سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

http://s2.picofile.com/file/7178804187/13900815185202453_PhotoL.jpg

نقش عفاف و حجاب در تحکیم خانواده

اینطور نیست که این خانم هرطور خواست خودش را آرایش کند و برود نشان جوان ها بدهد. همسر شماست. من یک سؤال از شما می پرسم. این سؤال را کشورهای خارج هم بودم، پرسیدم. هرچه عقیده شما است، بگویید. آیا روی کره ی زمین یک زن هست که بگوید: من زن هستم. می خواهم شوهر من ، مرا 95 درصد دوست داشته باشد؟ شوهر من یکی دو درصد خانم دیگر را هم دوست داشته باشد!!! آیا چنین زنی هست یا نه؟ نیست. کدام زنی هست که این طور بگوید؟ هیچ زنی قبول نمی کند. کاری به اسلام هم ندارم. قرآن را برای یک لحظه کنار بگذارم. می خواهم بدون قرآن صحبت کنم. کدام زن است که حاضر باشد شوهرش 95 درصد دوستش داشته باشد؟ هیچ زنی حاضر نمی شود. اگر این طور است چرا باید آرایش کرده خودت را نشان مردم بدهی؟ این رقمی که شما در خیابان می آیی، یعنی چه؟ یعنی مردم، مرا ببینید. این یعنی چه؟ یعنی دو درصد علاقه شما از خانمتان متوجه من کنید. از یک طرف می گوید: نمی خواهم یک درصد علاقه ی شوهرم جای دیگر باشد، از سوی دیگر با لباس و آرایش بیرون می آید، که به مردها بگوید: مردها، شما که زن دوست هستید، من هم هستم. ببینید چه قیافه ای دارم؟ هرکس دوست دارد شوهرش برای خودش باشد، باید اجازه بدهد در خیابان شوهر مردم هم برای زن مردم باشد. کسی را تحریک نکند. حالا چادر یا مانتو مهم نیست. مهم این است که قرآن می گوید: به تقوا نزدیک باشد.

http://navana.ir/uploads/2015/02/n00182132-r-b-002.jpg
من یک حرفی می زنم هرکس جواب دارد، جواب مرا بدهد. دانشجو حق تحصیل دارد. بله! دانشگاه آمده و جوانی اش را می دهد برای اینکه چیز یاد بگیرد. این دانشجو که حق تحصیل دارد، این دختر دانشجو با این قیافه در دانشگاه می آید، از بغلش رد می شود و سر کلاسش می نشیند، آیا حواس این جوان پرت می شود یا نه؟! بنده دانشجو هستم و دارم مطالعه می کنم. این خانم با هر رقم آرایشی می آید از کنار من رد می شود، بالاخره دل مرا می برد؛ دل مرا که برد، کتاب دستم است، اما حواسم جای دیگر است؛ ضربه علمی به من می زند.

در دانشگاه باید قوی ترین حجاب ها باشد. چون محل درس است. در محل درس ، من باید متمرکز باشم. اسلام می گوید: اگر قاضی کفشش تنگ است، قضاوت نکند. چون فشاری که به پایش می آید ممکن است در قضاوتش اثر بگذارد. اسلام می‌گوید: اگر قاضی ادرار دارد، قضاوت نکند. ممکن است ادرار قاضی در قضاوتش اثر کند. پیغمبر آمد نماز بخواند، فرمود: فاطمه جان! این پرده گل دارد، گلش حواس مرا پرت می کند. اگر گل پارچه ای حواس پیغمبر را پرت کند، دختری که خودش را مثل گل درست کرده است، حواس جوان را پرت نمی کند؟! کتاب دستش است ولی همین طور نگاه می کند، یک مدتی یک فوتی می‌کند، تا می‌رود یک چیزی بخواند باز یک نفر دیگر می آید از این طرفش می رود. خانم های بد حجاب و آرایش‌گر -از نظر حقوقی، کار به اسلام ندارد، بهایی هم باشند، یهودی هم باشند، مسیحی هم باشند- اگر دختر خانم در دانشگاه با آرایش تحریک کننده حضور پیدا کند، این  به دانشجو ضربه علمی می زند.

پسر هم همین طور است! پسر هم یک لباس تنگ می پوشد، بازویش را نشان می دهد... محیط دانشگاه باید آرام باشد. مگر اینکه نه ! علم هست و چیز دیگر هم هست. مخلوط عرض می کنم. [1]

پی نوشت :
استاد قرائتی، درس هایی از قرآن، آسان گیری در ازدواج و زندگی، تاریخ پخش: 93/2/18

۱ نظر موافقین ۳ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۰۹:۰۳
ع . شکیبا---۸۶۹

به گزارش ـ مدافعون ـ نیروهای ارتش سوریه و مجاهیدن مقاومت امروز دوشنبه 22 آذرماه توانستند که مناطق "الصالحین" و "الشیخ سعید" را در شهر حلب از دست گروه های تروریستی آزاد کنند.

بقیه تصاویر در ادامه مطلب
۰ نظر موافقین ۲ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۳:۳۵
ع . شکیبا---۶۴۵

 
آیا امکان دارد که آمنه مادر پیامبر اسلام(ص) را معرفی نمایید؟

آمنه دختر‏ وهب‏ و مادرش برّه (به معنای زن نیکوکار) نام داشت.(1)
آمنه از عبدالله به پیامبر اسلام حامله شد و بر اساس نقل هایی که از او وجود دارد، مصائب و دردهای این دوران را به جهت حامله بودن به پیامبر احساس نکرد: «زمانی که به او (پیامبر اسلام) حامله شدم اصلاً احساس نکردم و در دوران حاملگی اثر سنگینى حمل که بر حسب عادت به زنان دست می دهد به من دست نداد، در این میان خواب دیدم که گویا کسى نزد من آمد و گفت تو به خیر الأنام حامله ای؛ زمانی که هنگام زائیدن رسید، بسیار به من آسان گذشت.(2)

خاطره ای از زیارت قبر مادر توسط پیامبر (ص)

زمانی که پیامبر اسلام، حجة الوداع خود را تمام می کرد و در حال برگشت به مدینه بود، به قبرى رسید که درحال خراب شدن بود. ایشان پیش آن قبر مدت طولانی نشست، سپس به گریه افتاد و در بالای آن قبر گریه کرد. اصحاب به ایشان گفتند: یا رسول اللَّه این قبر کیست؟

فرمود: «قبر مادرم آمنه بنت وهب است. از خدای تعالى درخواست کردم اذن در زیارت وى به من بدهد، پس إذن داد و من به زیارت آمدم». (3)
زمانی که پیامبر خدا (ص) شش ساله بود، آمنه به همراه پیامبر خدا جهت دیدار اقوم خود در مدینه و زیارت قبر عبدالله شوهرش، به مدینه سفر کرد. این سفر به همراه عبدالمطلب جد پیامبر و ام ایمن انجام شد و در برگشت از آن سفر آمنه فوت کرد.(4)

او در سی سالگی درگذشت.(5)

منابع:
(1). شیخ مفید، محمّد بن محمد بن نعمان، المقنعة، ص 456، قم، کنگره جهانی هزاره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق.
(2). شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 196، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ دوم، 1395ق.
(3). شیخ مفید، الفصول المختارة، محقق، مصحح، میر شریفی، علی، ج 2، ص 64، قم، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق.
(4). طبری آملی، محمد بن جریر، دلائل الامامة، ج 1، ص 188، قم، بعثت، چاپ اول، 1413ق.
(5) یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۱۰.

http://fa.wikishia.net/images/b/ba/%D9%82%D8%A8%D8%B1_%D8%A2%D9%85%D9%86%D9%87_%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%28%D8%B5%29_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%A1.jpg

قبر آمنه مادر حضرت محمد (ص) در ابواء

نکات مهم تاریخی درباره ابواء

ابواء، نام روستای بزرگی در نزدیک ودان میان راه مکه و مدینه که امروز به نام «مستوره» معروف است، در 19میلی سقیا و 23 تا 27میلی جحفه قرار دارد و یک شبانه روز از دریا فاصله دارد و آب مشروبش از چاههاست. همچنین ابواء نام کوهی در همان نواحی هم هست.

منطقه ابواء تقریباً در میانه راه مکه و مدینه قرار دارد؛ قریه‌ای است آباد و زراعی، در نزدیکی وادی ودان که میان آن وادی و شهر ابواء، 10 کیلومتر راه است.

1. آرامگاه آمنه بنت وهب، مادر حضرت محمد(ص)، که در برگشت از مدینه به مکه در سال 46 قبل از هجرت در ابواء درگذشت. زمانی که قریش برای خونخواهی شهدای خود در بدر، به سمت مدینه می رفتند و به ابواء رسیدند، گروهی خواستند قبر آمنه را نبش کنند، اما ابوسفیان پس از مشورت با صاحبنظران قریش از این کار خودداری کرد. همچنین در واقعه حدیبیه، پیامبر(ص) بر سر قبر مادرش رفت و بر آن گریست و به مرمت و بازسازی آن پرداخت. پس از حجه الوداع هم حضرت به زیارت قبر مادرش رفت و بر آن گریه کرد.

به نقل از تبیان زنجان

ابواء.jpg

برای مادر پیامبر (ص) صلواتی بفرستید.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۰۸:۳۲
ع . شکیبا---۱۱۸۰
عکس شهید اصغر یوسفی

نام: علی اصغر

شهرت: یوسفی

نام پدر: نصر اله

تاریخ تولد: ۱۳۳۷/۱۰/۱۰

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۷/۲۳

محل شهادت: سومار

محل دفن: دار الرحمه شیراز

شهید علی اصغر یوسفی در سال ۱۳۳۷ در یک خانواده مؤمن و مذهبی در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود.

شهید یوسفی دوران طفولیت را در آغوش گرم خانواده خود گذراند و دوران تحصیلات ابتدائی و راهنمائی و متوسطه خود را در آبادان با موفقیت گذراند .

شهید بزرگوار علی اصغر یوسفی در اوج پیروزی انقلاب به یک فرد انقلابی فعالیت چشم گیری داشت که بوسیله رژیم سفاک پهلوی دستگیر و به زندان افتاد لیکن به علت مقاومت ایشان زیر شکنجه های ساواک نتوانستند از ایشان اعترافی بگیرند و مجبور به آزادی ایشان شدند.

شهید بزرگوار یوسفی پس از اخذ دیپلم برای گذراندن دوران سربازی داوطلبانه به خدمت سربازی اعزام شد و در تیپ ۵۵ هوابرد شیراز مشغول خدمت گردید که پس از مدتی تقاضای اعزام به جبهه نمود و با تقاضای ایشان موافقت شد و داوطلبانه به جبهه اعزام گردید و در میادین نبرد شجاعتها و رشادتهای بی نظیری از خود نشان داد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۷/۲۷ در منطقه سومار در حالی که کمتر از ۱۰ روز از پایان خدمت سربازی ایشان نمانده بود به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

ویژگی بارز اخلاقی شهید بزرگوار علی اصغر یوسفی حسن خلق و روحیه بالا ، کار و تلاش ایشان بود، از خدمت خسته نمی شد و با روحیه خستگی ناپذیر خود به دیگر هم‌رزمان خود روحیه می داد.

روحش شاد و راهش پر رهرو …

وصیتنامه شهید اصغر یوسفی

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به روح پرفتوح شهیدان و تمامی رزمندگان جان برکف جبهه های حق و سلامی پاک و خالصانه خدمت پیشوای دل مؤمنان و رهبر عزیز انقلاب و بعد سلامی سرشار از محبت خدمت مادر وخانواده عزیزم امیدوارم که حال همگی خوب باشد قبل از هر چیز از پدر و مادر عزیزم از صمیم دل درخواست می کنم که مرا حلال کنند تا مورد رحمت حق تعالی قرار بگیرم و از مادر عزیزم خواهش می کنم که دعا بفرمایند تا افتخار عظیم شهادت نصیب این بنده سراپا تقصیر نیز شود. و حال ای پدر و مادر عزیز اگر شهید شدم از شما تقاضا دارم که بر سر مزار من و یا در غم نبود من گریه نکنید به شما توصیه می کنم صبور باشید و بردبار. مادرم! پایان نامه بشر مرگ است چه خوب است که انسان مرگی با عزت و در راه مولایش جان بسپارد. و به تو ای خواهرم! سنگر بزرگ خود را یعنی حجاب را محکم نگه دارید و برای خود حضرت فاطمه را اسوه سازید و سعی کنید بچه ها را در مسیر صحیح تربیت کنید و خود نیز نگهدار حرمت خون برادرتان باشید. و به شما برادران عزیزم تاکید می کنم ادامه دهنده راهم باشید و به این دنیای فانی دل نبندید و ایمان خود را تقویت و محکم نگه دارید و ارزش های انقلابی و شعائر اسلامی را تعظیم کنید.
التماس دعا
فرزند کوچک شما علی اضر یوسفی

صفحه شهید در سایت شهدای ارتش

۰ نظر موافقین ۱ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۵:۴۴
ع . شکیبا---۵۵۷

http://rafed.net/ar/images/stories/occation/imam-11/banner-sh-hasan-a01.jpg

پژوهشی در عصر امام حسن عسکرى (ع)

