سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۵ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

حاج شیخ عباس قمی ، مولف کتاب مفاتیح الجنان

من هر موفقیتی که دارم از برکت مادرم است

حاج شیخ عباس قمی

"عباس بن محمد رضا القُمی (1294-1359ق) مشهور به شیخ عباس قمی و نیز محدّث قمی عالم شیعی قرن چهاردهم قمری است. او محدّث، مورخ و خطیب بود. مفاتیح الجنان، سفینة البحار و منتهی الآمال از مشهورترین تألیفات اوست.ایشان  46 کتاب تالیف نموده است.
ولادت و نسب
شیخ عباس در سال 1294 قمری در قم به دنیا آمد. پدرش محمد رضا قمی فردی متدین و مرجع مردم برای آگاهی از وظایف شرعی بود. مادر شیخ عباس به نام «بانو زینت» نیز از زنان متدینه و پارسا بود.
محدث قمی درباره وی می‌گوید: من هر موفقیتی که دارم از برکت مادرم است؛ زیرا ایشان سعی داشت همیشه مرا با طهارت کامل شیر دهد.
ازدواج

ازدواج شیخ عباس محدث قمی هنگامی که در مشهد اقامت می‌کند اتفاق افتاد، وی دختر آیت الله حاج سید احمد طباطبایی را به همسری برگزید.

تحصیلات
شیخ عباس تحصیلات دوران کودکی و نوجوانی را در قم گذراند. برخی اساتید وی در این شهر عبارتند از:

  •     میرزا محمد ارباب قمی
  •     شیخ ابوالقاسم قمی
  •     سید احمد طباطبایی قمی پدرخانم محدث قمی
  •     شیخ محمد حسین قمی استاد خط نستعلیق.

ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی
آقا بزرگ تهرانی از دوستان و ارادتمندان شیخ عباس می‌گوید: وی مثال بارز انسان کامل و مصداق فردی عالم فاضل و زیبنده صفات عالیه مانند حسن خلق و تواضع بود. سلیم الذات و شریف النفس بود و از غرور و شهرت طلبی دوری می‌جست و زندگی زاهدانه‌ای داشت. من در مدتی که با او بودم انس گرفتم و جانم با جان او درآمیخت.
داستان‌های فراوانی در وصف منش، رفتار و اخلاق وی بیان شده است.
وفات و مدفن
محدث قمی در شب سه شنبه 22ذی الحجه سال 1359 قمری و در سن 65 سالگی در نجف درگذشت. سید ابوالحسن اصفهانی در حرم امیر مؤمنان(علیه السلام) بر او نماز خواند و پیکرش در کنار استادش محدث نوری در حرم دفن گردید. سید محسن امین می‌نویسد:
سه مجلس بزرگداشت برای وی در نجف، کربلا و کاظمین برگزار شد."
برابر با ۳۰ دی ماه ۱۳۱۹ هجری شمسی

مطالب مرتبط :  علما و بزرگان ، حاج شیخ عباس قمی ، مفاتیح الجنان

۰ نظر موافقین ۱ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۰۹:۳۶
ع . شکیبا---۲۳۱

اعلام نظر قاطع نظام پیرامون جنگ در اوکراین/ معنای «ابتکار عمل» در عملیات ویژه روسیه علیه ناتو چیست؟

نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به مسئله جنگ در اوکراین ناشی از مسائل سرزمینی، اختلافات نژادی و حتی مرزی نبوده و آن را در چهارچوبی فرا امنیتی تحلیل و تفسیر می‌کند. بر این اساس تهران جنگ در شرق اروپا را نقطه آغازین تغییر در «نظم نوین جهانی» قلمداد کرده و آن را کانونی برای اقدامات شرورانه غرب علیه مردم منطقه می‌داند. از سویی جمهوری اسلامی ایران هر نوع تحریک بیشتر از جانب غرب به‌سوی شرق را نشانه‌ای برای تلاش برای «افزایش هژمونی» تلقی می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت امسال در کلیدواژه‌ای مهم به مسئله «تغییر در نظم نوین جهانی» اشاره‌کرده و فرمودند: «جهان در آستانهٔ یک نظم جدید است؛ یک نظم بین‌المللی جدید در پیش است ... در مقابل نظم تک‌قطبی‌ای که بوش پدر بیست‌وچند سال پیش اعلام کرد.»[۳]

معظم له از سال ۱۳۷۰ تا به امروز پارها به اهمیت این موضوع اشاره داشته‌اند و نقشه توطئه بار دشمن را یادآوری کرده‌اند.

ایشان در دیدار اخیر با ولادیمیر پوتین بخشی دیگر از طراحی دشمن را اشاره فرمودند: در قضیه اوکراین چنانچه شما (روسیه) ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ می‌شد. برای فهم «ابتکار عمل» مورد اشاره رهبر معظم انقلاب باید درک دقیقی از تهدید پروناتو اوکراینی در منطقه داشت.

مطالعه بیشتر در مشرق

۰ نظر موافقین ۱ ۳۰ تیر ۰۱ ، ۱۱:۵۲
ع . شکیبا---۸۰

https://vista.ir/mag/i/2/rhd61.jpg

روز بزرگداشت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی

سید ابوالقاسم کاشانی، مجتهد و مرجع تقلید شیعه و سیاست‌مدار ایرانی و رهبر مذهبی و سیاسی دوران بحرانی در سال‌های 1328 تا 1332 شمسی بود. وی در سال 1260 شمسی در تهران، به دنیا آمد. نقطه عطف زندگی سیاسی آیت الله کاشانی را می‌توان در 30 تیر سال 1331 شمسی جستجو کرد. در رویداد 30 تیر او با نخست‌وزیری قوام مخالفت کرد و با نامه‌ای به دربار خواستار ادامه نخست‌وزیری دکتر مصدق شد. استعفای مصدق و آمدن قوام السلطنه، ملت را برانگیخت و کاشانی ضمن دعوت مردم به راهپیمایی علیه دولت قوام، در روز 30 تیر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر لازم شود کفن پوش راه می‌افتد. او در پیامی خطاب به شاه گفت:
«به اعلی حضرت بگویید اگر بی درنگ دکتر مصدق بر سر کار بر نگردد شخصاً به خیابان خواهم رفت و دهانه تیز انقلاب را با جلوداری شخص خودم مستقیماً متوجه دربار خواهم کرد». وی در 23 اسفند سال 1340 شمسی در تهران، بر اثر بیماری، دیده از جهان فرو بست و در شهر ری، به خاک سپرده شد.

انتخابات مجلس دوره هیجدهم

اوج تعارض آیت‌الله کاشانی با زاهدی، بر سر انتخابات دوره هجدهم بود. دولت زاهدی تصمیم داشت تا با انتخابات افراد دلخواه، تصمیمات پشت پرده با بیگانگان، یعنی حل مسأله نفت را عملی نماید. آیت‌الله کاشانی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به زاهدی، اعلام نمود: «دستگاه دولت مشغول تهیه مقدماتی است که انتخابات دوره هجدهم را به طور فرمایشی و لیستی انجام دهد... اگر دولت بخواهد دخالت کند مواجه با مقاومت شدید مردم غیور تهران خواهد شد.» آیت‌الله زمانی که تذکرات خود را مؤثر ندید، اعلامیه‌ای با لحن تند صادر کرد و گفت:

«من تذکرات خودم را در مورد تجدید رابطه با انگلستان و مسأله نفت و ستم‌هایی که به حقوق مردم و سلب آزادی و اختناق مطبوعات از طرف دولت وارد آمده داده‌ام، مع‌الاسف مشاهده می‌شود که هیچ وقت وضعیات مملکت تا این اندازه اسف‌انگیز و دلخراش نبوده و آزادی جز برای عمال انگلیس نیست. مطبوعات و نشریات ملی امکان هیچ گونه اظهار عقیده و بیان حقایق را ندارند... بسیاری از ملیون و آزادیخواهان متدین در زندان ما به سر می‌برند...»

مطالعه بیشتر : آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRvb9nEpDhMtwVxRSVrn_BzkSncAEd1ExwbkQ&usqp=CAU

پیش بینی جناب شیخ رجبعلی خیاط درباره پیروزی انقلاب اسلامی:

یکی از فرزندان شیخ می گوید: در 30 تیر سال 1330 هجری شمسی وقتی شیخ وارد منزل شد، شروع کرد به گریه کردن و فرمود: «حضرت سیدالشهدا این آتش را با عبایشان خاموش کردند و جلوی این بلا را گرفتند، آنها بنا داشتند در این روز خیلی ها را بکشند؛ این سید (آیت الله کاشانی) موفق نمی شود ولی سیدی هست که می آید و موفق می شود.»

پس از چندی معلوم شد که مقصود از سید دوم ، حضرت امام خمینی (ره) است یعنی موفق می شود رژیم طاغوت را زمین بزند و حکومت اسلامی تشکیل بدهد .

