سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

چهارشنبه//برنامه‌های مادحین در اعیاد شعبانیه

سوم شعبان

کشتی نجات(ویژه نامه ولادت امام حسین علیه السلام)

امام سوم، ابو عبد الله حسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام، در سوم ماه شعبان در شهر مدینه به دنیا آمد. مادرش فاطمه دخت رسول الله (ص) بود. آن حضرت با نثار خون پاک خود و یارانش، از اسلام و ارزشهای اسلامی پاسداری نمود. روز میلاد آن امام عزیز به روز پاسدار نامگذاری شده است.

ویژه نامه ولادت امام حسین(ع).jpg

 چهارم شعبان

قمر بنی هاشم(ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام)

حضرت ابوالفضل العباس فرزند امیرالمؤ منین علیهما السلام، در 4 شعبان سال 26 هجری در مدینه به دنیا آمد. مادرش فاطمه کلابیه بود که بعدها با کنیه «ام البنین» شهرت یافت. آن حضرت ، قامتی رشید ، چهره ای زیبا و شجاعتی کم نظیر داشت و به خاطر سیمای جذابش او را «قمربنی هاشم» می گفتند. در حادثه کربلا، سمت پرچمداری سپاه حسین (ع) و سقایی خیمه های اطفال و اهل بیت امام را داشت. به خاطر فداکاری و جانبازی آن حضرت در روز عاشورا، روز میلادش به نام روز جانباز نامگذاری شده است.

ویژه نامه ولادت عباس بن علی (ع).jpg

 پنجم شعبان

زینت عبادت کنندگان (ویژه نامه ولادت امام سجاد علیه السلام)

پیشوای چهارم شیعه، حضرت سجاد، امام علی بن الحسین، زین العابدین (ع)، در روز 5 شعبان سال 38 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. مادرش شهربانو دختر یزدگرد بود. نقش عمده آن حضرت در نهضت عاشورا، پیام رسانی خون شهیدان کربلا و حفظ دستاوردهای آن انقلاب خونین بود. «صحیفه سجادیه» مجموعه ای از دعاهای آن حضرت است که اینک در دست ما به عنوان گنجینه ای از معارف دینی موجود است .

ویژه نامه ولادت امام سجاد (ع).jpg

 یازده شعبان

«یوسف آل عبا» ویژه ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان

حضرت علی اکبر فرزند امام حسین علیهما السلام در بین سال های 33 تا 35 ه از مادری به نام لیلا دختر ابی مرّه در شهر مدینه چشم به جهان گشود. وی در مکتب انسان ساز پدر شیوه های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان های مقدس آن را آموخت. او در روز عاشورا اولین نفر از بنی هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت سر کشید. روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام به روز جوان نامگذاری شده است.

ویژه نامه ولادت حضرت علی اکبر(ع).jpg

 نیمه شعبان

 گل نرگس (ویژه نامه ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف)

ویژه نامه گل نرگس به مناسبت نیمه شعبان، میلاد مسعود امام زمان علیه السلام تهیه شده است. در این ویژه نامه به موضوعاتی مانند ولادت و زندگی امام مهدی، منجی گرایی، علایم و شرایط ظهور و مساجد منسوب به امام زمان عجل الله فرجه الشریف پرداخته شده است.

ویژه نامه ولادت  امام زمان (ع).jpg

 اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر

همه مطالب ماه شعبان

۱ نظر موافقین ۱ ۳۰ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۳۲
ع . شکیبا---۶۰۷
https://cdn.isna.ir/d/2018/04/14/3/57664216.jpg

در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حمله به سوریه جنایت است/ آمریکا قطعاً شکست خواهد خورد

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند که رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، حمله سحرگاه امروز امریکا و دو کشور غربی به سوریه را جنایت دانستند و با دروغ خواندن ادعای آنها مبنی بر مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروه‌های مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

در این دیدار که به مناسبت خجسته عید مبعث برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر اسلام(ص)، بازگشت به توحید و حاکم شدن علم و قدرت و فیض و هدایت الهی بر زندگی انسان و مقابله با منیّت و دیکتاتوری و استبداد را اصلی ترین پیام بعثت دانستند و گفتند: توحید در بردارنده کلیات و اصول مبارزه با ظلم و زورگویی است و بر همین اساس، جبهه حق باید همواره با باطل مبارزه کند و در این مبارزه، سرنوشت محتوم باطل، عقب نشینی است.

حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین وظیفه امت اسلامی را بازگشت به پیام بعثت یعنی توحید، برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر به توحید اعتقاد داشته باشیم زیر بار ظلم نمی رویم و از مظلوم حمایت می کنیم و به همین دلیل است که هر جا مظلومی نیازمند یاری باشد، جمهوری اسلامی در آنجا حاضر خواهد بود.

