سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

اهمیت تبلیغ به‌روز و تاثیرگذار با ابزارهای نوین

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ

دیدار فضلا، طلاب و مبلغین

رهبر معظم انقلاب در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین تبیین کردند:

اهمیت تبلیغ به‌روز و تاثیرگذار با ابزارهای نوین

فضلا، طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه، تبلیغ دین و اهداف دینی را مهم‌ترین وظیفه حوزه‌ها خواندند و با اشاره به لوازم تبلیغ موثر و به‌روز یعنی «شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و برخورداری از روحیه جهادی» تاکید کردند: نسل نوجوان و جوان در مقام صاحبان و سازندگان آینده کشور، باید مرکز توجه تبلیغات خلاقانه و متکی بر شیوه‌ها و ابزارهای نوین باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که در آستانه ماه محرم انجام شد، نیاز کشور به فعالیتهای تبلیغاتی متکی بر تحقیق را بسیار بیشتر از فعالیتهای کنونی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره تبلیغ و ابعاد و ظرایف آن، گفتند: دین خدا در سطح توده‌های مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمی‌یابد.
ایشان با اشاره به اهمیت سنت دیرینه تبلیغ در حوزه‌های علمیه و در سیره علمای بزرگ افزودند: اولویت تبلیغ در میان وظایف حوزه‌ها، پس از تشکیل جمهوری اسلامی مضاعف شده چرا که برپایی نظامی سیاسی متکی بر دین، دشمنی مستکبران با اسلام را افزایش داده است.
رهبر انقلاب ایمان مردم را پایه قوام نظام اسلامی خواندند و گفتند: حفظ نظام و در واقع حفظ ایمان مردم اوجب واجبات است ضمن اینکه تبلیغ در دوره کنونی با انواع و اقسام شیوه‌های متکی بر علم و گسترش ابزارها از جمله اینترنت و هوش مصنوعی (به‌عنوان نمادی از مرحله پسا‌ اینترنت) توسعه فراوان یافته، بنابراین عقل هم حکم می‌کند در مقابل شمشیرهای خون‌ریز تبلیغات دشمنان، تبلیغ را اولویت اول بدانیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علاوه بر گسترش سخت‌افزاری تبلیغات در غرب، پیشرفت در شیوه‌های باورپذیر کردن پیام را از جمله واقعیات امروز خواندند و افزودند: غربی‌ها با استفاده از علوم مختلف از جمله روانشناسی، پیام‌های صد در صد دروغ را به‌عنوان حرف درست، در ذهن مخاطبان جا می‌اندازند.
ایشان هشدار دادند: اگر ما در مقابل تحولات نو به نو در موضوع تبلیغ، غفلت و سستی کنیم دچار استحاله فرهنگی می‌شویم و مانند غرب گرفتار قبح‌زدایی قدم به قدم از گناهان بزرگ خواهیم شد که جبران آن، به آسانی ممکن نیست، همچنان که امام مکرر می‌گفت اگر اسلام در ایران سیلی بخورد تا سالهای سال اثرش باقی خواهد بود.
رهبر انقلاب پس از تبیین اهمیت مضاعف و اولویت موضوع تبلیغ، در بخش دوم سخنانشان در دیدار اساتید، فضلا، طلاب و مبلغان، به بیان نکات و لوازم کاربردی تبلیغ پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شناخت مخاطب را در هرگونه تبلیغ کاملاً ضروری خواندند و با اشاره به افزایش سطح آگاهی‌های عموم مردم از جمله نوجوانان و جوانان گفتند: تبلیغ بدون توجه به سطح فکری و نیازهای مخاطب بی‌اثر خواهد بود.
ایشان کاهش تاثیر حرف و آموزش مستقیم و غیر مستقیم پدران و مادران به فرزندان را یک آفت واقعی دانستند و گفتند: متاسفانه در آشفته بازار انبوه صداهای مختلف در فضای مجازی و تکثر رسانه‌ای، صدای انتقال معارف سنتی و خانوادگی در انزوا قرار گرفته است.
رهبر انقلاب معنای لسان قوم در قرآن را ضرورت توجه به ترکیب فکری و ذهنی مخاطب خواندند و گفتند: اگر مواد و شیوه تبلیغ مناسب با سطح و نیاز مخاطبان نباشد، مبلغ ناموفق خواهد بود.
دومین نکته کاربردی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع تبلیغ به آن اشاره کردند ضرورت پرهیز از موضع صرفاً دفاعی و ضرورت تهاجم به مبانی فکری جبهه مقابل بود.
ایشان برای این کار، شناخت پشت صحنه فعالیت‌های جاری در فضای مجازی و غیر مجازی را لازم دانستند و گفتند: باید دقت کرد که آیا این فعال «تبلیغی – رسانه‌ای – مجازی»، مستقل عمل می‌کند یا پشت صحنه‌ای دارد، که در موارد بسیاری دارد.
رهبر انقلاب جبهه مقابل نظام اسلامی که خود را لیبرال دموکراسی می‌نامد را جبهه‌ای دروغگو و کذاب برشمردند و با اشاره به واقعیات متعدد تاریخ معاصر گفتند: جبهه مقابل ملت ایران، ضد آزادیخواهی و آزاد اندیشی و مخالف هر نوع دموکراسیِ غیر وابسته به مستکبران است و ایستادگی و مبارزه ملت ایران و نظام اسلامی با این جبهه مبارزه‌ای تمدنی و جهانی است.
ایشان اوضاع ملت بی‌پناه و بیچاره اوکراین را شاهدی بر تداوم انگیزه‌های استعماری و چپاولگرانه غرب خواندند و گفتند: مردم اوکراین باید کشته شوند چرا که منافع کمپانی‌های تولید و فروش تسلیحاتی غرب، در ادامه جنگ در اوکراین نهفته است.
رهبر انقلاب آسیب پذیری امروز غرب را بیشتر از همیشه دانستند و گفتند: آمریکا که امام آن را به لقب شیطان بزرگ مفتخر کرد در عرصه‌های مختلف «سیاسی، تقابل با ملت‌ها، تقابل با خود ملت آمریکا، نژادپرستی، اخلاق جنسی، جنایت و بیرحمی» مجموعه‌ای از شیطان صفتی‌ها و شرارت‌ها است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان‌شان دفاع تبلیغی را لازم و واجب برشمردند اما گفتند: نباید خود را در دفاع محصور کرد بلکه باید با دیدن درست واقعیات جهانی و روایت درست آنها، مبانی جبهه دشمن را آماج تبلیغات قرار داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روحیه جهادی را سومین لازمه تبلیغ موثر برشمردند و گفتند: بدون روحیه جهادی، در فهم صحنه یا رفتار تبلیغاتی، خطا رخ می‌دهد اما عنصر مجاهدت در کنار نگاه و کار علمی، تاثیر تبلیغ را تضمین می‌کند.
رهبر انقلاب در نکته‌ای مهم، حضور روحانیت در وسط میدان را کاملاً ضروری خواندند و گفتند: روحانیت اسلام، همیشه امیدوار و پرتحرک و جهادی، در وسط میدان بوده است.
ایشان توجه به نیاز و خوراک فکری همه قشرها از جمله صاحبان فکر و قلم و اندیشه و هنر را در مسائل تبیلغی لازم دانستند و در عین حال گفتند: باید به نسل نوجوان و جوان توجه خاص و ویژه‌ای داشت چرا که فردای کشور متعلق به این نسل است و باید ذهن بدون شبهه، به ساخت آینده بپردازد.
رهبر انقلاب التزام عملی جوانان به اعمال عبادی و اجتناب از گناه را مهم برشمردند و نقش مساجد و هیات‌ها را در این زمینه موثر خواندند.
حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای در همین بحث آباد کردن و احیای مساجد را، امری واجب دانستند و گفتند: نباید مساجد فقط وقت نماز باز باشد بلکه مسجد باید محل رفت و آمد دائم مردم باشد.
ایشان با اشاره به یکی از دیدارهای گذشته خود با اهالی سینما گفتند: گاهی اوقات ما از برخی اقشار توقع زیادی داریم؛ حال آنکه در تهیه معارف و خوراک فکری لازم برای آنها کوتاهی کرده‌ایم.
آخرین نکته‌ای که رهبر انقلاب در این دیدار مورد تاکید قرار دادند ضرورت ایجاد یک کانون عظیم حوزوی (ابتدا در حوزه علمیه قم سپس در حوزه‌های بزرگ دیگر) برای گسترش کمی و ارتقای کیفی و علمی تبلیغات دینی بود.
ایشان ۳ ماموریت برای این کانون بیان کردند: تهیه و تولید مواد تبلیغاتی به‌روز و نوآورانه، تنظیم شیوه های پیشرفته و اثرگذار تبلیغاتی و تربیت موثر به معنای حقیقی کلمه.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: طلاب و مبلّغان با اخلاق‌مداری، مردم‌محوری و استفاده از دانش و ابزار‌های ‌روز، خود را در قبال مسائل جامعه وظیفه‌مند می‌دانند و در زمینه‌هایی چون معیشت، آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از تبعیض، سلامت قضایی و  بهبود وضعیت فضای مجازی همواره کنش‌گر و مطالبه‌گر بوده‌اند.

پایگاه دفتر مقام معظم رهبری

نظرات  (۲)

شما ایران نیستید، شما جمهوری اسلامی هستید، یه رژیم اشغالگر. نه به ایران ربط دارید و نه سنخیتی ایران با شما داره. شمایی که با تمام تاریخ و فرهنگ و پیشینه و آداب و رسوم ملی، میهنی و آیینی ایرانیان مشکل دارید و جز ایدئولوژی خودتون چیزی رو قبول ندارید و به دفعات هم گفتید اوضاع کشورای دیگه براتون مهم تر از ایران و مردمشه، از قبل خودتون اشغالگر بودنتون رو فریاد زدید و نیازی به اثبات از سوی مردم نیست.

کسی از آمریکا دفاع نکرد که فوری هر کی ضد روسیه حرف میزنه رو متهم به غربی بودن میکنی! این حجم غیرتی شدنتون برای عالیجناب پوتین واقعا قابل تامله!

اینکه کشورای دیگه چه کاری میکنن به خودشون مربوطه، من حرفم اینه که ما چرا طرف متجاوز ایستادیم؟

اگه خریده کو پولش؟ اگه پول داده، کجا هزینه شده؟ اگه هزینه شده برای کی و کجا خرج شده که اثرش رو مردم نمی بینن؟ روسیه ای که حتی حاضر نشد از اسپوتنیک های تولید شده در ایران به خود ایران بده، قطعا پولی هم بابت ابزار تجاوز پرداخت نمی کنه! روسیه ای که حاضر نشد قطعنامه تحریمی علیه ایران رو وتو کنه، عاشق چشم و ابروی ماست که بخواد پول بده؟ بابت پادگان نوژه هم پول داد که کاری برخلاف نص صریح قانون اساسی انجام داد و از نوژه به عنوان پایگاه نظامی استفاده کرد؟

اصلا هم بی طرف نیستیم و اینو خیلی خوب میدونی و اتفاقا توی وبلاگ خودت در موردش خبر کار کردی که رهبرتون چه به به و چه چهی راه انداخت و موضع صداوسیما هم که طی این ۲ سال معلومه که حتی نمیگن جنگ و به فرموده سفیر روسیه میگن: عملیات ویژه نظامی! پس خودتو به بلاهت نزن لطفا.

منافقین و طرفداران رجوی ملعون هم اجداد نداشته خودتن، بیخود انگ نزن. هر جا کم میارید یه علامت حاکم بزرگ میتی کومان در میارید و فکر میکنید بحثو بردید! ضمنا رجوی شریک جرم شماها در وضع فعلی مملکته و حتی آخرین گزینه هم برای جانشینی شما نیست چه رسد که اولینش باشه! خودتون هم میدونید ولی بازم اصرار دارید برای رفیق گرمابه و گلستان سابقتون رزومه سازی کنید! داخل کشور یک نفر رو هم حتی پیدا نمیکنی طرفدار اون جماعت لاشخور باشن، پس بکش بیرون از این دری وری محض! اون قدری که تو اون حرومزاده ها رو جدی میگیری، خودشون نمیگیرن!

پاسخ:
بله جمهوری اسلامی افتخار ما است . من در حد عقاید شما نوشتم ایران. ما ایران اسلامی هستیم. ما به اسلام و ایران و جمهوری اسلامی و رهبر عزیزمان افتخار می کنیم. خدا رو‌ شکر که این نعمت ها را به ما داده . واقعا خدا را شکر .‌
---
خب این همه چرت و پرت گفتی چرا جواب سوالمو ندادی ؟! 
گفتم چرا پهپادهای ایرانو می بینی ولی ۴۰ میلیارد دلار و به عبارتی ۶۲ میلیارد دلار کمک های آمریکا به اوکراین رو‌ نمی بینی ؟! اگر تو و امثال تو بی طرف هستید چرا آمریکا و اروپا و ناتو رو متهم نمیکنید و نمی گید چه منافعی در اوکراین دارن؟! 
گیرم که ما طرفدار روسیه هستیم خوبه ؟! مگر ما چقدر کمک کردیم که چشم شما دراومده و در مقابل کمک‌های غربی به اوکراین چقدره ؟! 
بالاخره اگر کسی با جنگ اوکراین مخالف باشه باید با همه عوامل آن و با هرکس به اندازه سهم خودش مخالفت کنه !
حالا داری بحث میکنی چرا اسم اجداد میاری ؟! من تا هفت پشتمو میشناسم و یک نفر بی نماز و بی اعتقاد توی اونا نبوده و نیست. 
ضمنا منافق فقط مریم رجوی و دار و دسته اش نیستند. شماها دقیقا منافقید و اگر از این نفاق دست برندارید خداوند شما رو هم مثل اونا در دنیا و آخرت رسوا می کنه و به خواری و ذلت میندازه. 
 فردا نگی نمی‌دونستم و کسی بهم نگفت. 
منافق یعنی کسانی که به ظاهر مسلمانند ولی در عقیده و باطن ضد اسلام عمل کنند و حرف می زنند. خب شما غیر از این مدل هستید؟! 

فعلا که پهپاد و موشکای شما و کره شمالی داره تو اوکراین جولان میده و جون مردم اوکراین رو می گیره! نفع شما بیشتر از هر کسی در این جنگه!

پاسخ:
اگر ما ایران هستیم پس شما کی هستید ؟! منافق و سربازان یونیفرم پوش آمریکا و اسرائیل.
شماها گوش به حرف شبکه های ماهواره ای و رسانه ای معاند و دشمن هستید و لذا حرف حق را نمی توانید ببینید یا بفهمید.
جمهوری اسلامی ایران که در جنگ اوکراین کاملا بیطرفه . کره شمالی هم به ما ربطی نداره . 
اما گیرم که تو راست می گی خوبه . یعنی موشک ها و پهپادهای ما در اوکراین هستند. پس چرا موشکها و جنگنده های فوق پیشرفته آمریکا و ناتو رو نمی تونید ببینید. کور هستید . مثل اون داستانی که علف های یه طرف جاده رو میدید شماها هم فقط یه طرف جنگ رو می بینید. نمی گید که آمریکا و اسرائیل و بقیه ناتو در اوکراین چه می کنند؟!  نمیگید که اونها چه نقشی در این جنگ دارند و چه منافعی بهشون میرسه . یعنی خبر ندارید یا نمی خواید که بدونید؟!!!

برای نمونه: 

پنتاگون: کمک به اوکراین بر صنایع نظامی آمریکا فشار وارد می‌کند

نگاهی به مقیاس کمک‌های مالی بی‌سابقه آمریکا به اوکراین + نمودار

کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین به ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافت + کمک های انگلیس

بر فرض که پهپادهای ما در جنگ اوکراین استفاده شده باشند روسیه از ما خریده نه اینکه به او کمک تسلیحاتی کرده باشیم. یعنی معامله بوده.
ولی اینها هر روز طبق خبرهای خودشون کمک های بلاعوض و بسته های کلان جنگی و نظامی برای اوکراین می فرستند ؟!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی