سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

کنایه سنگین سعید محمد به جهانگیری

سعید محمد: الآن در یک بی دولتی عجیب رو برو هستیم. یکی می‌گفت با فرزندم اسم فامیل بازی میکردیم، به اشیاء که رسیدیم دیدم نوشته: رئیس جمهور!

مطالب مرتبط : انتخابات ، رئیسی ،

۰ نظر موافقین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۸
ع . شکیبا---۱۳۸

http://www.irentekhabat.com/Image/Turnout/(16)1.JPG

و به جامعه محترم روحانیت خصوصاً مراجع معظم، وصیت می‌کنم که خود را از مسائل جامعه خصوصاً مثل انتخاب رئیس جمهور و وکلای مجلس، کنار نکشند و بی‌تفاوت نباشند.

همه دیدید و نسل آتیه خواهد شنید که دست سیاست‌بازان پیرو شرق و غرب، روحانیون را که اساس مشروطیت را با زحمات و رنجها بنیان گذاشتند از صحنه خارج کردند و روحانیون نیز بازی سیاست‌بازان را خورده و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غربزدگان سپردند؛ و به سر مشروطیت و قانون اساسی و کشور و اسلام آن آوردند که جبرانش احتیاج به زمان طولانی دارد.

هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. امام خمینی (ره)

اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همة طبقات پیش‌آمده است، هیچ عذری باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی، مسامحه در امر مسلمین است. هرکس به مقدار توانش و حیطة نفوذش لازم است درخدمت اسلام و میهن باشد؛ و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر و غرب یا شرق زدگان و منحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند، و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین المللی هستند، با تدریج و ظرافت درکشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه، و با دست افراد خودِ ملتها، کشورها را به دام استثمار می‌کشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید. خدایتان یار و نگهدار باشد.

مطالب مرتبط : انتخابات ، رئیسی ، امام خمینی (ره)

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۴۱
ع . شکیبا---۱۴۹

انتخابات 1400| آیت‌الله رئیسی ثبت نام کرد/ "بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضعیت فعلی باشند"

آیت‌الله رئیسی : "بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضعیت فعلی باشند"

آیت‌الله رئیسی گفت: هیچ بن‌بستی در کشور برای اداره امور وجود ندارد؛ باید یک مدیریت کارآمد و جهادی در کشور وجود داشته باشد؛ بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضعیت فعلی باشند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

علیرغم اینکه برخی داوطلبان را چندین نفر همراهی می‌کردند، رئیسی به تنهایی مراحل ثبت‌نام خود را طی کرد.

آیت‌الله رئیسی بعد از ثبت‌نام، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم از دست‌اندرکاران امر انتخابات در حوزه اجرایی و نظارت تقدیر کنم و قدردانی از شما اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم تشکر کنم و عرض خسته نباشید داشته باشم. از مردم عزیز کشورمان که از جای‌جای کشور دعوت کردند برای حضور بنده در انتخابات از گروه‌ها و تشکل‌های روحانی، اساتید دانشگاه‌ها، کشاورزان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، همه‌ی زنان و مردان کشورم که برای اجابت دعوت آن‌ها که به اَشکال مختلف این دعوت را تکرار کردند به صحنه آمدم.

وی افزود: برخی از عزیزان و دغدغه‌مندان به دلیل حساسیت مهم بودن قوه قضائیه تاکید می‌کردند که کار تحول باید در این قوه ادامه یابد و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه داشتند که وضعیت این قوه چه خواهد شد؛ این دغدغه درست است اما در کنار مهم بودن امر قوه قضائیه با یک امر اهم و دارای اولیت مواجهیم و آن مسئله‌ی قوه مجریه و معیشت و مشکلات مردم، مسئله بیکاری، گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه معیشت مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند.

این داوطلب ریاست‌جمهوری اضافه کرد: برخی از ناامیدی‌هایی که در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند که می‌تواند این ناکامی‌ها تبدیل به امید شود و با همین امکانات و نیروی انسانی جوان کشور و ذخایری که کشور از آن برخوردار است، درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.

رئیسی اظهار داشت: حضور بنده در این عرصه اجابت دعوت مردم عزیزمان و نخبگان و همه کسانی است که دغدغه کشور به ویژه وضعیت اقفتصادی و اداری دارند. اگرچه گروه‌های سیاسی تشکل‌ها و مردم بسیار گفتند و دعوت کردند اما حضور در صحنه به صورت مستقل است و نافی حضور هیچکس است. کسانی که احساس تکلیف کردند وظیفه خودشان را انجام بدهند.

وی گفت: آنچه ما می‌خواهیم پیگیری مسئله‌ی یک تحول است؛ حقیقتا در همه مسائل کشور این تحول یک ضرورت اجتنا‌ب‌ناپذیر است. حتی کسانی که ناامید هستند در انتخابات شرکت کنند. من خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی‌گری می‌دانم. رقیب جناح‌های سیاسی و این گروه و آن گروه نیستم بلکه من رقیب ناکارآمدی هستم.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۰۶
ع . شکیبا---۱۴۵
 ثبت‌نام آیت‌الله رئیسی روز شنبه قطعی است

سخنگوی شورای انتلاف نیروهای انقلاب:

ثبت‌نام آیت‌الله رئیسی روز شنبه قطعی است

سخنگوی شورای انتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: ‏ثبت نام ‎آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه قطعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در صفحه شخصی خود از ثبت‌نام آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری در روز شنبه خبر داد.

وی نوشت: ‏ثبت نام ‎سیدابراهیم رئیسی روز شنبه قطعی است.

سید ابراهیم رئیسی با یک اجماع ملی و پشتیبانی همه نیروهای انقلابی و رأی قاطع همه اقشار مردم تلخی ۸ سال بی تدبیری را جبران می‌کند. مردم خسته از شرایط کنونی اجازه تکرار کاندیدای بدلی که روش و منش او عاریه از روحانی است را نمی‌دهند.

مطالب مرتبط : انتخابات ، رئیسی

۱ نظر موافقین ۲ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۰۴
ع . شکیبا---۲۱۹
تیم حفاظت رییسی وارد وزارت کشور شد

آیت‌الله رئیسی:

حضور در عرصه انتخابات را مجاهدتی برای مبارزه با فساد می‌دانم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور خود در عرصه انتخابات را مجاهدتی بنیادین برای مبارزه کانونی با فساد می‌دانم که ان‌شاءالله با هزینه‌های بسیار کمتر، ریشه‌ها و بسترهای فسادزا را بخشکاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجربه طولانی اینجانب در سطوح مختلف مدیریتی، به روشنی بر من ثابت کرده است که اگر فساد و مبارزه با آن در کانون‌های اصلی خود مهار نشود و به علاج یک قوه قاهره بیرونی گره بخورد، جریان آن در شکل‌های مختلف ادامه می‌یابد و بلکه روز به روز گسترده‌تر می‌شود. بر این مبنا، حضور خود در عرصه انتخابات را مجاهدتی بنیادین برای مبارزه کانونی با فساد می‌دانم که ان‌شاءالله با هزینه‌های بسیار کمتر، ریشه‌ها و بسترهای فسادزا را بخشکاند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی بعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

مردم شریف ایران، خواهران و برادران عزیزم،

سلام علیکم

انقلاب شکوهمند اسلامی مردمی شما، چهل و سومین سال خود را می‌گذراند و همچنان شعارهای مبنایی ما که تحقق ارزشهای دینی، عدالتخواهی، استقلال‌طلبی و آزادی‌جویی بود، بعنوان اولویت‌های ممتاز، در بلندای آرمان انقلاب می‌درخشند. آرمانی که زنده، پویا، قابل دستیابی و امیدآفرین است. پیشرفت‌های مادی و معنوی " اصحاب ما می‌توانیم" خمینی کبیر و خامنه ای عزیز، کشور ما را از حضیض ذلت به قله عزت رسانید. کتاب زرین افتخارات زنان و مردان سرزمینم مملو از لحظات تلخ و شیرینی است که سرنوشت یکسانی را برای ما رقم زده است. آرزوی «ایران قوی و سربلند»، فصل مشترک این تاریخ پر فراز و نشیب است.

اگرچه مساعی صورت گرفته در دوره‌های متمادی، قابل تقدیر است، اما اینک در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضعف مدیریت اجرایی، تقلیل توجه به آرمانهای مبنایی یا انحراف از آن، بخشی‌نگری، گم کردن اولویت‌ها، تن دادن به ساختار فرسوده، جهت‌گیری‌های چندگانه و متعارض، بوروکراسی ناکارآمد و مزاحم، سیاست‌زدگی، چشم‌دوختن به بیرون و تحقیر توان داخلی سبب شد که انرژی متراکم و بی‌بدیل قوه اجرایی، نه تنها به صورت کامل و مؤثر استفاده نشود، بلکه خود، منشأ پیدایش مسائل پیچیده در کشور باشد. البته فشار سنگین و بی‌رحمانه بدخواهان و معاندان انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه، حتماً بر وضع غیرقابل قبول کنونی مؤثر بوده‌اند ولی علت اصلی شکل‌گیری این وضع، به سوء تدبیرها، ناکارآمدی‌ها و تضییع فرصت‌های خدمتگزاری باز می‌گردد.

● قرار نبود که از درد مردم بی خبر باشیم.

● قرار نبود که مردم در فشارهای اقتصادی بی پناه بمانند.

● قرار نبود که از آمدن به میان مردم واهمه داشته باشیم.

اینک ماییم و رنج‌ها و امیدهای مشترکمان. رنجی از جنس زخم‌های دردآور معیشتی و اقتصادی بر پیکره اعتماد عمومی، و امیدی متکی بر منابع سرشار انسانی و فکری و مادی که چشم‌انتظار مدیریتی توانمند و متکی به مردم برای رسیدن به ایرانی قوی برای همه است.

در طول چند ماه گذشته، گروه‌ها و اقشار و اصناف مختلف، اینجانب را دعوت به نامزدی در انتخابات می‌کردند و البته برخی دلسوزان نیز با دلایل مختلف، خیرخواهانه، می‌خواستند در برابر این مطالبه مقاومت کنم. آنچه من را با این استدلال همراه می‌ساخت، مسؤولیت سنگین قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی بود که به پشتوانه تجربه و آشنایی به مسائل و چالش‌های دستگاه قضایی و به یاری طیف وسیعی از نخبگان، و همراهی و امیدآفرینی قاطبه مردم، با جدیت دنبال می‌کردم و بحمدالله ارکان استقرار مسیر تحول فراهم گردیده بود؛ اما لطف مردم به این خدمتگزار کوچک تا سر حد مطالبه‌ای فراگیر و عمومی گسترش یافت. اگر این خواست عمومی نبود، برای ادامه مسیر تحول در قوه قضائیه، آسوده‌خاطر بودم. اما مقاومت بیشتر در برابر این موج گسترده، بیش از هر چیز، بی‌اعتنایی به اراده مردم بزرگوار سرزمینم، و گمان راحت‌طلبی در میدان نبرد با رنج‌های مشترکمان را ایجاد می‌نمود. انبوه بدهی‌های دولتی، رشد سرسام آور نقدینگی، نظام بانکی غیر مولد، تورم کمرشکن، به هم ریختگی بازار مسکن و خودرو، مشکلات کارگران قراردادی و شرکتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل شده، بیکاری جوانان تحصیل کرده، تبعیض آزاردهنده در حقوق و دستمزد و هزاران زخم مزمن دیگر، تنها گوشه‌ای از این دردهای مردم است.

تجربه طولانی اینجانب در سطوح مختلف مدیریتی، به روشنی بر من ثابت کرده است که اگر فساد و مبارزه با آن در کانون‌های اصلی خود مهار نشود و به علاج یک قوه قاهره بیرونی گره بخورد، جریان آن در شکل‌های مختلف ادامه می‌یابد و بلکه روز به روز گسترده‌تر می‌شود. بر این مبنا، حضور خود در عرصه انتخابات را مجاهدتی بنیادین برای مبارزه کانونی با فساد می‌دانم که ان‌شاءالله با هزینه‌های بسیار کمتر، ریشه‌ها و بسترهای فسادزا را بخشکاند.

روشن است که مردم به وضع موجود اداری و اقتصادی کشور که نه با ارزش‌های انقلاب و نه با انتظارات جمهور و نه با امکانات و توانایی‌های موجود سازگار نیست، معترض، و گله‌مندند. دولت آینده، برای علاج این درد مشترک، باید عمیقاً معتقد به تحول و تغییر اساسی ریل اداره امور اجرایی کشور به نفع مردم باشد تا در آینده‌ای نزدیک، تلخ‌کامی‌های ناشی از بی‌عدالتی، خمودگی و حاشیه‌سازی را به طعم شیرین و خواستنیِ احساس اجرای عدالت مبدل گرداند.

مطالب مرتبط : انتخابات ، رئیسی    

۱ نظر موافقین ۱ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۰۱
ع . شکیبا---۱۴۶

https://fa.shafaqna.com/media/2018/06/%D8%A7%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84.jpg

اعمال شب آخر ماه رمضان

شب آخر ماه؛ شب بسیار مبارکی است و برای این شب چند عمل وارد است:

اوّل:  غسل.

دوم:  زیارت امام حسین(علیه‌السلام).

سوم:  خواندن سوره‌های «انعام» و «کهف» و «یس» و گفتن «صد مرتبه»:

أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ وَأَتُوبُ إِلَیْهِ.از خدا آمرزش مى‌جویم و به‌سوی او می‌پویم.

چهارم: این دعا را که شیخ کلینی از امام صادق(علیه‌السلام) روایت کرده خوانده شود:

اللّٰهُمَّ هٰذا شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِى أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ وَقَدْ تَصَرَّمَ، وَأَعُوذُ بِوَجْهِکَ الْکَرِیمِ یَا رَبِّ أَنْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَیْلَتِى هٰذِهِ أَوْ یَتَصَرَّمَ شَهْرُ رَمَضانَ وَلَکَ قِبَلِى تَبِعَةٌ أَوْ ذَنْبٌ تُرِیدُ أَنْ تُعَذِّبَنِى بِهِ یَوْمَ أَلْقاکَ .خدایا؛ این است ماه رمضان که قرآن را در آن نازل کردی، اینک در حال گذشتن است و من به ذات بزرگوار و مهمان‌نوازت پناه می‌آورم از اینکه سپیده این شب طلوع کند یا ماه رمضان بگذرد و نزد تو برایم نتیجه کار ناشایست یا گناهی باشد که بخواهی مرا به سبب آن روزی که ملاقاتت کنم عذاب کنی.

پنجم: بخواند » دعای مُدَبِّرَ الْأُمُورِ« را که بیان آن در » اعمال شب بیست‌ و سوم« گذشت.

ششم: ماه رمضان را با دعاهایی که مضمونش وداع با ماه مبارک است، وداع کند؛ دعاهایی که شیخ کلینی و شیخ صدوق و شیخ مفید و شیخ طوسی و سید ابن طاووس (رضوان الله علیهم) نقل کرده‌اند و شاید بهترین آن‌ها دعای چهل‌وپنجم صحیفه کامله باشد.

سید ابن طاووس از امام صادق(علیه‌السلام) روایت کرده: که هرکه در شب آخر ماه رمضان، آن ماه شریف را وداع گفته و بگوید:

اللّٰهُمَّ لَاتَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ من صِیامِی لِشَهْرِ رَمَضانَ، وَأَعُوذُ بِکَ أَنْ یَطْلُعَ فَجْرُ هٰذِهِ اللَّیْلَةِ إِلّا وَقَدْ غَفَرْتَ لِی.

خدایا، این ماه را آخرین بار روزه‌ام در ماه رمضان قرار مده و به تو پناه می‌آورم از اینکه سپیده این شب سر زند، مگر اینکه مرا آمرزیده باشی پیش از آنکه سپیده برآید،

حق‌تعالی او را بیامرزد و توبه و بازگشت نصیب وی کند. سید و شیخ صدوق از جابر بن عبدالله انصاری روایت کرده‌اند که گفته: در جمعه آخر ماه رمضان خدمت رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) رسیدم، چون نظر آن حضرت بر من افتاد، فرمود: ای جابر، این آخرین جمعه از ماه رمضان است، پس آن را وداع کن و بگو

:اللّٰهُمَّ لَاتَجْعَلهُ آخِرَ العَهْدِ مِنْ صِیامِنا إِیَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوماً وَلَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوماً.خدایا، این ماه را آخرین بار روزه‌ی ما در ماه رمضان قرار مده، اگر قرار داده‌ای پس مرا رحمت شده بدار، نه محروم از رحمت.

به‌راستی هرکه این دعا را در این روز بخواند به یکی از دو خصلت نیکو پیروزی یابد: یا رسیدن به ماه رمضان آینده یا آمرزش خداوند و رحمت بی‌انتهای او.سید ابن طاووس و کفعمی از حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) روایت کرده‌اند که فرمود: هرکه در شب آخر ماه رمضان ده رکعت نماز به صورت دو رکعتی بخواند، در هر رکعت سوره «حمد» را «یک بار» و «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» را «ده بار» و در هر یک از رکوع و سجود «ده مرتبه» بگوید: سُبْحانَ اللّٰهِ وَ الحَمْدُ للّٰهِ وَ لَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَ اللّٰهُ أَکْبَرُ.پاک است خدا و ستایش شایسته اوست و معبودی جز او نیست و خدا بزرگ‌تر از آن است که وصف شود.و هنگامی‌که از ده رکعت فراغت یافت «هزار مرتبه» استغفار کند؛ و پس از استغفار سر به سجده گذارد و در حال سجده بگوید:

یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ، یَا ذَا الجَلالِ وَالإِکرامِ، یَا رَحْمانَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُما، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ، یَا إِلٰهَ الأَوَّلِینَ وَ الآخِرِینَ، اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا، وَ تَقَبَّلْ مِنَّا صَلاتَنا وَ صِیامَنا وَ قِیامَنا.ای زنده به خود،ای پاینده! ای دارای بزرگی و رأفت و محبت، ای بخشنده دنیا و آخرت و ای مهربان در هر دو زمان، ای مهربان‌ترین مهربانان، ای معبود گذشتگان و آیندگان، گناهانمان را بیامرز و نماز و روزه و شب‌بیداری‌مان را بپذیر.

سوگند به کسی که مرا به‌راستی به پیامبری مبعوث کرد که جبرئیل مرا از اسرافیل خبر داد و اسرافیل از پروردگار خود که سر از سجده برنداشته، خداوند او را بیامرزد و ماه رمضان را از او قبول کند و از گناهان او درگذرد... تا پایان روایت؛این نماز در شب عید فطر هم روایت شده است، ولی در آن روایت آمده که تسبیحات اربعه را در رکوع و سجود به جای ذکر رکوع و سجود بخواند و به جای»اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا تا «آخر بگوید:اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ تَقَبَّلْ صَوْمِی وَ صَلوٰتِی وَ قِیامِی. گناهم را بیامرز و روزه و نماز و شب‌زنده‌داریم را بپذیر.

پایگاه عرفان

۰ نظر موافقین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۲۹
ع . شکیبا---۲۰۷

