سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

افغانستان-ماهواره

به طور مثال وقتی قرار است دو عکس با هم مقایسه شود عکس فردی بسیار زیبا را در ابتدا ببیند وقتی عکس بعدی به او داده می شود تحت تاثیر عکس اولی قرار می گیرد و بر اساس آن داوری می شود نه بر اساس خودش. روانشناسان با استفاده از اصل مقایسه می گویند که به خصوص آقایان عکس ها و یا فیلم هایی که دارای شخصیت های بسیار زیبایی که بر اثر گریم و آرایش هایی که اعمال می شود زیبا دیده می شوند (اما آقایان این را در نظر نمی گیرند که بدون گریم و آرایش چنین زیبایی در این شخصیت ها وجود ندارد) در ماهواره می بینند و بعد از آن به همسر خود که با علاقه با وی ازدواج کرده است همسرش را از نظر زیبایی کمتر می بیند در این صورت به مقایسه می پردازند که محبت بین زن و شوهر کمتر می شود و آمال و آرزوهای مرد همان زنان ماهواره ای می شود که شغلشان این است. در این عصر بسیاری از طلاق ها هم به همین دلیل به وجود می آید، این اثری است که روانشناسی آن را ثابت کرده است و نمی تواند رد کرد.

آیا برنامه هایی القایی ماهواره مستقیم است؟

برنامه هایی القایی ماهواره به صورت مستقیم نیست بلکه به صورت القای شبهه در ذهن افراد به اهداف خود می رسند؛ به این صورت که مستقیما اعلام نمی کنند نماز نخوانید و یا روزه نگیرید اما مضرات روزه را القا می کنند تا متدینین و جوانان در بین این شبهات قرار بگیرد و وقتی نتوانست به این شبهات پاسخ دهد دست از اعتقاداتش بردارد. 

افرادی که گرفتار تماشای ماهواره شدند و به مضرات آن پی بردند و می خواهند از آن فاصله بگیرند اما نمی توانند چگونه عمل کنند؟

بر اساس روانشناسی رنگ، در برنامه های ماهواره از رنگ هایی استفاده می شود و موقعیت ها به قدری جذاب طراحی می شود که مانند مخدر عمل می کند و بحث اعتیاد به وجود می آید و اگر یک یا دو روز فرد ماهواره نبیند حس بدی به وی دست می دهد در این صورت اشتیاق بیشتری به تماشای ماهواره پیدا می کند.

این اشتیاق و تماشا به قدری پیش می رود که فرد نمی تواند از آن دست بکشد و اعلام می کند که مضرات آن را در زندگی دیده است و می خواهم اما نمی توانم دست از آن بردارم.

اولین و مهم ترین اقدام همان است که پی ببرند ماهواره و برنامه های نامناسب آن تاثیر بدی در آنها و روابط داشته است و یا تاثیر ماهواره را در زندگی دیگران که در روزنامه ها و مجلات سرنوشتشان به تصویر کشیده شده است را مطالعه کنند که همان شناخت است

اولین و مهم ترین اقدام همان است که پی ببرند ماهواره و برنامه های نامناسب آن تاثیر بدی در آنها و روابط داشته است و یا تاثیر ماهواره را در زندگی دیگران که در روزنامه ها و مجلات سرنوشتشان به تصویر کشیده شده است را مطالعه کنند که همان شناخت است.

بسیاری از اتفاقات در زندگی رخ می هد اما فرد نمی داند که تاثیر ماهواره است.

اقدام بعدی که ابزار ماهواره را از منزل حذف کنند، نمی توان گفت که دستگاه گیرنده ماهواره در منزل وجود دارد اما در مواقع ضرورت استفاده می کنیم که این استدلال یک اشتباه مهلک است، مانند اینکه مواد مخدر در منزل وجود ولی استفاده نمی شود.

 ماهواره

فرد اگر برنامه های تلوزیون را نمی پسندد می توان فیلم های موجود در ویدئوکلوپ ها را تهیه کند و ببیند که حداقل در آن صحنه های نامناسب و مستهجن وجود ندارد.

نکته مهم بعدی اینکه اگر فردی تصمیم به فاصله گرفتن از ماهواره دارد پر کردن وقت و یا همان اوقات فراغت است، مانند کتاب خواندن. ورزش کردن هم تاثیر زیادی در شادابی و پر کردن اوقات فراغت و فاصله گفتن از ماهواره دارد اما همه اینها یک اراده قوی می خواهد، برای تقویت اراده تکنیک های فراوانی وجود دارد که می توان با پیاده سازی این تکنیک ها اراده را قوی کرد.

افرادی هستند که به اقتضای شغلشان از ماهواره و برنامه های آن استفاده می کنند این گونه افراد چگونه در دام تاثیرات مخرب آن نیفتند؟

اصل اولیه می گوید که هرچه کمتر سراغ این ابزار بروند راحت تر هستند اگر می توان برنامه ای را از رسانه ای گرفت که در آن کمتر برنامه های نامناسب دارد باید از طریقی به خبر مورد نظر دست یافت. این افراد حتما در طول روز زمانی را برای تفکر با خود و عبادت و خلوت با خدای خود اختصاص دهند.

توصیه ای که دارم این است که در لحظه رصد برنامه های ماهواره ای به این بیندیشند که آیا به اقتضای شغل خود چنین کاری می کنند یا امیال شخصی آنها در این امر دخیل است؟ اگر به این پرسش بتوانند پاسخ مناسب بدهند دیگر دچار بسیاری از مشکلات نخواهند شد.

نکته پایانی اینکه اگر افرادی احساس خطر می کنند که شغلشان باعث خواهد شد دینشان از بین برود بر اساس احکام فقهی بهتر است آن را ترک کنند، زیرا تغییر شغل بهتر از تغییر شخصیت ایمانی فرد است

 بخش ارتباطات تبیان  
 

منبع: رسانه ایران

۰ نظر موافقین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۵۹
ع . شکیبا---۵۴۳