سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

از خواب صادقانه تا کاروان صادقیه !

پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۱۷ ب.ظ

احمد تقی نژاد کشاورز ساده ای که در حین خدمت سربازی خواب امام صادق را می بیند و تصمیم می گیرد کاروان صادقیه رفسنجان را راه اندازی کند.

احمد تقی نژاد کمال آباد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار بقاع نیوز گفت: متولد ۱۳۵۱ رفسنجان (روستای حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوق) در سال ۱۳۷۲ مشغول خدمت سربازی در پادگان شهید آبشناسان لشگر۲۳ نوهد در بخش عقیدتی سیاسی بودم در یکی از شبهای زمستان که با یکی از برادران اهل سنت از بندر ترکمن مباحثه ای داشتیم در آن مباحثه جواب سوالات او را دادم. شب دعای توسل را خواندم از معبودم خواستم که حق را برایم اثبات نماید .

در عالم رویا خواب دیدم در جمکران هستم و دعای توسل خوانده میشد وقتی به اسم مقدس حضرت علی علی السلام رسید منبری از نور مشاهده نمودم که درقالب عبارت لا فتی الا علی لاسیف الا ذوالفغار مثل منظره غدیرساطع شد. از عظمت نور بی هوش شدم وقتی به هوش آمدم مولا امام صادق علیه السلام را دیدم که به من فرمودند: ابومحمد بدان گرچه شیعیان ما قلیل هستند مذهب شیعه تنها مذهبی که در زمان امام عصر (عج) باقی می ماند والعاقبه للمتقین. شخصی که همراهش به نام هادی بود به من گفت آقا را شناختی ؟ گفتم نه گفت ایشان حضرت صادق الائمه علیه السلام میباشد. میخواستم به احترامشان بلند شوم که از خواب بیدار شدم.

خوابم را به حاج آقا گفتم و تعبیر خواستم. ایشان گفت خیر است اینکه فرمودند: ابومحمد خدا فرزند پسری به شما عطا میکند که نامش را محمد بگذار و دیگر اینکه برای امام صادق علیه السلام خدمتی کن که بی نظیرباشد. در یک شب جمعه من به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رفتم؛ بی بی را زیارت کردم و خدا را به فاطمه معصومه(س) قسم دادم که کمک کند و مرا یاری دهد تا بتوانم رفسنجان را سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام دارالصادقیون قرار دهم. و برای اربابم امام صادق (علیه السلام) غریب نوازی کنم. عهد بستم بعد از اتمام خدمت سربازی یک پنجم درآمد کارگریم را نذر مولا کنم تا زمانی که منبع درآمدی برایش تامین شود. اگر روزی ۱۰۰۰ تومان کار کنم ۲۰۰ تومن به حساب مولا واریز کنم.

در ۱۸ اسفند ۱۳۷۲خدمت سربازی ام تمام شد. شغل من کارگر روزمزد کشاورزی بود . ما با یاری خدا و همت مردم در هیجدهم فروردین ماه سال ۱۳۷۳ هجری شمسی مطابق با ۲۵ شوال ۱۴۱۴ قمری مصادف با سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) در روستای حسن آباد نوق رفسنجان انجمن محبین صادق الائمه (علیه السلام) با هدف تکریم مقام عالی حضرت امام صادق (علیه السلام) و با شعار “جانم امام صادق (علیه السلام)” تشکیل دادیم. مردم روستا نام مقدس حضرت را مزین به روستای نمودند و اهالی روستا خادمین صادقیه در راه احیای فرهنگ صادقیه و برای اقامه عزای آن حضرت از جان و دل حمایت خود را اعلام کردند. تا اینکه در سال ۱۳۷۶ ازدواج کردم با فروش طلاها و وسایل اضافه جهیزیه همسرم و پس اندازهایی که از سالهای قبل جمع کرده بودم توانستم یک قطعه زمین را پسته کاری کنم و با هدف قراردادن رفسنجان به عنوان سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام (دارالصادقیون) وقف نمایم. با توجه به این که باغ پسته امام صادق علیه السلام ثمر داد....


از آنجایی که بزرگان ما مراجع تقلید در شهر مقدس قم حرکت دسته جات عزاداری را در روز شهادت امام صادق (علیه السلام) توصیه می نمودند این انجمن سفارش بزرگان و علمای شیعه را از جان و دل پذیرفت و تصمیم گرفت که کاروان عزای آن حضرت را تشکیل دهد. الحمدلله به یاری خداوند در ۴ آبانماه ۱۳۸۷ هجری شمسی مصادف با سالروز شهادت حضرت با حضور مدیر کل روابط عمومی و بین المللی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) حضرت حجت السلام والمسلمین حاج سید مصطفی میرلوحی و هیئت همراهش و امام جمعه شهر صفائیه حضرت حجت السلام والمسلمین حاج شیخ حسین رضا پور و سایر مسئولین و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان و هئیت امنای آستان مقدس امام زاده سید جلال الدین اشرف (علیه السلام) و با همراهی هیئت های مذهبی منطقه و همت مردم کاروان صادقیه رفسنجان ( راهیان ولایت ) تشگیل گردید . خادمین صادقیه با کمال افتخار متعهد شدند هر ساله در روز شهادت امام صادق (علیه السلام) از روستای حسن آباد صادق الائمه (علیه السلام) نوق رفسنجان تا جوار آستان مقدس امامزاده جلال الدین اشرف (علیه السلام) این مسیر را پای پیاده در حال اقامه عزای آن حضرت طی نماید و با حرکت خود ضمن تکریم مقام عالی آن حضرت و تجدید میثاق با ولایت یاد و خاطره امام و شهدای صدر اسلام تاکنون مخصوصا شهدای انقلاب و صادقیه ( که در سال ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه قم در حال اقامه عزای صادق و آل محمد (ص) به درجه رفیع شهادت نائل آمدندِ) و همچنین اموات کاروان صادقیه را گرامی بدارند.


الحمدلله با یاری خداوند این کاروان از چهار مسیر حرکت خود را شروع می نماید.
میسر اول: از جامعه القرآن امام صادق علیه السلام و مساجد سه قریه اسماعیل آباد نوق به طرف امامزاده.
مسیر دوم : از سقاخانه فیض آباد، مسجد صاحب الزمان (عج) حسن آباد صادق الائمه (ع) و مساجد سه قریه شمس آباد نوق به طرف امامزاده .
مسیر سوم :سقاخانه جعفر آباد و روستای رحمت آباد و سقاخانه نعمت آباد به طرف امامزاده
مسیر چهارم :جامعه القرآن امام حسن مجتبی علیه السلام و مساجد سه قریه شمس آباد به سمت امامزاده
جوانان هیئتی و مجامع صادقیون در جوار امامزاده برای پذیرایی عزاداران جعفری ایستگاههای صلواتی دائر می نمایند و پس از عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر عزاداران میهمان سفره با برکت امام صادق علیه السلام می باشند .
ما خادمین صادقیه اگر نام شهرمان رفسنجان دارالصادقیون است با کمال افتخار با شنیدن احادیث حضرت صادق الائمه علیه السلامعطر یادش را استشمام نموده و دل به عنایاتش دخیل بسته و چشم به کراماتش دوخته واز جان و دل خدمت اربابمان امام صادق (ع) عرضه میداریم، ای ارباب ما اگر چه قبرت غریب است ما نمی گذاریم قدر و منزلت شما غریب بماند. اگر قبرت ضریح و بارگاه ندارد قلب ما حرم شماست اگر در کنار قبرت وهابیت مانع عزاداری و اظهار ارادت می شود ما روستایی را به نامت مزین و کاروانی را برایت تشکیل دادیم که رسما عهده دار مراسمت باشد و ناله سرای جعفری و میزبان عزادارانت گردد .
اگر ما نمی توانیم افتخار خادمیت زائرینت را داشته باشیم مدال نوکری و خدمتگذاری برای عزادارانت را بر گردن انداخته و تا آخر عمر از مرده و زنده آنها تجلیل می نماییم .
ای ارباب ما : ما تا خودمان را شناختیم خویش را بر در خانه شما دیدیم ، گوشت و پوست ما به عشق شما روییده است امید صادق و رجا واثق را می خواهیم که در این آخر عمری از ما محافظت بنمایید و ما را از در خانه ات دور نفرمایید.


خوشبختانه مردم شریف رفسنجان برای امام صادق (علیه السلام) از عمق جان خدمت میکنند. وقتی هیئتی از دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برای راه اندازی کاروان صادقیه آمدند آقای میرلوحی (معاون دانشگاه) با استقبال بی نظیر مردم رفسنجان مواجه شد؛ به ما گفتند صادقیه رفسنجان پس از قم در کشور حرف اول را میزند آنچه که ما در دانشگاه امام صادق(علیه السلام) میگوییم اینجا عمل میشود. در جوابشان گفتیم قلب مردم رفسنجان حرم امام صادق (علیه السلام) است. اینجا دارالصادقیون است. امیدوارم که حرکت صادقیه رفسنجان سرزمین دارالصادقیون جهانی شود. خوشبختانه دوستان در این زمینه ها برای امام صادق(علیه السلام) نذوراتی کرده اند جناب حاج احمد حسنی هم قطعه زمینی برای مجموعه نشر فرهنگ امام صادق در دهستان رضوان و تدارک نهار شهادت امام صادق (علیه السلام) اختصاص دادند و دوستان دیگری که اگر نامشان راببرم می ترسم کسی از قلم بیافتد مقداری از زمینه های پسته و درآمد خود را نذر کردند که روز شهادت برای پذیرایی ایستگاههای صلواتی و برنامه وسیعی داریم. بعضی ازمردم رفسنجان به نیابت از امواتشان در تدارک ایستگاههای پذیرایی سهیم میشوند. امیدوارم روزی را ببینیم وقتی در کشور اسلامی ما اسم ایام صادقیه مطرح میشود دلها روانه آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف رفسنجان دارالصادقیون شود.
نیت ما از اول این بود کاروان صادقیه رفسنجان مراسمی شبیه پیاده روی اربعین در کربلا در جوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف پیاده کنیم. چون ارباب ما امام صادق (علیه السلام) هم با پای برهنه بدون عمامه به دستور منصور از پی ابن ربیع کشانیده شده است. . مطمئنم مردم شریف رفسنجان شایستگی خدمتگزاری به ساحت مقدس امام صادق (علیه السلام) را دارند. در صادقیه ۱۳۹۰ ثابت کردند در فصل برداشت پسته مردم یکپارچه کاروان عزای امام صادق(علیه السلام) را همراهی کرده و از تعلقات دنیا دست کشیدند. چند سالی میباشد مردم روستاهای شهرستان زرند در این مراسم شرکت میکنند .
در پایان از یاوریها و پایمردی های بزرگوارانی که به عشق امام صادق (علیه السلام) در روز شهادتش از تعلقات دنیا دست کشیده و کاروان عزای آن حضرت را همراهی نموده سپاسگذاری می نماییم و امید است که اگر بزرگواران از ما لغزشی دیدند به دیده اغماض در ننگرند و از سر بزرگواری از راهنمایی خود داری ننمایند فاستبقوالله الخیرات الی الله مرجعکم”
ضمنا حقیر با فضای مجازی آشنایی نداشتم تا اینکه :در صادقیه ۱۳۹۲ سخنران کاروان ما حاج آقای طباطبایی بودند وقتی برای استراحت به منزل ما تشریف آوردند تلویزیون راجع به مذاکره ۵+۱می پرداخت ایشان به من گفت احمد این ۵+۱ هیچ کاره اند. آن ۵+۱ که همه کاره هستند ۵تن آل عبایند. خواندن حدیث کسا سرنوشت انسان را تغییر میدهد مقام آن بزرگان جای خود دارد. آن قدر جالب از پنج تن تعریف کرد شیفته اش شدم خیلی دلم میخواست آن را حفظ کنم. گفتم اگر بتوانم آن را حفظ کنم ثوابش را هدیه میکنم به مادر اربابم امام صادق علیه السلام. در این اندیشه بودم تا اینکه در اربعین پیاده به کربلا رفتم در نجف در قبرستان وادی السلام کنار مقام امام صادق (ع)توسلی به اربابم جستم . گفتم اگرمرا لایق بدانید من به نیابت از شما هر روز حدیث کسا رامی خوانم و به مادر شما هدیه می نمایم. آن روز عهد بستم اگردر حافظه ام جا بدهی به عهدم وفا میکنم. از آنروز حدیث کسا را چندین مرتبه میخواندم حتی در مجمع عاشقان علی اکبر (ع) جمعه شبها مسجد امام حسین (ع) هم قبل از مراسم میخواندم. بعد از دوماه دیدم یک خط هم نتوانستم حفظ کنم . بعد ازمراسم به آقای حسین ملکی طلبه مخلص و مسئول هیئت بود گفتم به امام صادق (ع) قسم من دیگر نه حدیث کسا میخونم و نه در این مجمع می آیم. چون مرا لایق ندانستد. از روز بعد دیگر حدیث کسا را نخواندم. تا اینکه بعد از یک هفته در شب جمعه در عالم رویا خواب حضرت آ یت الله خوی (ره) دیدم . بعد از اینکه تذکراتی به من داد از من پرسید از چه کسی تقلید میکنی ؟ گفتم:از رهبر سه مرتبه فرمودند: احسنت احسنت احسنت . اگر میخواهی به امام صادق (ع) خدمت کنی از مخارج صادقیه کم کن و در فضای مجازی سایتی را راه بیانداز با نام کاروان صادقیه. و اگر حدیث کسا را می خواهی حفظ کنی ما درحافظه ات قرار میدهیم به شرطی که به عهدو پیمانت پای بند باشید. دستانش را باز کرد. کلماتی از نور مشاهده کردم . مثل تلویزیون آیات قرآن در هنگام قرائت نمایش می دهد.عن عوالم به سند صحیح عن جابر بن عبدالله انصاری از عن فاطمه الزهرا…. از خواب بیدار شدم از حفظ خواندم. تصمیم گرفتم که با یاری خداوند و همکاری دوستم مهندس جوادزینلی کمال آباد در راستای جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجمات فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی سه سایت:
۱٫پایگاه اینترنتی کاروان صادقیه*** http://karevansadeghiye.ir/
۲٫پایگاه مذهبی دارالصادقیون*** http://darolsadeghiyon.ir/
۳٫پایگاه حیا و عفت مادر ارجمند ام فروه (س) *** http://umfarwah.ir/
را در سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) ،راه اندازی نماییم.که وظیفه خود را در قبال احیای اندیشه های والای اهل بیت(علیهم السلام) و حفظ ارزش ها و دفاع از مبانی فکری انقلاب واسلام انجام داده و مطالبی سودمند برای کسانی که جویای حقیقت هستند ارائه نماییم.امیدواریم که خوانندگان عزیز با نظرات سازنده خود محبین صادق الائمه علیه السلام را ، در راستای عمل به وظیفه یاری نمایید. این پایگاهها در راستای جنگ نرم و تبلیغات حرکت کاروان صادقیه در رفسنجان راه اندازی شده است وبیشتر مطالب آن در خصوص توسل وعشق به اهل بیت و احیای اندیشه های والای اسلام ناب محمدی و تکریم مقام عالی ارباب امام جعفر صادق (علیه السلام) می باشد.
. .چه خوب گفته شاعر خوب و افتخار شهر رفسنجان آقای حاج محمد تقی زاده
ما کاروان عاشقیم از پیروان صادقیم
به عشق او دل بسته ایم از قید دنیا رسته ایم
از شهر رفسنجان نظر داریم به سامان بقیع
مولا امام صادق است آنجا میهمان بقیع
باصادقیه گردمی همراه و هم پیمان شوی
همراه ما یکدم بیا تو راهی میدان شوی
تا بر امام عاشقان آن رهنمای شیعیان
آن ششمین ستاره و خورشید رخشان جهان
برسینه و برسر زنیم در ماتم آن پیشوا
روز شهادتش در کاروان همراه ما
تا سیدجلال الدین رویم پای پیاده با فغان
قلب زمین آتش زند این سوز و آه کاروان
ای شیعیان جعفرای عاشقان حیدر
برای قرب داور بیعت کنید با رهبر

انتهای پیام 1395/05/04

مطالب مرتبط: امام صادق (ع) ، اهل بیت (ع) ، خاطرات

نظرات  (۱)

سلام 

جناب من ، دنبالت کردم و اگر حمایت کنی خیلی خوبه.

خیلی اذیت شدم و دو وب بسیار عالی ام را مجبور به حذف شدم. 

یک نگاهی بنداز ، کلا مفید می نویسم. از شعر و تاریخ ، صرف و نحو ، اوزان عروضی و...

بسته‌های صوتی زبان پژوهشی هم بعدا میگذارم. 

 

خلاصه ممنون میشوم.

برایت نظر می گذارم و در خواندن مطالب دیگران فعالم. 

 

پاسخ:
سلام
خداقوت

خوب شما خودت میگی کلا مفید می نویسم !
مفید بودن بیشتر بستگی به مخاطب داره

شما می تونی بگی سعی می کنم مفید بنویسم یا مثبت بنویسم.

به هر حال برات آرزوی موفقیت می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی