سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

دعا برای خلاص شدن از همسایه بد سریع الاثر

شنبه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶ ب.ظ

دعای دفع دشمن و همسایه بد

دعای عظیم برای خلاص شدن از همسایه بد سریع الاثر

اگر همسایه اے دارید ڪه براے شما مشڪلات ایجاد میڪند و باعث دردسر شما میشود و شما از این همسایه در عذاب هستید. روز دوشنبه و چهارشنبه بعد از نماز عشاء دو رڪعت نماز حاجت بخوانید و بعد از نماز دعاے زیر را هفت بار بخوانید:

یا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ أَذْلَلْتَ بِعِزَّتِکَ جَمیعَ ما خَلَقْتَ إِکْفِنی شَرَّ (فُلان ابن فلانة) بِما شِئْتَ

در قسمت فلان نام فرد را بگویید و نام مادرش را و اگر نام مادرش را بگویید بهتر است و اگر هم نام مادرش را ندانید نام شخص را بگویید و بعد بگویید همسایه ضلع (ببینید ڪدام سمت است شمالی یا جنوبی یا شرقی یا غربی) و بعد از انجام ڪار . دو رڪعت نماز براے امام زمان(عج) بخوانید و 51 صلوات هدیه به آقا ڪنید.

(فلانی ابن فلانه )

خواندن سوره کوثر هم مفید است ان شاءالله.


دعا برای همسایه بدزبان

برای بستن زبان همسایه ی بد خود این دعا زبان بندی فوری است و می توانید آیه شریفه زیر را هفت مرتبه بر یک سنگریزه بخوانید و فوت کنید و به طرف همسایه ی بد خود بیندازید ، به اذن خداوند تبارک و تعالی ، زبان همسایه ی بدتان بسته می گردد .

وَ مَن لَّمْ یُؤْمِن بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ فَإِنَّا أَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ سَعِیرًا .(سوره مبارکه فتح ، آیه 13)

قواعد خواندن دعا : در هنگام تلاوت دعای زبان بند وضو داشته باشید و بدنتان در پاکی و طهارت کامل باشد. فقط در امر حلال استفاده کرده و دقت کنید فردی که دعا را برای او به کار می برید مستحق این دعا باشد.


دعای سمات که معمولا در عصر جمعه خوانده میشود جملاتی دارد برای دفع شر همسایه بد و هر انسان بدی که خواندنش مفید است ان شاءالله

آخر دعای سمات :

پس حاجت خود را ذکر مى‏کنى و مى‏گویى:
اللهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الدُّعَاءِ وَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ الَّتِی لا یَعْلَمُ تَفْسِیرَهَا وَ لا یَعْلَمُ بَاطِنَهَا غَیْرُکَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ لا تَفْعَلْ بِی مَا أَنَا أَهْلُهُ وَ اغْفِرْ لِی مِنْ ذُنُوبِی مَا تَقَدَّمَ مِنْهَا وَ مَا تَأَخَّرَ وَ وَسِّعْ عَلَیَّ مِنْ حَلالِ رِزْقِکَ وَ اکْفِنِی مَئُونَةَ إِنْسَانِ سَوْءٍ وَ جَارِ سَوْءٍ وَ قَرِینِ سَوْءٍ وَ سُلْطَانِ سَوْءٍ إِنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِیرٌ وَ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلِیمٌ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ


پس حاجت خود را ذکر می‌کنى و می‌گویى: خدایا! به حق این دعا و به حق‏ این نامهایى که تفسیر و باطن آنها را جز تو کسى نمی‌داند، بر محمّد و خاندانش درود فرست‏ و با من چنان کن که شایسته توست، نه آنچه را که من سزاوار آنم، و از گناهانم آنچه را گذشته و آنچه را خواهد آید بیامرز، و بر من وسعت بخش از روزى حلالت ، و مرا از رنج انسان بد و همسایه بد و همنشین بد و حاکم و مسئول بد کفایت کن، همانا تو بر هرچه بخواهى توانایى و به همه ‏چیز دانایى، دعایم را اجابت کن‏ اى پروردگار جهانیان.