زندگى اقتصادى

پیش از این که وضع زندگى اقتصادى عصر امام ابو محمد (ع) را بیان کنیم، برآنیم که به صورت گذرا این مطلب را توضیح دهیم که اسلام به پیشرفت و بهبود اقتصاد عموى و رشد درآمد فردى اهمیت زیادى مى‏دهد، و فقر و تنگدستى را مصیبتى بزرگ و مهلک مى‏شمرد که به طرق مختلف و وسایل گوناگون باید آن را از بین برد و کفر و فقر و تنگدستى را قرین هم دانسته است، همان طور که در شریعت اسلام لازم است تا بر کفر پایان داد، همچنین باید فقر و تنگدستى را از میان برداشت. بر حاکمان جامعه اسلامى و زمامداران و والیان الزام و تأکید شده است که مسلمین را از خطر فقر و محرومتى - که این دو باعث اشاعه انحراف فکرى و عقیدتى در میان مردم مى‏شوند - نجات دهند.
از جمله روشهاى خلاقى که اقتصاد اسلامى بر آن اساس متمرکز است آن است که اسلام تصرفات مسؤولین و حاکمان را محدود کرده و به ایشان اجازه نمى‏دهد که در بیت المال مسلمین مطابق هوا و هوس خود عمل کنند زیرا که بیت‏المال ملک عموم مسلمین است و ملک شخصى کسى نیست و باید در راه مصالح مسلمین صرف شود. رئیس و اعضا و ارکان دولت به هیچ وجه حق ندارند هر چه خواستند براى خود و نزدیکانشان از آن اموال بردارند، زیرا که این عمل خیانت به خدا و مسلمانهاست .
اما نظام حکومت عباسى، در تمام دورانها، براساس سیاست اقتصادى ویژه‏اى بود که در تمام جهات و مشخصاتش با روش اصیل اسلامى متفاوت بود و از قوانین اسلامى که احتیاط کامل را در اموال مسلمین مقرر فرموده و صرف آن را در راه گسترش رفاه مردم لازم دانسته به دور بوده است که ما به اختصار ساختار اقتصاد عمومى را در عصر عباسیان ذیلاً بیان می کنیم: 

سامرا حرم مطهر امام حسن عسکری

مطالب مرتبط: امام هادی (ع) ، احادیث و روایات  ، امام حسن عسکری (ع)

۳ نظر موافقین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۱:۱۲
ع . شکیبا---۸۲۱

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu5155.jpg

دیروز رفتم دانشگاه آزاد دیدم لااقل ظاهرش اسلامی بود. دختران دانشجو همه چادر داشتند حالا بعضی ها چادرشان را نامرتب و بی اهمیت گرفته بودند.

بعد رفتم دانشگاه دولتی ! از وضع حجاب دختران دانشجو خیلی ناراحت شدم. تو بازار هم این شکلی نیست !؟ مانتوهای کوتاه و تنگ و شلوارهای تنگ و نامناسب ، بعضا موهای رنگ کرده تا نصف سر بیرون و ...
رفتم سر قبر شهدای گمنام که سی سال پیش جوانی شان را فدای انقلاب و اسلام کردند و سفارش و وصیت شان حجاب بود . 
دیدم جلوی هر قبری یه دختر بدحجاب ایستاده و دارن فاتحه می خونن .
گفتم برم بهشون بگم حالا که شما این شهدا رو دوست دارید و به اونها احترام میذارید اینها از شما انتظار دارند که حجاب کاملی داشته باشید. اگه چادر بپوشید که چه بهتر وگرنه لااقل مانتو شلوار مناسب تری بپوشید . ..
اما دیدم فضاش نیست. ممکنه از این حال و هوایی هم که دارن بیان بیرون . خلاصه شیطان نذاشت امر به معروف کنم  . و از دور صلوات و فاتحه ای خواندم و گذشتم.
خلاصه از دیروز تا الآن دارم حرص می خورم که 
چکار کنیم. چه کسی مقصر است . از چه کسی و از کجا باید شروع کرد تا حجاب و حیا به جامعه ما برگرده .

اول به خود دخترا و زنها می گم که شما را به خون شهدا، حجاب‌تونو رعایت کنید. مانتوی کوتاه حجاب نیست. شلوار تنگ حجاب نیست . روسری یا مقنعه نصفه نیمه حجاب نیست. آرایش غلیظ حجاب نیست.

حالا رفتار و گفتار و صحبت بی جهت و خنده بلند و زیادی با نامحرم  هم به جای خود . اینها هم عفاف نیست و در شأن خودتان ، شأن جامعه و شأن جامعه اسلامی نیست.

بعد به مسئولین که شما را به خدا جلوی تهاجم فرهنگی دشمن بایستید و از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنید . شما روز قیامت باید جوابگوی امام و شهدا باشید.

شما مسئولید و روی خون شهدا پا نگذارید. امکانات مختلف در اختیار شما هست . بالاخره برای اصلاح ادارات و دانشگاهها و خانواده ها و  ... تا سطح عمومی جامعه اقدامی بکنید ،تلاشی بکنید . 

6دوستان عزیز شما بگید چکار کنیم؟!

پ.ن : هر چی گشتم یه تصویر متناسب پیدا کنم نشد. حیفم اومد وبلاگ قشنگم رو با عکس بی حجاب ها و بد حجاب ها آلوده کنم.

همه مطالب مرتبط با حجاب و بدحجابی

۴ نظر موافقین ۰ ۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۴:۳۵
ع . شکیبا---۸۷۵

السلام علیک یا اباعبدالله ، السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حال و هوای کربلا در شب اربعین - تصاویر زیبا در ادامه مطلب

۵ نظر موافقین ۱ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۴
ع . شکیبا---۹۶۸