سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

دکتر سید داود فهمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

حجت الاسلام سید داود جلالی فهمی- از علماء و روحانیون بندپی شرقی -بابل

حجت الاسلام سید داود جلالی فهمی فرزند سید علی از روحانیون فعال ، خوشفکر و خوش فهم و خوش بیان و خوش روضه بندپی بود. ایشان در تاریخ۱۵/۵/۱۳۳۳ هجری شمسی در روستای پوستکلای بخش بندپی شرقی از خانواده روحانی چشم به جهان گشود و پس از دوران کودکی به خاطر علاقه واستعدادخوب و تشویق والدین عزم تحصیل علوم دینی وحوزوی نمود .
نخست به حوزه علمیه پاشا امیر (سید نظام الدین ) اعزام و پس از سه سال اقامت در آن حوزه از آنجا جهت طی مدارج بالاترعلمی به مدرسه صدر بابل و پس از سه سال توقف در مدرسه یادشده عازم قم شدند واز محضر اساتید بزرگ نظیر آیت الله ستوده وآیت الله اعتمادی ودیگر اساتید وقت بهره بردند و تا تحصیلات عالیه پیش رفتند.
و در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ه) نقش مؤثری هم در قم و هم درمنطقه داشتنه و با همه ظرفیت وجودی اش به ویژه بیان و قلم، رسالت دینی وانقلابی خود را انجام می دادند.
فردی مردمی بوده و با همه توانش از خدمت به مردم و گره گشایی کار آنها دریغ نداشت. از آنجایی که فردی مستعد برای کارهای اجرایی وفرهنگی بود در سال ۱۳۶۰هجری شمسی به دعوت حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی مهدوی که خود در آن وقت امام جمعه شهر بروجرد بود به آن شهر اعزام و به امور مهم تبلیغی ، فرهنگی ومدیریتی پرداخت.
ایشان نخست مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد را بر عهده گرفته سپس ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد را پذیرفته و ضمن تأسیس وپایه گذاری آن توانسته آن را از دانشگاه های آزاد برجسته کشورقرار دهد وخود نیز از مدیران نمونه و فعال و نامور این دانشگاه به شمارآید.
وی علاوه بر کار های اجرایی ،کارهای فرهنگی دیگر مثل سخنرانی، تدریس ، وامامت جماعت مسجد را هم بر عهده داشت وایفای نقش می نمود و به خاطرحسن خلق وسیرت وصفای مخصوص به خود ونیزصوت زیبا مخصوصا توسل به خاندان عصمت وطهارت وخدمات زیادی که به شهرستان بروجرد نمود مورد توجه وعلاقه خاص اهالی شهرستان بروجرد قرار گرفته وهنوز نام او را به نیکی یاد می کنند ودر غم فراق او متأثرند .

۳ نظر موافقین ۱ ۲۸ مهر ۰۰ ، ۱۴:۱۸
ع . شکیبا---۴۲۹
چرا قره سو باید برای ترکیه باشد نه ایران؟

چرا قره سو باید برای ترکیه باشد نه ایران؟

از مسخره‌ترین خط‌کشی‌های مرزی این دهانه ۳/۵ کیلومتری و آن زائده‌ی عجیب و غریب در امتداد ارس است تا ترکیه به نخجوان راه پیدا کند و برای نفوذ در قفقاز با مانع زمینی روبرو نباشد.

 از کوههای آرارات به این طرف انگار خط‌کش گذاشته اند و مرز تعیین کرده‌اند اما خط را ادامه نداده‌اند تا راه خیالبافی و شرارت بسته نشود. 

این منطقه قره‌سو است که به دنبال ترکمانچای به تصرف روس‌ها درآمد و محل اختلاف بود.

 بعد از سقوط تزارها اقبال‌السلطنه فرماندار ماکوی ایران آن را پس گرفت. 

رضاخان هم اوایل می‌خواست قره‌سو را نگه دارد اما اقبال‌السلطنه را عزل کرد و از ادعای ایران عقب نشست. 

ترکیه بعدتر وارد این منطقه شد و در توافق ۱۳۱۰.شمسی بین رضاخان و آتاتورک به طور رسمی به ترک‌ها واگذار شد.

چه خیانت ها و واداداگی هایی این بخش های همیشه متعلق به ایران را از مرزهای ما جدا کرد.

چرا قره سو باید برای ترکیه باشد نه ایران؟

 

۰ نظر موافقین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۱:۳۹
ع . شکیبا---۲۶۱

ماجرای مزاحمت جمهوری آذربایجان برای کامیون‌داران ایرانی/ گزارش میدانی خبرنگاران تسنیم از مرز ارمنستان ـ آذربایجان

ماجرای مزاحمت جمهوری آذربایجان برای کامیون‌داران ایرانی

خبرنگاران خبرگزاری تسنیم با حضور در ارمنستان گزارشی از مزاحمت جمهوری آذربایجان برای کامیون‌داران ایرانی و روند مشارکت ایران در تکمیل «جاده تاتو» تهیه کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جمهوری آذربایجان از حدود یک ماه گذشته مقررات سختگیرانه‌ای برای تردد کامیون‌های ایرانی وضع کرده‌ است. باکو پس از مالکیت بر حدود 20 کیلومتر از مسیر قاپان به گوریس اقدام به ایجاد ایست و بازرسی در این جاده کرده و از رانندگان کامیون‌های ایران، مبالغی به عنوان عوارض طلب کرده است.

هیأت ایرانی در سفر اخیر خود به ارمنستان برای حل این معضل با رایزنی با مقامات ایروان، پیشنهاد مشارکت در تکمیل «جاده تاتو» به عنوان جایگزین جاده «گوریس ـ قاپان» را مطرح کرد. تکمیل جاده تاتو که تنها کمتر از 15 کیلومتر آن باقی مانده به این معنا است که ایران بدون نیاز به ورود به آذربایجان قادر به دسترسی به ارمنستان خواهد بود و از آنجا خواهد توانست ابتدا به گرجستان و بعد به روسیه و اروپا متصل شود.

این مسیر از خطوط حیاتی برای تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و اتصال اروپا به چین محسوب می‌شود. از این رو ایران برای ساخت و تکمیل هر چه سریع‌تر مسیر مستقیم ایران به ارمنستان اعلام آمادگی کرده‌ است و به زودی مسیر باقیمانده از جاده تاتو در خاک ارمنستان با مشارکت ایران تکمیل می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۰۱:۰۶
ع . شکیبا---۱۴۵

مقام معظم رهبری

رهبر انقلاب: مسئولان افغانستان عاملان خونخوار جنایت قندوز را مجازات کنند.

رهبر معظم انقلاب در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان و جان‌باختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار، در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان و جان‌باختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ی تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز که به جان‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد. از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار میرود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند. از خداوند متعال رحمت و علوّ درجه برای شهیدان این حادثه و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان و صبر و سکینه برای کسان و بازماندگان آنها مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۷ مهر ۱۴۰۰

۱ نظر موافقین ۰ ۱۸ مهر ۰۰ ، ۱۳:۲۷
ع . شکیبا---۱۶۹

دعای یستشیر

دعای یستشیر

سید‌ابن‌‌طاووس در کتاب «مهج‌‌الدعوات» از امیرالمؤمنین (علیه‌‌السلام) روایت کرده: حضرت رسول (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله) این دعا را به من آموخت و دستور فرمود آن را درهرحال و برای هر سختی و آسانی بخوانم و نیز آن را به جانشین خود بیاموزم و خواندن این دعا را ترک نکنم تا حق‌تعالی را ملاقات کنم؛ و نیز فرمود: یا علی این دعا را هر صبح و هر شام بخوان زیرا که گنجی از گنج‌های عرش الهی است.

سپس فرمود شما را به برخی از ثواب های این دعا آگاه می کنم:

اول: کسی که این دعا را بخواند خیر و برکت از فرق سرش تا زمین از آسمان بر او می بارد و او را انوار آرامش و رحمت می پوشاند و برای این دعا انتهایی جز عرش خدا نیست.
دوم: هر کس سه نوبت این دعا را بخواند خداوند هر حاجت خیری که داشته باشد در دنیا و آخرت برآورده گرداند.
سوم: خدای تبارک و تعالی او را از عذاب قبر برهاند.
چهارم: تنگی سینه او را برطرف نموده و به او شرح صدر عطا فرماید.
پنجم: چون روز قیامت فرا رسد، خواننده این دعا سوار بر شتری تندرو و سفید مزین و آراسته به مروارید نزد حق برخیزد، و خداوند می فرماید همه کرامتها را به او بدهید، و گوید: بنده ام در هر جای بهشت که خواهی ساکن شو.
ششم: اگر این دعا بر مجنون خوانده شود همان ساعت از آن باز آید.
هفتم: اگر زنی زایمان بر او مشکل شده باشد و این دعا بر او خوانده شود خداوند زایمان او را آسان و فرزند را در طرفه العینی متولد گرداند.
هشتم: اگر بر شخصی که عاق والدین شده بخواند همانا خداوند امور آن را اصلاح کند.
نهم: هر بنده ای که چهل شب جمعه این دعا را بخواند همانا خداوند آن را اصلاح کند. (امور او را )
دهم: هر کس در هنگام خواب بخواند و بخوابد حتی اگر خوب نخوانده باشد. ولی به امید ثواب باشد، خداوند به هر حرفی از این دعا هزار فرشته کروبی که روی شان نورانی تر باشد از آفتاب و ماه شب چهارده بر او بفرسند.
یازدهم: هر گنه کاری که مرتکب کبائر شده باشد و قبل از مردن این دعا را بخواند شب بمیرد یا روز همچون شهید از دنیا رفته و اگر موفق به توبه نشده باشد خدا به کرم و عفوش او را بیامرزد.

دریافت

دعاهای رفع گرفتاری در این وبلاگ

دعاها و ذکرها در این وبلاگ

متن دعای یستشیر

۰ نظر موافقین ۰ ۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۰:۳۴
ع . شکیبا---۱۱۸۶
هفت چیز بدون هفت چیز دیگر مسخره است
الإمام الرضا علیه السلام :سَبعَهُ أشیاءَ بِغَیرِ سَبعَهِ أشیاءَ مِنَ الاِستِهزاءِ : مَنِ استَغفَرَ بِلِسانِهِ ولَم یَندَم فَقَدِ استَهزأَ بِنَفسِهِ ، ومَن سَأَلَ اللَّهَ التَّوفیقَ ولَم یَجتَهِد فَقَدِ استَهزأَ بِنَفسِهِ ، ومَنِ استَحزَمَ (استجاب) ولَم یَحذَر فَقَدِ استَهزأَ بِنَفسِهِ ، ومَن سأَلَ اللَّهَ الجَنَّهَ ولَم یَصبِر عَلَى الشَّدائِدِ فَقَدِ استَهزأَ بِنَفسِهِ ، ومَن تَعَوَّذَ بِاللَّهِ مِنَ النّارِ ولَم یَترُکِ الشَّهَواتِ فَقَدِ استَهزأَ بِنَفسِهِ ، ومَن ذَکَرَ اللَّهَ ولَم یَستَبِق إلى لِقائِهِ فَقَدِ استَهزأَ بِنَفسِهِ ، وَ مَنْ ذَکَرَ الْمَوْتَ وَ لَمْ یَسْتَعِدَّ لَهُ فَقَدِ اسْتَهَزَأَ بِنَفْسِه‏.

 حضرت رضا (ع) فرمود هفت چیز بدون هفت چیز دیگر مسخره است:

1- هر که با زبان استغفار کند ولى با دل پشیمان نباشد خود را مسخره کرده.

2- شخصی که از خدا توفیق بخواهد اما کوشش ننماید خود را مسخره کرده .

3- هر کس دنبال احتیاط باشد ولى از ارتکاب گناه باکى نداشته باشد، خود را مسخره نموده.

4-هر که از خدا بهشت بخواهد اما بر گرفتاری ها صبر نکند خود را مسخره کرده.

5- کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ولى ترک شهوات دنیا را ننماید خود را مسخره کرده.

6 - هر که به یاد خدا باشد ولى براى دیدار خدا سرعت نگیرد خود را مسخره کرده.

7- کسی که مرگ را یاد کند ولی خود را برای آن آماده نکند خود را مسخره کرده است.

بحار الأنوار : ج‏۷۸ ص‏۳۵۶ ح‏۱۱
۲ نظر موافقین ۰ ۱۲ مهر ۰۰ ، ۰۰:۵۱
ع . شکیبا---۲۲۰

علامه حسن زاده آملی

یک چیز جالب در زندگی ایشان که از گذشته در خاطرم مانده و بسیار جالب بود این که ایشان یک دفترچه کوچکی داشتند و در آن، سر فصل‌ها و عنوان‌هایی را نوشته بودند و روزانه به خودشان نمره می دادند. عنوان هایی در خصوص درسشان، شاگرد پروری شان، رابطه با فرزندانشان و اهل خانه و موارد دیگر؛ یادم هست که نمره ایشان در خصوص رفتار با خانواده‌، بسیار خوب بود و همیشه بیشترین نمره را داشته است.

به نظرم، این کار خوبی است که فرد از خودش حساب بکشد و خودش نمره بدهد. ایشان خودشان نمره می‌دادند و این، خیلی انصاف می خواهد. انسان خیلی باید پایبند قانون و عدل و انصاف باشد که وقتی می خواهد به خود نمره بدهد، آن چیزی که هست بدهد چون خودش می‌داند و خدای خودش. البته این کار اختصاص به ایشان نداشته و همواره بزرگان توصیه کرده اند که افراد از خودشان حساب بکشند.

ایشان هر روز این کار را با این سبک انجام می داد و هر روز هم این کار را می‌کرد؛ روزی نبود که از خود حساب نکشد و به خود نمره ندهد. و نداند حال و روزش در این اموری که در زندگی دارد چگونه است. این هم طبق دستور آیات الهی است که خودتان از خودتان حساب بکشید قبل از آن که کسی از شما حساب بکشد و این، به نظرم برای طلبه ها و دانشگاهیان و برای همه سرمشق است.

منبع: مصاحبه با فرزند علامه حسن زاده آملی

مطالب مرتبط :  علما و بزرگان ، علامه حسن زاده آملی ،

۰ نظر موافقین ۰ ۰۷ مهر ۰۰ ، ۱۱:۳۷
ع . شکیبا---۱۵۴

تصاویری از مراسم تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی در شهر آمل و روستای زادگاهش

https://media.hawzahnews.com/d/2021/09/27/4/1221108.jpg

https://media.hawzahnews.com/d/2021/09/27/4/1221087.jpg

مراسم تشییع و تدفین در روستای زادگاهش ، روستای ایرا لاهیجان

https://media.hawzahnews.com/d/2021/09/28/4/1221666.jpg

شادی روح پاک آن عالم ربانی و عارف الهی فاتحه با صلوات

مطالب مرتبط :  علما و بزرگان ، علامه حسن زاده آملی ، رهبر معظم انقلاب

۱ نظر موافقین ۰ ۰۷ مهر ۰۰ ، ۱۱:۱۵
ع . شکیبا---۲۳۳
تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یکی از نزدیکان علامه حسن‌زاده آملی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد؛ علامه حسن‌زاده آملی دقایقی قبل دار فانی را وداع گفتند.

به گزارش فارس، علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

این عالم برجسته و شهره جهان اسلام علامه ذوالفنون و علامه دهر بوده و در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر خاص دارد همچنین معظم‌له به غیر از زبان فارسی و طبری به زبان‌های عربی و فرانسوی نیز تسلط داشته، اشعار اثرگذار و جذاب به زبان طبری و فارسی دارد و تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد.

نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله.

اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای

۴ مهر ۱۴۰۰

تصاویری از مراسم تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی

مطالب مرتبط :  علما و بزرگان ، علامه حسن زاده آملی ، رهبر معظم انقلاب
۱ نظر موافقین ۲ ۰۴ مهر ۰۰ ، ۰۹:۰۰
ع . شکیبا---۸۸
اقدام تاریخی نیروی هوایی در روز اول جنگ صدام علیه ایران
امیر پورشاسب روایت کرد؛

اقدام تاریخی نیروی هوایی در روز اول جنگ تحمیلی

امیر پورشاسب به بیان روایتی از عملیات «کمان ۹۹» که در اولین روز جنگ تحمیلی توسط نیروی هوایی جمهوری اسلامی رخ داد پرداخت.
 ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین حملات رژیم صدام به مرز‌های کشور با بمباران پایگاه‌های نیروی هوایی آغاز شد تا از این طریق بتواند مانع پاسخ هوایی جمهوری اسلامی ایران به حملات خود شود و هواپیما‌های ایرانی را زمین‌گیر کند. اما این خیال رژیم بعث عراق با اجرای عملیات «کمان ۹۹» در فردای اولین حمله صدام نقش بر آب شد.

کمان ۹۹ در اولین روز دفاع مقدس با پرواز ۱۴۰ فروند جنگنده با هدف قرار دادن تاسیسات و نقاط حساس کشور عراق ضربه سنگینی به بعثی‌ها وارد آورد.

در این عملیات پایگاه اصلی تهران، همدان و بوشهر با در اختیار داشتن بمب افکن‌های اف ۴ محور عملیات بودند و سه پایگاه تبریز و دزفول با جنگنده اف ۵ به عملیات اضافه شدند. پایگاه هفتم شکاری شیراز و هشتم شکاری اصفهان نیز با جنگنده‌های اف ۱۴ وظیفه اسکورت و مشایعت جنگنده‌ها را داشتند.

امیر عبدالعلی پورشاسب از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص این عملیات اظهار داشت: انقلاب ما مظهر همه شگفتی‌ها بود. با تهاجم اولیه نیروی هوایی رژیم بعث به پادگان‌ها و فرودگاه‌ها کسی فکر نمی‌کرد دیگر یک فروند هواپیمای ما بتواند از آشیانه‌ها بلند شود. اما دیدیم که چند ساعت بعد از حمله عراق عملیات انتقام توسط نیروی هوایی صورت گرفت و تعدادی از هواپیما‌ها به سمت عراق برخاستند.

عملیات کمان ۹۹ دلاورمردان نیروی هوایی یک روز پس از حمله صدام که فرودگاه مهرآباد را بمباران کرده بود اتفاق افتاد. صدام فکر می‌کرد با این اقدام عقبه ما را مختل کرده و قادر به جبران این خسارت نیستیم، اما ۱۴۰ فروند هواپیما از مرز عبور کردند و مراکز حساس از جمله مراکز پدافند هوایی ارتش صدام را مورد هدف قرار دادند و روزی تاریخی را رقم زدند.

مطالب مرتبط:  شهدا و رزمندگان جبهه و جنگ  ، دفاع مقدس ، نیروی هوایی

۱ نظر موافقین ۰ ۰۱ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۷
ع . شکیبا---۹۰