سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

روز دختر مبارک

در تقویم جهانی روز دختر چه روزی است؟

روز جهانی دختر روز یادبود بین‌المللی اعلام شده از سوی سازمان ملل است که به روز دختر نیز مشهور است. ۱۱ اکتبر، ۲۰۱۲ اولین روز دختر بود. این یادبود در حمایت از فرصت‌های بیشتر برای دختران و ارتقای آگاهی در خصوص نابرابری جنسیتی که دختران در سطح جهان به خاطر جنسیتشان مواجهند برگزار می‌شود.

بدون تردید، توجه به اهمیت و ضرورت این روز و فرصت های آن، همچنین دقت به وضعیت دختران در جامعه که برای اصلاح و بهبود آن به عزم و اهتمام ملی نیاز است، می تواند از روز ملی دختران، فرصتی مغتنم برای کار جمعی در مورد دختران بسازد که زمینه های حرکت های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران را فراهم نماید.

دنیای دختران، دنیای عجیبی است پر از تخیل، خلاقیت، ایده‌های ناب. افکاری که می‌توان با پرورش آن‌ها همه جامعه را به سمت پیشرفت سوق داد. مادران و زنانی که آینده این کشور را خواهند ساخت امروز دختران جوانی هستند که بایستی به پیشرفت تفکرات آنان بها داده شود. همانگونه که در اسلام نقش زنان و دختران در اجتماع بسیار پر رنگ نشان داده شده است.

جایگاه دختران در اسلام

در قرآن کریم و سوره نحل آیه ۵۸ و ۵۹ آمده است: هنگامی که به آنان (مردم قبل از اسلام) مژده تولد دختر داده می‌شد صورتشان سیاه رنگ شده و مملو از خشم و غضب و اندوه می‌شدند و از قوم و قبیله خود به خاطر این مژده بدی که به آنها داده می‌شد خویشتن را پنهان می‌کردند و این پرسش مطرح می‌شد که آیا این ننگ را بر خود بپذیرند و دختر را نگه دارند یا او را در زیر خاک زنده به گور کنند.

اما در وسائل الشیعه در خصوص جایگاه دختران از دیدگاه اسلام آمده است: دختران (پیش از آنکه به همسری درآیند و به افتخار مادری نایل شوند) از مقام، حرمت و حقوق خاصی برخوردار هستند.

 

در فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) که ریشه در وحی و کلام الهی (قرآن) دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند. تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده است، حاکی از این موضوع است. در سخنان معصومان علیهم السلام از دختران با واژه هایی چون: ریحانه (گل)، قواریر (بلورها)، و حسنه (نیکی) یاد شده است؛ که هر یک، نشان از امتیاز و ویژگی خاصّ طبیعی و روحی دختران دارد.

ولادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر

حضرت فاطمه معصومه (س) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال ۱۷۳ هـ ق، ۲۵ سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود. از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (س) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.

مادر حضرت معصومه (س)

حضرت معصومه (س) به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافته اند. این در حالى است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید به سر مى بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.

کلام آخر

دختران در آینده مادران این سرزمین هستند. مادرانی که می‌توانند با تربیت فرزندانی پاک دامن و متعهد باعث تعالی همه کشور و جامعه گردند. پس چه بهتر است که با اختصاص فعالیت‌هایی بیش از نامگذاری یک روز به نام آنان، این بخش از جامعه را فعال، پرنشاط و پویا پرورش داد. دختر موهبتی است از جانب خداوند که بایستی قدر این گل‌های بهشتی را بیشتر دانست.

روز دختر بر همه دختران پاک ایران زمین مبارک

مخصوصا بر دختران باحجاب و با ایمان 

۰ نظر موافقین ۱ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۳:۵۸
ع . شکیبا---۵۲

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1395/12/15/5935170_627.jpgولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)

                                                   و روز دختر بر همه دختران مسلمان مبارک باشه

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/4/5/362603_115.jpg

باز دل خرابم می تپه تو سینه ...    حاج مهدی میرداماد


    دریافت فایل صوتی                 

مطالب مرتبط : حضرت معصومه (س) ، امام رضا (ع) ، امامزادگان

۷ نظر موافقین ۲ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۴۳
ع . شکیبا---۱۱۵۷

السلام علیک یا امام جعفر صادق (ع)

امام صادق (ع) : حرمت مؤمن بزرگتر است از حرمت خانه کعبه.

امام صادق (ع) : خدای تبارک و تعالی فرموده:  باید اعلام نبرد مرا دریابد کسی که بنده مؤمنم را خوار دارد .

پیامبر (ص) از قول خدای تعالی : اعلان جنگ مرا دریابد هرکس آزار دهد بنده مؤمنم را .

پیامبر (ص) : هرکه مؤمنی را بیازارد مرا آزرده است و هرکس مرا بیازارد خدای عزوجل را آزرده و هرکس خدا را آزارد لعنت شده در تورات و انجیل و زبور و قرآن .

امام صادق (ع) :   خدا همه کار مؤمن را به خودش وانهاده ولی به او اختیار نداده که خوار باشد . نشنیدی خدای  عز و جل می فرماید : « از آن خداست عزت و از رسولش و از مؤمنین »  پس مؤمن عزیز است و خوار نیست .

امام صادق (ع) :  ای فضل , مؤمن را مؤمن نامیدند برای آنکه امان میدهد از طرف خدا و امانش پذیرفته است .

و آنگاه فرمود: شنیدی خدای تعالی در باره  دشمنان شما فرماید چون روز رستاخیز ببینند مردی از شماها برای یارش شفاعت کند گویند :« نیست برای ما شفیعی و نه دوست مهربانی ! » .

امام صادق (ع) :  اگر پرده از دیده مردم بردارند و ببینند پیوند میان خدا و مؤمن را ، گردن برای مؤمن کج کنند و در برابر او هموار باشند و در طاعت او نرم شوند . و اگر ببینند چه بسیار کارها از آسمان برمی گردند ... (بخاطر دعای مومن یا به جهت مومن)

جابر جعفی گفت در برابر امام باقر (ع) گرفته شدم و گفتم : قربانت ! بسا اندوهگین شوم بی آنکه آسیبی  به من رسد یا حادثه ای که رخ دهد به من تا آنجا که خاندانم در چهره ام بشناسند وهم دوستم ؟ فرمود: آری ای جابر راستش خدای عز وجل مؤمنان را از سرشت بهشت آفریده و در آنان از بوی روح خود در آورده از این رو مؤمن برادر پدری و مادری مؤمن است ،  چون آسیبی به یکی از این ارواح در شهری از شهرها برسد آنها هم اندوه خورند چون از او باشند .

امام صادق (ع) : از نگاه مؤمن بپرهیز ، چون مؤمن به نور خدای تعالی می نگرد در هر چیز.

امیر المؤمنین  علی (ع) صفات زیادی را برای مؤمن برشمرده تا اینجا که فرموده :

دوریش از دیگران ، از دشمنی و پاکدامنی است که همانا از کافران و بدکاران دوری کند در راه خدا و خود را پاک نگهدارد از کردار و گفتار آنها .

 برگرفته از کتاب اخلاق اسلامی  ترجمه جلد پانزدهم بحار الانوار 

مطالب مرتبط: امام صادق (ع) ، اهل بیت (ع) ، احادیث و روایات  

۷ نظر موافقین ۱ ۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۵۱
ع . شکیبا---۱۰۷۱

Shamsi Kalantary

گفته‌هایی از منش اخلاقی شهید مهندس موسی کلانتری

شاهد توحیدی-روزنامه جوان

شهریور 02, 1389

تخریب شخصیت در مورد شهید بهشتی به حدی بود که یاوه‌گویان همین را دست گرفته بودند و می‌گفتند‌: ‌ «معلوم است که باید کلانتری را نخست‌وزیر کند، ‌ چون دامادش است!» کار این شایعات به‌قدری بالا گرفته بود که اقوام خودمان زنگ می‌زدند و می‌پرسیدند: ‌ «موسی کی داماد آقای بهشتی شد که ما خبردار نشدیم!»

در گفت وگو با خانم شمسی کلانتری

 درآمد خوبی داشت ولی ساده می‌زیست

«آن کسی که رضایت پروردگار را با جان و دل خود تجربه می‌کند، ‌ چه شیرینی و حلاوتی بالاتر از آن می‌تواند آرزو کند؟ لبخندی به لب محرومی نشاندن، ‌ ناامیدی را با نور امید گرم کردن، ‌ خاطری را آسودگی بخشیدن و خدمت مخلصانه همان شاهراهی است که شهید کلانتری شناخت و پیوسته در آن گام زد و دیگرانی را نیز که چون او می‌اندیشیدند، ‌ همسفر و یاور بود. »

 چند خواهر و برادر هستید؟

 پنج خواهر و سه برادر.

 اولین خاطره شیرین شما از برادرتان کدام است؟

 

۰ نظر موافقین ۱ ۱۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۲۸
ع . شکیبا---۸۷

دعای دفع بلا عصر و غروب جمعه

مرحوم آیةالله میرزا محمدتقی موسوی اصفهانی، صاحب کتاب شریف «مکیال المکارم» در کتاب دیگر خود با نام «أبواب الجنّات فی آداب الجمعات» می نویسد:

مرحوم آخوند ملامحمدباقر فشارکی رحمةالله علیه در یکی از کتاب های خود نقل نموده است:

کسی که وقت غروب روز جمعه این دعا را 7 مرتبه بخواند، از بلیات تا هفته بعد محفوظ می ماند ان شاء الله: 

«اللَّهُمَ‏ صَلِّ‏ عَلَى سَیِّدِنَا‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ‏ مُحَمَّد؛ وَ ادْفَعْ‏ عَنَّا الْبَلاءَ الْمُبْرَمَ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأرْضِ، إنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»

(ابواب الجنّات فی آداب الجمعات، ص264)

«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»

 مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی نقل می کند:

۱ نظر موافقین ۱ ۱۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۰:۲۹
ع . شکیبا---۱۰۲۹
حجاب در وصیت نامه شهدا: خواهرم! نگذار به اسم آزادی پوشش را از تو بگیرند

حجاب در وصیت نامه شهدا: خواهرم! نگذار به اسم آزادی پوشش را از تو بگیرند

شهید «علی‌رضا ملازاده» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: من اکنون فریاد برمی­‌آورم که «خواهرم حجابت را، حجابت را حفظ کن. خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذار به اسم آزادی زن، با تو و دیگر خواهرانم همانند «شیئ» رفتار کنند».

در بررسی وصایای شهدا، می‌توان مجموعه‌ای از شاخصه­‌های اعتقادی و اخلاقی را استحصال کرد. انس با قرآن، توسل به ائمه اطهار (ع)، حفظ بیت‌المال، دنباله‌روی از نهضت عاشورا، ولایت‌مداری، حفظ انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر، تولّی و تبری و نیز حفظ حجاب و عفاف، از جمله مواردی است که اکثر شهدا در وصایا و دست‌نوشته‌­های خود به آن اشاره داشته‌­اند.

به مناسبت فرارسیدن 21 تیرماه که با عنوان «روز حجاب و عفاف» نامگذاری شده است، فرصتی است تا با بررسی مهم‌ترین اسناد معرفتی انقلاب اسلامی یعنی وصیت‌نامه‌های شهدا، به فراز‌هایی از وصایای جمعی از شهدای شهرستان «نیشابور» که حفظ حجاب را مهم‌ترین مسئله زنان در مسیر انقلاب دانسته‌اند، اشاره داشته باشیم.

شهید «مهدی باغیشنی»:

خواهرانم! شما با حجاب خود مشت محکمی بر دهان ابرقدرت­‌ها بکوبید و بگوئید‌ «ای از خدا بی‌خبران! ما مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) هستیم و هرگز از راهی که آنان رفته‌اند، برنمی‌گردیم و با تمام توان راه آن‌ها را ادامه می‌دهیم

شهید «علی ­اکبر بشنیجی»:

«خواهرانم! همان‌طور که ما در جبهه­‌ها با این دشمن کافر می‌جنگیم، شما نیز به نوبه­‌ خود با صبر و بردباری و با حجاب و پوشش خود با دشمنان داخلی بجنگید، زیرا پیروزی از آن ماست.

شهید «رضا بکائیان»:

خواهران با حفظ عفت و پاکدامنی و حجاب­‌شان، موجب عزت و سربلندی انقلاب اسلامی باشند و این مسئله یکی از تکالیف مهم آن‌­هاست.

شهید «علی‌رضا حسینی»:

خواهران گرامی! از شما می‌خواهم با حفظ حجاب و رعایت عفاف در پشت جبهه‌ها، جهاد اکبر کنید و با توطئه­‌های شوم کافران ملحد بجنگید. این خواهران مبارز هستند که با حفظ حجاب دین اسلام را زنده و پا بر جا نگه داشته‌­اند و این راه را می­‌توانند مانند حضرت زینب (س) با صلابت ادامه دهند.

شهید «محمدعلی صمدی»:

«خواهران گرامی! حجاب شما برتر از خون شهیدان است و دشمن پیش از آن‌که از خون شهید به هراس آید، از حجاب کوبنده­‌ تو وحشت دارد.

شهید «محمد رضایی»:

همسرم! تو هر عمل خوبی که انجام دهی روح مرا شاد کرده‌ای و خانواده مرا دلداری داده‌­ای که در فراق من ناراحت نباشند. سعی کن واقعاً یک همسر شهید باشی و رسالت خون شهیدان را به تمامی مردان و زنان برسانی و آن هم بیشتر با پاکدامنی و حجاب امکان­‌پذیر است.

شهید «رمضان‌علی سرائی»:

خواهران عزیزم! اینک زمانه احتیاج به زینب­‌ها دارد، احتیاج به علی ­اکبر‌ها دارد، ای خواهران بزرگوار! زینب‌وار زندگی کنید و حجاب خود را به عنوان یک شمشیر حفظ کنید و در زندگی صبور باشید.

شهید «عیدمحمد سبزی»:

خواهرانم! از شما می­‌خواهم حجاب و عفت‌تان را حفظ کنید و با حجاب و پوشش‌­تان به خون شهدا ارزش قائل شوید.

شهید «رمضان‌علی صادقی»:

ای همسر بزرگوارم! از شما می‌خواهم که عفت و حجاب و پوشش خود را مثل گذشته حفظ کنی که ره رستگاری زن در پاکدامنی و عفیف بودن اوست.

شهید «هادی صدقیان»:

نگذارید اصل حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود؛ به خصوص عفت و پاکدامنی گسترش پیدا کند تا فحشاء و منکرات کمتر و کمتر شود.

شهید «علی‌رضا ملازاده»:

شهید وقتی که غرق در خون می‌شود فریاد برمی‌آورد «خواهرانم حجاب شما از خون من رنگین‌تر است»، من اکنون نیز فریاد برمی‌آورم «خواهرم حجابت را، حجابت را حفظ کن. تن پوش و لباست را حفظ کن. خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذار به اسم آزادی زن، با تو و دیگر خواهرانم همانند شیئ رفتار کنند. این فریاد از اعماق قلبم است».

شهید «جواد مهرافشان»:

سوره‌­های نساء و نور را سرمشق زندگی خود قرار دهید. محرم و نامحرم را مقید باشید. زینب‌وار عمل کنید که حجاب و پاکدامنی شما کوبنده‌­تر از خون شهیدان است.

شهید «محمد نیرآبادی»:

ای خواهرم! بیش از هر چیز که پشت ابرقدرت­‌ها را به لرزه درآورد و ضربه مهلکی است که بر سر آنان فرود می‌آورد؛ حجاب و عفاف توست که تأثیرش بیش از ریختن خون هر شهید است.

شهید «محمدسعید یزدانیان»:

خواهرانم! اولین توصیه­‌ من حجاب توست. برای این‌که خون من و امثال من باعث شده که شما آزادانه در خیابان­‌ها قدم بزنید؛ بدون این‌که کسی مزاحم­‌تان شود.

خواهرم! توصیه من تنها به شما نیست؛ بلکه به تمام زنان و دختران وطنم است. اصل مطلب این است که حداقل سعی کنید خون­‌های ما که به خاطر شما ریخته شده، پایمال نشود.

منبع:دفاع پرس

۰ نظر موافقین ۲ ۱۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۳:۱۹
ع . شکیبا---۷۱
یک روزنامه‌نگار: شهید حمیدرضا الداغی هم‌دانشگاهی من بود

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه: هشتم اردیبهشت، شهید حمیدرضا الداغی که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری ۲ جوان با یک دختر جوان و کشاندن دختر در خیابان به اجبار و زور شده و در یک اقدام شجاعانه و انسانی، بلافاصله برای نجات دختر جوان اقدام می‌کند.

متاسفانه هر ۲ جوان مزاحم، که حسب بررسی به‌عمل آمده دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع این شهید از دختر جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو و سپس نفر دوم از روبه‌رو مورد جرح شدید قرار می‌دهند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند. او بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود اما به دلیل شدت جراحات و خونریزی به مقام رفیع شهادت نائل می‌آید.

فیلم منتشر شده از شهادت این جوان برازنده که جانش را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد، اشک هر آگاه دلی را جاری می‌سازد و بغضی نفس‌گیر راه بر گلو می‌بندد. موج دلنوشته‌ها و محتواهای منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی نشان از این مظلومیت، این شجاعت دارد بخصوص این که شهید حمیدرضا الداغی که منتظر آمدن فرزندش از کلاس بود، و رفت و فرزندش به فاصله حرمت یک ناموس، حالا بابا ندارد...و همین داغ‌ها را تشدید می‌کند.

پ.ن: بخاطر همینه که میگیم حجاب ضامن امنیت خودشان و جامعه است و بی حجاب و بدحجابی این امنیت را به خطر می اندازد.

یک روزنامه‌نگار: شهید حمیدرضا الداغی هم‌دانشگاهی من بود

۰ نظر موافقین ۱ ۱۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۳۱
ع . شکیبا---۱۵۶

اولین تصویر رئیس پلیس آگاهی سراوان که امروز به شهادت رسید

روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ خودروی سرگرد علیرضا شهرکی در چهارراه ناهوک و بهشتی سراوان مورد تیراندازی از سوی سرنشینان یک دستگاه پژو پارس قرار گرفت و به شهادت رسید و همسر وی نیز به‌شدت مجروح شد. 
همسر شهید شهرکی به بیمارستان منتقل شد اما تلاش چند ساعته پزشکان برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند و او هم به فیض شهادت نائل آمد. 

اولین تصویر رئیس پلیس آگاهی سراوان که امروز به شهادت رسید

۰ نظر موافقین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۱۳
ع . شکیبا---۲۱۱

امام جمعه بابل:

قتل آیت‌الله سلیمانی برنامه‌ریزی شده و هدفمند بود

سه روز قبل آیت الله سلیمانی نماینده پیشین ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، امام جمعه سابق کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری هنگام مراجعه به بانکی در بابلسر به ضرب گلوله به قتل رسید.
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل گفت: ایشان صبح چهارشنبه به شعبه مرکزی بانک ملی بابلسر رفتند تا مبلغی را برای کارگر منزلشان واریز کنند. کارمند بانک رفت تا کار ایشان را انجام دهد و آن اتفاق تلخ و ناگوار که واقعا برنامه‌ریزی شده و هدفمند بود، اتفاق افتاد. قاتل بعد از ضربه به سر ایشان رو به روی ایشان قرار گرفت تا ضربه بعدی را بر قلب ایشان وارد کند تا از شهادت مطمئن شود و سپس با لگد به صورت ایشان می‌کوبد و دماغ ایشان را خرد می‌کند. بعد از دستگیری قاتل او ادعا کرد که ایشان را نمی‌شناخته و فکر کرده که برادر معاون بانک است و ظاهرا این فرد وامی را تقاضا کرده بود، ولی آن آقا نداده و این مرد برای انتقام دست به همچین عملی زده بود. روز پنجشنبه در نیروی انتظامی بابلسر گفت که من ایشان را کاملا می‌شناختم.

۱ نظر موافقین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۱۸
ع . شکیبا---۵۹

تشییع پیکر شهید آیت الله سلیمانی

هی میگن رفراندوم !

این هم رفراندوم در تشییع پیکر شهید آیت الله سلیمانی بدون دعوت و تبلیغات

بقیه عکسها

۲ نظر موافقین ۱ ۱۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۱۲
ع . شکیبا---۵۳

برخورد اهل بیت علیهم السلام با بی حجابی چگونه بود؟

پیامبر اکرم(ص) به حولاء که یکی از زنان مسلمین بود اینگونه توصیه فرمود:

«یَا حَوْلَاءُ مَنْ کَانَتْ مِنْکُنَّ تُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ لَا تَجْعَلُ زِینَتَهَا لِغَیْرِ زَوْجِهَا وَ لَا تُبْدِی خِمَارَهَا وَ مِعْصَمَهَا وَ أَیُّمَا امْرَأَةٍ جَعَلَتْ شَیْئاً مِنْ ذَلِکَ لِغَیْرِ زَوْجِهَا فَقَدْ أَفْسَدَتْ دِینَهَا وَ أَسْخَطَتْ رَبَّهَا عَلَیْهَا»؛

«ای حولاء! هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت، ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش، آشکار نمی کند و هم چنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی سازد و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد، دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است.» (مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج14، ص244)

حضرت علی(ع) فرمود:

روی الأصبغ بن نباته عن امیرالمؤمنین (علیه السلام) قال: سمعته یقول: یظهر فی آخر الزمان و اقتراب الساعة -و هو شر الازمنة- نسوة کاشفات عاریات، متبرجات من الدین، داخلات فی الفتن، مائلات الی الشهوات، مسرعات الی اللذّات، مستحلات للمحرّمات، فی جهنم خالدات.

در آخرالزمان و نزدیک شدن زمان موعود (قیامت یا زمان ظهور حضرت مهدی (ع)) که بدترین دوران هاست (چون جهان از ظلم و ستم و فساد پر شود) زنانی ظاهر می شوند بی حجاب و عریان بیرون آمده خودنمائی می کنند، از دین خارج می شوند (به احکام دین توجهی ندارند)، در فتنه ها (آشوبها یا محافل عیش و شهوت ) داخل می شوند و به شهوترانی روی می آورند و به لذت جوئی ها شتابانند، حرام های الهی را حلال می کنند و در جهنم همیشه خواهند ماند.

(من لا یحضره الفقیه ، کتاب النکاح (المذموم من اخلاق النساء و صفاتهن، حدیث 5))

پیامبر اکرم(ص)فرمود:

قال رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): سیکون فی آخر أمّتی رجال، یرکب نساؤهم على سروج کأشباه الرجال یرکبون على المیاثر حتَّى یأتوا أبواب المساجد، نساؤهم کاسیات عاریات، على رؤوسهن کأسنمة البُختُ العِجاف، لا یجِدنَ ریحَ الجنّة. فالعنوهنَّ فإنَّهنَّ ملعونات.

در آخر امت من، مردانی پیدا می شوند که زن هایشان همچون مردها بر روی زین ها سوار می شوند، در آن عصر بر فراز تشک ها سوار می شوند و تا در مساجد می روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستد و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، آنها عطر بهشت را نمی شنوند، آنها را لعنت کنید که آنها از رحمت خدا به دور هستند.

(روزگار رهایی، ترجمه یوم الخلاص، ج2، ص753، ح1102)

عذاب های جهنم

۰ نظر موافقین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۲۹
ع . شکیبا---۱۲۴

https://files.namnak.com/users/sf/aup/202101/51_pics/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8.jpg

إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفٰاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیٰا وَ الْآخِرَةِ وَ اللّٰهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ 19

آنان که (چون عبد اللّٰه ابىّ سلول و منافقان دیگر) دوست مى دارند که در میان اهل ایمان کارهای منکر اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابى دردناک خواهد بود و خدا (فتنه گرى و دروغشان را) مى داند و شما نمى دانید

وَ لَوْ لاٰ فَضْلُ اللّٰهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللّٰهَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ 20
و اگر فضل و رحمت خدا و رأفت و مهربانى او شامل حال شما (مؤمنان) نبود (در عقاب گناهتان تعجیل کردى و توبه نپذیرفتى)

یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاٰ تَتَّبِعُوا خُطُوٰاتِ الشَّیْطٰانِ وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُوٰاتِ الشَّیْطٰانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشٰاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ لَوْ لاٰ فَضْلُ اللّٰهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ مٰا زَکىٰ مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَداً وَ لٰکِنَّ اللّٰهَ یُزَکِّی مَنْ یَشٰاءُ وَ اللّٰهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ 21
اى کسانى که ایمان آورده اید، زنهار پیروى شیطان مکنید، که هر کس قدم به قدم از پى شیطان رفت او به کار زشت منکر وامى دارد، و اگر فضل و رحمت خدا شامل شما نبود احدى از شما (از گناه و زشتى) پاک و پاکیزه نشدى، لیکن خدا هر کس را مى خواهد منزه و پاک مى گرداند، و خدا شنوا و داناست
سوره نور آیه های 19 تا 21

عذاب زنان بی حجاب
۰ نظر موافقین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۳:۵۰
ع . شکیبا---۶۷

آیت الله شهید عباسعلی سلیمانی در کنار رهبری

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت حجت‌الاسلام سلیمانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام‌ عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوء قصد به وی تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمةالله‌علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده‌‌ی گرامی و دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان عضو مجلس خبرگان و سال‌ها امام جمعه‌ی زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند.

از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴۰۲/۰۲/۰۷

شادی روح این عالم ربانی و مجاهد شهید فاتحه با صلوات

۰ نظر موافقین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۲:۴۴
ع . شکیبا---۲۶۴

https://ariadadyar.com/images/1400/03/17/asafafa_large.jpg

همسایه بد در روایات

لقمان حکیم فرمود: «صخره سنگین و آهن را حمل کردم و هر بارى سنگین است، ولى چیزى سنگین تر از همسایه بد حمل نکردم!»(1)

آرى سنگینى و تحمل همسایه بد از آهن و کوه ها بیشتر و سخت تر است.
رسول گرامى(صلی الله علیه و آله) فرمودند: اى على، چهار چیز است که کمرشکن است، یکى از آنها همسایه بد است.(2)


رسول گرامى(صلی الله علیه و آله) فرمودند: سه چیز است که مادر فقرها است، (هر چه انسان هم مال داشته باشد اگر یکى از اینها باشد باز فقیر است) و یکى از آنها همسایه اى است که چشمش مواظب تو و قلبش آگاه از تو است، اگر حسنه و نیکى ببیند پنهان کرده، اظهار نمى کند و اگر گناه و بدى ببیند، اظهار و پخش مى کند.(3)


مولى على(علیه السلام) فرمودند: «همسایه بد بزرگترین سختى و شدیدترین بلا است «جار السوء اعظم الضرّاء و اَشَدّ البلاء».(4)


پس اى عزیز حال که دانستى باید از همسایه بد مواظب باشى، خود از اینگونه همسایه ها براى دیگران مباش، که رسول گرامى(صلی الله علیه و آله) فرمودند: از ما نیست کسى که همسایه او از شر او ایمن نباشد» «لیس منّا مَنْ لَم یَأمن جارُ بوائقَه».(5)


مردى از انصار نزد رسول گرامى(علیه السلام) آمد و گفت: خانه اى از بنى فلان خریده ام و نزدیکترین همسایه به من کسى است که امید خیر از او ندارم و از شرّ او ایمن نیستم.
راوى مى گوید: رسول اکرم(صلى الله علیه وآله)، على(علیه السلام) و سلمان و ابوذر (و یکى دیگر را که فراموش کرده ام و به گمانم مقداد بود) را دستور دادند، با صداى بلند در مسجد ندا دهند، ایمان ندارد کسى که همسایه اش از شرور او در امان نیست و سه بار ندا دادند».(6)


(صاحب میزان الحکمة مى گوید: نسیان و فراموشى از راوى بوده و نفر چهارم «عمرو بن عکرمة» بود.(7)

۰ نظر موافقین ۱ ۰۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۴۲
ع . شکیبا---۵۶