منبع: لطایف و معارف

مطالب مرتبط : آیت الله کاشانی ، علما و بزرگان ، شیخ رجبعلی خیاط 

۰ نظر موافقین ۱ ۳۰ تیر ۰۱ ، ۰۰:۵۷
ع . شکیبا---۴۶۵

آیت الله ضیاء آبادی

زندگی پر برکت حضرت آیت الله ضیاء آبادی

بسم الله الرحمن الرحیم

عالم ربانّی حضرت آیت الله سیدمحمّد ضیاءآبادی رحمة الله علیه فرزند مرحوم حجّة الاسلام حاج سید محمود (طاب ثراه) در سال 1309 هجری شمسی‌در قریۀ ضیاءآباد از توابع قزوین به دنیا آمد.
مقدّمات علمی: صرف و نحو، منطق، معانی و بیان و معالم الاصول را نزد اساتید معظّم رحمة‌ الله علیهم اجمعین در شهر قزوین فراگرفت،سپس لمعتین، رسائل، مکاسب و شرح منظومه را از محضر پرفیض حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن رفیعی قزوینی رضوان الله تعالی علیه استفاضه کرده و سپس به حوزۀ علمیۀ قم مشرّف شد و در مدرسۀ فیضیه اقامت گزید.
معظّمٌ‌لَه بیش از پانزده سال در آن شهر مقدّس به تحصیل فقه و اصول و فلسفه اشتغال داشت. قسمتی از کفایه را در حلقۀ درس مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی و قسمت دیگر آن را در حلقۀ درس مرحوم آیت الله سلطانی رحمة الله علیه  فراگرفت و در ‌دروس خارج  فقه و اصول مرحوم آیت الله العظمی بروجردی قدّس سرّه و حضرت امام خمینی قدّس سرّه و درس فلسفۀ حضرت آیت‌الله علّامه طباطبایی قدّس سرّه شرکت می‌کرد.
در سال ۱۳۴۰ شمسی پس از رحلت آیت الله بروجردی به تهران عزیمت و در حوزۀ علمیۀعالم بزرگوار مرحوم آیت الله حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی قدّس سرّه به تدریس مطوّل، معالم و لمعتین، رسائل و مکاسب پرداخت.
بخش عمده‌ا‌ی از فعّالیّت‌های ایشان، تشکیل جلسات «هفتگی» تفسیر قرآن مجید و بحث‌های معارفی و اخلاقی برای تودۀ مردم بود.
در سالیان اخیر این  سخنرانی‌ها ضبط شده و به صورت سلسله نشریاتی تحت عنوان  صفیر هدایت، صفیر ولایت و صفیر سعادت منتشر گردید و بعد به صورت کتب تفسیری و اخلاقی و دیگر موضوعات چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و  همچنان ادامه دارد.
این عالم بزرگوار  در اثر کهولت سنّ و عارضۀ قلبی در تاریخ 1399/11/20 دارفانی را وداع گفت و روح بلندش به ملوکت اعلیٰ پیوست و پیکر پاکش
در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السّلام به خاک سپرده شد.

امید است که رهرو راه الهی ایشان باشیم. ان‌شاءالله

سایت بنیاد خیریه حضرت زهرا (س) - چند فایل صوتی از سخنرانی ایشان

۰ نظر موافقین ۱ ۲۳ تیر ۰۱ ، ۱۰:۲۳
ع . شکیبا---۱۰۰

https://doa786.com/wp-content/uploads/2022/01/%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D8%B4%D8%B1-%D9%88-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B0%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B4-%D9%88-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86.jpg

امام صادق (ع):

هر مومنی به بلایی گرفتار شود و صبر کند اجر هزار شهید برای او است .

اصول کافی ، جلد 3، ص 146

۰ نظر موافقین ۱ ۲۱ تیر ۰۱ ، ۱۰:۳۴
ع . شکیبا---۱۲۰

پرچم حجاب و انقبلاب بالا است

حجاب مایه عزت و آبروی زن مسلمان است.

حجاب شخصیت و هویت زنان ما استx.

  مطالب مرتبط با حجاب و بدحجابی  

۰ نظر موافقین ۱ ۲۱ تیر ۰۱ ، ۰۹:۳۸
ع . شکیبا---۱۹۳

دفع شر مزاحم از خود

داشتن امنیت و نبود استرس در زندگی یکی از دغدغه ‌های اصلی افراد است.

که در اینگونه مواقع فرد برای مواجه با دیگران، برای حفظ آبرو و جان و مال خود تلاش می ‌کند.

در قرآن کریم آیات زیادی پیرامون دفع شر مزاحم از زندگی آمده است که در این مطلب به تعدادی از آن ‌ها خواهیم پرداخت.

دعای دفع شر مزاحم از زندگی از امام صادق (ع) 

امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه از شر کسی خائف و بیمناکی این دعا را بخوان.

«اللهُمَّ اِنَّکَ لا یَکفِی مِنکَ اَحَدٌ وَ اَنتَ تَکفِی مِنْ کُلِّ اَحَدٍ مِنْ خَلقِکَ فَاکْفِنی شَرَّ ... (نام فرد شرور آورده شود)»
«بار خدایا، هیچکس شر تو را باز نمی گرداند، و تو شر همگان را باز می گردانی خدایا شر فلانی را از من بازگردان.»

برای دفع شر هر نوع مزاحمی این دعا را بخوانید.

وَ أَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَنْ یحْضُرُونِ (آیه ۹۸ سوره مومنون)

برای دفع شر مزاحم از زندگی در روایتی از امام سجاد (ع) آمده است:

بِسمِ الله و بِالله و مِنَ اللهِ و اِلَی اللهِ و فی سَبیلِ اللهِ و عَلَی مِلَّهِ رَسولِ الله صَلَی الله عَلَیهِ و آله

اَللهُمَّ اِلَیکَ اَسلَمتُ نَفسی و اِلَیکَ وَجَّهتُ وَجهی و اِلَیکَ اَلجَأتُ ظَهری و اِلَیکَ فَوَّضتُ اَمری

اَللهُمَّ احفَظنی بِحِفظِ الایمان مِن بَینِ یَدَیَّ و مِن خَلفی و عَن یَمینی و عَن شِمالی و مِن فَوقی و مِن تَحتی و مِن قَبلی وَ ادفَع عَنّی بِحَولِکَ و قُوَّتِکَ فَاِنَّهُ لاحَولَ و لاقُوَّهَ اِلّا بِک

رسول اکرم (ص) برای دفع مزاحم از زندگی فرموده‌اند

برای دفع شر مزاحم هر کسی دعای زیر را ۳ مرتبه تکرار کند و در آخر ۴ مرتبه سوره حشر بخواند، در امان خواهد ماند.

اَعوذُ بِاللهِ السَّمیعِ العَلیم مِنَ الشَّیطانِ اللَّعینِ الرَّجیم

کسی که در بامداد « اَعوذُ بِاللهِ السَّمیعِ العَلیمِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجِیمِ » را سه مرتبه بگوید، آنگاه سه آیه ی آخر سوره ی حشر را بخواند خداوند هفتاد هزار مَلَک بر او می گمارد که از وی تا شب از شر کل شیاطین انسی و جنّی پاسداری نمایند، و به روایتی دیگر بر او درود بفرستند، و اگر در آن روز بمیرد شهید خواهد بود و کسی که آن ها را در شامگاهان بخواند همین پاداش و خواص را تا صبح خواهد داشت. (بحارالانوار، ج ٩٢، ص ٣٠٩)

منبع: اذکار الهی 786

برای امام زمان (عج) و رهبرمعظم انقلاب هم دعا بفرمایید.

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

دعاها و ذکرها در این وبلاگ


مطالب خواندنی و  شنیدنی

سبک زندگی    حجاب و بدحجابی   فهرست مطالب شهدا    مدافعین حرم 

شهیدان  امام زمان-عج   انتخابات     فلسطین    دعاها و ذکرها

------------  

Image result for عناوین مطالب

مذهبی  اجتماعی  فرهنگی  صفحه اصلی
قرآن کریم ؛ خواص آیات و سوره ها  اقتصاد و جهاد اقتصادی  سبک زندگی  امام خمینی (ره) 
نهج البلاغه، پای درس امام علی (ع) مدیریت اسلامی و مدیران  حجاب و بدحجابی , چادر  مقام معظم رهبری 
پیامبر گرامی اسلام (ص)  انتخابات  جبهه و جنگ و رزمندگان  علما و بزرگان 
امیرالمؤمنین علی (ع)  اخبار و مطالب سیاسی  شهیدان  مدافعین حرم 
حضرت فاطمه زهرا (س)  خانواده  پدر و مادر ، والدین  انقلاب اسلامی و دهه فجر 
کربلا ، عاشورا ، امام حسین (ع)  اطلاعات عمومی  نماز و عبادت  روز بصیرت، فتنه و آشوب 
امام زمان (عج) و انتظار ظهور  شعر و شاعری  دعاها و ذکرها  قدس ، فلسطین و غزه 
امام رضا (ع) و مشهد مقدس  اخلاق اسلامی خاطرات و یادداشت ها  مداحی و مولودی 
اهل بیت (ع)  علمی پژوهشی  بسیج و بسیجی  حوادث - زلزله و سیل 
امامزادگان  کشورها و بیداری اسلامی    خبرهای متنوع 
اربعین  مطالب عمومی و متفرقه  پیشنهادات  عکس و تصویر و طراحی 
نوحه و زیارت  صدا و آهنگ، مداحی، سخنرانی  فیلم و کلیپ  اعمال روزها ، ماهها و مناسبت ها 

یکی از موضوعات مورد نظر خود را انتخاب کنید 

از مطالب دیگر سایت دیدن کنید

۰ نظر موافقین ۱ ۱۸ تیر ۰۱ ، ۱۲:۰۵
ع . شکیبا---۱۴۲۸۵

حسبی الله و کفی ، سمع الله لمن دعا : مرا کفایت می کند خدا

قسمتی از دعای علقمه که بعد از زیارت عاشورا خوانده میشود

أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَکْشِفَ عَنِّی غَمِّی وَ هَمِّی وَ کَرْبِی، وَ تَکْفِیَنِی الْمُهِمَّ مِنْ أُمُورِی، وَتَقْضِیَ عَنِّی دَیْنِی، وَ تُجِیرَنِی مِنَ الْفَقْرِ، وَ تُجِیرَنِی مِنَ الْفاقَةِ، وَ تُغْنِیَنِی عَنِ الْمَسْأَلَةِ إِلَى الْمَخْلُوقِینَ؛ وَ تَکْفِیَنِی هَمَّ مَنْ أَخافُ هَمَّهُ، وَ عُسْرَ مَنْ أَخافُ عُسْرَهُ، وَ حُزُونَةَ مَنْ أَخافُ حُزُونَتَهُ، وَ شَرَّ مَنْ أَخافُ شَرَّهُ، وَ مَکْرَ مَنْ أَخافُ مَکْرَهُ، وَ بَغْیَ مَنْ أَخافُ بَغْیَهُ، وَ جَوْرَ مَنْ أَخافُ جَوْرَهُ ، وَ سُلْطانَ مَنْ أَخافُ سُلْطانَهُ، وَ کَیْدَ مَنْ أَخافُ کَیْدَهُ، وَ مَقْدُرَةَ مَنْ أَخافُ مَقْدُرَتَهُ عَلَیَّ، وَ تَرُدَّ عَنِّی کَیْدَ الْکَیَدَةِ، وَ مَکْرَ الْمَکَرَةِ .

از تو می‌خواهم بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستی و غم و نگرانی و رنج و ناراحتی‌ام را برطرف کنی و مرا از امور مهمّم کفایت نمایی و قرضم را ادا کنی و از تهیدستی و درماندگی پناهم دهی و از درخواست نمودن از مخلوقات بی‌نیازم سازی؛ و از من کفایت کنی آزار کسی را که از آزارش می‌ترسم و دشواری کسی را که از دشواری‌اش هراس دارم و ناهمواری کسی را که از ناهمواری‌اش بیم دارم و شر کسی که از شرش می‌ترسم و فریب کسی که از فریبش وحشت دارم و تجاوز کسی که از تجاوزش بیم دارم و بی‌عدالتی کسی که از بی‌عدالتی‌اش می‌ترسم و از چیرگی کسی که از چیرگی‌اش وحشت دارم و نقشه کسی که از نقشه‌اش بیم دارم و قدرت کسی که از قدرتش به خود می‌ترسم و از تو می‌خواهم که بداندیشی بداندیشان و حیلۀ حیله‌گران را از من بگردانی،

اللّٰهُمَّ مَنْ أَرادَنِی فَأَرِدْهُ، وَ مَنْ کادَنِی فَکِدْهُ، وَ اصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُ وَ مَکْرَهُ وَ بَأْسَهُ وَ أَمانِیَّهُ وَ امْنَعْهُ عَنِّی کَیْفَ شِئْتَ وَ أَنَّىٰ شِئْتَ . اللّٰهُمَّ اشْغَلْهُ عَنِّی بِفَقْرٍ لَا تَجْبُرُهُ، وَ بِبَلاءٍ لَا تَسْتُرُهُ، وَ بِفاقَةٍ لَا تَسُدُّها، وَ بِسُقْمٍ لاَ تُعافِیهِ، وَ ذُلٍّ لَا تُعِزُّهُ، وَ بِمَسْکَنَةٍ لَا تَجْبُرُها؛

خدایا هرکه قصد من کرده قصدش کن و هرکه درباره من بداندیشی کرد، در حقش بداندیشی کن و از من حیله و نیرنگ و نیرو و آرزویش را بازگردان و او را از من بازدار هرگونه که خواهی و هر کجا که خواهی، خدایا او را از من سرگرم کن به فقری که جبرانش نکنی و به بلایی که نپوشانی‌اش و به نیازی که مسدود نکنی و به دردی که تندرستی‌اش ندهی و ذلّتی که عزیزش ننمایی و مسکنتی که جبرانش ننمایی؛

اللّٰهُمَّ اضْرِبْ بِالذُّلِّ نَصْبَ عَیْنَیْهِ، وَ أَدْخِلْ عَلَیْهِ الْفَقْرَ فِی مَنْزِلِهِ، وَ الْعِلَّةَ وَ السُّقْمَ فِی بَدَنِهِ حَتَّىٰ تَشْغَلَهُ عَنِّی بِشُغْلٍ شاغِلٍ لَافَراغَ لَهُ، وَ أَنْسِهِ ذِکْرِی کَما أَنْسَیْتَهُ ذِکْرَکَ، وَ خُذْ عَنِّی بِسَمْعِهِ وَ بَصَرِهِ وَ لِسانِهِ وَ یَدِهِ وَ رِجْلِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَمِیعِ جَوارِحِهِ، وَ أَدْخِلْ عَلَیْهِ فِی جَمِیعِ ذٰلِکَ السُّقْمَ وَلَا تَشْفِهِ حَتَّىٰ تَجْعَلَ ذٰلِکَ لَهُ شُغْلاً شاغِلاً بِهِ عَنِّی وَعَنْ ذِکْرِی،

خدایا خواری‌ای بر او بزن که نصب‌العینش گردد و تهیدستی را بر او در خانه‌اش وارد کن و بیماری و درد را در بدنش تا او را از من سرگرم کنی به سرگرمی سرگرم کننده‌ای که فراغتی برایش نباشد و یاد مرا از یادش ببر، همچنان ‌که یاد خودت را از یادش بردی و بازدار از من گوش و چشم و زبان و دست و پا و قلب و همه اعضایش را و در همه آن‌ها بر او بیماری وارد کن و شفایش نده تا آن را قرار دهی برای او سرگرمی سرگرم‌کننده‌ای از من و یاد من؛

وَ اکْفِنِی یَا کافِیَ مَا لَا یَکْفِی سِواکَ فَإِنَّکَ الْکافِی لَا کافِیَ سِواکَ، وَ مُفَرِّجٌ لَا مُفَرِّجَ سِواکَ، وَ مُغِیثٌ لَا مُغِیثَ سِواکَ، وَ جارٌ لَا جارَ سِواکَ، خابَ مَنْ کانَ جَارُهُ سِواکَ، وَ مُغِیثُهُ سِواکَ، وَ مَفْزَعُهُ إِلىٰ سِواکَ، وَ مَهْرَبُهُ إِلىٰ سِواکَ ، وَ مَلْجَؤُهُ إِلىٰ غَیْرِکَ، وَ مَنْجَاهُ مِنْ مَخْلُوقٍ غَیْرِکَ، فَأَنْتَ ثِقَتِی وَ رَجائِی وَمَفْزَعِی وَ مَهْرَبِی وَمَلْجَإِی وَ مَنْجایَ، فَبِکَ أَسْتَفْتِحُ، وَ بِکَ أَسْتَنْجِحُ؛ وَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَتَوَجَّهُ إِلَیْکَ وَ أَتَوَسَّلُ وَ أَتَشَفَّعُ،

و کفایت کن ای کفایت کننده، آنچه را که غیر تو کفایت نکند، به درستی که تویی کفایت کننده‌ای که کفایت‌کننده‌ای جز تو نیست و گشایش دهنده‌ای جز تو نمی‌باشد و پناه‌دهنده‌ای که پناه‌دهنده‌ای جز تو وجود ندارد، نومید گشت کسی که پناه‌دهنده‌اش جز تو و فریادرسش جز تو و پناهگاهش جز تو و گریزگاهش جز تو و ملجأش جز تو و جای نجاتش از مخلوق غیر توست، پس تویی آرامش و امیدم و پناهگاه و گریزگاهم و ملجأ و جای نجاتم، به تو گشایش می‌خواهم و به تو رستگاری می‌جویم؛ و به وسیلۀ محمّد و خاندان محمّد سوی تو رو می‌کنم و متوسّل می‌شوم و شفاعت می‌خواهم،

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

دعاها و ذکرها در این وبلاگ

۰ نظر موافقین ۰ ۱۸ تیر ۰۱ ، ۱۰:۲۶
ع . شکیبا---۱۳۲۱
بازهم خشونت مسلحانه مرگبار در آمریکا؛

تیراندازی در مراسم روز استقلال آمریکا در ایلینوی با ۳۰ کشته و زخمی

تیراندازی در مراسم چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) در هایلند پارک شهر شیکاگوی ایالت ایلینو در آمریکا ۶ کشته و ۲۴ زخمی برجا گذاشت.

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند، یک مرد مسلح بعدازظهر دوشنبه به سوی کسانی که در مراسم روز استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه رژه می‌رفتند، تیراندازی کرد.

کشته شدن شش نفر و اعزام ۲۴ زخمی به بیمارستان در پی تیراندازی در جریان رژه مراسم چهارم ژوئیه در هایلند پارک شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا تایید شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره،​ سرویس‌های امنیتی آمریکا فرد مظنون به تیراندازی در هایلند پارک شیکاگو را دستگیر کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حادثه تیراندازی در شیکاگو گفت که «شوکه شده است» و به مبارزه با خشونت با سلاح گرم ادامه می‌دهد.

پیش تر؛ ایندیپندنت از وقوع تیراندازی شدید در مراسم چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) در ایلینوی آمریکا خبر داده بود. 

براساس این گزارش، در این حادثه چندین نفر هدف گلوله قرار گرفتند. این تیراندازی حدود ۱۰ دقیقه پس از شروع مراسم چهارم ژوئیه در هایلند پارک در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه به وقت محلی روی داد.

در حال حاضر، وضعیت تیراندازی فعال در رژه چهارم ژوئیه در ایلینوی از سوی چندین نفر در جریان است که گمان می‌رود به چندین نفر نیز تیراندازی شده باشد.

شیکاگو سان تایمز نیز گزارش داد: که حدود ۱۰ دقیقه پس از شروع جشن در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، تیراندازی در رژه چهارم ژوئیه هایلند پارک به گوش رسید. در پی این تیراندازی به مردم توصیه شد از صحنه تیراندازی دور شوند.

پ.ن: باز یه عده ای بگن آمریکا بهشت روی زمین !!!

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

۰ نظر موافقین ۰ ۱۴ تیر ۰۱ ، ۱۳:۰۶
ع . شکیبا---۱۷۸

اولین تصاویر از مناطق زلزله زده غرب هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان :

از ساعت ۲ بامداد امروز که زلزله بزرگ ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان را لرزانده، تا ساعت ۶ صبح مجموعاً ۲۰ زمین‌لرزه بزرگ و کوچک در این استان رخ داده است.

سه عدد از این زمین‌لرزه‌ها بالای ۶ ریشتر بوده‌اند(دو زلزله ۶.۱ ریشتری و یک زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتری) و مابقی لرزه‌ها نیز بالای ۳ و ۴ ریشتر بوده‌اند.

وی افزود: مطابق آخرین آمار متاسفانه تاکنون در ۵ نفر در این زلزله‌ها جان خود را از دست داده‌اند که شامل سه مرد و دو زن می‌شود و بالغ بر ۱۵ نفر مصدوم شدند.
  بحث آواربرداری در حال انجام است و با حضور تیم‌های امدادی و مسئولان استانی این مسئله به سرعت مدیریت خواهد شد.

تصاویری از آسیب‌های زلزله در هرمزگان

زلزله در سایه خوش هرمزگان 1401

۰ نظر موافقین ۰ ۱۱ تیر ۰۱ ، ۱۱:۵۳
ع . شکیبا---۱۶۶

https://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1394/10/21/560149_849.jpg

کسانی که اسراف می کنند، یا مسأله را خوب بلد نیستند و یا توجه ندارند، برای همین گاهی برای یک وضو گرفتن ده ها لیتر آب مصرف می کنند. از وقتی که شروع می کند به وضو گرفتن شیر را باز می کند تا آخر وضو. او می خواهد یک کار عبادی انجام دهد، با این وضو می خواهد نماز بخواند، نمازی که باید اخلاص داشته باشد، می خواهد با این وضو و نماز به خدا رو بیاورد و به باری تعالی تقرب پیدا کند، اما حیف که آن را با گناه و معصیت که همان اسراف است، همراهش می کند. خداوند متعال در قرآن می فرماید: «کُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْرِفین؛ بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید، که خدا اسرافکاران را دوست ندارد»(اعراف، آیه 31)

جناب استاد آقای قرائتی می فرمودند: «اگر امام جماعت، هنگام وضو، شیر آب را زیاد باز بگذارد، نمی شود به او اقتدا کرد، چون اسراف کرده و اسراف هم یک معصیت است که او را از عدالت خارج کرده است.»

وضو با یک لیوان آب

۰ نظر موافقین ۰ ۰۸ تیر ۰۱ ، ۱۱:۱۷
ع . شکیبا---۷۸۱

http://hijab.hayatebartar.ir/wp-content/uploads/2013/12/beheshti-13.jpg

آیت الله دکتر بهشتی (ره):

ما بی‌شناسنامه نیستیم اهل قنوتیم، ساکن دهستان نیایش و بچه جنوب عشقیم، کبوتران قباپوشی که بال در خون شهیدان کربلا نهاده‌ایم و عمری بر شاخه‌ها مرثیه خوان ذبح بنی‌آدم، ما از امتزاج دو ایمان بدوی روستایی از تصادم دو عدم ساده به‌وجود آمده‌ایم، با هیچ‌کس هیچ فرقی نداریم و نمازمان را اول وقت می‌خوانیم. ما محصول آن لحظاتی هستیم که خسته از بیل و رنجور از داس خیمه دعایی برافراشته‌اند، ما ساده‌نشینان کاخ ویرانه فقر و فناییم.

پنجره‌هایی که رو به‌سوی افق سبز توکل باز می‌شوند، ما مثل کتابی در هر گوشه خاک و در هر لحظه از روزگار باز می‌شویم و دیگران را از خود باخبر می‌کنیم. ما مثل وضو ساده و پاکیم، عین اقطار بی‌آلایش و معصومیم، ما را می‌شود در هر گوشه مسجد پیدا کرد. در هر جنسی جست‌وجو نمود، با هر دردی دریافت، ما مثل تلاوت غمگینیم، مثل تکبیر حالت خنجر داریم، و دوستان ما شیران روز و پارسایان شبند، از نوح به بعد تا کربلا و هویزه وتا هویزه حضور داریم، پشت هر سنگی روییده‌ایم، با هر بوته‌ای رسیده‌ایم، بر هر شاخی بر داده‌ایم، ما در این آب و خاک سبز می‌شویم؛ ما بی‌شناسنامه نیستیم.

شناسنامه شهید بهشتی

هفتم تیر ، سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی و 72 از از یاران امام امت (ره) را گرامی میداریم.

۴ نظر موافقین ۱ ۰۶ تیر ۰۱ ، ۰۲:۵۶
ع . شکیبا---۴۲۰۵

منافق در قرآن

1- فریب کاری ونیرنگ بازی

یخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذِینَ آمَنُوا[1]

می خواهند خدا و مؤمنان را فریب دهند.

2- دورویی

وَ إِذا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلی شَیاطِینِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَکمْ[2]

وهنگامی که افراد با ایمان را ملاقات کنند، می گویند: ما ایمان آوردیم، ولی هنگامی که با شیطان های خود خلوت می کنند، می گویند ما با شماییم.

3- دروغگویی

وَ اللَّهُ یشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِینَ لَکاذِبُونَ[3]

خداوند شهادت می دهد که منافقان، دروغگو هستند.

4- تندزبانی

سَلَقُوکمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدادٍ[4]

زبان های تند و خشن خود را با انبوهی از خشم و عصبانیت بر شما می گشایند...

5- ریاکاری در عبادت

۰ نظر موافقین ۰ ۰۶ تیر ۰۱ ، ۰۲:۱۵
ع . شکیبا---۱۹۱

منافق

۰ نظر موافقین ۲ ۰۴ تیر ۰۱ ، ۲۰:۵۳
ع . شکیبا---۲۸۶

صلوات خاصه امام رضا (ع) با صوت زنده‌ یاد انصاریان

صلوات خاصه امام رضا (ع) با صوت زنده‌ یاد انصاریان

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏.

ترجمه صلوات خاصه امام رضا (ع):

بارالها درود و رحمت فرست بر على بن موسى الرضا پسندیده پیشواى پارسا و منزه. و حجت تو بر هر که روى زمین است و هر که زیر خاک بسیار راستگو و شهید. درود و رحمتى فراوان و کامل و با برکت و متصل و پیوست و پیاپى و دنبال هم همچون بهترین رحمتى که بر یکى از اولیائت فرستادى.

دریافت فایل تصویری

فایل صوتی با صدای استاد انصاریان

دریافت

فایل صوتی با صدای محمد اصفهانی

  دریافت

مطالب مرتبط با «امام رضا (ع) و مشهد مقدس»

۰ نظر موافقین ۱ ۰۲ تیر ۰۱ ، ۰۰:۴۹
ع . شکیبا---۲۰۰