سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بالاترین آمار کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۸ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.

دکتر لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

 سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 وی گفت: ۴۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 لاری ادامه داد: تا کنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 به گفته لاری، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 وی همچنین در توضیح استانهای در وضعیت هشدار گفت: استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

https://farsi.al-shia.org/wp-content/uploads/2018/05/%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D8%B9%D8%A7.jpg

برای دفع این بلا و بیماری منحوس از مردم عزیزمان و از همه مسلمانان و مردم خوب دنیا بیشتر دعا کنیم.

مطالب مرتبط : کرونا ، دعای کرونا

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

دعاها و ذکرها در این وبلاگ

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ مهر ۹۹ ، ۱۳:۳۰
ع . شکیبا---۱۶۴

قمر در عقرب

قمر در عقرب چیست؟

عقرب یکی از بروج دوازدگانه آسمان است که بر منطقه البروج قرار دارد . منطقة البروج ، نواری است که خورشید، ماه و سیارات از دید ناظر زمینی از آن عبور می کنند. و دایره میانی آن (دایرة البروج) سیر حرکت ظاهری سالانه خورشید است.

در حدود قرن پنجم قبل از میلاد، اخترگویان بابلی و شاید یونانی، منطقة البروج را به 12 قسمت برابر که هر کدام حدود 30 درجه اند، تقسیم و هر یک را یک برج نامیدند. و چون در هر برج عده‏ اى از ستارگان گرد آمده‏ اند که از هیئت اجتماع آنها صورت جانورانى قابل تصور می باشد، آن برج را به نام صورت آن جانور نامیدند. مانند برج حمل، ثور، جوزا و ... 

عقرب هفتمین برج از بین این بروج است و قمر در عقرب یعنی زمانی که ماه در برج یا صورت عقرب قرار دارد.

منظور از قمر در عقرب برج عقرب است یا صورت فلکی عقرب؟

از آنجایی که ستارگان در نظر ما که به آسمان نگاه می کنیم در طول یک سال اندکی از جای خود حرکت می کنند از زمان نامگذاری این بروج تا الان صورت های فلکی جابجا شده با بروج خود تطبیق ندارند و به همین خاطر در زمان ما قسمت عمده صورت عقرب در برج بعدی یعنی قوس قرار دارد. با این توضیح برای اصطلاح قمر در عقرب دو فرض وجود دارد، قمر در برج عقرب و قمر در صورت عقرب.
در مورد اینکه کدامیک از این دو می تواند منظور امام صادق علیه السلام در روایت فوق باشد بین علما اختلاف است یعنی برخی آن را برج عقرب می دانند و برخی دیگر صورت فلکی عقرب.
در این بین نظر علامه حسن زاده آملی که در زمان ما متبحر در علم هیئت و استاد این فن می باشند این است که ملاک همان صورت فلکی است و دلائلی برای آن ذکر می کنند. (رجوع کنید به کتاب ایشان با نام دروس فی المعرفه الوقت و القبله، درس 25)
اما در عین حال ایشان اینکه در هر دو مورد یعنی هم برج و هم صورت فلکی از مسافرت و ازدواج اجتناب شود را مطابق با احتیاط می دانند.
در جدول زیر برای اطلاع مراجعین محترم سایت هر دو زمان یعنی ورود و خروج قمر به برج عقرب و ورود و خروج آن به صورت فلکی عقرب قرار داده شده است.
نکته:
 بهتر است  چند ساعت قبل از ورود قمر به عقرب و چند ساعت بعد از خروج از آن نیز احتیاطا از انجام اعمال ممنوع شده در قمر در عقرب پرهیز شود.
مطلب جدید:

اکثر فقها گفته‌اند مراد، برج عقرب است و برخی گفته‌اند مراد، صورت فلکی عقرب است و به نظر می‌رسد حق با اکثریت فقهاست ولی احتیاطا اگر هر دو لحاظ شود بهتر است چنانکه استاد علامه حسن‌زاده آملی در پایان چنین فرموده‌‌اند:

 روش احتیاط هم این است که چون قمر (کره ماه) هر دو روز و نیم - برابر 60 ساعت - از مقابل هر برج و از جمله برج «عقرب» عبور مى‌‌کند، بهتر است حدود 24 ساعت بر آن دو روز و نیم افزود و جمعاً سه روز و نیم تا چهار روز صبر و احتیاط نمود و سپس در امر ازدواج، صیغه عقد را اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

۲ نظر موافقین ۰ ۲۶ مهر ۹۹ ، ۲۳:۲۸
ع . شکیبا---۲۳۱۹۹

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2020/10/08/0/2941564.jpg

دولت ترکیه در ادامه آتش افروزی در شمال رود ارس، ۳۰۰ تروریست دیگر را از مناطق اشغالی سوریه به خطوط درگیری‌ها در آذربایجان انتقال داده و به نظر می‌رسد اهدافی فراتر از جنگ قره باغ را دنبال می‌کند.

در روزهای نخست شروع درگیری ها میان آذربایجان و ارمنستان در شمال رود «ارس» ، احساسات تا حدود زیادی بر افکار عمومی منطقه حاکم شده بود اما پس از چند روز غبارها در حال کنار رفتن هستند و واقعیت های جنگ در «قره باغ» نمایان تر می شود.

براساس قطعنامه های سازمان ملل نیروهای تحت فرمان دولت ارمنستان باید منطقه قره باغ را تخلیه کنند اما شواهد میدانی اثبات می کند برخی از دولت های منطقه در راستای سیاست های توسعه طلبانه توهمی، جنگ را در قفقاز مدیریت می کنند و اهداف دیگری را در سر می پرورانند که علیه منافع ملی ایران است.

روند تحوات میدانی به خوبی نشان می دهد ائتلاف دولت آذربایجان با دولت ترکیه، گروهک های تروریستی و رژیم صهیونیستی در شمال رود ارس فراتر از جنگ در قره باغ است و در میان مدت و بلند مدت خطری جدی برای مناطق شمال غرب کشورمان است.

در همین ارتباط رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه (شانزدهم مهرماه) به صراحت با طرف های درگیر در شمال رود ارس اتمام حجت کرد و هشدار داد شلیک عمد و غیر عمد گلوله های جنگی و استقرار عناصر گروهک های تروریستی را در مناطق مرزی تحمل نمی کنیم و این پیام روشنی بود که تهران در برابر هر تحرکی واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، در حالی که درگیری ها در منطقه قره باغ به پایان دومین هفته نزدیک می شود، ترکیه همچنان بر آتش جنگ می دمد و براساس اطلاعات به دست آمده شمار دیگری از تروریست‌ها را از مناطق اشغالی سوریه به آذربایجان منتقل کرده است.

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته تعداد عناصر گروهک های تروریستی (سلطان مراد، جیش الشرقیه، الحمزه، ارتش النخبه، جبهه الشام، تیپ الفرقان و...) در آذربایجان از ۹۰۰ تن به هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافته و در خطوط مقدم جنگ با نیروهای تحت فرمان دولت ارمنستان مستقر شده‌اند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عناصر گروهک های تروریستی به همراه نظامیان آذربایجان در محور غربی منطقه «ترتر»، مناطق جنوب شرق قره باغ و همچنین در شرق مناطق مرزی مشترک با قره باغ از جمله «خوجاوند، آقدام، مارتاکرت و ...» مستقر هستند.

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2020/10/08/4/2941561.jpg

عناصر تروریستی و نیروهای ارتش آذربایجان با پشتیبانی دولت ترکیه در جریان درگیری های سنگین توانستند چندین شهرک، روستا و منطقه (تالش، ماداغیس، قراوند، قاراخان بیلی، آشاقلی عبدالرحمانلی، هورادیز کند، بویوک مرجانلی، نوزگاز، مهدی لی، سی بی، قویجاق و...) را در محور غربی منطقه ترتر و جنوب شرق قره باغ به سیطره دربیاورند.

در حال حاضر، درگیری ها در محور شمال شرقی و جنوب شرق منطقه قره باغ (حومه غرب شهر ترتر و نزدیکی مرزهای مشترک با ایران) ادامه دارد و نیروهای آذربایجان و تروریست ها در تلاش هستند تعداد دیگری از شهرک ها و روستاها را از کنترل نظامیان ارمنستان خارج کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح آذربایجان و عناصر گروهک های تروریستی در دومین هفته درگیری ها از مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربعی منطقه قره باغ (ناگورنو قره باغ و نواحی اشغالی ۱۹۹۳) موفق شدند حداقل مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربعی را بازپس بگیرند.

همزمان با عقب نشینی نیروهای ارمنستان از چند منطقه در قره باغ، برخی منابع میدانی اعلام کردند دولت روسیه در حال بررسی گزینه اعزام نیروهای ویژه خود به خطوط درگیری برای عقب راندن نظامیان آذربایجان و عناصر تروریستی است

برخی خبرهای تایید نشده حاکی است دولت روسیه برای حمایت از «ایروان» شماری از نیروهای ویژه خود را به مناطق درگیری در قره باغ اعزام کرده تا از نظامیان ارمنستانی در برابر عناصر تکفیری پشتیبانی کنند و مانع از پیشروی های بیشتر شوند.

مشرق

مطالب مرتبط: قره باغ ، کشورهای اسلامی

۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ مهر ۹۹ ، ۱۳:۴۷
ع . شکیبا---۱۷۴

https://media.mehrnews.com/d/2020/09/30/3/3568249.jpg

ارومیه – نمایندگان ولی فقیه در استان‌های شمال‌غرب کشور با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند: دولت آذربایجان در بازپس‌گیری اراضی قره‌باغ کاملاً قانونی و شرعی عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ائمه جمعه استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در ارومیه در خصوص موضوع اقدام کشورهای آذربایجان و ارمنستان بر سر موضوع قره‌باغ بحث و بررسی کردند.

در پایان این نشست بیانیه‌ای مشترک منتشر شد که متن بیانیه به شرح ذیل است:

۰ نظر موافقین ۱ ۲۰ مهر ۹۹ ، ۱۳:۱۷
ع . شکیبا---۱۴۲

در حسینیه امام خمینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

مراسم عزاداری و قرائت زیارت اربعین برگزار شد

در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که به علت رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بدون حضور جمعیت برگزار شد، آقای مطیعی به قرائت زیارت اربعین و ذکر مصیبت پرداخت.

تصاویر مراسم

۰ نظر موافقین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۱۴:۰۰
ع . شکیبا---۱۶۰

http://cdn.jahannews.com/images/docs/000741/n00741790-r-s-004.jpg

عکس ضریح مطهر سید الشهدا (ع) در روز اربعین ،  17 مهر1399

۰ نظر موافقین ۲ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۰۹:۲۳
ع . شکیبا---۱۶۷

آیت الله بروجردی

افسوس آیت‌الله العظمی بروجردی برای نرسیدن به فیض شهادت

بدون تردید جان آدمی ارزشمندترین دارایی در این دنیا می‌باشد و اگر کسی آن را در راه خداوند متعال فدا کند، مستحق پاداش وافری است، اما گاهی می‌توان با ‌قلم و تالیف یک اثر صدها مؤمن مخلص و فدایی برای اسلام ساخت.

 خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

یَرْفَعِ اللهُ الَّذینَ امَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ اُوتُوا العِلْمَ دَرَجاتٍ  (مجادله/11)

خداوند، مؤمنان و عالمان را بر دیگران به درجاتی برتری داده است

نقل است جمعی از فضلا خدمت آیت‌الله بروجردى رسیدند.  اتاق پر بود از علما و فضلای حوزه از جمله بزرگانی چون مرحوم آیت الله گلپایگانی، حاج‌آقا على صافى و دیگر بزرگان، سکوت مجلس را فراگرفته بود سئوال شد، این سکوت به چه معناست فرمودند:

آقا حدیث نفس می‌کنند و می فرمایند: آن زمان که کشف حجاب می‌کردند من تصمیم گرفتم قیام کنم و کشته شوم، ولى اصحاب مانع شدند و گفتند:

۱ نظر موافقین ۰ ۱۲ مهر ۹۹ ، ۱۵:۰۰
ع . شکیبا---۱۶۳

عکس یادگاری سردار سلیمانی با دختر و داماد دوست قدیمی اش در گلزار شهدای کرمان

دیدار با خانواده شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه

جمعی از مسئولان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی برای عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای سانحه هوایی در روز دوشنبه ۳۰ دی‌‌ماه ۹۸، در بیت شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه حضور یافتند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابروش ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهیدان، برای خانواده‌های شهدای سانحه هوایی از درگاه خداوند طلب صبر کردند و از موضع­گیری ایشان نسبت به این حادثه و حفظ مصالح کشور و نظام تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه سرکار خانم ملایی مادر شهیده حسنی سعدی، به بیان برخی از ویژگی‌های این دو شهید پرداختند. ایشان گفتند: شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه در بحث علمی نخبه بودند و نسبت به نخبگی خود، هیچ ادعایی نداشتند.

خانم ملایی عنوان کردند: شهید محمد صالحه دارای چهار مدال طلا و نقره جهانی بود. از خصوصیات اخلاقی و رفتاری این دو شهید توجه به نماز اول وقت بود، در هر جا و در هر شرایطی نماز اول وقت را ترک نمی­کردند، شهیده حسنی سعدی موقع نماز از استاد برای اقامه نماز اجازه می­گرفتند و بعد از اقامه نماز اول وقت به کلاس باز می­گشتند.

ایشان گفتند:  این دو شهید اهل نماز شب و همیشه با وضو بودند و شهیده سعدی توجه ویژه به حجاب اسلامی داشتند.

وی درباره ولایت پذیری شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه گفتند: از دغدغه‌های این دو شهید علاوه بر انجام واجبات و مستحبات، بحث ولایت پذیری آنها بود.

۰ نظر موافقین ۰ ۱۲ مهر ۹۹ ، ۱۰:۳۸
ع . شکیبا---۸۶۴

کنار   قدم  های   جابر         سوی   کربلا   ره   سپاریم

ستون های این جاده را ما    به شوق حرم می شماریم

حاج میثم مطیعی

فایل صوتی mp3   :

۱ نظر موافقین ۱ ۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۵:۳۳
ع . شکیبا---۴۲۵

آیا میدانید؛ سلام دادن به اشخاصی حرام است؟

رَبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا اَلْعَذٰابَ إِنّٰا مُؤْمِنُونَ  ﴿الدخان‏، 12﴾

پروردگارا عذاب را از ما برطرف کن که ایمان می‌آوریم.

مطالب مرتبط : قرآن کریم ،  سبک زندگی  ، کرونا ویروس

۰ نظر موافقین ۰ ۰۸ مهر ۹۹ ، ۱۳:۵۸
ع . شکیبا---۲۷۵

https://www.leader.ir/media/album/news/55688_656.jpg

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌ مناسبت‌ روز تجلیل‌ از شهیدان‌ و ایثارگران‌ دفاع‌ مقدس‌ که عصر امروز (پنج‌شنبه) توسط آقای اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران  قرائت شد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گذشت زمان نتوانسته و هرگز نخواهد توانست یاد ارجمند شهیدان عزیز را از خاطر ملّت ایران بزداید. این لوح درخشان همواره مزیّن به عنوان شهادت و یاد شهیدان خواهد ماند. این ذخیره‌ی تاریخی همواره به نسل های ما امید و همّت و جرأت خواهد بخشید تا گام ها به سمت هدف های والا را محکم و استوار بردارند و از دشمنی شیاطین و خناسان عالم نهراسند. جبهه‌ی عدل و حق با این توان و آرایش الهی به پیروزی های بزرگ دست خواهد یافت ان‌شاءالله.

سید علی خامنه‌ای

۳ مهر ۱۳۹۹

مطالب مرتبط: شهیدان ، رهبر معظم انقلاب ، شیاطین

۰ نظر موافقین ۰ ۰۸ مهر ۹۹ ، ۰۹:۱۹
ع . شکیبا---۱۹۵
تصویر محمد رسول در اتاق رهبر انقلاب

در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، از سال ۸۹ تاکنون سازمان بسیج در راستای ترویج سبک زندگی شهدا، هر سال را به نام شهدا نامگذاری می‌کند و هر ساله یکی از شهدای دانش آموز به عنوان شهید شاخص دانش آموزی در کشور انتخاب می‌شود که امسال در سال ۹۹ این عنوان در بین ۳۶ هزار شهید دانش آموز به نام یکی از شهدای دانش آموزی شهرستان اسدآباد تعلق گرفت و شهید «محمدرسول رضایی» به عنوان شهید شاخص سال در قشر دانش آموزی کشور انتخاب شد.
تصویر محمد رسول در اتاق رهبر انقلاب
۱ نظر موافقین ۱ ۰۷ مهر ۹۹ ، ۱۶:۴۹
ع . شکیبا---۱۹۷

https://cdn.isna.ir/d/2020/09/27/3/61742930.jpg

شهادت سرداران اسلام: فلاحی، فکوری،‌ نامجو ، ‌کلاهدوز و جهان آرا (هفتم مهر 1360 ش)

و روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس

پس از پایان موفقت‌آمیز عملیات ثامن‌الائمه (علیه السلام)، پنج تن از فرماندهان رده بالای ارتش و سپاه جهت تقدیم گزارش به امام خمینی (قدس سره) به وسیله یک فروند هواپیمای سی ـ 130 عازم تهران شدند. هواپیما در ساعت 19 و 59 دقیقه از روز هفتم مهرماه در جنوب غربی کهریزک دچار سانحه می‌شود و به علتی نامشخص هر چهار موتور هواپیما همزمان خاموش می‌شود. خلبان تلاش می‌کند هواپیما را در همان منطقه به زمین بنشاند. چرخ‌های هواپیما به وسیله دستگیره دستی باز می‌شود و هواپیما در زمین ناهموار فرود می‌آید؛ اما پس از طی مسافتی، در نقطه‌ای متوقف و بال چپ هواپیما به زمین اصابت می‌کند. هواپیما آتش می‌گیرد و 49 نفر سرنشین آن از جمله 5 تن از سرداران رشید اسلام با نام‌های فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا به درجه شهادت نائل آمدند. هشتم مهرماه به مناسبت شهادت ایشان، روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نامگذاری شده است.

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) پس از اطلاع از ماجرا، فردای وقوع حادثه با صدور پیامی تاثر خود را از این حادثه بیان کردند.

۰ نظر موافقین ۱ ۰۷ مهر ۹۹ ، ۱۱:۴۵
ع . شکیبا---۲۶۰

https://fa.abna24.com/upload/image/2018/09/20/db3a17f7bcac837ecc1fe2bc630a5473_256.jpg


طویریج اسم قدیمی شهرستان هندیه واقع در نزدیکی کربلا در کشور عراق است که در عصر روز عاشورا حدود ۲ میلیون عزادار هروله کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت مرقد حسینی حرکت می‌کنند.

این مراسم از نام روستا و قبیله ای در نزدیکی کربلا گرفته شده است. ظاهراً اهالی این روستا در زمان حسین بن علی در واقعه کربلا می‌خواسته‌اند به یاری حسین بروند، اما به موقع نرسیده‌اند و از آن سال به بعد، دیگر شیعیان عراق هم به آن روستا می‌روند و از آنجا تا کربلا را می‌دوند.


روزی علامه بحرالعلوم همراه برخی طلابش به استقبال دسته سینه زنی طویرج رفتند. در این حال بود که ناگهان علامه بحرالعلوم که مرجع تقلید بزرگی به ‏شمار می‏رفت عمامه و عبا را زمین گذاشت و با سر و پای برهنه میان جمعیت عزادار رفت و مثل سایر سینه زنها بر سر و سینه خود زد، شاگردانشان هر چه کردند تا مانع بروز احساسات ایشان شوند، ایشان قبول نمی ‏کرد. شب همان روز وقتی یکی از شاگردانش از ایشان ماجرا را جویا شد، ایشان فرموده بودند: "وقتی به دسته سینه ‏زنی رسیدم، دیدم حضرت بقیة الله امام زمان با سر و پای برهنه میان سینه زن ها به سر و سینه می‏زنند و گریه می‏کنند، من هم نتوانستم طاقت بیاورم، پس در خدمت آن حضرت مشغول سینه زدن شدم."

مطالب مرتبط :  علما و بزرگان ، علامه بحرالعلوم (ره) ، امام زمان (عج)

۰ نظر موافقین ۱ ۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۲:۰۸
ع . شکیبا---۳۹۹