مطالب خواندنی و  شنیدنی

سبک زندگی    حجاب و بدحجابی   فهرست مطالب شهدا    مدافعین حرم 

شهیدان  امام زمان-عج   انتخابات     فلسطین    دعاها و ذکرها

------------  

Image result for عناوین مطالب

مذهبی  اجتماعی  فرهنگی  صفحه اصلی
قرآن کریم ؛ خواص آیات و سوره ها  اقتصاد و جهاد اقتصادی  سبک زندگی  امام خمینی (ره) 
نهج البلاغه، پای درس امام علی (ع) مدیریت اسلامی و مدیران  حجاب و بدحجابی , چادر  مقام معظم رهبری 
پیامبر گرامی اسلام (ص)  انتخابات  جبهه و جنگ و رزمندگان  علما و بزرگان 
امیرالمؤمنین علی (ع)  اخبار و مطالب سیاسی  شهیدان  مدافعین حرم 
حضرت فاطمه زهرا (س)  خانواده  پدر و مادر ، والدین  انقلاب اسلامی و دهه فجر 
کربلا ، عاشورا ، امام حسین (ع)  اطلاعات عمومی  نماز و عبادت  روز بصیرت، فتنه و آشوب 
امام زمان (عج) و انتظار ظهور  شعر و شاعری  دعاها و ذکرها  قدس ، فلسطین و غزه 
امام رضا (ع) و مشهد مقدس  اخلاق اسلامی خاطرات و یادداشت ها  مداحی و مولودی 
اهل بیت (ع)  علمی پژوهشی  بسیج و بسیجی  حوادث - زلزله و سیل 
امامزادگان  کشورها و بیداری اسلامی    خبرهای متنوع 
اربعین  مطالب عمومی و متفرقه  پیشنهادات  عکس و تصویر و طراحی 
نوحه و زیارت  صدا و آهنگ، مداحی، سخنرانی  فیلم و کلیپ  اعمال روزها ، ماهها و مناسبت ها 

یکی از موضوعات مورد نظر خود را انتخاب کنید 

از مطالب دیگر سایت دیدن کنید

نظرات  (۱۴)

سلام، وقت بخیر 

واحد کناری ما دو پسر ۹ و ۱۴ ساله دارند. ۸ سال هست که همسایه هستیم. این خانواده مذهبی هستن و اهل معنویات اما در مقابل رفتار هاشون اصل شباهتی نداره. مادر خانواده فرد پر سر و صدا هست و بچه ها هم مثل مادر رفتار میکنن‌ جیغ و فریاد میکشن، در رو به هم مبکوبن درشون خرابه میگه چیکار کنم !  ماه رمضون ها تا سحر بیدار می‌مونن  به همراه کوبیدن در و قابلمه و بلند صحبت کردن. فقط هم الکی خانم این خونه عذرخواهی الکی میکنه و همچنان به کارشون ادامه میدن 

 

واحد زیرین هم یک پیرزن هست که همیشه ادعا تنها بودن داره ولی دو تا از دختراش رفتن اطراف تهران ساک و زنبیل میبندن میان می‌مونن خونه این تا ۴ صبح نوه هاش پا میکوبن و جیغ میزنن و جالب اینه اصلا بزرگتر هاشون چیزی نمیگن و حتی همراهی میکنن، یه بار هم تذکر دادیم کل ساختمون این پیرزن پر کرد که پای بچه هامو بریدن

پاسخ:
سلام علیکم 
شما موقع خواب آیت الکرسی و سوره های فلق و ناس را بخوانید . ان شاءالله که دردسر هایشان برای شما کم شود. 

یک ماهه انتن تلویزیون قطع شده امروز رفتم میبینم مدیر ساختمون سیم  انتن مرکزی برداشته به خونه خودشون وصل کرده باهاش هم صحبت میکنم میگه مدار نیم سوز شده بسیار زیان نفهم و خودخواه بعدش چون بقیه از انتن استفاده نمیکنن میگه وایستادم برای همه خراب بشه در صورتی که فقط خودش داره استفاده میکنه دعا کنید از شرش خلاص بشم 

پاسخ:
سلام علیکم
شما با بقیه همسایه ها مطرح کنید ان شاءالله که ادب بشه .
برای فرج امام زمان (عج) دعا کنید.
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام این که میگید بچه ها حق دارن

بقیع حق ندارن

اگر اینجوری باشه اون که داره با فلسطین میجنگ باید بگیم حق داره که!چون میخواد کشور بگیر برای خودی!این چه حرفیه اونا سر و صدا کنن ما اذیت بشیم

والا من از همسایه بالایی و بغلیم زندگی ندارم

شب و روز بغلیم بچش و خودشون کار میکنن حونه خدا لعنتشون کنه،بالاییم بچش و خود روانیش

واقعاااااااااااااااااااااا اینا فهم درک شعور و انسانیت ندارن

وگرنه چرا ما اذیتی نداریم؟؟؟

خوبی بدی گفتن و.....همه جوره رفتیم جلو هفت سال تحمل 

خیییییییییببببببییییییلی.روانی شدیم و اونا لذت میبرن....من قبول ندارم حق ندارن برای آرامش خودشون هرکاری کنن،اینجوری باش که الان تو جامعه باید به همه حق داد به لخت و بی ادب و دزد........نمیشه که

واقعا نمی‌دونم باید چی کار کنم

دعای امام حسن رو میخونم خیییییییییببببببییییییلی دعا کردم بریم از اینجا

دیگ واقعاااااااااااااااااااااا نمی‌دونم چی بگم روان و جسم وزندگیت و....همه چیزو از دست دادم دیگ دارم ایمانمم از دست میدم

 

پاسخ:
سلام علیکم
من نگفتم حق دارن اذیت کنند من میگم یه زندگی عادی داشته باشند و مراعات کنند .
مثلا فرض کنیم جمعی با یک اتوبوس میرن مسافرت . یکی بچه داره و مشکلاتی بوجود میاره . مثلا سر و صدا میکنه یا برا دستشویی ماشینو چند بار نگه میدارن و ... خب این در حد طبیعی را باید تحمل کرد.
منتهی الآن مشکلات مختلف ساختمان های طبقاتی که سبک زندگی غربی برای ما درست کرده همه ما را دچار مشکل کرده.
به هر حال شما دعاهای خیر و برکت رو بخونید یا شما میرید یک منزل بهتر یا اونها :
صبحها بعد نماز 25 بار

رَبِّ أَنزِلْنِی مُنزَلًا مُبَارَکًا وَ أَنتَ خَیْرُ الْمُنزِلِینَ

موقع خواب هم آیت الکرسی و دو تا قل اعوذ رو بخونید آرامش به خونتون حاکم میشه ان شاءالله

۲۸ دی ۰۲ ، ۲۲:۲۱ میدان ۹۷ نارمک

من یه زن تنهام که شوهرم خیلی وقتها سفره همسایه بالایی ای دارم که پا میکوبه زمین و راه میره هر چی بهش گفتم من یه زن تنهام شما این کارا رو میکنید من بهم تنهایی استرس وارد میشه میگه به جهنم چهار دیواری اختیاری تو این گرونی و میلیاردی شدن خونه هم فروش خونه برامون ممکن نیست بچه های فامیلاشو میاره خونه بهشون اسکیت و توپ میده بالای سر ما جوری میکوبن که حس میکنی وسط جنگلی جالب اینه وقتی شوهرش میاد انقدر ساکت میشن که شوهره هم باور نمیکنه چه بلاهایی داره سر ما میاره خیلی وقتها نشستم از سر و صدا و فشاری که بهم میاد گریه کردم و از خدا التماس کردم بد جور تاوان پس بدن تازه یه روز پسرم رفت بالا تذکر بده برای سر و صدا پسرمو پرت کردن از پله ها پایین واقعا روزی هزار بار خودشو برادرشو بچه های خودش و برادرش و زن برادرش و شوهرشو نفرین میکنم داغی به دلشون بمونه این ۶ هفت سالی که اینطور زجرمون دادن جوری جبران شه که باورم بشه خدا بنده ها و اعمالشونو میبینه والا عقیده م به خدا از دست میره چون اونقدر بهم ظلم کردن که هرگز حتی اگر بیان دنیا رم بهم ببخشن نمیبخشمشون و هر روز و هر لحظه از خدا میخوام سخت و وحشتناک تاوان پس بدن 

پاسخ:
سلام علیکم 
اگر همه مسلمانها حق همدیگه رو رعایت کنند این همه مشکلات و ناراحتی بوجود نمیاد. 
به هر حال دستور اهل بیت (ع) این است که نفرین نکنیم. بلکه با نماز و دعا و ذکری که دستور داده اند خدا را بخوانیم تا از شر همسایه بد در امان باشیم. 
۱- پس لطفاً دیگه نفرین نکنید.
۲- آیت الکرسی و دو قل اعوذ  را در سر شب یا وقت خواب بخوانید. 
۳ - موقع اذان در خانه صدای اذان پخش کنید.‌  
۴- نماز و دعای مطلب بالا را هم بخوانید . 
ان شاءالله به زودی مشکلتان حل میشود.
 

سلام .وقت بخیر .

من فکر می کردم فقط خودم همسایه بد دارم .ولی انگار آدم از خدا بی خبر مریض؟همه جا هست. شما از ذکر و دعا و مدارا گفتید .ولی روی بعضی ها هیچ چی اثر نمی کنه بس که ذات بدی دارند بر ذات بد لعنت .گیریم که ما هیچ کاری از دستمون بر نیاد .پس چرا خدا در مقابل این آدمها سکوت می کنه .

ما که حق نفس کشیدن هم نداریم تو خونه خودمون.به هر بهانه میاد تو حیاط یا فحاشی می کنه یا نفرین .نمی دونم‌ صبر خدا تا کجاست. عدالتش کی آشکار و عملی میشه .

پاسخ:
سلام علیکم
مشکلات خانه های طبقاتی زیاده .
من طرفدار خونه های یک طبقه ام. الآن هم بخشی از مسئولین و صاحب نظرات دنبال ساخت چنین خانه هایی هستند.
واقعا راهش فقط مدارا و خوش رفتاری است. هرچند سخت باشه. ثوابش در همینه.
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام  خدمت این بزرگوار ی که پاسخ میدهد 😁😁 ببخشید شما میگید  بچه ها حق بازی و جست وخیز دارن ؟؟؟  اونوقت تو خونه ؟؟ خونه ای که آپارتمانه و هم طبقه  بالا و هم پایبن  اون بدبختها زندگی میکنن  ؟؟؟  مگه خونه جای بازی و جست و خیزه  ؟؟ شما چقدر بادرک و فهم هستید واقعا !! عجبا !!  مگه  خونه باشگاهه  ؟؟  مگه اون خراب شده  محوطه یا پارک نداره   اون بی شعور  نفهم  خوب بچه هاشو ببره  پارکی چیزی   تا انرژی شون رو تخلیه کنه  دیگه   مگه خونه جای وحشیگریه   تا بعضی ها هر غلطی که بخوان بکنن ؟؟ حالا به سوال  واقعا اگر اون بدبختی که اعتراض میکنه و اسمشو روانی میذارید  اگر همین کارها رو با خود این همسایه شرور  بکنه  آیا واقعا خودش ساکت و خفه  می مونه ؟؟؟  واقعا به دم در اونا  حمله نمیکنه    شما هم بهتره  طرفداری و قضاوت  بیجا نفرمایید  و بعضی ااز ادمای حارج از انسانیت رو بد راهنمایی نکنید  ادم باید شعور و فهم و ادب و درک داشته باشه   بعضی ها آپارتمان رو با جنگل اشتباه  گرفته اند 

پاسخ:
سلام
ای بابا چرا اینقدر عصبانی ؟! 
آخه بچه دوساله و چهار ساله چیش مث جنگله ؟ 
حالا اگر شما بچه های کوچک داشتید و در طبقه بالا زندگی می کردید و طبقه پایین ناراضی بود چکار می کردید . وجدانا چکار می کردید ؟ 
به هر حال باید با همدیگه ساخت و مشکلات را تحمل کرد تا روزگار بگذره .
من از طرف همه طبقه بالایی ها از شما و همه طبقه پایینی ها معذرت می خوام.
امیدوارم که مشکلات شما هم برطرف بشه و با آرامش زندگی کنید.
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام میشه بگین ما چیکار کنیم از دست این همسایه خیلی اذیت میکنه شبانه روز صدا موزیک بالاست هر چی بهش میگیم بیشتر لحبازی میکنه از صبح میرار تا نیمه شب روانیمون کرده

پاسخ:
سلام علیکم 
شما نوار قرآن و دعا در خانه پخش کنید و در موقع اذان با صدای نسبتا بلند اذان بگید . 
دوم روزی ۱۹ بار بسم الله الرحمن الرحیم بگید.
سوم سوره های فلق و ناس را هر روز بخوانید 

این دعا را هم در سایت های دیگه پیدا کردم :
 دعا برای رفع هم و غم و دفع همسایه مزاحم

در جلد دوم طرائف الحکم چاپ اول صفحه ۲۱ از حضرت امیرالمؤمنین(ع) روایت شده که حضرت پیغمبر(ص) هرموقع که غم و اندوهی بر آن حضرت روی می‌داد این دعا را می‌خواند و فرمود: هیچ‌کس از مسلمین این دعا را سه بار نخوانده مگر آنکه درخواست خود را بدست آورد.
یا حَیُّ یا قَیُّومٌ، یا حَیُّ لا یَمُوتُ، یا حَیُّ لا اِلهَ اِلا اَنْتَ کاشِفُ الْهَمِّ مُجیبُ دَعْوَهِ الْمُضْطَرّینَ، اَسْأَلُکَ بِاَنَّ لَکَ الْحَمْدُ لا اِلهَ اِلهَ اِلّا اَنْتَ، اَلْمَنّانُ، بَدیعُ السَّمواتِ وَ الْأَرْض، ذُوالْجَلالِ وَ الْاِکْرامِ رَحْمانَ الدُّنْیا وَ الْاخِرَهِ وَ رَحیمُها رَبِّ ارْحَمْنی رَحْمَهً تُغْنِینی بِها عَنْ رَحْمَهِ مَنْ سِواکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
عقیق و گنجینه ی عظیم دعا

ان شاءالله که به زودی شرشون برطرف بشه . 

سلام خسته نباشید

من دوتا بچه چهار و دو ساله دارم همسایه پایینی میگه اینا اصلا تو خونه راهم نرن چون صدای پاشون تو خونه ی منه 

ما طبق ساعت خواب اینا عمل میکنیم بچه هارو میخوابونیم یا میبریم روی تخت ک صدایی پایین نره یا اینکه هی یه چیزی میبریم براشون که از دلشون دربیاریم دلخور نباشن 

بازم همش داره نق میزنه میزنه تو سر ما 

دیگه من نمیتونم سربچه هامو ببرم واسه این خانوم چون ناراحتیه اعصاب دارن

والا مام دیگه ناراحتیه اعصاب گرفتیم از بس بچه هارو کنترل میکنیمو حرص میخوریم 

 

 

پاسخ:
سلام علیکم
مشکلات ساختمان های طبقاتی و آپارتمان ها واقعا زیاده. یکیش همین مشکل سر و صداست.
بالاخره بچه ها هم حق بازی و جست و خیز دارن.
شما در حد متعارف به بچه ها بگید. دیگه بقیه شو اهمیت ندید. بالاخره با همسایه باید مدارا کرد.

رَبِّ أَنزِلْنِی مُنزَلًا مُبَارَکًا وَ أَنتَ خَیْرُ الْمُنزِلِینَ

سلام 

ما هم یه همسایه داریم از روزی که اومدیم تو خونه اذیت وآزار می‌بینیم آشغالهای رو میریزه تو حیاط وسنگ به شیشه اتاقا میزنن شکوندن شیشه رو دیگه مجبور شدیم‌پنجره ای که روبه حیاط اوناست رو بیرون بیاریم وپرکنیم از بلوک وسیمان ولی هنوز که هنوزه اذیت میکنه وآشغالاش رو میریزه در حیاط ویا توی سطل آشغال ما ،جونش دربره نمیره یه سطل بگیره برا خودش خیلی سمج وزبان نفهم هستن 😔😔

پاسخ:
سلام علیکم
افراد مختلفی در اطراف ما زندگی می کنند که با گفتار یا رفتار نامناسب موجب اذیت و آزار ما میشن.
اول مدارا و حسن هم جواری است. این کار است که برای ما ثواب دارد و شر آنها را به خوبی تبدیل می کند.

اما برای دفع مزاحمت همسایه همین دعاهایی که در مطلب بالا آمده مفیدند ان شاءالله .
گفتن 19 بار بسم الله الرحمن الرحیم

فی امان الله
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام همسایه من خیلی ناتو هست من از دستش به حضرت عباس شکایت کردم بهش گفتیم ماشین سنگین نیار دم در خونمون گفت مگه کوچه رو خریدین آخه خیلی صدای ناجور میاد تو خونه ما هیچی آقا سرتون رو درد نمیارم امشب بهش گفتیم دیدیم فردا صبح به در خونمون **** ***** بعدشم برادر حرومزادش اومد گفت برادر من این کار رو کرده و میگه اگر به من گیر بدین من بدترش رو انجام میدم ماهم دیگه چیزیش نگفتیم حالا هم همیشه گیرش هستیم خدایا خودت سرطانیش کن .من میفهمم همسایه بد چی هست .خدا خودش نابودشون کنه 

پاسخ:
سلام علیکم
به هر هر حال هر کدام به نوعی گرفتار همسایه بد هستیم و تا ظهور امام زمان (عج) این مشکلات در جامعه هست.
مزاحمت همسایه تا جایی که قابل تحمل است باید با بزرگواری تحمل کرد و یا با محبت شرش را دفع کرد.
اگر خلاف قانون و شرع باشد می توان به مراجع قانونی شکایت کرد.
دعاها و ذکرها هم در جای خود به ما کمک می کنند تا از شر آنها در امان باشیم.
خواندن آیت الکرسی و روزانه مقداری از آیات قرآن در خانه هم شر افراد شرور را برطرف می کند ان شاءالله
اللهم عجل لوبیک الفرج

با سلام و عرض ادب، بنده نیز یک همسایه بسیار بسیار بد دارم که یک مادر و پسر هستن. ادعای حاکمیت کل ساختمان را دارند دائم اهالی ساختمان را به عناوین مختلف اذیت می کنند. من که طبقه اول هستم بیشتر اذیت میشوم. هر وقت بخواد برود بیرون و برگردد درب ورودی ساختمان را چنان محکم می کوبد که اعصاب و روان من و خانواده ام را خراب کرده است. خبر مرگش میره مسجد محل نماز بخونه  . اون نماز بزن تو کمرش که همه را عاصی کرده است. البته من در دو مورد از آنها شکایت کردم یک مورد رای آوردم و آنها محکوم شدند و مورد دیگر در حال بررسی و صدور رای هستش . متأسفانه اهالی ساختمان با بنده در خصوص این همسایه، همکاری لازم را نمی کنند و من تنها دارم با این همسایه مبارزه می کنم. انشاالله به راه راست هدایت شوند.

پاسخ:
سلام بر شما برادر عزیز 
ان شاءالله بزودی از شر اونها راحت بشید. 
ولی کلا اخلاق ها عوض شده و هیچکس به حق خودش قانع نیست و احترام دیگران را نگه نمی‌دارند. حالا چه همسایه یا همکار یا حتی خواهر و برادر !
اللهم عجل لولیک الفرج
شما یک قاب آیت الکرسی در منزل نصب کنید یا کارت آن را در بیرون سر در ورودی منزل نصب کنید به لطف خدا موفق میشید ان شاءالله 

سلام، من تمام راه های منطقی ، احساسی عاطفی رو با هپمسایه امتحان کردم التماس حتی جواب نمیده الان دعوا کردیم ولی اون دوباره کارش رو انجام میده ، یه ماد و پسر ۸۰ و ۵۰ ساله اند که این ساختپان رو ساختن ، و فروختن ادعای مالکیت دارن،همه میترسن و صداشون در نمیاد فقط واحد ما که رو بروش و مدیر ساختمان با هم هستیم،در ورودی واحدش رو باز میزاره مواد و سیگار میکشه میده تو راه پله و وارد خونه من میشه افتضاح چیزی فراتر از اون چیزی که فکر کنید ، پسر ۵ ساله ام مریض شده شرایط جایجایی ام ندارم ، به پلیس هم چون مزاحمت هاش زیاده گفتیم ولی میگن فیلم از مواد کشیدن و جابجا کردن موادبگیرید تا ما قدام کنیم ، نماز و دعا زیاد کردم چسه سال صبوری کردم خدا کی میخواد جواب منو بدا ناامیدم  ....

پاسخ:
سلام 
بالاخره چاره ای جز حوصله نیست .
در مقابل همسایه مزاحم سه جور اقدام هست یا تذکر اگر بپذیرد. یا شکایت اگر چاره ای نباشد یا دعا .
آیت الکرسی را بخوانید هر روز 
دعای نادعلی هم بخوانید مخصوصا در شب جمعه 
ان شاءالله که مشکلتون برطرف بشه .
۰۴ آذر ۰۲ ، ۰۰:۰۴ خسته از همسایه‌ی بد

همسایه‌ی بد میاد عمدا جلوی در خونمون آشغال می‌ریزه. بارها بهش گفتم نریز. ولی لج کرده و چند برابر می‌ریزه. خسته شدیم از بس کف پاگرد رو تمیز کردیم. سپردیمش به خدا. از ته دل از خدا می‌خوام این همسایه‌ی شرور و بدسیرت هر چه زودتر تاوان کارش رو بده. الهی آمین.

پاسخ:
سلام علیکم 
بعضیا نظم و بهداشت ندارند و رعایت نمی کنند. 
شما یک بسم الله الرحمن الرحیم کوچک در بالای در ورودی نصب کنید. یا روی قسمت بالایی چارچوب در بنویسید. 

خدایا چکار کنیم ازدست همسایه بد ، 

پاسخ:
سلام قولا من رب رحیم
آدم مومن چاره ای از دست همسایه بد نداره ! باید قدری حوصله به خرج داد و صبر و تحمل کرد. یکی از صفات مومن تحمل آزار همسایه است. 
با او با محبت رفتار کنید خوب میشود ان شاءالله
خواندن دعای سمات مفیده . اینجا 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی