سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

رهبر انقلاب در جمع مردم استان کرمانشاه بیان داشتند: من با یکایک دلهای داغدار شما همدردم. دوست داشتم در وقت بهتری در جمع مردم شما حاضر می شدیم.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین ساعات صبح امروز (دوشنبه) برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به صورت سرزده وارد کرمانشاه شدند.

رهبر انقلاب اسلامی ابتدا در شهر سرپل ذهاب حضور یافتند و از مناطق خسارت‌دیده بازدید کردند.

ایشان سپس در جمع مردم داغدار و مصیبت‌زده سرپل ذهاب حاضر شدند و دقایقی در جمع آنان سخنرانی کردند.

رهبرانقلاب: مردم ایران خودشان را مدیون کرمانشاه میدانند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مردم گفتند: بسیار مایل بودم که در زمان شادی دلها و خرمی زندگی به شهر شما مردم مهربان و باوفا بیایم نه در شرایطی که دچار غم و بلا و چنین مصیبت شدیدی هستید.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز همدردی با یکایک دلهای داغدار در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده، افزودند: با غم شما، دلهای ما پر از غم و افکار ما نیز گرفتار شد.

ایشان با اشاره به مقاومت و ایثار و ایستادگی مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: این اولین باری نیست که شهر شما مردم صبور و مهربان و شهرهای اطراف آن دچار چنین مشکلاتی شده است بلکه شما در دوران جنگ تحمیلی نیز محکم و استوار، مردانگی و استقامت و پهلوانی خود را در مقابل درد و رنج ها نشان دادید و امروز نیز نشان خواهید داد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: انسان‌های بزرگ و دلاور در مقابل حوادث می‌ایستند و آن حوادث را مغلوب اراده خود می‌کنند، بنابراین اگر چه زلزله، بلا و مصیبت بزرگی است که با ویرانی، همه را داغدار و مصیبت‌زده می‌کند اما همین زلزله در اثر ایستادگی مردم و تلاش آنان برای تجدید حیات و آبادانی و عمران می‌تواند به یک نعمت تبدیل شود.


رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان با ایستادگی در مقابل مشکلات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم ملت در مقابل بلایای طبیعی و تحمیلی ایستادگی کرد، افزودند: این حادثه، ملت ایران را به حرکت در آورد و مردم در همه نقاط کشور، با احساس اینکه دلشان در کرمانشاه است و به کرمانشاه مدیونند، به قدر وسع و توان خود به وظیفه کمک‌رسانی عمل کردند.


ایشان افزودند: مسئولان بویژه در برخی بخش‌ها در این حادثه خوش درخشیدند و کار و تلاش کردند و در همان ساعات اول حادثه، ارتش در شهرها و سپاه در روستاها با حضور موثر، به یاری افرادِ زیرِ آوارمانده شتافتند اما من به این حد از تلاش‌ها قانع نیستم بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف باید تلاش و مجاهدت خود را مضاعف کنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم را به تلاش برای آباد ساختن منطقه و رقم زدن روزگاری بهتر فرا خواندند و خطاب به آنان گفتند: چشم امید را به نیرو، تلاش و قدرت خود معطوف کنید و با تکیه به غیرت خدادادی، زندگی شاد و باطراوتی بسازید.


برنامه بازدید رهبر انقلاب اسلامی از برخی بخش‌های آسیب‌دیده دیگر از حادثه زلزله در سرپل ذهاب ادامه دارد و اخبار و تصاویر تکمیلی از این بازدیدها متعاقباً منتشر خواهد شد.

محور های سخنان رهبر انقلاب، در روستای زلزله‌زده کوئیک

رهبر انقلاب اسلامی پس از سخنرانی در جمع مردم سرپل ذهاب عازم روستاهای زلزله‌زده‌ی استان کرمانشاه شدند.

ایشان با حضور در چادرهای اسکان زلزله‌زدگان در روستای کوئیک، از نزدیک در جریان مسائل مردم زلزله‌زده قرار گرفتند.

محور های سخنان رهبر انقلاب، در روستای زلزله‌زده کوئیک را در ادامه می خوانید:

ان‌شاءالله خدا بر دلهای شما آرامش و صبر و سکینه‌ی خودش را نازل کند.

مشکلات شما زیاد است؛ قبل از زلزله هم زیاد بوده، زلزله هم به اینها افزوده.

امیدواریم ان‌شاءالله این زلزله بهانه‌ای بشود برای اینکه مشکلات این روستا و روستاهای پیرامون و منطقه‌ی کرمانشاه، تخفیف پیدا کند. ما این امید را داریم و امیدواریم ان‌شاءالله این کار بشود.

من به مسئولین از ساعت اول روز دائماً سفارش کردم و کارهای خوبی هم انجام گرفته؛ هم نیروهای مسلح هم غیر نیروهای مسلح کارهای خوبی انجام دادند. باز هم سفارش می‌کنم و ان‌شاءالله امیدوارم که کارهای بهتری انجام بگیرد و بخش مهمی از مشکلات شما ان‌شاءالله برطرف بشود.

از اینکه شما جوانهای مؤمن و بانشاط و پرهیجان و پراحساس را در اینجا زیارت کردم خوشحالم.

برگزاری جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه با حضور رهبر انقلاب

در جریان سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناطق زلزله‌زده‌ی کرمانشاه، جلسه‌ی رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان و تصمیم‌گیری در خصوص بازسازی و امداد این مناطق با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مشرق

کد خبر 800324

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ -

۲ نظر موافقین ۲ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۷
ع . شکیبا---۵۲۱
امام رضا و ظهور

امام رضا(ع) پس از آنکه سه ندای آسمانی در آخرالزمان را معرفی کرد، فرمود: در این موقع فرج (و آزادى) مردم فرا مى‌‏رسد و آنان که مرده‌‏اند دوست مى‏‌داشتند که در آن وقت زنده مى‌‏بودند و خداوند دل‌هاى مردم باایمان را التیام و شفا مى‌‏بخشد.

از مهم‌ترین موضوعاتی که هر کدام از اهل‌بیت(ع) در زندگی بابرکتشان با آن مواجه بودند و در آن فضا زندگی می‌کردند، موضوع مهدویت و امر ظهور بود، از این رو در دسته‌بندی موضوعی احادیث ائمه(ع) موضوع آخرالزمان و ظهور بیشترین تعداد احادیث را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین بجاست که توجه بیشتری به این گنجینه‌های عظیم معرفتی شود و روی آن مطالعات کاربردی صورت گیرد تا بتوان معارف آن را وارد زندگی شیعیان کرد.

به‌مناسبت ایام شهادت امام رضا(ع) یکی از احادیث منسوب به آن‌حضرت درباره مهدویت و امر ظهور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسن‌بن محبوب از امام رضا(ع) نقل می‌کند: «لاجرم آشوب «صمّاء صیلم» رخ مى‏‌دهد که زیرکان و اشخاص بااحتیاطى که از خواص ما هستند به آن ورطه کشیده مى‏‌شوند و این به‌هنگامى است که شیعیان، سومین (امام) از اولاد مرا از دست بدهند.
اهل آسمان و زمین بر وى مى‌‏گریند و چه بسیارند مؤمنینى که موقع از دست رفتن «ماء معین» آب صاف و زلال و جارى (قائم) متأسف و تشنه و حیران و محزون هستند. گویا آنان را مى‏‌بینم که ندایشان مى‌‏کنند و آن صدا از دور شنیده مى‌‏شود؛ چنان که از نزدیک شنیده مى‌‏شود و آن صدا براى اهل ایمان رحمت و براى کافران عذاب است.

حسن‌بن محبوب عرض کرد: آن صدا چیست؟ فرمود: در ماه رجب سه صدا از آسمان شنیده مى‏‌شود:
صداى اول اینست: «أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ» [یعنى: آگاه باشید لعنت خدا بر ظالمین باد] (هود18)
صداى دوم مى‌‏گوید: «أَزِفَتِ الْآزِفَة؛ نزدیک‌شونده نزدیک شد». (نجم53)
و در صداى سوم شخصى را آشکارا در سمت خورشید مى‌‏بینید که مى‏‌گوید: «این امیرالمؤمنین است که براى کشتن بیدادگران حمله مى‌‏آورد».

و در روایت حمیرى آمده است: در صداى سوم بدنى از نزدیک خورشید دیده مى‏‌شود که مى‏‌گوید: «خداوند فلانى را فرستاد، سخنان او را بشنوید و از او پیروى کنید؛ إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ فُلَاناً فَاسْمَعُوا لَهُ وَ أَطِیعُوا».

و هر دو راوى گفته‏‌اند: در این موقع فرج (و آزادى) مردم فرا مى‌‏رسد و آنان که مرده‌‏اند دوست مى‏‌داشتند که در آن وقت زنده مى‌‏بودند و خداوند دل‌هاى مردم باایمان را التیام و شفا مى‌‏بخشد؛ وَ یَشْفِی اللَّهُ‏ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ.(توبه14)

در ادامه، به برخی نکات نهفته در این حدیث اشاره می‌کنیم:

الف) برخی علمای اهل حدیث درباره این جمله امام رضا(ع): «شیعیان، سومین (امام) از اولاد مرا از دست بدهند». این‌طور گفته‌اند: باید توجّه داشت که امام زمان فرزند و پشت چهارم آن حضرت است، پس لابدّ مراد فقدان امام عسکرىّ است که او پشت سوم آن حضرت می‌باشد و یا اینکه «رابع» به «ثالث» تحریف شده است و ترجمه آن طور آمده که با هر دو بسازد».

ب) با کمی تأمل در روایت، متوجه می‎شویم که امام رضا علیه السلام سه دوره را معرفی می‌کنند:
1 ــ دوران غیبت  2 ــ دوران قبل از ظهور و یا دورۀ آخرالزمان با آغاز شدن ماجراهای غیرعادی و شنیده شدن صداهایی از آسمان در پهنه عالم 3 ــ دوران ظهور (بند آخر حدیث).

ج) وقتی حسن‌بن محبوب از کیفیت صداها از امام رضا(ع) سؤال می‌کند، امام(ع) اشاره به صداهایی در ماه رجب می‌کنند که دو صدای آن تحقق قسمت‌هایی از آیات قرآن است. در صدای سوم، مردم دعوت به اطاعت از امیرالمؤمنین(ع) می‌شوند؛ بنابراین این مسأله گویای رجعت حضرت در آخرالزمان و نقش بزرگشان در امر فرج است.

د) کلّیت برنامۀ خداوند در این حدیث مشخص است و آن امر فرج است؛ بنابراین امر فرج، هم اسباب ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند که فرج اهل‌بیت علیهم السلام است و هم رحمت بر مؤمنین جاری می‌کند که به‌صورت شفای صدور است. با این توضیحات این حدیث که «انْتِظَارِ أَمْرِنَا وَ أَمْرِکُمْ وَ فَرَجِنَا وَ فَرَجِکُم؛ انتظار امر ما و امر شما فرج ما و فرج شماست» بیشتر برای ما ملموس می‌شود.  

منابع روایت: غیبت طوسی، ص440 / الخرائج، ج3، ص1169.

