سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

http://s5.picofile.com/file/8142519692/Image_0008.jpg

در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً از حوادث ده سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه‌ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه‌ای مغلوب و شکست خورده نیستیم، حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید و دشمنان در تحمیل آن‌ همه خسارات چیزی به دست نیاوردند. البته اگر همه علل و اسباب را در اختیار داشتیم در جنگ به اهداف بلندتر و بالاتری می‌نگریستیم و می‌رسیدیم ولی این بدان معنا نیست که در هدف اساسی خود که همان دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام بود مغلوب خصم شده ایم.هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم.

ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنان‌مان را شناخته‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم،

۱ نظر موافقین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۰۷
ع . شکیبا---۱۳۰۰
«نامه امام صادق(ع) به شیعیان» در پنجمین پله نشر ایستاد

توسط انتشارات دلیل ما

«نامه امام صادق(ع) به شیعیان» در پنجمین پله نشر ایستاد

پنجمین چاپ کتاب «نامه امام صادق(ع) به شیعیان» نوشته حجت‌الاسلام محمدباقر انصاری توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ انتشارات دلیل ما پنجمین چاپ کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان: دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر انصاری را با شمارگان هزار نسخه، ۶۴ صفحه و بهای هفت هزار تومان منتشر کرد. چاپ پیشین (چهارم) این کتاب در سال ۱۳۹۶ با شمارگان سه هزار نسخه و بهای سه هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود. چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۹۴ روانه کتابفروشی‌ها شد.

کتاب از دو بخش تشکیل شده است؛ نویسنده در بخش نخست این کتاب پیرامون نامه امام صادق (ع)، منابع و اسناد این نامه توضیحاتی داده است و در بخش دوم این کتاب نیز متن و شرح نامه امام صادق علیه السلام آورده شده است.

در ضرورت انتشار این کتاب باید گفت که دستورات و تعالیم الهی برای سبک زندگی اجتماعی دینی توسط پیشوایان معصوم (علیهم السلام) بارها گوشزد شده و جوانب مختلف آن تبیین شده است. این دستورات به هیچ عنوان زمانمند و مکانمند نیستند و در هر دوره‌ای با یک تفسیر عصری می‌توان به آنها بازگشت به شرط آنکه رویکرد ما یک بازگشت مساله محور باشد.

در این میان، یکی از جامع ترین راهکارها نامه مشهور امام صادق (ع) خطاب به شیعیان و رهروان است که ابعاد متفاوتی از یک زندگی معنوی مادی را به تصویر کشیده است.

این شیوه نامه حیات طیبه مستقیما از دستخط امام معصوم پس از قرن‌ها به دست ما رسیده و باید هر شیعه جعفری، آن را سرلوحه برنامه‌های روزانه خود قرار دهد و به عنوان سرمشقی ابدی چراغ راه زندگی خود کند.

نکته قابل توجه این است که امام صادق  برای نشان دادن اهمیت این نامه که خود «ادب‌نامه اهل بیت»نامیده، ۶ درخواست از شیعیان داشته است:

۱. به محتوای آن ایمان داشته باشند، ۲. در آن دقت کنند و مطالب آن را بین خود مورد مذاکره قرار دهند، ۳. بدان عمل کنند تا آثار آن را در زندگی خود نشان دهند، ۴. از آن نسخه برداری کنند و آن را به دست یکدیگر برسانند، ۵. هر از چند گاه بدان مراجعه کنند و بار دیگر مطالعه کنند و به فراموشی نسپارند و ۶. مبادا آنچه به صرفه آنهاست عمل کنند، و آنچه با هواهای نفسانی موافق نیست کنار گذارند!

نامه امام علیه السلام مخاطب عام دارد، و همه شیعیان با هر درجه از علم و معرفت باید آن را بخوانند. به همین جهت در فرازهای نامه تقسیم‌بندی خاصی در نظر گرفته نشده است. امام علیه السلام گاهی به مطالب اخلاقی پرداخته و گاهی وارد مباحث اعتقادی می‌شوند، در فرازی حقوق اجتماعی را مطرح کرده و در فرازی دیگر به عبادات سفارش می‌کنند و گاهی کلیات از مبانی اسلام را شرح می‌دهند.

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط: امام صادق (ع) ، اهل بیت (ع) ، احادیث و روایات  

۰ نظر موافقین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۰۹:۱۶
ع . شکیبا---۳۳۰

افراد غیرانقلابی

مقام معظم رهبری :

یکی از توطئه‌های دشمن در چند سال اخیر این بوده است که بتواند آدمهای نامعتقد به آرمان اسلامی را در صفوف مسؤولان بالای کشور نفوذ دهد؛ برای این‌که انسجام مدیران ارشد کشور به هم بخورد. این خطر بزرگی است. البته مدیران کشور هم مثل بقیه‌ی مردم در هر مسأله‌ای آراء و عقایدی دارند و عقاید آنها برای خودشان محترم است؛ ولی دو نکته وجود دارد:

یکی این‌که اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.

آن‌جایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، آن‌جایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، آن‌جایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آن‌جایی که الزام به تبعیت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسؤول عقیده‌ای غیر از این دارد، می‌تواند شهروند جمهوری اسلامی باشد - مانعی ندارد - اما نمی‌تواند مسؤول باشد؛ بخصوص در مسؤولیت های بالا. مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و مسؤولان عالی‌مقام قوه‌ی قضایی، درعین‌حال که مسؤولیت مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارند، نمی‌توانند به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی اعتقادی نداشته باشند؛ چون اعتقاد انسان در عمل و گفتار او اثر می‌گذارد.

بیانات در دیدار مردم اصفهان‌ 1380/08/08

۰ نظر موافقین ۱ ۳۰ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۰۳
ع . شکیبا---۳۱۶

http://s3.picofile.com/file/8364209626/IMG_20190531_151413_724.jpg

۱ نظر موافقین ۱ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۰۶
ع . شکیبا---۲۷۷

زیارت ناحیه مقدسه

زیارت امام زمان (عج) برای امام حسین (ع) و خانواده و یارانش

زیارت ناحیه مقدسه با صدای مهدی میرداماد

دریافت فایل mp3

متن زیارت ناحیه مقدسه و ترجمه فارسی

این زیارت نامه از ناحیه مقدسه امام زمان (عج) به نواب خاص آن حضرت رسیده است.

مطالب مرتبط:  امام حسین (ع) کربلا و عاشورا ، نوحه و زیارت

۰ نظر موافقین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۴۲
ع . شکیبا---۴۰۰

کاروان اسرای کربلا

19 محرم ، حرکت کاروان اسیران کربلا از کوفه به شام در سال 61 ق


یزید بن معاویه (علیهما اللعنه)، به عبیدالله بن زیاد (علیه اللعنه) دستور داد که سر مطهر امام حسین (علیه السلام) را به همراه سرهای پاک یاران باوفای وی و اهل بیت او به سوی شام روانه کند. در تاریخ آمده بعد از آن که عبیدالله بن زیاد یک روز (یا چند روز بنا بر روایتی) سرهای شهدای کربلا را در کوچه‌ها و محله‌های کوفه گردانید، آن‌ها را به شام نزد یزید بن معاویه فرستاد. عبیدالله بن زیاد سرهای شهدای کربلا را به زحر بن قیس سپرد و راهی شام نمود.

مطالب مرتبط:  امام حسین (ع) کربلا و عاشورا ،

۰ نظر موافقین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۱۴
ع . شکیبا---۶۹۷

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته، تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی دانستند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران خواندند و تأکید کردند: سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در محرم امسال را پر رونق‌تر از هر سال دانستند و خاطرنشان کردند: این حقیقت پر معنا نشان می‌دهد که پیوند مردم با اهل‌بیت علیهم‌السلام یک پیوند مستحکم است و برغم انبوه تبلیغات دشمنان علیه مقدسات و با وجود انواع سرگرمی‌ها و جاذبه‌های گوناگون برای جوانان، با فرا رسیدن محرم، امواج عظیم مردمی که اغلب نیز جوانان هستند به سمت خیمه حسین‌بن‌علی علیه‌السلام حرکت می‌کند و ملت ما در زیر خمیه حضرت اباعبدالله به راه خود ادامه می‌دهد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به برخی مسائل مهم روز، گفتند: ملت ایران در مواجهه با موج تبلیغاتی گسترده، عظیم و عمیق دشمن علیه کشور و مقدسات در حال تصمیم‌گیری است، البته در مقابل این امواج غالباً پنهان و زیرزمینی که گاهی در گوشه‌ای از کشور نیز خود را نشان می‌دهد، دستگاههای مختلف هوشیار هستند، اما مهم، نقش مردم است.
ایشان با تأکید بر اینکه زمام بهبود امور کشور به دست مردم و بویژه جوانان است، افزودند: عزم، تصمیم، بصیرت و ایمان مردم می‌تواند کشور را به نقطه مطلوب برساند و بر همین اساس است که مکرراً بر جدی گرفتن ظرفیتهای داخلی در همه بخشهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تأکید و تکیه می‌کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتهای کشور در علم و فناوری و همچنین خبرهای خوب از بخش تولید، گفتند: در بخش تولید، غفلتها و کوتاهی‌هایی وجود داشته است اما حرکتهای خوبی به سمت اهداف مطلوب در جریان است که ان‌شاءالله مردم آثار آن را خواهند دید.
ایشان با تأکید بر اینکه علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، افزودند: به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکال کرد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته این حرف به معنای بستن باب مراوده با دولتهای عالم نیست، ما اهل مراوده و گفت‌وگو و نشست و برخاست هستیم اما نباید کارهای کشور را به نشست و برخاست با دیگران موکول کرد. هر چه می‌توانید از امکانات دنیا استفاده کنید اما علاج در داخل کشور، و حل مشکلات به دست مردم است.

۰ نظر موافقین ۱ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۰۵
ع . شکیبا---۲۴۸

کاروان اسرای کربلا

مسیر کاروان اسرای کربلا + نقشه تحقیقی

به گزارش مشرق به نقل از فارس، از نظر تاریخی بعد از واقعه عاشورا اخبار چندانی از ماجرای سفر کاروان اسرا در دسترس نیست. مرحوم شیخ عباس قمی در «نفس المهموم» نیز بدین نکته تصریح می‌کند.

در چند نقل آمده است که کاروان اسرا روز اول صفر به شام رسیده‌اند، اما اینکه دقیقاً چند روز در راه بوده‌اند و از چه مسیری خود را به شام رسانده‌اند، مشخص نیست. بر این اساس، بین شام و کوفه حداقل سه مسیر اصلی وجود داشته است و احتمالاً کاروان اسرا از یکی از این سه مسیر خود را به شام رسانیده‌اند:
1-کوتاه‌ترین مسیر موجود، مسیر «بادیة‌الشام» است که تقریباً 800 کیلومتر است.
2-مسیر دوم مسیر کناره فرات است که به آب نیز دسترسی داشته و حدود یک‌هزار و 200کیلومتر مسافت آن بوده است.
3-اما طولانی‌ترین مسیر، یک‌هزار و 600 کیلومتر درازا دارد و از شهرهایی مثل تکریت، موصل، نصیبین و حلب عبور می‌کند. در واقع اگر نقشه امروزی این مسیر را ملاحظه کنیم از چندین کشور عبور می‌کند.
۰ نظر موافقین ۱ ۲۴ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۳۷
ع . شکیبا---۲۶۹

Related image

ابن مرجانه کیست؟
ابن مرجانه همان عبیداللّه بن زیاد ملعون است که در زمان حادثه عاشورا والى کوفه بود و شهادت امام حسین علیه السلام و یاران او به دستور وى انجام گرفت. ابن زیاد را «ابن مرجانه» مى گویند؛ زیرا نام مادر او کنیزى بدکاره به نام «مرجانه» بود. پس از عاشورا که اسراى اهل بیت علیهم السلام را در کوفه وارد دارالاماره کردند، حضرت زینب علیهاالسلام خطاب به ابن زیاد، او را «ابن مرجانه» خواند که این، اشاره به نسب ناپاک او بود و رسواگر حاکم مغرور کوفه.


عبیداللّه از سرداران مشهور اموى بود که در سال ۵۴ هجرى از طرف معاویه به حکومت خراسان گمارده شد و در سال ۵۶ از آنجا عزل و به حکمرانى بصره منصوب گردید. پس از مرگ معاویه و روى کار آمدن یزید و با حرکت مسلم بن عقیل به سمت کوفه، با حفظ سمت، والى کوفه نیز شد و اوضاع را تحت کنترل در آورد و مسلم بن عقیل را به شهادت رساند و پس از آن، فرمان قتل سید الشهدا علیه السلام و یاران او و اسارت اهل بیت علیهم السلام را به عمر بن سعد ـ که فرمانده سپاه کوفه در کربلا بود ـ داد. (سفینة البحار، ج ۱، ص ۵۸۰؛ معارف و معاریف، ج ۴، ص ۱۵۳۰؛ دایرة المعارف بزرگ اسلامى، ج ۳، ص ۶۴۰ و فرهنگ عاشورا، ص ۳۰۵).


عبیداللّه، فرزند زیاد بن ابیه است؛ زیاد کسى بود که به خاطر ارتباط فراوان مردان با مادرش، کسى نتوانست نسب او را مشخص کند و نام پدر وى را ذکر کند. از این رو، او را زیاد پسر پدرش (زیاد بن ابیه) مى نامیدند. معاویه مى کوشید این حلقه مفقوده را مشخص کند و زیاد را از این ننگ دور سازد. بدین خاطر، او را زیاد بن ابى سفیان خطاب کرد!!. اما اقبال و استقبال از سوى عموم آشنایان با تاریخ خانوادگى زیاد، صورت نگرفت و باز هم او را زیاد بن ابیه مى نامیدند.


ابن زیاد پس از مرگ یزید، ادعاى خلافت کرد و اهل بصره و کوفه را به بیعت فراخواند ولى کوفیان او و یارانش را از شهر بیرون کردند و در صدد انتقام گرفتن از خون شهداى کربلا برآمدند. وى که به شام گریخته بود، براى خاموش ساختن انقلاب توابین به جنگ آن ها شتافت.


سرانجام او در یکى از درگیرى ها با سپاه مختار، در سال ۶۷ به هلاکت رسید. ابن مرجانه همان عبیداللّه است و تکرار دوباره آن با واو عطف تفسیرى معمول است. عبیداللّه بن زیاد فرد شناخته شده اى بود و ظلم و ستم بى حد او نسبت به شیعیان على بن ابى طالب او را مشهور ساخته بود ولى در این زیارت و در خطابه هاى اهل بیت و اسراى کربلا، ابن زیاد به مردم بیشتر معرفى شده و با معرفى مادر وى، اوج خباثت، ناپاکى و رذالت او به شنوندگان منتقل شده است. مرجانه مادر عبیداللّه بن زیاد از زنان بدکار مشهور و معروف بود(۱۰) و معرفى ابن زیاد در این زیارت و در خطابه هاى دیگر به ابن مرجانه یادآورى خباثت اصل و طینت و ریشه اوست.

عبیدالله در سال 28 و یا 29 هجری متولد و در سال 68 (5)و یا 67 هجری به دست یاران مختار به قتل رسید.(دایرة المعارف فارسی، ج2، ص 1678؛ تاریخ طبری، ج7، ص166)

اللهم العن عبیدالله بن زیاد و ابن مرجانه و عمربن سعد و شمرا ...  (زیارت عاشورا)

مطالب مرتبط:  امام حسین (ع) کربلا و عاشورا ، نوحه و زیارت

۱ نظر موافقین ۱ ۲۱ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۳۹
ع . شکیبا---۲۱۹۴

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/06/15/1398061514441690618307924.jpg

متن به کربلا آب روان قیمت جان شد حسین فخری

یا رب ، یا رب

به کربلا اب روان قیمت جان جان شد ،

حنجر اصغر هدف تیرکمان شد

یا رب ، یا رب به کربلا اب روان قیمت جان شد

حنجر اصغر هدف تیرکمان شد

یا رب ، یا رب به کربلا اب روان قیمت جان شد

منع فرات از حرم آل عبا شد ،

کودک شش ماهه در این راه فدا شد

حنجر خشکش هدف تیر بلا شد

حنجر اصغر هدف تیر بلا شد

تشنه لبی برده توان از دل اصغر

از عطش افسرده بود آن گل احمد

میکند از تشنه لبی آه و فغان سر

یا رب ، یا رب به کربلا آب روان قیمت جان شد

در حرم آل عبا قحطی آب است

قلب صغیران ز عطش جمله کباب است

مطالب مرتبط:  امام حسین (ع) کربلا و عاشورا ، نوحه و زیارت

۲ نظر موافقین ۲ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۴
ع . شکیبا---۴۵۳۶

https://setare.com/files/fa/news/1395/7/5/44297_728.jpg

فیلم شهادت حضرت اباالفضل العباس (ع) - روی عکس بالا یا اینجا کلیک کنید

در صورت تداخل صداها ، صداهای دیگر را ببندید.

