سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۳۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

https://cdn.isna.ir/d/2018/05/19/3/57681929.jpg

۱۲۰ هزار فلسطینی اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در میان تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در صحن‌ها و محوطه‌های مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی اعلام کرد، هزاران فلسطینی با عبور از ایست‌های بازرسی و موانع نصب شده در مبادی ورودی شهر قدس و کوچه‌های قدس قدیمی توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در شکوهی تمام‌تر نماز جمعه را در این مکان مقدس به جای آورند.
نمازگزاران فلسطینی از جای جای کرانه باختری و بیت المقدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به مسجدالاقصی آمده بودند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نزدیک به ۱۵۰۰ تن از نیروهای پلیس و یگان مرزبانی رژیم صهیونیستی در بخش‌های مختلف شهر قدس مستقر شده بودند و تدابیر امنیتی شدیدی در آنها به اجرا گذاشته بودند.
نیروهای ارتش و پلیس و یگان مرزی رژیم صهیونیستی با ایجاد ایست‌های بازرسی سیار و موانع بتنی در خیابان‌های قدس مانع از تردد خودروهای فلسطینی می‌شدند. 
مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که فقط به فلسطینیان بالای ۴۰ سال ساکن کرانه باختری اجازه ورود به قدس را خواهند داد. 
شیخ محمد حسین، خطیب مسجد مبارک الاقصی در جریان ایراد خطبه‌های نماز جمعه به فلسطینیان ساکن کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ که توانسته بودند با عبور از ایست‌های بازرسی خود را به قبله نخست برسانند، سلام و درود نثار کرد.
وی با بیان اینکه فلسطین به ملت فلسطین و امت اسلام تعلق دارد، به روان پاک شهدای فلسطین؛ به ویژه شهدای تظاهرات بازگشت سلام و درود فرستاد.
وی در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، گفت که این اقدام با تمامی قوانین بین المللی تضاد دارد. 
وی یادآور شد: قدس با تمامی مقدساتش و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی شهر اسلام و قرآن و پایتخت ابدی و معنوی فلسطین و تمامی مسلمانان باقی خواهد ماند.
خطیب مسجد مبارک الاقصی خواستار یکپارچگی مسلمانان در مصاف با طرح های استعمارگرانه دشمنان علیه آرمان فلسطین شد. 

انتهای پیام

اگر خود کاخ سفید را هم به فلسطین منتقل کنید ما آن را خراب می کنیم و قدس را آزاد خواهیم کرد ان شاءالله.

۰ نظر موافقین ۱ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۲۹
ع . شکیبا---۴۳۵
http://www.khanehkheshti.com/wp-content/uploads/2014/03/owg37.jpg

۱- در سایت فارسی گو  با انتخاب کشور و سپس انتخاب شهر جدول اوقات شرعی همان روز و همچنین درجه قبله را برای شما می نویسد که در شکلی مثل شکل زیر ان را نمایش می دهد و شما می توانید با یک قطب نما جهت شمال و جنوب شهر و محل خود را یافته و به نسبت آن درجه داده شده در سایت از محور شمال و جنوب  جهت قبله را در خانه خودتان پیدا کنید.

در ایران عدد داده شده را منهای ۱۸۰درجه کنید و باقیمانده آن را بدست بیاورید.

مثلا در تهران ۳۷= ۱۸۰-۲۱۷  

اگر رو به جنوب بایستید و به همان اندازه ی باقیمانده به سمت راست برگردید دقیقاً رو به سمت قبله ایستاده اید.

ضمنا قبله نمای ساده هم در واقع یک قطب نماست . منتهی فقط باید عقربه شمال- جنوب آن را در نظر گرفت . عقربه قرمز آن جهت عمومی قبله ایران را نشان میدهد نه قبله دقیق همه شهر ها را .

( مهندسین عزیز ناراحت نشوند! این توضیحات برای کسانی است که با درجه و قطب نما آشنایی کمتری دارند.)

انتخاب کشور و شهر 

(کدها به جهت وجود اسکریپت خاص در قسمت تنظیمات یا قالب وبلاگهای بلاگفا درج نمی شود.)

منبع : سایت فارسی گو


۲- این هم سایت دیگری جهت محاسبه اوقات شرعی در شهر و محل شما

 

مراکز استانها قابل انتخاب هستند و بقیه نقاط نیاز به دانستن طول و عرض جغرافیایی آنجا است.          

