سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۱ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ ۳۰ آذر ۰۲ ، ۱۱:۲۳
ع . شکیبا---۱۰۵

سوره حشر - آیه ۱۰ - دعای قرآنی

کینه توزی

از دیگر ناهنجاری های اخلاقی، دشمنی و کینه توزی با برادر دینی است. در آیه دهم سوره حشر می خوانیم:

وَلاَتَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلاًّ لِلَّذِینَ آمَنُوا.

پروردگارا! عداوت و کینه مؤمنان را در دل ما قرار نده.

کینه توزی، از اختلاف در مسائل اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی سرچشمه می گیرد. البته اختلاف در زندگی اجتماعی، امری طبیعی و گریزناپذیر است. با این حال، مسلمانان باید این اختلاف ها را با تفاهم و گفت وگو به شایسته ترین شکل برطرف سازند و حقوق و وظایف یکدیگر را بشناسند و محترم دارند تا بینشان کدورتی ایجاد نشود، کینه یکدیگر را در دل جا ندهند و هر چه سریع تر باید عقده ها را بگشایند و کینه ها را دور بریزند. امام علی علیه السلام فرمود:

اُحْصُدِ الشَّرَ مِنْ صَدْرِ غَیْرِکَ بَقَلْعِهِ مِنْ صَدْرِکَ.1

با کندن کینه از سینه خود، شر آن را از سینه دیگری بردار.

منظور از این روایت آن است که اگر می خواهی دیگران کینه تو را نداشته باشند، سینه ات را از کینه آنها خالی کن. دلی که جایگاه بغض و کینه باشد، جولانگاه شیطان نیز خواهد شد و وسوسه های او همچون دمیدن بر آتش زیر خاکستر، کینه را شعله ور می سازد و آرامش انسان را می گیرد و چه بسا او را به انجام کارهای ناشایست و تصمیم گیری های خطرناک وادارد. امام حسن عسکری علیه السلام نیز کینه و دشمنی را مایه سلب آسایش و آرامش آدمی می خواند و می فرماید:

«اَقَلُّ النّاسِ راحَةً اَلْحُقُودُ؛ کم آسایش ترین مردم، کینه توزان هستند».2

به راستی وقتی آدمی هرگونه کینه و دشمنی را از دل خارج می سازد، به معنا و مفهوم این روایت پی خواهد برد.

1. نهج البلاغه، کلمات قصار، ش 178.

2. تحف العقول، ص 519.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ آذر ۰۲ ، ۲۲:۱۶
ع . شکیبا---۶۱

تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!   

با تشدید عملیات‌های ضداسرائیلی یمن در دریا، رسانه‌های عبری از سکوت جهانی و تنهاییِ تل‌آویو در مقابل این چالشِ بزرگ شکایت می‌کنند؛ صهیونیست‌ها از تنها امیدشان آمریکا، انتظار مقابله با انصارالله را دارند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «حوثی‌ها تاکنون ۱۷ هدف اسرائیلی در دریا را مورد حمله قرار داده‌اند، اما جهان در سکوت مطلق است» این مقدمه گزارش پایگاه عبری کودکود از تنهایی تل‌آویو در مقابل صنعاء است.

نقشه تنگه باب المندب

۰ نظر موافقین ۲ ۲۹ آذر ۰۲ ، ۱۳:۴۴
ع . شکیبا---۱۲۹

شهدای غزه در آذرماه

شهادت ۱۰۰ نفر از ساکنان غزه در روز سه‌شنبه

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت در جریان حملات رژیم صهیونیستی طی روز سه‌شنبه، حداقل ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت که در جریان حملات رژیم صهیونیستی طی روز سه‌شنبه، حداقل ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

القدره بامداد چهارشنبه در این‌باره توضیح داد: «اشغالگران ساعات روز سه‌شنبه را به قتل‌عام‌های پی در پی تبدیل کردند که بدون استثنا بر تمام مناطق نوار غزه تأثیر گذاشت».

وی ضمن اشاره به شهادت حداقل ۱۰۰ فلسطینی در حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها، افزود که صدها نفر دیگر هم در بمباران نوار غزه مجروح شدند.

پیش از این، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که شمار شهدا از آغاز جنگ تاکنون به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسید و علاوه بر آن تعداد زخمی‌ها نیز ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر شده است. 

این نهاد فلسطینی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی کنترل ورود کمک‌های پزشکی را در اختیار دارد و از آن به عنوان سلاحی استفاده می‌کند تا افراد زخمی را در شمال غزه به شهادت برساند.

خبرگزاری «شهاب» نیز گزارش داده که بیمارستان‌های جنوب نوار غزه دیگر قادر نیستند خدمات‌رسانی کنند، زیرا با حجم زیادی از افراد زخمی روبرو هستند.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ آذر ۰۲ ، ۱۳:۳۱
ع . شکیبا---۱۹

دعای برای در امان ماندن از شر جن و انس

از حضرت صادق علیه السّلام نقل شده: حضرت سجاد علیه السّلام مى‏ فرمود: هرگاه این کلمات را بگویم، اگر جن و انس به زیان من‏ گرد آیند باکى ندارم:

بِسْمِ اللهِ وَ بِاللهِ وَ مِنَ اللهِ وَ اِلَى اللهِ وَ فى سَبیلِ اللهِ وَ عَلى مِلَّةِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ اَللّهُمَّ اِلَیْکَ اَسْلَمْتُ نَفْسى وَ اِلَیْکَ وَجَّهْتُ وَجْهى وَ اِلَیْکَ اَلْجَاْتُ ظَهْرى وَ اِلَیْکَ فَوَّضْتُ اَمْرى اَللّهُمَّ احْفَظْنى بِحِفْظِ الاْیمانِ مِنْ بَیْنِ یَدَىَّ وَ مِنْ خَلْفى وَ عَنْ یَمینى وَ عَنْ شِمالى وَ مِنْ فَوْقى وَ مِنْ تَحْتى وَ ما قِبَلى وَادْفَعْ عَنّى بِحَوْلِکَ وَ قُوَّتِکَ فَاِنَّهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِکَ

به نام خدا، و به خدا، و از خدا، و به سوى خدا، و در راه خدا، و بر آیین رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش) خدایا خویشتن را تسلیم تو کردم، و رویم را به جانب‏ تو متوجه نمودم، و به تو پشت‌‏گرم شدم، و کارم را به تو وا گذاشتم، خدایا مرا به حفظ ایمان حفظ کن، از پیش رو، و از پشت سر، و از سمت راست و چپم، و از بالاى سر و از زیر پایم، و آنچه که نزد من است، به حول و نیرویت از من دور کن، زیرا هیچ قدرت و نیرویى جز تو نیست.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۶ آذر ۰۲ ، ۲۱:۵۴
ع . شکیبا---۹۹

http://s1.picofile.com/file/7361089672/punxu66xr5xfdsflkmlg.gif

این فاطمیه http://www.dana.ir/File/ImageThumb_0_608_458/652972

ایام حزن فاطمیه و شهادت دخت نبی اکرم (ص) ، حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه شیعیان و مسلمانان تسلیت باد

دریافت

زهرا زهرا أغیثینی...  حاج میثم مطیعی                             التماس دعا

همه مطالب در مورد حضرت فاطمه زهرا (س)

۱۱ نظر موافقین ۷ ۱۹ آذر ۰۲ ، ۰۰:۰۸
ع . شکیبا---۵۴۰۷

دعای رفع کمردرد

دعای درد کمر

ششم از برای درد کمر روایت شده که دست بگذارد بر موضعی که درد می کند و سه دفعه بخواند:

وَ ما کانَ لِنَفْسٍ اَنْ تَمُوتَ اِلاّ بِاِذْنِ اللَّهِ کِتاباً مُؤَجَّلاً وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ الدُّنْیا نُؤْتِهِ مِنْها وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ الاخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْها وَ سَنَجْزِی الشّاکِرینَ

هیچ کس نخواهد مُرد جز به اذن خدا سرنوشتی است مدّت دار و هر که پاداش دنیا را خواهد از آنش دهیم و هرکه پاداش آخرت خواهد از آنش دهیم و سپاسگزاران را پاداش دهیم.

پس هفت مرتبه سوره اِنّا اَنْزَلْناهُ را بخواند انشاءاللَّهُ عافیت یابد

منبع : مفاتیح الجنان 

۰ نظر موافقین ۰ ۱۱ آذر ۰۲ ، ۰۲:۱۲
ع . شکیبا---۲۷۴

رهبرمعظم انقلاب: دوگانه جدید «مقاومت و تسلیم» بر منطقه حاکم شده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار بسیجیان سراسر کشور تاکید کردند: دوگانه جدید «مقاومت و تسلیم» بر منطقه حاکم شده است و امروز جریان مقاومت یعنی تسلیم نبودن در برابر «زورگویی، زیاده‌خواهی و دخالت‌های آمریکا»، یک جریان واضح در منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، منطق امام خمینی(ره) در ایجاد بسیج را «مقاوم‌سازی حداکثری ایران در مقابل تهدید‌ها و خطرات» خواندند و با تبیین شاخصه‌های فرهنگ و تفکر بسیجی و بیان توصیه‌های مهم کاربردی، تأکید کردند: پیش‌بینی و بشارت امام درباره تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی محقق شده و طوفان خاموش‌ناشدنی الاقصی، شکل‌دهی یک جغرافیای جدید سیاسی در منطقه غرب آسیا را تسهیل کرد که آمریکازدایی و ایجاد دوگانه «مقاومت و تسلیم» به جای دوگانه‌های جعلی و تحمیلی، و تسریع در حل مسئله‌ فلسطین، مهمترین خصوصیات این جغرافیای جدید سیاسی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آغاز سخنانشان در این دیدار که به طور هم‌زمان برای حوزه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور پخش می‌شد، بسیج را یادگار گران‌بهای امام خمینی(ره) برشمردند و افتخار امام به بسیجی بودن را نشان‌دهنده شأن عظیم بسیج دانستند.

۰ نظر موافقین ۰ ۰۹ آذر ۰۲ ، ۱۳:۲۰
ع . شکیبا---۲۸

https://btid.org/sites/default/files/media/image/gwsh_ddn_bh_tkh_khwny_zn.jpg

گوش دادن به خوانندگی زن

سؤال: آیا گوش دادن به خوانندگی زن اشکال دارد؟

جواب: بطور کلی گوش دادن به صدای زن اگر به صورت غنا باشد یا موجب تهییج شهوت یا مستلزم مفسده دیگری‌ شود، جایز نیست‌.

پاسخ مقام معظم رهبری به استفتائاتی درباره موسیقی و صدای زن

چندی است به واسطه انتشار یک آلبوم موسیقی با همخوانی صدای مرد و زن که در گذشته هم همین روال بوده و جنبه قانونی و شرعی دارد،جوسازی های علیه موسیقی و به ویژه موسیقی بانوان به جوده آمده است.در همین راستا روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان در پاسخ به این جوسازی های رسانه ای گفت: ملاک ما در موسیقی نظر رهبری است.

سال انتشار ۹۳

۰ نظر موافقین ۰ ۰۲ آذر ۰۲ ، ۱۸:۵۶
ع . شکیبا---۴۶
حماس: به آتش‌بس انسانی ۴ روزه دست یافتیم

پس از مذاکرات سخت و پیچیده؛

حماس: به آتش‌بس انسانی ۴ روزه دست یافتیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بامداد امروز چهارشنبه از دست‌یابی به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت که طی این مدت درگیری‌ها و همچنین همه حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد امروز چهارشنبه از دست‌یابی به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت که طی این مدت درگیری‌ها و همچنین همه حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آمده است: بعد از مذاکرات سخت و پیچیده برای روزهای طولانی، ما اعلام می‌کنیم که به توافق آتش بس انسانی چهار روزه دست یافتیم که با تلاش‌های گسترده قطر و مصر به سرانجام رسید.

به موجب این توافق، صدها کامیون ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثنا در شمال و جنوب وارد خواهد شد و طی آن ۵۰ تن از بازداشتی‌های رژیم اشغالگر که زنان و کودکان هستند، در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد.

همچنین همه تحرکات هواپیماهای اشغالگران درجنوب به مدت چهار روز متوقف خواهد شد. بر اساس این توافق اشغالگران متعهد می‌شوند که به هیچ کسی در همه مناطق نوار غزه متعرض نشوند و تردد آزاد انسان‌ها از شمال به جنوب از طریق خیابان صلاح الدین تضمین شود.

بندهای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بر اساس دورنمای مقاومت و مطالبات مشخص آنکه هدف از آن‌ها خدمت به مردم و تقویت مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران است، نوشته شده است.

علی رغم این آتش‌بس، ما تأکید داریم که دستمان روی ماشه سلاح است و گردان‌های عزالدین القسام در کمین متجاوز نشسته‌اند تا از ملت فلسطین و آرمان آن در برابر متجاوزان دفاع کنند.

ساعاتی قبل نیز دو منبع مرتبط با مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفته بودند که توافق آتش‌بس شامل یک آتش‌بس موقت پنج روزه است که در ادامه، آتش‌بس جامع و توقف درگیری‌ها را نیز شامل می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ ۰۱ آذر ۰۲ ، ۱۱:۵۱
ع . شکیبا---۵۲