مطالب مرتبط:  امام حسین (ع) کربلا و عاشورا ، نوحه و زیارت

۱ نظر موافقین ۲ ۱۷ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۴۷
ع . شکیبا---۴۵۸۸

دوستان حضرت علی اصغر (ع)

آیین شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور مادران و شیرخوارگان عاشورایی در روز ششم محرم در سراسر کشور برگزار شد.

این مراسم در بیش از ۵ هزار نقطه از ۳۲ استان کشور برگزار شد، به جز ایران اسلامی همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۴۰ کشور جهان هم برگزار می‌شود.

این مراسم در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می‌شود و به منظور گرامیداشت مقام طفل شیرخواره امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه‌اش، باحضور کودکان شیرخوار و مادرانشان برگزار و عاشقان اباعبدالله با قرائت نذرنامه‌ای فرزندشان را نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند.

ذکر مصیبت اباعبدالله و یاران باوفایش، حضرت علی‌اصغر(ع) و مادر گرامی‌اش حضرت رباب(س) به همراه سخنرانی و گهواره‌گردانی از جمله برنامه‌های این مراسم نورانی است و مادران با پوشاندن لباس سبز و سربند یاعلی‌اصغر(ع) در سوگ طفل ۶‌ماه امام حسین(ع) مرثیه‌سرایی می‌کنند.

مشرق

مطالب مرتبط:  امام حسین (ع) کربلا و عاشورا ، نوحه و زیارت

۲ نظر موافقین ۱ ۱۶ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۰۵
ع . شکیبا---۴۴۸

دعای رهایی از گرفتاری و بلا

چهارم: دعاى آزاد شدن از بند و زندان

سیّد ابن طاووس در «مهج الدعوات» فرموده: روایت شده که شخصى در شهر شام زمانى طولانى در زندان بود تا اینکه حضرت زهرا علیها السلام را در خواب دید که به او فرمود: این دعا را بخوان، و او با تعلیم حضرت زهرا علیها السلام دعا را خواند و از زندان آزاد شد و به خانه خود بازگشت، آن دعا این است:

اللّهُمَّ بِحَقِّ الْعَرْشِ وَ منْ عَلاهُ، وَ بِحَقِّ الْوَحْىِ وَ مَنْ اَوْحاهُ، وَ بِحَقِّ النَّبِىِّ وَ مَنْ نَبَّأَهُ، وَ بِحَقِّ الْبَیْتِ وَ مَنْ بَناهُ، یا سامِعَ کُلِّ صَوْتٍ، یا جامِعَ کُلِّ فَوْتٍ، یا بارِئَ النُّفُوسِ بَعْدَ الْمَوْتِ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و اَهْلِ بَیْتِهِ و آتِنا وَ جَمیعَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الاْرْضِ وَ مَغارِبِها فَرَجاً مِنْ عِنْدِکَ عاجِلاً، بِشَهادَةِ اَنْ لا اِلهَ اِلّا اللّهُ، و اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَ عَلى ذُرِّیَّتِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرِینَ، وَ سَلَّمَ تَسْلیماً کَثیراً.
خدایا! به حق عرش و کسی که بر آن است، و به حق وحی و کسی که آن را فرستاد، و به حق پیامبر و کسی که پیامش داد، و به حق کعبه و کسی که آن را بنا نهاد، ای شنونده هر نجوا، ای گردآوردنده هرچه از دست رفته، ای باز آفریننده جان ها پس از مرگ، بر محمّد و اهل بیتش درود فرست، و از نزد خود ما را و همه مردان و زنان با ایمان را در تمام شرق و غرب زمین به زودی گشایشی عنایت فرما، به حق شهادت اینکه معبودی نیست جز خدا، و اینکه محمّد بنده و فرستاده توست، درود خدا بر او و خاندانش، و بر نسل پاکیزه و پاکش، و سلام بسیار و کامل بر آنان باد.

 

یک ختم مجرب دیگر برای خلاصی از زندان

این ذکر هم برای خلاصی از زندان تجربه شده است و جواب قطعی و خوبی حاصل شده است:

یا صَبُورُ یا حَلیمُ لاصَبْرَ لی فی صَبْرِکَ اِکْفِنی شَرَّ عَبْدِکَ بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمیَنَ .

منبع: گلهای ارغوان ج 3 ص200

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

دعاها و ذکرها در این وبلاگ

۱ نظر موافقین ۱ ۰۲ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۰۱
ع . شکیبا---۲۹۰