بعثه مقام معظم رهبری - حج و زیارت


۳- این هم یک سایت خوب دیگه جهت نمایش جدول اوقات شرعی شهرها :

 

 راهنمای اوقات شرعی شهر های ایران


۴- لینک اوقات شرعی از سایت پارسی بلاگ

 

در این سایت پس از انتخاب شهر ، اوقات شرعی را به صورت کامل نوشته و در انتها می نویسد:

 ---    خورشید در قبله : ۱۴:۱۸     -----

با استفاده از آن در ساعت مذکور با استفاده از خورشید و سایه یک میله یا دیوار صاف می توان جهت قبله را در محل زندگی خود مشخص نمایید .( جهت برعکس سایه، قبله را نشان میدهد.)

۱ نظر موافقین ۱ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۵۷
ع . شکیبا---۴۹۴

دعاهاى روزهاى ماه رمضان

 

از ابن عباس روایت کرده اند که حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله فضیلت بسیار از براى روزه هر روز ماه مبارک رمضان بیان فرمود و از براى هر روز دعاى مخصوصى با فضیلت و ثواب بسیار از براى آن دعا ذکر کرده و ما به اصل دعا اکتفا مى نمائیم .

 

دعاى روز اوّل :

اَللّهُمَّ اجْعَلْ صِیامى فیهِ صِیامَ الصّاَّئِمینَ وَقِیامى فیهِ

خدایا قرار ده روزه ام را در این ماه روزه روزه داران واقعى و شب زنده داریم را

قیامَ الْقاَّئِمینَ وَنَبِّهْنى فیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغافِلینَ وَهَبْ لى جُرْمى فیهِ

نیز همانند شب زنده داران و بیدارم کن در آن از خواب بیخبران و جنایتم را بر من ببخش

یا اِلهَ الْعالَمینَ وَاعْفُ عَنّى یا عافِیاً عَنِ الْمُجْرِمینَ

اى معبود جهانیان و درگذر از من اى درگذرنده از جنایتکاران

 

روز دوّم :

اَللّهُمَّ قَرِّبْنى فیهِ اِلى مَرْضاتِکَ وَجَنِّبْنى فیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَنَقِماتِکَ

خدایا نزدیکم کن در این ماه بسوى موجبات خوشنودیت و دورم ساز در آن از خشم و عذابت

وَوَفِّقْنى فیهِ لِقِرآئِةِ ایاتِکَ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

و موفقم دار در این روز بخواندن آیات قرآنیت به رحمت خود اى مهربانترین مهربانان

 

۰ نظر موافقین ۱ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۰۰
ع . شکیبا---۶۹۰

https://media.imna.ir/d/2018/11/23/3/1539389.jpg

استاد بزرگوار حضرت آیت‌الله حاج آقا حسن صافی اصفهانی داستانی از امام زمان(عج) را نقل می‌کردند که بسیار شنیدنی و عبرت آموز است:

در کربلای معلّی یکی از علما که به علوم غریبه آگاهی داشته است، تصمیم می‌گیرد که به وسیله علم جفر خود را به امام عصر(عج) برساند. در نتیجه، در داخل یکی از غرفه‌های صحن امام حسین‌(ع) به محاسبات این علم می‌پردازد، و  پاسخی که دریافت می‌دارد این بوده است که امام زمان(عج) داخل صحن با پیرمردی قفل‌ساز در حال صحبت هستند.

او ابتدا تردید می‌‌کند که مبادا قسمتی از برنامه را اشتباه کرده باشد. بار دوم و سوم نیز حساب می‌کند و نتیجه همان می‌شود. در این هنگام عزم خود  را بر دیدار جزم می‌کند که هر چه بادا باد. می‌بیند آری حضرت صاحب الزمان(عج) در همان زاویه صحن که به وسیله آن علم درک کرده است، با آن مرد قفل‌ساز مشغول گفتگو هستند. چون می‌بیند که آقا در حال خداحافظی هستند، رو به امام به سرعت حرکت می‌کند. امام(عج) از آن پیر‌مرد خداحافظی کرده و رو به سوی ایشان می‌آیند. و وقتی با او رودررو قرار می‌گیرند، می‌فرمایند: «فلانی تو هم مثل این پیر مرد قفل ساز شو تا من به سراغ تو بیایم» و از کنارش می‌گذرند.

