سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

http://ketabnak.com/images/covers/ybwl90pdta.jpg    http://static2.golestan24.com/thumbnail/BBZV9GEOhIro/byDF1vEEwNz1MK1ljj8mUlXyQ4tn4aIoIpcM-Ta62GHK6VP7qcEZG1DeKsMZ-BUR/%D9%85%D9%81%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85+%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86+%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85+.jpg

آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):

در بین اساتید ندیدم کسی نهج البلاغه را مثل قرآن ببوسد ؛

ولی مرحوم علامه طباطبایی رحمه الله نهج البلاغه را هم مثل قرآن می بوسید.

منبع: مرزبان وحی وخرد به نقل از میراث ماندگار،سال دوم، ص 143.

مطالب مرتبط :  قرآن کریم ، سبک زندگی ، نهج البلاغه

۱ نظر موافقین ۳ ۲۵ آبان ۹۹ ، ۲۰:۰۷
ع . شکیبا---۷۵۳

"جان پدر کجاستی؟" جمله ای است که جان فارسی زبانان را آتش زده. سوالی بی پاسخ پدری از دختر جوانش که هفته گذشته در حمله به دانشگاه کابل کشته شد.

به گزارش جهان نیوز، دانشگاه کابل در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) مورد حمله تروریستی گروهک داعش قرار گرفت و ۲۳ تن از دانشجویان این دانشگاه به شهادت رسیدند. همچنین در این حمله تروریستی بیش از ۳۰ تن از دانشجویان زخمی شدند.

به گزارش فارس، «جان پدر کجاستی؟» پیامک پدری است که پس از ۱۴۲ بار تماس با گوشی دخترش، برای اطلاع از وضعیت او بی‌پاسخ ماند و همین عبارت شاعرانه که به هشتگ غم‌انگیزی در توئیتر و اینستاگرام تبدیل شد، دستمایه اشعاری از سوی شاعران ایران و افغانستان نیز قرار گرفت.

شاعران زیادی درباره این حمله تروریستی شعر گفته‌اند، اما علیرضا قزوه، محمدرضا وحیدزاده و محمدحسین انصاری‌نژاد از ایران و سیدضیاء قاسمی، سهراب سیرت و قاسم ساکنی از افغانستان، چند شاعری هستند که سروده‌هایشان بیش از بقیه در فضای مجازی مورد توجه واقع شده است.

این شعرها را ببینید:

علیرضا قزوه
جرم تو چیست نازنین؟ صدق و صفا و راستی
ای که تو از خدای خود غیر خدا نخواستی
ای به فدای خنده زخمی و دلشکسته‌ات
شکر خدا که همچنان سرخوشی و به پاستی
کابل زخم خورده‌ام! وقت برای گریه نیست
گریه با تبسمی، گم شده در خداستی
کابل جان خسته‌ام! شانه ما پناه تو
چشم و زبان پارسی! نور دو چشم ماستی
کابل جان چه می‌کشی؟ از دست حرامیان
کابل بی پناه من! قبله عشق و راستی!
دختر شعر فارسی! کابل من ! چه می‌کنی؟
حرف بزن! عزیز من! «جان پدر! کجاستی؟»!

۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۷
ع . شکیبا---۲۸۴

۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ آبان ۹۹ ، ۱۳:۴۶
ع . شکیبا---۱۴۰

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2020/11/03/4/2966535.jpg

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و 13 آبان:

سیاست ما درباره آمریکا با رفت‌وآمد اشخاص تغییر نمی‌کند، باید قوی شویم تا مأیوس شوند/ گرانی‌های اخیر هیچ توجیهی ندارد و باید با مدیریت هماهنگ دستگاه‌ها علاج شود

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است، تاکید کردند: آمریکا همان فرعون مصر است و در کشورهای دیگر وارد شده و تسلط پیدا کرده و جنگ ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق،  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنان زنده و تلویزیونی، با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

ایشان همچنین با تأکید بر تحرک و تلاش بیشتر مسئولان در سه زمینه «اقتصاد، امنیت و فرهنگ» گفتند: گرانی‌های اخیر واقعاً توجیهی ندارد و مسئولان باید با هماهنگی و جدیت این دشواری‌ها را از زندگی مردم بردارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش نخست سخنانشان، برخی آیات قرآن کریم درباره نبی مکرم اسلام را دارای تناسبی روشن با وضع کنونی بشر خواندند و افزودند: خداوند در قرآن می‌فرماید رنج مردم بر پیامبر سخت و گران، و آن حضرت عمیقاً مشتاق و دلسوز سرنوشت بشر است و امروز نیز که جامعه بشری بیش از همیشه، دچار رنج است، روح مطهر رسول اعظم، از این درد و رنج بشر، آزرده است و مانند پدری مهربان، به دنبال هدایت و خوشبختی جوامع بشری است.

ایشان با یادآوری سوء‌استفاده مستکبران از علم و فناوری برای مقاصد شومی نظیر بی‌عدالتی، جنگ‌افروزی، شرارت و غارت منابع ملتها افزودند: فرعون فقط در محدوده مصر بیداد می‌کرد اما فرعون امروز جهان یعنی آمریکا با استفاده از پیشرفت‌های علمی، به کشورهای دیگر لشکرکشی می‌کند و جنگ، ناامنی و تاراج به راه می‌اندازد.

