابل - زاهدان برساند و حادثه‌ای به مراتب خونین‌تر از "تاسوکی" را رقم بزند.

منطقه عملیاتی‌ای که انتخاب می‌شود، تحت حوزه استحفاظی هنگ مرزی نیروی انتظامی در زاهدان است و هنوز ماموریت حراست از مرزها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار نشده است. از این لحاظ، مرزها به طور کامل تحت کنترل نیست و گروهک ریگی هم به خوبی به این امر واقف است.

این عملیات آنقدر برای گروهک و بقایش اهمیت داشت که عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالشیطان، فرماندهی عملیات را برعهده گرفته و شخصا با تیم عملیاتی، راهی منطقه می‌شود.

18 اسفند  سال 87؛ روزِ عملیات

روز عملیات فرامی‌رسد و تیم حدودا 40 نفره عملیاتی و پشتیبانی تروریست‌ها با 4 خودرو از داخل خاک پاکستان خود را به منطقه مورد نظر می‌رساند و نقطه‌ای خارج از دید، خودروها استتار شده و 20 نفر اصلی با پشتیبانی 20 تروریست دیگر وارد خاک کشورمان می‌شوند. کار برای اینکه دقیق باشد، همه‌ی تروریست‌ها لباس استتار هنگ مرزی ناجا به تن دارند تا با کمترین مشکل خود را به جاده زابل - زاهدان برسانند.

تروریست‌ها که وارد خاک کشورمان می‌شوند، با یک خودرو گشت هنگ مرزی ناجا مواجه می‌شوند و هنگ مرزی به آنها مشکوک شده و با مشکوک‌شدن نیروهای هنگ مرزی ناجا، تروریست‌ها تصمیم می‌گیرند که با آنها درگیر شوند.


یادمان شهدای ناجا در محل درگیری

در جریان این درگیری، چند تن از ماموران ناجا به شهادت می‌رسند و تروریست‌ها راه را به سوی هدف‌شان پیش می‌گیرند اما غافل از این اینکه مدت‌هاست که در تور اطلاعاتی نیروهای سپاه قرار گرفته‌اند.

نیروهای سپاه به تروریست‌ها اجازه می‌دهند که اندکی وارد خاک کشورمان شوند و در نقطه‌ای مشرف به یک پل که به "پل شکسته" مشهور است، در کمین‌های متعددی مستقر شده بودند؛ در پل شکسته، به دلیل محیط بسیار خاصش که در وسط یک دره واقع شده بود، نیروهای سپاه اشراف کاملی از بالا و اطراف، به تیم تروریست‌ها پیدا می‌کنند و درگیری شدیدی میان نیروهای سپاه و تروریست‌های مسلح آغاز می‌شود.

پل شکسته لار - محل درگیری گروه عبدالمالک ریگی و جند الشیطان با نیروهای ناجا و سپاه


پلی که به "پل شکسته" مشهور است؛ محل وقوع درگیری بین نیروهای سپاه و تروریست‌ها

عملیاتِ غافلگیر کننده سپاه

این عملیات اگر چه برای تروریست‌ها اهمیت بالایی داشت، اما برای کشورمان و به خصوص سپاه پاسداران هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، چون فرماندهی این عملیات تروریستی را ریگی برعهده داشت، سردار نورعلی شوشتری جانشین وقت نیروی زمینی سپاه نیز فرماندهی نیروهای عملیاتی سپاه پاسداران را برعهده می‌گیرد.

پل شکسته لار - محل درگیری گروه عبدالمالک ریگی و جند الشیطان با نیروهای ناجا و سپاه

سردار شوشتری در این عملیات شخصا با نیروهایش (تکاوران سپاه) در منطقه مستقر شده و در نقطه‌ای کمین می‌کنند و پس از ورود تیم تروریستی به منطقه مورد نظر سپاه،  درگیری شدید آغاز می‌شود.

با شدت گرفتن درگیری و کشته‌شدن تعداد بالایی از تروریست‌ها، عبدالمالک ریگی ناچار می‌شود، دستور عقب نشینی صادر کند و چند نفر باقی مانده از نیروهایش مجبور به عقب نشینی می‌شوند.

این عملیات آنقدر ضربه اطلاعاتی و عملیاتی سنگینی به گروهک جندالشیطان وارد می‌کند که این گروهک تا پایان عمرش و دستگیری ریگی، هرگز دیگر از این منطقه و یا مناطق همجوار حتی در یک مورد هم اقدام به عملیات تروریستی نکرد.

عملیات نیروهای سپاه به فرماندهی سردار رشید و شهید، نور علی شوشتری به "عملیاتِ پل شکسته" مشهور شده و هنوز هم، نشانه‌های زیادی از این عملیات برجای مانده است. در نقطه‌ اصلی درگیری یعنی روی پل شکسته، تابلویی وجود داشت که روی آن نوشته شده بود "خطر مرگ"؛ تابلو را از نزدیک دیدم و هنوز جای گلوله‌های زیادی از آن درگیری، روی آن باقی مانده است.

پل شکسته لار - محل درگیری گروه عبدالمالک ریگی و جند الشیطان با نیروهای ناجا و سپاه
گلوله‌هایی که در این درگیری به تابلو "خطر مرگ" اصابت کرده است

در بخش بالایی پل شکسته و محل ورود تروریست‌ها هم، یادمانی برای شهدای ناجا ساخته شده که حال و هوای خاصی دارد، یادمانی در نقطه صفر مرزی برای شهدایی که جان‌شان را فدای حراست از امنیت مردم کشور کردند.

منبع: مشرق

مطالب مرتبط : شهید سید نورخدا موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی