سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

تبعیت از همسر

رسول خدا (ص) فرمود: ای علی! هر مردی که از همسرش پیروی کند، خدا وی را به چهره در آتش می افکند. علی (ع) پرسید: این پیروی چیست؟ آن حضرت(ص) فرمود: به همسرش جهت رفتن (بدون رعایت پوشش درست) به حمام های عمومی و عروسی ها و رستوران ها و پوشیدن لباس نازک اجازه دهد. (الفقیه ج۴ص۳۶۲)

مفاتیح الحیات- آیت الله جوادی آملی- ص۲۶۱-  نشر اسرا
یکی از مصادیق مشابه ، پوشیدن ساپورت است با مانتو های جلوباز . اینها کمال بی حیایی است و این زن ها لعنت شده هستند.
۲ نظر موافقین ۲ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۰۲
ع . شکیبا---۹۰۵

آرامش حجاب

شناخت واژگانی حجاب

«حجاب» واژه‏ای است عربی، به معنای پرده، پوشش، وسیله پوشش، حایل و... .
در زبان فارسی نیز برای کلمه حجاب، معانی ذیل را آورده‏اند:
پرده، ستر، نقابی که زنان چهره خود را بدان پوشانند، روی‏بند و چادری که زنان سر تا پای خود را بدان پوشانند. حجاب در معنای اصطلاحی« پوشش مخصوص زنان» است، ولی گاهی هم به معنای پرده و حاجز می‏آید.

حجاب در قرآن

مهم‏ترین دلایل شرعی وجوب پوشش دینی، آیه ‏های سوره نور و احزاب است؛ خدای تعالی در سوره نور، آیه 31 فرموده است:
به مردان مؤمن بگو که چشم‏های خود را فرو پوشند و دامان خویش را نگاه دارند، این عمل برای ایشان پاکیزه‏تر است؛ همانا خداوند به آنچه انجام می‏دهند آگاه است و به بانوان باایمان بگو چشم‏های خود را فرو پوشند و عورت‏های خود را از نگاه دیگران پوشیده دارند و زینت‏های خود را جز آن مقداری که ظاهر است، ننمایند و زینت‏های خود را آشکار نسازند، مگر برای محارم نسبی و سببی.
آشکار کردن زینت‏ها در یکی دیگر از آیه ‏های قرآن نهی شده است:


وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ اْلأُولی. (احزاب: 33)
در خانه‏ های خود قرار گیرید و همانند دوره جاهلیت پیشین آرایش و خودنمایی نکنید.


البته ناگفته نماند که نمایش آرایش و زیورهای زن، تنها در برابر نا محرم آثار ناگواری را در پی دارد و چنانچه برای همسر انجام شود، کار پسندیده‏ای خواهد بود.
 

پایه‏ های حجاب

1. ایمان به خدا و آخرت

ایمان به خدا و ترس از آخرت، از مهم‏ترین پایه‏ های حجاب به شمار می‏رود؛ زیرا حجاب، لباس اهل ایمان است. امیرالمؤمنین علی علیه‏السلام فرموده است: « انسان به سبب ایمان، بر عمل‏های شایسته رهنمون می‏گردد».

2. آگاهی

شناخت سیمای وجودی زن، حقیقت حجاب و فلسفه و آثار آن، از جمله پایه‏های مستحکم پوشش دینی است. وقتی یک زن به این پرسش درونی خود که چرا باید پوشیده باشم جواب دهد، پایه اعتقادی حجاب دینی در درون او شکل می‏گیرد و این آگاهی، به عمل او معنا و ارزش و دوام می‏بخشد.
برای مثال: اگر انسان به فواید باران آگاهی نداشته باشد، باریدن باران را جز گل شدن زمین و ایجاد مشکلات نمی‏پندارد که موجب رکود فعالیت‏ها، محدودیت در بیرون رفتن از منزل و مانند آنها می‏شود، ولی وقتی بداند که نتیجه باران، سرسبزی و طراوت زمین، حیات جنگل‏ها، رشد و تغذیه موجودات زنده و آثار فراوان دیگری است، به بارش باران مشتاق می‏شود.

3. تقوا

پرهیزکاری، یکی دیگر از پایه‏ های حجاب اسلامی است. تقوای آدمی ضامن اجرای احکام خداست و تا این پایه استوار در قلب انسان شکل نگیرد، لباس ایمان آراسته نخواهد شد.

در قرآن کریم آمده است:
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقانًا وَ یُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ وَ اللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ. (انفال: 29)
ای کسانی که ایمان آورده‏اید! اگر خدا ترس و باتقوا باشید، خدا برای شما تشخیص( حق از باطل و سعادت از شقاوت) را قرار می‏دهد و گناهان شما را می‏زداید و شما را می‏آمرزد و خداوند دارای فضل و رحمتی بزرگ است.

حجاب، عاملی برای ازدواج‏ های مشروع

با رعایت حجاب ، ازدواج صورت مشروع به خود می‏گیرد. این‏گونه ازدواج‏ها پیوند زن و شوهر را محکم می‏سازد و موجب اتصال بیشتر زوجین به یکدیگر می‏شود که در نتیجه، کانون خانواده گرم‏تر می‏شود، در حالی که بدحجابی و بی ‏حجابی و آزادی بدون قید و بند، به فرو پاشی کانون خانواده می‏ انجامد؛ زیرا در این حالت اساس خانواده بر روی غریزه جنسی پایه‏ گذاری می‏شود و پس از مدتی که این غریزه فروکش می‏کند، مسائلی دیگر از جمله عدم توافق اخلاقی، مشکلات خانوادگی و... بروز می‏کند و در نتیجه به طلاق و آوارگی فرزندان منجر می‏شود و اساسا این نوع زندگی‏ها و روابط زناشویی دوامی نخواهد داشت.
حجاب، سدی در برابر امیال هوس‏بازان است و در نتیجه مشوق جوانان به ازدواج، در حالی که بی‏ حجابی و بی‏ عفتی، سبب گریز جوانان از ازدواج می‏شود که به شیوه‏های مختلف از زیر بار آن شانه خالی می‏کنند؛ زیرا مانعی برای رسیدن به خواسته‏ های غیراخلاقی خود نمی‏بینند.

آمارهای قطعی و مستندی موجوداست که با افزایش برهنگی در جهان، طلاق و از هم‏گسیختگی زندگی زناشویی به طور مداوم بالا رفته است، چرا که «هر آنچه دیده بیند دل کند یاد» و هر چه «دل»؛ یعنی هوس‏های سرکش بخواهد، به هر قیمتی که باشد به دنبال آن می‏رود و به این ترتیب، هر روز دل به دلبری می‏بندد و با دیگری وداع می‏گوید.
در محیطی که حجاب و موازین دیگر اسلامی رعایت می‏شود، احساسات و عشق و عواطف همسران مخصوص یکدیگر است، ولی در بازار آزاد برهنگی که عملاً زنان به صورت کالای مشترکی برای تماشا درآمده‏اند، دیگر قداست پیمان زناشویی مفهومی نمی‏تواند داشته باشد و خانواده‏ها، همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشی می‏شوند و کودکان، بی‏ سرپرست می‏مانند.
 

حجاب و عفت زنان، عامل استواری خانواده و اجتماع

بر اساس نظام تکوین، غریزه خودآرایی و جلوه‏نمایی برای استحکام خانواده در سرشت هر زن تعبیه شده است، آن‏گاه خداوند با الهام درونی و فرستادن پیامبران و نازل کردن کتب آسمانی، روش صحیح بهره‏مندی از این دو غریزه را به او نشان داده و او را آگاه کرده است که مکان خودنمایی با آرایش، محیط داخلی خانواده و محل پوشش واحتجاب، خارج از خانه و در برابر بیگانگان است.
پوشش زن سبب می‏شود که استفاده ‏های جنسی، محدود به محیط خانواده شود که در این صورت، حفظ اجتماع و استفاده کامل از نیروی فعال آنان را در پی دارد. در حالی که وجود زنان بی‏ حجاب و بدحجاب که دل مردان سست‏ اراده و کم ‏ایمان را می‏ربایند و با حرکات و آرایش خود همه نظرها را متوجه خودشان می‏سازند، به رکود فعالیت‏های اجتماعی و عدم موفقیت در مراحل گوناگون کمک می‏کند و در نهایت به پاشیدگی و تیرگی کانون خانواده می‏انجامد.

غیرت نسبت به ناموس

اما تسحیون و لا تغارون، نسائکم یخرجن الی الأسواق و یزاحمن العلوج.
آیا شما (مردان)، حیا نمی‏کنید و غیرت نمی‏ ورزید، زنانتان به بازارها می‏روند و مزاحم بیماردلان می‏گردند.
 

حجاب، مایه آرامش خانواده

حجاب، عاملی بسیار مهم و تأثیرگذار برای حفظ آرامش و صفا و صمیمیت در زندگی خانوادگی است. حجاب برای این است که زندگی‏ها از هم نگسلد و مردان به زنان و دختران پاکدامن و عفیف، نگاه آلوده نکنند و اساس خانه و خانواده را ویران نسازند.
همچنین عاملی است در جهت حفظ پاکی نسل و اینکه فرزند، پدر و مادر معین و متعهدی داشته باشد و از تربیت و محبت پدر و مادر خود برخوردار باشد، از طرفی حجاب می‏تواند راهکاری باشد بر تسلط معنوی زن بر مرد.

حجاب، وسیله حفاظت

در صورت حفظ ارزش حجاب، مردان فقط در محیط خانوادگی از همسران قانونی خود کام‏جویی می‏کنند؛ زیرا زنان نیز از اینکه مردان را در خارج از کانون خانواده کام‏یاب سازند، منع شده ‏اند.
این محدودیت و در واقع مصلحت خداوندی، به یقین نتایج خوبی را در بر خواهد داشت؛ همچون:
1. تأمین بهداشت روانی: وقتی بین زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد، به طور قطع هیجان‏ها و التهاب‏های جنسی افزون می‏شود و تقاضای شهوی به‏ صورت یک عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی‏آید.
2. گرمی و دوام خانواده: اگر زن و شوهر از هرگونه کام‏جویی نامشروع جنسی چشم بپوشند و مرد چشم به زن دیگری نداشته باشد، زن نیز در صدد تحریک و جلب توجه کسی جز شوهر خود نباشد، کانون خانواده گرم و پرشکوه خواهد شد.

حجاب نشانه متانت و عفت

برای حفظ امنیت و صفا و پایداری خانواده، زن و شوهر هر یک وظایفی دارند:
زن وظیفه دارد جمال و زیبایی خود را از نامحرمان بپوشاند و طنازی و دلبری نکند و به این ترتیب، امانت و وفاداری و علاقه خود را نسبت به شوهرش اثبات کند.
مرد هم وظیفه دارد وفادار باشد و از زنان نامحرم و بیگانه به کلی چشم بپوشد و اگر هم ناخودآگاه و بی‏ اختیار چشمش به زنی افتاد، فورا دیده بربندد و چشم فرو گیرد؛ زیرا پی‏گیری نگاه و نگاه‏های پی در پی آتش هوس و شهوت را برمی‏افروزد و همین موجب انحراف می‏شود.
نگاه پی در پی، زهرآلود است و چشمه زلال و باصفای زندگی خانوادگی را کدر و مسموم می‏کند. این نکته را نیز نباید از نظر دور نگه داریم که رعایت حجاب و متانت اسلامی در برابر خویشاوندان واجب و عدم رعایت آن گناه است و چه بسا موجب ناراحتی زن و شوهر از یکدیگر شود و از صفا و محبتی که بین آنهاست، بکاهد. پس چه خوب است که به این سخن از پیامبر خدا صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله توجه کنیم که می‏فرماید: « هر لباسی که بدن زن را بپوشاند، باعث آمرزش و رحمت حق‏تعالی خواهد شد.» و چه زیبا در جایی دیگر فرمود: «زن، زیباروی و محبوب است، هر کس او را گرفت و با او ازدواج کرد، باید او را بپوشاند».
 

سعادت زن و شوهر در سایه حجاب

اسلام می‏خواهد زن برای شوهر و فرزندانش باشد، ولی دیگران می‏خواهند زن برای همگان باشد و هیچ‏کس برای او نباشد. دنیای استعمار روز، این‏همه بدبختی را از آنجا برای زن شروع می‏کند که حجاب را از سر او بردارد و او را از محیط امن بیرون کشد و او را آرایش ‏دوست و مدپسند سازد و در معرض دیده‏های پلید قرار دهد.
اینان بانویی را که اسلام از او می‏خواهد احترام و شخصیت خود را نگاه دارد تا فردی برای خواستگاری خدمتش برسد، مجبور می‏سازند در مکان‏هایی چون اداره، خیابان و بازار خود را عرضه کند تا همسری برای خود بیابد.
اسلام می‏فرماید: زن در حالی‏که جاذبه دارد یا باید از خانه امن خود بیرون نیاید، یا اگر برای صله رحم و معالجه و گرفتن حق خویش و دیگر کارهای ضروری از خانه خارج می‏شود، جذابیت خود را بپوشاند، به‏ گونه‏ای که لباس و حالات و کردارش عادی باشد تا رفت و آمدش هیچ نظری را جلب نکند. «انّه قد اذن لکنّ أن تخرجن لحوائجهنّ؛ یعنی همانا او اجازه داده است به شما که اگر حاجتی دارید، بیرون روید».
در جای دیگر امیرالمؤمنین علی علیه‏السلام به فرزندش امام حسن مجتبی علیه‏السلام چنین توصیه می‏فرماید:
«تا می‏توانی کاری کن که زن تو با مردان بیگانه معاشرت نداشته باشد. هیچ چیز بهتر از خانه، زن را حفظ نمی‏کند».

http://saeedsun.ir/blog/wp-content/uploads/2014/08/photo-gallery-dokhtarchadori49.jpg

عوامل و روش‏های ترویج پوشش دینی

پوشش دینی یک فرهنگ است و از همین رو تحقق آن نیازمند حرکت‏های فرهنگی سازنده‏ای است که تعدادی از آنها را به صورت کوتاه بیان می‏کنیم:

1. تشویق

تشویق همواره به عنوان اصل مهم در جهت تربیت اسلامی توصیه و استفاده شده است. یکی از دلایل ذکر نعمت‏های بهشتی در آیه ‏ها و روایت‏ ها، بعد تشویقی آن است که تأثیر ب‏سزایی بر گرایش مردم به احکام دین و پرهیز از گناهان دارد. ماهیت تشویق‏ها متنوع است، از جمله بار عاطفی، مالی، تشریفاتی، شغلی، سیاسی، علمی و مانند آن که از تمام این موارد می‏توان در ترویج فرهنگ حجاب بهره گرفت. برای نمونه: سرپرست خانواده‏ای به همسر یا دخترش اظهار دارد که در صورت رعایت پوشش دینی، محبت من نسبت به تو بیشتر خواهد شد. یا معلمی به دانش‏ آموزان خود وعده نمره انضباطی بالاتر بدهد و یا مدیری اعلام کند که همکاری لازم را با کارمندان و کادر آموزشی خواهد داشت؛ چنانچه پوشش اسلامی و حجاب را رعایت کنند.
البته تشویق‏های مالی باید هماهنگ با خواست تشویق شونده و نیازهای منطقی و شرعی زندگی او باشد و اگر فردی نیازمند تشویق خاصی بود، به همان نوع او را باید تشویق کرد. اگر یک تقدیرنامه همراه با قابی زیبا به بانویی نمونه در زمینه پوشش دینی داده شود، اثری به مراتب قوی‏تر از اعطای برخی هدیه‏ های مادی دارد که پس از مدتی به مصرف می‏رسد یا کهنه می‏شود. همین طور است، اعطای یک جلد قرآن نفیس یا مفاتیح الجنان، نهج البلاغه و امثال آن که تأثیر عمیق و پایداری به دنبال خواهد داشت.

2. فعالیت‏های علمی، فرهنگی و هنری

عامل دیگر ترویج فرهنگ حجاب دینی، فعالیت‏های گسترده علمی، فرهنگی و هنری مربوط به حجاب در تمام سطوح فکری جامعه است. ارائه پوستر، نشریه و به ویژه کتاب‏های مفید به افراد جامعه، از زن و مرد گرفته تا دختران و پسران می‏تواند سبب ارتقای سطح آگاهی آنها در این زمینه شود. البته باید از سخنان و نوشته‏ هایی استفاده شود که افزون بر جنبه‏ های علمی و نظری به تحقق عملی پوشش اسلامی پرداخته باشند. برگزاری میزگردها و فراخوانی مقالات، شعر، ادبیات و انشا، هنرهای تجسمی و تصویری، مسابقات فرهنگی و امثال آن با تعیین موضوع حجاب برای آنها نیز از حرکت‏هایی هستند که آثار مثبتی در این زمینه به همراه دارند. پخش برنامه‏ ها و فیلم‏های مفید و آموزشی از رسانه ‏های تصویری و شنیداری اثری فراگیر دارد. رعایت کامل پوشش دینی بانوانی که در فیلم‏های سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش می‏کنند و یا با هر مسئولیتی بر صفحه تلویزیون ظاهر می‏شوند نیز تأثیر مثبتی بر فرهنگ جامعه دارد.

3. ترویج فرهنگ غیرت

بدون شک، زن با هر تفکر و عقیده‏ای که باشد به نظر و سلیقه همسر خود در انتخاب‏ها توجه دارد که از جمله آنها انتخاب لباس و نوع وضع ظاهری است. با توجه به این واقعیت، ترویج فرهنگ غیرت در میان مردان به ترویج و تحقق پوشش دینی در جامعه کمک می‏کند و موجب استحکام و دوام پیوندهای خانوادگی می‏شود. قرآن کریم در این زمینه می‏فرماید:
« ای کسانی که ایمان آورده‏اید! خود و خانواده خویش را از آتش دوزخی که هیزمش از مردم و سنگ خاراست، حفظ کنید». (تحریم: 6)
در روایتی از پیامبر آمده است: « خداوند بینی هر یک از مؤمنان را که غیرت نمی‏ ورزد، به خاک می ‏مالد.» همچنین در حدیث دیگری می‏فرماید: « غیرت از ایمان است».

4. توصیه به حجاب و نهی از بی ‏حجابی و جلوه‏ گری

یکی دیگر از راه‏های عمومی ترویج پوشش دینی در جهت استحکام خانواده و اجتماع، توصیه به حجاب و نهی از بی‏ حجابی است. خداوند در قرآن کریم می‏فرماید: «پند ده که پند برای مؤمنان مفید است». (ذاریات: 55)

5. خانواده

محیط خانواده نقشی بسیار مهم در حجاب یا بی‏ حجابی دختران دارد. ازاین‏رو، باید به آموزش خانواده‏ها در این باره توجه جدی شود. اگر پدر و مادر حجاب دینی و آثار مثبت و فایده‏ها و نقش آن را در سلامت و حفظ همه جانبه شخصیت دختران خود بدانند و اینکه حجاب یک حکم الهی است که در قرآن به آن اشاره شده است، به یقین، می‏کوشند تا فرزندان خود را هم با فرهنگ الهی حجاب همراه سازند.

6 . شناخت و پیروی الگوهای الهی

شناخت ابعاد وجودی و اعتقادی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام به عنوان الگوی صالح و شایسته زنان که خداوند نیز ایشان را برای هدایت آنان برگزید، یک اصل مهم است و باید به طرز جامع و حساب شده‏ای دانش‏ آموزان را با این امر آشنا ساخت؛ زیرا وقتی دختران و زنان بدانند فاطمه، دختر رسول الله و حجت خداست و سخنان و اعمال او معیار الهی حرکت‏های زندگی است و عفاف و حجاب از ویژگی‏های بارز الهی او به شمار می‏رفت، طبعاً از او که جز به خواست خداوند عمل نمی‏کرد، پیروی خواهند کرد تا به عزت دنیا و سعادت آخرت دست یابند.
کلام گهربار فاطمه زهرا علیهاالسلام نشانگر لزوم حفظ جایگاه والای انسان است که می‏فرماید: «بهترین زنان، زنی است که مردی را نبیند و مردی هم او را نبیند».


منبع: ماهنامه گنجینه :

۰ نظر موافقین ۰ ۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۵۶
ع . شکیبا---۷۱۸
صفحه اینستاگرام منتسب به آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی به این پرسش که "بدحجابی بدتر است یا اختلاس؟" پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن هفتگی خود در مهدیه مشهدبا اشاره به علت تأکیدات همیشگی اش روی آسیب‌های مسأله بدحجابی، اظهار کرد: انسانی که مال مردم را می‌خورد یا حرف حرامی می‌زند یا نگاه حرامی می‌کند، مرتکب گناهانی شده است که فقط خود او را منحرف می‌کند، در حالی که بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار می‌کند تا شیطان دیگران را منحرف سازد.

وی درپایان سخنانش گفت : آن زن و دختری که خدا و قرآن و معاد را هم قبول دارد اما حجاب را از دست داده و آرایش کرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهر شده، علاوه بر اینکه خودش گناه کرده، ابزاری برای وادار کردن حداقل 100 نفر دیگر به کار حرام می‌شود، از این‌رو این گناه از بدترین گناهان است.
بدحجابی گناهی بدتر از اختلاس است +عکس
۰ نظر موافقین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۰۰
ع . شکیبا---۵۵۵

مرگ بر آمریکا و انگلیس -  لعنت بر رضا شاه !
به خاطراینکه این قلدر عوضی لباس یک ملت را تغییر داد. البته الان دیگه کاملا مشخصه که توطئه کشف حجاب ، طرح انگیسی ها بوده و او فقط مجری و عامل دست نشانده اونها بوده.

اگر لباس خودمون مونده بود به هر حال آنقدر قدیمی نمی ماند بلکه به مد روز ولی با ارزش و وقار خودش ، تعالی پیدا می کرد.

اینها که شما نوشتید درسته هرچند گوشه ای از مسائل کلان و پیچیده تهاجم فرهنگی است که دشمنان می خواهند سبک زندگی ما را عوض کنند تا هیچ چیز باارزش و مقدس و محترمی در بین جامعه ما نباشد.

ما هم از این مسائل حرص زیادی می خوریم .
اما باید فکر چاره و مقابله بود.

http://bi-neshan.ir/wp-content/uploads/2012/07/Seyed-Ali-36.jpg

- طراحی و ترویج لباس های سنگین و باشخصیت و پوشیده
- ترویج و تشویق کودکان به حجاب چادر و لباس های مناسب
ترویج بیشتر و متنوع اخلاق اسلامی و احکام حجاب و عفاف در فضاهای واقعی و مجازی
- مقاومت در برابر تغییرات سبک زندگی در بین خانواده و اطرافیان (البته با روش محبت آمیز و احترام آمیز بهتره )
- آموزش قرآن و فرهنگ قرآنی و فرهنگ اهل بیت (ع)
- تشکیل گروههای اجتماعی مفید و مطمئن در جامعه
- ایجاد سامانه ها و رسانه های پاسخگویی به احکام یا مشکلات جوانان و جامعه ( چندتایی هست ولی خیلی کمه )


- و بقیه راه حل ها را شما بگید.

شما چه راهکارهایی به نظرتان می رسد؟

http://axgig.com/images/84102397844439996213.jpg

مطالب مرتبط: حجاب و بدحجابی و چادر

۱ نظر موافقین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۰۴
ع . شکیبا---۷۷۸

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/01/19/139501190146597927466014.jpgمحمد پاپی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بروجرد در این جلسه گفت: شهید ماشاالله شمسه از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که یک ماه پس از بازنشستگی از خدمت به‌صورت داوطلبانه و به درخواست خود به‌عنوان معاونت عملیات گردان 24 بعثت به مناطق جنگی سوریه اعزام شد و با انجام عملیات مهم و حساس توانست نقش مهمی در پیروزی جبهه مدافعین حرم ایفا کند.

وی افزود: این رزمنده رشید اسلام که در مدت سه‌ ماهه حضور خود در این جبهه خدمات ارزشمندی را در پیروزی عملیات‌های مختلف انجام داد و سرانجام مورد شناسایی گروهک‌های تروریستی قرار گرفته و به ضرب گلوله تک‌تیرانداز به فیض عظمی شهادت نائل آمد.

روابط عمومی گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بروجرد اعلام کرد: پیکر مطهر سردار شهید ماشاالله شمسه، روز چهارشنبه ساعت 9 صبح از مسجد حضرت امام خمینی به سمت گلزار شهدای بروجرد تشییع و در زادگاه آن شهید گرانقدر در روستای سراب زارم بخاک سپرده می شود.

همچنین مراسم گرامیداشت آن شهید والامقام، فردا از ساعت 15 تا 17 در مسجدحضرت امام خمینی بروجرد برگزارمی شود.


پیکر شهید مدافع حرم«ماشاءالله شمسه» در بروجرد تشییع شدتشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم جمال رضی در آستانه‌ اشرفیه

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر شهید مدافع حرم ماشالله شمسه از مدافعان حرم حضرت زیبب (س) صبح امروز چهارشنبه 95/1/18 با حضور مسئولان استانی و شهرستان و مردم ولایتمدار شهرستان بروجرد تشییع شد.

پیکر این شهید بزرگوار از مقابل مسجد امام خمینی(ره) به سمت گلزار شهدای شهرستان بروجرد تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم استاندار لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، امام جمعه شهرستان بروجرد، و مسئولان و مردم شهرستان بروجرد حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، شب گذشته نیز مراسم شبی با شهدا با حضور مردم و مسئولان شهرستانی بروجرد در محل حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج بروجرد برگزار شد.

شهید مدافع حرم ماشاالله شمسه در تاریخ ۱۳ فروردین ماه امسال در سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند.

شادی روح مطهر ایشان و همه شهدای عزیز مدافع حرم صلوات

۵ نظر موافقین ۲ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۹
ع . شکیبا---۱۲۸۷
photo_2016-04-03_21-40-57.jpg
پاسدار حیدر ابراهیم‌خانی از گروه مهندسی رزمی ۴۳ امام علی(ع) ملایر به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.
به گزارش فارس، در راستای دفاع از حرم آل‎الله در سوریه، پاسدار حیدر ابراهیم‌خانی از گروه مهندسی رزمی ۴۳ امام علی (ع) ملایر به مقام شامخ شهادت نائل آمد و به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.زمان برگزاری مراسم تشییع این شهید بزرگوار به‌زودی اعلام خواهد شد. به گزارش فارس پاسدار شهید حیدر ابراهیم‌خانی، نخستین شهید مدافع حرم در شهرستان ملایر است.

پیش از این شهدای والامقامی از استان همدان چون سردار شهید حسین همدانی، شهید مجید صانعی، شهید مجتبی کرمی، شهید میلاد مصطفوی، شهید محسن فانوسی و شهید مرتضی ترابی در صف دفاع از اسلام قرار گرفتند و به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

با قرارگیری نام شهید حیدر ابراهیم‌خانی در صف شهدای مدافع حرم، استان ولایی همدان هفت شهید را تقدیم اسلام عزیز کرده است.

 
۰ نظر موافقین ۱ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۵
ع . شکیبا---۸۸۵

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/04/07/13940407121004595585074.jpg

تسنیم به مناسب سالروز شهادت فرزند امام باقر (ع) گزارش می‌دهد

روایتی از نخستین سفیر و شهید اهل‌بیت از کربلای ایران

شناسه خبر: 1041021 سرویس: استانها


گروه استان‌ها- بعضی از خطه‌های جغرافیا گنجی پنهان در خود دارند، گنجی که اهالی کاشان هم از آن بهره مند هستند،گنجینه‌ای که همانند یک دُر در این جغرافیا می‌درخشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کاشان دیاری وصف ناشدنی است، دیار هنر، ادب و شعر اما در میان چرخش دوران هنر، ادب و شعر گوشه دیگر این دیار تو را به سوی خود می‌خواند.

درست 42 کیلومتری غرب دیار کاشان مروارید و یادگاری از اهل بیت تو را به سوی خودش می‌خواند، بعضی از خطه‌های جغرافیا گنجی پنهان در خود دارند، گنجی که اهالی کاشان هم از آن بهره‌مند هستند، گنجینه‌ای که همانند یک دُر در این جغرافیا می‌درخشد. این گنجینه مرواریدی در تاریخ اسلام است و برگ تاریخ در این منطقه باز هم ورق تکرار خورد تا نیاکان خود را با رشادت‌ها و جوانمردی‌هایشان باز هم به یاد مردم آورد.

مرواریدی در دیار کاشان

در همین خطه، در بخشی از دیار کاشان که به روستای مشهد قالی نیز معروف است حوالی نور و آفتاب و معنویت علی‌بن محمد باقر (ع) فرزند بلافصل امام پنجم شیعیان امام محمد باقر (ع) آرمیده است.

روستای مشهد اردهال یا همان مشهد قالی که در همسایگی دامنه‌ شرقی "قله‌ اردهال کاشان" واقع شده در خود یادگار اهل بیت(ع) را دارد، بارگاه مقدس امامزاده سلطانعلی(ع) فرزند امام محمد باقر (ع) که قدمت آن به سده ششم هجری می‌رسد در این مکان می‌درخشد. در صحن آن شاعر پارسی گوی سهراب سپهری نیز آرمیده و خوش به سعادت این شاعر که در کنار این بزرگوار قرار دارد.

امروز؛ سالروز شهادت این بزرگوار است روزی که پس از 55 سال از حادثه عاشورا باز هم این واقعه تکرار شد.

طوماری که توسط مردم برای امام باقر (ع) ارسال شد

حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به تسنیم گفت: بارگاه مشهد اردهال روایت زندگی و شهادت سلطان علی بن محمد باقر (ع) است که به دعوت مردم فین به این روستا عزیمت کرد.

روزگار عجیبی است مردم در هر دوره زمانی به دنبال شریعت و منجی هستند چه الان و چه در زمان شهادت این بزرگوار، وقتی همگی متفق‌القول قاصدی را به مدینه نزد امام محمد باقر (ع) فرستاده بودند و از او درخواست پیشوایی را داشتند.

نخستین سفیر و نخستین نماز جمعه

صادقی گفت: سلطان علی بن محمد باقر (ع) نخستین سفیر اهل بیت به خاک ایران است زیرا مردم با ارسال طومار درخواست مبلغ دین و شریعت نموده بودند، ایشان نخستین سفیر اهل بیت در این ایران هستند که وی را پدرش حضرت محمد باقر(ع) انتخاب کرد و به این سرزمین فرستاد.

خاک مشهد اردهال پر از قدم‌های فرزند امام پنجم مسلمین است که قطعا قدم نهادن در چنین جغرافیا و سرزمینی آرامشی عمیق به هر شخصی عطا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به نکته‌ای جالب نیز اشاره کرد و گفت: با ورود ایشان به خاک ایران و استقرار در منطقه مربوطه نخستین نماز جمعه اقامه می‌شود، در واقع پیش از آن در ایران چنین نماز جماعتی اقامه نشده بود و ایشان جزء نخستین‌ها در اقامه نماز جمعه در کشور هستند.

"چه خوب مکانی است اردهال پس به آن التزام و تمسک پیدا کنید"

در کتاب مجموعه تاریخی مشهد اردهال (کاشان) نوشته حسین فرخ یار آمده است: سلطان علی بن محمد باقر (ع) در آن زمان بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود که این سبب حسادت دشمنان وی می‌شود؛ وی به مدت 3 سال در میان عاشقان و دلباختگان اهل‌البیت به ارشاد مردم ولایتمدار پرداخت.

هم‌چنین آمده است که درخصوص مقام والای آن حضرت روایت‌های متعددی نقل شده که از جمله آن می‌توان به حدیث حضرت امام صادق (ع) اشاره کرد که می‌فرماید: هرکس برادرم حضرت علی‌ابن باقر (ع) را در اردهال زیارت کند، مانند کسی است که قبر جدم حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده باشد و هم‌چنین حضرت امام رضا (ع) می‌فرماید "نعم الموضع الاردهال فلزم و تمسک به"، چه خوب مکانی است اردهال پس به آن التزام و تمسک پیدا کنید.

کربلای ایران، کربلا را باز هم دید

صادقی نیز با اشاره به شهادت این بزرگوار بیان کرد: هنگامی که سلطان علی بن محمد باقر (ع) با تعدادی از اصحاب خود به سمت قزوین در حرکت بودند در بین راه با دشمن درگیر می‌شوند که دشمنان در جنگ نابرابر سر ایشان را از بدن جدا کرده و با خود می‌برند.

وی گفت: هنگامی که مردم متوجه می‌شوند با چوب به‌دنبال دشمن می‌آیند که می‌بینند دشمن ایشان را به شهادت رسانده و کار از کار گذشته بود، در واقعه این منطقه به کربلای ایران نیز معروف است زیرا نحوه شهادت ایشان با واقعه کربلا شبیه به هم است با این تفاوت که پیکر مطهر امام حسین (ع) را در حصیر و پیکر مطهر ایشان را در قالی پیچیدند.

خیلی وقت‌ها تاریخ باز هم تکرار می‌شود. واقعه کربلا این‌بار پس از 55 سال در ایران تکرار شد، واقعه‌ای که مسلمانان و مردم ایران هنوز هم داغدار آن هستند.

در روایات آمده است: آن‌ها حضرت را در قالی می‌پیچند و در نهر آبی که در آن نزدیکی است، شست‌وشو می‌دهند و دفن می‌کنند، از آن زمان تاکنون همه ساله در دومین جمعه مهر ماه و با حضور هزاران نفر از مردم فین و کاشان آیین سنتی مذهبی قالیشویان برگزار می‌شود.

سلطان علی بن محمد باقر (ع) با شهادت خود رسمی کهن را به یادگار گذاشت که پس از آن به عنوان میراث معنوی ناملموس نیز به ثبت یونسکو رسید، در مراسم قالی‌شویان مشهد اردهال مردم منطقه چوب به دست، قالی‌های آن بارگاه مقدس را در نهر می‌شویند، قالی شویی با این چوب‌ها روایات متعددی دارد که نزدیک‌ترین آن بیان‌کننده حس انتقام‌جوئی مردم این خطه از نحوه شهادت ناجوانمردانه فرزند امام پنجم مسلمین است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

حضرت سلطانعلی بن باقر (ع)

۰ نظر موافقین ۱ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۵۴
ع . شکیبا---۹۰۰

فرمانده کل سپاه پاسداران:

مجلس و دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی به مردم بدهکارند/ برجام چه نتیجه‌ای داشته که برجام‌های دیگر را بپذیریم؟/هرکس دنبال استحاله نظام بوده مضمحل و بی‌اعتبار شده است

شناسه خبر: 1040917 سرویس: سیاسی
جعفری

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری گفت: هاضمه‌ انقلاب اسلامی عظیم‌تر از بحران‌هایی بوده که به آن تحمیل شده است؛چه جنگ، چه ترورها، چه تحریم‌ها، چه فتنه ۸۸ و چه تحولات سیاسی نظیر روی کارآمدن دولتی مثل دولت اصلاحات و مجلسی مانند مجلس ششم...

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشه‌ها و ترفندهای جدید جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی مقابله با آنها اظهار داشت: حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه‌کارانه‌ ما از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی یک ساخت حقوقی و رسمی دارد که مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌هاست، حفظ این ساخت رسمی لازم و واجب است اما کافی نیست. در دل ساخت حقوقی یک ساخت حقیقی و درونی وجود دارد و باید آن را هم حفظ کرد.

سرلشکر جعفری با بیان "شاید این ساخت درونی که همان آرمان‌های جمهوری اسلامی یعنی عدالت، استقلال، آزادی، کرامت انسان، حفظ ارزش‌های انقلاب، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن، دفاع از مظلومین عالم به‌خصوص جهان اسلام و استکبارستیزی تعریف و تبیین شده است مهمتر باشد" گفت: سپاه به‌سهم خود مراقب و پاسدار این آرمان‌ها به‌منزله مرزهای فکری، اعتقادی و سیاسی است و دائماً در حال برجسته کردن این مرزها متناسب با مقتضیات هر زمان می‌باشد.

فرمانده کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هندسه‌ انقلاب اسلامی عظیم‌تر شده و مرزهای آن گسترش یافته است. جامعه‌ انقلاب اسلامی بین‌المللی و قدرت انقلاب جهانی شده و سپاه، انقلاب اسلامی را برای عبور و گذار از مرحله‌ سوم خود، هوشمندانه و غیرمحافظه‌کارانه پاسداری و مراقبت خواهد نمود.

سرلشکر جعفری با اشاره به استحکام ماهیت انقلاب اسلامی و تأثیر آن بر تلاش‌های دشمنان برای مقابله با آن افزود: هاضمه‌ انقلاب اسلامی عظیم‌تر از بحران‌هایی بوده که به آن تحمیل شده است؛ چه جنگ، چه ترورها، چه تحریم‌ها، چه فتنه 88 و چه تحولات سیاسی نظیر روی کارآمدن دولتی مثل دولت اصلاحات و مجلسی مانند مجلس ششم؛ اما تاریخ انقلاب نشان می‌دهد هرکس به‌دنبال استحاله نظام و توقف انقلاب اسلامی بوده، ماهیت انقلاب اسلامی او را مضمحل و بی‌اعتبار کرده است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما شرایط سخت و دشواری را تجربه کرده‌ایم، سرّ عبور انقلاب از این شرایط سخت همین روح انقلابی مردم ما بوده که با پرچمداری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توانسته است بر عظیم‌ترین قدرت‌های تاریخ غلبه کند.

وی با تذکر اینکه نباید نگران رفتارهای ضدانقلابی بعضی از اشخاص منتسب به انقلاب و نظام بود، خاطرنشان کرد: در مسیر انقلاب متأسفانه بزرگانی حتی در مقیاس جانشینی حضرت امام رحمه الله که به‌دلیل فقدان درک و موقعیت ممتاز انقلاب و تحریک‌پذیری از سوی عناصر بیگانه و ضدانقلاب از مسیر انقلاب که توسط رهبری انقلاب تعریف شده بود منحرف شدند، اما انقلاب اسلامی قدرتمندتر از گذشته و به‌دور از تعلق به اشخاص، شکافتن مسیرهای جدید در جغرافیاهای دوردست را رقم زده و می‌زند.

فرمانده کل سپاه ابراز کرد: تفکرات سیاسی که در تعارض با انقلاب اسلامی و مسیر حق باشد پایدار نمی‌ماند، این تفکرات حتی اگر هم در مقطعی تشکیل دولت و مجلس بدهند پس از مدتی با اراده مردم از جغرافیای سیاسی کشور و انقلاب کنار گذاشته می‌شوند.

سرلشکر جعفری گفت: در عین حال نباید از نظر دور داشت که همواره نفوذ آمریکا در کشورهای مختلف از مسیر جریان‌سازان معارض غرب‌گرا عبور کرده و این استراتژی موفق را آمریکا در مورد ما نیز دنبال می‌کند.

*برجام هسته‌ای اگر به‌عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ کوتاهی فکر و خودتحقیری است

سرلشکر جعفری با تأکید بر ضرورت هوشمندی ملی نسبت به خط نفوذ دشمن در دوره تاریخی نوین انقلاب اسلامی گفت: جریان‌سازان غرب‌گرای جدید که عوامل نفوذ راهبرد آمریکا هستند در راهند، اما ملت انقلابی و مؤمن ایران اسلامی اجازه‌ رشد جوانه‌های خیانت این جریان را که به‌دنبال کور کردن راه امام هستند هرگز نخواهد داد.

وی اضافه کرد: گرچه شیوه‌های آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی تحول یافته اما سپاه و نیروهای انقلاب با رصد و شناسایی به‌هنگام این شیوه‌ها، مسدود نمودن راه نفوذ آنان را کماکان با قدرت دنبال می‌کنند.

*برجام نسخه‌ حداقلی احقاق حق مردم ایران است

فرمانده کل سپاه با طرح این سؤال "آیا برجام می‌تواند الگویی برای حل سایر مشکلات محسوب شود؟" گفت: برجام هسته‌ای اگر به‌عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ کوتاهی فکر و نوعی خودتحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.

*برجام هرگز به‌عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد

سرلشکر جعفری تأکید کرد: نتیجه‌ تفکر ارزش‌گذارانه به تعامل با جهان بدون محاسبات انقلابی، ایستادگی و مقاومت برای تحقق اهداف و مصالح نظام و کشور، غربزدگی مزمن خواهد بود.

وی برجام را نسخه‌ حداقلی احقاق حق مردم ایران دانست و اظهار کرد: برجام هرگز به‌عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد. هرچند مقاومت هسته‌ای ملت ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت، یک افتخار بود اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آن که برجام بود متفاوت است.

*فرجام برجام نامعین است

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برجام یک نسخه‌ دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینه‌توز است، نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود.

*مردم ما با اکراه این برجام را پذیرفتند

سرلشکر جعفری در تشریح عوامل و عناصر اصلی تأثیرگذار در مقاومت هسته‌ای ایران اسلامی گفت: مقاومت هسته‌ای مربوط به شجاعت انقلابی رهبری عزیز در هدایت انقلاب و مواجهه با تهدید نظام سلطه، مجاهدت علمی دانشمندان در آزمایشگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای، صبر انقلابی مردم، ایستادگی برابر تحریم‌ها و بالاخره مربوط به پیوند ناگسستنی مردم و رهبری است.

*هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم

فرمانده کل سپاه با اشاره به برخی زمزمه‌ها و تلاش‌ها در مطرح ساختن سریال برجام‌ها اعلام کرد: در سال‌های دور و نزدیک، ما هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم و به غلبه بر دشمن و خاموش کردن صداهای تهدیدآمیز آنان و ایستادگی روی اصول و ارزش‌های انقلابی‌مان می‌اندیشیم.

*مگر این برجام چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟

فرمانده کل سپاه گفت: مردم ما با اکراه این برجام را پذیرفتند، مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟ مردم ما روحیه و تفکر انقلابی را هرگز با روحیه و تفکر انفعالی عوض نمی‌کنند، اگر این‌گونه بود این‌قدر شهید نمی‌دادیم، در حالی که هنوز کاروان شهداء در راه است و نوای آنان هر روز شنیده می‌شود.

*سال‌هاست با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدانش قدرت ساخته‌ایم

سرلشکر جعفری در واکنش به مواضع و اظهارات اخیر دولت‌مردان آمریکایی در موضوع موشکی کشور گفت: سال‌هاست ما با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدینش قدرت ساخته‌ایم و همه‌ ظرفیت‌ها و توانمندی خود را برای پیروزی‌های قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش داده‌ایم. ما قبل از آنکه برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم.

*موشک‌های‌ ما که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند، بیش از پیش تکثیر خواهند شد

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما به گزینه‌ نظامی اگر پیش آید مانند هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های موشکی سپاه و تصریح بر ادامه مسیر توسعه آن ادامه داد: موشک‌های‌مان که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند، بیش از پیش تکثیر خواهند شد و موضع آمریکایی‌ها انفعالی و ناشی از شدت وحشتی است که از توان و آمادگی‌های موشکی سپاه پیدا کرده‌اند لذا دشمنان باید در این وحشت بمانند و دست و پا زدن‌های بیشتر، آنها را سریع‌تر در باتلاق خودساخته‌شان فرو خواهد ‌برد.

*سپاه برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان و بحرین منتظر دستور است

فرمانده کل سپاه پیرامون نگاه و رفتار سپاه در قبال اقدامات اخیر برخی از کشورهای عربی در شورای همکاری خلیج فارس گفت: رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می‌باشد.

*اجازه تجزیه هیچ‌یک از سرزمین‌های اسلامی را نخواهیم داد

سرلشکر جعفری تصریح کرد: امروز رفتار ذلیلانه حکام برخی از کشورهای عربی در حمایت از اسرائیل و قتل‌عام مردم بیگناه یمن و فلسطین توسط حکام آل‌سعود، آبرو و عزت امت عربی را در معرض خطر قرار داده است، در عین حال مطمئن هستیم مردمان سرزمین‌های عربی به‌زودی تیغ‌های انتقام را برخواهند کشید.

وی با تأکید بر "ما همچنان از بقای نظام سوریه و حاکمیت و یک‌پارچگی سرزمینی آن حمایت می‌کنیم و هرگز اجازه تجزیه هیچ‌یک از سرزمین‌های اسلامی را نخواهیم داد" گفت: ما تجزیه را یک راهبرد انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی می‌دانیم، لذا هرگز اجازه تضعیف ملت‌های مسلمان را نداده و از فلسطین نیز همانند گذشته با همه‌ توان و قدرت‌مان دفاع خواهیم کرد.

*مردم فلسطین و یمن را تنها نخواهیم گذاشت/ شمشیر انصارالله برنده‌تر خواهد شد

فرمانده کل سپاه محافظت از آرامش و امنیت لبنان را امری مهم توصیف و خاطرنشان کرد: ما از زیباترین واقعیت شرق مدیترانه یعنی حزب‌الله لبنان با جان و دل حمایت و دفاع خواهیم کرد و مطمئن هستیم مسلمانان و آزادگان جهان واکنش قدرتمندی به تروریست نامیدن حزب‌الله ــ این فخر دنیای اسلام و عرب ــ به رژیم‌های عربی در آستانه‌ زوال داده و آنها پیامد رفتار جاهلانه‌ خود را دریافت خواهند کرد.

*حرکت نهادها و دستگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی غیرقابل قبول بوده است

سرلشکر جعفری تصریح کرد: ما مردم فلسطین و یمن را تنها نخواهیم گذاشت و شمشیر انصارالله به‌یاری خدای بزرگ برنده‌تر خواهد شد.

وی با ارزیابی روند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و مسئولیت نهادها و دستگاه‌ها در این عرصه گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حرکت نهادهای مسئول و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف و غیرقابل قبول بوده و نیازمند جهش‌های جدی در این عرصه می‌باشند.

*کنارگذاردن اقتصاد عاریتی بخش اعظم نقشه‌های آمریکا را ابتر می‌گذارد

فرمانده کل سپاه با بیان "مجلس و دولت در عرصه حل مشکلات معیشتی از طریق محقق نمودن اقتصاد مقاومتی به مردم و انقلاب بدهکارند" اعلام کرد: سپاه همه‌ توان و ظرفیت‌های ممکن را برای مشارکت در اقتصاد مقاومتی در اختیار دولت قرار داده و خواهد داد. ما مشکلات اقتصادی مردم را درک می‌کنیم، لذا همکاری با دولت در این عرصه را یکی از اولویت‌های اصلی سپاه و بسیج می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم با کنار گذاردن اقتصاد عاریتی و تکوین اقتصاد مقاومتی بخش اعظم نقشه‌های آمریکا برای نفوذ در کشور ابتر و میرا خواهد ماند.

سرلشکر جعفری با تأکید بر اینکه سرنوشت جمهوری اسلامی ایران با اقتصاد مقاومتی گره خورده، افزود: متأسفیم که بیش از دو سال از فرمان و تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و هنوز اقدام عمده و اساسی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی گفت: گویی هنوز اصول، شاخصه‌ها و مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی برای دست‌اندرکاران اقتصاد کشور جا نیفتاده و همچنان همه دستگاه‌ها به روش‌های سنتی اقتصادی غلط گذشته که در شرایط جنگ اقتصادی اصلاً جواب نمی‌دهد، عادت کرده‌اند.

سرلشکر جعفری در پایان بیان داشت: در سال اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی ابتدا بایستی ابعاد و مؤلفه‌های آن درست فهم شود و سپس برای اجرا برنامه‌ریزی‌های جدی و واقعی صورت گیرد تا به‌یاری خدای بزرگ مردم نجیب و انقلابی ما بتوانند از تحریم‌ها و فشارهای خصمانه‌ اقتصاد دشمنان به‌سلامت عبور کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

۰ نظر موافقین ۱ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۰
ع . شکیبا---۶۰۲

http://iranpayam1.ir/wp-content/uploads/2016/03/%D9%84%D8%B0%D8%AA-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%AA.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی از آیت الله جوادی آملی سوال شد که چرا از عبادت هایمان لذت نمی بریم ایشان در پاسخ فرمودند:

اگر انسان مریض ، شیرین ترین و خوشمزه ترین گلابی و میوه را بخورد لذت نمی برد...

در بُعد معنوی و عبادت هم این گونه است. کسی که ((فی قلوبهم مرض )) از نماز و عبادت لذت نمی برد و گاهی خسته هم می شود.

بیماری قلب همان گناهان هستند. تا انسان این گناهان را ترک نکند از انجام عبادات لذت نمی برد و چه بسا خسته هم بشود.

شیطان تمام تلاش خودش را می کند تا انسان لذت عبادت را نچشد و از خدا دور بشود و تا هنگامی که انسان از گناهان دوری نکند شیطان را در این امر یاری کرده. ان شاالله که بتونیم در این سال جدید با تمام توان از گناهان کناره گیری کنیم و لذت عبادت و مناجات با خدا را بچشیم...

۰ نظر موافقین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۵۸
ع . شکیبا---۵۹۳

http://www.ccoip.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=650db452-55b9-4e46-8c5b-f837d6674603

مادر شهید مسعود عسکری :

شما فریب نخورید و با آمریکا دست ندهید !

وقتی پیکر مسعود را آوردند، مادرش همان دم در ، به همرزمانش گفت:

مسعود من رفت، خدا شما را حفظ کند. مدافع ولایت باشید. شما فریب نخورید و با آمریکا دست ندهید.

مثل کسانی نباشید که در ظاهر حرف از آقا می‌زنند اما برعکس خواست ایشان عمل می‌کنند.

۴ نظر موافقین ۳ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۱۳
ع . شکیبا---۹۵۳
راساس اعلام منابع رسمی، اسماعیل خان‌زاده پاسدار مدافع حرم اهل روستای «زنگی‌کلای دابو» شب گذشته توسط تروریست‌های تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید.
 
یازدهمین مازندرانی مدافع حرم به شهادت رسید/شهید خان‌زاده؛ نخستین پرستوی محمودآبادی مهاجر حرم+تصاویر
 
پیکر این شهید والامقام هم‌اکنون به تهران منتقل شد و پس از تشریفات رسمی برای تشییع در زادگاهش شهرستان محمودآباد به خانواده این شهید تحویل داده شد.
 
یازدهمین مازندرانی مدافع حرم به شهادت رسید/شهید خان‌زاده؛ نخستین پرستوی محمودآبادی مهاجر حرم+تصاویر
 
شهید خان‌زاده نخستین شهید مدافع حرم از شهرستان محمودآباد است.
 
با شهادت این شهید مدافع حرم، تعداد شهدای مدافع حرم از مازندران به ۱۱ تن رسید، این افراد به‎صورت داوطلب با لبیک به ندای مظلومان و دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شده و به شهادت رسیدند.
 
یازدهمین مازندرانی مدافع حرم به شهادت رسید/شهید خان‌زاده؛ نخستین پرستوی محمودآبادی مهاجر حرم+تصاویر
   
  
۰ نظر موافقین ۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۰۸
ع . شکیبا---۱۶۶۳

http://img1.tebyan.net/Medium/1392/06/8d899ca0c3e4483a95ce2cb16b5a2ca5.jpg

عزیزانم راه را غلط نروید ؛ راه همان است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ما را بر آن هدایت می کند ؛ هوشیار باشید که دشمن ریشه مارا هدف گرفته، چشم دشمن را هدف بگیرید.

وصیت نامه شهید مدافع حرم علی عسگری

خاطراتی خواندنی از شهید علی عسکری :

به نقل از هم رزم شهید:

بعد از شهادت شهید عسگری یکی از مجاهدان لبنانی  که آرزوی شهادت داشت و اعتقادش بر این بود که مهر شهادت بر لباس رزم شهید عسگری خورده است با اصرار فراوان لباس رزم شهید عسگری را به تن کرد و بعد از سه روز با همان لباس رزم شهید عسگری به شهید عسگری پیوست.

همرزمش نقل می کند :

شهید عسگری اعجوبه ای بود که من با سابقه های زیاد که در جبهه های مختلف دارم مانند او شجاع و نترس و با صداقت کم دیده بودم. در تمام عملیات ها ذکر او یا حسین بود و چنان با تجربه بالای چریکی می جنگید که در هر عملیاتی که شهید عسگری شرکت می کرد همه همرزمان به او می بالیدند و اطمینان به پیروزی داشتند.

امام جماعت حرم حضرت رقیه (س) نقل می کند:

سه روز قبل از شهادت شهید عسگری با چند تن از مجاهدین لبنانی پیش ما آمدند به او گفتم آقای عسگری چند ماه است که سوریه هستی یک سفر به ایران برو سری به خانواده و پدر و مادرت بزن . شهید عسگری با نگاه معنادار و لبخند ملایمی که بر چهره اش جاری بود جواب داد: آیا فکر می کنید من به اراده خودم به اینجا آمده ام؟من مولایم امام حسین (ع) را در خواب دیدم حکم جهاد در سوریه به من داده و نتیجه آن را هم که شهادت است به من وعده داده و بازگشتی در کار من نیست.

یکی از دوستان شهید می گوید:

دو روز قبل از آخرین سفر شهید به سوریه،با هم بر سر یک کوهی رفتیم ویک رقعه حاجت نوشتیم و آن را بر داخل گلوله ای از گل گذاشتیم وآن را به داخل قنات انداختیم وآمدیم مشغول دعای کمیل روی کوه بودیم که یکباره شهابی بزرگ از آسمان به سوی ما آمد وتمام کوه را روشن کرد ،من هراسان شده بودم شهید عسگری گفت:این نشانه قبولی حاجات ما بوده،به او گفتم مگر حاجت تو چه بود؟ گفت: من به جز شهادت حاجتی ندارم.

به نقل از دوست شهید:

در پتروشیمی اراک کار می کردیم ماه رمضان بود وهوا بسیار گرم ومحل کار ما مخازن کروی بود که باید در داخل آن کار می کردیم.بدنه مخزن باید تا 100درجه سانتیگراد حرارت می دید تا گرم شود و بعدا شروع به کار کنیم .شهید عسگری همپای ما در آن شرایط که  برای کسی هم که روزه نبود تحملش سخت بود روزه می گرفت و کار می کرد. یک شب به اتفاق هم به منزل دوستان در خوابگاه دیگر رفتیم و دیدیم که هندوانه ای گذاشتند وسط و به ما هم تعارف کردند اما شهید قبل از آنکه از هندوانه بخورد از دوستان پرسید که از کجا آورده اید در اینجا که دسترسی به مغازه ندارید گفتند: از باغ کنار پتروشیمی کندیم شهید گفت:آیا صاحبش می داند؟ گفتند : نه، اوچنگال را به زمین گذاشت و گفت: با مال شبهه ناک جسم و روحم را آلوده نمی کنم انشالله که خداوند از میوه های بهشتی نصیبمان کند.

به نقل از برادر شهید:

در سال 85 در سیرجان کار می کردیم روز عاشورا شهید گفت: حاجتی دارم و می خواهم برای حاجتم گوسفند قربانی کنم در منزل یکی از دوستان گوسفندی تهیه و ذبح شد وقتی داشتیم گوشت را تقسیم می کردیم که بین مردم توزیع کنیم شهید گفت:دیشب خواب دیدم سوره صف را از اول تا آخر با صوت زیبایی می خواندم تعبیرش چیست؟ وقتی به کتاب مراجعه کردیم دیدیم که امام صادق (ع) فرمودند:هر کس سوره صف را در خواب قرائت کند سرنوشت او ختم به شهادت می شود.

وصیت نامه شهید علی عسگری :

۱ نظر موافقین ۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۳۱
ع . شکیبا---۹۸۱

http://www.dana.ir/File/ImageThumb_0_608_458/696109

دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب

11 فروردین 1395

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) در سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران، بیان مباحث کاربردی از زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام را موجب عمق‌یابی و تأثیرگذاری بیشتر مداحی‌ها خواندند و با اشاره به استفاده‌ی مستمر دشمنان از همه‌ی ابزارها برای مقابله با ملت ایران و نظام اسلامی تأکید کردند: در روزگار پیچیده‌ی امروز و فردا، باید از همه‌ی ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی، برای تقویت جایگاه ایران استفاده کنیم.
ایشان با تبریک عید ولادت حضرت صدیقه‌ی کبری سلام‌الله‌علیها، مداحی و ذاکری اهل‌بیت را، افتخار خواندند و افزودند: پدیده‌ی مداحی و نغمه‌سرایی به این عمومیت و عمق معانی، از اختصاصات جامعه‌ی شیعی است و جا دارد دانشجویان و پژوهشگران درباره‌ی راه‌های علمی گسترش و عمق‌یابی این پدیده کار کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فهم و بیان مقام با عظمت و نورانی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها را واقعاً ناممکن خواندند و افزودند: با وجود این، درباره‌ی سیره و رفتار آن حضرت، نکات فراوانی برای بیان و درس‌آموزی وجود دارد.
رهبر انقلاب، «دختریِ پیامبر اعظم» و «همسریِ ولیّ خدا» را نشان‌دهنده‌ی رفعت مقام و جاه و جلال حضرت صدیقه‌ی کبری برشمردند و خاطرنشان کردند: «تربیت دو سید جوانان اهل بهشت»، طهارت «روح و باطن زندگی» و «پرهیزکاری و پاکیزگی قلبی» از جمله ویژگی‌های آن حضرت است که می‌تواند با تقوا و مراقبت دائم، در زندگی فردی و اجتماعی انسان تحقق یابد.
ایشان با توصیه به مداحان و شاعران برای گنجاندن این نکات و حقایق کاربردی در «اشعار، مدیحه‌ها و مرثیه‌های خود» افزودند: ذکر مقامات معنوی، محبت و روشنی دل می‌آورد اما کافی و کارساز نیست و لازم است در هر منبری، درس‌های کاربردی زندگی ائمه علیهم‌السلام، هنرمندانه بیان شود و زمینه‌ساز ولایت و دنباله‌روی عملی از اهل‌بیت گردد.
رهبر انقلاب اسلامی توجه به مسائل روز را در اشعار و مداحی‌ها، ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: نظام استکباری، متکی بر «زورگویی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی» از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران فروگذار نمی‌کند و نباید این واقعیت را نادیده گرفت.
رهبر انقلاب با اشاره به استفاده‌ی دشمنان انقلاب از همه‌ی ابزارهای قدیمی و پیشرفته برای خصومت با ایران تأکید کردند: آنها از «گفت‌وگو، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید نظامی و هر وسیله‌ی دیگر» برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند و ما نیز باید در همه‌ی این زمینه‌ها، توان مقابله و دفاع داشته باشیم.
ایشان، توان نظامی را بیشترین تکیه‌گاه مستکبران برای زورگویی به ملت ایران خواندند و با طرح یک سؤال اساسی افزودند: در این اوضاع جنگل‌وار جهانی، اگر جمهوری اسلامی صرفاً به‌دنبال مذاکره و مبادله‌ی اقتصادی و حتی علم و فناوری برود اما توان دفاعی نداشته باشد، آیا حتی دولت‌های کوچک نیز به خود اجازه‌ی تهدید ملت ایران را نخواهند داد؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک، خاطرنشان کردند: روزگار، روزگار همه‌چیز است وگرنه به‌راحتی و به‌صراحت حق ملت را خواهند خورد.
ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد، یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
رهبر انقلاب، نمایش موشک‌های پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملت‌هایی خواندند که از آمریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان برنمی‌آید.
ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند؛ در این شرایط چطور می‌گوییم روزگار موشک گذشته است؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این حرف‌ها را شبیه حرف‌های برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می‌گفتند جنگنده‌های اف-۱۴ را که خریده‌ایم به آمریکا پس بدهیم، به دردمان نمی‌خورد!
رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.
رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره‌ی سیاسی به‌جز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفت‌وگو مخالفیم، ما می‌گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.
ایشان درخصوص اقتصاد مقاومتی نیز خاطرنشان کردند: تکرار حرف‌ها و شعارها، کسالت‌بار می‌شود بنابراین هنگام «اقدام و عمل» برای بهبود وضع اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم است.
رهبر انقلاب همچنین در ادامه‌ی توصیه به مداحان و ذاکران اهل‌بیت، مقابله با تلاش دشمنان برای تضعیف باورهای جوانان را ضروری خواندند و افزودند: تلاش می‌شود باور جوانان به «اسلام و کارآمدی نظام اسلامی» تضعیف شود و حتی تداوم حیات جمهوری اسلامی، ناممکن القا شود.
رهبر انقلاب افزودند: البته ۳۷ سال است دشمنان به موازات توطئه‌های مختلف از ناممکن بودن تداوم نظام اسلامی می‌گویند اما نظام منتخب ملت ایران اکنون از نهال اول انقلاب به درختی تناور و سرسبز تبدیل شده و این واقعیت نشان می‌دهد استعداد رشد و بالندگی و قوی‌تر شدن، در ذات نظام اسلامی است و هر روز بیشتر محقق خواهد شد.
رهبر انقلاب افق آینده‌ی کشور را روشن و شوق‌آفرین خواندند و به مداحان و ذاکران توصیه کردند: با اشعار پرمغز و اجرای هنرمندانه، مستمعین خود را به انسان‌هایی امیدوار، پرتلاش و کارآمد تبدیل کنید و هدایت مردم و بیداری و بصیرت‌افزایی را مهم‌ترین وظیفه‌ی خود بدانید.

۰ نظر موافقین ۰ ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۴
ع . شکیبا---۵۶۴