سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

شیخ حسین نواب

امام جمعه بروجرد در دوران پرافتخار دفاع مقدس که بارها به جبهه ها عزیمت کرد. 

امام جمعه قائم‌شهر در سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ حسین نواب، امام جمعه قائم‌شهر در سانحه تصادف رانندگی در جاده قم - کاشان به دیار باقی شتافت. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مرحوم حجت‌الاسلام نواب از سال 1375 امامت جمعه شهرستان قائم‌شهر را به عهده داشته و در برگزاری چند کنگره و یادواره بزرگداشت علما و بزرگان حوزه پیشگام بوده است. وی در دوران این مسؤولیت، با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود موجبات نشر و احیای فرهنگ اسلامی را در قائم شهر فراهم کرد. گفتنی است ایشان پس از انقلاب علاوه بر نمایندگی‌های اولین دوره مجلس شورای اسلامی، مدتی نیز امامت جمعه شهرستانهای رامهرمز و بروجرد را بر عهده داشته است. مراسم تشیع آن مرحوم فردا سه‌شنبه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.  ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ شمسی 

ایسنا ‌

https://www.isna.ir/news/8205-11561

خطبه های نماز جمعه قائم شهر آیت الله معلمی 07خرداد 1395

خدا رحمت کند مرحوم حجّة الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین نواب ، امام جمعه ی قبلی قائم شهر ؛ اقدام کرده بود برپایی یک کنگره برای تبیین مقام علمی این شیخ بزرگ (علامه طبرسی-ره)، این انسان ارزشمند ، این انسان ولایی ، الهی ؛ یعنی واقعا خدا را به معنای صحیح بندگی کرده بود . ارادتش را به اهل بیت ، تولّی خودش را نشان داد با جمع آوری کتاب احتجاج . یک اثر ماندگار از اخلاص او ؛ فضای این بقعه ، یک فضای معنوی ، و یک فضای ارزشی است ، از پشگاه خدای منان برای روح این مرد بزرگ ، و برای همه ی عالمان خدمتگزار ، برای امامان جمعه ی پیشین ، مرحوم آقای نواب ، مرحوم حجّة الاسلام والمسلمین حاج آقای روحانی زاده ، طلب رحمت و رضوان از خدای رحمان داریم ، نثار ارواحشان باشد صلواتی هدیه فرمایید . منبع

حاج شیخ حسین نواب هنگام اعزام به جبهه با رزمندگان اسلام

حاج شیخ حسین نواب هنگام اعزام به جبهه با رزمندگان اسلام

آیین سالگرد وفات "علامه قطب راوندی" در کاشان برگزار شد

در کتاب "کاوشی در زندگانی علامه فضل بن‌الحسن بن فضل طبرسی"تالیف مرحوم حجت‌الاسلام "حاج شیخ حسین نواب" نوشته شده است: مرحوم" محدث قمی" از قول علامه "محدث نوری" در مورد شخصیت قطب‌الدین راوندی نقل کرده "فضایل و مناقب و ترویج او از مذهب به انواع تالیفات اظهر و اشهر آن است که ذکر شود، همچنین ایشان دارای طبع لطیف و ذوق سرشاری بوده است که تاریخ نگاران از ذکر بعضی از اشعار او غفلت کرده‌اند.

منبع و اصل خبر : ایرنا

روزنامه کیهان

هفتمین یادواره علامه طبرسی صاحب احتجاج در قائم شهر برگزار شد (1385)

قائم شهر- خبرنگار کیهان:
    هفتمین یادواره علامه فقید طبرسی صاحب کتاب ارزشمند احتجاج در جوار زادگاه و مرقد آن عالم جلیل القدر در قائم شهر برگزار شد.
    در این یادواره که به پیشنهاد و ابتکار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین نواب امام جمعه سابق قائم شهر و با موافقت و عنایات رهبر معظم انقلاب از سال 79 هر ساله برگزار می شود، شخصیت علمی و فقهی و کلامی علامه طبرسی با حضور علما و اندیشمندان و علاقه مندان به ولایت فقیه تبیین و تجلیل می شود.
    حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران با تشریح ویژگیها و خدمات جاودانه علامه ابومنصور احمد علی بن ابی طالب طبرسی، علما را وارثان به حق پیامبران الهی دانست که به عنوان سنگرداران و پناهگاه مردم، همواره هدایت مردم به سوی نور را از انبیا به ارث بردند.
    وی، علامه طبرسی را بنیانگذار نهضت استدلال، منطق و مجادله در عصر خفقان قرن پنجم و ششم هجری نام برد که با نوشتن کتاب ارزشمند احتجاج و نقل روایات پیامبر عظیم الشان به احیاء آثار مناظر و بحث و گفت وگو و روشنگری پیامبر اسلام در برابر مخالفان و دشمنان پرداخته است.
    دادستان دادگاه ویژه روحانیت استان تهران با اشاره به خدمات ماندگار مرحوم نواب امام جمعه فقید قائم شهر، وی را احیاکننده نام و آثار علمای بزرگ جهان اسلام دانست که با برگزاری کنگره های متعدد علمی و فقهی آیت الله العظمی بروجردی، علامه طبرسی، صاحب احتجاج و علامه طبرسی صاحب مجمع البیان سهم ماندگاری در تجلیل و معرفی علمای صاحب نام اسلام و مکتب تشیع داشته و نهایتا در این هدف مقدس و در تدارک برپایی کنگره علامه قطب راوندی از شاگردان ممتاز علامه طبرسی صاحب احتجاج بوده اند که در مسیر کاشان به قم بر اثر سانحه رانندگی به دیار معبود شتافت.
    علامه ابومنصور احمدابن علی بن ابی طالب طبرسی از علمای قرن پنجم و ششم هجری قمری، دارای کتابها و آثار ارزشمندی چون «احتجاج»، «فضایل الزهرا»، «تاریخ الائمه» و «مفاخر الطالبیه» است که همواره مورد توجه و استفاده حوزه های علمیه و دانشمندان جهان تشیع قرار گرفته و می گیرد.
   
  منبع: روزنامه کیهان، شماره 18562 به تاریخ 19/4/85، صفحه 13 (اخبار ورزشی)

العلماء باقون مابقی الدهر .

علما و دانشمندان دینی باقی هستند تا زمانی که روزگار باقی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی