سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

https://haroos.com/wp-content/uploads/2019/11/0736238620638207.jpg

شیخ ما ثقة الاسلام نوری(نُوَّرَاللهُ‌مرقَدَهُ) در کتاب «دارالسلام» از شیخ خود مرحوم خلد مقام، عالم ربانی، جناب حاج ملاّ فتحعلی سلطان‌آبادی نقل فرموده است: که فاضل مقدس آخوند ملاّ محمّد صادق عراقی درنهایت سختی و پریشانی و بدحالی بود و به‌هیچ‌وجه در کارش گشایشی فراهم نمی‌آمد تا آنکه شبی در خواب دید که در یک وادی خیمه بزرگی با گنبدی برپاست، پرسید این خیمه از کیست؟گفتند: از کهف حصین [دژ محکم] و غیاث مضطر مستکین [یاریگر هر بیچاره درمانده] امام قائم حضرت مهدی و امام منتظر مرضی (عجلّ الله فَرَجَهُ) می‌باشد.

پس با شتاب خدمت آن حضرت شرفیاب شد و سختی حال خود را به آن جناب عرضه داشت و از آن بزرگوار دعایی برای گشایش کار و رفع غم خویش خواست. امام عصر(عج) او را به سیدی از اولاد خود ارجاع نمود و به او و خیمه‌اش اشاره فرمود. آخوند از خدمت حضرت مرخص شده و به خیمه‌ای که حضرت به آن اشاره فرموده بود رفت. دید که سید سند و حبر معتمد [دانشمند مورد اطمینان] عالم امجد مؤید، جناب آقا سید محمّد سلطان‌آبادی است که در آن خیمه روی سجّاده نشسته، مشغول دعا و قرائت است.

آخوند به محضر سید سلام کرد و حکایت حال خود را برای او بازگفت. سید او را برای گشایش کار و فراخی روزی دعایی تعلیم کرد. پس از بیدار شدن از خواب درحالی‌که آن دعا در خاطر او بود قصد خانه سید کرد با آنکه آخوند پیش‌ازاین خواب با سید به دلیلی که بیان نمی‌کرد رابطه خوبی نداشت و او را ترک گفته بود.چون به خدمت سید رسید او را به همان صورت که در خواب دیده بود مشاهده کرد که در مصلّایش نشسته، مشغول ذکر و استغفار است،

به سید سلام کرد، سید جواب سلامش را داد و لبخندی زد، چنان‌که گویا از داستان آگاه باشد !پس آخوند از سید برای گشایش امر خود دعایی خواست. سید همان دعایی را که در خواب به او آموخته بود تعلیم کرد، آخوند مشغول به آن دعا شد و در اندک مدتی دنیا از هرسو به او روی آورد و از سختی و تنگدستی بیرون آمد.

مرحوم حاج ملاّ فتحعلی از سید به مدح شایسته‌ای تعریف می‌کرد و چندی به زیارتش نائل شده و زمانی چند هم شاگردی او را نموده بود.

سید در خواب‌ و بیداری به آخوند سه چیز را تعلیم نموده بود:

 اوّل: آنکه پس از فجر دست بر سینه گذارد و هفتاد مرتبه«یا فَتّاح»[ای گشاینده مشکلات] گوید.

 دوّم: آنکه به خواندن این دعا که در کتاب کافی است مداومت نماید. دعایی که حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به فردی از صحابه خویش که به ناخوشی و پریشانی مبتلا بود تعلیم داد و از برکت خواندن این دعا ناخوشی و پریشانی در اندک زمانی از او برطرف گشت:

لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ ، تَوَکَّلْتُ عَلَى الْحَیِّ الَّذِی لَایَمُوتُ ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً ، ولَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِى الْمُلْکِ ، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَکَبِّرْهُ تَکْبِیراً.

هیچ نیرو و توانی نیست مگر آنکه به خدا متکی است، توکل دارم بر زنده جاودانی که هرگز نمی‌میرد و ستایش خدای را که فرزندی نگرفته و در فرمانروایی شریکی برایش نبوده و از خواری و ناتوانی سرپرستی نداشته است و بی‌اندازه بزرگش شمار.

 سوّم: آنکه به دنبال نمازهاى صبح «دعایى» که از شیخ بزرگوار ابن فهد روایت شده را بخواند:شیخ ابن فَهد در کتاب «عدّة الدّاعی» از امام رضا(علیه‌السلام) روایت کرده: هرکس پس از نماز صبح این کلمات را ادا کند حاجتی نخواهد مگر آنکه برایش فراهم شود و خداوند آنچه برای او اهمیت دارد برایش آماده سازد و آن سخن این است:

بِسْمِ اللّٰهِ وَصَلَّى اللّٰهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ ، ﴿وَأُفَوِّضُ أَمْرِى إِلَى اللّٰهِ إِنَّ اللّٰهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ ، فَوَقَاهُ اللّٰهُ سَیِّئاتِ مَا مَکَرُوا﴾، ﴿لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّى کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ ، فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذَلِکَ نُنْجِى الْمُؤْمِنِینَ﴾ . ﴿حَسْبُنَا اللّٰهُ وَنِعْمَ الْوَکیلُ ، فَانْقَلَبُوا بِنِعْمةٍ مِنَ اللّٰهِ وَفَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ﴾ ، مَا شَاءَ اللّٰهُ لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ ، مَا شَاءَ اللّٰهُ لَامَا شَاءَ النَّاسُ؛مَا شَاءَ اللّٰهُ وَإِنْ کَرِهَ النَّاسُ

به نام خدا، درود خدا بر محمد و خاندانش، کارهایم را تنها به خدا واگذار می‌کنم چه خدا به حال بندگان خویش آگاه است، پس خدا او را از نیرنگ آن‌ها نگاه داشت، معبودی جز تو نیست، پاک و منزهی، همانا من از ستمکاران بودم، پس به درخواست او (یونس) پاسخ گفتیم و او را از غم رهانیدیم و بدین‌سان مؤمنان را رهایی می‌بخشیم، خدا ما را بس است و نیکو وکیلی است، پس همراه با نعمت و فضل خدا و درحالی‌که هیچ آسیبی به آن‌ها نرسیده بود بازگشتند. آنچه خدا بخواهد همان می‌شود، هیچ نیرو و توانی نیست جز آنکه به خدا متکی است. آنچه خدا بخواهد آن می‌شود نه آنچه مردمان بخواهند؛آنچه خدا بخواهد خواهد شد گرچه مردمان خوش ندارند،

 حَسْبِىَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِینَ ، حَسْبِىَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ ، حَسْبِىَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقِینَ ، حَسْبِىَ اللّٰهُ رَبُّ الْعالَمِینَ ، حَسْبِى مَنْ هُوَ حَسْبِى ، حَسْبِى مَنْ لَمْ یَزَلْ حَسْبِى ، حَسْبِى مَنْ کَانَ مُذْ کُنْتُ لَمْ یَزَلْ حَسْبِى ، حَسْبِىَ اللّٰهُ لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ ، عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ ، وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.

 کفایت می‌کند پروردگار مرا از یاری پروردگان، آفریدگار مرا از کمک آفریده‌ها، روزی دهنده مرا از لطف روزی‌خواران، خدای یکتا پروردگار جهانیان کفایتم می‌کند، مرا بس است آن‌که به‌حقیقت مرا بس است، مرا بس است آن‌که همواره مرا بس است، مرا بس است آن‌که همواره از آنگاه‌که بوده‌ام مرا بس بوده است، مرا بس است خدایی که معبودی جز او نیست، بر او توکل نمودم و اوست پروردگار عرش بزرگ.این اوراد و اذکار را باید غنیمت شمرد و به خواندن آن‌ها اهتمام داشت و از فوائدش غفلت نکرد.

منبع: مفاتیح آنلاین-  تعقیب نماز صبح

این دعای خیلی خوبیه

من همیشه یعنی هر وقت توفیقی باشه می خونم .

لطفا هر کس خوند برای امام زمان (عج) و رهبر عزیزمون هم دعا کنه.

ان شاءالله گرفتاریهای همه مسلمان ها برطرف و شر دشمنان و منافقین از ملت اسلامی برطرف بشه مخصوصا شر شیطان بزرگ آمریکا.

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

دعاها و ذکرها در این وبلاگ

۲ نظر موافقین ۲ ۲۰ آذر ۹۸ ، ۱۱:۳۶
ع . شکیبا---۱۳۶۸

أَفَمَنْ کَانَ مُؤْمِنًا کَمَنْ کَانَ فَاسِقًا ۚ لَا یَسْتَوُونَ

(سوره سجده ، آیه 18)

آیا کسی که باایمان باشد همچون کسی است که فاسق است؟! نه، هرگز این دو برابر نیستند.

«فاسق»: خارج از دین خدا. کافر.

در این آیه، «فاسق» در مقابل «مؤمن» قرار گرفته، و این دلیل بر آن است که فسق، مفهوم گسترده‌ای دارد که هم کفر را شامل می‌شود، و هم گناهان دیگر را. (تفسیر نمونه)

مراد ‌از‌ فاسق‌ ‌در‌ ‌این آیه شریفه‌ ‌در‌ مقابل‌ مؤمن‌، ‌غیر‌ مؤمن‌ ‌است‌ چه‌ طبیعی‌ ‌باشد‌ ‌ یا ‌ مشرک‌ ‌ یا ‌ کافر ‌ یا ‌ اهل‌ ضلالت‌ ضال‌ و مضل‌ ‌باشد‌ ‌ یا ‌ معاند ‌ یا ‌ ناصبی‌ ‌ یا ‌ سنی‌ و مخالف‌ ‌ یا ‌ مبدع‌ ‌ یا ‌ منکر ضروری‌ و بالجمله‌ ایمان‌ ‌به‌ عقائد حقه‌، کلاً یا بعضا نداشته‌ ‌باشد‌ نه‌ فاسق‌ مقابل‌ عادل‌ ‌که‌ مؤمن‌ فاسق‌ ‌باشد‌ و تفاوت‌ ‌بین‌ ‌اینکه‌ دو مثل‌ تفاوت‌ ‌بین‌ نور و ظلمت‌ و حق‌ و باطل‌ و حسن‌ و قبیح‌ و بهشت‌ و جهنم‌ و رحمت‌ و غضب‌ و مثوبت‌ و عقوبت‌ و رضا و سخط و امثال‌ این‌ها دو نقطه‌ مقابل‌ و ضد یک‌ دیگرند مؤمن‌ مشمول‌ تفضلات‌ الهی‌ و قرب‌ ‌به‌ مقام‌ ربوبی‌ و مرضی‌ ‌خدا‌ و ‌رسول‌ ‌است‌ و فاسق‌ مورد سخط الهی‌ و غضب‌ ‌او‌ و لعن‌ و طرد ‌او‌ و مستحق‌ عذاب‌ و عقوبت‌ ‌او‌ ‌است‌ و ‌بعد‌ ‌از‌ ‌او‌.

أَ فَمَن‌ کان‌َ مُؤمِناً استفهام‌ انکاری‌ ‌است‌ ‌یعنی‌ چنین‌ نیست‌.

کَمَن‌ کان‌َ فاسِقاً ‌پس‌ جواب‌ ‌اینکه‌ سؤال‌ ‌اینکه‌ ‌است‌:

لا یَستَوُون‌َ. توضیح‌: مؤمن‌ ‌اگر‌ ایمانش‌ مقرون‌ ‌با‌ عمل‌ صالح‌ و تقوی‌ ‌باشد‌، مشمول‌ وعده‌های‌ الهی‌ می‌شود ‌که‌ سر ‌تا‌ سر قرآن‌ بشارت‌ها ‌به‌ ‌او‌ داده‌ ‌شده‌ و ‌اگر‌ آلوده‌ ‌به‌ معاصی‌ ‌باشد‌ لکن‌ بحدی‌ نباشد ‌که‌ موجب‌ زوال‌ ایمانش‌ شود و ‌لو‌ بسا یک‌ گرفتاری‌ ‌برای‌ معاصی‌ متوجه‌ ‌او‌ می‌شود لکن‌ ‌یا ‌در‌ دنیا تدارک‌ می‌شود یا ‌موفق‌ ‌به‌ توبه‌ می‌شود یا ‌مورد شفاعت‌ واقع‌ می‌شود و بالاخره‌ نجات‌ پیدا می‌کند و اما فاسق‌ ‌غیر‌ مؤمن‌ ‌از‌ تمام‌ ‌این مراحل‌ دور ‌است‌ و ممنوع‌ ‌؛ که‌ ‌در‌ آیات‌ ‌بعد‌ بیان‌ می‌فرماید.

(تفسیر اطیب البیان)

 

قرآن کریم در آیات بعدی، مؤمن و فاسق و سرنوشت آنان را چنین بیان می فرماید:

أَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوَى نُزُلًا بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ(19)

اما آنان که ایمان آورده اند و کارهای شایسته کرده اند، به پاداش اعمالی که می کرده اند منزلگاهی در باغهای بهشت خواهند یافت

وَأَمَّا الَّذِینَ فَسَقُوا فَمَأْوَاهُمُ النَّارُ کُلَّمَا أَرَادُوا أَن یَخْرُجُوا مِنْهَا أُعِیدُوا فِیهَا وَقِیلَ لَهُمْ ذُوقُوا عَذَابَ النَّارِ الَّذِی کُنتُم بِهِ تُکَذِّبُونَ(20)

و اما عصیان پیشگان ، منزلگاهشان آتش است هر گاه که بخواهند از آن بیرون آیند، بار دیگر آنها را به درون آتش بازگردانند و بگویندشان : بچشید عذاب آتشی را که دروغش می پنداشتید

وَلَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَى دُونَ الْعَذَابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ(21)

و عذاب دنیا را پیش از آن عذاب بزرگ تر به ایشان بچشانیم ، باشد که باز گردند.

منبع: دانشنامه اسلامی

۲ نظر موافقین ۱ ۱۸ آذر ۹۸ ، ۱۶:۴۴
ع . شکیبا---۹۶۴

شماره مزاحم خارجی - کلاهبرداری!

معاون زیرساخت توضیح داد:

درآمدزایی از تماس‌های نامتعارف خارجی با کاربران ایرانی | به تماس‌ ناآشنا پاسخ ندهید

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه تماس‌های نامتعارف خارجی با کاربران ایرانی با هدف درآمدزایی عده‌ای از تولید ترافیک صورت می‌گیرد؛ از کاربران خواست که به تماس‌های ناآشنا پاسخ ندهند.

به گزارش مهر، به تازگی کاربران زیادی در ایران با تماس‌های تلفنی از شماره‌های خارجی با پیش‌شماره‌هایی همچون 381+ 26+ 51+ ۶۷۸، ۰۹۶۰ و... که متعلق به کشورهایی مانند ⁣وانواتو، مالدیو، ماداگاسکار و ... است، مواجه شده‌اند که اغلب نیز به صورت Missed Call و انتظار تماس روی گوشی فرد دیده می‌شود، این یک مدل جدید از کلاهبرداری است.

در این روش تماس گیرنده به سرعت تماس مدنظر را قطع کرده و منتظر تماس مجدد از سمت ایران می‌شود. از آنجایی که برخی کاربران پس از مشاهده شماره روی تلفن خود و تماس ناموفق، عادت به برقراری مجدد ارتباط با تماس گیرنده دارند، نسبت به برقراری مجدد تماس با این شماره تلاش می‌کنند و درنهایت با هزینه سنگینی در صورتحساب خود مواجه می‌شوند.

در این زمینه وزارت ارتباطات با تایید شیوه جدید کلاهبرداری‌ها از طریق تماس‌های بین المللی، اعلام کرد که شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع است.

یکی از اپراتورهای موبایل نیز با ارسال پیامکی به مشترکان خود در این مورد هشدار داد و از مشترکان خواست از تماس مجدد با شماره‌های ناشناس خارجی پس از دریافت تماس از دست رفته، خودداری کنند.

۱ نظر موافقین ۰ ۱۴ آذر ۹۸ ، ۱۱:۵۳
ع . شکیبا---۶۰۵

احمد تنه کار

شهید گرانقدر ستوانیکم احمد تنه کار از هم قطاران ما در گروه 411 پادگان مهندسی بروجرد بودند . حدود دو ماه من با ایشان در یک یگان خدمتی (گروهان دوم گردان 436 مهندس رزمی بروجرد  ) مشغول انجام وظیفه بودم . در این مدت  درس های زیادی از این شهید بزرگوار برایم به یادگار باقی ماند . 

ایشان افسری  متدین ، لایق ، عاشق ولایت و دشمن سرسخت ضد انقلاب بود . همیشه صحبت از درگیری های ایشان با گروهک منافقین و خانه های تیمی ضد انقلاب در بروجرد بر سر زبانها بود .

شهید تنه کار

احمد از صوت زیبایی در قرائت قرآن برخوردار بود .صدای زیبایش در مراسم صبحگاه گردان، آرامش بخش و تاثیر گذار بود . نکات زیبایی که در مراسم صبحگاه بیان می کرد نشان از تعهد و وفاداری یک افسر انقلابی و جان بر کف ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذاشت .

در سال 1360 که اوج فعالیت گروهک های ضد انقلاب در ایران بود کار ایشان علاوه بر وظایف مهم نظامی که بر عهده داشت شناساندن احزاب و گروه هایی بود که بر علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه می کردند . چون ایشان از علم بالایی هم برخوردار بودند به همین سبب عقیدتی سیاسی پادگان بروجرد که آن زمان با نام سیاسی ایدئولوژیک فعالیت می کرد ایشان را جذب یگان خود کرده و در کارهای قرآنی و سیاسی از ایشان بهره می بردند .

احمد چند بار توسط گروهای مخالف نظام توسط پیغام و نامه مورد تهدید قرار گرفت ولی هیچ وقت دست از رسالتش نکشید و در مقابل آنان کوتاه نیامد . 

روز هفتم مهرماه سال 1360 ساعت کاری پادگان که به پایان رسید نماز جماعت را در مسجد الشهدای پادگان مهندسی خواندیم  و پرسنل سوار اتوبوس ها شدند. شهید تنه کار هم سوار  شد تا همچون روزهای دیگر نیمی از روز را در شهر با بسیج و سپاه برای امنیت انقلاب همکاری کند. ولی سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق (سازمان منافقین) که ایشان را سد بزرگی در راه رسیدن به اهداف پلید خود می دیدند دو نفر از افراد  مسلح خود را درخیابان سعدی ، کوچه ذکاوت ، محل زندگی این شهید بزرگوار به کمین نشانده بود تا  پس از پیاده شدن ایشان و ورودش به کوچه ، او را به شهادت برسانند .

نقشه آنها برای ترور این افسر  عزیز عملی شد و احمد از ناحیه سر و گردن  مورد هدف تیر قرار گرفت  و جام  گوارای شهادت نصیبش شد .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد . (صلوات)شهید ترور ستوانیکم احمد تنه کار

منبع : http://eramau.parsiblog.com/Posts/179

۱ نظر موافقین ۰ ۱۱ آذر ۹۸ ، ۱۳:۲۳
ع . شکیبا---۵۸۲

رهبر انقلاب: توطئه بسیار خطرناکی توسط مردم نابود شد/ تعظیم عمیق خودم را تقدیم ملت می‌کنم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:

یک توطئه‌ عمیقِ وسیعِ بسیار خطرناکی که آن‌ همه پول خرج آن شده بود و زحمت کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی این حرکت را انجام دهند، به‌وسیله‌ مردم نابود شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، صبح امروز، چهارشنبه ششم آذر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن تبیین اساس تشکیل بسیج به عنوان یک نهاد تبدیل کننده تهدیدها به فرصت ها و تشریح گسترده فعالیت ها و خدمات شجره طیبه بسیج در عرصه های مختلف جنگ سخت و نرم، به حرکت پرشکوه ملت بزرگ ایران در یک هفته گذشته اشاره کردند و با تشکر عمیق از این حرکت قدرتمندانه تأکید کردند: ملت ایران با این حرکت، توطئه وسیع، بسیار خطرناک و برنامه‌ریزی‌شده دشمن را نابود کرد.

** ملت بار دیگر عظمت خود را نشان داد

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان ضمن تبریک هفته بسیج، به حرکت عظیم و پر شُکوه ملت ایران در یک هفته گذشته اشاره کردند و گفتند: من تکریم و تعظیم عمیق خود را به ملت بزرگ ایران ابراز می کنم. ملت ایران با این حرکت، یک بار دیگر حقیقتاً اقتدار و عظمت خود را نشان داد.

** دشمنان تصور کردند قضیه بنزین فرصت مورد نظر آنها است 

حضرت آیت الله خامنه ای، اتفاقات اخیر را یک توطئه عمیق، وسیع و بسیار خطرناک خواندند و افزودند: دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه بسیاری کرده بودند و مترصد فرصتی بودند تا در یک بزنگاه آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدم کُشی و شرارت، انجام دهند و تصور کردند قضیه بنزین فرصت مورد نظر آنها است و لشکر خود را وارد میدان کردند اما ملت ایران با نمایش پرشکوه خود، حرکت دشمن را نابود کرد.

ایشان حرکت ملت ایران در میدان را مهمتر و بالاتر از اقدامات نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در مواجهه سخت دانستند و تأکید کردند: حرکت عظیم ملت ایران که از زنجان و تبریز آغاز و حتی به برخی روستاها هم رسید و تهران نقطه پایانی آن بود، یک تودهنی به استکبار و صهیونیسم جهانی بود و آنها را وادار به عقب نشینی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان اصلی ملت ایران معنا و پیام این حرکت عظیم مردمی را متوجه می شوند، افزودند: این یک هفته حقیقتاً اوج شکوه و عظمت ملت ایران بود و خداوند متعال را شاکریم و از مردم عزیز هم سپاسگزاریم.

https://www.leader.ir/media/album/large/65529_126.jpg

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان به تبیین جایگاه و گستره اعضا، فعالیتها و خدمات سازمان بسیج پرداختند و گفتند: تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی‌بدیل از جانب امام بزرگوار بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت و اکنون بسیج شاید بزرگترین شبکه مردمیِ فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: هنر امام(ره) این بود که این پدیده بی‌نظیر را از دل کوچه پس کوچه‌های شهرها و از متن مردم شکل داد.

** تشکیل بسیج مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت است

۱ نظر موافقین ۱ ۰۷ آذر ۹۸ ، ۱۰:۱۲
ع . شکیبا---۲۵۴