https://static.bookroom.ir/file/cache/attach/image/201912/59495_399_600.jpg

شهید افتخار حسین

 افتخار حسین اخلاق‌های عجیب و خوبی داشت. بسیار به کارش علاقه داشت. از لحظه لحظه حضورش در جبهه استفاده می‌کرد. در مدت دو سال حضور در جبهه هیچ کدام از ما حتی برای یک دقیقه هم ایشان را بدون لباس نظامی ندیدیم. حتی با لباس نظامی می‌خوابید.
بعد از عملیات همه لباس راحت می‌پوشیدند و استراحت می‌کردند. بچه‌ها می‌گفتند حالا که دیگر در رزم نیستیم لباس‌هایت را عوض کن. افتخار حسین در پاسخ می‌گفت: مگر می‌شود فدایی زینب (علیها سلام) لحظه‌ای فکر کند از جهاد فارغ شده است. من لحظه به لحظه آماده جانفشانی هستم. ما فراغتی نداریم، وجدانم اجازه نمی‌دهد غیر این لباس، چیز دیگری تن کنم.
بعد از عملیات بچه‌ها استراحت می‌کردند، اما همسرم تمام اسلحه‌ها را بازرسی می‌کرد و آن‌ها را روغن می‌زد و آماده می‌کرد. می‌گفتند: خب بیا استراحت کن اگر خراب شد دوباره از واحد تجهیزات اسلحه می‌گیریم. ایشان می‌گفت: نه این اسلحه‌ها از بیت‌المال است. رها کردنشان اسراف است. رعایت نکردن همین چیز‌های کوچک باعث می‌شود که از خانم دور شویم و خانم ما را قبول نکند.
افتخار حسین توجه خاصی به نماز اول وقت داشت. تا آنجا هم که می‌توانست نماز به جماعت برگزار می‌کرد. حتی در شرایط خط مقدم و در شرایطی که در عملیات بودیم به نماز اول وقت توجه داشت. در مواردی رزمندگان به ایشان اعتراض می‌کردند که الان خطر دارد چه موقع نماز خواندن است. در چند قدمی داعش هستیم. شرایط ترسناکی است هر لحظه امکان دارد اتفاق بدی بیفتد و شما نماز اول وقت می‌خوانی. شما فرمانده هستی باید تمرکز داشته باشی. می‌توانید نمازتان را بعداً بخوانید. افتخار حسین همه این اعتراض‌ها را با جان و دل می‌شنید و در پاسخشان با سعه صدر و آرامش می‌گفت: مگر امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا چه کرد. حال و روز خودتان را با امام حسین (علیه السلام) مقایسه کنید. امام در آن شرایط تیرباران نمازشان را اقامه کردند. اصلاً ما برای چه و از چه دفاع می‌کنیم؟ خانم زینب (علیها سلام) برای چه اسیر شد؟ چه چیز‌هایی را تحمل کردند تا اسلام ناب محمدی به دست ما برسد. ما باید اهل عمل باشیم. ما به امام حسین (علیه السلام) اقتدا کرده‌ایم. امام نمازشان را در اول وقت خواندند. همه رزمنده‌ها می‌گفتند افتخار حسین همچون پدری مهربان برای ما بود و ما در جبهه فقدان پدر خودمان را حس نمی‌کردیم.


همسر شهید به نقل از همرزمان شهید

۰ نظر موافقین ۱ ۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۰۱
ع . شکیبا---۲۰۴

http://yazdrasa.ir/documents/19536/1165944/4346-9a76-67ac7668b187.jpg?t=1467456528338

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، به تدریج به روزها و ساعات پایانی ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و امشب مصادف با شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است و حتی در گزارشات تاریخی و روایی این شب به عنوان شب قدر نیز نامیده شده است. در همین راستا، به برخی از اعمال توصیه از سوی اهل بیت (ع) در این شب اشاره می‌شود.

اول: غسل

دوم: روایت شده است که حضرت زین العابدین علیه‌السّلام این دعا را، در این شب از اول تا آخر شب مکرّر مى‌خواند:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ

خدایا دورى از خانه فریب، و بازگشت به خانه جاویدان، و آمادگى براى مرگ پیش از رسیدن آن را روزیام گردان.

سوم: بخواند این دعا را:

۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۳:۴۵
ع . شکیبا---۱۵۸

https://hawzah.net/Image/goharenab/%D8%B4%DB%8C%D8%AE%20%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C9824.jpg

19 اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ کلینی

شیخ ابوجعفر محمّد بن یعقوب بن اسحاق رازی کلینی معروف به «شیخ کلینی» و «ثقه‌الاسلام کلینی»، صاحب کتاب «الکافی» ـ یکی از کتابهای چهارگانه شیعه ـ و مشهورترین فقیه و محدث شیعه در نیمه اول قرن چهارم قمری است. وی در سال 258 قمری برابر با 249 شمسی، دیده به جهان گشود. بنا بر شواهد، او پس از شهادت امام عسکری (علیه السلام) و در زمان امام مهدی (عجل الله تعالی فی فرجه) به دنیا آمده و با برخی محدثان که بدون واسطه از امام عسکری (علیه السلام) یا امام هادی (علیه السلام) حدیث شنیده‌اند، ملاقات کرده است. وی در سال 328 قمری، برابر با 319 شمسی که مصادف با مبدأ غیبت کبرای امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) است در سن 70 سالگی در بغداد، چشم از جهان فرو بست. 

روز 19 اردیبهشت را در تقویم هجری شمسی به عنوان روز بزرگداشت شیخ کلینی تعیین کرده اند.

من از قدیم شیخ کلینی را خیلی دوست داشتم. خودم هم نمیدونم چرا. شاید به جهت ارزش و اهمیت کتب اربعه حدیث نزد شیعه بوده.  درود و رحمت خدا بر آن عالم بزرگوار و محدث بزرگ شیعه

۰ نظر موافقین ۱ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۰۴
ع . شکیبا---۲۹۱

سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی زنده و تلویزیونی:

نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل مؤثر جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیا است

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 در سخنان زنده تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ ایران با تشریح جایگاه مهم معلمان و کارگران در پیشرفت کشور، انتخابات را به معنای واقعی کلمه فرصتی مهم برای ایران عزیز و عاملی بی‌بدیل برای استحکام پایه‌های نظام خواندند و با انتقاد از برخی تلاش‌ها برای دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات تأکید کردند: داوطلبان وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه ندهند و با ارائه برنامه‌های واقعی با مردم سخن بگویند.
ایشان همچنین با ابراز تأسف و تعجب از سخنان نادرست برخی مسئولان در خصوص سیاست خارجی تأکید کردند: نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل مؤثر جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیا است و نباید به‌گونه‌ای سخن گفت که حرف‌های بیگانگان را به اذهان متبادر کند.

مطالب مرتبط : انتخابات ، رئیسی ، مقام معظم رهبری

۰ نظر موافقین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۱۴
ع . شکیبا---۱۱۲
«جنگ بدر» نخستین برخورد جدی مسلمانان با کفار

«جنگ بدر» نخستین برخورد جدی مسلمانان با کفار

«غزوه بدر» نخستین برخورد جدی مسلمانان با کفارِ قریش است که در هفدهم رمضان سال دوم هجری به وقوع پیوست و با پیروزی افتخار آمیز سپاه اسلام و شکست مفتضحانه کفار پایان یافت.

جنگ بدر که به «بَدرُ الکُبری» معروف است در ۱۷ رمضان سال دوم هجری میان سپاه قریش و سپاه مسلمانان رخ داد و نتایج مهمی برای مسلمانان در پی داشت. حضرت محمد (ص) شخصاً فرماندهی سپاه ۳۱۳ نفری مسلمانان را که یک چهارم آنان را مهاجران و سه چهارم انصار بودند بر عهده گرفتند. در این جنگ امیر مومنان علی(ع) گذشته از فداکاری‌هایی که نسبت به پیامبر اسلام داشت، پشت سپاه اسلام نیز بود و چند تن از دلاوران مکه که به شجاعت معروف بودند به دست او کشته شدند و شجاعتِ امام بود که پیروزی لشکر را مسلم ساخت.

در این جنگ بسیاری از کفار قریش از جمله سران عالی‌رتبه به هلاکت رسیدند و جنگ خیلی زود با پیروزی مسلمانان به پایان رسید. منطقه بدر ناحیه‌ای سرسبز و برخوردار از منابع آب در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مدینه است. بدر در محل پیوستن راه مدینه به راه کاروان‌رو مکه به شام  قرار داشت و به سبب وجود آب، استراحتگاه کاروان‌ها بود.

۰ نظر موافقین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۶:۴۴
ع . شکیبا---۱۳۵
متکی: حرف‌های ظریف ترور سیاسی حاج قاسم بود/ این کار برنامه‌ریزی شده و انتخاباتی بود

متکی: حرف‌های ظریف ترور سیاسی حاج قاسم بود/ این کار برنامه‌ریزی شده و انتخاباتی بود

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به فایل صوتی ظریف گفت: اصل این کار، برنامه‌ریزی شده بود و این‌که چگونه افشا شده است بحث دیگری است اما مقدمات کار نشان‌دهنده یک اراده است که برای هدف خاص انتخاباتی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و وزیر پیشین امور خارجه در نشستی که امشب در کلاب «سیاست در ایران» در کلاب‌هاوس برگزار شد، در خصوص فایل سه‌ساعته گفتگوی ظریف اظهار داشت: در قسمت محتوایی این بحث، ورود دکتر ظریف به بحث میدان و دیپلماسی ورود اشکال‌داری است. هیچ وزیر خارجه‌ای این‌گونه وارد این مباحث نمی‌شود. پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا آیا کنکاشی با یکدیگر دارند؟ [نه]، چرا که هر بخش را منافع ملی می‌دانند و در راستای منافع ملی تعامل می‌کنند. من تعجب می‌کنم! البته هفتگی با ظریف جلسه داریم و در آنجا هم بخشی از این مباحث مطرح می‌شود.

وی افزود: بنا نیست کسی محصول میدان را جدا و محصول دیپلماسی را جدا خرمن بزند، یک فرماندهی است که مذاکرات وین را اداره می‌کند و همان فرماندهی است که در نطنز خرابکاری می‌کند. من تعجبم از ورود آقای ظریف به این بحث است. من از سال 63 ایشان را می‌شناسم و در مصاحبه دیروزم با ایسنا مطرح کردم که آقای ظریف صلاحیت خود را برای وزارت خارجه از دست داد.

۰ نظر موافقین ۱ ۰۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۹:۳۴
ع . شکیبا---۱۲۳

چگونه یک کلمه عبور مطمئن بسازیم؟

اگر دوست دارید بدانید که پسورد شما چقدر مطمئن است و چقدر طول می‌کشد تا توسط یه کامپیوتر معمولی شکسته شود  در ادامه پست سایتی را برای شما معرفی خواهیم کرد که با وارد کردن پسورد خودتان متوجه میشوید که پسورد شما چقدر توسط کرکر وقت می برد تا هک و کرک شود

شاید پسورد شما خیلی ضعیفتر از اونی که خودتان فکرشون را بکنید کمتر از چند دقیقه شاید هم ثانیه زمان ببره تا پسورد شما کرک بشه

 

به سایت How secure is my password بروید، فقط رمز خود را در سایت بنویسید تا مدت زمان لازم برای شکستنش را به شما بدهد.


سایت The Password Metter هم سایت خوبی است که درصد پیچیدگی پسوردهایتان را می‌سنجد، اینطور متوجه می‌شوید که این پسورد چقدر قابل اطمینان است.

یادداشت ما: پسورد باید با حروف شروع شود حداقل دو حرف و بعد یک یا چند کاراکتر مثل #و & و قسمت سوم اعداد آن هم غیر تکراری. مثلاNs&87392587

از رمزهای ساده مانند 123456 خودداری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۱۵
ع . شکیبا---۱۱۴

http://media.shabestan.ir/Original/1396/02/05/IMG20270366.jpg

مراسم بزرگداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس

همزمان با پنجم اردیبهشت مراسم بزرگداشت سالروز شکست امریکا در صحرای طبس با حضور مسئولین و مردم خراسان جنوبی در مسجد شکر(محل سقوط هواپیمای آمریکایی در صحرای طبس) برگزار شد. (سال 96)

همه تصاویر

۰ نظر موافقین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۲۷
ع . شکیبا---۱۲۱