سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

دعا برای دریافت طلب ، برگشت قرض و امانتی

شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۹ ب.ظ

دعا برای دریافت طلب ، برگشت قرض و امانتی

1)   برای ادای قرض و گرفتن طلب ها و ثروت

 از حسین بن خالد : در بغداد سیصد هزار درم بدهکار شدم و چهار صد هزار درم طلبکار بودم‏. طلبکاران فرصت نمیدادند که طلبم را بازستانم و بایشان دهم، وقت حج رسید، پنهانى از بغداد خارج شدم تا بخدمت موسى بن جعفر (ع) برسم، ولى نتوانستم، شرح حالم را براى حضرت نوشتم، امام (ع) در پشت نامه ام جواب نوشت پس از هر نماز سه بار بگو:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ یَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَرْحَمَنِی بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ یَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَرْضِیَ عَنِّی بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ یَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَغْفِرَ لِی بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ

(خداوندا اى آنکه جز تو خدایى نیست بحق آنکه جز تو خدایى نیست مسألت دارم که بحق لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ، بر من رحمت آر، و اى خدایى که جز تو خدایى نیست به حق آن که جز تو خدایى نیست به برکت آنکه جز تو خدایى نیست از من‏ خشنود و راضى شو .... مرا ببخش‏...)

 به درستی که حاجت تو برآورده خواهد شد.

 حسین بن خالد می گوید :  بر این دعا مداومت کردم و چهار ماه نشد که طلبم را وصول و بدهیم را اداء کرده و صد هزار درهم برایم ماند.

منبع : مکارم الاخلاق صفحه ۳۴۷

مکارم الأخلاق / ترجمه میرباقرى، ج‏2، ص: 175

یادداشت مرتبط:

نویسنده سالها قبل قرضی به یک همکار برای یک ماه داد. آن همکار اما یکسال بود که نمی اورد. روزی بعد از نماز جماعت ظهر و عصر به کتابخانه محل کارم امدم و کتاب ناسخ التواریخ را برداشتم باز کردم این حدیث را دیدم ... تازه نماز عصر را خوانده بودم گفتم وقتشه .. دعا را خواندم قبل از پایان وقت اداری دوستم قرض یکساله را پس آورد.

 

2) وصول اموال و قرض هایی که به دیگران دادی:

ولید بن صبیح می گوید به امام صادق علیه السلام شکایت کردم از قرض هایی که به دیگران دادم یا نتوانسته اند یا نخواستند بدهند چه کنم پولهایم وصول شود . حضرت فرمود : این دعا را بخوان به خواسته ات خواهی رسید


اللَّهُمَّ هَبْ لِی لَحْظَةً مِنْ لَحَظَاتِکَ تُیَسِّرُ عَلَى‏ غُرَمَائِی‏ بِهَا الْقَضَاءَ وَ تُیَسِّرُ لِی بِهَا مِنْهُمُ الِاقْتِضَاءَ إِنَّکَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ

منبع : مصباح کفعمی ص 176 - کافی ج 2 ص 555

3) وصول طلب

برای وصول طلبی که توانایی باز پس گرفتن آن نیست 108 مرتبه ذکر « یا حق » خوانده شود (تاثیر این ذکر تا آنجاست که حتی بدهکار به دنبال طلبکار خود خواهد آمد.)

 

4) اگر به کسی چیزی امانت دادید و حاضر به پس دادن آن نبود این دستور را به کار گیرید که مجرب است. دستور این است :

200 مرتبه بعد از هر نماز به نیت ارجاع امانتی توسط شخص بگویید :

یا قاهِرُ ذو الْبَطْشِ الشَّدید  اَنتَ الَّذی لایُطاقُ انْتِقامَه

همین طور ادامه دهید می بیند طولی نمی کشد که شخص امانتی را به شما پس خواهد داد. انشاءالله

با اعتقاد بخون عزیزم. ایشالا مشکلت حل میشه.

 

اسْتَغْفِرُاللَّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ بَدیعُ السَّمواتِ وَالأرْضِ مِنْ جَمیعِ ظُلْمى وَ جُرْمى وَ اِسْرافى عَلى نَفْسى وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ

 

 ادا قرض و رفع ستم
 مردى خدمت به خدمت  حضرت صادق آل محمد (صلی الله علیه و آله) شرفیاب شد و از قرض و ستم سلطان به آن حضرت شکایت کرد و گفت :

 اِى آقاى من ، اطرافم را قرض احاطه کرده و سلطانى هم هست که به من ظلم مى کند، اگر دعایى دارید به من بیآموزید تا به وسیله آن دعا، غنیمتى ، گنجى ، زیرخاکى ، چیزى پیدا کنم و قرض هایم را اداء کنم و ستم سلطان را هم با آن باز دارم ؟!

 حضرت فرمود:

وقتى که شب شد، دو رکعت نماز بخوان ، که در رکعت اول آن  بعد از حمد ((آیة الکرسى )) باشد.

و در رکعت دوم : بعد از حمد، آخر سوره حشر را بخوان لَوْ اَنْزَلْنا هذَا الْقُرآنَ عَلى جَبَلٍ...) را تا آخر سوره بجا آور.

منبع:  چند ختم از کتاب آیت الکرسی طلسم عظیم القدر - حاج نصر بروجردی

دعاهای هر روز ماه مبارک رمضان - دعای بعد از نمازها

در این دعاها هم دعای ادای قرض هست .

مرتبط :  قرآن کریم ، دعاهای قرآنی ، احادیث و روایات

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

 دعاها و ذکرها  


مطالب خواندنی و  شنیدنی

سبک زندگی    حجاب و بدحجابی   فهرست مطالب شهدا    مدافعین حرم 

شهیدان  امام زمان-عج   انتخابات     فلسطین    دعاها و ذکرها

------------  

Image result for عناوین مطالب

مذهبی  اجتماعی  فرهنگی  صفحه اصلی
قرآن کریم ؛ خواص آیات و سوره ها  اقتصاد و جهاد اقتصادی  سبک زندگی  امام خمینی (ره) 
نهج البلاغه، پای درس امام علی (ع) مدیریت اسلامی و مدیران  حجاب و بدحجابی , چادر  مقام معظم رهبری 
پیامبر گرامی اسلام (ص)  انتخابات  جبهه و جنگ و رزمندگان  علما و بزرگان 
امیرالمؤمنین علی (ع)  اخبار و مطالب سیاسی  شهیدان  مدافعین حرم 
حضرت فاطمه زهرا (س)  خانواده  پدر و مادر ، والدین  انقلاب اسلامی و دهه فجر 
کربلا ، عاشورا ، امام حسین (ع)  اطلاعات عمومی  نماز و عبادت  روز بصیرت، فتنه و آشوب 
امام زمان (عج) و انتظار ظهور  شعر و شاعری  دعاها و ذکرها  قدس ، فلسطین و غزه 
امام رضا (ع) و مشهد مقدس  اخلاق اسلامی خاطرات و یادداشت ها  مداحی و مولودی 
اهل بیت (ع)  علمی پژوهشی  بسیج و بسیجی  حوادث - زلزله و سیل 
امامزادگان  کشورها و بیداری اسلامی    خبرهای متنوع 
اربعین  مطالب عمومی و متفرقه  پیشنهادات  عکس و تصویر و طراحی 
نوحه و زیارت  صدا و آهنگ، مداحی، سخنرانی  فیلم و کلیپ  اعمال روزها ، ماهها و مناسبت ها 

یکی از موضوعات مورد نظر خود را انتخاب کنید 

از مطالب دیگر سایت دیدن کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی