سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

دیدار تصویری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در نشستی تصویری با مجموعه‌ای از جوانان دانشجو و تشکلهای دانشگاهی، با اشاره به واقعیتهای امیدآفرین کشور در مقابله با جبهه‌ی ظلم و کفر و استکبار، جوانان و دانشجویان را به برافراشته نگه داشتن پرچم حقیقی آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری فراخواندند و به بیان ده توصیه‌ی مهم درباره‌ی مسائلی نظیر تفکیک مطالبه‌گری با پرخاش و بدگویی، ضرورت گفتمان‌سازی، تلاش برای گسترش جبهه‌ی انقلاب از طریق یارگیری، اصالت ندادن به اختلاف سلیقه‌ها، مرزبندی با تردیدافکنان در مبانی انقلاب، تأکید بر پیشرفت علمی، هوشیاری در مقابل سرمایه‌گذاری دشمن بر روی جوانان و همچنین تبیین مفهوم صحیح دولتِ جوان و انقلابی پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی با سپاس از پروردگار به علت استمرار برگزاری جلسه‌ی رمضانی هرساله با دانشجویان آن‌هم در شرایط کرونا، سخنان دانشجویان را خوب، پخته و سنجیده خواندند و گفتند: سطح مباحث در مقایسه با جلسات مشابه قبل بالاتر بود که نشان میدهد روی موضوعات فکر و کار شده است.

ایشان با اشاره به سؤالات و ابهامات دانشجویان در این جلسه از جمله درخصوص منصوبان و یا دستگاه‌های مرتبط با رهبری افزودند: پاسخها و توضیحات روشنی در این زمینه‌ها وجود دارد که طبعاً وقت جلسه، بیان همه‌ی آنها را اجازه نمیدهد اما مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و بخشهای مرتبط با دانشجویان و دانشگاه‌ها در دفتر رهبری باید خود را متعهد به پاسخگویی و رفع ابهامات بدانند.

ایشان برخی اشکالات و پیشنهادهای دانشجویان را ناشی از احاطه نداشتن به موضوع مورد بحث خواندند و افزودند: برخی پیشنهادها نیز قابلیت کار بیشتر و تصمیم‌گیری دارد که دفتر رهبری آنها را جزء به جزء بررسی خواهد کرد.
۰ نظر موافقین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۰۴
ع . شکیبا---۲۱۵

صهیونیست ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید

http://iqna.ir/files/fa/news/1395/4/9/191165_156.jpg

مقام معظم رهبری :

ایشان با اشاره به جعلی بودن دولت صهیونیستی افزودند: برخی صهیونیستها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم اما ما به آنها می‌گوییم شما 25 سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به‌فضل الهی، چیزی به‌نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ 

لطفا بشمارید ...

مطالب مرتبط : روز جهانی قدس ، فلسطین ، مرگ بر اسرائیل

۲ نظر موافقین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۴۶
ع . شکیبا---۲۱۳۳

تعداد امامزاده های ایران

احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، شهریورماه سال ۱۳۹۶  :

«بخش عمده‌ای از امامزادگان کاملا شجره‌نامه دارند. اگر برخی از آن‌ها هم شجره‌نامه نداشته باشند یک کتاب تاریخی معتبر، حضور امامزادگان را تأیید می‌کند و یا شهرت محلی و قدیمی که سینه به سینه به ما رسیده است ثابت می‌کند که در این مکان امامزاده بوده است. همچنین قدمت آثار تاریخی و باستانی که در برخی امامزادگان وجود دارد نشان‌دهنده آن است که این‌ها واقعا نوادگان ائمه بوده‌اند.»

مطالب مرتبط : امامزاده ها

۰ نظر موافقین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۰۴
ع . شکیبا---۸۹۵

http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/34597/C/13950402_0734597.jpg

وظیفه امروز منتظران ظهور

«انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم.» ۱۳۸۱/۰۷/۳۰


* این، آینده قطعی شماست
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهی، با کمکهای معنوی غیبی و با ادعیه‌ی زاکیه و هدایتهای معنوی ولی‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامی را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامی را برافراشته نماید. این، آینده‌ی قطعی شماست. جوانان، خودشان را برای این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهای مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا ۱۳۷۶/۰۵/۲۹

۰ نظر موافقین ۱ ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۵۲
ع . شکیبا---۳۶۵

https://imgurl.ir/uploads/r139245_.jpg

خداوندا ! تو را سپاس که مرا از پدر و مادر فقیر، اما متدیّن و عاشق اهل بیت و پیوسته در مسیر پاکی بهره مند نمودی. از تو عاجزانه می خواهم آنها را در بهشتت و با اولیائت قرین کنی و مرا در عالم آخرت از درک محضرشان بهره مند فرما.

خدایا به عفو تو امید دارم

ای خدای عزیز و ای خالق حکیم بی همتا ! دستم خالی است و کوله پشتی سفرم خالی، من بدون برگ و توشه ای به امید ضیافتِ عفو و کرم تو می آیم. من توشه ای برنگرفته ام؛ چون فقیر [را] در نزد کریم چه حاجتی است به توشه و برگ؟!

سارُق، چارُقم پر است از امید به تو و فضل و کرَم تو؛ همراه خود دو چشم بسته آورده ام که ثروت آن در کنار همه ناپاکی ها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهل بیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم.

خداوندا ! در دستان من چیزی نیست؛ نه برای عرضه [چیزی دارند] و نه قدرت دفاع دارند، اما در دستانم چیزی را ذخیره کرده ام که به این ذخیره امید دارم و آن روان بودن پیوسته به سمت تو است. وقتی آنها را به سمتت بلند کردم، وقتی آنها را برایت بر زمین و زانو گذاردم، وقتی سلاح را برای دفاع از دینت به دست گرفتم؛ اینها ثروتِ دست من است که امید دارم قبول کرده باشی.

خداوندا ! پاهایم سست است. رمق ندارد. جرأت عبور از پلی که از جهنّم عبور می کند، ندارد. من در پل عادی هم پاهایم می‌لرزد، وای بر من و صراط تو که از مو نازک تر است و از شمشیر بُرنده تر؛ اما یک امیدی به من نوید می دهد که ممکن است نلرزم، ممکن است نجات پیدا کنم. من با این پاها در حَرَمت پا گذارده ام و دورِ خانه ات چرخیده ام و در حرم اولیائت در بین الحرمین حسین و عباست آنها را برهنه دواندم و این پاها را در سنگرهای طولانی، خمیده جمع کردم و در دفاع از دینت دویدم، جهیدم، خزیدم، گریستم، خندیدم و خنداندم و گریستم و گریاندم؛ افتادم و بلند شدم. امید دارم آن جهیدن ها و خزیدن ها و به حُرمت آن حریم ها، آنها را ببخشی.

خداوندا ! سر من، عقل من، لب من، شامّه من، گوش من، قلب من، همه اعضا و جوارحم در همین امید به سر می برند؛ یا ارحم الراحمین! مرا بپذیر؛ پاکیزه بپذیر؛ آنچنان بپذیر که شایسته دیدارت شوم. جز دیدار تو را نمی‌خواهم، بهشت من جوار توست، یا الله!

خدایا! از کاروان دوستانم جامانده‌ام

خداوند، ای عزیز! من سالها است از کاروانی به جا مانده ام و پیوسته کسانی را به سوی آن روانه میکنم، اما خود جا مانده ام، اما تو خود میدانی هرگز نتوانستم آنها را از یاد ببرم. پیوسته یاد آنها، نام آنها، نه در ذهنم بلکه در قلبم و در چشمم، با اشک و آه یاد شدند.

عزیز من! جسم من در حال علیل شدن است. چگونه ممکن [است] کسی که چهل سال بر درت ایستاده است را نپذیری؟ خالق من، محبوب من، عشق من که پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملو از عشق به خودت کنی؛ مرا در فراق خود بسوزان و بمیران.

شادی روح مطهرش صلوات

مطالب مرتبط : حاج قاسم سلیمانی ، مدافعین حرم ، شهیدان

۰ نظر موافقین ۱ ۲۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۵۰
ع . شکیبا---۲۸۹

زندگینامه شهید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آخر من کجا و شهدا کجا، خجالت میکشم بخواهم مثل شهدا وصیت کنم من ریزه خوار سفره ی آنان هم نیستم. شهید شهادت را به چنگ می آورد، راه درازی را طی می کند تا به آن مقام می رسد اما من چه! سیاهیِ گناه چهره ام را پوشانده و تنم را لخت و کسل کرده. حرکت جوهره ی اصلی انسان است و گناه زنجیر.

من سکون را دوست ندارم، عادت به سک‍ـون بـلای بزرگ پیروان حق است. سکونم مرا بیچاره کرده، در این حرکت عـالم به سمت معبود حقیقی، دست و پـایم را اسـیر خود کرده. انسان کر می شود، کور می شود، نفـهم می شود، گنگ می شود و باز هم زندگـی میکند. بعد از مدتی مست می شود و عادت می کند به مستی، و وای به حالمان اگر در مستی خوش بگذرانیم و درد نداشته باشیم.

درد را انسان بی هوش نمی کشد، انسان خواب نمی فهمد، درد را ، انسان با هوش و بیـدار میفهمد. راستی..! دردهایم کو ؟ چرا من بیخیال شده ام ؟ نکند بی هوشم ؟ نکند خوابم ؟  مثل آب خوردن چندین هزار مسلمان را کشتند و ما فقط آن را مخابره کردیم. قلب چند نفرمان به درد آمد ؟ چند شب خواب از چشمانمان گریخت ؟ آیا مست زندگی نیستیم ؟

خدایا ؛ تو هوشیارمان کن، تو مرا بیـدار کن، صدای العطش می شنوم، صدای حرم می آید، گوش عالم کر است. خیام می سوزد اما دلمان آتش نمی گیرد. مرضی بالاتر از این. چرا درمانی برایش جستجو نمی کنیم ؟ روح مان از بین رفته، سرگرم بازیچه دنیاییم. الَّذِینَ هُمْ فِی خَوْضٍ یَلْعَبُونَ ما هستیم.

مرده ام، تو مرا دوباره حیات ببخش

خوابم، تو بیدارم کن

خدایا! به حرمت پای خسته ی رقیه (س)،

به حرمت نگاه خسته ی زینب (س)،

به حرمت چشمان نگران حضرت ولی عصر(عج)؛ به ما حرکت بده.

عبـاس دانشگر

95/02/02

سخنان استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در باره شهید عباس دانشگر در ویژه برنامه جوان مومن انقلابی ، 

و خواندن یادداشت ها و وصیت نامه شهید همراه با تصاویر مستند

زندگینامه شهید در ادامه مطلب

۳ نظر موافقین ۲ ۱۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۰۰
ع . شکیبا---۲۶۴۷

حرمت مومن2

پیامبر اکرم (ص):

مَن أحزَنَ مُؤمِنا ثُمَّ أعطاهُ الدُّنیا لَم یَکُن ذلِکَ کَفّارَتَهُ ، ولَم یُؤجَر عَلَیهِ ؛

هر کس مؤمنى را اندوهگین سازد و سپس همه دنیا را به او بدهد ، این کار ، کفّاره (جبران کننده) گناه او نخواهد بود و براى آن ، اجرى به او داده نمى شود.

بحار الأنوار : ج 75 ص 150 ح 13

مطالب مرتبط: پیامبر اکرم (ص) ، اهل بیت (ع) ، احادیث و روایات  

۰ نظر موافقین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۳۱
ع . شکیبا---۱۲۲۷

هر کس به تلاوت قرآن انس گیرد

هر کس به تلاوت قرآن انس گیرد از جدایی دوستان احساس تنهایی نمی کند.

امام علی (ع)

غررالحکم و دررالکلم، عبدالواحد الآمِدی، ح8790

مطالب مرتبط :  قرآن کریم ، ماه مبارک رمضان ، احادیث و روایات

۱ نظر موافقین ۲ ۰۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۲۰
ع . شکیبا---۹۶۰

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/13920501152959966875314.jpg

 

تولد و کودکى

امام‌ حسن‌ (ع‌) فرزند امیر مؤمنان‌ على‌ بن‌ ابیطالب‌ (ع) و مادرش‌ مهتر زنان‌ فاطمه‌ زهرا (س) دختر پیامبر خدا (ص‌) است‌.

امام‌ حسن‌ (ع‌) در شب‌ نیمه‌ ماه‌ رمضان‌ سال‌ سوم‌ هجرت‌ در مدینه‌ تولد یافت‌. وى‌ نخستین‌ پسرى‌ بود که‌ خداوند متعال‌ به‌ خانواده‌ على‌ و فاطمه‌ عنایت‌ کرد. رسول‌ اکرم‌ (ص‌) بلا فاصله‌ پس‌ از ولادتش‌، او را گرفت‌ و در گوش‌ چپش‌ اقامه‌ گفت‌. سپس‌ براى‌ او بار گوسفندى‌ قربانى‌ کرد، سرش‌ را تراشید و هموزن‌ موى‌ سرش‌ - که‌ یک‌ درم‌ و چیزى‌ افزون‌ بود - نقره‌ به‌ مستمندان‌ داد. پیامبر (ص‌) دستور داد تا سرش‌ را عطر آگین‌ کنند و از آن‌ هنگام‌ آیین‌ عقیقه‌ و صدقه‌ دادن‌ به‌ هموزن‌ موى‌ سر نوزاد سنت‌ شد. این‌ نوزاد را " حسن‌ " نام‌ داد و این‌ نام‌ در جاهلیت‌ سابقه‌ نداشت‌. کنیه‌ او را ابومحمد نهاد و این‌ تنها کنیه‌ اوست‌.

لقب‌ هاى‌ او سبط، سید، زکى‌، مجتبى‌ است‌ که‌ از همه‌ معروف تر "مجتبى‌" مى‌باشد. پیامبر اکرم‌ (ص‌) به‌ حسن‌ و برادرش‌ حسین‌ علاقه‌ خاصى‌ داشت‌ و بارها مى‌فرمود که‌ حسن‌ و حسین‌ فرزندان‌ منند و به‌ پاس‌ همین‌ سخن‌ على‌ به‌ سایر فرزندان‌ خود مى‌فرمود : " شما فرزندان‌ من‌ هستید و حسن‌ و حسین‌ فرزندان‌ پیغمبر خدایند ". امام‌ حسن‌ هفت‌ سال‌ و خرده‌اى‌ زمان‌ جد بزرگوارش‌ را درک‌ نمود و در آغوش‌ مهر آن‌ حضرت‌ به سر برد و پس‌ از رحلت‌ پیامبر (ص‌) که‌ با رحلت‌ حضرت‌ فاطمه‌ (س) دو ماه‌ یا سه‌ ماه‌ بیشتر فاصله‌ نداشت‌، تحت‌ تربیت‌ پدر بزرگوار خود قرار گرفت‌.

امام‌ حسن‌ (ع‌) پس‌ از شهادت‌ پدر بزرگوار خود به‌ امر خدا و طبق‌ وصیت‌ آن‌ حضرت‌، به‌ امامت‌ رسید و مقام‌ خلافت‌ ظ‌اهرى‌ را نیز اشغال‌ کرد، و نزدیک‌ به‌ شش‌ ماه‌ به‌ اداره‌ امور مسلمین‌ پرداخت‌. در این‌ مدت‌، معاویه‌ که‌ دشمن‌ سرسخت‌ على‌ (ع‌) و خاندان‌ او بود و سالها به‌ طمع‌ خلافت‌ ( در آغاز به‌ بهانه‌ خونخواهى‌ عثمان‌ و در آخر آشکارا به‌ طلب‌ خلافت‌ ) جنگیده‌ بود، به‌ عراق‌ که‌ مقر خلافت‌ امام‌ حسن‌ (ع‌) بود لشکر کشید و جنگ‌ آغاز کرد. ما دراین‌ باره‌ کمى‌ بعد تر سخن‌ خواهیم‌ گفت‌. امام‌ حسن‌ (ع‌) از جهت‌ منظر و اخلاق‌ و پیکر و بزرگوارى‌ به‌ رسول‌ اکرم‌ (ص‌) بسیار مانند بود.

وصف‌ کنندگان‌ آن‌ حضرت‌ او را چنین‌ توصیف‌ کرده‌ اند:

" داراى‌ رخسارى‌ سفید آمیخته‌ به‌ اندکى‌ سرخى‌، چشمانى‌ سیاه‌، گونه‌اى‌ هموار، محاسنى‌ انبوه‌، گیسوانى‌ مجعد و پر، گردنى‌ سیمگون‌، اندامى‌ متناسب‌، شانه‌یى‌ عریض‌، استخوانى‌ درشت‌، میانى‌ باریک‌، قدى‌ میانه‌، نه‌ چندان‌ بلند و نه‌ چندان‌ کوتاه‌. سیمایى‌ نمکین‌ و چهره‌اى‌ در شمار زیباترین‌ و جذاب‌ ترین‌ چهره‌ها ". ابن‌ سعد گفته‌ است‌ که‌ " حسن‌ و حسین‌ به‌ ریگ‌ سیاه‌، خضاب‌ مى‌کردند "

کمالات‌ انسانى‌

امام‌ حسن‌ (ع‌) در کمالات‌ انسانى‌ یادگار پدر و نمونه‌ کامل‌ جد بزرگوار خودبود. تا پیغمبر (ص‌) زنده‌ بود، او و برادرش‌ حسین‌ در کنار آن‌ حضرت‌ جاى‌ داشتند، گاهى‌ آنان‌ را بر دوش‌ خود سوار مى‌کرد و مى‌بوسید و مى‌بویید. 
از پیغمبر اکرم‌ (ص‌) روایت‌ کرده‌اند که‌ درباره‌ امام‌ حسن‌ و امام‌ حسین‌ (ع‌) مى‌فرمود: این‌ دو فرزند من‌، امام‌ هستند خواه‌ برخیزند و خواه‌ بنشینند ( کنایه‌ از این‌ که‌ در هر حال‌ امام‌ و پیشوایند ).

امام‌ حسن‌ (ع‌) بیست‌ و پنج‌ بار حج‌ کرد، پیاده‌، درحالى‌ که‌ اسبها نجیب‌ را با او یدک‌ مى‌کشیدند. هرگاه‌ از مرگ‌ یاد مى‌کرد مى‌گریست‌ و هر گاه‌ از قبر یاد مى‌کرد مى‌گریست‌، هر گاه‌ به‌ یاد ایستادن‌ به‌ پاى‌ حساب‌ مى‌افتاد آن‌ چنان‌ نعره‌ مى‌زد که‌ بیهوش‌ مى‌شد و چون‌ به‌ یاد بهشت‌ و دوزخ‌ مى‌افتاد، همچون‌ مار گزیده‌ به‌ خود مى‌پیچید. از خدا طلب‌ بهشت‌ مى‌کرد و به‌ او از آتش‌ جهنم‌ پناه‌ مى‌برد. چون‌ وضو مى‌ساخت‌ و به‌ نماز مى‌ایستاد، بدنش‌ به‌ لرزه‌ مى‌افتاد و رنگش‌ زرد مى‌شد. سه‌ نوبت‌ دارائیش‌ را با خدا تقسیم‌ کرد و دو نوبت‌ از تمام‌ مال‌ خود براى‌ خدا گذشت‌.

گفته‌ اندک‌: "اما حسن‌ (ع‌) در زمان‌ خودش‌ عابد ترین‌ و بى‌ اعتنا ترین‌ مردم‌ به‌ زیور دنیا بود". در سرشت‌ و طینت‌ امام‌ حسن‌ (ع‌) برترین‌ نشانه‌هاى‌ انسانیت‌ وجود داشت‌. هر که‌ او را مى‌دید به‌ دیده‌اش‌ بزرگ‌ مى‌آمد و هر که‌ با او آمیزش‌ داشت‌ بدو محبت‌ مى‌ورزید و هر دوست‌ یا دشمنى‌ که‌ سخن‌ یا خطبه‌ او را مى‌شنید، به‌ آسانى‌ درنگ‌ مى‌کرد تا او سخن‌ خود را تمام‌ کند و خطبه‌اش‌ را به‌ پایان‌ برد. محمد بن‌ اسحاق‌ گفت‌: پس‌ از رسول‌ خدا (ص‌) هیچکس‌ از حیث‌ آبرو و بلندى‌ قدر به‌ حسن‌ بن‌ على‌ نرسید. بر در خانه‌ فرش‌ مى‌گستردند و چون‌ از خانه‌ بیرون‌ مى‌آمد و آنجا مى‌نشست‌ راه‌ بسته‌ مى‌شد و به‌ احترام‌ او کسى‌ از برابرش‌ عبور نمى‌کرد و او چون‌ مى‌فهمید، برمى‌خاست‌ و به‌ خانه‌ مى‌رفت‌ و آن‌ گاه‌ مردم‌ رفت‌ و آمد مى‌کردند". در راه‌ مکه‌ از مرکبش‌ فرود آمد و پیاده‌ به‌ راه‌ رفتن‌ ادامه‌ داد. در کاروان‌ همه‌ از او پیروى‌ کردند حتى‌ سعد بن‌ ابى‌ وقاص‌ پیاده‌ شد و در کنار آن‌ حضر ت‌ راه‌ افتاد. ابن‌ عباس‌ که‌ از امام‌ حسن‌ و امام‌ حسین‌ (ع‌) مسن‌ تر بود، رکاب‌ اسبشان‌ را مى‌گرفت‌ و بدین‌ کار افتخار مى‌کرد و مى‌گفت‌: اینها پسران‌ رسول‌ خدایند.

با این‌ شأن‌ و منزلت‌، تواضعش‌ چنان‌ بود که‌: روزى‌ بر عده‌اى‌ مستمند مى‌گذشت‌، آنها پاره‌هاى‌ نان‌ را بر زمین‌ نهاده‌ و خود روى‌ زمین‌ نشسته‌ بودند و مى‌خوردند، چون‌ حسن‌ بن‌ على‌ را دیدند گفتند: "اى‌ پسر رسول‌ خدا بیا با ما هم‌ غذا شو". امام‌ حسن‌ (ع‌) فورا از مرکب‌ فرود آمد و گفت‌:" خدا متکبرین‌ را دوست‌ نمى‌ دارد". و با آنان‌ به‌ غذا خوردن‌ مشغول‌ شد. آنگاه‌ آنها را به‌ میهمانى‌ خود دعوت‌ کرد، هم‌ غذا به‌ آنان‌ داد و هم‌ پوشاک‌ . در جود و بخشش‌ امام‌ حسن‌ (ع‌) داستانها گفته‌اند. از جمله‌ مدائنى‌ روایت‌ کرده‌ که‌:

حسن‌ و حسین‌ و عبدالله‌ بن‌ جعفر به‌ راه‌ حج‌ مى‌رفتند. توشه‌ و تنخواه‌ آنان‌ گم‌ شد. گرسنه‌ و تشنه‌ به‌ خیمه‌اى‌ رسیدند که‌ پیر زنى‌ در آن‌ زندگى‌ مى‌کرد. از او آب‌ طلبیدند. گفت‌ این‌ گوسفند را بدوشید وشیر آن‌ را با آب‌ بیامیزید و بیاشامید. چنین‌ کردند. سپس‌ از او غذا خواستند. گفت‌ همین‌ گوسفند را داریم‌ بکشید و بخورید.

یکى‌ از آنان‌ گوسفند را ذبح‌ کرد و از گوشت‌ آن‌ مقدارى‌ بریان‌ کرد و همه‌ خوردند و سپس‌ همانجا به‌ خواب‌ رفتند. هنگام‌ رفتن‌ به‌ پیر زن‌ گفتند: ما از قریشیم‌ به‌ حج‌ مى‌رویم‌. چون‌ باز گشتیم‌ نزد ما بیا با تو به‌ نیکى‌ رفتار خواهیم‌ کرد. و رفتند. شوهر زن‌ که‌ آمد و از جریان‌ خبر یافت‌، گفت‌: واى‌ بر تو گوسفند مرا براى‌ مردمى‌ ناشناس‌ مى‌کشى‌ آنگاه‌ مى‌گویى‌ از قریش‌ بودند؟ روزگارى‌ گذشت‌ و کار بر پیر زن‌ سخت‌ شد، از آن‌ محل‌ کوچ‌ کرد و به‌ مدینه‌ عبورش‌ افتاد. حسن‌ بن‌ على‌ (ع‌) او را دید و شناخت‌. پیش‌ رفت‌ و گفت‌: مرا مى‌شناسى‌؟ گفت‌ نه‌. گفت‌: من‌ همانم‌ که‌ در فلان‌ روز مهمان‌ تو شدم‌. و دستور داد تا هزار گوسفند و هزار دینار زر به‌ او دادند.

آن‌ گاه‌ او را نزد برادرش‌ حسین‌ بن‌ على‌ فرستاد. آن‌ حضرت‌ نیز همان‌ اندازه‌ به‌ او بخشش‌ فرمود. او را نزد عبد الله‌ بن‌ جعفر فرستاد او نیز عطایى‌ همانند آنان‌ به‌ او داد. حلم‌ و گذشت‌ امام‌ حسن‌ (ع‌) چنان‌ بود که‌ به‌ گفته‌ مروان‌، با کوهها برابرى‌ مى‌کرد.

۲ نظر موافقین ۲ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۵:۳۱
ع . شکیبا---۷۹۰

https://hawzah.net/Image/Article/%D8%B1%D9%88%D8%B4%20cb%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%82%D9%81%D8%B3d%D8%B3%D8%B0%DB%8C%D9%84%D9%82%DB%8C%D8%A8%D8%B5%D8%B3fgds%DB%8C%D8%A8.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود ترتیل قرآن کریم با صدای استاد پرهیزکار به تفکیک جزء

جهت دانلود هر جزء از قرآن کریم، بر روی آن کلیک نمایید.

 

 شماره

   جزء

 حجم فایل

  زمان

1

جزء اول

11.7 MB

0:51:16

2

جزء دوم

13.1 MB

0:57:24

3

جزء سوم

13.7 MB

0:59:58

4

جزء چهارم

14.1 MB

1:01:58

5

جزء پنجم

13.8 MB

1:00:24

6

جزء ششم

12.9 MB

0:56:29

7

جزء هفتم

13.2 MB

0:57:43

8

جزء هشتم

12.4 MB

0:54:19

9

جزء نهم

12.6 MB

0:55:16

10

جزء دهم

12.8 MB

0:56:02

11

جزء یازدهم

12.2 MB

0:53:24

12

جزء دوازدهم

13.1 MB

0:57:26

13

جزء سینزدهم

11.5 MB

0:50:30

14

جزء چهاردهم

11.4 MB

0:49:56

15

جزء پانزدهم

12.4 MB

0:54:30

16

جزء شانزدهم

11.9 MB

0:52:25

17

جزء هفدهم

11.2 MB

0:49:13

18

جزء هجدهم

12.2 MB

0:53:27

19

جزء نوزدهم

12.7 MB

0:55:29

20

جزء بیستم

12.0 MB

0:52:33

21

جزء بیست و یکم

12.3 MB

0:54:09

22

جزء بیست و دوم

12.5 MB

0:54:40

23

جزء بیست و سوم

11.2 MB

0:49:13

24

جزء بیست و چهارم

12.3 MB

0:53:51

25

جزء بیست و پنجم

12.0 MB

0:52:38

26

جزء بیست و ششم

11.3 MB

0:49:28

27

جزء بیست و هفتم

12.2 MB

0:53:18

28

جزء بیست و هشتم

11.9 MB

0:52:24

29

جزء بیست و نهم

12.4 MB

0:54:17

30

جزء سی ام

12.3 MB

0:54:08

 

 

دانلود یکجای ترتیل کل قرآن کریم به تفکبک جزء با صدای استاد پرهیزگار  344.3 MB    

 

دانلود ترتیل قرآن با صدای استاد پرهیزکار به تفکیک سوره

فهرست سوره ها با تلاوت و متن قرآن در پارس قرآن :

https://simacdn3.iribtv.ir/9//original/2021/04/14/637539954225565149.jpg

مطالب مرتبط :  قرآن کریم

همه دعاها و مطالب ماه مبارک رمضان

۰ نظر موافقین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۵۲
ع . شکیبا---۳۰۳
هشدار مدیر حوزه‌های علمیه به فعالیت کلیساهای خانگی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی صبح سه‌شنبه در نشستی با مدیران مدارس علمیه استان قم و اصفهان که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد،

وی ابراز داشت: از مباحث مهم در هر نوع برنامه ریزی و اقدام موفق این است که موانع حرکت و سدهای مقابل راه را شناخته و یکی از شرائط توفیق در یک کارزار جنگی، عمل تجاری، عمل تحصیلی و... شناخت دشمن و موانع پیش روست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه صرف دانستن قله‌های بلند و علاقمندی به تهذیب و اخلاق کافی نیست، بلکه باید موانع را نیز شناخت، گفت: یکی از موانع، شیطان و اعوان و انصار اوست که باید به درستی او را شناخت و برنامه ریزی داشت.

وی با بیان این مطلب که تصور گناه در ذهن، یکی از فعالیت‌های شیطان است، تصریح کرد: برجسته سازی تصورات در ذهن از جمله ضربه‌هایی است که شیطان بر انسان وارد می‌کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه تصرف شیطان در تصدیقات یکی دیگر از کارهای ابلیس است، اظهار داشت: بعد از تصورات و تصدیقات، تصرف در انگیزه و شوق انسان هاست که غوغایی به پا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ‌نهایت تصرفات شیطان به اراده و قوای تحریکی انسان خواهد رسید که به عمل ما خواهد رسید، گفت: طلبه ما بیش از هر چیز نیازمند تجهیز و اطلاع کافی از این مشکلات است که مدیر باید این نیازها را تأمین نماید.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر مدیری این کارها را به استاد و مشاور بسپرد، مدیریتی ناقص و ناموفق داشته است؛ البته استاد و مشاور باید در این امور ورود پیدا کنند؛ اما مدیر در درجه اول قرار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: ما به عنوان مسئولان حوزه اولین مانع را مشکلات روحی و اخلاقی می‌دانیم که باید با اصلاح نفس و تهذیب، فعالیت‌های دیگر را قوت ببخشیم.

امام جمعه قم اظهار داشت: اگر دشمن‌شناسی درونی در جان طلبه نباشد، او راه به جایی نخواهد برد.

تأکید بر دشمن‌شناسی بیرونی

۰ نظر موافقین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۳۳
ع . شکیبا---۱۶۴