سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

پایگاه‌های تروریست‌ها در دیرالزور سوریه، هدف موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاآرتص در خبری فوری از حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست ها در دیرالزور در شرق سوریه خبر داد.

این در حالی است که سپاه پاسداران در بیانیه ای ضمن تایید خبر این حمله موشکی اعلام کرد این حمله با هدف مجازات عاملان جنایات تروریستی اخیر تهران صورت گرفته است.

در بیانیه سپاه پاسداران آمده است این حمله از مقر سپاه در استان های کردستان و کرمانشاه انجام شده است.

در بیانیه سپاه پاسداران آمده است: خون های ریخته شده مظلومان بدون پاسخ نخواهد ماند.

راشا تودی اعلام کرد این حمله موشکی به مواضع تروریست ها در شرق سوریه در واکنش به حملات تروریستی اخیر تهران صورت گرفت.

آسوشیتد پرس نیز به نقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوشت این حمله موشکی به مواضع تروریست ها در پاسخ به حمله تروریستی تهران بوده است.

المانیتور هم نوشت: ایران، با موشک های میان برد حمله داعش را تلافی کرد.

بازتاب حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در دیرالزور

 فاصله دیرالزور تا پایگاه موشکی سپاه در کرمانشاه

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد ایران برای نخستین بار در سی سال گذشته از موشک های میان برد (برای عملیات نظامی) استفاده کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری فوری اعلام کرد سپاه پاسداران ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، اقدام به شلیک موشک های زمین به زمین از غرب کشور به شرق سوریه کرد.

نشریه آمریکایی هیل نیز نوشت: براساس گزارش وبسایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این کشور حملاتی را علیه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه انجام داده است.

سی ان بی سی در خبری فوری اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به تلافی حمله به مجلس این کشور، به داخل خاک سوریه موشک شلیک کرد.

گلوبال نیوز نیز گزارش داد ایران برای انتقام گرفتن از داعش در پی حملات تروریستی تهران، مواضع این گروه را در سوریه با موشک هدف قرار داد.

همچنین روزنامه خلق چین نوشت: ایران یک فروند موشک بالستیک میان‌بُرد را به تلافی حملات تروریستی تهران، به مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه شلیک کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اسراییل نیز در خبری فوری نوشت: تهران به تلافی حملات تروریستی داعش که به جان باختن 18 تن از شهروندان این کشور منجر شد، اقدام به شلیک چندین فروند موشک میان برد به مواضع تروریست ها در شرق سوریه کرد.

 نشریه وال استریت ژورنال نیز در مطلبی نوشت: سپاه پاسداران ایران با شلیک چندین موشک بالستیک به مواضع تروریست ها در پاسخ به حملات تروریستی آنها در تهران، هشدار داد چنین اقدامی بر علیه هر گروه دیگری که به ایران حمله کند، انجام خواهد شد.

 شبکه سی‌ان‌ان عربی نیز گزارش داد ایران حمله تروریستی به پارلمانش را با شلیک موشک به مقر تروریست‌ها پاسخ داد.

 سی ان ان افزود: حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها، نخستین دخالت موشکی ایران در جنگ سوریه از سال 2011 میلادی است.

خبرگزاری شین هوا چین اعلام کرد ایران مقر تروریست‌ها در دیرالزور را با موشک‌های میان‌برد هدف قرار داد.

واشنگتن پست نیز نوشت: ایران حمله تروریستی داعش را با شلیک موشک‌های بالستیک به شرق سوریه جواب داد.

همچنین نشریه بلومبرگ گزارش داد سپاه ایران در پاسخ به حملات تهران، شرق سوریه را موشک‌باران کرد.

خبرنگار المانیتور در صفحه توییتر خود واکنش واشنگتن به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها در دیرالزور را پیش بینی کرد و نوشت: واشنگتن از این حمله گیج و سردرگم خواهد شد واز خود خواهد پرسید متحدان ما در حال جنگ با یکدیگر هستند و دشمن ما در حال جنگ با دشمن شماره یک ما؟

واکنش شمار دیگری از رسانه ها به حمله موشکی ایران از این قرار است:

روزنامه تایمز اسرائیل: ایران به تلافی حمله داعش، برای اولین بار از زمان جنگ 8 ساله با عراق از موشک شهاب 3 استفاده عملیاتی کرد.

نیویورک پست: ایران به جبران حملات تروریستی تهران، مواضع داعش در شرق سوریه را هدف قرار داد.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل: ایران برای اولین بار موشک‌های شهاب 3 با برد 1200 کیلومتر را به سمت سوریه شلیک کرد.

پایگاه خبری میدل ایست آی: ایران انتقام حملات تهران را از داعش گرفت.

انتهای پیام/

۱ نظر موافقین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۱۹
ع . شکیبا---۵۵۷

تعدادی موشک از پایگاه‌های موشکی سپاه در کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف قرار داد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که لحظاتی پیش صادر شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی جنایت تروریستی 17 خردادماه 96 تروریست های تکفیری در تهران که به شهادت 18 تن از مردم مظلوم و روزه دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: "ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد."

بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، لحظاتی پیش مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریستهای تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

گزارش های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح های آنان دارد.

پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه کاملاً روشن است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان هشدار می دهد، در صورت تکرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، خشم انقلابی و شعله های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را در بر خواهد گرفت و جنایتکاران را به جهنم رهنمون می سازد.

به ملّت عظیم الشأن ایران اسلامی اطمینان داده می شود، پاسداران انقلاب به فضل الهی و با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور برای صیانت از امنیت ملی و شکست فتنه ها و پدیده های ضد امنیتی، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و اقدامات متناسب را در دستور کار قرار خواهند داد.

اخبار تکمیلی، متعاقباً به استحضار ملّت شریف ایران رسانده خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

28/3/96

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۱۲
ع . شکیبا---۵۴۱

http://doasite.com/wp-content/uploads/2019/03/gahr-doasite.jpeg

سزاوار لعن خدا  


امام صادق علیه السلام فرمودند: وقتی دو نفر با هم قهر می کنند، هر دو سزاوار بیزاری و لعنت خداوند می شوند. مُعتب پرسید: آنکه ظلم کرده، این سزای اوست ولی مظلوم چه جرمی دارد که سزاوار بیزاری خداوند می شود؟
امام صادق علیه‌السلام گفتند: برای آنکه دوست خود را به آشتی دعوت نمی کند و از گفتار برادرش چشم پوشی نمی کند! هرگاه دو تن با هم نزاع می کنند باید آن مظلوم نزد رفیق ظالم خود برود و به او بگوید: ای برادر! من ستمکارم! تا اینگونه جدایی میان او و رفیقش از بین برود، خداوند تبارک و تعالی حکیم و عادل است و حق مظلوم را می ستاند.


مرحوم کلینی، اصول کافی، جلد ۴، باب الهجرة، صفحه43

مطالب مرتبط: امام صادق (ع) ، اهل بیت (ع) ، احادیث و روایات

۰ نظر موافقین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۲
ع . شکیبا---۱۲۵۰
http://www.leader.ir/media/album/original/54130_811.jpg

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان:

کوچک‌تر از آنند که بر اراده ملت تأثیر بگذارند/ ریشه‌کن خواهند شد/ چرا باید چند نفر در یونسکو یا سازمان ملل، نظام آموزشی کشور ما را بنویسند؟

حضرت ایت الله خامنه‌ای درباره‌ حادثه‌ تروریستی امروز تهران فرمودند: چنین حوادثی هیچ خللی در اراده ملت و مسئولان بوجود نخواهد آورد و ملت ایران قدرتمندانه به حرکت خود ادامه خواهد داد و پیش خواهد رفت.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیداری سه ساعته با دانشجویان، ضمن شنیدن دیدگاهها و نقطه نظرات دانشجویان درباره مسایل علمی و دانشگاهی و همچنین موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور در سخنانی، دانشجویان را در صفوف مقدم مبارزه مستمر نظام اسلامی با نظام سلطه دانستند و با تأیید نگاه نقادانه و مطالبه‌گرانه دانشجویان در مسایل مختلف، «نگاه آرمان گرایانه و مأیوس نشدن از شکست‌های مقطعی» را مکمل این دغدغه‌مندی دانستند و با تاکید بر لزوم واقع بینی و ایفای نقش فعال تشکلهای دانشجویی انقلابی و اهتمام جدی به تبیین و غلبه دادن گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاهها، گفتند: رکن اساسی دانشگاه، دانش است و مهمترین وظیفه مجموعه دانشگاهی، تولید عالِم، تولید علم، و جهت دهی صحیح به عالِم و علم است.


رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به حوادث تروریستی تهران، تأکید کردند: چنین حوادثی هیچ خللی در اراده ملت و مسئولان بوجود نخواهد آورد و ملت ایران قدرتمندانه به حرکت خود ادامه خواهد داد و پیش خواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنانشان، سخنان دانشجویان در این نشست را بسیار متین، قوی، سنجیده و در سطح بالا توصیف کردند و ضمن توصیه مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد به بهره مندی از این افکار متقن، گفتند: مجموع مطالبی که بیان شد، حاکی از رشد سطح فکر مجموعه‌های دانشجویی نسبت به سال های اول انقلاب و حتی سال‌های گذشته است و این، همان چیزی است که به آن احتیاج داریم.


ایشان مطالب خود را با یک مقدمه در خصوص کلید واژه «نظام سلطه» آغاز کردند و افزودند: نظام سلطه به معنای یک نظام دوقطبی جهانی است که در یک قطب آن، «سلطه‌گر» و در قطب دیگر، «زیر سلطه» قرار دارد.

۳ نظر موافقین ۰ ۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۴۲
ع . شکیبا---۵۸۴

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-06/09/farhangnews_143313-411777-1441027258.jpg

نماز جمعه به چه صورت خوانده می شود؟

 نماز جمعه یکی از عباداتی است که در فضیلتش همین بس که سوره ای از قرآن به نامش آمده است و به جماعت خوانده می شود. نماز جمعه دارای دو خطبه می باشد که با حمد و ثنای الاهی شروع می شود و امام جمعه در این خطبه ها باید مردم را به تقوای الاهی دعوت کند. بعد از آن دو رکعت نماز بجای آورد مانند نماز صبح، با این فرق که در نماز جمعه دو قنوت مستحبّ است؛ یکی در رکعت اوّل پیش از رکوع، و دوّم در رکعت دوّم بعد از رکوع، و در هر قنوت دعاهایی که در قنوت نمازها خوانده می‏شود می‏توان خواند. نماز جمعه دارای شرایطی است که در پاسخ تفصیلی بیان شده است.

نماز جمعه عبادتی است هم چون نمازهای دیگر که در ظهر روز جمعه با شرایطی خاصّ انجام می‏شود. در فضیلت این نماز همین بس که سوره‏ای در قرآن به این نام آمده و در آن جا صریحاً مؤمنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است و در آن آیه آمده است: “نگامی که صدای مؤذن بلند شد و دعوت به نماز شدی معامله و تجارت را رها ساز و برای انجام این فریضه الاهی حاضر شو، که از همه چیز برای شما بهتر است”. [۱] مراد از ذکر در آیه، به اتفاق مفسران نماز جمعه است. نیز در روایت آمده است: نماز جمعه باعث حرام شدن آتش جهنم است بر بدن و موجب تخفیف هول های قیامت و کشیده شدن قلم عفو بر جرائم اعمال گذشته است [۲] و ثواب شرکت در نماز جمعه برای غیر مستطیع، معادل با حج است [۳] و در روایات دیگر تارکین آن را سخت نکوهش کرده تا آن جا که می‏خوانیم: کسی که سه هفته آن را ترک کند منافق است. [۴]

در زمان غیبت امام زمان (عج)، نماز جمعه، واجب تخییری و افضل از ظهر است. کسی که نماز جمعه را به جا آورده واجب نیست نماز ظهر را هم بخواند، ولی احتیاط مستحب آن است که آن را نیز به جا آورد.

چگونگی خواندن نماز جمعه

نماز جمعه دارای دو خطبه و دو رکعت نماز است. در خطبه اول واجب است حمد الاهی، گر چه به هر لفظی که حمد الاهی محسوب شود جایز است، ولی احتیاط مستحب آن است که به لفظ جلاله «اللَّه» باشد و احتیاط واجب آن است که پس از آن به ثنای الاهی بپردازد و سپس به پیغمبر اسلام درود فرستد و واجب است مردم را به تقوا سفارش کند و یک سوره کوچک از قرآن را بخواند. و در خطبه دوم نیز حمد و ثنای الاهی به صورتی که ذکر شد و درود بر پیغمبر اسلام واجب است. و احتیاط واجب آن است که در این خطبه نیز به تقوا سفارش کند و سوره کوچکی از قرآن تلاوت نماید. و احتیاط مستحب و مؤکد آن است که در خطبه دوم پس از درود بر پیغمبر (ص) به ائمه معصومین (ع) نیز درود بفرستد و برای مؤمنان استغفار کند. و بهتر است از خطبه‏های منسوب به امیر المؤمنین (ع) یا آنچه از ائمه معصومین (ع) وارد شده انتخاب کند.

بعد از تمام شدن خطبه، نماز جمعه خوانده می شود. نماز جمعه مانند صبح دو رکعت است ولی با نماز صبح چند فرق دارد که ذیلًا بیان می‏شود:

احتیاط آن است که قرائت حمد و سوره در نماز جمعه به جهر یعنی بلند خوانده شود.

مستحبّ است در رکعت اوّل بعد از حمد سوره جمعه و در رکعت دوّم بعد از حمد سوره منافقین خوانده شود.

در نماز جمعه دو قنوت مستحبّ است یکی در رکعت اوّل پیش از رکوع و دوّم در رکعت دوّم بعد از رکوع، و در هر قنوت دعاهایی که در قنوت نمازها خوانده می‏شود می‏توان خواند، و بهتر و افضل در دو قنوت نماز جمعه بلکه در قنوت نمازهای دیگر خواندن کلمات فرج است. از حضرت صادق سلام اللَّه علیه روایت شده است که فرمود: در قنوت رکعت اوّل نماز جمعه بعد از قرائت می‏گویی: لا اله الا اللَّه الحلیم الکریم … .

شرایط نماز جمعه:

شرط اوّل: آن که به جماعت باشد و فرادی‏ صحیح نیست.‏

شرط دوّم: عدد است، به این معنا که حداقلّ نمازگزاران که امام هم یکی از آنها است باید پنج نفر باشند و به کمتر از آن منعقد نمی‏شود.

شرط سوّم: آن که مسافت بین دو نماز جمعه کمتر از یک فرسخ نباشد.

در این جا جهت آگاهی بیشتر با نماز جمعه مطالبی به اختصار آورده می شود.

وقت نماز جمعه‏

اوّل وقت نماز جمعه زوال آفتاب است.

مستحبّات نماز جمعه‏

برای امام جمعه چند چیز مستحبّ است:

  1. در حال خطبه خواندن امام رو به مردم بایستد.
  2. بلیغ و توانا در سخن گفتن و موقع شناس باشد.
  3. مواظب بر نمازهای خود در وقتشان باشد.
  4. بر انجام اوامر الهی حتّی مستحبّات حریص باشد.
  5. نواهی الهی حتّی مکروهات را ترک نماید.
  6. از شبهات اجتناب نماید.
  7. از سخنان بیهوده خودداری کند تا مواعظ او در نفوس افراد تأثیر بیشتری داشته باشد.
  8. در حال نماز در زمستان و تابستان عمّامه بگذارد.
  9. در حال نماز رداء بر دوش داشته باشد چه عبا باشد چه بُرد یمانی یا غیر اینها.
  10. هنگام ایراد خطبه تکیه بر عصا یا شمشیر یا غیر آن بنماید.
  11. هنگام روبرو شدن با مأمومین سلام بنماید.
  12. قبل از خواندن خطبه‏ها مادامی که مؤذّن مشغول اذان است امام بنشیند.

مکروهات نماز جمعه‏

آنچه بر امام و مأمومین هنگام ایراد خطبه کراهت دارد:

  1. آن که خطیب در حال خطبه به غیر از خطبه سخن دیگر بگوید، و أحوط ترک آن است.
  2. آن که مأمومین هنگام ایراد خطبه‏ها حرف بزنند، بنا بر احتیاط آنها نیز حرف نزنند و أحوط بر مأمومین آن است که خطبه‏ها را به دقّت گوش کنند و توجّه به مواعظ خطیب بنمایند. [۵]

[۱] جمعه، ۹٫

[۲] نصایح، ص ۲۵۵٫

[۳] نوادر راوندی-ترجمه صادقی اردستانی، ص ۲۷۷٫

[۴] امالی شیخ صدوق-ترجمه کمره‏ای، متن، ص ۴۸۵٫

[۵] برای آگاهی از دیدگاه مراجع در این باره، نک: توضیح المسائل (المحشی للإمام الخمینی)، ج‏۱، ص۸۴۳- ۸۸۰٫

 

منبع:  دانشنامه نماز جمعه

۰ نظر موافقین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۶:۱۳
ع . شکیبا---۷۵۸

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم بیست‌ و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در اجتماع عظیم مردم در بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام بزرگوار و همیشه زنده‌ی ملت، خمینی کبیر، تأکید کردند: برخورداری از «روحیه، ذهن و عمل انقلابی» درس بزرگ امام راحل عظیم‌الشأن است و ملت ایران در پرتو اهداف و آرمان‌های همچنان پرجاذبه‌ی امام و هوشیاری در مقابل شیطان بزرگ، راه تحقق اهداف انقلاب را در معنای حقیقی عقلانیت یعنی انقلابیگری ادامه می‌دهد.


رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت سالگرد رحلت دردناک امام بزرگوار، به مطالب و حقایقی که در طول سال‌های گذشته درخصوص امام و انقلاب بیان شده، اشاره کردند و گفتند: درباره‌ی امام ناگفته‌هایی وجود دارد که باید به‌تدریج به ذهنیت جامعه منتقل شود اما مطالبی هم که در طول سال‌های گذشته بیان شده‌اند، باید تکرار و مرور شوند تا راه و مبانی امام از گزند تحریف در امان بمانند و برخی افراد مجال تحریف امام را پیدا نکنند.

ایشان، مخاطب اصلی سخنان امروز خود را جوانان بیان و خاطرنشان کردند: از آنجا که جوانان، دوران حماسه‌های بزرگ، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران حرکت‌های بزرگ در مقابل تجزیه‌طلبان را ندیده‌اند، مخاطب اصلی توضیحات امروز من درخصوص امام، جوانان هستند، ضمن آنکه ذهن نسل جوان، بیش از دیگران در معرض حملات تحریف‌کنندگان قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان گفتند: پیروزی انقلاب اسلامی که تحقق اراده‌ی الهی به‌وسیله‌ی امام خمینی و با کمک مردم بود، یک جابه‌جایی سیاسی صرف و کنار رفتن یک گروه از قدرت و روی کار آمدن گروه دیگر نبود، بلکه انقلاب اسلامی یک تحول عمیق و عظیم در عرصه‌ی سیاست کشور و در متن جامعه‌ی ایرانی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تحول عمیقی که در عرصه‌ی سیاست کشور به‌وجود آمد، اشاره کردند و افزودند: انقلاب اسلامی، یک دیکتاتوریِ بسته و ارثی و وابسته به بیگانگان و دنباله‌رو آن‌ها را به یک حکومت مردم‌پایه و متکی به مردم و مستقل و سربلند و دارای هویت تبدیل کرد.

ایشان درخصوص تحول عمیقی که انقلاب اسلامی در متن جامعه ایجاد کرد، گفتند: جامعه‌ی ایران با آن سابقه‌ی فرهنگی و با آن عظمت و دانشمندان بزرگ و معارف عظیم بشری، به یک جامعه‌ی بی‌هویت و دنباله‌رو غرب تبدیل شده بود اما انقلاب اسلامی، جامعه‌ی ایرانی را به یک جامعه‌ی باهویت و دارای استقلال و اصالت و خلاقیت و صاحبِ حرف نو تبدیل کرد.
http://www.leader.ir/media/album/original/54044_895.jpg
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امام بزرگوار چنین تحول عظیمی را به‌واسطه‌ی پیروزی انقلاب ایجاد کردند، افزودند: امام خمینی در خلال سخنان خود، هدف‌های حداکثری انقلاب اسلامی را بیان می‌کردند که حتی برخی افراد سیاسی پخته و مبارز نیز تحقق آن‌ها را بعید می‌دانستند اما امام توانست همه‌ی این هدف‌های حداکثری را محقق کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهداف نهضت مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت که در مقایسه با اهداف امام، هدف‌هایی حداقلی به‌شمار می‌آیند، خاطرنشان کردند: این نهضت‌ها نتوانستند به‌طور کامل به هدف‌های حداقلی خود برسند اما امام علاوه بر اینکه به اهداف حداکثری انقلاب اسلامی دست یافت، توانست این انقلاب را حفظ و ماندگار کند.

ایشان با طرح این سؤال که «امام چگونه توانست این حرکت عظیم را به پیروزی برساند و اهداف حداکثری آن را حفظ کند»، گفتند: راز موفقیت امام خمینی و هنر بزرگ آن امام، این بود که توانست آحاد مردم به‌ویژه جوانان را به صحنه بیاورد و آنان را در صحنه نگه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در هر کشوری که آحاد مردم وارد صحنه شوند و بایستند و مقاومت کنند، اهداف آن‌ها محقق خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس این سؤال را مطرح کردند که «امام چگونه چنین توانایی را به‌دست آورد که مردم و به‌ویژه جوانان را وارد میدان نماید و آنان را در میدان حفظ کند؟»
بقیه در ادامه مطلب ...
۱ نظر موافقین ۱ ۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۴۳
ع . شکیبا---۷۳۰

 حضور آیت الله خامنه‌ای در مراسم تشییع امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در بهشت زهرا(س) در خرداد ۱۳۶۸

راه امام , راه ما ؛ هدف او هدف ما ؛ و رهنمود او مشعل فروزنده انقلاب ما است.

مقام معظم رهبری

مطالب مرتبط: رحلت امام  ، امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری

۱ نظر موافقین ۰ ۱۳ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۳۷
ع . شکیبا---۸۲۶

http://app.akharinkhabar.ir/AndroidOnlineNewsImage.aspx?id=6495110

دریافت 
عنوان: اعمال ماه مبارک رمضان  - 125 کیلوبایت - پس از دریافت از حالت فشرده خارج کنید و استفاده نمایید. (خیلی ساده)

همه دعاها و مطالب ماه مبارک رمضان

۵ نظر موافقین ۵ ۰۶ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۳
ع . شکیبا---۱۴۵۷

دکتر بهشتى بهش گفته بود «مى خواهیم حفاظت از امام رو بسپریم به گروه شما. مى تونین؟ یک طرحى باید بدین که شوراى انقلاب رو راضى کنه.» شب تا صبح نشست و طرح حفاظت را نوشت. قبول کردند. فرداش روزنامه ها نوشتند «چهار هزار جوان مسلح از امام محافظت مى کنند.»  شهید بروجردی

منبع : برگرفته از مجموعه کتب یادگاران | انتشارات روایت فتح | عباس رمضانی

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/02/31/139402312017438505342214.jpg

کمیته حفاظت

با اوج گیری روند انقلاب اسلامی در دوازدهم بهمن 1357 و هم زمان با ورود پیروزمندانه حضرت امام رحمه الله به ایران، به امر شهید بهشتی و با نظارت شهید حاج مهدی عراقی، مسؤولیت تشکیل و سرپرستی حفاظت از رهبر کبیر انقلاب به شهید بروجردی محول شد. این مسؤولیت در حالی به ایشان و گروهش محول گردید که سازمان منافقین خلق، از پاریس پیشنهاد حفاظت از امام را به خاطر بهره برداری های تبلیغاتی و سیاسی داده بودند، اما شهید بروجردی با دادن طرحی دقیق و مسلح کردن حدود چهار هزار نفر، موفق شد نظر مثبت اعضای شورای انقلاب را جلب کند. بدین ترتیب، آن ها با موفقیت تمام، در مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا و از آن جا تامدرسه رفاه، با وجود سیل جمعیت و وجود عناصر ناپاک باقی مانده از رژیم منفور پهلوی، از امام محافظت کردند.
 
پس از آن هم شهید بروجردی، دست به کار تشکیل و سازمان دهی یگان حفاظت از محل سکونت امام در تهران گردید. ایستگاه انقلاب فعالیت های انقلابی شهید بروجردی پس از سرنگونی رژیم منحوس پهلوی وپیروزی انقلاب، دامنه گسترده تری پیدا کرد. وی که مسؤول حفاظت از محل سکونت امام بود، یک ایستگاه تلویزیونی راه اندازی کرد. که پیام ها و اعلامیه های لازم، از آن برای مردم پخش می شدو به «ایستگاه انقلاب» معروف گشت. هم چنین شهید بروجردی و یارانش، از راه شنود مکالمات، موفق شدند توطئه های بزرگی را در نطفه خفه کنند و در شناسایی و دستگیری عوامل شکنجه و اختناق رژیم و نیز جمع آوری اسناد و اطلاعات مربوط به آنان، نقش حساسی راایفا کنند که در ادامه این حرکت، مسؤولیت سرپرستی زندان اوین به عهده شهید بروجردی گذاشته شد.

http://www.aviny.com/news/83/02/31/brojerdi.jpg

http://cinemapress.ir/d/2010/12/01/4/32504.jpg?ts=1409914545000  http://sejjil.persiangig.com/image/military/other/sardaran-shahid/22_8707130587_L600.jpghttps://rasekhoon.net/userfiles/Article/1390/03/00232491.JPG

http://gallery.military.ir/albums/userpics/250327628203611039143675893581944168.jpg

خاطراتی از شهید بروجردی از زبان خانواده و همرزمان


رهبر ما می‌گوید که هیچ اختلاف و تفرقه ای بین شیعه و سنی نیندازید. همرزمان پدرم تعریف می‌کنند که همیشه کتاب نهج‌البلاغه در جیب پدر بنده بوده است با وجود این که خیلی به شیعه بودن خود افتخار می کرده و همیشه نهج البلاغه همراه او بوده اما وسط مردم کردستان و جامعه تسنن موفق بوده و عامل موفقیت این است که به ریشه های اصلی می پرداخت.
پدرم آن جا هم از حضرت علی(ع) می‌گوید و وسط جمع نماز می‌خواند و او را به عنوان امام جماعت پیش نماز قرار می‌دهند. وقتی ریشه ها را بگیرید و با حرف مذهب خودشان حرف بزنید به دل شان می نشیند ...

گفتگوی اختصاصی نسیم با دختر شهید بروجردی

مطالب مرتبط :دهه فجر ، امام خمینی(ره) ، شهید بروجردی

۰ نظر موافقین ۱ ۰۲ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۲۳
ع . شکیبا---۱۲۵۱

رئیسی 5

واکنش سازمان آموزش، علم و فرهنگ اسلامی به اظهارات رئیسی

خبرگزاری آناتولی - سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی طی صدور بیانیه‌ای اظهارات ابراهیم رئیسی، یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ایران علیه عربستان سعودی و دولت آن را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اظهارات رئیسی "متعارض" بوده، آمده است این اظهارات از لحاظ دیپلماتیک و اخلاقی نابجا است.

رئیسی در یک ویدیوی منتشر شده در سایت خبری آمد نیوز گفته بود: "ما دارای عمق استراتژیک هستیم. دشمن نیز دارای عمق استراتژیک است. عربستان سعودی و خانواده سعود امروزه نمایندگی عمق استراتژیک تکبر جهانی را بر عهده دارد".

پ.ن : آقای روحانی ! اگر آیت الله رئیسی اطلاعات سیاست خارجی نداشت ، سازمان ها و رسانه های غربگرا و وابسته به عربستان در مورد سخنان یک نامزد ریاست جمهوری اینگونه برآشفته نمی شدند و موضع گیری نمی کردند!

۰ نظر موافقین ۰ ۰۲ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۹
ع . شکیبا---۷۱۵

http://media.raisi-setad.com/Uploaded/Files/Images/1396/02/29/13960229002276_Test_PhotoI.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، وی به همراه این نامه سه صفحه‌ای، صدها صفحه مستند را در چندین مجلد برای شورای نگهبان ارسال کرده است.

حجت الاسلام رئیسی ضمن تاکید بر حق الناس بودن آرای مردم ، خواستار رسیدگی دقیق هیات نظارت بر انتخابات به این تخلفات ، تا حصول نتیجه قطعی شده است.

در بخشی از این نامه آمده است : همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف و مکلف به حفظ جمهوریت نظام و پاسداری از آرای مردم که مصداق حقوق شهروندی ایرانیان است می باشیم و اینجانب با وعده ای که به مردم قهرمان و نجیب ایران داده ام ، نمی توانم در برابر ظلم به حقوق مردم سکوت کنم ؛ لذا تقاضا دارم در اجرای قانون به موارد گفته شده توجه و رسیدگی جدی شود.

گفتنی است این کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز گذشته در پیامی با تبریک حضور پرشکوه ملت ایران در انتخابات روز جمعه ، برخی بداخلاقی های انتخاباتی و  تخلفات آشکار در قبل و حین برگزاری انتخابات را از لحظات تلخ این رویداد خوانده و تاکید کرده بود آن را از مسیر قانونی پیگیری خواهد کرد.

۳ نظر موافقین ۳ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۴
ع . شکیبا---۵۹۴