سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

آرزوهای پس از مرگ

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۲:۴۷ ب.ظ

اصحاب امام حسین علیه‌السلام |

🔆  آرزوهای پس از مرگ
۹ آرزویی که انسان های کافر و گناهکار بعد از مرگ می‌کند و در قرآن ذکر شده است:
1⃣ یَا لَیْتَنِیٖ کُنْتُ تُرَابًا؛ 
انسان کافر گوید ﺍی ﮐﺎﺵ خاک می‌بودم و این عذاب را نمی‌دیدم. 
(ﺳﻮﺭه نبأ‏، آیه ۴۰)
2⃣ یَا لَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیَاتِیٖ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود توشه ای پیش می‌فرستادم.(سوره فجر، آیه ۲۴) 
3⃣ یَا لَیْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ کِتَابِیَهْ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم به من داده نمی‌شد. 
(ﺳﻮﺭه حاﻗﺔ، آیه ۲۵)
4⃣ یَا وَیْلَتَىٰ لَیْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ فلان انسان بدکار را به دوستی نمی‌گرفتم.
‏(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۸) 
5⃣ یَا لَیْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ؛ 
ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را می‌کردیم. ‏
(ﺳﻮﺭه أﺣﺰﺍﺏ، آیه ۶۶) 
6⃣ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ در زندگی راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را دنبال می‌کردم. ‏
(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۷)
7⃣ یَا لَیْتَنِیٖ کُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِیماً؛
افراد منافق بعد از دیدن پیروزی مجاهدان می گویند : ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها می‌بودم و حال کامیابی بزرگ حاصل می‌کردم. ‏
(ﺳﻮﺭه نساء، آیه ۷۳)
8⃣ یَا لَیْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِکْ بِرَبِّی أَحَدًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمی‌آوردم.
‏(ﺳﻮﺭه کهف، آیه ۴۲)
9⃣ یَا لَیْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُکَذِّبَ بِآیَاتِ رَبِّنَا وَنَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِین؛
ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی‌های رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم‏. 
(ﺳﻮﺭه أﻧﻌﺎﻡ، آیه ۲۷)
اینها آرزوهایی هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم.
والعاقبة للمتقین

نظرات  (۱)

۳۱ شهریور ۰۰ ، ۲۰:۴۷ سلمان فارسی

تشکر از گردآوری شما

پاسخ:
سلام
من هم نقل کردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی