سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

سردار رحیمی نمایه

خط و نشان پلیس در خصوص برخورد با بدحجابی

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از نظر قانون پلیس مکلف است با هنجارشکنان و کسانی که شئونات را رعایت نمی‌کنند و مروج سبک زندگی غربی هستند، برخورد کند و در این وظیفه یک گام نیز عقب نخواهد آمد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح رعد ۲۴ در جمع خبرنگاران در خصوص برخورد با بدحجابی، اظهار داشت: بخشی از بحث شئونات اسلامی به رعایت حقوق سایر شهروندان برمی‌گردد و کسانی که با وضعیت ناهجار در خیابان‌ها حضور می‌یابند در اصل حقوق شهروندی و قانون کشور را زیر پا می‌گذارند.

وی تأکید کرد: طبق قانون و آنچه برعهده ناجا گذاشته شده است، حفظ ارزش‌هاست و از نظر قانونی پلیس مکلف است با هنجارشکنان و کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نکرده و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند، برخورد کند.

فرمانده انتظامی پایتخت تأکید کرد: اقدام پلیس در این حوزه قانونی است و ما یک گام نیز در انجام وظیفه‌مان در ترویج فرهنگ اسلامی و برخورد با کسانی که هنجارهای اسلامی را زیر پا می‌گذارند عقب نخواهیم آمد.

مطالب مرتبط : حجاب و بدحجابی    سبک زندگی

۱ نظر موافقین ۱ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۲۶
ع . شکیبا---۳۹۱

http://bayanbox.ir/preview/3560900541063894489/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1-A4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.jpg

جوانی به رنگ رسول (ص)

 اوج کمال تو را در قامت سروگون و خُلق رسول گونه‌ات باید جست. آنگاه که بین «‏صورت » و «سیرت» و زیبایی «جسم» و «روح» جمع کردی، و جوانی شدی در حد کمال که مولوی فرمود:

جمع صورت با چنین معنی ژرف     نیست ممکن جز ز سلطانی شگرف 

تاریخ، تو را مانندترین جوان به اشرف مخلوقات می‌داند و به خلق و خوی احمدی، نزدیک‌ترین. و آنگاه که صحیفه عاشورا ورق می‌خورد، و آخرین گفت‌وگوی تو با پدر مرور می‌شود، تنها تو را می‌یابیم که آتش اشتیاق پدر به دیدار رسول خدا (ص) را در آن سال‌های جان‌گداز فراق پیامبر، فرو می‌نشاندی. و همین افتخار، تو را بس که پدر، تنها تو را شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) دانست، و فقط دیدار جمال تو را مایه فرونشاندن عطش اشتیاق خویش به دیدار جدش حضرت رسول (ص) ، معرفی کرد؛ و این است اعتراف پدر به بزرگیِ پسر جوان: «غُلامٌ اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً و خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسولِکَ (ص) و کُنّا اِذَا اشْتَقْنا الی نَبیّکَ نَظَرْنا اِلَیْه؛ جوانی است که از لحاظ اندام و اخلاق و گفتار، از همه مردم به رسول تو شبیه‌تر است و هر گاه ما مشتاق دیدار پیامبر (ص) می‌شدیم به او می‌نگریستیم (1)

 

گفت:کای فرزند، مُقبل آمدی                     آفت جان، رهزن دل آمدی

کرده‌ای از حق، تجلی ای پسر                زین تجلی، فتنه‌ها داری به سر

راست بهر فتنه قامت کرده‌ای              وه کزین قامت قیامت کرده‌ای

نرگست با لاله در طنّازی است        سنبلت با ارغوان در بازی است(2)

 

مداحی حسین طاهری

دورنمایی از زندگی در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۲ ۲۸ فروردين ۹۸ ، ۱۱:۰۲
ع . شکیبا---۵۴۴

این #کلیپ را حتما ببینید

پای صحبت مادر شهید بایرامعلی ورمزیاری و همرزمانش

قبل از عملیات والفجر4 یکی از شبها در کاسه گران بدیدن فرمانده گردان علی اکبر ، سردار شهید بایرامعلی ورمزیاری رفتم ، آقا مهدی (باکری ، فرماند شهید لشگر 31 عاشورا) به بنده توصیه کرده بودند شبها فرصت کردی به بچه ها در گردانها سری بزن ،  بچه ها عوالمی دارند که قابل وصف نیست ، نالة حزین کسانی که در دل شب زیرچتر آسمان پر ستاره به  بارگاه ربوبی وصل میشوند به دیده دل دیدنی است. ورمزیاری تا مرا دید و احوالپرسی  کردیم ، از احوال بچه های گردان و حال آنان را در پیروی از علی اکبر(ع) گفت و فرمودند: دیشب در عالم رویا امام حسین علیه السلام را دیدم که دست فرزندش علی اکبر(ع) را گرفته و دور و بر چادر های گردان علی اکبر میگردد ، ورمزیاری از امام خواسته بودند که آقا شما کی هستید؟. امام فرموده بودند: من حسین بن علی هستم و این جوان: فرزندم علی اکبر است و امشب برای زیارت بچه های گردان آمده ایم. ورمزیاری این سخنان را با حالی بیان میکردند که حال عجیبی داشتند و خود و بچه ها را برای عشق بازی در راه امام حسین آماده میکردند. صل الله علیک یا اباعبدالله.

 راوی و نویسنده : حاج جواد صبور نماینده سابق اردبیل

۰ نظر موافقین ۲ ۲۷ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۵۸
ع . شکیبا---۱۲۵۴

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/President_Khamenei_visit_an_Iran-Iraq_war_battlefield.jpg

عکس دیدنی مقام معظم رهبری در کنار پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ

#من_یک_سپاهی_ام

۰ نظر موافقین ۰ ۲۵ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۲۱
ع . شکیبا---۵۴۶

من یک سپاهی ام

سپاه لشکر امام زمان(عج) است

سپاه و ارتش دو بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی هستند. وقتی آمریکا یا هر دشمن دیگری با آنها مخالفت کند در واقع دارد با همه ایران و اسلام دشمنی می کند. بنابراین آنها که بدون فهم و درک مسئله تروریست خواندن سپاه از این تصمیم غلط آمریکا ابراز خرسندی می کنند چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی اینها منافق و خاین به مملکت هستند. امریکا دشمن درجه یک ملت ایران است.

سپاه محافظ این کشور و ملت است محافظ انقلاب است ، هر کس با سپاه پاسداران مخالفت و دشمنی کند و تصمیم آمریکای جنایتکار را با آب و تاب بیان کند بدانید که خیانت کار است و توی دهنش بزنید.

من دیروز این کار رو کردم. تو منزل یکی از بستگان.

مهمان بودم.صاحبخانه با خوشحالی از این مسئله جمله ای گفت . من هم با صدای محکم گفتم امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ولی مهم منافقای داخلی هستند که در پست های اساسی نفوذ کردن و برای انقلاب مشکل درست می کنند. خلاصه دهنش بسته شد و همه ساکت شدند...

#من_سپاهی_هستم #سپاه #آمریکا

عکس هایی از راهپیمایی مردمی حمایت از سپاه

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/1/23/9733562_978.jpg

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/1/23/9733554_473.jpg

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/1/23/9733558_620.jpg

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/1/23/9733555_360.jpg

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/1/23/9733455_618.jpg

۱ نظر موافقین ۰ ۲۴ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۱۷
ع . شکیبا---۴۳۶

اللهم اشف کل مریض

دعا برای شفای مریض

هر که بیمار باشد و این دعا را در آن بیماری چهل مرتبه بخواند، به امید خدا شفا پیدا کند:
در زبده الدعوات روایت کرده است که رسول خدا (ص) به خانه حضرت فاطمه (س) آمد. امام حسن را بیمار یافت و این منظره بر آن حضرت خیلی گران آمد. جبرئیل نازل شد و گفت: یا محمد تعلیم کنم تو را دعایی که با آن فرزندت از ناخوشی خلاص گردد، پس خواند:
" اللهم لا الهَ الّا انتَ العَلیُ العَظیمُ ذُو السُلطانِ القَدیمِ وَ المَنِ العظیمِ وَ الوَجهِ الکَریمِ لا الهَ الّا اَنتَ العَلیُ العَظیمِ وَلِیُ الکَلِماتِ التّاماتِ وَ الدَعَواتِ المُستَجاباتِ خَلِ ما اَصبَحَ ( بفلان)"
( بجای فلان اسم مریض برده شود)
پس حضرت این دعا را خواند و دست خود را بر پیشانی امام حسن (ع) گذاشت و شفا یافت.