صوت کامل سخنرانی امروز رهبرمعظم  انقلاب

۱ نظر موافقین ۲ ۱۵ آبان ۹۹ ، ۱۰:۰۹
ع . شکیبا---۱۸۸


امام خامنه‌ای در واکنش به توهین اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله که باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است، پیامی کوتاه خطاب به جوانان فرانسویه صادر کردند.

متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جوانان فرانسه !
از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۱ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۱۰:۲۷
ع . شکیبا---۲۴۳

قرآن، به سان دست‌نوشته آدمی نیست که هر چه قدر عمیق باشد، باز هم بتوان به عمق و کُنه آن رسید. قرآن، سخن خداوند حکیمِ دانا و بی‌نهایت است که عالَم و آدم را آفرید و از اعماق وجود هستی، آگاه است.

قرآن کریم دارای ویژگی های برجسته ای است که موجب هدایت انسان ها می شود. در ادامه قصد داریم شما را با این ویژگی ها آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

قرآن چه ویژگی هایی دارد ؟

قرآن، زنده است و نمی‌ میرد، و آیه های آن نیز زنده‌اند و نمی‌میرند؛ زیرا اگر آیه‌ای که درباره اقوامی نازل شده است، با مُردن آن‌ها می‌مُرد، قرآن نیز مُرده بود؛ لکن قرآن، در میان آیندگان، جاری است، همچنان که در میان گذشتگان، جاری بود. قرآن، ویژگی‌های فراوانی دارد که هر یک به طور مستقل، حاکی از جایگاه رفیع این کتاب در میان کتب آسمانی و نیز نقش بی بدیل آن در سازندگی جامعه مطلوب انسانی است؛
هرکس در قرآن به دنبال هدایت است، ناگزیر باید ابتدا با قلبی سالم و خالص به سوی آن روی آورد و سپس با قلبی ترسان و نگران در خدمت آن کسب فیض نماید، قلبی که مراقب است مبادا در گمراهی باشد و یا گمراهی او را به خود جذب کرده و از راه راست منحرف سازد؛

در این زمان است که قرآن پرده از اسرار و پرتوهایش برداشته و آن ها را بر قلب ترسان و حساس و آماده ی دریافت او فرو می ریزد.


مهم ترین ویژگی های قرآن کریم چیست ؟

اصلی ترین ویژگی های قرآن کریم به شرح ذیل است :

۰ نظر موافقین ۰ ۰۱ آبان ۹۹ ، ۱۰:۵۹
ع . شکیبا---۱۸۰

زندگی نامه آیت الله شهید سیدمصطفی خمینی(ره)

شهید سیدمصطفی خمینی در رجب سال 1349 هجری قمری، در شهر مقدس قم به دنیا آمد، تحصیلات مقدماتی را در قم گذراند و توانست در سطوح عالی دروس حوزه از محضر آیات بزرگ قم در آن زمان بهره برد؛ بزرگانی چون: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی؛ مرحوم آقا سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، و علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی (ره).

در بیست و هشت سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد و پس از نیل به این مقام، گستره تحقیقات خود را به تفسیر و کلام و فلسفه و عرفان کشاند.

اهتمام و عشق او به علوم رایج و دینی، بدان پایه بود که می توان وی را ـ ورای نسبتش با امام و رویدادهای سیاسی ـ اجتماعی که مربوط به نهضت اسلامی می شود، مورد کاوشهای علمی قرار داد، و به طرح دیدگاههایش در خصوص مسائل فقهی، تفسیری و کلامی پرداخت.

شهید مصطفی خمینی، سیاستمداری آگاه و فقیهی روشن بین بود و به حتم از استوانه های استوار انقلاب تا زمان شهادتش به شمار می رفت. همین ویژگیها و خصایل برجسته بود که وی را امید آینده اسلام می کرد. نام وآثارش، همیشه در فرهنگ غنی اسلام، پرآوازه خواهد بود.( اشارات، شماره 8)

۰ نظر موافقین ۰ ۰۱ آبان ۹۹ ، ۱۰:۳۱
ع . شکیبا---۴۳۱

پنجم ربیع الاول، یادآور وفات حضرت سکینه علیهاالسلام یکی از بانوان با فضیلت و از ستارگان درخشان آسمان علم و ادب و عفت است. او پرورش یافته پدری، چون امام حسین علیه السلام و مادری فداکار، چون رباب، و تحت حمایت و تربیت عمه ای، چون زینب کبری علیهاالسلام و برادر بزرگواری همانند امام سجاد علیه السلام بود و توانست از برترین زنان عصر خویش گردد.

حضرت سکینه در طول زندگی خویش، حوادث و تحولات گوناگون سیاسی و اجتماعی، از جمله واقعه عظیم عاشورا را به چشم دید و به عنوان یکی از بازماندگان خاندان امامت، پیام رسان اهداف و احکام والای اسلام به شمار می‌آمد. وی با برگزاری محافل و مجالس علمی و ادبی و نیز تبیین معارف بلند دینی در قالب اشعار نغز و فصیح و کم نظیر خویش، خدمت بسیار ارزشمندی به عالم اسلام نمود و الگوی بسیار خوبی برای همه بانوان جهان گردید.


ولادت حضرت سکینه

۰ نظر موافقین ۰ ۰۱ آبان ۹۹ ، ۰۹:۱۱
ع . شکیبا---۱۷۹