سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

انصار الخمینی (ره) :: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار پیشکسوتان و فعالان  دفاع مقدس و مقاومت

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از طلایه‌داران و فعالان حوزه‌های مختلف دفاع مقدس:

دفاع مقدس نشان داد جوانان می توانند همه مشکلات را حل کنند

جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان، امدادگران، پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با رهبر انقلاب دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از «طلایه‌داران و پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان حوزه‌های مختلف تبیین و روایتگری جنگ تحمیلی»، با تشریح ابعادی از عظمت دفاع مقدس و دستاوردهای ایستادن ملت ایران بر سکوی پیروزی آن رویارویی دشوار، حفظ تمامیت ارضی، آشکار شدن توانایی و ظرفیت عظیم ملت ایران، گسترش مرزهای غیر جغرافیایی کشور و رشد و استحکام مفهوم و فرهنگ مقاومت در داخل و در جهان را از نتایج دفاع همگانی ایرانیان در مقابل جبهه قلدران جهانی و صدام خبیث خواندند و تاکید کردند: شکوفایی استعدادها و بروز قدرت و ابتکار جوانان کشور در دفاع مقدس، نشان داد جوانان همیشه قادرند همه مسائل کشور را حل کنند.

۰ نظر موافقین ۰ ۳۰ شهریور ۰۲ ، ۱۳:۲۹
ع . شکیبا---۶۴

https://bayanbox.ir/view/2744682389927064112/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DB%8C.jpg

موافقت مجلس با اجرای آزمایشی لایحه عفاف وحجاب + متن کامل لایحه

مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی «لایحه عفاف وحجاب» به مدت۳ سال موافقت کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹شهریور) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) با اجرای آزمایشی ۳ سال این لایحه با ۱۵۲ رأی موافق، ۳۴رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع موافقت کردند.

فصل اول- کلیات
ماده ۱- خانواده به عنوان کانون اصلی رشد تعالی و آرامش انسان در برابر فرد و جامعه، اصالت دارد و هر رفتار، در فضای حقیقی یا مجازی از قبیل ، برهنگی بی حجابی بدپوششی در غیر حریم خصوصی و تبلیغ یا ترویج اموری که منجر به برهم زدن آرامش زن و مرد در خانواده گسترش طلاق و آسیب های اجتماعی و کاهش ارزش خانواده شود، نقض بندهای (۱) و (۷) اصل سوم (۳) و اصل دهم (۱۰) قانون اساسی است و مطابق احکام این قانون و سایر قوانین ممنوع می باشد.

ماده ۲- ایجاد هماهنگی ،تدبیر پیشبینی سازوکار لازم و نظارت بر عملکرد دستگاهها و نهادها و اشخاص حقوقی که در این قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب برای آنها تکلیف مشخص شده بر عهده وزارت کشور است که با استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها امکانات، منابع و تشکلهای غیر دولتی و مردمی و تشکیل ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب اقدام می نماید و گزارش آن را ابتدای آبان ماه هر سال به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ارائه می کند.

تبصره ۱- ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب با عضویت بالاترین مقام دستگاه های مذکور در فصل سوم این قانون و دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی و فرهنگی (هر کمیسیون یک نفر) مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس به عنوان ناظر) تشکیل می شود.

تبصره ۲- دستگاههای فصل سوم این قانون که ذیل قوه مجریه نیستند از جمله نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با إذن مقام معظم رهبری موظف به همکاری با ستاد میباشند. تبصره ۳ دستگاههای اجرایی و نهادهای مذکور در این ،قانون مکلفند گزارش عملکرد سالانه خود را تاابتدای مهرماه هر سال به وزارت کشور ارائه دهند.

تبصره ۴- رئیس مجلس شورای اسلامی مکلف ،است هر سال یک جلسه علنی مجلس را در اجرای ماده (۱۰۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش موضوع این ماده اختصاص دهد.

تبصره ۵ - قوه قضائیه از شمول حکم این ماده مستثنی است.


متن کامل این لایحه را در (اینجا مشاهده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ شهریور ۰۲ ، ۱۴:۲۷
ع . شکیبا---۴۱
رئیسی در سازمان ملل: جهان در مسیر غیرقابل بازگشت گذار به نظم بین‌المللی نوظهور است

رئیسی در سازمان ملل:

جهان در مسیر غیرقابل بازگشت گذار به نظم بین‌المللی نوظهور است

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ 

رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اینک که مقاومت و بیداری ملت‌های جهان از همیشه بیشتر شده و قدرت‌های نوظهور سر بر آورده‌اند، امید است که نظمی جدید و عادلانه بر جهان حاکم شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی، در دومین روز سفر خود به نیویورک، در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قدرت جمهوری اسلامی ایران را قدرتی امنیت‌ساز دانست که با حذف گزینه‌های جنگ، اشغالگری و تجزیه‌ی کشورها از روی میز قدرت‌های سلطه‌گر، افق‌های جدیدی را برای منطقه گشوده است و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باور دارد که اولویت منطقه، وحدت اسلامی و توسعه جمعی است؛ بدون تردید، پایدارسازی امنیت منوط به توسعه جمعی بوده و این تنها راه سعادت غرب آسیا است.

متن کامل سخنرانی رئیس جمهور به شرح زیر است؛

۱ نظر موافقین ۰ ۲۹ شهریور ۰۲ ، ۱۴:۰۱
ع . شکیبا---۱۲۳

عکس-نوشته-اللهم-عجل-لولیک-الفرج-1

۰ نظر موافقین ۰ ۲۶ شهریور ۰۲ ، ۱۴:۱۹
ع . شکیبا---۱۰۷

هجرت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم

امروز یکم ربیع الاول هجری قمری مصادف با سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام از مکه به مدینه است که به دلیل اهمیت در اسلام به عنوان مبدأ تاریخ مسلمانان در دو تقویم هجری شمسی و هجری قمری منظور شده است.

هجرت حضرت محمد (ص) که گاهی به خلاصه هجرت نیز خوانده می‌شود، واقعهٔ هجرت حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام و همراهانش از شهر مکه به یثرب است که در سال ۶۲۲ میلادی صورت گرفت و منجر به ایجاد اولین حکومت اسلامی در یثرب که بعدها مدینة النبی یا مدینه نامیده شد، گردید.

هجرت پیامبر اسلام، درسها و اندرزها

۰ نظر موافقین ۱ ۲۶ شهریور ۰۲ ، ۰۰:۲۹
ع . شکیبا---۳۴۱

https://img.tebyan.net/big/1396/08/241632211281752006314123389255213114176229168.jpg

اِمام رضا (علیه السّلام) :
     
«مَنْ رَضىَ بِالْقَلیلِ مِنَ الرِّزْقِ قَبِلَ اللّه‏ُ مِنْهُ الْیَسیرَ مِنَ الْعَمَلِ؛»

«هرکس به روزىِ کم راضى باشد، خداوند عمل کم را از او مى‏ پذیرد
      

کافى ، ج 8 ، ص 347، ح 546؛ دانش نامه عقاید اسلامى، ج 9، ص 120
 

مطالب مرتبط با «امام رضا (ع) و مشهد مقدس»

۳ نظر موافقین ۲ ۲۵ شهریور ۰۲ ، ۰۲:۱۱
ع . شکیبا---۱۲۳۲
دبیر شورای انقلاب فرهنگی:الزامی کردن حجاب مصلحت اسلام و مسلمین است و حاکم اسلامی باید آن را الزام کند/ همه سیاستهای ما در حجاب  درست است،اجرا غلط بوده

دبیر شورای انقلاب فرهنگی: الزامی کردن حجاب مصلحت اسلام و مسلمین است و حاکم اسلامی باید آن را الزام کند.

روزنامه ایران با حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در باره حجاب گفت وگو کرده است.

بخشهایی از مصاحبه را می خوانید:

این روزها ادعاهایی از برخی محققان و عالمان دینی درباره الزامی نبودن حجاب شنیده می‌شود. این اظهارنظرها چقدر منطبق با دین و شرع و قانون ماست؟
این روزها برخی هم‌لباسی‌های بنده مدعی شده‌اند که ما هیچ دلیل شرعی بر الزام حجاب نداریم! این در حالی است که وجوب شرعی حجاب محرز است و این ادعا واضح‌البطلان است چرا که ما 24 آیه در خصوص اهمیت حجاب در قرآن داریم. لذا، حجاب یکی از ضروریات دین است‌ و انکار آن، انکاری جاهلانه است.

۱ نظر موافقین ۱ ۲۲ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۵۶
ع . شکیبا---۹۸

فتنه های آخر الزمان

علائم آخرالزمان و راهکار امام علی علیه السلام در عبور از فتنه‌های آن

حضرت امام علی علیه السلام در یک روایت به برخی فتنه‌های آخرالزمانی و راهکارهای عبور از آن‌ها اشاره می‌فرماید.

بخش عمده‌ای از خطبه‌های نهج البلاغه که در آن‌ها اشاره به امام  زمان(عج) دارد، مربوط به علائم و نشانه‌های آخرالزمان است. از جمله حضرت در خطبه 187 می فرمایند:

 هان ای مردم در آینده پشت کردن روزگار خوش و قطع شدن پیوندها و روی کار آمدن خردسالان را انتظار کشید؛ أَلَا بِأَبِی وَ أُمِّی هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفَة

 این روزگاری است که ضربات شمشیر بر مؤمن آسان‌تر از یافتن مال حلال است؛ ذَاکَ حَیْثُ تَکُونُ ضَرْبَةُ السَّیْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّه‏

روزگاری که پاداش گیرنده از دهنده بیشتر است و آن روزگاری که بی نوشیدن شراب مست می‌شوید؛

ذَاکَ حَیْثُ یَکُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِی‏؛ ذَاکَ حَیْثُ تَسْکَرُونَ مِنْ غَیْرِ شَرَاب‏

 با فراوانی نعمت‌ها بدون اجبار سوگند میخورید و نه از روی ناچاری دروغ می‌گویید؛ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِیمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَیْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَکْذِبُونَ مِنْ غَیْرِ إِحْرَاج‏

 آن روزگاری است که بلاها شما را می‌گزد چونان گزیدن و زخم کردن دوش شتران از پالان! ذَاکَ إِذَا عَضَّکُمُ الْبَلَاءُ کَمَا یَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِیر

آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی و امید گشایش چقدر دور است! مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاء

اى مردم، مهار این شتران فتنه را که پشت آنها حمل کننده و زر و بال است از دست بیندازید، و از گرداگرد امام خود پراکنده نشوید که عاقبت خود را سرزنش خواهید کرد، و بى‌‏باکانه در آتش فتنه‌‏اى که پیشاپیش آن قرار گرفته‌‏اید نروید، از راه آن به یک سو شوید، و جاده را براى آن باز بگذارید، که به جان خودم قسم مؤمن در شعله آتش آن فتنه هلاک مى‌‏شود، و غیر مسلمان سالم مى‏‌ماند! 

أَیُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِی تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَیْدِیکُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِکُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِکُمْ‏ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِیطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِیلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِی یَهْلِکُ فِی لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ یَسْلَمُ فِیهَا غَیْرُ الْمُسْلِم‏

مثل من در میان شما مثل چراغ فروزان در تاریکى است، تا آن که در آن تاریکى در آید از آن چراغ روشنى جوید. اى مردم سخنم را بشنوید و حفظ کنید، و گوش دلتان را آماده کنید تا بفهمید؛ إِنَّمَا مَثَلِی بَیْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِی الظُّلْمَةِ یَسْتَضِی‏ءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا فَاسْمَعُوا أَیُّهَا النَّاسُ وَ عُوا وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا.

امیرالمؤمنین علیه السلام در انتهای سخنان خویش تقوا و عدم دوری از امام عصر و اتصال به منبع نورانی اهل‌بیت وحی علیه السلام را راهکار عبور از فتنه‌های سخت معرفی فرمودند.

 اما حضرت در خطبه 150 نهج‌البلاغه بعد از بیان روش امام زمان(عج) که روش صالحان است، در مورد قومی صحبت می‌کند که به دلیل صفات خاص از فتنه‌ها به سلامت عبور می‌کنند ایشان می‌فرمایند:

ثُمَّ لَیُشْحَذَنَّ فِیهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَیْنِ النَّصْلَ
 پس گروهى در آن زمان (فتنه‌ها) صیقلى می‌شوند همان طور که آهنگر، شمشیر را صیقلی می‌کند

تُجْلَى بِالتَّنْزِیلِ أَبْصَارُهُمْ وَ یُرْمَى بِالتَّفْسِیرِ فِی مَسَامِعِهِمْ وَ یُغْبَقُونَ کَأْسَ الْحِکْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ

دیده‌هاى آنها به نور قرآن جلاء داده می‌شود و تفسیر در گوشهایشان جا گرفته شود و در شب جام حکمت را به آنها بنوشانند بعد از اینکه در بامداد هم آشامیده باشند.

نکته قابل توجه اینکه  امام علیه السلام در مورد یک قوم (فِیهَا قَوْمٌ) صحبت می‌کنند. موضوع فردی نیست بلکه مشخصات یک عده افراد در قالب یک قوم بیان شده است. در این روایت سه موضوع مهم برای این قوم مطرح است:
 1- بصر آنها با قرآن جلا داده می‌شود
 2- تفسیر در گوشهایشان قرار داده می‌شود
 3- مدام به آنها جام حکمت می‌نوشانند.

بیشتر بخوانید: برکات عصر ظهور در روایتی از امام حسن مجتبی(ع)

مطالب دیگر در باره امام زمان (عج) و انتظار و ظهور

۳ نظر موافقین ۱ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۰:۲۱
ع . شکیبا---۵۳۸

دیدار فضلا، طلاب و مبلغین

رهبر معظم انقلاب در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین تبیین کردند:

اهمیت تبلیغ به‌روز و تاثیرگذار با ابزارهای نوین

فضلا، طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه، تبلیغ دین و اهداف دینی را مهم‌ترین وظیفه حوزه‌ها خواندند و با اشاره به لوازم تبلیغ موثر و به‌روز یعنی «شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و برخورداری از روحیه جهادی» تاکید کردند: نسل نوجوان و جوان در مقام صاحبان و سازندگان آینده کشور، باید مرکز توجه تبلیغات خلاقانه و متکی بر شیوه‌ها و ابزارهای نوین باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که در آستانه ماه محرم انجام شد، نیاز کشور به فعالیتهای تبلیغاتی متکی بر تحقیق را بسیار بیشتر از فعالیتهای کنونی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره تبلیغ و ابعاد و ظرایف آن، گفتند: دین خدا در سطح توده‌های مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمی‌یابد.

۲ نظر موافقین ۱ ۱۹ شهریور ۰۲ ، ۱۴:۲۵
ع . شکیبا---۴۹

حجاب از ضروریات دین است

ضروری بودن مسأله حجاب

پرسش :آیا حجاب ضروری دین است و انکار حجاب باعث کفر می شود؟

پاسخ :آری حجاب از ضروریات دین است و تمام فِرَق مسلمین آن را واجب مى شمرند و در قرآن مجید در آیات متعدّدى صریحاً آمده است حتّى غیر مسلمانان مى دانند چنین حکمى در اسلام وجود دارد و اگر کسی علم به ضروری بودن آن داشته باشد و آنرا انکار کند کافر می شود.

پایگاه آیت الله العظمی مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان جهان

مطالب مرتبط: حجاب و بدحجابی، شهیدان ، زن مسلمان

  مطالب مرتبط با حجاب و بدحجابی 

۰ نظر موافقین ۲ ۱۸ شهریور ۰۲ ، ۰۲:۴۳
ع . شکیبا---۳۴۰

https://shekarestaan.ir/wp-content/uploads/2022/08/IMG-20220814-WA0013.jpg

ما رئیس دزدها نیستیم!

مرحوم حامد می فرمود:

«شخصی در مجالس سیدالشهدا (ع) خدمت می کرد و زیر لب این شعر را می خواند:« حسین دارم چه غم دارم؟!»

شیخ رجبعلی با دیدن این شخص در دل گفت : سید الشهدا - ع - به این شخص تفضل خواهد کرد و او را از هم ها و غم های قیامت نجات خواهد داد.

پس از مدتی جناب شیخ رجبعلی شبی در خواب دید که محشر به پا شده و امام حسین (ع) به حساب مردم رسیدگی می کند و آن شخص هم در ابتدای صف، نزدیک حضرت قرار دارد. شیخ رجبعلی می گفت: با خود گفتم: امروز روز توست؛ گوارایت باد! ناگهان دیدم که امام حسین(ع) به فرشته ای امر می کند که آن مرد را به انتهای صف بیندازد؛ در آن هنگام حضرت نگاهی به من کرد و با ناراحتی فرمود:

شیخ رجبعلی! ما رئیس دزدها نیستیم!

از سخن حضرت تعجب کردم و پس از بیداری جستجو کردم که شغل آن مرد چیست و فهمیدم که عامل توزیع شکر است و شکر را به جای این که با قیمت دولتی به مردم بدهد، آزاد می فروشد.»

کتاب : کیمیای محبت

۰ نظر موافقین ۱ ۱۳ شهریور ۰۲ ، ۱۶:۳۶
ع . شکیبا---۱۳۹

در قرآن مجید تنها در یک مورد بحث خمس به میان آمده (و البتّه تنها مسأله خمس نیست که در قرآن در ضمن یک آیه بیان شده، بلکه بسیارى از احکام قرآن هستند که در قرآن تنها یک بار به آن اشاره شده است و شک نیست که همان یک بار کافى است.)

و آن آیه 41 سوره انفال است:

«وَ اعْلَمُوا اَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَىْء فَاَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِى الْقُرْبى وَ الیَتامى وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ السَّبیلِ اِنْ کُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللّهِ وَ ما اَنْزَلْنا عَلى عَبْدِنا یَوْمَ الْفُرْقانِ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ وَ اللّهُ عَلى کُلِّ شَىء قَدیرٌ;

بدانید هر غنیمتى که به دست شما مى رسد یک پنجم آن براى خدا و پیامبر و اهل بیت او و یتیمان و مستمندان و واماندگان در راه (از آنها) مى باشد، اگر به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدائى حق از باطل، روز درگیرى دو گروه (باایمان و بى ایمان) {= روز جنگ بدر} نازل کردیم، ایمان آورده اید ؛ و خداوند بر هر چیزى توانا است.»

موضوع مهمّى که در این آیه باید مورد بررسى دقیق قرار گیرد و در حقیقت تمام بحث در آن متمرکز مى گردد، در این است که آیا غنیمت که در آیه آمده است تنها شامل غنائم جنگى مى شود، یا هرگونه درآمدى را در بر مى گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ ۱۲ شهریور ۰۲ ، ۲۳:۵۰
ع . شکیبا---۱۰۳

حرم مطهر امام رضا -ع

مرحوم دولابی نقل کردند که:

در همسایگی مرحوم شهید مطهری خانم بی‌حجابی زندگی می‌کرد که یک باره چادری شده بود. خودش تعریف کرده بود که ما اصلاً اهل دیانت نبودیم. یک بار به قصد تفریح با شوهرم به مشهد رفتیم و چند روزی که آن‌جا بودیم در تفریحگاه‌ها گذراندیم.

روز آخر که می‌خواستیم به تهران برگردیم من از خیابان جلوی حرم مطهر امام رضا(ع) عبور می‌کردم که از خیابان نگاهم به ایوان حضرت افتاد. سلامی کردم و  رد شدم.

شب خواب دیدم که حضرت رضا(ع) فرمودند: کسی که دعای یا من تحل به عقد المکاره (که در مفاتیح‌الجنان و صحیفه سجادیه است) را بخواند ما دست او را می‌گیریم.

بعد از بیدار شدن از خواب آن دعا را خواندم و تمام زندگیم متحول شد و روح دیانت بر زندگی ما حاکم شد. ائمه(علیهم‌السلام) حتی کوچکترین اظهار ارادت و محبتی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

مصباح الهدی، ص283 و284


متن و صوت دعای یا من تحل به عقد المکاره در این وبلاگ -  کلیک کنی

یا امام رضای غریب

1396/04/31

مطالب مرتبط با «امام رضا (ع) و مشهد مقدس»

۲ نظر موافقین ۵ ۰۳ شهریور ۰۲ ، ۰۱:۵۳
ع . شکیبا---۱۱۵۷

منابع منیزیم

برای ضعف و بیحالی چه بخوریم؟

1. موز 

تصور غلطی وجود دارد که موز منجر به افزایش وزن می شود. اما در واقع این موضوع کمک خواهد کرد تا چربی های اضافی و اضافه وزن به خوبی از بین برود. موز دارای مقدار قابل توجهی ساکاروز، گلوکز و فروکتوز است که منجر به افزایش انرژی در بدن می شود. می توانید یک عدد موز رسیده را به همراه یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و یک تا دو بار در روز میل کنید.
2. انبه 
۰ نظر موافقین ۰ ۰۲ شهریور ۰۲ ، ۱۱:۴۸
ع . شکیبا---۹۰