سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

https://cdn.mashreghnews.ir/old/files/fa/news/1395/7/20/1895489_893.jpg

زیارت عاشورا با صدای آرام و دلنشین ، حاج مهدی سماواتی

متن کامل زیارت عاشورا با ترجمه خط به خط را در ادامه مطلب ببینید. التماس دعا

۳ نظر موافقین ۳ ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۷:۰۷
ع . شکیبا---۱۳۶۷

حدیث کساء

      بلندگوی سبزدریافت فایل

هر فردی که برای هر گرفتاری و هر گره کوری نزد حضرت آیت الله بهجت می آمد، ایشان ذکر حدیث کساء را سفارش می کردند.

متن کامل حدیث شریف کسا در ادامه مطلب ...

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

دعاها و ذکرها در این وبلاگ

۲ نظر موافقین ۵ ۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۰۰
ع . شکیبا---۳۷۶۵۱

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه به "عاشورا" و "اربعین" اهمیت داده شده و فرهنگ سازی شده است؛ اما به غدیر آنچنان که باید اهمیت داده نشده است، ‌تصریح کردند:‌ علاوه بر برکات دیگر، گسترش شادی های غدیر نشان می دهد که اسلام تنها عزاداری نیست و این بهانه برطرف می شود.

در آستانه عید سعید غدیر،  رئیس و اعضاء ستاد بازسازی واقعه غدیر با «آیت الله العظمی مکارم شیرازی» دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار فرمودند: واقعه غدیر در تاریخ تشیع، مهم ترین واقعه است چون اساس و پایه ولایت از غدیر آغاز می شود.

ایشان افزودند: متاسفانه هنوز اهمیت لازم به واقعه غدیر داده نمی شود. وقتی نوشته «علامه امینی» درباره غدیر مطالعه می شود می بینیم که قرن به قرن درباره آن شعر و آثار وجود دارد، در آیات و روایات، تاریخ و اشعار به غدیر اهمیت بسیاری داده شده است.

معظم له تصریح کردند: متاسفانه در عصر و زمان ما حق غدیر ادا نشده است که باید ادا شود. باید از راه های گوناگون از جمله بیان خطابه، هنر، بازسازی ماجرای غدیر که در دست اقدام است و دیگر ابزار و طرق گوناگون مساله غدیر را زنده کرد.

معظم له در ادامه افزودند: باید برای دهه غدیر سرمایه گذاری شود. خدا «آیت الله خزعلی» را رحمت کند که بنیاد بین المللی غدیر را تأسیس کرد. این بنیاد باید کارهای خود را با جدیت ادامه دهد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه به "عاشورا" و "اربعین" اهمیت داده شده و فرهنگ سازی شده است و باید داده شود؛ اما به غدیر آنچنان که باید اهمیت داده نشده است، ‌تصریح کردند:‌ علاوه بر برکات دیگر گسترش شادی های غدیر نشان می دهد که اسلام تنها عزاداری نیست و این بهانه برطرف می شود.

ایشان افزودند: برنامه ریزی شده که در قم راهپیمایی غدیر برگزار شود؛ همانگونه که در اربعین و فاطمیه راهپیمایی برگزار می شود. در این راهپیمایی کاروان شادی هیأت‌های مذهبی و مردم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مقصد مسجد مقدس جمکران می روند. البته باید مراقب بود که افراد ناآگاه چهره غدیر را مخدوش نکنند و به جای تقریب، اختلاف ایجاد نکنند. اهل سنت اصل غدیر را قبول دارند و می توانند در جشن ها شرکت کنند.

معظم له فرمودند:‌ کارها نباید به صورت پراکنده باشد بلکه باید با اتحاد برنامه ریزی خوبی صورت گیرد، احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد آن هم زمانی که وهابی ها می خواهند این مسائل را کمرنگ کنند.

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید در برابر تلاش وهابیت برای کمرنگ‌کردن مقدسات شیعیان، برنامه‌های هماهنگ و منسجمی در مورد غدیر داشته باشیم.

ایشان ادامه دادند: در حاشیه شهر مشهد مقدس که وهابیت برنامه‌هایی داشته‌اند باید با انجام کارهای فرهنگی این توطئه را خنثی کرد و از سرمایه‌های عظیم شیعه بخوبی بهره‌برداری نمود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان تأکید کردند:‌ غدیر سرمایه بزرگی است که از آن باید به خوبی بهره برداری کنیم و به یقین مورد رضای الهی و خشنودی بقیة الله است.

 منبع: ابنا 1396/06/11

۱ نظر موافقین ۱ ۰۳ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۱۴
ع . شکیبا---۶۸۵

http://www.qarar57.ir/wp-content/uploads/2017/08/JamNewsImage20163230.jpg

  نوشته های سردرب بهشت   (8  درب بهشت)  

پیامبر اسلام (ص) در سفر عظیم آسمانی معراج با همسفر گرامی خود جبرئیل از بهشت و جهنم دیدن کرده ٬ انواع نعمتهای درخشان بهشت را از نزدیک دیدند ٬ شعله های وحشت آور و عذابهای گوناگون دوزخ را نیز مشاهده کردند. دیدار به پایان رسید ٬ آنگاه عزم مراجعت نموده و آنجا را به قصد خروج ترک کردند. هنگام مراجعت ٬ جبرئیل از رسول خدا (ص) پرسید: آیا آنچه که بر روی درهای بهشت و جهنم نوشته شده بود ٬ خواندی یا نه ؟ حضرت فرمود: نه نخواندم. باید برگردیم و با هم آن نوشته ها را بخوانیم. به این ترتیب ابتدا از درهای بهشت دیدن کردیم و سپس به دیدار نوشته های درهای جهنم رفتیم

   برسردرب اول بهشت نوشته شده بود:

 1-    معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست و برای هر چیزی دلیلی است و دلیل خوب زیستن در دنیا ، 4 چیز است : قناعت ، انفاق در راه خدا ، ترک عقده و معاشرت با اهل خیر .

 برسردرب دوم بهشت نوشته شده بود:

2- معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست و برای هر چیزی دلیلی است و دلیل و برهان خوشی در آخرت 4 چیز است : دست کشیدن بر سر یتیم ، مهربانی و مهرورزی زنان بی شوهر ، سعی و تلاش در برآورده کردن حاجت های مومنان و جویا شدن حال فقرا و مساکین .

  برسردرب سوم بهشت نوشته شده بود:

2-    معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست و برای هر چیزی دلیلی است و دلیل سلامتی در دنیا 4 چیز است : کم خوردن، کم سخن گفتن ، کم خوابیدن و کمی شهوت.

 برسردرب چهارم بهشت نوشته شده بود:

3-    معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست . هر کس به خدا و روز آخرت ایمان دارد ، به همسایه ی خود احترام بگذارد . هر ... به خدا و روز آخرت ایمان دارد ، به پدر و  مادر خود  نیکی کند و به آنها احترام بگذارد هر ... به خدا و روز آخرت ایمان دارد ، نیکو سخن بگوید یا اینکه ساکت شود .

 برسردرب پنجم بهشت نوشته شده بود:

4-    معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست . هر کسی دوست ندارد  به او ظلم شود ، به دیگران ظلم نکند .هر کسی دوست ندارد به او تهمت بزنند ، به دیگران تهمت نزند . هر کسی دوست ندارد خوار و ذلیل شود ، دیگران  را خوار و ذلیل نکند .هر کسی می خواهد در دنیا و آخرت به « عروة الوثقی » چنگ بزند بگوید : لا اله الا الله ، محمد رسول الله و علی ولی الله .

 برسردرب ششم بهشت نوشته شده بود:

5-    معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست .هر کسی دوست دارد قبرش وسیع شود ، مساجد را بنا کند . هر کسی دوست ندارد  حشرات زیر زمین جسدش را بخورند ، مساجد را جارو کند . هر کسی دوست دارد بدنش نپوسد و سالم بماند ، برای مساجد ، لوازم بخرد . هر کسی  دوست دارد جایگاه خودش را در بهشت ببیند ، برای مسجد فرش بخرد .

 برسردرب هفتم بهشت نوشته شده بود:

7- معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست . جلا دهنده ی قلب 4 چیز است : عیادت کردن مریض ، راه رفتن پشت جنازه ها ، خریدن کفن و پرداخت دین و قرض .

  برسردرب هشتم بهشت نوشته شده بود:

8- معبودی جز خدا نیست و محمد (ص) رسول خدا و علی (ع)حجت و ولی خداست . هر کس می خواهد از این در ها  وارد شود باید به 4 چیز چنگ بزند : سخاوت ، خوش اخلاقی ، صدقه دادن ، دوری جستن از آزار و اذیت .

منبع:     تحریر المواعظ العددیة 478   - / بحار / ج۸ / ص ۱۴۵ / به نقل از روضه کافی

نوشته های سر در جهنم ...

۰ نظر موافقین ۱ ۰۳ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۵۳
ع . شکیبا---۱۲۵۹

قبر امام هادی (ع)

دعایی که امام هادی(ع) زیاد می خواند

امام فرمودند: خداوند دعای کسی را مستجاب می‌کند که خالصانه مطیع او باشد و به رسول الله (ص) و حق ما اهل بیت (ع) ایمان داشته باشد. در این صورت اگر از خدا چیزی بخواهد محروم نخواهد شد.
شخصی به نام ابوموسی می‏گوید:
خدمت امام هادی علیه ‏السلام رسیدم و عرض کردم: متوکل حقوق مرا قطع کرده و این به سبب ارادتی است که من به شما دارم. دستور فرمایید تا حقوق مرا بدهند.
امام فرمود: اگر خدا بخواهد مشکلاتت حل می شود.
همان شب فرستادگان متوکل در خانه را زدند. در را که باز کردم، فتح، وزیر متوکل، به من گفت: در منزلت چه می کنی؟! متوکل سراغت را می گیرد.
من نزد متوکل رفتم. متوکل با دیدن من گفت: ای ابو موسی ما حواسمان به تو نیست، تو هم خودت را فراموش کرده ای!؟ آن‌گاه سهمم از بیت المال و هدایا و اموال زیادی را به من بخشید.
در راه بازگشت، به فتح گفتم: امام هادی علیه السلام اینجا آمده بود؟
گفت: نه.
گفتم: نامه ‌ای نوشته بود؟
گفت: نه.
آن‌گاه فتح به من گفت: شک ندارم که تو از امام هادی دعایی خواسته بودی. بگو برای من هم دعا کند.
خدمت امام هادی علیه السلام رسیدم و گفتم: به برکت شما مشکلم حل شد. اما اطرافیان متوکل می گفتند شما نزد متوکل نرفته و درخواستی نکرده بودید.
فرمود: ما در امور مهم فقط به خدا پناه می ‌بریم و در مشکلات بر او توکل می کنیم. او ما را این گونه عادت داده است که اگر از او چیزی بخواهیم اجابت می فرماید؛ و می ترسیم که از وظایف بندگی عدول کنیم و او هم نظر لطفش را بردارد.
پیغام فتح را به امام رساندم. فرمود: او در ظاهر دوست ما ولی در باطن دشمن ماست. خداوند دعای کسی را مستجاب می‌کند که خالصانه مطیع او باشد و به رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) و حق ما اهل بیت (علیهم السلام) ایمان داشته باشد. در این صورت اگر از خدا چیزی بخواهد محروم نخواهد شد.
عرض کردم: به من یک دعای اختصاصی بیاموزید، آقای من.
فرمود: این دعایی است که من زیاد می‌خوانم و از خدا خواسته ام هر کس بعد از من در کنار قبرم آن را خواند، خواسته ‌اش را اجابت کند:

یَا عُدَّتِی عِنْدَ الْعَدَدِ [الْعُدَدِ] وَ یَا رَجَائِی وَ الْمُعْتَمَدَ وَ یَا کَهْفِی وَ السَّنَدَ یَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ وَ یَا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ أَسْأَلُکَ اللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِکَ وَ لَمْ تَجْعَلْ فِی خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ أَحَداً صَلِّ عَلَى جَمَاعَتِهِمْ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا .(به جای کذا و کذا حاجت خود را ذکر کن)

(ای توشه من و ای امید و پناهگاه و تکیه‌گاه من، ای خدای یگانه! تو را به حق کسانی می‌خوانم که هیچ‌کس را همانند آنها قرار ندادی، و از تو می ‌خواهم بر آنان درود بفرستی و …(در اینجا حاجت خود را بیان کن)).
بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۱۲۷، ح ۵

مطالب مرتبط: امام هادی (ع) ، اهل بیت (ع) ، دعاها و ذکرها ، دعاهای رفع گرفتاری

۱ نظر موافقین ۲ ۰۲ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۳۷
ع . شکیبا---۷۷۳