سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

نخستین شهید مدافع حرم که لرستانی بود

انشای دختر شهید «محرم ترک» بیاد پدر:

«پدرم زیبا سخن می‌گفت؛ نرم و آرام»

در آستانه سالگرد شهادت شهید محرم ترک، دختر این شهید انشایی با خط خود برای پدرش نوشته است.

به گزارش لرستان خبر، شهید محرم ترک نخستین شهید ایرانی مدافع حرم که لرستانی است  در 29 دی 1390 توسط عوامل تکفیری در دمشق به شهادت رسید.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

 

«به نام خدا
موضوع : محرم ترک


شهید محرم ترک از کشور سوریه در برابر دشمنان دفاع کرد و در این دفاع جان داد و شهید شد. ایشان می فرمود: « هرجایی ظلمی به مسلمانان شود باید برود و کمک کند.»

 ایشان در صحنه بمب گذاری شهید شدند و نامی نیکو از خود باقی گذاشتند. میخواهم خاطره ای به یاد ماندنی از پدرم بگویم: ما در شهر[کشور] سودان و در یک شهر فقیر بودیم که بیشتر مردم آنجا چادر نشین بودند. روزی پدرم با چند جعبه به خانه آمد و به من و مادرم گفت: چند تا از وسایلی که نیاز نداریم را در جعبه ها بگذاریم و به مردم چادرنشین بدهیم. من هم اسباب بازی که دوست داشتم  را به پدر دادم، نامش عسل بود. من تا به حال عروسکی را به اندازه او دوست نداشتم. ما وسائل را به مردم چادر نششین دادیم و آنها هم با زبانشان از ما تشکر کردند. من هم هنوزِ هنوز خوشحال هستم.

 پدر من هم قبل از غذا به من می گفت که بگویم بسم الله و بعد از غذا الحمدلله بگویم.

 من صدای پدرم را که قبل شنیده ام دوست دارم. صدای پدرم بسیار نرم بود و صدای تلاوت قرآنش بسیار زیبا بود و صدایی که همیشه در زمزمه می گفت من خیلی دوست داشتم وقتی می گفت: الحمدلله... الحمدلله...

پدرم زیبا سخن می گفت و نرم و آرام. وقتی من را صدا می زد انگار تمام دنیا را به من داده بودند. صدای پدرم همیشه در گوشم بود که می گفت: فاطمه ... فاطمه  ..

 محرم ترک

به زودی گزارش کاملی در  مورد این شهید منتشر خواهد شد . انشاءالله

دریافت تیزر ملازمان حرم شهید محرم ترک

ه گزارش «شیعه نیوز»، شهید «محمود رضا بیضایی» که با توجه به تحولات میدانی کشور سوریه و هتک‌ حرمت‌های اخیر به حرم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به دست گروه‌های صهیونیستی ـ وهابی، برای دفاع از این حرم‌های شریف به سوریه رفته بود، ظهر روز یکشنبه 29 دی ماه مصادف با ولادت حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) به دست وهابیون تکفیری به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

در این عکس شهید بیضایی در کنار مزار سرگرد پاسدار شهید محرم ترک که او نیز در دی ماه سال 1390 در دمشق به شهادت رسید، نشسته است.

منبع: فارس

زندگی نامه شهید محمود رضا بیضایی - از شهدای مدافع حرم

دلنوشته دختر نخستین شهید مدافع حرم شهید محرم ترک 

نظرات  (۳)

باسلام ودرود به ارواح طیبه شهدا خصوصا شهیدبزرگوار شهیدمحرم ترک  خداوند با سیدشهدا مشهورکنه وبه خانواده اش صبر وشکیبایی دهدوبرما کمک کند شرمنده شهداوخانواده شان نشویم خواستم بدانید که همیشه بیادتان هستیم ودر روح ما جاگرفته ایدبه روح پاکش صلوات

۱۹ دی ۹۴ ، ۱۰:۲۸ متین عزیزی
عالی است .
پاسخ:
آره واقعا کار عالی انجام داده.

نامه اش اشک مارا درآورد .
۱۸ دی ۹۴ ، ۱۰:۴۴ مهدی نژادی فریمانی
سلام
ان شالله خداوند ایشان را با سیدالشهدا (ع) محشور فرمایند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اما از اینکه به رسانه برنامه نویسان جوان توجه نموده اید بسیار خوشحال و از نگاهتان سپاسگذارم و اما اینکه شما در این رسانه توانسته اید به مقوله فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی بیردازید هم بسیار جای تقدیر دارد امیدوارم در این راه با ارزش ثابت قدم و موفق بمانید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی