سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

مسجد الاقصی 1

تصویر واقعی مسجد الاقصی - در بیت المقدس فلسطین

روز جهانی مسجد

به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، روز جهانی مسجد از سی و یکم مرداد ماه برابر با 21 اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می شود. در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن ها به عنوان مکان های مقدس، در گرامی داشت این روز تلاش کنند.

ـ بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

ـ کعبه نخستین خانهتوحید و یکتا پرستی و اولین جایگاهی است که برای پرستش خدای یگانه ساخته شده است.

ـ مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

ـ مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار می‌باشد.

ـ یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و الان ظهور نمی­ کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.

ـ مساجد کشور در طول 37 سال گذشته که از پیروزی انقلاب می گذرد حدود 8 / 2 برابر شده است و از 25 هزار مسجد در سال 1357 به 72 هزار مسجد رسیده است ولی این عدد به اعتقاد کارشناسان با افزایش جمعیت و باتوجه به اهداف انقلاب اسلامی چندان متناسب نبوده است.

ـ برای شیعیان در ایران به ازای تقریبا هر 1100 نفر یک مسجد وجود دارد و این رقم برای مساجد اهل سنت تقریبا به ازای هر 500 نفر یک مسجد است.

۰ نظر موافقین ۰ ۳۰ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۵۱
ع . شکیبا---۲۰۳

دریافت  23 مگابایت

چقدر نام تو زیباست اباعبدالله

نوحه زیبا از حاج محمود کریمی

۰ نظر موافقین ۱ ۲۷ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۳۰
ع . شکیبا---۱۰۸

https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/01/27/3/64775.jpg

شفقنا- مدیرکل امور اجرایی زکات کشور بیان کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست در پنجمین دهه از عمر خود عده ای قوت روزانه شان را از سطل های زباله بیابند.

به گزارش شفقنا از ایسنا، حجت الاسلام محمدطه مهری امروز ۲۷ مردادماه در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان اظهار کرد: ۳۱ همایش زکات را برای جریان سازی این فریضه الهی پیش بینی کرده ایم و کرمان پنجمین مقصد این جریان سازی است و تا پایان سال هر هفته این جریان سازی را در کشور با حضور کارگزاران زکات خواهیم داشت تا منتج به این بشود، سر سفره فقراء طعام بیشتری ببریم و به فرموده امام صادق علیه السلام اگر مردم ادای زکات را داشته باشند نباید در جامعه اسلامی فقیر داشته باشیم.

وی بیان کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست در پنجمین دهه از عمر بابرکتش عده ای قوت روزانه خود را از سطل های زباله بیابند.

وی اظهار کرد: زکات به عنوان نظام اقتصادی می تواند برای رفع فقر کمک کند و امیدواریم بتوانیم فقرا را در نظام اسلامی که یکی از عامل موثرش زکات است، کمک کرده باشیم.

 

پ.ن: این مطلب را بازنشر دادم تا دولتمردان و فعالان اجتماعی یک راه حل اساسی برای رفع این معضل جامعه پیدا کنند .

۰ نظر موافقین ۱ ۲۷ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۲۷
ع . شکیبا---۱۶۱

غیرت از ایمان است

 حدیث (1) امام صادق علیه السلام :

إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیُورٍ وَ لِغَیْرَتِهِ حَرَّم‏ الْفَوَاحِشَ ظَاهِرَهَا وَ بَاطِنَهَا.

همانا خداوند تبارک و تعالی با غیرت است و مردان غیور را دوست دارد و از همین رو، زشتى ها را چه آشکار و چه پنهان حرام کرده است.

کافى(ط-الاسلامیه) ج5، ص 535 و 536 ، ح1

حدیث (2) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

اَلغَیرَةُ مِنَ الایمانِ و َالمِذاءُ مِنَ النِّفاقِ؛


غیرت از ایمان است و بى بند و بارى از نفاق.

 نهج الفصاحه ص 587 ، ح 2045

۰ نظر موافقین ۱ ۲۵ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۳۲
ع . شکیبا---۱۶۴

https://rasekhoon.net/_files/thumb_images700/article/dc044eecb9cbb253c992b47670fc6e64_XL-compressed.jpg

علمای اخلاق در تعریف غیرت چنین آورده اند: غیرت و حمیّت، یعنی تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری است. این صفت در قالب مطلوبش، از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می‏گیرد.

غیرت را می توان در دو قسم بررسی کرد:

الف. غیرت انسانی: نفس انسانی به سبب امیال و خود خواهی ها، تلاش می کند از اموری دفاع کند و آنها را از گزند دیگران و گاه رقیبانش حفظ نماید؛ این حفظ و دفاع، معنای غیرت است. این غیرت به حسب نوع تربیت، آموزش، سلیقه، محیط و ... در انسان ها متفاوت است، گاه به صورت مثبت و گاه به صورت منفی بروز پیدا می کند. از مصادیق بارز این غیرت، غیرت ملی و غیرت نژادی است.

ب. غیرت دینی: غیرت دینی، به این معنا است که انسان مسلمان نسبت به کیان اسلام و آنچه بدان مربوط می شود حسّاس باشد، با تمام توان در اثبات و اجرای آن بکوشد و از کوچک ترین خدشه و تعرّضی نسبت به آن جلوگیری کند. بر این اساس، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به حق‌ و صبر، تعلیم و تعلّم و... می تواند در راستای غیرت دینی قرار گیرد. نماد و اسوه این غیرت، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) هستند که تمام دغدغه شان برپایی و استواری دین الاهی بوده است.

پاسخ تفصیلی
۰ نظر موافقین ۱ ۲۵ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۱۱
ع . شکیبا---۴۷۵

شهید علی میرعلیزاده

نام پدر:کامران 

محل تولد: مشکین شهر ، روستای احمد آباد

تاریخ تولد:۱۳۳۲

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱

محل شهادت: زندان دوله تو «پیرانشهر »

نحوه شهادت: درگیری با حزب دمکرات 

درجه یا سمت: پاسدار

--------------------------------------------------------------

🌷المشخصات الفردیة لشهید الدفاع المقدس

الاسم: الشهید علی میر علیزاده

اسم الاب: کامران

مکان الولادة: قریة احمد آباد، مشکین شهر

تاریخ الولادة: ۱۹۵۳

تاریخ الاستشهاد: ۱۹۸۲

مکان الاستشهاد: سجن الدولتو «پیرانشهر»

کیفیة الاستشهاد: صراع مع الحزب الدمیقراطی

الدرجة او المنصب: حارس الثورة

----------------------------------------------------------

🌷Individual Shahid's Identifications

 Martyr of Holy Defense

Missing in action [eternal martyr]

Name: #Martyr_Ali_Mir_Alizadeh

Father's name: Kamran

Place of birth: Ahmadabad village, Meshkinshahr city

Date of birth: 1953

Date of martyrdom: 1982

Place of martyrdom: Piranshahr, Doulehto Prison

Way of martyrdom: Conflict with Democrat Party

Degree or Position: Guard[watchful]

۰ نظر موافقین ۲ ۲۳ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۱۴
ع . شکیبا---۱۵۱

سردار حاج حسین همدانی

سردار سرلشگر شهید حسین همدانی (ابو وهب) در سال ۱۳۲۹ در شهرستان آبادان دیده به جهاد گشود و در سن ۶۱ سالگی پس از چهل سال مجاهدت و نبرد در راه اسلام در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۴ در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نایل آمد.
سردار حاج حسین همدانی در همان ابتدای جوانی در صف مبارزان انقلابی درآمد و با حضور در محضر آیت الله شهید مدنی در همدان به مبارزه به رژیم شاهنشاهی پرداخت.
وی در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال فرمان حضرت امام خمینی (ره) در جبهه مبارزه با اشرار و گروهک داخلی جان بر کف تن به مجاهدت داد و در سال ۵۹ به همراه خانم مرضیه دباغ از پایه گزاران سپاه استان همدان و بعدها کردستان بود.
۰ نظر موافقین ۱ ۲۲ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۳۱
ع . شکیبا---۷۴۲

حوادث رانندگی

این همه خبرهای حوادث و تصادفات آدم تصور میکنه که میشه جلوی خیلی از اینها رو گرفت یا شدت حادثه و عوارض آن را کاهش داد.

اولین کار اینه که مثل زلزله برای حوادث هم یک سایت مرجع درست بشه که اطلاعات حوادث مخصوصا حوادث رانندگی را نشان بدهد. انتشار چنین جدولی پژوهشگران و مدیران را در تشخیص نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی برای اصلاح آنها و کم کردن حوادث یاری می کند.

جدولی شامل:
تاریخ و ساعت حادثه ، شدت حادثه به تشخیص پلیس (میتواند عددی بین یک تا 10 باشد)، نوع خودروها ، نقطه حادثه ( شامل نقطه و شهر و استان)،  علت بروز حادثه ، تعداد کشته ، تعداد مصدوم، و مواردی دیگر .

نمونه: پایگاه آخرین زمین‌لرزه‌های ایران

۰ نظر موافقین ۱ ۱۸ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۳۱
ع . شکیبا---۳۴۳

کریم خان زند

زندگینامه کریم خان زند ملقب به وکیل الرعایا (+تصاویر)

کریم خان زند از قبیله ی زند و از اهالی ملایر بود. کریم خان زند شهر شیراز را پایتخت خود ساخت و بناهای بسیار زیبایی از خود در این شهر به یادگار گذاشت که از آن جمله میتوان به حمام وکیل، بازار وکیل، ارگ کریم خان و مسجد وکیل اشاره کرد. کریم خان زند توانست بعد از فروپاشی حکومت نادرشاه افشار، تمام قسمت های مرکزی، شمالی، غربی و جنوبی ایران را تحت حکومت خویش درآورد. 

چکیده ای از زندگینامه ی کریم خان زند

نام کامل: محمد کریم بهادرخان زند

لقب : وکیل الرعایا

زادروز: ۱۱۱۹ قمری

زادگاه: روستای پری، ملایر

فوت: سه شنبه ۱۳ صفر ۱۱۹۳ قمری

محل فوت: ارگ کریم خان

آرامگاه: موزه پارس (عمارت کلاه فرنگی) روبروی ارگ کریم خانی

فرزندان: چهار پسر و سه دختر

زندگینامه ی کریم خان زند

کریم خان زند (زادهٔ ۱۱۱۹ ه.ق در روستای پری از توابع بخش زند ملایر- درگذشتهٔ ۱۱۹۳ ه‍.ق در شیراز) فرمانروای ایران از ۱۱۷۹ تا ۱۱۹۳ ه.ق و پایه گذار دودمان زندیه بود.

۰ نظر موافقین ۲ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۴۷
ع . شکیبا---۱۷۱۵
https://media.isna.ir/content/1440316275828_img_7485.jpg/4

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت از ورود لباس‌های وارداتی مغایر با ارزش‌های دینی و ملی جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: لباس‌هایی که شناسه شیما و کالا نداشته باشند با اعمال قانون نهادهای نظارتی مواجه خواهند شد.

وی افزود: قرار است با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از همه لباس‌های تولیدی و وارداتی بر تولید پوشاک داخلی نظارت و از ورود لباس‌های وارداتی مغایر با ارزش‌های دینی و ملی جلوگیری شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: لباس‌هایی که شناسه شیما و شناسه کالا نداشته باشند با اعمال قانون نهادهای نظارتی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: کالای قاچاق و بدون شناسنامه فرهنگی و هنری و کالایی که اساساً جایگاه یک طراح یا یک تولیدکننده مسئول و مسئولیت پذیر در آن وجود ندارد، نباید به سادگی در بازار قرار بگیرد.

امامی گفت: اگر قرار است لباسی، در صفحات مجازی فروخته شود، فروشنده زمانی می‌تواند از امکان شاپرک یا ای نماد استفاده کند که پوشاک او دارای شناسه باشد و این شناسه را هم وزارت صمت صادر می‌کند و این شناسه نماینده داشتن شیما (شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی) است و همه این کارها برای این است که بخشی از زنجیره درمان شود.

۰ نظر موافقین ۱ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۲
ع . شکیبا---۵۸

حرم حضرت اباالفضل علیه السلام

نوحه :   آقا منو ببر حرم ....

  
از شما عزیزان التماس دعا داریم ...
20 شهریور 1397
۵ نظر موافقین ۳ ۰۸ مرداد ۰۱ ، ۰۰:۳۰
ع . شکیبا---۲۱۶۵

https://goftareno.ir/files/fa/news/1400/2/26/86168_467.jpg

نظام گزینش در جمهوری اسلامی ایران با فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۳۶۱/۱۰/۱۵ آرایش جدیدی گرفت. از آن زمان تاکنون نظام گزینش عمومی کشور با راهبری دبیرخانه هیئت عالی گزینش، موضوع گزینش نیروی انسانی برای دولت را مبتنی بر شاخص ها و معیارهای اسلامی و انقلابی در دستور کار قرار داده است. پس از گذشت حدود 40 سال از فعالیت گزینش در نظام سیاسی و اداری کشور، با هدف اصلاح نظام گزینش و با تأکید بر اصلاح ساختاری «طرح گزینش مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی» با شماره ثبت 469 با امضای 27 نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم اعلام وصل شد.
روح کلی حاکم بر طرح حاضر تغییروتحول ساختاری نظام گزینش کشور و ایجاد سازمان مستقل و موازی با دیگر دستگاههای اجرایی در امر گزینش است که باعث بروز چالشهای اساسی در نظام اداری کشور به طور عام و نظام گزینش کشور به طور خاص می شود. برخی از این چالش ها شامل مواردی همچون بزرگ شدن دولت و ایجاد تشکیلات جدید، تغییر در نحوه جذب و استخدام نیروهای جدید برای سازمان گزینش و تعیین تکلیف نشدن نیروهای فعلی سازمان، تحمیل هزینه مالی جدید برای دولت با ایجاد ادارات کل استانی و شهرستانی، بی توجهی به شرایط و اقتضائات خاص هر دستگاه با مستقل شدن سازمان گزینش، اثرگذاری بیشتر شرایط سیاسی کشور بر سازمان گزینش به دلیل متمرکز شدن ساختار گزینش، بی توجهی به اصلاح فرآیندها، رویهها و معیارها و تمرکز بر ساختار و تشکیلات و پیشی بینی نکردن نظام تعامل ارتباطی گزینش با دیگر نهادهای درگیر در امر گزینش کارکنان همچون سازمان اداری و استخدامی کشور، هیئتهای تخلفات اداری، حراستها و ... هست.
به لحاظ حقوقی و قانونی نیز طرح حاضر با اصول متعدد قانون اساسی همچون اصل «4»، «15»، «57»، «60»، «85»، «115» و سیاست های کلی نظام همچون سیاست های کلی نظام اداری، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی نظام قانونگذاری نیز در تعارض است. همچنین با توجه به اینکه طرح حاضر باعث ایجاد تشکیلات جدید در دولت می شود و مغایر با بند «الف» ماده (28) قانون برنامه ششم توسعه کشور است نیاز به دو سوم آرای نمایندگان دارد.
نکته مهمی که بایستی در نظر گرفته شود این است که در اظهارنظر خبرگان و متخصصان گزینش کشور، اکثریت چالش های گزینش کشور ناظر به فرآیند اجرای گزینش است همان گونه که در بند سوم سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی سال 1389 که «بهبود معیارها و روزآمدی روش های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیرحرفه ای» مورد تاکید قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که در برخی موارد نیاز به اصلاح قانون است که این اصلاحات عمدتاً جزئی است و بایستی با هم اندیشی صاحب نظران مدنظر قرار بگیرد.
در جمع بندی بایستی بیان شود که بازطراحی ساختاری در عرصه گزینش که روح حاکم بر طرح پیشنهادی است ازآنجاییکه باعث بروز چالش های اساسی در دستگاه گزینش و همچنین در نظام اداری کشور می شود، توصیه نمی شود. همچنین، پیشنهاد می شود به اسناد بالادستی و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین بند سوم سیاست های کلی نظام، شناسایی دقیق مسائل و آسیب های ساختار و فرایند فعلی و همچنین ارائه راهکارهای سیاستی و اجرایی متناسب با حفظ نقاط قوت موجود و بدون انجام تحولات ساختاری کلی مدنظر قرار گیرد.

دریافت گزارش کامل :    دریافت فایل

۰ نظر موافقین ۰ ۰۶ مرداد ۰۱ ، ۰۰:۱۲
ع . شکیبا---۵۷

بمناسبت 5 مرداد سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه

رژیم بعث عراق از مفاد قطعنامه ۵۹۸ خشمگین بود ولی به روی خود نمی آورد، چرا که تصور می کرد ایران با اهدافی بلند همچون «رفع فتنه از عالم» ، «سقوط صدام» و...که برای جنگ تعیین کرده، به قطعنامه رضایت نخواهد داد.

خبر پذیرش قطعنامه توسط ایران، رژیم بعث را در کابوسی وحشتناک فرو برد؛ چرا که احساس می کردند جنگی را که ناجوانمردانه با اتکا به مستکبرین شرق و غرب و با هوس کشور گشایی آغاز کرده اند، حالا مجبورند بدون هیچگونه دستاوردی و با تحمل هزینه‌های سنگین باید به پایان برسانند.

آنها به روشنی دریافته بودند قطعنامه ای که صادر شده حاوی بندهایی است که حقیقت جنگ را برای افکار عمومی جهان افشا کرده و آشکارا به نفع ایران است: از جمله تعیین متجاوز، پرداخت خسارت، تعیین مرزهای بین المللی و از این رو صدام خشمگینانه زیر بار پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نرفت و مصمم شد تا با حمله به خرمشهر و کرمانشاه، ایران و شورای امنیت سازمان ملل را در عملی انجام شده قرار داده و مجبور به صدور قطعنامه ای جدید نماید.

او برای این کار و به جهت اینکه بتواند تا حدودی از بار مسئولیت حمله پس از قطعنامه شانه خالی کند و آن را به دیگران نسبت دهد، دست به دامان منافقینی شد که در ظاهر خود را ایرانی می دانستند، اما باطنا از ابتدای انقلاب در مقابل همه ایرانیان از هر رنگ و نژاد و مذهبی ایستاده و زنان و مردان و کودکان بی گناه بسیاری را به خاک و خون کشیده بودند.
منافقین وطن فروش نیز که مورد طرد و نفرت آحاد ملت ایران قرار گرفته و مترصد فرصتی برای جنایتی مجدد بودند، خائنانه وارد این معرکه شدند. غافل از اینکه وعده الهی «ان ربک لبالمرصاد» در انتظار آنهاست و عزم شیطانی بی فروغشان با مجاهدت فرزندان غیور ملت ایران شکست خواهد خورد و دودمانشان را به باد فنا خواهد داد.

برادر محسن به محض آنکه از رسیدن منافقین به سر پل ذهاب مطلع شد، آقای هاشمی را در جریان قرار داد. برداشت آقای هاشمی این بود که این خبر بیشتر یک عملیات روانی است، اما آقا محسن که مسئله را جدی گرفته بود با هلیکوپتر خود را به اسلام آباد غرب رساند و به دستور ایشان، فرماندهان یگان ها از جمله برادران کوثری، سلیم آبادی و ... نیز به سرعت
خود را به منطقه رساندند و برادران شمخانی، رشید و وحیدی نیز در کرمانشاه مستقر شدند.
منافقین در محور غرب کشور، در منطقه قصر شیرین، سرپل ذهاب و سی کیلومتری کرمانشاه با نیروهای ما مواجه شدند و در یک نبرد هفتاد و دو ساعته، به فضل الهی رزمندگان اسلام متشکل از سپاه و ارتش و بسیج که خود را سلحشورانه از اقصی نقاط کشور به منطقه رسانده بودند در عملیاتی متحدانه با محاصره دشمن، منافقین را با تحمیل تعداد زیادی کشته، زخمی و اسیر شکست داده و تا مرز عقب راندند.

یکی از نکات جالب توجه در آن برهه و شرایط خاص، انتصاب برادر وحیدی از سوی آقا محسن بعنوان فرماندار نظامی کرمانشاه بود، چون هر لحظه ممکن بود منافقین وارد شهر شوند و همین تهدید بزرگ نیازمند تصمیمی متناسب با شرایط بود.

این عملیات در روز بعد نیز با حمله هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرکوبی شدید منافقان ادامه یافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگینی نمود. بدین ترتیب، منافقان شکست خورده، در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‌انداز 80 میلی‌متری، 150 قبضه خمپاره‌انداز 60 میلی‌متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‌متری منهدم شد. علاوه بر آن ده‌ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد. در این عملیات، 4800 نفر از منافقان نیز کشته و زخمی شدند.

از بازجویی اسراء منافقین مشخص شد که آنان در خیال خود قصد داشتند با تصرف بایگاه هلیکوپتری ارتش، سوار بر هلیکوپترها به تهران پرواز و با هجوم به زندان اوین، منافقین زندانی را آزاد نمایند و پس از آن با حمله به جماران، امام را شهید و کار جمهوری اسلامی را یکسره کنند که عنایت الهی شامل حال رزمندگان اسلام شد و با سرکوب منافقین، برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات ملت ایران افزوده شد.

بر اساس روایت شهید زنده، سردار علی فضلی از عملیات مرصاد

منبع: فارس
بمناسبت 5 مرداد سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه
 
عملیات مرصاد به روایت یک عراقی
مروری بر عملیات مرصاد| توهم اشغال تهران چگونه در «چهارزبر» دفن شد؟
عملیات مرصاد :: تبلیغ هنرمندانه
بقیه عکس ها از یادمان منطقه عملیاتی مرصاد - بین کرمانشاه و اسلام آباد:  اینجا
990505
۰ نظر موافقین ۱ ۰۵ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۵۱
ع . شکیبا---۳۱۶