سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

عیدالزهرا
 آیا برگزاری جشن نهم ربیع الاول یا همان عیدالزهرا صحیح است ؟

عید الزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت می‌تواند باشد:
نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر امام زمان(عج) است، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده، سالروز قتل عمر بن خطاب است.
اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده می‌شود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن می‌گیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند، اما در عین حال هیچ گونه توصیه‌ای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم.
دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر، نهم ربیع الاول است، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه ترور شد. پس از سه روز درگذشت. بنابر این او در اواخر ذی الحجه درگذشته است.  وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقد دلیل معتبر است. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. على بن حسین مسعودى و یعقوبی ، دو تن از مورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت بر همین عقیده بوده اند . (۱)
شیخ مفید در کتاب « مسار الشیعه » آورده است:
در روز بیست و ششم ذی الحجة سال ۲۳ هجری عمر بن خطاب مجروح گردید و در بیست و نهم ماه درگذشت.(۲)
هم چنین شیخ ابراهیم بن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است:
باید دانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است . این مطلبی است که صاحبان کتاب های »، « « طبقات »، « مسار الشیعه »، و ....بر آن تصریح نموده اند، بلکه اجماع مورّخان شیعه و اهل تسنن نیز بر این است.(۳)
اما شادمانی کردن و گرفتن جلسان شادی برای قتل عمربن خطاب( فارغ از این که در چه تاریخی روی داده باشد ) ، صحیح نیست:
نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در دوران ائمه معصومین نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند، گزارش نشده است. شیعیان نیز چنین برنامه‌ای نداشته‌اند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل بیت با آنان برخورد می‌نمودند. همچنین این کار توسط مراجع بزرگ تقلید شیعه نهی شده و توهین به بزرگان اهل سنت را جایز نمی دانند .
برگزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه ائمه اهل بیت (ع) است.
در شرایط فعلی که اسلام بیش از همه زمان‌ها نیاز به اتحاد و انسجام مسلمانان دارد ، شایسته نسیت که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه اختلافات را گسترده‌تر و فاصلة میان مسلمانان را بیشتر نماییم.
وحدت و انسجام اسلامی از برترین نعمت‌های خدادادی است، همان گونه که امیرالمؤمنین(ع) فرمود: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایة آن زندگی کنند . به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است.(۴)
برپایی چنین جلساتی با هر عنوان، آتش دشمنی اهل سنت را برمی‌افروزد. آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا می‌دارد که این قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست.

مطالب مرتبط: ربیع الاول ، حضرت فاطمه زهرا (س)، امام زمان (عج)

پی‌نوشت ها‌:
۱. مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسین مسعودى‏، ج ۲، ص ۳۲۱؛ تاریخ یعقوبی، یعقوبی(متوفی ۲۸۴)، ج ۲، ص ۱۵۹؛ الطبقات الکبرى‏، ابن سعد کاتب واقدى‏، ج ۳، ص ۲۵۸، ناشر: دار الکتب العلمیة، مکان نشر: بیروت‏، سال چاپ: ۱۴۱۸، نوبت چاپ: دوم‏ ؛ تاریخ مدینه، ابن شَبّه نمیری(متوفی ۲۶۲)، ج ۳، ص ۸۹۵ و۹۴۳ ؛ تاریخ خلیفه بن خیاط، خلیفه بن خیاط عصفری(متوفی ۲۴۰)، ص ۱۰۹؛ أخبار الطِوال، ابوحنیفه دینوری(متوفی ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاریخ کبیر، بخاری(متوفی ۲۵۶)، ج ۶، ص ۱۳۸؛ المصنف، ابن أبی شیبه کوفی(متوفی ۲۳۵)، ج ۸، ص ۴۱ ؛ أخبار الطِوال، ابوحنیفه دینوری(متوفی ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاریخ طبری، طبری(متوفی ۳۱۰)، ج ۳، ص ۲۶۵؛ طبقات الکبرى، محمد بن سعد(متوفی ۲۳۰)، ج ۳، ص ۳۶۴ ؛ أنساب‏الأشراف، بلاذرى (متوفی ۲۷۹)، ج‏۱۰، ص۴۳۹ ؛  اُسدالغابه، ابن اثیر(متوفی ۶۳۰)، ج ۴، ص ۷۷ ؛ شرح نهج‌البلاغه، ابن أبی الحدید(متوفی ۶۵۶)، ج ۱۲، ص ۱۸۴ .

۲. مسار الشیعة (المجموعة)،الشیخ المفید، ص ۲۳ .
۳. المصباح، کفعمی، ص۵۱۱.
۴. نهج البلاغه خطبه ۱۹۲.

ارسال شده توسط پاسخگو در ۱۳۹۳/۱۰/۶ - ۱۸:۲۲

منبع : شهر سوال

http://www.598.ir/files/fa/news/1394/8/9/94879_480.jpg

جشن‌های مجعول و غیراخلاقی به مناسبت نهم ربیع الاول با چند عنوان و هدف صورت می‌گیرد؟ ریشه‌های حقیقی این قشر خاص در کجاست و آیا استدلالات آنان از ارزش محکم دینی برخوردار است؟

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ در ایامی که بین مسلمانان "هفته وحدت" نامگذاری شده، برخی در هفته منتهی به نهمین روز ماه ربیع الاول به همراه نسبتی که به این روز می‌دهند، توجهی خاص به آن داشته و مجالسی را در آن تشکیل می‌دهند. در این یادداشت به کم و کیف این مجالس می‌پردازیم.
در اعترافات جنایتکار وهابی "عبدالمالک ریگی" معدوم آمده است:
«در شب‌ قبل از عملیات‌ها، وقتی بعضی افراد کم‌انگیزه بودند، فیلم مجالس توهین به مقدسات اهل سنت از قم و اصفهان و... را پخش می‌کردم. نیروها بعد از دیدن و شنیدن این جشن‌ها و توهین و تحقیر در آن، برای انجام عملیات مشتاق می‌شدند... البته عوامل آمریکایی در دیداری که با یکی از دوستانم در دبی داشتند، بارها به ما قول مساعدت در آزادی اعضای گروهمان و ادامه سرریز کمک‌های مالی و نظامی داده بودند. همچنین قرار بود یک پایگاه امن و مجزا در افغانستان و نزدیک مرز ایران به ما داده شود.»
*** از ریشه‌ها تا خرافات مجعول؛ در مجالس نهم ربیع الاول چه خبر است؟
یک جعل تاریخی
در توصیف علت و بهانۀ برگزاری این قبیل جشن‌ها جالب است بدانیم در کتب معتبر، تاریخ قتل "عمر بن الخطاب"، اصلاً این تاریخ نیست. تاریخ قتل عمر بن خطاب 26 یا 27 ذی‌الحجه سال 23 هجری ذکر شده است. شیخ مفید ضمن تأیید این تاریخ، درباره تاریخ 9 ربیع الاول (ابن ادریس در کتاب سرائر) می‌گوید که واقعۀ ذکرشده در این تاریخ خطاست و روایت "احمد بن اسحق" سند کامل و متصلی ندارد (در اصطلاح فقهی: مرسل می‌باشد).
محققان تاریخ معاصر از جمله رسول جعفریان نیز اثبات می‌کنند که شهرت قتل خلیفه دوم اهل سنت در این روز، از زمان صفویه آغاز شده  و قبل از آن چنین مراسمی مطرح نبوده است.
با وجود این مطلب، برفرض هم که این تاریخ درست می‌بود و واقعاً مرگ خلیفه دوم اهل سنت در 9 ربیع الاول اتفاق افتاده بود؛ معیار ما برای اهمیت مسئله و تکلیف در عملکرد چیست؟ رفتار اهل بیت (ع) و کلام قرآن یا تشخیص افراد و عرف سنتی یک قشر خاص؟
آیا جایز است احکام و دستورات متعدد، محکم و قطعی شریعت مثل حفظ آبروی مسلمان، حفظ حیا و عفت کلام، رعایت حدود الهی مثل حرمت  تمسخر دیگران، حرمت فحاشی و... در مقابل یک قول ضعیف با عنوان "رفع القلم" (روزی که در ان گناهی نوشته نمی‌شود) نادیده گرفته شود؟
دکتر مجید معارف در کتاب «تاریخ عمومی حدیث» آورده‌اند در حقیقت کتاب «بحار الانوار» یک جمع آوری عظیم از احادیث و کتب گذشته شیعی می‌باشد که مرحوم علامه مجلسی برای ماندگار ماندن میراث حدیثی به آن اقدام کرده‌اند تا از گزند حوادث مصون بماند. خود ایشان هم به این مساله  اشاره می‌کنند، چون هدف ایشان بررسی و تمییز صحت و سقم روایات نبوده است.
بنابراین کسانی که به روایات استناد می‌کنند باید هوشیار باشند صرف این که روایتی در این کتاب موجود باشد، به معنی تایید آن نیست و چنین ادعایی هم نشده است، همانطور که مواردی وجود دارد که ضعیف بودن حدیث نقل شده واضح و مورد اتفاق علما در علم حدیث است.
شاد کردن دل حضرت زهرا (س) (عیدالزهرا)!
غزالی "سبّ " را اینطور تعریف می‏کند که "سبّ عبارت است از گفتن چیزهای زشت با جمله‌‏های صریح و بی‌پرده و بدون کنایه و رمز، بیشتر درباره عمل جنسی و آنچه بدان مربوط می‏‌شود می‌‏آید."
سبّ، دشنام،‌ لعن و ناسزا تقریباً جزء لاینفک این قبیل جشن‌هاست. اما نگاهی اجمالی به سیرۀ ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهد که حضرات معصومین (ع) حتی در خصوصی‌ترین جلسات به بدترین دشمنانشان هم نه دشنام گفته و نه به ناسزاگویی توصیه کرده‌اند؛ بلکه بالعکس خصلت بارز ائمه اطهار (ع) حیا، پاکدامنی و بزرگواری در مقابل حتی متخاصم‌ترین دشمنانشان بوده است، چه در زمانی که در رأس قدرت بودند و چه زمانی که قدرت حکومتی نداشتند.
در این جشن‌های مثلاً شاد و مذهبی، شعرها، حرکات و رفتارهای بعضاً مستهجن،‌ رکیک و دون شأن اهل بیت (ع) برپا می‌شود، آن هم به نام شاد کردن دل حضرت صدیقه طاهره (س)؛ گویی داغی که از شهادت مظلومانه دختر نبی اکرم (ص) بر دل شیعیان نهاده شده، فشارهایی از جنس عقده‌های بشری است که قرار است در چنین مجالسی جبران و تخلیه شود!
امام حسین علیه السلام در دشوارترین شرایط جز کلام حق و نیکو بر زبان نیاورده و حتی کلمه‌ای دشنام یا سخنی به دور از حق نفرمودند. اساساً اتمام مکارم اخلاق عنوان شده و حرکات سخیف و زشت با هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) سازگار نیست. پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «لاتسبوا الناس فتسبوا العداوة منهم» به مردم فحش و ناسزا نگویید که از آنان عداوت و دشمنی خواهید دید.
خدای متعال در آیه 108 سوره انعام به مسلمانان امر می‌کند که «حتی به مقدسات بت‌پرستان دشنام ندهید، نباشد که در مقابل، آن‌ها نیز از روی تعدی و جهل به مقدسات شما بی‌احترامی کنند.»
بدیهی است بی‌حرمتی، سبّ و دشنام‌گویی به شخصیت‌های مهمِ صاحبان یک عقیده، موجب انگیزش بیشتر طرف مقابل از روی تعدی و جهل برای مقابله‌ به‌ مثل و پاسخ توهین‌آمیز می‌شود و خشم و نفرت پراکنده می‌سازد.
از سیره امیرالمؤمنین علی (ع)، سخنان ایشان در نهج‌البلاغه و رفتار حضرت با دشمنان و اسرای جمل، همچنین از توصیه‌های امام صادق (ع) به اقامه نماز همراه اهل سنت یا صدها مصداق خرد و کلان دیگر گرفته تا ده‌ها توصیه به حفظ وحدت مسلمانان در برابر کفار، هیچ دلیل دیگری جز تندروی و بی‌بصیرتی در آینۀ مراسم سب و دشنام‌گویی در نهم ربیع الاول به ذهن برنمی‌آید.
امام رضا علیه السلام می‌فرمایند: «با رفتار خودتان زینت برای ما باشید، نه مایه خجالت و شرمندگی ما.»
آیا چنین رفتارهایی باعث زینت خط اهل بیت (ع) است؟ آیا انجام این کارها حاصل معرفت است؟ اگر این قبیل مراسم واقعاً از روی دوستی خاندان نبوت بود، به حرام، بی‌ادبی و بی‌حیایی آلوده نمی‌شد. آیا قلب حضرت زهرا سلام الله علیها که تجسّم حیا و عفت بودند با این حرکات شاد می‌گردد یا خون به دل ایشان می‌شود؟
نمی‌توان انتظار داشت کودکان و نوجوانانی که در این گونه جمع‌ها حضور دارند و شاهد ماوقع هستند، در سنینی که هر بذری بر سیرت پاکشان به منزله درختی در بزرگسالی‌شان است، تربیت اسلامی را با حیا و ادب بیاموزند. چه بسا همین کودک، بنا به فطرت پاک خود قبح رفتارهای زشت و به دور از حیا را درک می‌کند و تأسف‌بارتر آنکه با یادآوری آن‌ها در بزرگسالی، گمان کند مبنای بقیه باورهایش هم به همین پوچی است؛ و این چنین با پایین آوردن ارزش‌های مکتب تا نازل‌ترین سطح، پایه اعتقادات او سست خواهد شد.
*** هشدارهای علما و مراجع
رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود شرعاً حرام اکید است.
آیت الله سیستانی: ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست.
آیت الله بهجت (ره): کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست... چه بسا این جشن‌ها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آن‌ها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. "
علامه عسگری (ره): ما در میان خود خوارج هم داریم، کسانی که اصول عقاید آن‌ها مبتنی بر تکفیر  همه مسلمانان است. کسانی که تنها خود را مسلمان می‌دانند و جز خود همه را مشرک می‌پندارند.
آیت الله شبیری زنجانی: جای تأسف است  که می‌بینیم جریاناتی این فاصله را زیاد می‌کنند.
       آیت‌ الله وحید خراسانی در درس خارج فقه، با نهی از بی‌احترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.
آیت‌ الله نوری همدانی نیز می‌نویسند: چیزی به عنوان رفع القلم در روز به خصوصی نداریم و مسلمانان باید از تفرقه بپرهیزند و از هر چیزی که موجب وهن مذهب می‌باشد جداً اجتناب نمایند.
آیت‌ الله مکارم شیرازی در پاسخ خود به این استفتا مرقوم فرمودند: اولاً روایتی با عنوان رفع القلم در آن ایام مخصوص در منابع معتبر نداریم و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد که نیست مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست.
آیت‌ الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست.
آیت‌ الله موسوی اردبیلی: مؤمنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می‌شود اجتناب کنند.
در اردیبهشت‌ماه 93 خبری مبنی بر نگرانی و هشدار سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره برخی کانال‌ها و تبلیغات آن در قم منتشر شد. سپس 12 مردادماه وزارت اطلاعات اعلام کرد دفا‌تر چند شبکه ماهواره‌ای در ایران را پلمب و عوامل آن را دستگیر کرده است. شبکه‌های «امام حسین»٬ «سلام»٬ «ابالفضل العباس»٬ «مدرسه جهانی امام صادق»٬ «بقیع»٬ «مرجعیت» و «الانوار» ۱ و ۲ شبکه‌های مذهبی‌ای بودند که دفا‌تر آن‌ها پلمب شد.
این وزارتخانه فعالیت شبکه‌های فوق را در جهت "ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام و تخریب وجهه تشیع" اعلام کرد، همچنین تعطیلی دفا‌تر این شبکه‌ها را مقدمه‌ای برای برخورد شدید با برنامه موسوم به "عید‌الزهرا" ارزیابی کرد که از سوی حامیان صادق شیرازی در ایران ترویج می‌شد. پیشینه معلوم‌الحالِ برگزارکنندگان این مراسم یعنی آخوندهای انگلیسی‌تبار مانند صادق شیرازی، انجمن حجتیه و... به خوبی تبیین‌کننده اهدافی است که ادعا می‌کنند.
*** قطره قطرۀ خون‌های ریخته شده بهای یک تفریح دون‌اخلاق
 
برائت و تبری جزء فروع دین است، پس باید در خود دین تعریف شده و آداب آن توضیح داده شود. در زیارت عاشورا که اوج تبری از دشمنان اهل بیت (ع) است می‌خوانیم: "اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد" یعنی در لعن دشمنان دین و کسانی که حق پیامبر و آل ایشان را گرفتند از خود ائمه الگو می‌گیریم، نه از جریان‌های التقاطی و انحرافی.
به نظر می‌رسد به جای این افعال بی‌پایه و مخرب، با بیان واقعیت‌های تاریخ، عظمت و حقانیت ائمه اطهار (ع) روشن می‌شود و اثبات راه ایشان با کاری خلاف روش و سیره  آن‌ها امکان‌پذیر نیست.
در دنیای امروز که از هر مجلسی فقط با یک تلفن همراه، می‌توان انواع تصاویر و صوت و فیلم ذخیره کرد، قطعاً موجب وهن شیعه است که رفتارهای سخیف و نازل، به نام شیعی‌گری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. علاوه بر این، چنانچه در ابتدای یادداشت نیز آمد، پخش امثال همین مجالس تبدیل به چماقی در دست تروریست‌هایی امثال گروهک ریگی و عناصر وهابی شده و بی‌گناهان بسیاری را به همین بهانه‌ها می‌کشند.
آیا گوینده این حرف‌ها  جسارت مقابله با این اقدامات وحشیانه تروریست‌ها در سیستان را دارد؟
آیا دینداری وی به برگزاری جشن نهم ربیع و خوشگذرانی و تفریح  به قصد کسب ثواب و اعلام برائت (!) ختم می‌شود؟
آیا برایش اهمیتی دارد که در نتیجه بازتاب این مجالس در سایت‌های اینترنتی، یک شیعه بی‌گناه را در هر نقطه از دنیا سر ببرند؟
آیا تشویق‌کنندگان و برگزارکنندگان این مراسم می‌توانند جلوی این نتایج را بگیرند؟ یا منکر آن‌ها شوند؟
آیا پاسخگوی قطره قطرۀ خون‌های ریخته شده خواهند بود؟
اگر اینقدر غیرت و حمیت شیعی دارند و داعیه‌دار برپایی شعائر مکتب هستند چرا دم از مقاومت نمی‌زنند؟
به تعبیر امام خمینی (ره) "اسلام آمریکایی" ایجاب می‌کند که قشر معدودی به نام تشیع، به دشنام‌گویی به مقدسات سایر مسلمانان بپردازند و هیچ موضعی در قبال دشمنان حال حاضر ائمه اطهار (ع) نداشته باشند.
یادداشت از طاهری
http://media.jamnews.ir/Original/1396/09/06/JamNewsImage20403377.jpg
http://s5.picofile.com/file/8108166284/IMG_20140107_WA0001.jpg
http://www.yeknet.ir/sites/default/files/media/image/13941001000032_photol.jpg

مطالب مرتبط: ربیع الاول ، حضرت فاطمه زهرا (س)، امام زمان (عج)

نظرات  (۱)

۰۲ مهر ۰۲ ، ۲۰:۱۵ شیعه رافضی

اولا خجالت بکشید بابت جعل کردن سخن از سوی اشخاصی مانند آیت الله سیستانی و آیت الله بهجت.

دوما هیچ کس بین مسلمانان اختلاف نمی اندازد تا به حال چنین چیزی دیده نشده ما به ابابکر و عمر و عثمان و اهل تسنن لعن می کنیم که این ها هم کافر مطلق هستند نه مسلمان. 

سوما لعن در تمام روایات شیعه نقل شده. از حضرت زهرا سلام الله علیها تا تمام ائمه که فرموده اند ما بهد از هر نماز از جای خود برنمی خیزیم مگر اینکه این سه نفر را لعن کنیم. حتی در زیارت عاشورا که مثال زدید آمده الهم خص انت اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد ثم العن الثانی و الثالث و الرابع. یعنی عمر و ابابکر و عثمان و معاویه

پاسخ:
اولا علیک سلام 
بعد بجای این همه عصبانیت و توهین ، بهتر بود سخن خودتان را با دلیل بیان کنید .
در مورد سخن آیت الله بهجت و آیت الله سیستانی تحقیق می کنم. 
اما سخنان رهبر معظم انقلاب که هم رهبر و هم مرجع ما هستند که واضح و روشن بیان کردند موجود است . آن را که نمی تواند انکار کنید ! 
در مورد زیارت عاشورا هم چند لعنت دارد که قابل تعبیر هستند و هر کسی تعبیر خودش را دارد. 
به هر جهت لعن علنی و آشکار منع شده و ما باید رعایت کنیم.‌
وحدت شیعه و سنی تا ظهور امام زمان عج ان شاءالله 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی