سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

      

دکتر توکلی نماینده ادوار مجلس:

مسیر تصمیم‌گیری و اعلام قیمت بنزین بسیار بد طی شد/کنار گذاشتن کارت سوخت خیانت بود

تنها با افزایش قیمت نمی‌توان جلوی مصرف بی‌رویه و قاچاق سوخت را گرفت.

حجت الاسلام رئیسی: مسؤولان ابعاد مختلف طرح مدیریت سوخت را تبیین کنند/ صف اخلالگران از مردم جداست

حجت الاسلام رئیسی:

مسؤولان ابعاد مختلف طرح مدیریت سوخت را تبیین کنند/ صف اخلالگران از مردم جداست

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه امروز صف مردم از صف اخلالگران در امنیت جدا است، از همه مسئولان ذی‌ربط خواست که از طریق تریبون‌های مختلف به تبیین ابعاد گوناگون طرح مدیریت مصرف سوخت بپردازند.

لاریجانی خطاب به رهبر انقلاب :

توجه دادن حضرتعالی به همگان در زمینه رفتار ظالمانه اغتشاشگران و آشوبگران با تاکید بر امنیت کشور وفاق همه قوای کشور در مقابله این دسیسه چندجانبه را بیشتر از گذشته آشکار می‌سازد. مخصوصا وقتی وزیر خارجه بی آبروی آمریکا با بیشرمی و فرصت طلبی احمقانه آشکارا از آتش زدن اموال مردم حمایت می‌کند و این را دفاع از مردم ایران می‌نامند که با این اقدام به خوبی رفتار دروغین و ریاکارانه خود را نسبت به ملت ایران نشان داد.
وی افزود: هدف آمریکا نسبت به ایران چیزی جز به هم ریختن امنیت کشور و آتش زدن منافع ملت نیست.

انتقاد فراکسیون نمایندگان ولایی و امید به سازوکار طرح افزایش قیمت بنزین

انتقاد فراکسیون نمایندگان ولایی و امید به سازوکار طرح افزایش قیمت بنزین

دو فراکسیون نمایندگان ولایی و امید، بیانیه‌ای را تهیه و به امضاء رساندند که در آن نسبت به سازوکار طرح افزایش قیمت بنزین انتقاد کرده‌اند.

روی عناوین خبرها کلیک کنید و به خبرگزاری ها متصل شوید مثلا  مشرق نیوز

۱ نظر موافقین ۲ ۲۷ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۳
ع . شکیبا---۲۳۷

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2019/11/17/4/2647915.jpg

دریافت صوت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  (روز یکشنبه 26 آبان 98) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه درباره‌ی مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مطالبی بیان کردند. متن کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی دراین‌باره به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.

 قبل از اینکه بحث را شروع بکنیم، من عرض بکنم که در این یکی دو روز خب یک حوادثی به دنبال مصوّبه‌ی سران کشور، سران قوا اتّفاق افتاد؛ دیروز، دیشب، پریشب، در برخی از شهرهای کشور؛ و متأسّفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد؛ از این کارها هم شد در این یکی دو روزه. چند نکته را باید توجّه داشت؛ اوّلاً وقتی یک چیزی مصوّبه‌ی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوش‌بینی به او نگاه کند، بنده در این قضیّه سررشته ندارم یعنی تخصّص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من چون نظرات کارشناس‌ها هم در این قضیّه‌ی بنزین مختلف است، بعضی‌ها آن را لازم و واجب میدانند بعضی‌ها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحب‌نظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحب‌نظر نیستم لکن اگر سران سه قوّه تصمیم بگیرند، من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم؛ این یک نکته.

 نکته‌ی دوّم اینکه خب بله، یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان است، به هر تقدیر ناراضی میشوند، لکن آتش زدن به فلان بانک، این کار مردم نیست، این کار اشرار است؛ کار اشرار است، این را باید توجّه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسانهای ناباب وارد میدان میشوند، گاهی بعضی از جوانها هم از روی هیجان با اینها همراهی میکنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آورند. این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمیکند جز اینکه علاوه‌ی بر هر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه میکند. ناامنی بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشوری است، برای هر جامعه‌ای است، اینها قصدشان این است. شما ملاحظه کنید در این دو روز تقریباً یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همه‌ی مراکز شرارت دنیا علیه ما، این کارها را تشویق کردند؛ از خانواده‌ی منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌ی خبیث و جنایت‌کار منافقین، اینها دارند مرتّباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر تشویق میکنند، ترغیب میکنند که این شرارتها انجام بگیرد. من عرضم این است: هیچ‌کس به این اشرار کمک نکند؛ هیچ انسان عاقل و شایسته‌ای که به کشور خودش علاقه‌مند است، به زندگی راحت خودش علاقه‌مند است، به اینها نباید کمک بکند؛ اینها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.

 مسئولین هم البتّه دقّت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند. حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم آمدند گفتند که ما مراقبیم که این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود؛ خب بله، این مهم است؛ چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود گرانی، خب این برای مردم خیلی مشکلات درست میکند؛ باید مراقبت کنند. این مراقبتها را اینها بکنند، مسئولین حفظ امنیّت کشور هم به وظایفشان عمل کنند. مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان را، آگاهی خودشان را نشان دادند، بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه‌ی کیست و چگونه است، این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است؛ این را بفهمند، توجّه کنند؛ که میفهمند هم مردم، ملتفتند؛ و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ی ما است، مسئولین کشور هم به وظایفشان به طور جدّی عمل کنند.

 بالاخره وقتی یک تصمیمی گرفته شد از ناحیه‌ی سران سه قوّه، بحث دولت نیست، بحث یک وزارتخانه نیست، سران سه قوّه‌ی کشور نشستند یک تصمیمی گرفتند؛ به یک پشتوانه‌ی کارشناسی هم متّکی است. گفتم من صاحب‌نظر نیستم در این قضیّه لکن به عنوان یک آدمی که میبیند مسئولین کشور تصمیم گرفتند. زمان امام (رضوان‌اللّه‌علیه) هم همین جور بود؛ یک کارهایی را مسئولین، سران سه قوّه تصمیم میگرفتند و اجرا میشد، حالا هم همین جور است. امیدواریم ان‌شاء‌اللّه به کمک مردم، به هم‌فکری و هم‌افزایی مسئولین و دلسوزی و پیگیری آنها و لطف الهی ان‌شاء‌اللّه این کار به بهترین وجهی پیش برود.
۲ نظر موافقین ۰ ۲۷ آبان ۹۸ ، ۱۱:۳۶
ع . شکیبا---۲۴۲

صحبت های عجیب زیباکلام به آقای روحانی چند روز قبل از فتنه بنزین

کسی که روی پرچم اسرائیل پا نذاشت جفت پا گذاشت رو دل روحانی !

لینک منبع : تبیان

۰ نظر موافقین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۹
ع . شکیبا---۲۶۰

فضائل و خواص سوره یس

  متن و ترجمه سوره یس

فضائل و خواص "سوره یس"

در حدیثی از حضرت رسالت‌پناه(ص) آمده است که هر چیزی را قلب است و قلب قرآن سوره‌ی «یس» می‌باشد.

تعداد آیات: ٨٣ ـ تعداد کلمات: ٧٣٣ ـ تعداد حروف: ٣٠٦٨

سور‌ه‌ی مکّی جز آیه‌ی مدنی ٤٥

نامگذاری

نام سوره‌ی مبارکه به مناسبت نام «یس» که از اسم‌های پیامبر اکرم(ص) است، چنانکه شیخ طبرسی در مجمع از امام باقر(ع) روایت کرده که رسول‌اکرم(ص) دوازده اسم دارد که پنج نام آن در قرآن آمده: محمّد، احمد، عبدالله، یس و ن. و یا از جهت عنوان یکی از حروف رمزی است که در آغاز سوره آمده بدین اسم نامگذاری شده است.

این سوره‌ی مبارکه به نام «قلب قرآن» و «ریحانۀ القرآن» نیز نامیده شده است.

همچنین نام دیگر آن را «دافعه» گفته‌اند که هر گونه بدی و زشتی معنوی و اخلاقی را از دل انسان دفع می‌نماید.

دیگر به نام «قاضیه» (روا‌کننده) است که باعث روا شدن حاجات قاری آن می‌شود.

نام دیگر «مُعِمّه» است که از کلمه‌ی عموم مشتق شده و این سوره‌ی مبارکه خیر دنیا و آخرت را به طور عموم و جامع در خود جمع کرده و آن را برای انسان تضمین می‌نماید.

دیگر به نام «عزیز» است که قاری آن در روز قیامت به اسم «شریف» نامیده می‌شود.

فضائل و خواص

۰ نظر موافقین ۱ ۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۰:۱۶
ع . شکیبا---۳۲۵

دعای-ختم-قران-1

ثواب ختم قرآن

در فرهنگ اسلامی فضائل بسیاری برای ختم قرآن ذکر شده است؛ از جمله این‌که ختم کننده قرآن، گویی نبوت را میان دو پهلوی خود (یعنی در قلبش) جای داده است، اگرچه به وی وحی نمی‌شود. او یک دعا ی مستجاب دارد و درختی در بهشت نصیبش می‌گردد. (شیخ صدوق، الامالی، قم ۱۴۱۷)

آداب ختم قرآن

ختم قرآن آداب ویژه اى دارد از جمله ختم قرآن در روز جمعه، روزه دارى در روز ختم قرآن و این که فرد پس از هر ختم قرآن حتى اگر قصد ختم مجدد هم ندارد سوره فاتحه و پنج آیه نخست سوره بقره را قرائت و ختم قرآن را به فتح قرآن متصل کند.

 همچنین توصیه شده که ختم کننده قرآن آخرین سوره هاى قرآن را در میان خانواده، فرزندان و دوستان قرائت و براى آنها دعا کند چون دعاى ختم کننده قرآن مستجاب است.

ادعیه ختم قرآن

دعاهایى براى ختم قرآن از معصومین علیهم السلام نقل شده که دعاى امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه از جامع ترین و مشهورترین آنهاست. (دعای چهل و دوم)

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در هنگام ختم قرآن، این دعا را زمزمه می نمود:


أَللهمَّ ارْحَمْنی بِالقرآنِ وَاجْعَلْهُ لی اِماماً وَ نُوراً وَ هُدًی وَ رَحْمَةً. أَللهمَّ ذَکِّرْنی مِنهُ ما نَسیتُ وَ عَلِّمْنی مِنهُ ما جَهِلْتُ، وَارْزُقْنی تِلاوَتَهُ آناءَ اللَّیلِ وَالنَّهارِ، وَاجْعَلْهُ حُجَّةً لی یارَبَّ العالمینَ.


خدایا! به حُرمت قرآن بر من رحم کن و آن را راهنما، نور، رستگاری و رحمت برایم قرار ده. خدایا! مرا به آنچه که فراموش کرده ام، متذکّر ساز، و آنچه را که نمی دانم، بر من بیاموز، و در ساعات روز و شب تلاوت آن را نصیبم گردان، و آن را حجّت و دلیلم قرار بده، ای پروردگار جهانیان!

پ.ن: به لطف خدا من امروز قرآن رو ختم کردم. هر کدام از دوستان و عزیزان هم بلاگی یک صلوات بفرستید و در ثواب این ختم با من شریک باشید.

۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۱۳:۵۷
ع . شکیبا---۴۹۴

انس با قرآن در کلام رهبر 2

انس با قرآن در کلام رهبر

انس با قرآن در کلام رهبر 1

امام خامنه ای:

باید در کشور ما و در میان جامعه‌ ما ترتیبى اتّخاذ بشود که همه‌ آحاد مردم به ‌نحوى با قرآن انس داشته باشند و مفاهیم قرآنى براى آنها مفهوم باشد و معانى قرآن را درک کنند، به قرآن مراجعه کنند؛ ولو به طور اجمال ، از مفاهیم قرآنى سر دربیاورند.   1393/4/8

درج مطلب 17 مهر96

مطالب مرتبط :  قرآن کریم ، سبک زندگی ، مقام معظم رهبری

۰ نظر موافقین ۱ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۵
ع . شکیبا---۱۷۴۵

https://media.ana.ir/1398/08/17/637088271492045783_md.jpg

با محافظ ایرانی ماهشهر آشنا شوید+عکس

روز جمعه یک فروند پهپاد خارجی که وارد فضای منطقه ماهشهر شده بود، با شلیک سامانه موشکی مرصاد از یگان پدافند هوایی ارتش مورد اصابت قرار گفت.

به گزارش مشرق، روز گذشته یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در ماهشهر یک فروند پهپاد ناشناس را بر فراز این منطقه مورد اصابت قرار داده و آن را منهدم کردند.امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی آجا ضمن تایید این خبر اظهار داشت که این پهپاد پیش از رسیدن به مراکز حساس در این منطقه مورد اصابت قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۲ ۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۹
ع . شکیبا---۳۴۲

https://www.leader.ir/media/album/news/65313_991.jpg

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) و در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور، نسل جوان پرتوان، پر نشاط و پر انگیزه را نعمتی بزرگ و ذخیره ای ارزشمند برای ایران خواندند و با اشاره به استمرار خصومت عمیق امریکا با ملت ایران از کودتای ۱۳۳۲ تاکنون تأکید کردند: امریکای گرگ‌صفت البته ضعیف‌تر اما وحشی‌تر و وقیح‌تر شده است و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با دفاع مقتدرانه و منع مستدل مذاکره، راه نفوذ و ورود مجدد امریکا به کشور را سد کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین «رونق تولید» را کلید حل مشکلات اقتصادی مردم از جمله گرانی، تورم و کم شدن ارزش پول ملی خواندند و افزودند: نباید همچنان که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم حالا در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم بلکه باید به داخل دل ببندیم و همه توان را برای رونق تولید به‌کار گیریم.
حضرت آیت الله خامنه ای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را سرآغاز دشمنی آشکار شیطان بزرگ با ملت ایران خواندند و افزودند: امریکایی‌ها با آن کودتا، حتی به دولت مصدق که به آنها اعتماد کرده بود رحم نکردند و با ساقط کردن دولت ملی، دولتی وابسته، فاسد و دیکتاتور را روی کار آوردند و به این شکل بزرگترین دشمنیِ ممکن را در حق ملت ایران انجام دادند.
ایشان افزودند: دولتی که با کودتا سرنگون شد، در واقع چوب اعتماد به شیطان بزرگ را خورد و امریکایی ها به‌واسطه رژیم پهلوی بر نیروهای مسلح، نفت، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و همه عرصه های کشور تسلط کامل یافتند.

   https://www.leader.ir/media/album/medium/65356_920.jpg https://www.leader.ir/media/album/medium/65339_252.jpg https://www.leader.ir/media/album/medium/65331_960.jpg

۳ نظر موافقین ۱ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۳:۵۷
ع . شکیبا---۲۳۱

رئیس قوه قضائیه فردا به آذربایجان شرقی سفر می‌کند + برنامه‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفرهای استانی خود به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی برای بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی آذربایجان شرقی و دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان، در سفر یک روزه به تبریز سفر می‌کند.

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، افتتاح تعدادی از طرح‌های آماده بهره برداری دادگستری و زندان‌ها و حضور در نشست شورای اداری استان از جمله مهم ترین برنامه‌های حجت الاسلام رئیسی در سفر به استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در این سفر، همچنین در جلسه شورای قضایی استان آذربایجان شرقی شرکت کرده و مسائل قضایی استان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط :  سید ابراهیم رئیسی  ،  قوه قضائیه     

۰ نظر موافقین ۰ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۰
ع . شکیبا---۲۶۷