منبع: تسنیم

مطالب دیگر در باره امام زمان (عج) و انتظار و ظهور

۰ نظر موافقین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۷
ع . شکیبا---۷۰۲
عیدالزهرا
 آیا برگزاری جشن نهم ربیع الاول یا همان عیدالزهرا صحیح است ؟

عید الزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت می‌تواند باشد:
نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر امام زمان(عج) است، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده، سالروز قتل عمر بن خطاب است.
اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده می‌شود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن می‌گیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند، اما در عین حال هیچ گونه توصیه‌ای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم.
دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر، نهم ربیع الاول است، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه ترور شد. پس از سه روز درگذشت. بنابر این او در اواخر ذی الحجه درگذشته است.  وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقد دلیل معتبر است. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. على بن حسین مسعودى و یعقوبی ، دو تن از مورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت بر همین عقیده بوده اند . (۱)
شیخ مفید در کتاب « مسار الشیعه » آورده است:
در روز بیست و ششم ذی الحجة سال ۲۳ هجری عمر بن خطاب مجروح گردید و در بیست و نهم ماه درگذشت.(۲)
هم چنین شیخ ابراهیم بن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است:
باید دانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است . این مطلبی است که صاحبان کتاب های »، « « طبقات »، « مسار الشیعه »، و ....بر آن تصریح نموده اند، بلکه اجماع مورّخان شیعه و اهل تسنن نیز بر این است.(۳)
اما شادمانی کردن و گرفتن جلسان شادی برای قتل عمربن خطاب( فارغ از این که در چه تاریخی روی داده باشد ) ، صحیح نیست:
نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در دوران ائمه معصومین نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند، گزارش نشده است. شیعیان نیز چنین برنامه‌ای نداشته‌اند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل بیت با آنان برخورد می‌نمودند. همچنین این کار توسط مراجع بزرگ تقلید شیعه نهی شده و توهین به بزرگان اهل سنت را جایز نمی دانند .
برگزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه ائمه اهل بیت (ع) است.
در شرایط فعلی که اسلام بیش از همه زمان‌ها نیاز به اتحاد و انسجام مسلمانان دارد ، شایسته نسیت که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه اختلافات را گسترده‌تر و فاصلة میان مسلمانان را بیشتر نماییم.
وحدت و انسجام اسلامی از برترین نعمت‌های خدادادی است، همان گونه که امیرالمؤمنین(ع) فرمود: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایة آن زندگی کنند . به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است.(۴)
برپایی چنین جلساتی با هر عنوان، آتش دشمنی اهل سنت را برمی‌افروزد. آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا می‌دارد که این قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست.

مطالب مرتبط: ربیع الاول ، حضرت فاطمه زهرا (س)، امام زمان (عج)

۱ نظر موافقین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۷:۴۹
ع . شکیبا---۸۸۴

http://www.ana.ir/media/imagereport/1396/08/24/636463791699223099_b.jpg

http://www.ana.ir/media/imagereport/1396/08/24/636463791854123305_b.jpg

http://www.ana.ir/media/imagereport/1396/08/24/636463791768441960_b.jpg

http://www.ana.ir/media/imagereport/1396/08/24/636463791610472981_b.jpg

http://www.ana.ir/media/imagereport/1396/08/24/636463791882404583_b.jpg

http://www.ana.ir/media/imagereport/1396/08/24/636463791810004493_b.jpg

امیدواریم هموطنان عزیز به هر نحوی که می توانند به این مردم محروم و مصیبت زده کمک کنند.

حادثه خیلی ناگوار است.

گزارش تصویری ویزه : سرپل ذهاب سه روز پس از زلزله

۳ نظر موافقین ۱ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۰:۵۷
ع . شکیبا---۷۲۴

رهبری

رهبر انقلاب: همدردی مسئولان با زلزله‌زدگان با قوت ادامه یابد

 شناسهٔ خبر: 4145069 -

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به داغدار شدن مردم کرمانشاه در حادثه اخیر تاکید کردند: ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (سه‌شنبه) در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان کشور با ابراز تأسف عمیق از حادثه بسیار تلخ زلزله کرمانشاه و با تقدیر از حضور مسئولان در مناطق زلزله‌زده و همدردی با مردم تأکید کردند: این همدردی‌ها باید در عرصه عمل و کمک به مردم با قوت ادامه پیدا کند تا از مشکلات و رنج مردم بکاهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به داغدار شدن مردم کرمانشاه در این حادثه تاکید کردند: ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مصیبت و فقدان عزیزان تلخ و سخت است اما امیدواریم خداوند متعال سکینه و آرامش خود را بر دلهای خانواده‌های داغدار نازل، و چشمان آنان را به لطف و رحمت خود روشن کند.

ایشان، جاری‌شدن خون محبت و همیاری در رگهای جامعه اسلامی را از تأثیرات اینگونه حوادث دانستند و گفتند: این حوادث همه را به حضور در صحنه‌های همیاری وارد می‌کند و امیدواریم در اثر این محبت و برادری، برکات الهی شامل حال مردم دلاورِ سرزمین پهلوان‌پرور کرمانشاه و همه ملت ایران شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حادثه تلخ اخیر را آزمایشی الهی و میدانی برای ادای وظیفه مسئولان برشمردند و افزودند: در این دو روز مسئولان از جمله رئیس‌جمهور محترم با حضور در میان مردم مصیبت‌زده با آنان همدردی کردند و امیدواریم این همدردی‌ها در عرصه عمل و کمک به مردم نیز با قوت ادامه یابد و از مشکلات و درد و رنج مردم با توجه به هوای سرد و در پیش‌بودن فصل دشوار سرما بکاهد.

----------

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

گزینه پرداخت کمک های نقدی از طریق پایگاه دفتر مقام معظم رهبری به زلزله زدگان غرب کشور ایجاد شد؛ روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.leader.ir/fa/monies

۱ نظر موافقین ۱ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۰
ع . شکیبا---۴۶۸

زلزله کرمانشاه,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,بانک و بیمه

بر اساس اعلام سازمان هلال احمر ایران مردم نوع دوست ایران اسلامی از طریق شماره حساب های زیر می توانند به زلزله زدگان استان های غربی کشور کمک کنند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس اعلام سازمان هلال احمر ایران مردم نوع دوست ایران اسلامی از طریق شماره حساب های زیر می توانند به زلزله زدگان استان های غربی کشور کمک کنند.

شهروندان می توانند برای کمک به هموطنان زلزله زده غرب کشور مبالغ خود را به شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت

و شماره حساب 702070(ارزی دلار) 800300 (ارزی یورو) بانک ملی و 1404440(ارزی دلار) بانک ملت واریز کنند.

همچنین کدهای #112*3*741* و #724* برای پرداخت آسان موبایلی

و شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله‌زدگان در دسترس شهروندان خواهد بود.

هموطنان عزیز جهت اهدا کمک های غیرنقدی خود می توانند به آدرس تهران میدان انقلاب خیابان کارگر جنوبی کوچه شهید مهدیزاده جمعیت هلال احمر شهرتهران مراجعه و یا با شماره تلفن: 66923040 تماس حاصل نمایند.

در اطلاعیه هلال احمر آمده است: تمرکز اصلی جمعیت هلال احمر در جمع آوری کمک های نقدی است تا بتوان براساس نیازهای مردم آسیب دیده اقلام مورد نیاز را تهیه و ارسال کرد. همچنین مردم شریف ایران به منظور حفظ کرامت انسانی از جمع آوری هر گونه مواد فاسد شدنی اجتناب کنند.

- معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر با اشاره به اینکه مردم بهتر است به‌جای کمک‌های کالایی برای ما کمک نقدی ارسال کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم از قومیت‌های مختلف هستند ممکن است در کیفیت و اقلام توزیع‌شده بین مکان‌های مختلف سو تفاهم پیش آید، بنابراین بهتر است کمک‌های نقدی انجام شود تا کالاهای یکدست خریداری شود و بین مردم توزیع شود.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

همچنین گزینه پرداخت کمک های نقدی از طریق پایگاه دفتر مقام معظم رهبری به زلزله زدگان غرب کشور ایجاد شد؛ از لینک زیر به آسانی پرداخت می شود:

http://www.leader.ir/fa/monies

۱ نظر موافقین ۱ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۰:۲۴
ع . شکیبا---۷۷۹
مصدومان و جانباختگان زلزله در سرپل‌ذهاب - کرمانشاه

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه شب گذشته استان کرمانشاه به 474 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی، تیم های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به 474 تن رسیده است.

آمار تفکیکی جان‌باختگان زمین‌لرزه استان کرمانشاه به شرح زیر است؛ (آمار اولیه)

کرمانشاه 10 نفر

اسلام آباد 22 نفر

کرند 14 نفر

سرپل ذهاب 236 نفر

قصر شیرین 28 نفر

ثلاث 15 نفر

جوانرود 3 نفر

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1396/8/22/763225_138.jpg

در استان کرمانشاه سه روز عزای عمومی اعلام شد.

این مصیبت دردناک را به همه مردم شهید پرور استان کرمانشاه  بخصوص مصیبت زدگان این حادثه غمبار تسلیت عرض می کنیم.

۰ نظر موافقین ۲ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۳:۴۵
ع . شکیبا---۴۸۱

سرلشکر جعفری

بازدید فرمانده سپاه از آسیب‌دیده‌ترین مناطق زلزله‌زده

سردار جعفری با حضور در "ثلاث باباجانی"،‌ از نزدیک از روند امداد رسانی به مردم در این منطقه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک‌رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله‌زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شده بود.

وی دقایقی پیش در شهرستان "ثلاث باباجانی" یکی از مناطق کرمانشاه که بیشترین آسیب را دیده است، حضور یافت و از نزدیک در جریان امدادرسانی به مردم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: سپاه تمام امکانات خود را برای کمک زلزله‌زدگان به میدان آورد + جزئیات

بیشتر بخوانید: ماشین آلات قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در خدمت مناطق زلزله‌زده

بیشتر بخوانید: اقدامات قرارگاه نجف سپاه به زلزله‌زدگان کرمانشاه + جزئیات

سرلشکر جعفری در جریان این بازدید از نزدیک با مردم آسیب دیده گفت‌وگو کرده و از آنها دلجویی کرد و از نیروهای امدادرسان به خصوص نیروهای سپاه حاضر در منطقه خواست که روند امدادرسانی را سرعت بیشتری ببخشند.

(توضیح: تصویر استفاده شده در این خبر، آرشیوی است)

انتهای پیام/

نجات مردم از زیر آوار توسط تکاوران ارتش/تصاویر

تصاویری از نجات مردم در سرپل ذهاب کرمانشاه توسط تکاوران ارتش را مشاهده می کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصاویری از نجات مردم در سرپل ذهاب کرمانشاه توسط گروهان ضد چریک تیپ ۱۲۸ ارتش سنندج را مشاهده می کنید.شب گذشته زمین لرزه با بزرگی ۷.۳ ریشتر بخشی از مناطق غرب کشور را لرزاند.

 

 نجات مردم از زیر آوار توسط تکاوران ارتش + تصاویر

۰ نظر موافقین ۱ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۳:۴۰
ع . شکیبا---۵۴۸

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGPdA-zH2Wgq9cpIqe0XXMufQHF2dsGzmGp6eSZO-Bv7WW_OwZ

یک کتاب خواندنی در مورد رنگ لباس و روانشناسی رنگ ها

عناوین اصلی کتاب شامل:
سخن نویسنده؛ علتّ وجوب«حجاب» حیست؟ و ملاک های اصلی پوشش کدامند؟؛ آیا حجاب پنهان شدن و پنهان ماندن است؟؛ چرا دختران و زنان باید حجاب داشته باشند و پسران نباید موهای سر خود را بپوشانند؟؛ آیا حجاب و پوشش یک «حق شخصی » است که زن یا شوهر و پدر بتوانند از این حق صرف نظرکنند؟ یا «حق اجتماعی » است که با انصراف جامعه هر زنی بتواند بی حجاب دیده شود؟ و یا آنکه « حق الهی» است؟؛ ریشه حجاب که «عفاف » نام داود و با وجود آن علاقه قلبی و عقلی به پوشش پدید می آید، چیست؟، راه های دستیابی به «گوهر عفاف» چیست؟؛ رهاورد عفاف در زندگی انسان چیست؟؛ «آفات عفاف » یا راه های تضعیف پارسایی و نجابت چیست؟؛ حیاء چیست؟ آیا تاثیری در حفظ حجاب به طور خودجوش و ارادی در فرزندانمان دارد؟؛ راهکارهای دستیابی به حیا چیست؟؛ آیا پیش از اسلام هم سخنی از پوشش یا وظیفه ای نسبت به حجاب بوده است؟؛ آیا حجاب و پوشش تنها با چادر است؟؛ آیا چادر از زمان قاجاریه در ایران بوجود آمده است و به اصطلاح «ایرانی » است نه اسلامی؟!؛ بهترین رنگ پوشش چیست؟ آیا پوشیدن رنگ سیاه مکروه و ناپسند است؟؛ علّت مبارزه گسترده کشورهای غربی با پارچه ای کوچک به نام روسری چیست؟ اگر اینان کشور خود را مهد آزادی و دموکراسی لقب؛ امروزه بهترین ابزار برای شناخت ردپای استعمار در بی علاقگی یا بدبینی نسبت به حجاب چیست؟؛ ماجرای کشف حجاب در ایران چه بود؟؛ آیا در دانشگاه های جهان ضوابطی برای پوشش دختران و زنان وجود داود؟ یا این قانون تنها در ایران است؟ا؛ آیا اندیشمندان، سیاستمداران یا هنرمندان غیر مسلمان جهان نیز از پوشش و حجاب یا حیا و عفاف سخن گفته اند؟؛ «شهید حجاب »کیست؟ و ماجرای قتل او در آلمان چیست؟؛ مخاطبان ما در خانواده یا جامعه چه ویژگی هایی دارند؟؛ بهترین شیوه تاثیرگذار درباره حجاب چیست؟؛ آیا بینش و روش حضرت زهراعلیهاالسّلام نسبت به حجاب برای امروز جامعه ما جوابگوست؟

۰ نظر موافقین ۲ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۰۹:۳۹
ع . شکیبا---۹۶۶

زندگینامه: عباس دوران

خلبانی که حسرت برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها را به دل صدام گذاشت

زندگینامه خلبان شهید عباس دوران (1329 - 1361)

شهید عباس دوران۲۰ مهر ماه سال ۱۳۲۹ در شهرستان شیراز در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.

وی دوران کودکی، نوجوانی و جوانی را در شیراز گذراند و پس از گذراندن دوران ابتدایی پای به دبیرستان نهاد. عباس دوران در سال ۱۳۴۸ موفق به اخذ مدرک دیپلم طبیعی از دبیرستان سلطانی شیراز شد.

وی در همین سال به استخدام فرماندهی مرکز آموزش هوایی درآمد. در سال ۱۳۴۹ به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت و پس از گذراندن دوران مقدماتی پرواز در ایران، در سال ۱۳۵۱ برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا رفت.

عباس دوران ابتدا در پایگاه «لکلند» دوره تکمیلی زبان انگلیسی را طی کرد و سپس در پایگاه «کلمبوس» در ایالت می سی سی پی موفق به آموختن فن خلبانی و پرواز با هواپیماهای بونانزا، تی۴۱ - تی ۳۷ گردید.

مردی که بغداد را لرزاند

در یکی از تمرینات ورزش اسکیت، متاسفانه در اثر برخورد با زمین پای چپ او مصدوم شد و به مدت 2 ماه از برنامه پروازی باز ماند.

پس از بهبودی، دوباره آموزش خلبانی را ادامه داد و پس از دریافت نشان خلبانی در سال ۱۳۵۲ به ایران بازگشت و به عنوان خلبان هواپیمایی F4 ابتدا در پایگاه یکم شکاری و سپس در پایگاه سوم شکاری مشغول انجام وظیفه شد.

با شروع جنگ تحمیلی سر از پا نشناخته به دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با ۱۰۳ سورتی پرواز جنگی در طول عمر کوتاه اما پر بارش، یکی از قهرمانان دفاع مقدس شناخته شد.زندگینامه: عباس دوران

خلبان عباس دوران همواره به دوستان و همکارانش تاکید می‌کرد که هرگز تن به ذلت نخواهد داد و اگر در حین پرواز مورد اصابت موشک دشمن قرار گیرد، هواپیمای سانحه دیده را بر سر دشمن زبون خواهد کوبید. وی همان طور که گفته بود بر این پیمان خویش صادقانه ایستاد و جان فدا کرد.

شهید عباس دوران در هفتم آذر ۱۳۵۹ در عملیات «مروارید» حماسه‌ای بزرگ آفرید و به کمک خلبان شهید حسین خلعتبری پنج فروند ناوچه عراقی را در حوالی اسکله الامیه و البکر منهدم ساخت و بقایای آن را به قعر آب‌هاب نیلگون خلیج فارس فرستاد.

به گفته یکی از همرزمان خلبانش، در یکی از نبردهای هوایی که فرماندهی دو فروند هواپیما را به عهده داشت، به مصاف ۹ فروند از جنگنده‌های دشمن رفت و با ابتکار عمل و مهارتی خاص، یک فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون و هشت فروند هواپیمای دیگر را مجبور به فرار از آسمان میهن کرد.

خلبان شهید عباس دوران همواره در عملیات جنگی پیش قراول بود و برای دفاع از میهن اسلامی و حفظ و حراست آن لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.

وی سرانجام در سحر گاه روز ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۶۱ که لیدری دسته پرواز را به عهده داشت، به قصد ضربه زدن به شبکه دفاعی و امنیتی نفوذ ناپذیر مورد ادعای صدام، با پنج نفر از زبده‌ترین خلبان نیروی هوایی در حالی که هنوز ستیغ آفتاب ندمیده بود، با اراده‌ای پولادین به پالایشگاه الدوره یورش بردند و چندین تن بمب هواپیماهای خود بر قلب دشمن حاکمان جنگ افروز عراق ریختند و پس از نمایش قدرت و شکستن دیوار صوتی در آسمان بغداد، هنگام بازگشت، هواپیمای لیدر مورد اصابت موشک دشمن واقع شد و شهید دوران اگر چه اجازه ترک هواپیما را به همرزم خلبانش؛ ستوان‌یکم منصور کاظمیان در عقب کابین داد، اما خود به رغم اینکه می‌توانست با استفاده از چتر نجات سالم فرود آید، صاعقه‌وار خود و هواپیمایش را بر متجاوزان کوبید و بدین ترتیب مانع از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها به ریاست صدام در بغداد شد.

پس از سالها انتظار در تیرماه ۱۳۸۱ بقایای پیکر شهید دوران توسط کمیته جستجوی مفقودین به میهن منتقل شد و در پنجم مرداد ۱۳۸۱ طی مراسمی رسمی با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خانواده شهید و بستگان در میدان صبحگاه ستاد نیروی هوایی، بر دوش همرزمان خلبانش تشییع شد.

پیکر مطهر آن شهید تیز پرواز سپس برای خاک سپاری با یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به زادگاهش شیراز منتقل شد. شهید خلبان عباس دوران به هنگام شهادت ۳۲ سال داشت و امیررضا تنها یادگار اوست.

عباس دوران

ده خاطره کوتاه از شهید عباس دوران

1) در یکی از روزهای بهار سال 1360 مسئولین شهر شیراز تصمیم می گیرند به خاطر رشادت ها و دلاوری های عباس دوران، یکی از خیابان های شهر شیراز را به نام او کنند؛ لذا از دوران دعوت می شود تا در مراسم شرکت کند و او نیز قبول کرده و به آن جا می رود که از دوران به شایستگی تقدیر می شود. چون او ضربات مهلکی به دشمن وارد نموده بود، همیشه عوامل نفوذی دشمن قصد ترور وی را داشتند که یکی از این موارد هم در همین زمان بود که خوشبختانه این ترور عقیم ماند.


درد دل خود عباس
هشتم تیر 1360
دلم نمی خواهد از سختی ها با همسرم حرفی بزنم. دلم می خواهد وقتی خانه می روم جز شادی و خنده چیزی با خودم نبرم؛ نه کسل باشم، نه بی حوصله و خواب آلود تا دل همسرم هم شاد شود. اما چه کنم؟ نسبت به همه چیز حساسیت پیدا کرده ام. معده ام درد می کند. دکتر می گوید فقط ضعف اعصاب است. چطور می توانم عصبانی نشوم؟ آن روز وقتی بلوار نزدیک پایگاه هوایی شیراز را به نام من کردند، غرور و شادی را در چشم های همسرم دیدم. خانواده خودم هم خوشحال بودند. حواله زمین را که دادند دستم، من فقط به خاطر دل همسرم گرفتم و به خاطر او و مردم که این همه محبت دارند و خوبند پشت تریبون رفتم. ولی همین که پایم به خانه رسید، دیگر طاقت نیاوردم. حواله زمین را پاره کردم، ریختم زمین. یعنی فکر می کنند ما پرواز می کنیم و می جنگیم تا شجاعت های ما را ببینند و به ما حواله خانه و زمین بدهند؟!
باید با زبان خوش قانعش کنم که انتقال به تهران، یعنی مرگ من. چون پشت میزنشینی و دستور دادن برای من مثل مردن است.

عباس دوران

2) در طول پرواز صحبت نمى کرد. همواره مى گفت: اگر از مسیر منحرف شده و یا حالت نامتعادلى داشتم، با من صحبت کنید، خودتان هم مواظب اطراف باشید. همچنین بسیارى از دوستانش از زبان او شنیده بودند که اگر روزى هواپیماى من مورد هدف قرار گیرد، هرگز آن را ترک نمى کنم و با آن به قلب دشمن حمله ور مى شوم.

3) وقتی قرار شد به پاس کاردانی های وجانفشانی های مکرر از پایگاه هوایی بوشهر به تهران انتقال یافته ودر ستاد عملیات نیروی هوایی خدمت کند. همسرش فوق العاده خوشحال شد واو را تشویق کرد تا هرچه زودتربرای انتقال اقدام کند.اما اودر دفتر یادداشتش نوشت. باید بازبان خودش قانعش کنم انتقال به تهران یعنی مرگ من چون پشت میزنشینی و دستور دادن برای من مثل مردن است.

4) تابستان۱۳۶۱صدام حسین بر برگزاری کنفرانس سران غیر متعهدها دربغداد پافشاری و تاکید داشت و چند ماه زودتر بنزهای تشریفات خریداری شده برای اجلاس را در اتوبان های بغداد به نمایش گذاشت. اما صبحگاه تیر  ۱۳۶۱آخرین پرواز عباس دوران . جولان بر فراز بغداد با جنگنده دوست داشتنی اش E3_F4 ۶۵۷۰ و بمباران پالایشگاه الدوره بود . او ضمن نمایشی از عزت وشجاعت ، جنگنده ی شعله ورش را با خشم و نفرت بر قلب دشمن فرود آورد تا خواب صدام را پریشان کرده و میزبانی اجلاس سران غیرمتعهد ها را از او بگیرد.

عباس دوران

5) او به عنوان لیدر دسته ای دو فروندی F_14 برای مقابله با تجاوز هوایی ۹فروند هواپیمای دشمن از زمین بلند شدند. دقایقی بعد در حالی کنترل زمینی به آنها هشدار می داد که مراقب باشند تا مورد اصابت قرار نگیرند در آسمان خوزستان به سوی جنگنده های مهاجم حمله ور شد و با سرنگون کردن دو فروند میگ۲۳ عراقی بقیه را مجبور به فرار کرد . این نبرد درخشان هوایی در جدول آمارها و رکود درگیری های هوایی جهان بانام A_DoWran بسیار پر آوازه و برای هر ایرانی غرورآفرین است.

6)عملیات در تاریخ 1359.9.7 شروع می شود. در همان ساعات ابتدایی نبرد ، در یک عملیات متحورانه عباس دو ناوچه نیروى دریایى عراق را در حوالى اسکله «الامیه» و «البکر» سرنگون کرد. تا پایان عملیات، دوران و همرزمانش مرتبا هواپیما عوض می کردند. به طوری که بعد از فرود، دوران از هواپیما پیاده می شد و به هواپیمای دیگری که مسلح بود سوار می شد و به نبرد ادامه می داد. عباس بی‌نهایت شجاع بود. آن روزها سخت‌ترین مأموریت‌ها را قبول می‌کرد. در این عملیات به او که درحال پرواز بود اطلاع دادند باید عملیات نیمه تمام رها شود، که عباس قبول نکرد و با رشادت تمام این دو اسکله را نابود ساخت. چنان چه مى‏گفتند و به اثبات هم رسیدف نیروى دریایى عراق را سرهنگ خلبان عباس دوران و سرهنگ خلبان خلعتبرى به نابودى کشاندند.

عباس دوران

7)امروز پرواز cas انجام دادیم من شماره دو بودم . شماره یک سرتیپ محمود ضرابی خلبان و عسگری کمک بود ، شماره دو من خلبان و پیروان کمک بود .
در طول مسیر در ارتفاع بالا پرواز می کردیم . اهواز را در ارتفاع 5 هزار پایی قطع و نیروهای دشمن را کاملا دیدم . آنها به طرف ما تیراندازی می کردند . البته 5 دقیقه دیرتر روی هدف رسیده بودیم و با یک دسته هواپیماهای اف 5 خودی روبرو شدیم که البته اتفاقی نیفتاد . نیروهای دشمن در حال کندن سنگر بودند و ما هم نیروی توپخانه و یا زرهی که همراه با فرمانده و تجهیزات باشد نداشتیم ، به هر حال راکت ها و فشنگ ها را روی آنها ریخته و خیلی واضخ دیدم که یکی از تانک ها آتش گرفت ، البته موقع زدن راکت در ارتفاع پانصد پایی بودم.

8)در آستانه عملیات بیت المقدس، دشمن دست به تحرکات گسترده ای زده بود و مرتبا نیرو و تجهیزات به جبهه های جنوبی ارسال می کرد. لذا از سوی نیروی هوایی تدبیری اندیشیده شد تا ضربه ای کاری به دشمن وارد شود لذا بعد از کسب اطلاعات لازم و تهیه نقشه های پروازی، تصمیم بر این شد که در یک عملیات گسترده هوایی عقبه دشمن از جمله نفرات و تجهیزات آنها از ارتفاع بالا بمباران شدید شود.
در 29 اسفند سال 1360 طرح آغاز شد و دوران به عنوان لیدر یا همان فرمانده دسته پروازی، انتخاب و 15 نفر از خلبانان تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز انتخاب شدند. بعد از توجیهات لازم توسط دوران، همگی به پرواز درآمدند و با هدایت او مواضع دشمن به سختی بمباران شد و راه برای فتح خرمشهر هموار گردید.

9) عباس دوران در طول 22 ماه حضور در جنگ 120 پرواز عملیاتی داشتند. آنهایی که اهل پرواز هستند می دانند که غیرممکن است. شاید هیچ خلبانی پیدا نشود که توانسته باشد از عهده این کار برآید و این در آن زمان یک رکورد در نیروی هوایی محسوب می شد. در بین نیروهای دشمن نیز دوران خیلی معروف بود و زهرچشمی از عراقی ها گرفته بود که عراقی ها آرزو داشتند او را اسیر کنند.

عباس دوران

10) این عملیات برای جمهوری اسلامی از نظر سیاسی بسیار مهم بود. اگرکنفرانس سران کشورهای غیره متعهد در بغداد برگزار می شد صدام به مدت ۸سال ریاست آن را به عهده می گرفت .تنها راهی که می شود از برگزاری کنفرانس جلوگیری کرد، ناامن نشان دادن بغداد بود. برگزاری بود که صدام به امنیت آن افتخار می کرد . عباس با این حرکت شهادت طلبانه اش باعث شد که این اجلاس به علت فقدان امنیت در بغداد برگزار نشود. به آسمان پرکشید... با روحی به وسعت آسمان . قصد ترک سفینه ی آتش گرفته را نداشت این را بارها قبل از حادثه به دوستانش گفته بود که ( بعثی ها آرزوی اسارت مرا به گور خواهند برد ) عاشقانه در حالی که به کابین عقب خود دستور خروج اضطراری داده و دستگیره ی خروج او را کشیده بود جنگنده ی شعله ورش را به یکی از ساختمانهای نظامی بغداد کوبید و از حجم انبوه دود و آتش برای مشاهدی جمال الهی به آسمان ها پرکشید.. پس ازسال ها غربت در روز دوم مرداد ۱۳۸۱بقایای پیکر پاک سرلشکر شهید عباس دوران به خاک میهن بازگشت تا این سند افتخار همیشه جاویدان تاریخ ایران اسلامی در سرزمینی که دوست داشت تشییع و در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شود.

شادی روح پاکش صلوات

منبع : همشهری آنلاین ...+ زندگینامه سایر شهدا

۰ نظر موافقین ۱ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۰۰:۳۷
ع . شکیبا---۸۱۳

نماز سردار سلیمانی بر پیکر پدر (عکس)

نماز سردار سلیمانی بر پیکر پدر (عکس)

مراسم تشییع و تدفین پیکر حاج حسن سلیمانی، پدر سردار قاسم سلیمانی، با حضور مردم در روستای قنات‌ملک کرمان برگزار شد. در فضای مجازی تصویری از سردار سلیمانی در حال خواندن نماز بر پیکر پدرش منتشر شده است.

https://cdn-tehran.wisgoon.com/dlir-s3/10531509449153991285.jpg

سردار سلیمانی در کنار پدرش

شادی روحش فاتحه با صلوات

مطالب مرتبط : حاج قاسم سلیمانی

۲ نظر موافقین ۱ ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۰
ع . شکیبا---۱۴۸۷

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم استفاده از قالب‌های گوناگون و به روز رسانه‌ای تأکید و عنوان کرد: قالب‌های گوناگون رسانه‌ای، ابزارهایی قدرتمند در تبیین حقایق و عملکردها برای جامعه است.

به گزارش raisi.ir، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیرکل و مسئولان اداره کل روابط عمومی و امور رسانه‌های آستان قدس رضوی که در محل تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، رسالت روابط عمومی آستان قدس رضوی در دوره جدید را رسالتی خطیر و مهم توصیف و عنوان کرد: رسالت روابط عمومی تبیین آنچه در سازمان اتفاق می‌افتد برای جامعه و انتقال برداشت‌ها و درخواست‌های عمومی به سازمان است، بنابراین روابط عمومی باید به شکلی مؤثر با بخش‌های مختلف سازمان و لایه‌های مختلف جامعه در ارتباط باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه رفیع بارگاه قدس رضوی در اذهان شیعیان و مسلمانان جهان، خاطرنشان کرد: بسیاری مشتاق آگاهی از عملکرد و اقدامات این بارگاه ملکوتی هستند که باید به این اشتیاق پاسخ داد و این مهم بر عهده روابط عمومی است.
وی افزود: بنای آستان قدس رضوی در دوره جدید، بر تعامل و همکاری با رسانه‌های گوناگون کشور و رسانه ملی بوده است که در طی یک سال گذشته به خوبی انجام شده و باید با قوت ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پاسخ به شبهات فراوانی که برای تضعیف ایمان و باورهای قلبی مردم مطرح می‌شود را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی و امور رسانه معرفی و اظهار کرد: باید با اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف اذهان عمومی را نسبت به اقدامات و عمکردها روشن کرد، این کار از سوء استفاده معاندان و ضد انقلاب جلوگیری می‌کند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: باید از قالب‌های گوناگون رسانه‌ای برای انتقال مفاهیم استفاده کرد، قالب‌های گوناگون رسانه‌ای، ابزارهایی قدرتمند در تبیین حقایق و عملکردها برای جامعه هستند.


وی با اشاره به جهش رسانه‌ای آستان قدس رضوی نسبت به گذشته و تحولات انجام شده در حوزه ارتباطات و رسانه، اظهار کرد: بر اساس استاندارد رسانه‌های نوین تولیدات رسانه‌ای باید کوتاه و مؤثر باشند که لازم است مد نظر قرار داده شود و روابط عمومی باید نسبت به تولید محصولات رسانه‌ای با زمان کوتاه اهتمام ویژه ورزد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه بستر فضای مجازی و دیجیتال را یکی از ظرفیت‌های ممتاز اطلاع رسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: مقابله در برابر هجمه‌های دشمنان به مقوله زیارت نیازمند یک جبهه رسانه‌ای منسجم و گسترده است و در این حوزه ما نیازمند یک آفند و پدافند هستیم، باید در برخی با پیش قدمی توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.
وی ضمن تشکر از اقدامات رسانه‌ای انجام گرفته در آستان قدس رضوی بر لزوم گسترش هرچه بیشتر ارتباطات با رسانه‌های کشور بویژه رسانه ملی تأکید و اظهار کرد: امروز توقعات از آستان قدس رضوی در حوزه های گوناگون بویژه ارتباطات و رسانه بالا رفته لذا لازم است در این زمینه تلاش‌ها مضاعف و اقدامات گسترده تر شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان ارتباط و همکاری رسانه با سایر اعتاب مقدسه را از رسالت‌های روابط عمومی آستان قدس رضوی خواند و ابراز کرد: آستان های مقدس در ایران و اعتاب مقدسه عراق در حوزه رسانه فعال هستند که باید روابط عمومی آستان قدس رضوی با آنها تعامل و همکاری داشته باشد.
در ابتدای این دیدار محمد امین توکلی زاده، مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی به ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود پرداخت و در ادامه هریک از مسئولان این اداره کل توضیحاتی در رابطه با حوزه عملکردی خود ارائه کردند.

۰ نظر موافقین ۰ ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۲
ع . شکیبا---۴۴۶

http://www.hawzah.net/Image/telegram/quran-94-10-12.jpg

۱ نظر موافقین ۱ ۰۹ آبان ۹۶ ، ۱۳:۳۰
ع . شکیبا---۲۰۲۵

آرامگاه مرحوم قیصر امین پور - گتوند- شوشتر

گزیده هایی از اشعار قیصر امین پور

خسته ام از آرزوها، آرزوهاى شعارى
شوق پرواز مجازى، بال هاى استعارى
لحظه هاى کاغذى را روز و شب تکرار کردن
خاطرات بایگانى، زندگى هاى ادارى

 


***

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم
ولى دل به پائیز نسپرده ایم
چو گلدان خالى لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود، ما دیده ایم
اگر خون دل بود، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است، آورده ایم
اگر داغ شرط است، ما برده ایم
اگر دشنه دشمنان، گردنیم
اگر خنجر دوستان، گرده ایم
گواهى بخواهید، اینک گواه
همین زخم هایى که نشمرده ایم!
دلى سر بلند و سرى سر به زیر
از این دست عمرى به سر برده ایم

۰ نظر موافقین ۲ ۰۸ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۴
ع . شکیبا---۶۰۱