ذکر یونسیه

در جواهر القرآن آمده است هر که بیمار باشد و این دعا را در آن بیماری چهل مرتبه بخواند، به امید خدا شفا پیدا کند:
” لا اله الا انت سبحانک انی کنت من ظالمین "
اگر در آن مریضی بمیرد ثواب شهدا را دریابد و اگر صحت یابد گناهان وی آمرزیده گردد.
Related image
سوره مبارکه حشر 
هرگاه این سوره قرآن کریم را با خلوص بر بیمار بخوانند انشاءالله شفابخش است. در روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است: هنگام قرائت سه آیه آخر سوره حشر ، دست را بر سر بگذارید و آیات را قرائت نمایید که این دستور جبرئیل است از جانب خداوند . و این عمل شفای همه بیماری هاست به جز مرگ.
Image result for ‫دعا برای شفای بیمار دربیمارستان‬‎
برای شفای همه بیماران و بیمار ما هم دعا کنید . صلوات
۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۱۶
ع . شکیبا---۲۹۴۰

پلدختر؛ غرق در آب و گِل

به گزارش مشرق، در پی بارش‌های شدید باران در استان لرستان و جاری شدن سیلاب خسارت‌های زیادی به شهرها و روستاهای این استان خصوصاً به شهرستان پلدختر وارد شده که در نتیجه بسیاری از منازل و ساختمان‌ها تخریب و اکثریت معابر شهری، منازل، خودروها، مغازه‌ها و راه‌های دسترسی مردم پلدختر ضمن آسیب جدی، دچار آبگرفتگی شدید، گِل و لای، خاشاک و پسماند حاصل از سیل شوند.

  پلدختر؛ غرق در آب و گِل  پلدختر؛ غرق در آب و گِل
پلدختر؛ غرق در آب و گِل

تصاویر دیگر در ادامه مطلب ...

۱ نظر موافقین ۱ ۱۵ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۳۴
ع . شکیبا---۳۷۳

http://www.leader.ir/media/album/original/62385_459.jpg

متن بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی - نوروز ۱۳۹۸

در اولین روز سال ۱۳۹۸ سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شد./سال جدید سال فرصت‌هاست، نه تهدیدها/ باید به کلی از کمک های غربی چشم بپوشیم/ تقویت توان دفاعی را ادامه می دهیم.

بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱)
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین سیّما بقیّةالله فی الارضین. اللهم صلّ على ولیّک علىّ بن موسی‌ الرّضا عدد ما فی علمک صلاة دائمة بدوام ملکک و سلطانک، اللّهم سلّم على ولیّک علىّ بن موسى‌ الرّضا عدد ما فی علمک سلاماً دائماً بدوام مجدک و عظمتک و کبریائک.میلاد مبارک پیشوای عدالت و امیر همیشه‌ی مؤمنان در طول تاریخ، حضرت امیرالمؤمنین علیّ‌ّبن‌ابی‌طالب را که نوروز حقیقی است تبریک عرض میکنم. همچنین تبریک عرض میکنم حلول سال نو و عید نوروز را که سلیقه‌ی زیبای ایرانی، این روز را آغاز سال قرار داده است و سال شمسی ایرانی، سال هجری ایرانی از آغاز بهار و از عید نوروز شروع میشود. همچنین ایّام اعتکاف را به دلهای نورانی معتکفین تحیّت و تهنیت عرض میکنم؛ امیدوارم رحمت الهی و تفضّل الهی و اجابت پروردگار عالم به انفاس زکیّه‌ی معتکفینِ ما، شامل حال همه‌ی ملّت ایران و همه‌ی آحاد -بخصوص جوانان ما- بشود. خدای متعال را سپاسگزارم که توفیق داد یک بار دیگر به مناسبت آغاز سال نو با شما مردم عزیز، مجاوران و زائران در پرتوِ لمعات(۲) بقعه‌ی مبارکه‌ی رضویّه ملاقات کنم.

مطلبی را که امروز من آماده کرده‌ام تا با شما برادران عزیز و خواهران عزیز در میان بگذارم، چهار موضوع است که امیدوارم بتوانم آنها را با اختصار به عرض شما برادران و خواهران برسانم. یک موضوع درباره‌ی سال جاری است یعنی همین سال ۱۳۹۸؛ یک موضوع به مناسبت و درباره‌ی مسائل غرب و مسائل ما با دولتهای غربی است؛ موضوع سوّم درباره‌ی اقتصاد و شعار امسال است که عبارت باشد از شعار رونق اقتصادی؛ و موضوع آخر و چهارم، سخنی است با جوانان عزیزمان درباره‌ی مسائل کشور، مسائل آینده، و مسائل انقلاب.

۳ نظر موافقین ۱ ۰۶ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۰۲
ع . شکیبا---۳۶۶