این عالم می‌گوید: همان وقت به سراغ این پیرمرد قفل‌ساز رفتم تا او و رفتار و روحیاتش را شناسایی کنم. از او پرسیدم: «این آقایی که با ایشان صحبت داشتی، که بود؟» در پاسخ گفت: «تا آن جا که می‌دانم آقا سیدمهدی، فرزند مرحوم آقا سیدحسن، هستند که پدرشان هم به رحمت خداوند رفته است». از نوع جواب او به زودی متوجه شدم که آقا خود را به او معرفی کرده‌اند، ولی این بنده خدا متوجه نشده است که ایشان امام‌عصر(عج) هستند. نزدیک بود او را از حقیقت امر آگاه سازم، ولی به خود آمدم که اگر این کار صلاح این بنده خدا بود، خود آقا به او توجه می‌دادند. ازحالات آقا و زمان آشنایی او با آقا و غیره پرسیدم...

دقت کردم ببینم که این پیرمرد چه ویژگی خاصی دارد که امام مرا به آن دعوت فرموده‌اند، عاقبت دریافتم که در کنار تقید ایشان به مسائل شرعی و کسب حلال، بارزترین ویژگی اخلاقی او این است که سخت به قول و قرارش با مردم پایبند است و اگر می‌گوید قفل شما فلان موقع آماده است، آن را حتماً سر وقت و شاید زودتر آماده کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب دیگر در باره امام زمان (عج) و انتظار و ظهور

۰ نظر موافقین ۱ ۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۳۲
ع . شکیبا---۷۰۰

آتش زدن برجام

دانشجویان تهرانی برجام را در میدان آزادی آتش زدند + فیلم

دانشجویان تهرانی بامداد امروز با آتش زدن برجام و پرچم آمریکا اعتراض خود را به یاوه‌گویی‌های ترامپ و نقض عهد برجام توسط آمریکا نشان دادند.

به گزارش فارس،نخستین تجمع اعتراضی به خروج آمریکا از برجام ساعت 3 بامداد امروز در میدان آزادی تهران توسط دانشجویان برگزار شد.

بنابراین گزارش، گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران پیش از صبح چهارشنبه با تجمع در میدان آزادی تهران برجام را آتش زدند.

دانشجویان تهرانی در اعتراض به نقض عهد آمریکا با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مطالبه خود از دولت را مقابله به مثل درخروج از برجام، عدم اعتماد مجدد به طرفین اروپایی و پایان دادن به سازش اعلام کردند.

همچنین دانشجویان با آتش زدن پرچم آمریکا اعتراض خود را به یاوه‌گویی‌های ترامپ نشان دادند.

۲ نظر موافقین ۱ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۳۸
ع . شکیبا---۵۵۴
امام خامنه‌ای: ترامپ ملت و نظام را تهدید کرد؛ از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید/ دیدید که هسته‌ای بهانه بود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم رهبری، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) به‌ مناسبت هفته‌ گرامیداشت مقام معلم، با حضور در دانشگاه فرهنگیان، در دو دیدار جداگانه، در جمع مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و در اجتماع اساتید،‌ کارکنان و دانشجو معلمان این دانشگاه سخنرانی کردند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

** دیشب شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از 10 دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم. بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید.

** آن‌وقتی که مسئله‌ی هسته‌ای شروع شد، بعضی از معاریف کشور می‌گفتند که چه اصراری دارید که هسته‌ای را نگه دارید، بگذارید کنار... البته این حرف غلط بود، مسئله‌ی هسته‌ای نیاز کشور است و تا چند سال دیگر طبق بررسی کارشناسان، کشور به 20هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز دارد. آن روز می‌گفتیم مسئله‌ی آمریکا با ایران، مربوط به انرژی هسته‌ای نیست و این‌ها بهانه است؛ می‌گفتند نه، این‌جور نیست. حالا دیدید که این‌جوری نیست؛ ما برجام را پذیرفتیم اما دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی تمام نشد. حالا مسئله‌ی حضور ما در منطقه و مسئله‌ی موشک‌ها را مطرح می‌کنند؛ اگر این‌ها را هم قبول کنیم، مسئله تمام نخواهد شد، مسئله‌ی دیگری را شروع می‌کنند. علت مخالفت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی این است که آمریکا به‌طور کامل سلطه داشت و انقلاب دست آن‌ها را کوتاه کرد.

** [آمریکایی‌ها] می‌خواهند حکامی در کشورها باشند که پولشان را بگیرند و دستورات را انجام دهند و هروقت هم خواستند عوضشان کنند. همان‌طور که رضاخان را برداشتند و پسرش را آوردند؛ همچنان‌که در کشورهای خلیج فارس این حالت وجود دارد، مانند عبد ذلیل آمریکا.  چند روز پیش ترامپ نامه‌ای به رؤسای کشورهای خلیج فارس نوشته که ما به آن دست یافتیم. چنین می‌گوید که من 7 تریلیون دلار برای شما خرج کردم و شما باید این کار را بکنید. خرج کردی که به عراق و سوریه مسلط شوی؛ خب نتوانستی، به درک! 

** می‌گوید «باید» این کار را بکنید؛ می‌خواهد به جمهوری اسلامی هم «باید» بگوید. ملت ایران مستقل و عزیز است. حکام گذشته‌ی این ملت، عزت ملت را گرفتند و مردم را ذلیل کردند. حالا جمهوری اسلامی و انفلاب اسلامی آمده و آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند. برخی [از داخلی‌ها] می‌گفتند چه اصراری دارید که می‌ایستید... خدا از سر تقصیراتشان بگذرد. ( شعار مردم : مرگ بر سازشی)

** آنچه اتفاق افتاده، یعنی رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست. این رفتار در دوران رؤسای جمهور قبل هم وجود داشت و در هر دوره‌ای یک‌جور بوده است. ملت ایران با قدرت ایستاده و آن [رؤسای جمهور] قبلی مُردند و استخوان‌هایشان هم پوسید و جمهوری اسلامی همچنان هست.
این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور می‌شود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.

۰ نظر موافقین ۱ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۵۰
ع . شکیبا---۵۷۸
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید
 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با شعار «مرگ بر آمریکا» به صورت نمادین نسخه ای از برجام را آتش زدند.

دقایقی پیش و همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در خانه ملت در واکنش به اقدام شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام خروج از برجام، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

به گزارش مهر برخی نمایندگان نیز همزمان با این شعار، با حضور در جایگاه ناطقان، پرچم آمریکا و نسخه‌ای از برجام را آتش زدند.

گفتنی است اقدام شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای، با واکنش‌های تندی در محافل داخلی و بین‌المللی مواجه شدند.

مطالب مرتبط :

آتش زدن پرچم آمریکا و برجام در مجلس/ بیانیه نمایندگان مجلس + فیلم

واکنش سرلشکر باقری به خروج آمریکا: برجام از اول هم مطلوب ملت ما نبود .

واکنش فرمانده کل ارتش به خروج آمریکا: خدا را شکر که از برجام خارج شد .

اولین موضع فرمانده سپاه پس از خروج آمریکا از برجام- تسنیم

منبع: پایگاه الف

۰ نظر موافقین ۱ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۴۶
ع . شکیبا---۳۷۶

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/35962/5-1.jpg

۱۳۹۵/۰۵/۱۱| بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
برجام و این مذاکرات هسته‌ای، برای ما یک نمونه خواهد بود... در ظاهر وعده میدهند، با زبان چرب و نرم حرف میزنند امّا در عمل توطئه میکنند، تخریب میکنند، مانع از پیشرفت کارها میشوند؛ این شد آمریکا؛ این شد تجربه.

۱۳۹۵/۰۵/۱۱| بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
شش ماه هم از امضای برجام میگذرد، هیچ تأثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است؛ [درحالی‌که] خب، برجام اصلاً برای برداشتن تحریمها بود.

۱۳۹۵/۰۵/۱۱| بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
برجام اصلاً برای برداشتن تحریمها بود؛ برای اینکه تحریمهای ظالمانه برداشته بشود. مگر غیر از این است؟ خب برداشته نشده؛ حالا میگویند بتدریج، یواش یواش دارد درست میشود! مگر بحث سرِ یواش یواش بود؟

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=35964

۰ نظر موافقین ۱ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۴۷
ع . شکیبا---۵۱۶

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، تصاویری از پرتاب فلر از جنگنده F-14 نیروی هوایی ارتش منتشر شد.

فلر قطعه‌ای فلزی با حرارت بالا است که برای منحرف کردن موشک‌های حراراتی از جنگنده‌ها پرتاب می‌شود.

عکس های زیبا و دیدنی در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۱ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۰۸
ع . شکیبا---۶۰۶

صبر بر بلا و امتحان الهی

دعای حفظ از امام سجاد (ع)

ششم: از حضرت صادق علیه السّلام نقل شده:
حضرت سجاد علیه السّلام مى فرمود: هرگاه این کلمات را بگویم، اگر جن و انس به زیان من گرد آیند باکى ندارم:

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ اِلَى اللَّهِ وَ فى سَبیلِ اللَّهِ وَ عَلى مِلَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ اَللّهُمَّ اِلَیْکَ اَسْلَمْتُ نَفْسى وَ اِلَیْکَ وَجَّهْتُ وَجْهى وَ اِلَیْکَ اَلْجَاْتُ ظَهْرى وَ اِلَیْکَ فَوَّضْتُ اَمْرى اَللّهُمَّ احْفَظْنى بِحِفْظِ الاْیمانِ مِنْ بَیْنِ یَدَىَّ وَ مِنْ خَلْفى وَ عَنْ یَمینى وَ عَنْ شِمالى وَ مِنْ فَوْقى وَ مِنْ تَحْتى وَ ما قِبَلى وَادْفَعْ عَنّى بِحَوْلِکَ وَ قُوَّتِکَ فَاِنَّهُ لا حَوْلَ وَلاقُوَّةَ اِلاّ بِکَ.

به نام خدا، و به خدا، و از خدا، و به سوى خدا، و در راه خدا، و بر آیین رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش) خدایا خویشتن را تسلیم تو کردم، و رویم را به جانب تو متوجه نمودم، و به تو پشت گرم شدم، و کارم را به تو وا گذاشتم، خدایا مرا به حفظ ایمان حفظ کن، از پیش رویم، و از پشت سرم، و از سمت راست و چپم، و از بالاى سرم و زیر پایم، و آنچه نزد من است، به حول و نیرویت از من دور کن، زیرا جنبش و نیرویى جز تو نیست.

مفاتیح الجنان آنلاین

مطالب مرتبط: امام صادق (ع) ، احادیث و روایات  ، دعاها و ذکرها

۰ نظر موافقین ۱ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۵۴
ع . شکیبا---۱۷۸۴

http://omiddinparast.ir/wp-content/uploads/cheshm-zakhm1.jpg

آیا چشم زخم واقعیت دارد؟

از جمله عواملی که ثابت شده است به موفقیت انسان لطمه می زند و جلوی پیشرفت انسان را سد می کند مسئله چشم زخم می باشد. در طبیعت عوامل غیر ملموس و غیر فیزیکی وجود دارد که با منطق و استدلال نمی توان آنها را پذیرفت، اما چیزهایی هستند که وجود دارند و ضرر و زیان و ایجاد نقصان می کنند، از جمله این پدیده ها چشم زخم و همچنین سحر و جادو می باشد که در اینجا قصد داریم به پدیده چشم زخم اشاره کنیم.

چشم زخم از نظر عقلی امر محالی نیست و در واقعیت وجودی آن نمی توان تردید کرد. عده ای از دانشمندان معتقدند که در برخی چشم ها، چنین خاصیتی وجود دارد، یعنی برخی دیده ها نوعی اشعه از خود بیرون می دهند که اثر بدی بر اشیاء وارد می کند مخصوصا اگر با یک نگاه و نظری مخصوص باشد.

برخی از دانشمندان عقیده دارند که نیروی مغناطیسی برخی چشم ها کارایی زیادی دارد که می توان با تمرین و ممارست آن را پرورش داد. حتما شنیده اید که مرتاضان هندی قادرند با نیروی چشمان خود قطاری را متوقف و یا میله آهنی را کج کنند. قرآن مجید از چشم زخم کافران نسبت به حضرت محمد (ص) خبر می دهد و می فرماید: « و ان یکاد الذین کفروا » که در سوره قلم می باشد و ترجمه آن چنین است: « نزدیک است کافران هنگامی که آیات قرآن را می شنوند تو را با چشمان خود هلاک گردانند و می گویند او دیوانه است. »

مفسران گفته اند که واقعیت این است که در میان آنان (افرادی از قوم بنی اسد) افرادی زندگی می کردند که به اصطلاح شور چشم بودند و به هر فرد و یا شیء که با نگاه اعجاب آمیز نگاه می کردند، به آن فرد و شیء ضرر و زیان می رسید و نزدیک بود از همین طریق پیامبر اسلام (ص) را دچار مشکلاتی کنند که عنایت الهی مانع از اقدام آنها شد. بنابراین قرآن نیز تلویحا مسئله چشم زخم را تایید کرده است. اما این مربوط به همه انسانها نیست و تنها به برخی از افراد به ویژه حسودان مربوط می شود.

بنابراین اگر کسی چیزی از برادر مومنش دید که سبب شگفتی و خوشایند او بود،‌ باید خدا را یاد کند که با این کار ضربه ای به وی نمی رسد. این یاد خدا در برخی روایات به عنوان تکبیر ذکر شده و در منابعی دیگر گفته اند 3 مرتبه بگویید: { ماشاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم }

و در هنگام برخورد با کودکان شیرین سخن حتما از ذکر فوق استفاده کنید یا هرگاه خواستید از خانه بیرون بروید سوره های فلق و ناس را بخوانید تا چشمی در شما اثر نکند.

در روایتی آمده است که چشم بد حق است اگر چیزی از تقدیر پیشی بگیرد همان چشم بد می باشد و نیز آمده که شیطان و حسد پدید آورنده این حالت است و اضافه کرده اند که نیمی از افرادی که در قبرستان که در قبرستان دفن شده اند از جهت چشم زخم می باشد!

گاهی اوقات غیر از انسانها اجنه نیز باعث چشم زخم می شوند. گاهی اوقات متوجه می شوید که نمی توانید کسی را تحمل کنید یا چنان حالت خاصی به روح و روان شما فشار وارد می شود که مدام برآشفته هستید. دیده می شود که اکثر دعواها در خانواده بین زن و شوهر یا بین دو همکار در محل کار، به علت وجود بار مغناطیسی و موج سنگین انرژی منفی حاصل از چشم زخم است که با شکستن ظرف شیشه ای که بی مورد شکسته می شود، آن حالت را نیروهای غیبی از شما دور می کنند و محیط از انرژی منفی سنگین عاری می شود. این کار باعث می شود تا اثرات زیان آور آن انرژی سنگین به شما آسیبی نرساند. اما این را بدانید که ادعیه هایی وجود دارند که شما با خواندن آنها یا برخی از آیات می توانید جلوی این پدیده را بگیرید و جلوی آسیب هایی که گاهی باعث از دست دادن زندگی یا حتی سلامتی و جان شما و عزیزانتان می شود را به راحتی سد کنید.

از این رو جهت اطلاعات بیشتر می توانید به کتاب « کلیات اسرار و رازهای موفقیت » مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۲۹
ع . شکیبا---۲۳۴۲

به مناسبت سالروز پرواز مادرم

 درد امانش را بریده ، نیمه شبها چشمانم را که باز می کنم می بینم بیدار است درد خواب را از چشمانش گرفته. خواب را از چشمان او گرفته و امید را از دل من.

دکترها می گویند روزهای آخریست که مهمان ماست.

میروم پیشش آرام دستانش را می گیرم می بوسم و با چشمان و زبان پر التماسم به او می گویم : مادر یادت هست هر هفته بچه های مسجد می آمدند خانه مان هیأت، عمری گریه کن حسین بودی از آقا شفایت را بخواه.

تأملی می کند و پاسخم را می دهد: من نوکر حسینم نوکر از ارباب خود توقعی ندارد، راضیم به رضای او.

..............................

 فاطمه دل نگران جلال است چند روز است از او بی خبر است، می رود در حیاط، گلدانها و درخت مو را آب بدهد. مجید، برادر جلال، قرار ندارد دائم به حیاط می رود و می آید انگار که می خواهد سر صحبتی را با فاطمه باز کند. بلند با خودش می گوید این درخت مو هم یادگار داداشم است. یکباره دل فاطمه می ریزد . صدا می زند مجید چیزی شده؟ از جلال خبری شده؟

مجید با لحن پر از اضطراب جواب فاطمه را می دهد: خانم داداش، داداشم برگشته. فاطمه یک باره دلش پر از شادی می شود، می گوید : خوب کجاست؟ چرا نمی آید؟

ومجید پاسخ آخر را می دهد، نمی تواند بیاید . داداشم بی سر آمده.

و صدای فاطمه بلند می شود یا زینب کبری صبر.......

 

پی نوشت:

مادرم درباره این عکس  می گفت: دست جلال را در دستم گرفتم و به او قول دادم بچه هایش را خوب تربیت کنم به شرطی که او هم مرا زیاد معطل این دنیا نکند.

خداوند رحمتشان کند. شادی روح شهید و همسرش صلوات

مبنع : کبوتر حرم - وبلاگ فرزند شهید

زندگینامه سردار شهید جلال کاوند +تصاویر

۰ نظر موافقین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۰۶
ع . شکیبا---۴۶۶

رحیم پور ازغدی: در تلگرام بدترین چیزها آموزش داده می شود

رحیم پور ازغدی با اشاره به اثرات مخربی تلگرام گفت: در تلگرام بدترین چیزها آموزش داده می شود و شایسته مسئول نظام جمهوری اسلامی نیست که بگوید تلگرام جزء حقوق مردم است و نباید قطع شود

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در برنامه ویژه اکران مستند خوره در دانشگاه شریف، ضمن انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: چند سال است کشور در اختیار آقای رئیس جمهور  است و نمی‌تواند مشکلات اقتصادی اخیر  را بر گردن دیگران بیاندازد.
 وی با  تاکید بر اینکه دو سال پیش رئیس جمهور گفت تحریم ها برداشته شد و همه مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، گفت: اکنون باید از رئیس جمهور سوال شود پس این وعده چه شد؟ چرا که هنوز هم با کیسه دلار می آوریم و تغییر آنچنانی صورت نگرفته است

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بی تأثیر دانستن برجام در زندگی و معیشت مردم گفت: در چنین شرایطی جای تعجب دارد که بحث برجام منطقه ای و برجام موشکی مطرح می شود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به وضعیت بد معیشت مردم گفت: در چنین شرایطی بعضی از مسئولین به جای پاسخگویی نسبت به سیاستهای غلط اقتصادی خود که ظرفیتهای کشور را معطل تصویب برجام کردند به گونه ای حرف می زنند که انگار ما مسئولیم و آنها ارباب رجوع و  امروز اگر امنیت داریم و به ایران حمله نمی کنند نیز به خاطر قدرت منظقه ای ایران است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این وعده و عدم نحقق آن وجه مناسبی در بین مردم ندارد و بنده به شخصه حاضرم در این رابطه با رئیس جمهور مناظره کنم که از ابتدا نیز این وعده های اقتصادی برای تحقق بیان نشده بود.

وی با اشاره به اثرات مخربی تلگرام گفت: در تلگرام  بدترین چیزها آموزش داده می شود، حتی آموزش مسائل اخلاقی خلاف شرع ! و این شایسته مسئول نظام جمهوری اسلامی نیست که بگوید تلگرام جزء حقوق مردم است و نباید قطع شود! مگر می‌شود این مسائل نادیده گرفته شود.

رحیم پور افزود: شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مراقب باشد و نگذارد هر گند و کثافتی در فضای مجازی سر فرزندان مردم بریزد.

وی خطاب با اشاره به نسل فرهیخته کشور گفت: نباید بگذارید که مسئولین با صحبت‌های زیبنده فریبتان دهند. اگر شما جوانان و دانشجویان روحیه مطالبه‌گر داشته باید می‌توان امیدوار بود که جمهوری اسلامی در آینده جایگاه خود را حفظ کند.

این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان دست باز دولت در مذاکرات هسته ای و عدم گشایش اقتصادی برای مردم گفت: در 2 سال گذشته هر زمانی کسی آمد صحبتی درباره برجام به میان آورند، گفتند دارد در موضوع برجام دخالت می‌کند و نمی‌خواهد برجام محقق شود. قلب راکتورهای هسته‌ای را که بتن گرفتید، امروز می‌خواهید قلب موشک‌هایمان را بتن بگیرید، دیگر کدام سوراخ مانده‌ است که بتن نگرفته‌اید.»

منبع: تسنیم

۰ نظر موافقین ۱ ۱۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۱۹
ع . شکیبا---۴۴۷
photo_2016-11-07_13-35-54
وبلاگ هم صف با ملائک

خودم را دوباره جمع و جور می کنم و ادامه می دهم: آقا افتخارم این است که فرزند سردار شهید گمنامی هستم که تنها در این دنیای خاکی نام یک کوچه کوچک در شهرستانی کوچک به نام اوست. آقا صحبتم را قطع می کند و می فرماید: پدر شما در بین اهالی آسمانها مشهور هستند. پاسخ می دهم: من هم از این گمنامی خوشحالم.

کد خبر: ۴۱۰۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۲

وبلاگ هم صف با ملائک نوشت :

جلوی آقا دو زانو نشسته ام. خودم را جمع و جور می کنم. لبخند آقا ادامه دار است. سی چهل نفری می شویم. همه خانواده های شهدا هستند. پدر و مادرهای شهدا را در صف اول نشانده اند. آقا لیست مدعوین را در دست می گیرند. نفر اولی که نامش را صدا می زنند من هستم. رضا کاوند..    بلند می شوم سر پا. نمی دانم چطور شروع کنم. آقا می فرمایند: شما هستید. با زبان و با سر جواب می دهم بله. می پرسن خوبید شما؟ جواب می دهم شکر. بلافاصله می گویم آقا چند کلام حرف دارم. اجازه می دهید؟ می فرمایند: بله بفرمایید. کمی دستم می لزد صدایم هم. سعی می کنم با صدای بلند صحبت کنم. در ذهنم سریع می گذرد جلوی نایب امامت ایستاده ای.   

 می گویم آقا جان من رضا کاوند دانشجوی دکتری سیاست گذاری فرهنگی هستم و مدرس دروس علوم انسانی دانشگاه تهران. آقا پر از لبخند می شود.می فرمایند ماشاالله ماشاالله. در شادی صورتش غرق می شوم.     خودم را دوباره جمع و جور می کنم و ادامه می دهم: آقا افتخارم این است که فرزند سردار شهید گمنامی هستم که تنها در این دنیای خاکی نام یک کوچه کوچک در شهرستانی کوچک به نام  اوست. آقا صحبتم را قطع می کند و می فرماید: پدر شما در بین اهالی آسمانها مشهور هستند. پاسخ می دهم: من هم از این گمنامی خوشحالم.    ادامه می دهم: مادرم که چند سال پیش به رحمت خدا رفت به ما یاد داده بود نه از نام پدرمان، بلکه از مرام او استفاده کنیم.    آقا جان، وقتی در دانشگاه تهران سر کلاسهایی که مبانی دروس آن افتخارش اعتقاد به محوریت انسان است از خدا برای دانشجویانم می گویم، وقتی از شهدا و انقلاب و رهنمونهای شما برای آنها سخن می گویم، وقتی که به دانشجویانم می گویم بچه ها انقلاب یک فرآیند است و تغییر  نظام شاهنشاهی همه انقلاب نیست بلکه انقلاب تمام نشده و تا زمانی که جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی نداشته باشیم انقلاب ادامه دارد، صدای پدرم را در گوشم می شنوم که می گوید: رضا تازه اول عملیاته،بار سنگینی بر دوش داری.

 آقا دوباره لبخند می زنند و یکی دوبار احسنت جانانه ای می گویند.    دلم به احسنت آقایم قرص تر می شود.  ادامه می دهم. از پدر و عموی شهیدم می گویم: آقا پدر بزرگ من یک باربر بود ، مادر بزرگم می گوید خانه که می آمد جای طنابهای که روی شکمش می انداخت همیشه زخم بود و تاول زده. مادر بزرگم هم لباسهای مردم را می شست تا زندگی 5 فرزند خود را در یک اتاق کوچک بگذرانند.     در ادمه از مبارزات قبل از انقلاب پدرم و رنجهای او و شهادت عمویم و نحوه شهادت پدرم میگویم.    حرفهایم که تمام می شود. آقا دوباره لبخند می زنند می نشینم.    آقا به من نگا می کند . اولین جمله شان این است: ماشاالله مثل یک کلاس درس صحبت کردید با بیان خوب و مسلط.    می فرمایند: اینکه فرزندان یک باربر این همه رشد می کنند و متعالی می شوند از برکات انقلاب است. قدر این انقلاب را بدانید و از آن محافظت کنید.    آقا ادامه می دهند: مواظب باشید یک بار زاویه پیدا نکنید. یک زاویه کوچک در آینده فاصله شما را دورتر و دورتر می کند.    دو زانو نشسته ام و سعی می کنم به خاطر بسپارم همه جملات آقا را. چشمم را به لبهای پر برکت ایشان دوخته ام.    آقا می فرمایند: وظیفه شما گفتمان سازی است. باید گفتمان انقلاب را مانند دوران مبارزه سینه به سینه منتقل کنید. به هر اندازه که سهم تاثیر درجامعه دارید گفتمان انقلاب را ترویج دهید.   

 آقا دوباره صدایم می کنند تا هدیه ای به من بدهند. می روم جلو همه چیز انگار مثل خواب است. دست آقا را در دستم می گیرم. می بوسم. حالم دگرگون است. میروم کنار گوش آقا می گویم آقا یک جمله ای دارم آقا با شوخی می فرمایند این همه صحبت کردید هنوز هم حرفی دارید. می گویم فقط یک جمله است: آقا می خواهم ابراز شرمندگی کنم مرا ببخشید من ولی فقیه خودم را دیر شناختم. اشتباهاتی کردم.  آقا کریمانه پاسخم را می دهند: گذشته، دیگه بهش فکر نکن.    دلم آرام می شود.    جلسه تمام می شود هر کسی چیزی از آقا گرفته یکی سجاده، یکی چفیه و دیگری انگشتر. و من همین طور مات و مبهوت مانده ام. مبهوت لبخندهای آقا. بهترین هدیه ای که می توانستم از آقا بگیرم. 

زندگینامه سردار شهید جلال کاوند +تصاویر

۰ نظر موافقین ۱ ۱۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۱۵
ع . شکیبا---۶۸۹