سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

http://www.hajij.com/fa/images/stories/pics/1390/11/mad4.jpg

مسجد النبی در غم و اندوه

۲۸صفر رحلت پیغام دار آخرین، خاتم نبوت را نگین، حضرت رسول واپسین، عینیت قرآن کریم، حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله بر مسلمانان جهان تسلیت باد.

پیامبر اکرم (ص) پس از بیست و سه سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب­ های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در روز دوشنبه، بیست و هشتم ماه صفر یازدهم هجرت پس از چهارده روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند و در هجرۀ مسکونی خویش در جوار مسجدی که تأسیس کرده بود، به خاک سپرده شد.

 لقد کان لکم فى رسول اللَّه اسوة حسنة لمن کان یرجوا اللَّه و الیوم الآخر و ذکر اللَّه کثیرا» (احزاب /۲۱)

 «مسلماً رسول خدا براى شما سرمشق نیکویى است، براى آن‏ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى‏کنند.»

هم اکنون سال ۱۱هجری است، سکوت مرگباری مدینة النَّبی رافرا گرفته ووجود ملکوتی پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در بستر بیماری آرمیده است.

 رحمتٌ لِلعالَمینی که ۲۳سال برای هدایت و ارشاد مردم متحمل رنج ها و مشقت های فراوان گشته و بعد از ماجرای حجة الوداع که به فرمان خداوند ولایت مولا امیرالؤمنین علی(علیه السلام) را اعلان و رسالت خود را به اتمام رسانده بود ولی باز هم آثار اندوه و ملال بر چهره مبارکش نمایان بود.

پیامبر در بستر بیماری آرمیده است، با وجود بیماری، خود گاه و بیگاه به مسجد می آمد و با مردم نماز می گذارد. در یکی از روزها که حضرت علی(علیه السلام) و فضل بن عباس زیر بغل های مبارک پیامبر را گرفته بودند تا به مسجد ببرند در حالی که پاهای مبارکشان بر روی زمین کشیده می شد به مسجد آمدند و بالای منبر رفته و فرمودند: ای گروه اصحاب چگونه پیغمبری بودم برای شما؟

 آیا خود به نفس نفیس جهاد نکردم در میان شما؟ آیا دندان پیشین مرا نشکستند؟ آیا جبین مرا خاک آلود نکردند؟ آیاخون بر روی من جاری نکردند تا آنکه ریش من رنگین شد؟ ...

صحابه گفتند: بلی یا رسول خدا به تحقیق که صبرکننده بودی برای رضای خدا و نهی کننده بودی برای خدا.

پیامبر (ص) فرمود: حق تعالی حکم کرده است و سوگند یاد نموده است که نگذرد از هیچ ظالم و ستمکاری. پس سوگند میدهم شما را به خدا که هرکس از جانب من به او ظلمی شده بگوید و قصاص کند که قصاص در دنیا نزد من محبوب تر است از قصاص عقبی و در حضور گروه ملائکه و انبیاء.

 همه گریستند، شدت اندوه به حدی است که احدی دم نمی زند. ناگهان مردی از انتهای مجلس برخواست، او کسی جز سوادة بن قیس نبود.

گفت: ای رسول خدا، پدرومادرم به فدایت. هنگامی که ازطائف می آمدی من به استقبال توآمدم. در حالی که بر ناقه خشمگین خود سوار بودی، چوب دست خود را بالا بردی تا بر مرکب خود بزنی ولی بر شکم من فرود آمد.

در این هنگام پیامبر دستور داد: بلال برود همان چوب دست را بیاورد. لحظاتی بعد چوب دست پیامبر در دستان قیس بود و پیامبر آماده برای قصاص. نفس ها در سینه حبس شده، همه مات و مبهوت قیس را می نگرند، خدا یا او می خواهد چه کند؟ ناگهان آن مرد سینه و شکم پیامبر را بوسید و گفت: ای خدا من به سینه پیامبر برای ایمنی از آتش دوزخ پناه می برم.

 در این هنگام پیامبر فرمود: خداوندا! تو عفو کن سوادة بن قیس را همچنان که او از پیامبر تو گذشت. آری، بدین سان پیامبر به همه درس بزرگی را آموخت و به سختی و کشان کشان به منزل بازگشت. اضطراب و دلهره سراسر مدینه را فرا گرفته بود. یاران پیامبر با دیدگانی اشک بار و دلهایی آکنده از اندوه در خانه پیامبر گرد آمده بودند، گزارش هایی که از داخل خانه به بیرون می رسید از وخامت حال آن حضرت حکایت می کرد. گروهی از یاران و علاقمندان به حضرت ختمی مرتبت، در صدد زیارت آن ماه دل آرا برآمدند اما وخامت حال حضرت اجازه دیدار را میسر نمی کرد. در تمام روزهایی که پیامبر در بستر بیماری بود فاطمه(سلام الله علیها) در کنار پیامبر نشسته و لحظه ای از ایشان دور نمی شد.

 ناگهان پیامبربه دختر جگرگوشه خود اشاره کرد که جلو بیاید تا با او صحبت کند. فاطمه (سلام الله علیها) قدری خم شد و سر را نزدیک برد و آنگاه پیامبر با او به طور آهسته سخن گفت: وقتی که سخن پیامبر به پایان رسید، زهرا (سلام الله علیها) سخت گریست و سیلاب اشک ازدیدگان او جاری گشت. پس از لحظاتی پیامبر بار دیگر به زهرا اشاره کرد و آهسته با او سخن گفت، این بار زهرا (سلام الله علیها) با چهره ای باز و قیافه ای خندان و لبانی متبسّم سر برداشت.

این حالت حضرت زهرا(سلام الله علیها) تعجب و شگفت حاضران را برانگیخت. از ایشان علت را جویا شدند اما حضرت فرمود: تا پیامبر زنده اند راز ایشان را فاش نمی کنم.

اما پس از درگذشت پیامبرحضرت زهرا(سلام الله علیها) آن راز را فاش نمود که پیامبربه رحمت خدا می رود و اولین کسی که به او ملحق می شود دخترش فاطمه (س) است.

لحظات آخرین به سرعت سپری می شد، پیامبر چشمان مبارک را گاهی می بست و گاهی به سختی باز می کرد و بعد از مدت کوتاهی دوباره پلک های مبارک را بر روی چشمان خود می کشید. عرق سردی بر جبین مبارک  پیامبر (ص) نشسته است، در این هنگام حالت احتضار در وجود مقدس پیامبر نمایان گشت و درحالی که سر مبارکشان در آغوش حضرت علی(علیه السلام) بود، فرشته قابض ارواح ظاهر گشت و پس از عرض سلام و با کسب اجازه از رسول گرامی اسلام، روح ایشان را با خود به ملکوت اعلی برد، پیامبر آرام آرام چشمان مبارک خود را بر روی هم گذاشتند و با قلبی اندوهگین از نافرمانی امت و نگران از آینده اهل بیتش از این دیار فانی رخت بربست و به جوار حق تعالی شتافت.

شادی روح مطهرش سه صلوات بفرستید

مطالب مرتبط: پیامبر اکرم (ص) ، حضرت فاطمه زهرا (س) ، اهل بیت (ع)

نظرات  (۷)

۰۶ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۹ اشکان ارشادی

سلام 

ببخشید ، خواستم توضیحی بدهم. خدای ناکرده من قصد اجبار نداشتم و پیشنهاد دادم. به هرحال ، موفق باشید. خوشحالم که وبتون میشناسم.

۰۶ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۷ پروازتاخدا(قرارگاه آسمانی شهیدعلیرضاحجتی)

 
چندیست هوای چشم من بارانیست
هر خشت دلم بیانگر ویرانیست

بیماری دوری از خراسان دارم؛
تجویز پزشک من:حرم درمانیست ...

سلام ونور..
ممنون از حضور و لطف همیشگی شما بزرگوار...
تشکر از دعای زیباتون.
ایام مصائب آخر ماه صفر تسلیت..
در پناه خدا و امام زمان(عج)زهرایی بمانید.
التماس دعای فرج و عاقبت بخیری با شهادت..    

 

۰۶ آبان ۹۸ ، ۰۸:۰۵ اشکان ارشادی

اللهم صل علی محمد و آل محمد. 

اللهم صل علی محمد و آل محمد. 

اللهم صل علی محمد و آل محمد. 

 

خوشحال میشم ، دو مطلب آخر مرا بخصوص آیا از اسم خودتان راضی هستید و چاپار شاطر را بخوانید و نظر بدهید. نحوه‌ای که نوشته ام جدی _طنزآمیز است و سعی کرده ام تا از چالش بگویم و قصدم اشتراک گذاری تجربه بوده و بس! اشتباه برداشت صورت نگیره. تشکر 

در سوال و جواب ها نیز ابهامی را که پیش آمده جواب داده‌ام.

پاسخ:
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
۰۶ آبان ۹۸ ، ۰۰:۱۹ اشکان ارشادی

سلام 

رحلت و شهادت سه بزرگ دین مبین اسلام را تسلیت میگویم. 

پاسخ:
سلام علیکم

خیلی ممنون
بر شما هم تسلیت باد

ان شاءالله همواره در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) باشید
۰۴ آبان ۹۸ ، ۲۳:۲۰ خادم امام زمان عج الله

با سلام و صلوات و عرض تسلیت ایام حزن و اندوه احتراما به محفل بابرکت ختم قرآن کریم دعوت دارید لطفا جهت مشارکت جزء یا جزءهای انتخابیتان را اعلام بفرمایید جزاکم الله خیرا


http://hazratbaran.blog
.ir/

 

 

۰۴ آبان ۹۸ ، ۱۷:۱۰ عبدالزهرا غبیشاوی

الهم صل علی محمد و آل محمد 

 

خوشحالم که با وب شما اشنا شدم به وب ما هم سر بزنید 

https://parsistrans.com

ترجمه کتاب توسط مترجمان خاص انجام می شود , کتابها ممکن است با موضوع داستانی باشد و یا غیر داستانی ,کتابهای داستانی ممکن است از منابعی غیر مستدل گرفته شده باشد اما کتاب های غیرداستانی اطلاعات خود را در قالب کتابهای مرجع , فرهنگ لغت , کتابچه های راهنما و همین طور کتاب های درسی و دانشگاهی شناخته خواهد داد .

جهت ترجمه کتاب تنها مترجمین حرفه ای زبان منبع را به خوبی درک میکنند و نویسندگان خوبی در زبان مقصد می باشند انتخاب می شوند .

مترجم کتاب باید در موضوع متن اطلاعات کافی داشته باشد , یک مترجم در هنگام فرآیند ترجمه کتاب از لحاظ فرهنگی منحصر به فرد بوده به گونه ای که باید درک خوبی از مسائل مرتبط داشته باشد تا بتواند تفسیر خوبی از زبان مقصد کند .

جالب است بدانید که مترجمین کتاب باید در اصل خود به عنوان نویسنده کتاب نیز به زبان مقصد باشند .

در فرایند ترجمه کتاب نه تنها باید معنی اصلی اصطلاحات و کنوانسیون های دستوری کتاب دانسته شود , بلکه آنچنان باید سلیس دقیق باشد که ترجمه ای بدون خطا انجام پذیرد .

پاسخ:
سلام
ان شاءالله در کارخیر موفق باشید
۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۶:۰۴ اجاره آپارتمان مبله در تهران
شهادت حضرت رحمة للعالمین (ص) تسلیت باد ...
___________________________
اجاره آپارتمان مبله در تهران
https://eskanbama.com
پاسخ:
سلام
ان شاءالله موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی