سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

تاثیر مادر در سعادت یا شقاوت فرزند

جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳ ب.ظ

ناثیر مادر در سعادت و شقاوت فرزندان

تأثیر مادر در سعادت یا شقاوت فرزند

«شما گمان نکنید اینها که همیشه از مادر بودن و از اولاد داشتن و از تربیت اولاد بد گویی می کنند و مطلب را یک مطلب خیلی پایین می گیرند، اینها غرض صحیحی دارند. اینها می خواهند بچه ها را از این دامنها که بچه خوب می خواهد در آن تربیت بشود دور کنند و بچه ها را از همان اول به پرورشگاهها بفرستند و بچه ها را زیر دست دیگران، زیر دست اجانب تربیت کنند.

آنها می خواهند انسان درست نشود. بچه هایی که از دامن مادران جدا شده اند و در پرورشگاهها رفته اند یا در پیش افرادی غیر از مادرشان بزرگ شده اند ، اینها چون پیش اجنبی هستند و محبت مادران را ندیده اند، عقده پیدا می کنند. این عقده ها منشأ همه مفاسد یا اکثر مفاسدی است که در بشر حاصل می شود. این جنگهایی که پیدا می شود، از عقده هایی است که از حکومت این افراد خونخوار هست.

 این دزدیها، این خیانتها، اینها اکثرا از عقده هایی است که در انسان هست. بچه های شما را اگر ازشما جدا کردند، به واسطه نداشتن محبت مادر، عقده پیدا می کنند، به فساد کشیده می شوند.

دامن مادر بزرگترین مدرسه ای است که در آن جا بچه تربیت می شود.آنچه را که بچه از مادر می گیرد غیر از آن چیزی است که از معلم می شنود، بچه از مادر بهتر می شنود تا از معلم، در دامن مادر بهتر تربیت می شود تا در جوار معلم. مادری یک وظیفه انسانی است، یک وظیفه الهی است، یک امر شریف است، انسان درست کردن است».(5)

دین اسلام بیماریهای بشر را فقط در بیماریهای بدنی محدود نمی کند و انحرافهای اخلاقی را نیز بیماری می داند. مثلا ضعف ایمان را یک نوع مرض معرفی می کند و می فرماید:«اذ یقول المنافقون و الذین فی قلبهم مرض» یعنی در جنگ بدر منافقین و تعدادی که ایمانشان ضعیف بود می گفتند به این جنگ نباید اقدام کرد…

به طور خلاصه تمام حالات روانی مادر، غم و غصه های مادر، غضب آلودگیها و برآشفتگی های مادر، برافروختگی ها و هیجان‌های مادر و …صفات ناپسند دیگر در جنین اثر گذار است . و همچنین ایمان و افکار خوب مادر، تقوا و پاکدلی مادر، صفا و مهرورزی مادر، شجاعت و شهامت مادر، کرم و تواضع مادر، ظلم ستیزی و امانت و صداقت و عدالت مادر و داشتن ولایت اهل بیت عصمت(علیهم السلام)در فرزند نقش دارد و این نقش به اندازه ای مهم و سرنوشت ساز است که حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله)فرمودند:«الشقی من شقی فی بطن امه و السعید من سعد فی بطن امه».(6)

یعنی شقاوتمند کسی است که در شکم مادر شقاوت در او نقش بسته است و سعادتمند کسی است که درشکم مادر سعادت او نقش بسته است….

https://yamahdi5.kowsarblog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی