سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع جوانان و دانشجویان:

برنامه ما نجات اقتصاد و مدیریت کشور است/نوشته‌ام حق‌التولیه من در راه زائران و فقرا هزینه شود/با یتیمی بزرگ شده‌ام و درد فقر را لمس کرده‌ام

ثبت نام سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره آستان قدس باید بگویم با اینکه بنده یک سال است که آنجا حضور دارم، حتی یک ریال به عنوان حق‌التولیه استفاده نکرده‌ام و گفته‌ام این درآمد خرج فقرا و مستضعفان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین در جمع جوانان و نخبگان دانشجویی حضور یافت و به سوالات دانشجویان در حوزه‌های مختلف ازجمله سوابق مدیریت کلان، مبارزه با فساد، برنامه‌ها و ادامه رقابت در عرصه انتخابات پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه حضور در جمع دانشجویان توفیقی است و بنده از توصیه‌ها و نصایح خیرخواهانه که مطرح شد، تشکر می‌کنم، درباره دغدغه نسبت به فساد اظهار داشت: در تعبیر قرآنی فساد این‌گونه معنا شده است که اگر یک امری از اعتدال خارج شود، فساد صورت می‌گیرد و این مسئله کم‌ و زیاد دارد.

* باید بسترهای فساد را از بین برد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس افزود:‌ اگر نظام اداری و اقتصادی ما بر مبنای آنچه که باید باشد، نبود و فسادآور بود، باید حتماً بسترهای فساد را از بین برد؛ علت، سازوکارهای فاسد است که منجر به فساد و پرونده می‌شود.

وی با اشاره به حضور خود در سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تصریح کرد: پس از حکم ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد، ما سه سال متوالی نمایشگاه برپا کردیم، تا آسیب دستگاه‌ها را به نمایش بگذارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: ما در نمایشگاه اول خود از مدیران و کارشناسان ارشد دعوت کردیم تا ببینند در وزارتخانه‌ها چه خبر است و حدود ۵ هزار نفر از مدیران عالی و میانی و کارشناسان از این نمایشگاه بازدید کردند و سخنان و دست‌نوشته‌های آنها نیز موجود است، ما گفتیم اگر نگاه ما به کشور بد است، خودتان بیایید اینجا و ببینید و بگوید نگاه شما ناقص است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جلسه رؤسای سه قوه وقت و رئیس وقت سازمان بازرسی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن جلسه فرمودند که نمایندگانی از دفتر ما آمدند و از این نمایشگاه تعریف کردند و گفتند که در این نمایشگاه آسیب‌های دستگاه‌ها نشان داده شده است.

* نه فساد درون دستگاه‌های کشور را برمی‌تابم و نه فساد درون سازمان خود را

وی با تأکید بر اینکه بنده به‌عنوان فردی که در تمام سالهای خدمت با فساد مبارزه کرده‌ام نه فساد درون دستگاه‌های کشور را برمی‌تابم و نه فساد درون سازمان خود را، تلاش کرده‌ام با فساد در هر سطح و مقام و مسئولی برخورد کنم، خاطرنشان کرد: بنده در زمان دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی رئیس بازرسی بودم و به نیروهای خود گفته بودم که خط قرمز ما بی‌استناد و غیرمتقن صحبت کردن است؛ چراکه تحلیل‌های روزنامه‌ای غیر از گزارش بازرسی است، لذا بازرسی باید متقن صحبت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به گزارشاتی که در این زمینه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجود است و اشکالات ساختاری و رفتاری در این زمینه، تصریح کرد: سخن ما درباره آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی است؛ در کشور ما ارباب رجوع هم آسیب‌ها را می‌داند، اما مشکل ما اراده در آسیب‌زدایی است.

*نمی‌گویم همه یکباره معصوم می‌شوند، اما در دولت اسلامی نمی‌گذاریم فساد در هیچ کجا لانه کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اعتقاد بنده این است که ما می‌توانیم نظام اداری بدون فساد داشته باشیم، نمی‌گویم همه یکباره معصوم می‌شوند، اما در دولت اسلامی اراده‌ام این است که نگذارم فساد در هیچ کجا لانه کنند.

*قبل از هر کسی رئیس دولت باید مدعی فساد باشد

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه قوه قضائیه و دادگستری در مرحله بعد است و قبل از هر کسی رئیس دولت باید مدعی فساد باشد، افزود:‌ رؤسای دولت و وزرا نباید اجازه بروز فساد را بدهند و اگر هم فسادی بروز کرد، قبل از هر کسی آنها خود باید مدعی برخورد با فساد باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه اگر بستر ایجاد فساد در دستگاه‌‌ها اصلاح شود هر روز شاهد یک پرونده نخواهیم بود، به اولین پرونده فساد در سال ۷۴، پرونده ۱۲۳ میلیارد در اولین سال حضور خود در بازرسی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از آن نیز پرونده‌های بسیاری کشف شد که مبلغ و افراد آن پرونده‌ها متفاوت بود، اما جنس آن یکی است و ما از همان سوراخ غلط نظام بانکی که گزیده شده‌ایم، بازهم گزیده شدیم.

* نظام بانکی کشور باید متحول شود و ما امکان تحول را داریم/ به دنبال تشکیل دولتی در تراز نظام اسلامی هستیم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه نظام بانکی کشور باید متحول شود و ما امکان تحول را داریم، گفت: من این موضوع را با شناخت عرض می‌کنم، بحث بنده تشکیل دولتی در طراز نظام اسلامی است و رسالت خود را در تشکیل دولت اسلامی می‌دانم.

*نباید به هیچ‌کس و هیچ جریان سیاسی وام‌دار بود

وی درباره هزینه‌های انتخاباتی خود که مورد سؤال دانشجویان قرار گرفت، توضیح داد: من هم اعتقادم این است که انسان نباید به هیچ‌کس و هیچ جریان سیاسی وام‌دار باشد تا بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه دوستان در سلوک چند سال گذشته من هم دیده‌اند که در مسئولیت‌های پیچیده سعی کرده‌ایم آنچه وظیفه‌مان است انجام دهیم، گفت: بنده در ارتباط با هزینه‌های انتخاباتی گفتم که به دوستان بگویند هرکسی در هر شهری و هر کجایی که تشخیص داد اقدام کند؛ بنده تاکنون در انتخابات شرکت ‌کرده‌ام، نماینده خراسان جنوبی در انتخابات خبرگان بودم، آنجا مردم متمولی ندارد، اما مردم خودشان در قالب یک مغازه‌دار و یک خانه‌دار کار را آغاز کرده‌اند و حتی در خانه‌های خود را باز کرده و در منزلشان ستاد تشکیل دادند.

*پول گزاف ندارم که در انتخابات خرج کنم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه بنده در این عرصه پول‌های گزاف ندارم که کار انجام دهم، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که خود را عرضه کرده و خود را بشناسانیم تا آنهایی که اطلاع ندارند بتوانند انتخاب کنند، لذا ما گفته‌ایم که بایدها و نبایدها در این زمینه تنظیم و به ستادها ارائه شود.

* گفته‌ام که حق‌ تولیت بنده باید برای زائران و فقرا خرج شود

وی بابیان اینکه به هیچ عنوان نباید در این عرصه اسراف صورت گیرد حتی از پول خودشان، اظهار داشت: درباره آستان قدس هم باید بگویم با اینکه بنده یک سال است که در آستان قدس رضوی حضور دارم، حتی یک ریال به عنوان حق‌التولیه استفاده نکرده‌ام و گفته‌ام که این درآمد باید برای زائران و فقرا و مستضعفان خرج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان اینکه حق‌التولیه بنده دست‌نخورده مانده است و تصمیم گرفته‌ایم مسیری باشد که این موضوع شفاف شود، خاطرنشان کرد: این مبلغ حق بنده است اما باید بدانند که کجا مصرف شده و دلیل آن نیز این است که این حق‌ متولی از پول‌های مردمی است که با جان‌ودل خود آنجا قرار داده‌اند، لذا به وراث خود هم گفته‌ام تا بدانند اگر روزی نبودم این مبلغ متعلق به زائران و فقراست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نسبت خود با جریان‌های مختلف سیاسی اظهار داشت: ما بعد از این ۳۸ سال با وجود این ذخایر ملی، جوانان برومند، خلاقیت‌ها و کسانی که حاضرند برای کشور خطر کنند، نباید شاهد این میزان از فقر و بیکاری باشیم؛ چراکه این مسئله زیبنده نظام اسلامی نیست.

* قادریم با توجهات حضرت رضا(ع) فقر را از چهره کشور بزدائیم

وی تأکید کرد: ما با کمک خداوند و با توجهات حضرت رضا(ع) قادریم فقر را از چهره زیبای این کشور بزدائیم.

*می‌توانم کاندیدای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خط امام(ره) باشم

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خط امام(ره) باشند و دلشان برای نظام و انقلاب بسوزد، بنده می‌توانم کاندیدای آنها باشم.

* باید کار و کرامت به نام امام رضا(ع) آغاز شود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عین حال اظهار داشت: مردم از این نوع اختلافات و دسته‌بندی‌ها خسته شده و به ‌ستوه آمده‌اند و این نوع گفتمان‌ باید تمام شود و آنچه آغاز می‌شود باید کار و کرامت به نام امام رضا(ع) باشد.

* بنده نیامده‌ام که بروم، آمده‌ام که موفق شوم/ به‌عنوان یک خادم برای حل مشکلات مردم آمده‌ام

وی بابیان اینکه بنده سیر حضور خود در انتخابات را در جلسات مختلف گفته‌ام، ادامه داد: بنده بودن در کنار آستان امام رضا(ع) را بزرگ‌ترین عنایت خدا بر خود می‌دانسته و می‌دانم و به دنبال هوا و هوس و پست و مقام هم نیامده‌ام، بلکه به‌عنوان یک خادم آمده‌ام تا مشکلات مردم را حل کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر همین اساس تأکید کرد: بنده نیامده‌ام که بروم، بلکه آمده‌ام که موفق شوم، البته اراده و انتخاب متعلق به مردم است و وظیفه ما نیز عرضه کردن درست آن چیزی است که هستیم و این پیشینه می‌تواند گواه این ادعاها باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌های خود برای مشکلات کشور توضیح داد: بنده برای تمام این موارد نه فقط برای برنامه‌های کلان کشوری، بلکه برای بخش‌های مختلف برنامه‌ داریم. در برنامه‌های مختلف ازجمله سفر به استان‌ها و حضور در میزگردها می‌گوییم آیا این کار شدنی است یا یک آرمان دست‌نیافتنی است.

وی با اشاره به آشنایی خود با لایه‌های مختلف اداری تصریح کرد: برنامه‌ای که مدنظر داریم قابل اجرا و قابل پایش بوده و می‌توان گزارش آن را به مردم ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که مجدداً از وی پرسید آیا شما می‌خواهید کنار بروید یا تا آخر می‌مانید، گفت: من نیامده‌ام که بروم، بلکه آمده‌ام که بمانم و موفق شوم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود برای مبارزه با فساد و تبعیض
اظهار داشت: ما به دنبال مبارزه با فقر، فساد و تبعیض هستیم و این را در اطلاعیه خود هم گفتم؛ چراکه این مسئله از آرزوهای ملت است و ما نیز به دنبال عملی شدن این وظیفه هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی که گفت مسئولان نباید به سراغ کاخ‌نشینی بروند، یادآور شد: بنده با یتیمی بزرگ شده‌ام و درد فقر را نشنیده‌ام، بلکه آن را لمس کرده‌ام؛ اگر به روستاها و شهرهای اطراف رفته‌ام، نه از باب سر زدن به‌عنوان یک فرد از بالا به پایین، بلکه همراه مردم بوده‌ام و سبک ما این‌طور بوده است که در ستادهای مختلفی عضو هیأت امنا بوده‌ام و پرونده‌های پیچیده مالی وجود داشته است، اما با کمک الهی هم خودمان و هم اهل و خانواده‌ام عادت کرده‌اند که یک زندگی معمول اداری داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: بنده به تهران که آمدم به کارمندان خانه‌های نهادی و سازمانی می‌دادند که با درصدی تخفیف و با قیمت خوب فروخته می‌شد، اما بنده اقدام نکردم و به دنبال خانه رفتم تا ارتباط نهادی در این زمینه نداشته باشم؛ چراکه نمی‌خواستم کارمندان احساس کنند چون دستم باز است برای خود اقدام کردم، البته این مسئله نه خلاف شرع و نه خلاف قانون است، اما احساس کردم حالا که در این جایگاه و دسترسی به اموال هستم، باید طوری رفتار کنم که این قضیه نباشد و دعا کنید که این روحیه باقی بماند.

* دولت ما دولت انقلابی خواهد بود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه بنده بنای ورود نداشتم و دیر هم وارد صحنه شدم، گفت: تا زمانی که ستاد و کار شکل بگیرد، زمان می‌برد اما حتماً به یقین بدانید که دولت ما ان‌شاءالله دولت انقلابی خواهد بود.

*نمی‌دانم در چه عرصه‌ای وارد شده‌ایم که همه دچار ترس شده‌اند

وی درباره گزارش اندیشکده‌های آمریکایی و تلاش آنها برای ایجاد دوقطبی بین مردم و نظام که مورد سؤال یکی از دانشجویان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم در چه عرصه‌ای وارد شده‌ایم که همه دچار ترس شده‌اند، اما ما از این چیزها جا نمی‌خوریم، من یک جوان ۱۹ ساله بودم که وارد کار شدیم و به برکت انقلاب مردم و امام(ره) یک مسئولیت و مدیریت را برعهده گرفتیم و ما خدمت شهید بهشتی می‌رسیدیم و ایشان ما را تشویق می‌کرد؛ بنابراین می‌خواهم بگویم که ما از این نوع اقدامات جا نمی‌خوریم، اما همه را به انصاف و توجه به خواسته‌های مردم دعوت می‌کنم.

* برنامه ما نجات اقتصاد و مدیریت کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان اینکه با وجود گذشت ۳۸ سال از انقلاب وضع موجود در نظام پولی‌، بانکی و صادرات و واردات در شأن ملت ایران نیست، یادآور شد: ما می‌خواهیم که ملت را از این وضع نجات دهیم و قابل نجات دادن است، برنامه ما، برنامه نجات اقتصاد و مدیریت کشور است و این شعار نبوده و امکان‌پذیر است، اگر پیشرفت‌های هوافضا، نانو و موشکی نبود، ما ناامید می‌شدیم اما امروز اعلام می‌کنیم که ما می‌توانیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: آخرین کلام ما این است که ما نیامده‌ایم که برویم، بلکه آمده‌ایم که موفق شویم.