ایشان فلسفه اصرار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از موضوع فلسطین را در همین چارچوب ارزیابی کردند و افزودند: ایستادگی در مقابل ظالم، قطعاً منجر به پیشرفت خواهد شد که نمونه بارز آن، ملت فلسطین است که در ابتدا ملتی ضعیف بودند اما براثر ایستادگی، اکنون آن ملت ضعیف به یک فلسطین قدرتمند تبدیل شده است که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند و این رژیم در مقابل ملت فلسطین احساس ضعف و عجز می کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این رویارویی، بدون تردید، فلسطینی ها بر صهیونیست ها غالب خواهند شد و سرزمین فلسطین به ملت آن باز خواهد گشت.

حضرت آیت الله خامنه ای، حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و در کنار گروههای مقاومت و در سوریه را در چارچوب حمایت از مظلوم دانستند و گفتند: اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران توسعه طلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه طلبی در منطقه و هیچ نقطه ای از دنیا را ندارد.

ایشان افزودند: علت حضور ایران در سوریه و در منطقه غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه مقاومت به برکت یاری و کمک هایی که شد و با شجاعت نیروهای سوری توانست بر تروریست هایی که بوسیله آمریکا و غربی ها و مزدوران آنها همچون سعودی بوجود آمده بود، غلبه کند و آنها را شکست دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان بامداد امروز رئیس جمهور آمریکا که مدعی مقابله با داعش و شکست آن در سوریه شده بود، گفتند: این سخنان یک دروغ آشکار و فضاحت بار است زیرا آمریکایی ها با پول سعودی و امثال آن، این موجودات خبیث را در عراق و سوریه به‌وجود آوردند و هر جا که لازم بود از تروریست ها حمایت کردند و هنگامی هم که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند، آنها را نجات دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: برغم حمایت های امریکا و عوامل آنها، اما جبهه مقاومت توانست سوریه و عراق را نجات دهند.

رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و سفرا

ایشان حمله بامداد امروز به سوریه را یک جنایت خواندند و افزودند: بنده صریحاً اعلام می کنم رئیس جمهور امریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکار هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امریکایی‌ها همچون سرنوشت عراق و افغانستان، از اینگونه جنایات در سوریه، سودی نخواهند برد، گفتند: رئیس جمهور امریکا چندی پیش اعلام کرد که در منطقه غرب آسیا، هفت تریلیون دلار هزینه کرده اند و چیزی عاید آنها نشده است. این سخن، صحیح است و از این پس هم امریکا هر قدر تلاش و هزینه کند، چیزی عاید آن در منطقه نخواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، لزوم هوشیاری و بیداری ملت‌ها، کشورها و دولت‌های اسلامی را در مقابل این حوادث گوشزد کردند و افزودند: هدف امریکایی‌ها، فقط سوریه و عراق و افغانستان نیست بلکه آنها، بدنبال ضربه زدن به امت اسلامی و اسلام هستند، بنابراین دولت‌های اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف امریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند.

ایشان خاطرنشان کردند: برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست که رئیس جمهور کنونی امریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش علناً در مورد آنها بگوید «گاو شیرده». ذلت از این بالاتر نمی شود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دروغ‌گویی رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر اینکه حمله به سوریه برای مقابله با بکارگیری سلاح های شیمیایی بوده است، افزودند: آنها با بکارگیری سلاح شیمیایی و یا هر سلاح دیگر ضد ملتهای اسلامی و ملتهای مظلوم مخالفتی ندارند، همچنانکه از بمباران روزانه علیه مردم یمن حمایت می کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز از صدام جنایتکار که با استفاده از سلاح شیمیایی هزاران نفر از مردم ایران و عراق را به شهادت رساند و یا مصدوم کرد، حمایت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، رفتارهای امریکا و برخی کشورهای غربی را ناشی از اهداف استعماری و «دیکتاتوریِ بین‌المللی» آنها دانستند و خاطرنشان کردند: البته دیکتاتورها در هیچ کجای دنیا کامیاب نخواهند شد و امریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ایستادگی ملت ایران و پایدارتر شدن آن به دلیل تجربه ۴۰ ساله مقاومت و ایستادگی، گفتند: این تجربه به ما آموخته است که عقب نشینی، مشوق دشمن است و ایستادگی، موجب عقب رفت آن خواهد شد.

ایشان در پایان با تأکید بر اینکه عقب نشینیِ استکبار و زورگویان عالم به دلیل ایستادگی و مقاومت در مقابل آنها، یک «سنت الهی» است، ابراز امیدواری کردند ملت‌های عراق، افغانستان، سوریه، فلسطینِ مظلوم، میانمار و مردم کشمیر در آینده نه چندان دور، با مقاومت خود، دشمنان را به عقب برانند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله خامنه ای

۱ نظر موافقین ۰ ۲۶ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۳۳
ع . شکیبا---۵۷۴

http://www.zohd.ir/wp-content/uploads/2012/09/7.jpg

یا موسی بن جعفر،  یا باب الحوایج ...

فایل صوتی گلچین مداحی شهادت امام موسی کاظم (ع) در این گزارش قابل دریافت است

فضایل امام موسی بن جعفر (ع)

۱ نظر موافقین ۰ ۲۳ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۰۷
ع . شکیبا---۵۸۴
امامزاده های شریف
اینها که اینقدر به امامزاده ها ایراد می گیرند و اخبار کذب و آمار و ارقام ساختگی را در مورد امامزاده های بزرگوار منتشر و کپی پیست می کنند آیا واقعا به امامزاده های قدیمی و معتبر و مراد دهنده اعتقاد دارند و زائر یا مبلغ آنها هستند؟!
بالاخره این همه امامزاده از قدیم وجود داشته و آن موقع اداره اوقاف فعلی وجود نداشته تا اینها را بسازد یا تایید کند !
اما من مدت ها مطالعه و بررسی کرده ام و خیلی از امامزادگان شریف را زیارت کرده ام و به این نتیجه رسیده ام که غالب این امامزاده ها مزار سادات مکرم و اولاد گرامی اهل بیت (ع)  هستند منتهی برای زیارت و توسل و گرفتن حاجت نیازی نیست که نسب دقیق آنها را بدانیم یا بشناسیم.
این امامزاده ها چه اولاد و ذریه مطهر امام موسی کاظم ( ع) باشند یا منتسب به امام دیگری , بیشتر در زمان امام رضا(ع) یا بعدا برای زیارت ایشان به سمت ایران آمده اند که یا در  درگیری با ماموران حکومتی به شهادت رسیده اند و یا در منطقه ای به علت بیماری یا سکونت موقت یا درخواست اهالی، ساکن شده و در آنجا رحلت کرده اند و چون مردم از شخص آنها یا از مزار مطهرشان بزرگی و کرامت دیده اند به زیارت آنها شتافته و بر قبور مطهرشان بنای یادبود و محلی برای تجمع و زیارت و عبادت ساخته اند .
بنابراین تقریبا همه امامزاده ها با کرامت و مورد احترام هستند و این بی انصافی و بی اعتقادی است که به خاطر چند مقبره ساختگی یا تغییر در آمار و ارقام همه امامزادگان را زیر سوال برده و اعتقادات مذهبی مردم را به این مراکز زیارت و شفاعت و عبادت , سست کنیم  و گناه بزرگ آن را به گردن بگیریم .
در مورد اختلاف در آمار و ارقام هم لازم است بدانیم آنچه که منتشر شده این است که اداره اوقاف اعلام کرده تا اول انقلاب 1500 امامزاده را به ثبت رسیده بوده که هم اکنون تعداد 10500 امامزاده و زیارتگاه را به ثبت رسانده اند. خود شماها امامزاده های زیادی را می شناسید که از قدیم وجود داشته اند اما هنوز به فهرست اوقاف اضافه نشده اند. بنابراین آمار اداره اوقاف , آمار ثبت آنهاست نه اینکه  چندهزار امامزاده را جدید احداث کرده باشند. شماها دور و بر خودتان را نگاه کنید وجدانا هر نفر چندتا امامزاده جدیدالاحداث می شناسد؟! 
این شبهات زیاد است و پاسخ دادن به همه آنها طولانی که اگر خداوند توفیقی عنایت کند در آینده مطالب بیشتری را در این خصوص منتشر خواهیم کرد.
اما شما آخرت خود را تباه نسازید و خودتان را از این مکانهای معنوی محروم نکنید.
والله اعلم
برای مطالعه بیشتر به وبلاگ زیر مراجعه کنید.
۱ نظر موافقین ۰ ۲۲ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۴۲
ع . شکیبا---۵۷۰

خاطراتی از شهید صیاد شیرازى: اولین دیدار خصوصی با امام / چگونه کردستان آزاد شد؟ صبر امام در موضوع بنی صدراین خاطرات را بخوانید، خیلی جالب است...

خدمت حضرت امام عرض کردم: آقا ما هر چه مى ‏کشیم از ایشان است، ایشان نه مغز نظامى دارد و نه حرف نظامیان مشاور را گوش مى ‏کند. اطرافیانش هم آدمهاى خشک فکر و کم تعهدى هستند، این است که ما خود به خود با ایشان به نتیجه نمى ‏رسیم. امام وقتى دیدند من اینطور عرض کردم، یک تأملى کردند و فرمودند: «بسیار خوب شما بروید، من تذکر خواهم داد».

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی (۲۳ خرداد۱۳۲۳-۲۱ فروردین۱۳۷۸) فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی دفاع بود. صیاد شیرازی پس از ۳۲ سال خدمت در یگانهای مختلف نیروی زمینی ارتش مقابل درب منزلش، به دست منافقین کوردل ترور شد. علی صیاد شیرازی در گفت و گو با واحد خاطرات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به بیان خاطراتش از ارتباط با امام خمینی پرداخته است که بخشی از آن در پی می آید:

چگونگى برخورد با بنى ‏صدر

۲ نظر موافقین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۳۰
ع . شکیبا---۵۴۳

http://sobhebardaskan.ir/wp-content/uploads/2016/05/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D9%88-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-1.jpg

روزی که رابطه سیاسی ایران و آمریکا قطع شد

روز ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ جیمی کارتر رییس‌جمهوری آمریکا طی دستوری قطع روابط سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. این دستور که ۵ ماه پس از تصرف سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام صادر شد، عکس‌العمل جدید دولت آن کشور در برابر گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی در ایران بود.

به گزارش ایسنا، «تاریخ ایرانی» در ادامه نوشت: کار‌تر در سخنان خود درباره قطع رابطه با ایران گفت: «... مطالبات شاکیان آمریکایی و شرکت‌ها، از اموال مسدود شده ایران در آمریکا برداشت خواهد شد و مسئولیت بحران با شورای انقلاب ایران است که خود را پشت سر دانشجویان پنهان می‌کند. اگر گروگان‌ها آزاد نشوند، تصمیمات شدید‌تری علیه ایران اتخاذ خواهد شد و آمریکا با هم‌پیمانان خود اقدامات مقتضی به عمل خواهد آورد. هیچ ویزای جدید برای ایرانیان صادر نخواهد شد و کلیه ویزاهای صادر شده پس از بحران باطل می‌باشد ...»

در پی این تصمیم، از یکسو دفتر امام خمینی اعلام کرد «نظر امام در مورد گروگان‌ها عوض نشده و مثل گذشته سفارت و گروگان‌ها تا تشکیل مجلس شورای اسلامی و تعیین سرنوشت آن‌ها توسط وکلای مردم در دست دانشجویان باقی خواهد ماند» و از جانب دیگر امام خمینی خود بیانیه جداگانه‌ای در این رابطه منتشر کردند.

امام در این پیام با اشاره به انتشار خبر دستور کار‌تر برای پایان روابط سیاسی ایالات متحده با ایران گفته بود: «اگر کار‌تر در عمر خود یک کار خیر کرده باشد، همین قطع رابطه است.»

http://statics.imam-khomeini.ir/UserFiles/fa/Images/NewsPhoto/2012/92_Untitled-1.jpg

متن کامل پیام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بدین شرح بود:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین آمریکا و ایران را دریافت کردم. اگر کار‌تر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپا‌خاسته برای رهایی خود از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم‌خوار همیشه به ضرر ملت مظلوم و به‌ نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید دولت آمریکا از ایران است، ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها کرده اگر جشن بگیرد حق دارد.

ما امیدواریم که نابودی سرسپردگانی مثل سادات و صدام حسین به زودی انجام گیرد و ملت‌های شریف اسلامی به این انگل‌های خائن آن کنند که ملت ما با محمدرضا خائن کرد و دنبال آن برای آزاد زیستن و به استقلال تمام رسیدن قطع روابط با ابرقدرت‌ها خصوصا آمریکا نمایند.

من کرارا گوشزد نموده‌ام که رابطه ما با امثال آمریکا رابطه ملت مظلوم با جهان‌خواران است. شما ای ملت عزیز که برای رضای خداوند متعال با بانگ الله اکبر بر دشمنان خود چیره شدید و آزادی و استقلال را به دست آوردید، با اتکا به خداوند تعالی و حفظ وحدت کلمه مهیا باشید برای رودررویی دشمنان اسلام و دشمنان مستضعفین، شما به خواست خدای تعالی پیروز هستید و بر مشکلات غلبه خواهید کرد، صدام حسین که همچون شاه مخلوع چهره قبیح غیراسلامی و انسانی خود را نشان داده و به هدم اسلام و حوزه مقدسه نجف کمر و با علمای اسلام خصوصا حضرت آیت‌الله‌ آقای سید محمدباقر صدر آن کند که رضاخان و محمدرضا پهلوی با علما و روحانیون و سایر طبقات کردند باید بداند که با این اعمال ضد اسلامی گور خودش و رژیم تحمیلی و غیرانسانی و غیر قانونی بعث را با دست خود می‌کند.

ملت شریف عراق شما اخلاف آنان هستید که انگلیس را از عراق راندند به پا خیزید و قبل از آنکه این رژیم فاسد همه چیز شما را تباه کند دست جنایتکار او را از کشور اسلامی خود قطع کنید.‌ ای عشایر فرات و دجله همه با همه ملت اتحاد کنید و این ریشه فساد را قبل از آنکه فرصت از دست برود قطع و قمع نمایید و برای خدا دفاع از کشور اسلامی خود و از اسلام مقدس نمایید که خدا با شما است ای ارتش عراق اطاعت از این مخالف اسلام و قرآن نکنید و به ملت بگرایید و دست آمریکا را که از آستین صدام بیرون آمده است قطع کنید و بدانید اطاعت از این سفاک مخالفت با خدای متعال است و جزای آن عار و نار است. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و کشور ایران را خواستارم، والسلام و علیکم و رحمه‌الله.

روح الله الموسوی الخمینی»

۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۱۴
ع . شکیبا---۵۶۸
https://media.mehrnews.com/d/2018/04/08/4/2753856.jpgآیت الله جنتی در دیدار نوروزی مدیران شورای نگهبان:

تضعیف‌کنندگان ولایت فقیه خائن‌ به کشور ، نظام و مردم هستند

 
دبیر شورای نگهبان گفت: ولایت فقیه خیمه انقلاب را حفظ کرده است و تضعیف‌کنندگان ولایت فقیه خائنان به کشور، نظام و مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار نوروزی مدیران و کارکنان این شورا، ضمن تبریک حلول ماه رجب، میلاد حضرت علی (ع)، مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) و شروع سال جدید، با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما از شکر این نعمت بزرگ الهی یعنی جمهوری اسلامی عاجزیم؛ ۴۰ سال است که خداوند این جمهوری اسلامی را که در تاریخ نمونه ندارد، از همه بلایا حفظ کرده است.

وی افزود: دشمنان علی‌رغم سرازیر کردن همه‌ دشمنی‌شان از سراسر دنیا و همدست شدن برای به شکست کشاندن و نابودی جمهوری اسلامی، هرگز به آرزوی خود نرسیدند. در ۸ سال جنگ تحمیلی دنیا دست به دست هم دادند و مقابل ما ایستادند اما در پایان خداوند پیروزی را نصیب ما کرد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به انواع و اقسام دشمنی‌ها بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن وقتی از جنگ نظامی به هدفش نرسید، به سراغ ترفندهای دیگر از جمله جنگ‌های روانی و تحریم‌ها رفت. در حال حاضر هم هر جای دنیا که ما برای کار تجاری و اقتصادی خواستیم قدمی برداریم مانع‌تراشی کرده و می‌کند.

وی با ذکر این نکته که علی‌رغم همه‌ این خباثت‌ها و دشمنی‌ها، جمهوری اسلامی همچنان بعد از ۴۰ سال با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: در اول انقلاب، دشمنان به خود وعده می‌دادند که این انقلاب ۶ ماه بیشتر دوام نخواهد آورد، سپس می‌گفتند دو سال بیشتر دوام نخواهد آورد.

آیت الله جنتی ادامه داد: آمریکایی‌ها مدام می‌گفتند و کسانی هم در داخل ساز این ها را می‌زدند که این سال آخر است اما یک سال، دو سال، سه سال، بیست سال، سی سال گذشت و چهلمین سال هم رسید اما خداوند این انقلاب را حفظ کرد. ما با چه زبانی می‌توانیم این نعمت را شکر کنیم؛ کدام زبان می‌تواند نعمت به این بزرگی را شکر کند.

دبیر شورای نگهبان گفت: ما هر قدر هم نسبت به امام(ره) اظهار تواضع، خشوع و طلب مغفرت کنیم باز هم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم چرا که این شخصیت بزرگ بود که این حرکت الهی را انجام داد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) با وجود اینکه در پیش از انقلاب هیچ پست و منصب سیاسی نداشته است اما پس از انقلاب به دلیل هوشیاری فوق‌العاده به مانند یک سیاستمدار بزرگ کشور را رهبری کرد.

وی تأکید کرد: اگر من بگویم امام سیاستمدارترین انسان تاریخ است، مبالغه نیست؛ چرا که همه‌ نقشه‌های دشمنان را می‌شناخت و آن ها را خنثی می‌کرد. از اول انقلاب و در طول سال‌های پس از آن، کشور با چالش‌ها و خطرات زیادی روبرو بود اما این احاطه‌ی بی‌نظیر امام(ره) بر چم و خم امور سیاسی بود که بر مشکلات فائق می‌آمد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه همه باید در حفظ نعمت انقلاب تلاش کنند، اظهار داشت: ایمان، عقیده و ولایت فقیه بود که این نظام را سرپا کرد و اگر همین‌ها ضربه بخورد نظام هم ضربه خواهد خورد؛ یعنی نقطه‌ موفقیت همان نقطه‌ شکست است.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: این عقیده‌ مردم بود که تحت لوای امام(ره) باعث شد تا همه‌ی وجودشان را نثار انقلاب کنند. همین ایمان و عقیده بود که ملت را عاشق شهادت کرد و کاری کرد که نه تنها از مرگ نترسند بلکه به استقبال آن بروند. این روحیه سبب پیروزی بود و اگر ادامه داشته باشد، پیروزی هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمن خارجی و داخلی همواره در صدد تضعیف ولایت فقیه است، گفت: برخی هر چه در توان دارند به کار می‌بندند تا ولایت فقیه را تضعیف کنند. این قدرت اگر تضعیف شود ستون پرقدرت انقلاب می‌خوابد و چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند. ولایت فقیه خیمه انقلاب را حفظ کرده است و تضعیف‌کنندگان ولایت فقیه خائنان به کشور، نظام و مردم هستند.

۲ نظر موافقین ۲ ۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۵۷
ع . شکیبا---۵۰۶
امروز خواندن دعای شرف الشمس را فراموش نکنید/ رمزگشایی از حرز انگشتر شرف الشمس

برای دعای شرف‌الشمس خواص بسیاری ذکر شده که گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت از مهم ترین آنهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگرچه بسیاری از ما «شرف‌الشمس» را به نام انگشتر یا گردنبند می شناسیم اما شرف الشمس نه سنگ است و نه حتی دعایی که بر روی عقیق زرد می نویسند.
شرف یک اصطلاح نجومی است که برای قرار گرفتن ستاره ها در برخی از برج های فلکی و میزان سعادت و نحوست روزها از آن استفاده می شود. بسیاری از قدیم الایام تا کنون قرار گرفتن هر ستاره را در برج و درجه ای که شرف آن باشد، دارای نوعی از تأثیر دانسته و قرار گرفتن آن در درجه ای دیگر که هبوط آن باشد، را دارای تأثیر دیگری می دانند و گفته اند شرف الشمس هنگامى است که در درجه 19 حمل (فروردین) باشد.
گفته می شود که هر سال در روز 19 فروردین خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد و حالتی معادل شب قدر را ایجاد میکند. در این روز خورشید نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیش‌تری دارد و آداب و اعمال خاصی برای آن ذکر شده است. پیش از بیان آداب و اعمال این روز لازم است با اشکال حرز شرف الشمس که بر روی سنگ عقیق (معمولاً عقیق زرد) حکاکی می شود، آشنا شوید.
اشکال حرز شرف الشمس چه معنایی دارند؟
حرز شرف شمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، آداب خاصی دارد، شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آن‌ها را کلمات مبارکه «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش از پنج حرف اول آن‌ها به صورت «ا.ج.ر.م.ن» می‌توان استفاده کرد. این نقش 13 حرف دارد 4 حرف از تورات 4 حرف از انجیل و 5 حرف از قرآن کریم است. تصویر جدول یا لوح شرف شمس هم در زیر آورده شده که خواص یکسانی را با نقش حرز دارد.
امروز خواندن دعای شرف الشمس را فراموش نکنید/ رمزگشایی از حرز انگشتر شرف الشمس
خواندن دعای شرف الشمس چه آدابی دارد؟
برای دعای شرف الشمس خواص بسیاری ذکر شده که گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت از مهم ترین آنهاست. برای گرفتن حاجت در روز 19 فروردین 2 رکعت نماز حاجت بخوانید و 100 صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته، حاجت خود را نیز در آن ذکر نمایید و کاغذ را در قرآن بگذارید.
به یاد داشته باشید که اگر از نگین استفاده میکنید سعی کنید هر سال در ساعت ذکر شده و با آداب کامل بوسیله یک سوزن روی نقش کنده شده را دوباره خراش دهید. اگر روی کاغذ نوشتید آنرا باز نکنید و به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب روان بسپارید.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.
هنگام حکاکی دعا و حرز شرف الشمس این نکات را بخاطر داشته باشید:
1. آداب عمومی اذکار مانند طهارت، توجه و غیره رعایت شوند.
2. حتماً در وقت شرف شمس نوشته شود.
3. از سمت راست شروع به نوشتن شود.
4. هیچ خطی دوبار کشیده نشود.
5. سوراخ های ستاره و میم و ها و واو بسته نشود.
6. خطوط ابتدا و انتهای ستاره یگدیگر را قطع نکنند.
7. اندازه الف ها یکسان باشد.
8. واو آخر روی تمام نقش کشیده شود.
9. با گلاب و زعفران بر روی نگین زرد یا ورق طلا یا  کاغذ زرد حک و نوشته شود.
امید است که حاجاتتان در روز شرف الشمس و روزی که موکلان خورشید به زمین می آیند، برآورده شوند.
۰ نظر موافقین ۰ ۱۹ فروردين ۹۷ ، ۰۱:۲۵
ع . شکیبا---۴۲۷

مزار پروین اعتصامی

اینکه خاک سیهش بالین است 

اختر چرخ ادب پروین است

گر چه جز تلخی از ایام ندید

هرچه خواهی سخنش شیرین است

 

صاحب آن همه گفتار امروز

سائل فاتحه و یاسین است

دوستان به که ز وی یاد کنند 

دل بی دوست دلی غمگین است

 

خاک در دیده بسی جان فرساست

سنگ بر سینه بسی سنگین است

بیند این بستر و عبرت گیرد

هر که را چشم حقیقت بین است

 

هر که باشی و زهر جا برسی

آخرین منزل هستی این است

آدمی هر چه توانگر باشد 

چو بدین نقطه رسد مسکین است

 

اندر آنجا که قضا حمله کند

چاره تسلیم و ادب تمکین است

زادن و کشتن و پنهان کردن 

دهر را رسم و ره دیرین است

 

خرم آن کس که در این محنت‌گاه 

خاطری را سبب تسکین است

(پروین اعتصامی)

پ.ن:

واقعا خداوند منان ، بانو پروین اعتصامی را رحمت کند.

ای کاش اشعار و زندگینامه ایشان کلیپ و فیلم و مستند سود تا الگوی دختران جوان‌ و مسلمان باشد.

این همه عزت و غرور و افکار خوب ...

شاید همین باعث شده که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ایشان را در جوار لطف و عنایت خویش پذیرا باشد.

شادی روح پاکش صلوات

۱ نظر موافقین ۱ ۱۹ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۴۳
ع . شکیبا---۷۲۲

http://www.armanapcc.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/71/Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7-%DB%B0%DB%B2-%DB%B1%DB%B5-%DB%B2%DB%B3-%DB%B0%DB%B0-%DB%B2%DB%B8_1.jpg

مهارت های زندگی

مهارتهای زندگی مهارت هایی هستند که توانایی اجتماعی وروحی فرد را افزایش می دهند و موجب می شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواریهای زندگی مواجه شود. مهارتهای زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد،شخص می تواند مسئولیت های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهد و از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

سازمان بهداشت جهانی مهارت های ده گانه ای را معرفی کرده است‌ که هر کس باید این توانایی ها را برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق کسب کند:
1. مهارت خودآگاهی
2. مهارت همدلی
3. مهارت روابط بین فردی
4. مهارت ارتباط موثر
5. مهارت مقابله با استرس
6. مهارت مدیریت هیجان
7. مهارت حل مسئله
8. مهارت تصمیم گیری
9. مهارت تفکر خلاق
10. مهارت تفکر نقادانه

مهارت خودآگاهی
مهارت خودآگاهی توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت هر فرد است. اگر هر فرد بتواند تصویری واقع بینانه از خود کسب کند و نیازها و تمایلاتش را به خوبی بشناسد، می تواند با حقوق فردی، اجتماعی و مسئولیت های فردی و اجتماعی اش آشنا شود.

مهارت همدلی
همدلی به این معنی است که فرد در هر شرایطی، چه خوب و چه بد، بتواند دیگران و مشکلاتشان را درک کند. به این ترتیب، دیگران را دوست دارد و دیگران نیز او را دوست دارند و به هم توجه می کنند که در نتیجه، روابط اجتماعی افراد با یکدیگر بهتر می شود.

مهارت روابط بین فردی
این مهارت، مشارکت و اعتماد واقع بینانه و همکاری با دیگران را مشخص می کند و موجب می شود تا روابط دوستانه ای را با دیگران ایجاد کند و دوستی های ناسالم را خاتمه دهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند.

مهارت ارتباط موثر
با کسب این مهارت، افراد می آموزند برای درک بهتر دیگران، به شیوه ای درست، به صحبت های آنها گوش دهند. همچنین فرد بتواند نیازها و احساسات خودش را با دیگران در میان بگذارد تا هم نیازهای دیگران و هم نیازهای خودش برآورده شود و در نتیجه ارتباطی رضایت بخش شکل گیرد.

مهارت مقابله با فشار عصبی
زندگی در دنیای مدرن با فشارهای روحی و روانی بسیاری همراه است. اگر این فشارها بیش از حد به طول بینجامد بر زندگی افراد تاثیر منفی می گذارد و زمینه ساز بروز مشکلات جدی می شود. با آموختن این مهارت افراد هیجان های مثبت و منفی را در خود و دیگران می شناسند و سعی می کنند واکنشی نشان دهند که این عوامل مشکلی برای آنها ایجاد نکنند.

مهارت مدیریت هیجان
هر انسانی که در زندگی خود با هیجانات گوناگونی از جمله غم، خشم، ترس، خوشحالی، لذت و موارد دیگر مواجه است که همه این هیجانات بر زندگی او تاثیر می گذارد. شناخت و مهار این هیجانات، همان مدیریت هیجان است. برای کسب این مهارت فرد به طور کامل باید بتواند احساسات و هیجانات دیگران را نیز درک و به نوعی این هیجانات را مهار کند.
مهارت حل مسئله
زندگی سرشار از مسائل ساده و پچیده است. با کسب این مهارت بهتر می توانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ می دهند، از سر راه زندگی مان برداریم.

مهارت تصمیم گیری
برای برداشتن هر قدمی در زندگی باید تصمیم گیری کنیم، مسیر زندگی انسان را تصمیم گیری های او مشخص می کند. با آموختن این مهارت اهداف خود را واقع بینانه تعیین و از میان راه حل های موجود بهترین را انتخاب می کنیم و مسئولیت عواقب آن را نیز به عهده می گیریم.

مهارت تفکر خلاق
تفکر یکی از مهمترین مهارت های زندگی است. مهارت تفکر خلاق، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده ای جدید است تا در موارد گوناگون بتوانیم راهی جدید و موثر بیابیم. با آموختن تفکر خلاق، هنگام مواجهه با مشکلات و دشواری ها احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل می کنیم.
هنگامی که تفکر خلاق را می آموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راه حل های جدید بیابیم و مشکلات را به گونه ای حل کنیم که کسی تاکنون این کار را نکرده باشد.

مهارت تفکر نقادانه
مهارت تفکر نقادانه موجب می شود هر چیزی را به سادگی قبول یا رد نکنیم و پیش از آن، موضوع مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن، در مورد رد یا پذیرش آن تصمیم گیری کنیم. با آموختن تفکر نقادانه فریب دیگران را نمی خوریم و به عاقبت امور به خوبی فکر می کنیم و دقیق و درست تصمیم می گیریم و ارتباطات درستی برقرار می کنیم.

منبع برای مطالعه:
مهارت های زندگی، تألیف آقای سیدمهدی خطیب، نشر: پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی، با همکاری انتشارات دارالحدیث

از تقویم شمیم یار 97

پ.ن: به مطالب القا شده توسط سازمانهای جهانی که تحت نظارت صهیونیست ها و آمریکایی ها اداره می شوند اطمینانی نیست و این مطالب را صرفا از باب اطلاع و آشنایی نوشتیم .

۰ نظر موافقین ۱ ۱۹ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۳۲
ع . شکیبا---۵۶۹

حمایت از کالای ایرانی 2

درباره‌ی سال ۹۷ آنچه مهم است، این است که همه باید سخت کار کنند. بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطرح است لکن مسئله‌ی اصلی ما امسال هم مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را ــ با شرحی که ان‌شاءاللّه در سخنرانی عرض خواهم کرد ــ همه تعقیب کنند و دنبال‌گیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتیِ مردم ــ هم مسئله‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها ــ حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محور قرار دادم برای شعار امسال؛ شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

حرم مطهر امام رضا-ع-نوروز 97

بخشی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت و چگونگی استفاده بهتر از استعدادها و ظرفیت‌های فراوان طبیعی و انسانی برای پیشرفت ایران بود.
«جوانان تحصیل کرده و کوشا» اولین ظرفیتی بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای به آن اشاره کردند.
ایشان با اشاره به ۲۳ برابر شدن جمعیت دانشجویی نسبت به قبل از انقلاب، و همچنین وجود جوانان فعال و نقش‌آفرین در حوزه‌های علمیه و سایر میادین علمی، صنعتی، فرهنگی و تربیتی، افزودند: متأسفانه از این جوانان به‌درستی استفاده نشده و نمی‌شود و به همین علت نیز اصرار دارم که جوانان در هر جای ممکن، خودشان به کار و تأسیس و ابتکار، اقدام کنند.
ایشان توصیه به فعالیت‌های «آتش‌به اختیار» را منحصر به فعالیت‌های فرهنگی ندانستند و گفتند: جوانان عزیز در همه زمینه‌های مورد نیاز برای پیشرفت کشور می‌توانند کار و نقش‌آفرینی کنند. البته مسئولان باید یک برنامه‌ریزی جامع در خصوص جوانان انجام دهند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری   سخنان نوروزی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی 1397  

آلبوم تصاویر

۱ نظر موافقین ۱ ۰۵ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۲۸
ع . شکیبا---۶۱۶