خبرگزاری فارس 29 فروردین 1396

۲ نظر موافقین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۴۲
ع . شکیبا---۷۴۹

سید‌محمد حسینی ‌در همایش "مدیریت انقلابی و کارآمد":

‌همگان از وضع اقتصادی ناراحتند / "‌ژنرال‎ها" هم کاری برای اقتصاد نکردند / رئیسی‌ در مسیر اهداف رهبری گام برمی‌دارد

شناسه خبر: 1383277 سرویس: استانها/
سیدمحمد حسینی عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همگان از وضع اقتصادی کشور ناراحتند و ضعف مشهود مدیریتی وجود دارد و وقتی سیل و ریزگردی می‎شود تلفاتی زیادی رخ می‎دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید‌محمد حسینی عصر امروز در همایش "مدیریت انقلابی و کارآمد" که در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: امروز 29 فروردین ماه است و یک ماه آینده در چنین روزی انتخابات سرنوشت‎سازی خواهیم داشت و می‎طلبد همه نیروهای انقلابی در این مدت در جامعه و در راستای بصیرت‎افزایی فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام از میادینی چون انتخابات به اثبات می‎رسد، تصریح کرد: امید داریم در انتخابات مدیر لایق و توانمند و عالم و اندیشمند انتخاب شود و بتواند وضعیت کشور را متحول کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بیشتر مردم توقع دارند تحولی در کشور ایجاد و خدمات گسترده‎تر از سوی مسئولان ارائه شود و باید تلاش کرد و اگر همه دست به دست یکدیگر بدهند در انتخابات نتیجه خواهیم گرفت.

حسینی تاکید کرد: تشدید آراء در سال 1392 سبب شد که رئیس جمهوری انتخاب شود که امروز وضعیت کشور این‌گونه باشد و مقام معظم رهبری در ابتدای سال ضرورت دید که فعالیت‎های اقتصادی کشور را تبیین کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال، مقام معظم رهبری به ضعف مدیریتی اشاره کرد و گفت: مدیریت‎های ضعیف و خسته، بی‎انگیزه سبب شده که مردم را ناراحت کند و آن چیزی که می‎تواند تاثیرگذار باشد این است که در کنار یک رهبری قدرتمند یک دولت توانمند داشته باشیم و این موضوع به رای مردم بازمی‎گردد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدیران در نظام مستقیم یا با واسطه از طریق آرای مردم انتخاب می‎شوند، تاکید کرد: از همه توده‎های مردم توقع نیست که در ایام انتخاباتی فعال باشند اما افرادی که دلسوز هستند و پیشتاز در عرصه‎های دیگر بودند باید پیشگام باشند و بصیرت‎افزایی کنند.

حسینی افزود: در گذشته صدای آمریکا و رسانه‎های بیگانه تشویق می‎کردند که انتخابات برگزار نشود اما امروز بیان می‎کنند که در انتخابات شرکت کنید و از این طیف حمایت کنید تا منافعشان در کشور حفظ شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس مقام معظم رهبری بیان کردند که برخی در داخل کشور چهره آمریکا را بذک می‎کنند و ماهواره‎ها در فضای مجازی بسیج شدند و به دنبال منافع خود هستند و درصدد این نیستند که نیروهای انقلابی و خدمت‎گزار به راس قدرت برسند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به صورت طبیعی در کشور اختلافاتی وجود دارد و دلخوری‎هایی وجود دارد که باید کنار بگذاریم چرا که اگر تفرقه در میان ما باشد موفق نخواهیم شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افرادی به دنبال این هستند که القاء کنند که جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی فرو پاشیده است، افزود: براساس برنامه‎ای که از پیش طراحی شده جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی مسیر خود را ادامه می‎دهد و در بین مردم نیز یک شور و هیجانی ایجاد شده است.

حسینی بیان داشت: در سال 1392 در انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران نیز مردم مناطق محروم رای ندادند چون تصور می‎کردند افرادی که در رفاه هستند و در مدیریت قرار دارند نمی‎فهمند فقر چه مفهومی دارد.

وی افزود: در کشور یک مسئله اساسی به نام ضعف مدیریت‎ها رو به رو هستیم و افرادی که این انتقادات را می‎کنند خودشان از روز نخست انقلاب تاکنون در امور مدیریتی دخیل بودند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  تاکید کرد: این افراد در قالب کارگزاران، اصلاح‎طلبان در بزنگاه‎ها منافع را بین خودشان تقسیم می‎کنند و اینطور نیست که در قربة عند الله همیشه با هم باشند.

حسینی تاکید کرد: امروز برخی مسئولان پس از 4 سال فرا‌فکنی می‎کنند که ضعف‎ها برای دوره 8 ساله بود و این در حالی است که این فرصت چهار سال فرصت کمی نبود و به گفته مقام معظم رهبری بسیاری از اقدامات می‎توانستند انجام دهند.

وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم معاون اول رئیس جمهور به عنوان کاندیدای زاپاس و ضربه‎گیر ثبت‎نام کردند و در حالی که دولت در دستشان بوده می‎خواهند بگویند چه بوده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینها مدعی بودند که ژنرال‎ها و مدیران را باید به میدان بیاورند و اقتصاد را متحول کنند و اینها نتوانستند و یا به مردم دروغ گفتند و یا اینکه این توان را نداشتند.

حسینی یادآور شد: امید داریم یک حکومت قرآنی که سبب عزت ما در سطح جهانی شود بتواند در انتخابات به پیروزی برسد.

وی بیان داشت: یکی از ویژگی‎هایی که باید در هر دولت وجود داشته باشد حضور افراد توانمند است و این توانمندی همواره به زور و بازو نیست و مجموعه عملکرد آن بیانگر توانمندی باشد.

حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید دارد، یادآور شد: برخی مسئولان نسخه‎های بانک جهانی و صندوق پول را دنبال می‎کنند و فکر می‎کنند اینها کارگشاه است و شعاری که دادند تعامل با دنیا بود و با این کدخداهی که ساختند سرمایه‎گذاران به کشور می‎شتابند و مسائل حل می‎شود و به این علت کشور را سال‎های متمادی منتظر گذاشتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وزیر صنعت در چند روز پیش بیان کردند 2 میلیارد دلار واردات پوشاک ماست که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند صنعت پوشاک تعطیل می‎شود.

وی تاکید کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند نه تنها اشتغال ایجاد نمی‎شود بلکه اشتغالی هم که در کشور داریم از دست می‎دهیم.

حسینی با بیان اینکه دولت‎ها در 4 سال نخست درخشش دارند و کارهایی انجام می‎دهند، افزود: اینان ( دولت یازدهم) در آغاز که تازه‌نفس بود و می‎خواستند اقداماتی انجام دهند اما به این‌گونه عمل کردند و اگر در چهار سال بعدی بمانند شاهد سیاست‎زدگی از سوی این افراد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اگر این افراد بمانند در نهایت اینها می‎خواهند بگویند قانون اساسی جوابگو نیست و یا باید قوانین را به رفراندم بگذاریم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در یک فرصت چند ماه جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی شکل گرفته و در مجموعه شاهد نیروهای متعدد در این جبهه هستیم.

حسینی با بیان اینکه تجربه نشان داده که باید به گونه‎ای عمل شود که پایگاه انقلابی نیروهای مردمی در این جبهه مشارکت داشته باشند، افزود: بنا نداریم این جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تنها منحصر به انتخابات باشد و پس از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در گذشته ما ناکامی‎هایی داشتیم در سال 1392 دچار اختلافاتی بودیم اما در این دوره براساس میکانیزمی که مطرح شد افراد در انتخابات وارد پیدا کردند و می‎توانیم نتیجه خوبی از این میکانیزم داشته باشیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی امسال نتیجه بخش خواهد بود.

حسینی افزود: نامزدهای انتخابات جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در مناظره‎ها شرکت می‎کنند و پس از آن نظرسنجی عمومی انجام می‎شود و براساس آن گزینه و تصمیم نهایی گرفته می‎شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: فتنه 88 محدود به چند شهر کشور بود و چه بسا که امسال فتنه‎ای در سراسر کشور پیش بیاید و باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

وی اظهار داشت: یک شخصیتی مانند آقای رئیسی به انسان اطمینان خاطر می‎دهد که در مسیر اهداف رهبری گام برخواهد داشت و به مردم خدمت خواهند کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر مسیری که در ادامه دولت نهم بود ادامه پیدا می‎کرد بسیاری از خدمتگزاری‌ها برای مردم شیرین بود اما برخی اتفاقات سبب شد بسیاری از زحمات مسئولان در سراسر کشور تحت شعاع قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه طرف مقابل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با یک نفر در انتخابات حضور پیدا نکرده، گفت: با شیوه‎های گوناگون و مطرح کردن اتفاقات گذشته درصدد این هستند که بتوانند در انتخابات پیروز شوند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ تاکید کرد: همگان از وضع اقتصادی کشور ناراحت هستند و ضعف مشهود مدیریتی وجود دارد و وقتی سیل و ریزگردی می‎شود تلفاتی زیادی رخ می‎دهد.

حسینی با بیان اینکه هشت سال جنگ نتوانست مردم را به اینگونه ناراحت کند، گفت: در دوران دفاع مقدس هم این اتفاق نیفتاده بود که آب و برق و گاز مردم در یک زمان قطع شود.

وی گفت: افرادی با روحیه تجملاتی که در بین آنها وجود دارد و یا افرادی خسته از مدیریت و سیاست نمی‎تواند کشور را مدیریت کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولان باید از یک صلابتی برخوردار باشند و ما نمی‎خواهیم با نگاه غربی انتخابات را مدیریت کنیم.

حسینی تاکید کرد: یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده که وی حتی مدیرکل نبوده و این در حالی بود که ایشان رئیس سازمان بازرسی کل کشور بوده و به همه دستگاه‎ها اشراف داشته و سابقه معاون اول قوه قضائیه را نیز در پرونده دارد.

وی اظهار داشت: تک تک افرادی که از جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی وارد انتخابات شدند برای کشور برنامه داشتند و آقای جلیلی که امروز از انتخابات کنار رفته بود کارگروه‎هایی متعددی از همه حوزه‎ها داشتند و تحلیل درستی از وضع موجود داشتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قول یک روزه، 10 روزه و 100 روزه نمی‎دهیم و باید به صورت مدون برای معیشت و اقتصاد مردم تلاش کنیم، افزود: اگر فردی برنامه مدونی برای کشور داشته باشد و پیگیر مسائل باشد به مرور می‎تواند مشکلات کشور را حل کند.

انتهای پیام/

انتخابات

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۳۰
ع . شکیبا---۶۱۳

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام روحانی وی را به رعایت اخلاق انتخاباتی توصیه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام روحانی وی را به رعایت اخلاق انتخاباتی توصیه کرد.

متن نامه سیدابراهیم رئیسی به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب‌ آقای روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

بنده و جنابعالی پیش از آنکه حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما را به رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزم و موظف می‌نماید.

اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه ی نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود.

سیدابراهیم رئیسی

96/01/29

انتهای پیام/

مطالب مرتبط: آیت الله رئیسی ، انتخابات  ، اخلاق اسلامی

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۱۵
ع . شکیبا---۵۸۸

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/2/21/285511_288.jpg

عصر امروز دکتر محمدباقر قالیباف با حضور در وزارت کشور برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

قالیباف پس از ثبت نام در نشست خبری خود گفت: « وضع موجود، نتیجه حاکم‌شدن مدیریتی است که برداشت واقعی از مسائل کشور ندارد. دادن فرصت ٤ ساله دیگر هم نمی‌تواند نارضایتی‌ها را برطرف کند. » 

متن سخنان دکتر قالیباف در نشست خبری در وزارت کشور بدین شرح است: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 
مردمِ شریفِ ایران
 
روزهای سرنوشت سازِ اردیبهشتِ 96، زمانی است برایِ یک انتخابِ تاریخی؛ چرا که قرار است  تصمیمی بس بزرگ برای امروزِ خود و آینده ی فرزندانمان بگیریم.
 
 یا رئیس جمهورِ فعلی مسیری که در پیش گرفته است را ادامه خواهد داد و یا در وضعِ موجود، تغییری بنیادین ایجاد خواهیم کرد.
 
وضعِ موجود، نتیجه حاکم شدنِ مدیریتی است که برداشت دقیقی از واقعیت های اجرایی کشور نداشته و ندارد، لذا برای کسبِ رای، وعده 100 روزه می دهد و بعد از 4 سال حرف و بی عملی، مجبور به بی صداقتی می شود و آن وعده را انکار می کند. حال آیا می توان به دیگر وعده های او اعتماد کرد؟ «من نگفتم» نتیجه ی همین بی عملی و بی صداقتی است.
 
آقایِ روحانی از بهتر شدنِ وضعیتِ اقتصادی می گویند، اما اگر ایشان پای خود را از درون اتاق شان بیرون بگذارند و میانِ مردم بروند، از واقعیت های ملموسِ دَرونِ جامعه، تصویر دقیق تری  پیدا می کنند و برایشان روشن می شود که تنها 4 درصدِ جامعه از وضعِ موجود رضایت دارند. واقعیت این است که اقشار مختلف از این که واحدهایِ تولیدیِ بزرگ و کوچک یکی پس از دیگری تعطیل می شوند یا کارگرانِ خود را به اجبار کاهش می دهند، بسیار ناراضی اند.
 
اگر آقایِ رییس جمهور میانِ مردم بودند، می دیدند خانواده ها چگونه از بیکاریِ فرزندانِ تحصیل کرده خود رنج می برند و پدران برای اینکه از عهده مخارجِ روزمره زندگی برآیند، هر روز ساعت ها کار می کنند. 
اگر آقایِ روحانی میانِ مردم بودند، به جای اینکه با «آمارهایِ کاغذی» از وضعیتِ خوبِ اقتصادی سخن بگویند، با گوش های خود می شنیدند که مردم می پرسند: چقدر شعار!؟ چقدر وعده!؟ و چقدر حرف!؟ 
 
 
هم وطنانِ صبورم،
 
من میانِ شما هستم و می بینم که از این همه وعده و حرف و شعار خسته شده اید؛ دادنِ یک فرصتِ چهارساله دیگر به دولتِ فعلی نیز، نخواهد توانست این اعتراضها و نارضایتی ها را برطرف کند و در صورتِ «تکرارِ» این تجربه، نباید انتظارِ فردایی بهتر از دیروز داشت؛ اگر فردا بدتر از امروز نگردد. حرف کافی است، 4 سال کافی است.   
 
اگر اینجا بودید، سوالی را صریح از من می پرسیدید که « قالیباف! قبلی ها هم همین حرف ها  را می زدند، روی چه حسابی باید به حرف های شما اعتماد کنیم؟». پاسخِ من به دغدغه به حقِ شما، یادآوری یک نکته است که این حرف ها را قالیباف می زند و شما او را کاملا می شناسید، با همه قوت ها و ضعف هایش. 
 
شما می توانید به قالیباف اعتماد کنید، چون او هیچگاه از پشتِ میزها مدیریت نکرده است، بلکه با لباسِ کار میان شما، وسطِ میدانِ عمل بوده است. شما می توانید به او اعتماد کنید، چون مثل تمامِ مسئولیت های قبلی اش، برنامه ای عملیاتی و متکی به ظرفیت های بزرگِ داخلی دارد. 
 
شما می توانید به او اعتماد کنید، چون تیمی توانمند و پرانرژی، با ترکیبی از جوانی و تجربه، و روحیه ای جهادی را مسئولِ امور اجرایی کشور خواهد کرد. 
قالیباف هم،  کم خطایِ فردی و کاری ندارد، اما همیشه بر این باور تکیه داشته است: «حرفی بزن که بتوانی عمل کنی» و سابقه اش نشان داده که همیشه متعهد به وعده هایش بوده است.
 
و امروز یعنی 26 فروردین ماهِ 1396 من، محمد باقر قالیباف، به شما  تعهد می دهم، با توکل به خداوند منان و به پشتوانه شما، «دولتِ مردم» را تشکیل دهم و در یک دوره چهارساله با انقلابی اقتصادی:
درآمدِ کشور را دو و نیم برابر افزایش دهم،
 پنج میلیون شغل ایجاد کنم،
 نظامِ مالیاتی را به نفع 96 درصدِ مردم تغییر دهم. 
و از همه مهم تر، برنامه ای مدون و دقیق برای حلِ مشکلاتِ فوریِ اقشارِ کم درآمد، اجرا کنم.
 
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۰۶:۳۳
ع . شکیبا---۷۶۰

جنگ فقر و غنا در پیام امام خمینی (ره)

امام خمینی(ره)-سبز

 

  امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است. و من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته‌اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده‌اند می‌بوسم؛ و سلام و درودهای خالصانه خود را به همه غنچه‌های آزادی و کمال نثار می‌کنم. و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می‌کنم: خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است؛ و قلبها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره کینه انقلابی‌تان جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است. البته همه می‌دانیم که کشور ما در حال جنگ و انقلاب سختیها و مشکلاتی را تحمل کرده و کسی مدعی آن نیست که طبقات محروم و ضعیف و کم درآمد و خصوصاً اقشار کارمند و اداری، در تنگنای مسائل اقتصادی نیستند؛ ولی آن چیزی که همه مردم ما فراتر از آن را فکر می‌کنند مسئله حفظ اسلام و اصول انقلاب است. مردم ایران ثابت کرده‌اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل‌ شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت. ملت شریف ایران همیشه در مقابل شدیدترین حملات تمامی جهان کفر علیه اصول انقلاب خویش مقاومت کرده است که در اینجا مجال ذکر همه آنها نیست.

آیا ملت دلاور ایران در مقابل جنایات متعدد امریکا در خلیج فارس اعم از حمایت نظامی و اطلاعاتی به عراق و حمله به سکوهای نفتی و کشتیها و قایقها و سرنگونی هواپیمای مسافربری مقاومت نکرده است؟ آیا ملت ایران در جنگ دیپلماسی شرق و غرب علیه خود و ایجاد بازیهای سیاسی مجامع بین المللی مقاومت نکرده است؟ آیا ملت شجاع ایران در مقابل جنگ اقتصادی، تبلیغاتی، روانی و حملات ددمنشانه عراق به شهرها و موشک باران مناطق مسکونی و بمبارانهای مکرر شیمیایی عراق در ایران و حلبچه، مقاومت نکرده است؟ آیا ملت عزیز ایران در مقابل توطئه منافقین و لیبرالها و زراندوزی و احتکار سرمایه داران و حیله مقدس مآبان مقاومت نکرده است؟ آیا همه این حوادث و جریانات برای ضربه زدن به اصول انقلاب نبوده است؟ که اگر نبود حضور مردم، هر یک از این توطئه‌ها می‌توانست به اصول نظام ضربه بزند. که خدا را سپاس می‌گزاریم که ملت ایران را موفق نمود تا با قامتی استوار به رسالت خود عمل کند و صحنه‌ها را ترک نگوید.

ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافته‌اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند.  بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام‌تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده‌ای از خدا بی خبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی»  می‌خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه‌ها و دانشگاهها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده‌ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و اسلام را نابود می‌کنند. اینها با قیافه‌ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی دین معرفی می‌کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم. و همچنین کسانی دیگر که بدون استثنا به هرچه روحانی و عالِم است حمله می‌کنند و اسلام آنها را اسلام امریکایی معرفی می‌نمایند راهی بس خطرناک را می‌پویند که خدای ناکرده به شکست اسلام ناب محمدی منتهی می‌شود.  ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.

امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است. و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخهای سفید و سرخ را از بین خواهند برد. امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهای دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می‌کند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. ان شاء‌الله ملت بزرگ ایران با پشتیبانی مادی و معنوی خود از انقلاب، سختی‌های جنگ را به شیرینی شکست دشمنان خدا در دنیا جبران می‌کند. و چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر امریکا فرود آمده است. چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران سقوط ارکان و کنگره‌های نظام ستمشاهی را نظاره کرده است و شیشه حیات‌ امریکا را در این کشور شکسته است. و چه شیرینی بالاتر از اینکه مردم عزیزمان ریشه‌های نفاق و ملی‌گرایی و التقاط را خشکانیده‌اند. و ان شاء الله شیرینی تمام ناشدنی آن را در جهان آخرت خواهند چشید. نه تنها کسانی که تا مقام شهادت و جانبازی و حضور در جبهه پیش رفته‌اند، بلکه آنهایی که در پشت جبهه با نگاه محبت بار و با دعای خیر خود جبهه را تقویت نموده‌اند از مقام عظیم مجاهدان و اجر بزرگ آنان بهره برده‌اند. خوشا به حال مجاهدان! خوشا به حال وارثان حسین - علیه السلام!

اذناب امریکا باید بدانند که شهادت در راه خدا مسئله‌ای نیست که بشود با پیروزی یا شکست در صحنه‌های نبرد مقایسه شود. مقام شهادت، خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است. نباید شهادت را تا این اندازه به سقوط بکشانیم که بگوییم در عوض شهادت فرزندان اسلام تنها خرمشهر و یا شهرهای دیگر آزاد شد. تمامی اینها خیالات باطل ملیگراهاست. ما هدفمان بالاتر از آن است. ملی‌گراها تصور نمودند ما هدفمان پیاده کردن اهداف بین‌الملل اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است. ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. پس‌ای فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجی‌ام، و ای نیروهای مردمی، هرگز از دست دادن موضعی را با تأثر و گرفتن مکانی را با غرور و شادی بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به قدری ناچیزند که تمامی دنیا در مقایسه با آخرت.

پدران و مادران و همسران و خویشاوندان شهدا، اسرا، مفقودین، و معلولین ما توجه داشته باشند که هیچ چیزی از آنچه فرزندان آنان به دست آورده‌اند کم نشده است. فرزندان شما در کنار پیامبر اکرم و ائمه اطهارند. پیروزی و شکست برای آنها فرقی ندارد. امروز روز هدایت نسلهای آینده است. کمربندهاتان را ببندید که هیچ چیز تغییر نکرده است. امروز روزی است که خدا اینگونه خواسته است. و دیروز خدا آن‌گونه خواسته بود. و فردا ان شاء الله روز پیروزی جنود حق خواهد بود.

 

·  قسمتی از پیام امام خمینی (ره) - پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه (قبول قطعنامه ۵۹۸)  - 29 تیر ماه 1367

 pdf دانلوددریافت فایل pdf 

۱ نظر موافقین ۰ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۳۰
ع . شکیبا---۷۵۰

افزایش آرای منفی روحانی !؟

رضا سراج

روند آرای منفی روحانی در چند ماه گذشته؛ مرداد 24% ، آذر 30% ، بهمن 35% ، اواسط اسفند 38% و در فروردین ماه 40% ، کاملا معنا دار شده است.‌

 رضا سراج در مطلبی با عنوان افزایش آرای منفی روحانی نوشت:

سفرهای تبلیغاتی روحانی به استان‌ها در ایام نوروز و استفاده بی‌وقفه از آنتن صدا و سیما هم نتوانست مانع افزایش رای منفی روحانی شود. نتیجه یک پیمایش اجتماعی علمی که در 96/1/20 انجام شده نشان می‌دهد؛ آرای منفی روحانی به 40/2% رسیده است.

  1. دلایل افزایش رای منفی روحانی
  2. گله‌مندی مردم از حل نشدن مشکلات و گرانی
  3. عدم مدیریت بحران در ریزگرد، سیلاب و زلزله
  4. انکار وعده‌های اساسی دولت از سوی روحانی
  5. کاهش قدرت خرید و بدتر شدن معیشت مردم
  6. تبلیغات اغراق‌ آمیز دولت از طریق صدا و سیما

روند آرای منفی روحانی در چند ماه گذشته؛ مرداد 24% ، آذر 30% ، بهمن 35% ، اواسط اسفند 38% و در فروردین ماه 40% ، کاملا معنا دار شده است.‌ در این روند، مردم عملا به شخص مورد نظر می‌گویند برو.

مشرق نیوز

۱ نظر موافقین ۱ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۰۱:۵۹
ع . شکیبا---۴۹۶

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=cb670877-8321-4efa-8e11-96007e88d901

دولت محرومین و مستضعفین سرکار خواهد آمد و دولت نجومی بگیران را کنار خواهند زد.

با     رئیسی   خواهیم ماند.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۰۱:۵۷
ع . شکیبا---۸۷۶

بیانیه جلیلی خطاب به جریان مومن و انقلابی

تنها تفکر انقلابی می‌تواند کشور را از تنگناها و تهدیدها عبور دهد

جلیلی

جلیلی گفت: نباید اجازه داد افرادی با زاویه گرفتن از ولایت و شاخص‌هایی که رهبری مکرر بر آن تاکید فرموده‌اند، گرایش‌هایی به اهمال و ناکارآمدی، خودباختگی و محافظه‌کاری و انحراف را به جامعه تحمیل کنند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی پس از انصراف از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیانیه‌ای خطاب به جریان مومن و انقلابی صادر کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَن لَوِ استَقاموا عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقًا
ملت شریف و بزرگوار ایران؛

خردادماه سال 1392 پس از تبریک به منتخب شما و آرزوی موفقیت در مسیر انقلاب اسلامی برای وی، به دوستان خود اعلام کردم:
«کار ما تازه شروع شده است.» آنچه در 4 سال گذشته دنبال شد جستجوی پاسخ های معتبر به مشکلات کشور بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی بود. حاصل این تلاش یافتن فرصت هایی سترگ در مسیر تعالی و پیشرفت کشور است که متاسفانه دولت فعلی ناتوان از مدیریت آنهاست.
انتخابات در نظام مردم سالاری دینی نه صرفا مسیری برای دست یابی به قدرت، بلکه بستری برای ارتقای فرهنگ سیاسی، تبیین مسایل اصلی کشور، مشارکت وسیع افکار عمومی و چاره جویی مشکلات و تحکیم همدلی ملت در مسیر پیشرفت است.
جمهوریت نظام اقتضا می‌کند، مردمی که آزادانه انتخاب می‌کنند راه حل‌های تفکر انقلابی را برای اداره‌ امور بشناسند و باور کنند.

آن‌گاه که مردم اقناع شوند تنها تفکر انقلابی می‌تواند کشور را از تنگناها و تهدیدها عبور دهد و فرصت‌ها را به نتیجه برساند، این باور، مردم را به گزینه‌ای انقلابی در انتخابات رهنمون خواهد ساخت. همچنان که اگر ابرهای تردید بر کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی سایه افکند، باور مردم به آن تضعیف خواهد شد. چنان‌که در مناظرات سال 1392، چنین تردیدهایی سایه افکند.
امروز وظیفه‌ جریان انقلابی است تا راه حل‌های تفکر انقلابی را در عرصه‌های مهمی چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد به ویژه در موضوعات مهمی چون تولید، اشتغال، مسکن، صنعت، کشاورزی، بانکداری و .... به شکل برنامه‌ای قابل تحقق و باورپذیر به مردم ارائه کند. باید نشان داد ساختار اجرایی-اداری کشور، چه ایرادهایی دارد و چگونه می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد.

باید نشان داد چگونه می‌توان با تبعیض، فقر، فساد مبارزه کرد. سعی ما آن بود این راه حل‌ها را بیابیم و به مردم ارائه کنیم.

حضور مستمر در روستاها و شهرهای استانهای مختلف و برگزاری جلسات مباحثه دانشجویی در ده ها دانشگاه کشور تلاشی نه برای دعوت به خود بلکه وظیفه ای برای اثبات و تبیین کارآمدی تفکر انقلابی فارغ از هر شخص و چهره و گروه و جناح بود. وظیفه ای که همچنان اصلی ترین دستور کار همه دلسوزان انقلاب و علاقه مندان به پیشرفت کشور است.

اینک در آستانه فرصت مبارک انتخابات بر تمام علاقه مندان به گفتمان انقلاب اسلامی است تا با حرکتی فراگیر و هماهنگ حقیقت کارآمد و گره گشای تفکر انقلابی را تبیین و در باور عمومی مستحکم کنند و اجازه ندهند افرادی با زاویه گرفتن از ولایت و شاخص هایی که مقام معظم رهبری در این سالها مکرر بر آن تاکید فرموده اند، گرایش هایی به اهمال و ناکارآمدی، خودباختگی و محافظه کاری و انحراف را به جامعه تحمیل و در عزم انقلابی مردم تردید ایجاد کنند.

اینجانب با تشکر از همه هموطنان و چهره‌های خدوم و دلسوز مخصوصا جوانان پرشور و باورمند انقلابی که در ماه های گذشته با نظر لطف، این برادر خود را به حضور در فرآینده انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند اعلام می کنم با تمرکز ویژه بر «موضوعیت» انتخابات و نه صرفا طریقیت آن برای کسب قدرت، در این فرآیند فعالانه حضور خواهم داشت و از هم اکنون به سهم خود از همه نیروهای انقلاب دعوت می کنم با تمام توان برای شکوفایی ظرفیت انتخابات در مسیر بازیابی مسایل اصلی کشور و راه حل های مبتنی بر منظومه معرفتی- آرمانی انقلاب اسلامی در صحنه باشند.

خداوندا! تو خود شاهدی آن‌چه از ناحیه‌ ما صورت گرفت، نه رقابتی برای تصاحب قدرت و نه تلاشی برای فزونی ثروت بود؛ بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را آشکار و اصلاح را در سرزمین‌های تو برقرار سازیم تا بندگان مظلوم تو ایمن گردند و حدود الهی برپا شود.

26 فروردین‌ 1396
سعید جلیلی

۰ نظر موافقین ۰ ۲۷ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۵۴
ع . شکیبا---۴۸۲

نتیجه احترام یک سنى به زینب (س )
یکى از شیعیان ، به قصد زیارت قبر بى بى حضرت زینب (س ) از ایران حرکت کرد تا به گمرک ، در مرز بازرگان ، رسید. شخصى که مسئول گمرک بود، پیر زن را خیلى اذیت کرد و به شدت او را آزار روحى داد. مرتب سؤ ال مى کرد: براى چه به شام مى روى ؟ پولهایت را جاى دیگر خرج کن .
زن گفت : اگر به شام بروم ، شکایت تو را به آن حضرت مى کنم .
گمرکچى گفت : برو و هر چه مى خواهى بگو، من از کسى ترسى ندارم .
زن پس از اینکه خودش را به حرم و به قبر مطهر رساند، پس از زیارت با دلى شکسته و گریه کنان عرض کرد: اى بى بى ! تو را به جان حسین ات انتقام مرا از این مرد گمرکچى بگیر.
زن هر بار به حرم مشرف مى شد، خواسته اش را تکرار مى کرد. آن شب در عالم خواب بى بى زینب (س ) را دید که آن را صدا زد.
زن متوجه شد و پرسید: شما کیستید؟
حضرت زینب (س ) فرمود: دختر على بن ابى طالب (ع ) هستم ، آیا از این مرد شکایت کردى ؟
زن عرض کرد: بله ، بى بى جان ! او به واسطه دوستى ما به شما مرا به سختى آزار داد من از شما مى خواهم انتقام مرا از او بگیرید.
بى بى فرمود: به خاطر من از گناه او بگذر.
زن گفت : از خطاى او نمى گذرم .
بى بى سه بار فرمایش خود را تکرار کرد و از زن خواست که گمرکچى را عفو کند و در هر بار زن با سماجت بسیار بر خواسته اش اصرار ورزید. روز بعد زن خواسته اش را دوباره تکرار کرد. شب بعد هم بى بى را در خواب و به زن فرمود: از خطاى گمرکچى بگذر.
باز هم زن حرف بى بى را قبول نکرد و بار سوم بى بى به او فرمود: او را به من ببخش ، او کار خیر کرده و من مى خواهم تلافى کنم .
زن پرسید: اى بانوى دو جهان ! اى دختر مولاى من ، این مرد گمرکچى که شیعه نبود، این قدر مرا اذیت کرد، چه کارى انجام داده که نزد شما محبوب شده است ؟
حضرت فرمود: او اهل تسنن است ، چند ماه پیش از این مکان رد مى شد و به سمت بغداد مى رفت . در بین راه چشمش به گنبد من افتاد، از همان راه دور براى من تواضع و احترام کرد. از این جهت او بر ما حقى دارد و تو باید او را عفو کنى و من ضامن مى شوم که این کار تو را در قیامت تلافى کنم .
زن از خواب بیدار شد و سجده شکر را به جاى آورد و بعد به شهر خود مراجعت کرد.
در بین راه گمرکچى زن را دید و از او پرسید: آیا شکایت مرا به بى بى کردى ؟
زن گفت : آرى اما بى بى به خاطر تواضع و احترامى که به ایشان کردى ، تو را عفو کرد. سپس ماجرا را دقیق بازگو کرد.
مرد گفت : من از قوم قبیله عثمانى هستم و اکنون شیعه شدم . سپس ‍ ذکر شهادتین را به زبان جاى کرد.

داستان برگرفته از وبلاگ زندگینامه حضرت زینب (س)

https://hammihan.com/users/users2015/status/thumbs/thumb_HamMihan-201518764514169078471472748780.2888.jpg

۰ نظر موافقین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۰۲
ع . شکیبا---۷۷۹

نظرسنجی ها از احتمال شکست قطعی حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت 96 خبر میدهند,لذا تیم حسن روحانی باید بیش از پیش فعال شود,یک مرکز معتبر نظرسنجی در تحلیل آخرین نظرسنجی خود آورده است که احتمال تک دوره‌ای شدن دولت آقای روحانی بیش از هر دولت دیگری پس از انقلاب وجود دارد.

به نقل از گروه سیاسی سایت جهان نیوز:انتخابات ریاست جهوری در اردیبهشت 96 در پیش است و تمامی نظر سنجی ها نشان می دهد که شرایط انتخابات ریاست جمهوری برای رئیس دولت تدبیر و امید روز به روز سخت تر می شود.

به گزارش جهان نیوز، نکته جالب توجه در این باره این است که آرای منفی شکل گرفته درباره حسن روحانی با هیچ رئیس جمهور مستقری در دور دوم ریاست جمهوری ادوار گذشته قابل مقایسه نیست و از این باب وی یک پدیده انتخاباتی محسوب می شود.

اما در حالیکه تمامی نظرسنجی ها تاکنون از رشد منفی آرای روحانی خبر می دهد اما آنچه باعث حیرت اعتدالیون شده این است که از ماه ها قبل شیب شتاب رشد آرای منفی رئیس دولت تدبیر و امید به سمت بالاست  و حتی در هفته های اخیر با وجود نزدیک شدن به ایام آخر سال و شروع تعطیلات نوروزی این شتاب متوقف نشده است.

در همین حال، یک مرکز معتبر نظرسنجی در تحلیل آخرین نظرسنجی خود آورده است که احتمال تک دوره‌ای شدن دولت آقای روحانی بیش از هر دولت دیگری پس از انقلاب وجود دارد.

در همین نظرسنجی 52.8 درصد کسانی که قبلا با آقای روحانی رأی داده بودند، گفتند که ما این دوره به آقای روحانی رأی نخواهیم داد.

بدین ترتیب در سبد آرای روحانی دو اتفاق مهم افتاده است:

الف: درصد بالایی از کسانی که قبلا به وی رای داده اند دیگر حاضر نیستند به او رای بدهند! که این موضوع بسیار بی سابقه است.

ب: شتاب آرای منفی روحانی چنان بالاست که اگر تیم عملیات روانی دولت تدبیر و امید نتواند با برنامه های کاذب تبلیغاتی آن را مهار کند پیش بینی می شود که آرای منفی روحانی تا هشت درصد دیگر نیز رشد پیدا کرده و از 37 درصد به 45 درصد برسد. این اتفاق سبب شکست قطعی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد شد.

منبع : سایت جهان نیوز

۰ نظر موافقین ۰ ۲۲ فروردين ۹۶ ، ۱۸:۲۳
ع . شکیبا---۵۴۲

http://s4.picofile.com/file/8185567226/%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%D8%AA_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%B9.jpg
 

ولادت و حسب و نسب

 بنا به نوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سى‏ ام عام الفیل (1) به طرز عجیب و بی سابقه ‏اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست، محقق دانشمند حجة الاسلام نیر گوید:

 

اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست‏
بطحا صدف گوهر یکدانه تست‏
گر مولد تو به کعبه آمد چه عجب‏
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست

 

پدر آن حضرت ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنابراین على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است (2)

اما ولادت این کودک مانند ولادت سایر کودکان به سادگى و بطور عادى نبود بلکه با تحولات عجیب و معنوى توأم بوده است. مادر این طفل خدا پرست بوده و با دین حنیف ابراهیم زندگى می کرد و پیوسته بدرگاه خدا مناجات کرده و تقاضا می نمود که وضع این حمل را بر او آسان گرداند. زیرا تا باین کودک حامل بود خود را مستغرق در نور الهى می دید و گویى از ملکوت اعلى بوى الهام شده بود که این طفل با سایر موالید فرق بسیار دارد.

http://salehat.ir/index.php/component/joomgallery/image?view=image&format=raw&type=orig&id=219

وصله کردن شکاف خانه خدا که فاطمه بنت اسد (س) برای تولد حضرت علی (ع) از آنجا وارد خانه شد

شیخ صدوق و فتال نیشابورى از یزید بن قعنب روایت کرده‏ اند که گفت من با عباس بن عبدالمطلب و گروهى از عبدالعزى در کنار خانه خدا نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین در حالی که نُه ماه به او آبستن بود و درد مخاض داشت آمد و گفت خدایا من به تو و بدانچه از رسولان و کتابها از جانب تو آمده ‏اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق می کنم و اوست که این بیت عتیق را بنا نهاده است به حق آنکه این خانه را ساخته و به حق مولودى که در شکم من است ولادت او را بر من آسان گردان.

یزید بن قعنب گوید ما بچشم خود دیدیم که خانه کعبه از پشت (مستجار) شکافت و فاطمه به درون خانه رفت و از چشم ما پنهان گردید و دیوار بهم بر آمد چون خواستیم قفل درب خانه را باز کنیم گشوده نشد. لذا دانستیم که این کار از امر خداى عز و جل است و فاطمه پس از چهار روز بیرون آمد و در حالی که امیرالمؤمنین علیه السلام را در روى دست داشت گفت من بر همه زنهاى گذشته برترى دارم زیرا آسیه خدا را به پنهانى پرستید در آنجا که پرستش خدا جز از روى ناچارى خوب نبود و مریم دختر عمران نخل خشک را بدست خود جنبانید تا از خرماى تازه چید و خورد(و هنگامی که در بیت المقدس او را درد مخاض گرفت ندا رسید که از اینجا بیرون شو اینجا عبادتگاه است و زایشگاه نیست) و من داخل خانه خدا شدم و از میوه‏ هاى بهشتى و بار و برگ آنها خوردم و چون خواستم بیرون آیم هاتفى ندا کرد اى فاطمه نام او را على بگذار که او على است و خداوند على الاعلى فرماید من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تأدیبش کردم و او را به غامض علم خود آگاه گردانیدم و اوست که بت ها را از خانه من می شکند و اوست که در بام خانه ‏ام اذان گوید و مرا تقدیس و تمجید نماید خوشا بر کسی که او را دوست دارد و فرمانش برد و واى بر کسى که او را دشمن دارد و نافرمانیش کند. (3)

 و چنین افتخار منحصر بفردى که براى على علیه السلام در اثر ولادت در اندرون کعبه حاصل شده است بر احدى از عموم افراد بشر چه در گذشته و چه در آینده بدست نیامده است و این سخن حقیقتى است که اهل سنت نیز بدان اقرار و اعتراف دارند چنانکه ابن صباغ مالکى در فصول المهمه گوید:

 و لم یولد فى البیت الحرام قبله احد سواه و هى فضیلة خصه الله تعالى بها اجلالا له و اعلاء لمرتبته و اظهارا لتکرمته. (4)

 یعنى پیش از آنحضرت احدى در خانه کعبه ولادت نیافت مگر خود او واین فضیلتى است که خداى تعالى به على علیه السلام اختصاص داده تا مردم مرتبه بلند او را بشناسند و از او تجلیل و تکریم نمایند.

 در جلد نهم بحار در مورد وجه تسمیه آنحضرت بعلى چنین نوشته شده است که چون ابوطالب طفل را از مادرش گرفت بسینه خود چسباند و دست فاطمه را گرفته و بسوى ابطح آمد و به پیشگاه خداوند تعالى چنین مناجات نمود.

 یا رب هذا الغسق الدجى‏
و القمر المبتلج المضى‏ء
بین لنا من حکمک المقضى‏
ماذا ترى فى اسم ذا الصبى (5)

 هاتفى ندا کرد:

خصصتما بالولد الزکى‏
و الطاهر المنتجب الرضى‏
فاسمه من شامخ على‏
على اشتق من العلى (6)

 

۰ نظر موافقین ۰ ۲۱ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۲۱
ع . شکیبا---۱۳۱۹

http://bayanbox.ir/view/9078808138975375867/45.png

لزوم رفع فوری نیازهای اولیه حادثه دیدگان زلزله خراسان رضوی

 تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از مناطق زلزله زده استان خراسان رضوی بر لزوم رفع فوری نیازهای اولیه حادثه دیدگان زلزله بویژه در مناطق محروم روستایی، تأکید کرد.

شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۰۳:۴۲ ب.ظ

حجت الاسلام  سید ابراهیم رئیسی با حضور سرزده در مناطق زلزله زده استان خراسان رضوی ضمن ابراز همدردی با ساکنان این مناطق از نزدیک در جریان خسارات وارد شده و نحوه کمک رسانی‌های آستان قدس رضوی به زلزله زدگان قرار گرفت.

وی با ابراز همدردی و همدلی با مردم این مناطق، بر لزوم تسریع اقدامات عملیاتی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در رفع مشکلات مردم زلزله زده تأکید و خاطر نشان کرد: نهادهای مسئول باید علاوه بر برنامه‌ریزی برای آغاز بازسازی و ساخت مناسب و مقاوم واحدهای مسکونی آسیب دیده، در جهت رفع نیازهای اولیه و امکانات بهداشتی حادثه دیده‌گان با اهتمام جدی، اقدامات فوری داشته باشند.

وی حادثه زلزله خراسان رضوی را دردی بزرگ برای مردم خطه خراسان دانست و تصریح کرد: بی‌تردید روستاهای زلزله زده به دستان توانای اهالی غیور و مقاوم‌ این خطه بهتر و مقاوم‌تر از پیش ساخته خواهد شد و آستان قدس رضوی در این مسیر کنار مردم خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی تدین، تلاش، سخت کوشی، غیرت، همت، ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات را از خصوصیات مردم خراسان برشمرد و گفت: این قبیل حوادث، آزمون الهی برای مردم و مسئولان است، این زلزله برای مردم آزمون صبر، مقاومت و ایستادگی و برای مسئولان آزمون عمل به وظایف است.

حجت‌الاسلام رئیسی با توصیه مردم مناطق زلزله‌زده به صبر و بردباری، تصریح کرد: مردم ایران، مردمی متحد و یکپارچه هستند و همین اتحاد و یکپارچگی موجب قدرت و اقتدار کشور ماست؛ امروز نیز حادثه دیدگان این زلزله اطمینان داشته باشند در برابر مشکلات و مصائب تنها نیستید


پایگاه اطلاع رسانی سید ابراهیم رئیسی
۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۵۳
ع . شکیبا---۶۴۲

http://www.leader.ir/media/album/original/21316_773.jpg

۰ نظر موافقین ۰ ۱۶ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۳۱
ع . شکیبا---۵۵۱

رهبرانقلاب، نوروز 96 درحرم رضوی: خدمات جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران، برجسته و فوق العاده است؛ بله، ضعف هایی وجود دارد که مربوط به ما و مدیریت های ماست.

ما هرجا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته و هرجا مدیریت های ضعیف،بی حال، ناامید، غیرانقلابی و بی تحرک داشتیم کارها متوقف مانده یا به انحراف رفته.

اگر مدیریت ها، متدین، انقلابی و کارآمد باشد همه مشکلات کشور حل خواهدشد. 

سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی - نوروز 1396

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/36081/C/13960101_8236081.jpg

متن کامل سخنان و تصاویر در سایت اصلی khamenei.ir

مجموعه تصاویر با کیفیت از مراسم با امکان دریافت Leader.ir

۱ نظر موافقین ۰ ۱۶ فروردين ۹۶ ، ۰۶:۲۷
ع . شکیبا---۴۸۹

زندگینامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی

 
تولد و خانواده
سید ابراهیم رئیسی در سال 1339 هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در محله نوغان مشهد مقدس دیده به جهان گشود. پدرش از روحانیون مشهد و جدّ مادری اش هم روحانی بود.. ایشان از سادات حسینی (ع) است و نسب‌اش از هر دو سو به امام زین العابدین، علی ابن الحسین علیهما‌السلام می‌رسد. ایشان پنج ساله بود که پدر بزرگوارش به رحمت ایزدی پیوست.
تحصیلات 
پس از پایان تحصیلات ابتدایی در مدرسه جوادیه، طریق پدر را در پیش گرفت و وارد عرصه طلبگی و دروس حوزوی شد. ابتدا وارد مدرسه نواب شد و مدت کوتاهی در آنجا به تحصیل پرداخت و سپس برای گذراندن مقدمات شامل ادبیات، منطق، معانی و بیان به مدرسه علمیه آیت‌الله موسوی‌نژاد رفت.
ایشان بنابر تأکید و سنت آیت‌الله موسوی‌نژاد، در همان اوان طلبگی و از سال سوم، تدریس به طلبه های تازه وارد را آغاز کرد .تحصیل ایشان در مدرسه آیت الله موسوی نژاد  تا سال 1354 ادامه یافت تا آنکه در این سال، به توصیه برادر بزرگ خود، تصمیم گرفت برای ادامه تحصیلات به شهر مقدس قم برود. 
۰ نظر موافقین ۱ ۱۵ فروردين ۹۶ ، ۰۶:۳۲
ع . شکیبا---۸۰۷