سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۹ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

گذرگاه رفح باز شد

گذرگاه رفح باز و اولین کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شد

به گزارش شبکه تلویزیونی القاهره الاخباریه، ایست بازرسی رفح در مرز مصر و غزه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان فلسطینی باز شد.

به گزارش ایسنا، براساس این گزارش اولین محموله از کمک‌های مردمی از این گذرگاه راهی نوار غزه شد.

به گزارش الجزیره، کامیون‌های غزه همراه با خودروهای سازمان ملل و هلال احمر فلسطین و آنروا وارد محوطه گذرگاه رفح شده تا کمک‌های انسان دوستانه را از کامیون‌های مصری تحویل گرفته و وارد نوار غزه کنند.

رسانه‌های دولتی در غزه گفتند کاروانی که قرار است وارد شود شامل دارو، تجهیزات پزشکی و مقدار محدودی غذا خواهد بود.

اولین کاروان امدادی شامل ۲۰ کامیون است که هم اکنون از گذرگاه رفح عبور می‌کند.

دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید که انتظار دارد آنروا کمک‌های بشردوستانه را در مناطق مختلف نوار غزه توزیع کند.

با وجود اینکه الجزیره گزارش داده بود، گذرگاه رفح به مدت شش ساعت بازگشایی می‌شود اما رسانه‌ها خبر می‌دهند، این گذرگاه پس از عبور ۲۰ کامیون مصر باز هم بسته می‌شود.

گذرگاه رفح باز و اولین کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شد

گذرگاه رفح باز و اولین کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شد

گذرگاه رفح باز و اولین کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شد

مطالب مرتبط : غزه ، فلسطین ، مرگ بر اسرائیل

۰ نظر موافقین ۰ ۲۹ مهر ۰۲ ، ۱۴:۳۰
ع . شکیبا---۶۰

سه دعا برای پیروزی بر دشمن

سه دعا برای پیروزی بر دشمن

دین مبین اسلام همواره پیروان خود را به مقابله و مبارزه با ظلم فرخوانده و به هیچ وجه من الوجوه رفتن زیر بار ظلمِ ظالم را جایز نشمرده است. امر به معروف و نهی از منکر از نمونه های بارز مبارزه با ظلم می باشد و اباعبدلله الحسین علیه السلام نیز که در راه مبارزه با ظلم شهید شدند ، والاترین مبارز با ظلم تاریخ زندگی بشر می باشند.  با توجه به پیروزی تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان در مسابقات جهانی در آمریکا ، سرباز صفر ضمن عرض تبریک ، درادامه این مطلب سه دعا برای پیروزی بر دشمن را منتشر میکند.

 امام سجاد (ع) در یکی از دعاهایش عرضه می دارد: "اللَّهُمَّ اغْزُ بِکُلِّ نَاحِیَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلائِکَةٍ مِنْ عِنْدِکَ مُرْدِفِینَ حَتَّى یَکْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلا فِی أَرْضِکَ وَ أَسْرا، أَوْ یُقِرُّوا بِأَنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ وَحْدَکَ لا شَرِیکَ لَکَ. (9) اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِکَ أَعْدَاءَکَ فِی أَقْطَارِ الْبِلادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْکِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّیَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْکِ، الَّذِینَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ، وَ قَدْ أَحْصَیْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکَ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَیْهِمْ بِقُدْرَتِکَ .(10) اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِکِینَ بِالْمُشْرِکِینَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِینَ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الاحْتِشَادِ عَلَیْهِمْ. (11) اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الاحْتِیَالِ، وَ أَوْهِنْ أَرْکَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ، وَ ابْعَثْ عَلَیْهِمْ جُنْدا مِنْ مَلائِکَتِکَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِکَ کَفِعْلِکَ یَوْمَ بَدْرٍ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْکَتَهُمْ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ. (12) اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِیَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ، وَ ارْمِ بِلادَهُمْ بِالْخُسُوفِ، وَ أَلِحَّ عَلَیْهَا بِالْقُذُوفِ، وَ افْرَعْهَا بِالْمُحُولِ، وَ اجْعَلْ مِیَرَهُمْ فِی أَحَصِّ أَرْضِکَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِیمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِیمِ. (13) اللَّهُمَّ وَ أَیُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِکَ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِکَ لِیَکُونَ دِینُکَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُکَ الْأَقْوَى وَ حَظُّکَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْیُسْرَ، وَ هَیِّئْ لَهُ الْأَمْرَ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ، وَ تَخَیَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ، الظَّهْرَ، وَ أَسْبِغْ عَلَیْهِ فِی النَّفَقَةِ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ، وَ أَنْسِهِ ذِکْرَ الْأَهْلِ وَ الْوَلَدِ. (14) وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّیَّةِ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِیَةِ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلامَةَ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ، وَ أَیِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ، وَ عَلِّمْهُ السِّیَرَ وَ السُّنَنَ، وَ سَدِّدْهُ فِی الْحُکْمِ، وَ اعْزِلْ عَنْهُ الرِّیَاءَ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ، وَ اجْعَلْ فِکْرَهُ وَ ذِکْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ إِقَامَتَهُ، فِیکَ وَ لَکَ"؛[1]

 

بارالها، مسلمانان ستمدیده را در برابر دشمنان مشرکشان به جنگ برانگیزان و ایشان را با صفوف پیاپی فرشتگانت یاری فرما تا دشمنان را در اقصی نقاط بکشند یا اسیر کنند یا این که دشمنان تسلیم حق شوند و اقرار کنند که تو خدایی هستی که هیچ خدایی جز تو نیست، تنها و بدون شریکی. بارخدایا، این سرنوشت را بر همة دشمنانت در همة مناطق عالم تعمیم ده: از هند، روم، ترکستان، کرانه های خزر، حبشه، نوبه، زنگبار، سرزمین مسقالبه، دیالمه و دیگر طوایف و مناطق مشرکان که نام و نشانشان پوشیده است و تو خود آنان را می شناسی و به قدرت خود بر آنها تسلط داری...  خداوندا، مشرکان را چنان به یکدیگر مشغول ساز تا از دستبرد به مرزهای مسلمانان بازمانند و با کاستن عددشان، از کاستن مسلمین بازدار و رشتة اتحادشان را با تفرقه بر هم زن تا از همدستی علیه مسلمانان بازمانند. خدایا، دلهایشان را از آرامش و بدنهایشان را از توانایی بی بهره کن و راه چاره را به رویشان ببند و اندامشان را در رویارویی با مردان مسلمان سست گردان و در دلشان از درگیر شدن با دلیرمردان اسلام هراس و ترس بیفکن و سپاهی از ملائکه ات را برای ترس و عذاب بر آنان برانگیز، چنانکه روز بدر چنین کردی، تا بدین سان بنیانشان را برکنی و شوکتشان را ریشه کن سازی و جمعیتشان را پراکنده کنی.

۱ نظر موافقین ۰ ۲۸ مهر ۰۲ ، ۰۰:۰۸
ع . شکیبا---۱۶۹

جنایت ضد بشری صهیونیست ها در حمله به بیمارستان غزه

سرهای بریده و بدن‌های متلاشی شده کودکان و اجسادی که بدون دست و پا و سر روی هم افتاده‌اند همگی تصاویری باورنکردنی و آخرالزمانی هستند که محصول جنایت تاریخی صهیونیست‌های غاصب در بیمارستان المعمدانی غزه است.

جنایت صهیونیست ها در حمله به بیمارستان غره

امیر عبداللهیان شب گذشته در سخنانی صریح نسبت به تبعات ادامه جنایت رژیم صهیونیستی در غزه هشدار داد و اعلام کرد: اگر فوری جنایات صهیونیست‌ها متوقف نشود، جبهه‌های جدید به رویشان گشوده خواهد شد. به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، امروز اگر از غزه دفاع نکنیم فردا باید با بمب های فسفری در بیمارستانهای خودمان مقابله کنیم. گسترش جنگ‌ در حوزه مقاومت به تغییر نقشه رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

به ذنب قتلت

بای ذنب قتلت . به کدامین گناه کشته شدید؟

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۶مهر) پیرامون جنایت رژیم صهیونیستی و حمله به بیمارستان المعمدانی گفت: دیشب در مقابل چشم مردم جهان نسل کشی هولناک مردم مظلوم غزه به دست شیاطین صهیونیست رقم خورد صهیونیست‌ها روی زشت و دست‌های خون آلود خود را برای جهانیان آشکار ساختندو نشان دادند حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی در عصر ما به واژه‌هایی کاملاً بی‌ معنا و بی‌خاصیت تبدیل شده‌اند. دوران بیانیه نویسی و اظهار تاسف‌های دروغین به پایان رسیده است و جهان منتظر اقدامات عملی است.

وی افزود: ما مسلمانان برای مقابله با رژیم صهیونیستی آماده فداکاری و جهاد هستیم .ملت‌های مسلمان و عرب از دولت‌هایشان انتظار دارند علاوه بر محکوم کردن این جنایات اقدامات عملی هماهنگ را برای متوقف کردن این ماشین جنگی در دستور کار خود قرار دهند.

قالیباف اظهار داشت: صهیونیست‌ها با دستان خود در حال باز کردن درهای جهنم و لبریز کردن خشم تمام مسلمانان هستند و با این ظلم‌های بی‌پایان دودمان خود را بر باد خواهند داد ان شاالله.

تصویر دردناک خبرنگار لبنانی از کودک داخل بیمارستان غزه

ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به تحولات اخیر جنگ در غزه گفت: ما اهل اقدام هستیم اما هر زمان تکلیف شود عمل می‌کنیم.

علی فدوی با حضور در تجمع اعتراضی میدان فلسطین تهران در سخنانی اظهار کرد: سپاه پاسداران ۴۴ سال است که اقدام می‌کند. مگر در این مدت جز اقدام از سپاه چیزی دیده شده است؟ مبارزان و مجاهدان دنیا هم به برکت هم‌نفسی با انقلاب اسلامی و پاسداران، اقداماتی انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: ما همچنان برقرار هستیم اما برمبنای تکلیف عمل می‌کنیم. هر زمان تکلیف شود اقدام می‌کنیم اما اقدامی خواهیم کرد که هیچکس کیفیت آن را نخواهد فهمید؛ چراکه قسمت اعظمی از توانمندی انقلاب اسلامی را کسی در دنیا و حتی داخل کشور نمی‌داند و بخش کمی از آن در رسانه‌های دنیا معرفی شده است.

مردم شهرهای مختلف ایران در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی به‌پاخاستند+ فیلم

۰ نظر موافقین ۱ ۲۶ مهر ۰۲ ، ۱۱:۴۹
ع . شکیبا---۱۴۰

دولت غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود

در قضیه‌ی فلسطین آن چه که جلوی چشم همه‌ی دنیاست، جنایت نسل‌کشی رژیم غاصب است. این را همه‌ی دنیا دارند مشاهده میکنند. مسئولین بعضی از کشورها که با مسئولین کشورما صحبت کردند در دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی اعتراض‌شان این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامی‌ها را کشتند. اولاً این حرف خلاف واقع است. یعنی اصلاً اینها که در شهرک و اینها هستند غیرنظامی نیستند. همه‌شان مسلح‌اند. حالا گیرم، غیرنظامی. چه تعداد غیرنظامی کشته شدند. صد برابر آنها الان دارد این رژیم غاصب از زن و بچه و پیر و جوان می‌کشد، غیرنظامی که در این ساختمان‌های غزه نظامی‌ها که ساکن نیستند. نظامی‌ها جاهای خودشان هستند می‌دانند هم آنها. اینها همه مردم‌اند. مراکز پرجمعیت را انتخاب میکنند و می‌زنند. چند هزار تا حالا کشته دادند فلسطینی‌ها در غزه، در همین چند روز. این جنایت جلوی چشم همه‌ی مردم دنیاست. اینها باید محاکمه بشوند. دولت غاصب رژیم صهیونیستی امروز قطعاً باید محاکمه بشود.

دولت آمریکا هم بایستی مسئولیت خودش را در این قضیه بشناسد

 آنها باید محاکمه بشوند، دولت آمریکا هم بایستی مسئولیت خودش را در این قضیه بشناسد. آن طوری که اطلاعات متعدد به ما میگوید سیاست جاری این روزها یعنی همین هفته‌ی اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند، یعنی سیاست‌گذار آنها هستند. کارهایی که دارد انجام میگیرد سیاست‌ آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها مسئولیت خودشان را مورد توجه قرار بدهند، مسئولند. بمباران‌ها باید فوراً قطع بشود. ملت‌های مسلمان عصبانی‌اند. جدّاً عصبانی‌اند. نشانه‌هایش را شما دارید می‌بینید، اجتماعات گروه‌های مردم، نه فقط در کشورهای اسلامی، در لس‌آنجلس، در هلند، در فرانسه، در کشورهای اروپایی، در کشورهای غربی، مردم اجتماعات میکنند، مسلمان و غیرمسلمان.

مسلمانان عصبانی هستند

۱ نظر موافقین ۰ ۲۵ مهر ۰۲ ، ۱۳:۴۲
ع . شکیبا---۹۱

امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران: اگر تجاوزات صهیونیست‌ها متوقف نشود دست همه طر‌ف‌ها در منطقه روی ماشه است - کراپ‌شده

امیرعبداللهیان: اگر تجاوزات صهیونیست‌ها متوقف نشود دست همه طر‌ف‌ها در منطقه روی ماشه است

وزیر امور خارجه گفت: به صراحت به طرف‌های مختلف گفتیم که اگر تجاوزات و کشتار زنان و کودکان در غزه فورا متوقف نشود دست همه طر‌ف‌ها در منطقه روی ماشه است و وضعیت منطقه مثل باروتی است که هر ساعت امکان یک انفجار مهیب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفرش به چهار کشور منطقه (عراق، لبنان، سوریه و قطر) در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در جمع خبرنگاران گفت: سفر به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر با دو هدف انجام شد، هدف اول دیدار با رهبران مقاومت و اطلاع از وضعیت دقیق و میدانی مقاومت در مقابله با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و بخش دیگر رایزنی و مشورت با رهبران سیاسی منطقه برای یافتن یک راه‌حل سیاسی فوری در توقف جنایات جنگی و رفع محاصره انسانی.

۰ نظر موافقین ۱ ۲۴ مهر ۰۲ ، ۱۰:۳۷
ع . شکیبا---۱۱۸

سه عمل کلیدی ابلیس در اغوای انسان ها

گوهرناب
شرح احادیث؛ مقام معظم رهبری، سه عمل کلیدی ابلیس در اغوای انسان ها
کار ابلیس و شیطان وسوسه و فریب دادن انسان هاست. امام صادق علیه السلام در روایتی سه ویژگی را معرفی کردند که اگر در انسان باشد، شیطان دیگر به سایر اعمال او کار ندارد، زیرا سایر اعمال او پذیرفته نیست.

عن ابی عبدالله(علیه السلام) قال: «قال ابلیس(لعنة الله علیه) لجنوده: اذا استمکنت من ابن آدم فی ثلاث لم اُبال ما عمل فانّه غیر مقبول منه؛ اذا استکثر عمله، و نسی ذنبه و دخله العُجب».[1]

 امام صادق علیه السلام فرمود: ابلیس ـ که لعنت خدا بر او باد ـ به لشکریانش گفت: اگر در سه کار بر فرزند آدم چیره آیم، دیگر باکى ندارم که چه کارى مى کند؛ زیرا آن کار از او پذیرفته نمى شود: هرگاه عملش را زیاد شمارد و گناهش را از یاد ببرد و خودپسند شود.

ابلیس به لشگریان خود گفت: اگر در سه مسأله بتوانم بر انسان مسلط شوم، دیگر خاطرم آسوده است و بخاطر اعمال نیکی که از آنان سر می زند، اندوهگین نمی شوم؛ زیرا با وجود این سه خصلت، حسنات ایشان مقبول واقع نمی شود:

اول- کارهای نیکِ او در نظرش زیاد جلوه کند، با خود بگوید: چقدر آدم خوبی هستم! از اعمال پسندیدۀ خود (فرائض و نوافل، انفاقات، صدقات و خدماتش) خشنود شود. این، اولین ضربه ای است که می خورد و خاکریز اوّلی است که جلوی شیطان باز می شود.

دوم- گناهان خود را فراموش کند؛ چقدر در زندگی مرتکب گناه و خلاف شده امّا از همۀ آنها غافل شود، لذا سرّ اینکه در ادعیه این همه از گناهان یاد شده، مثل اللهم اغفر لی الذنوب التی... این است که گناهان به دست فراموشی سپرده نشود.

سوم- عجب و خودشگفتی بر او وارد شود، و این مربوط به خصوصیات روحی او است؛ علم، حلم، صبر و تقوایش در نظرش بزرگ جلوه کند.

پی نوشت:

[1] خصال شیخ صدوق، باب الثلاثة، حدیث 86.

تاریخ انتشار : 1401/10/26
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای
۰ نظر موافقین ۰ ۲۳ مهر ۰۲ ، ۰۳:۲۴
ع . شکیبا---۹۸
رهبر انقلاب در دیدار رهبر جنبش اسلامی نیجریه
رهبر انقلاب در دیدار رهبر جنبش اسلامی نیجریه؛

فلسطین و غزه؛ مظهر قدرت اسلام هستند/ همه در دنیای اسلام وظیفه دارند به مردم فلسطین کمک کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر وی، با قدردانی از مجاهدت‌های وی و خانواده‌اش، قدرت روز افزون اسلام در جهان به‌رغم توطئه‌های گسترده را نتیجه مجاهدت‌ها دانستند و با اشاره به شرایط فلسطین اشغالی و به‌ویژه غزه گفتند: امروز یکی از مظاهر قدرت اسلام همین مسائلی است که در فلسطین در حال روی دادن است.

ایشان تاکید کردند: قضایای روزهای اخیر فلسطین به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را مجروح می‌کند اما بخش دیگری از این قضایا نشان دهنده قدرت باور نکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.

فلسطین و غزه؛ مظهر قدرت اسلام/ همه در دنیای اسلام وظیفه دارند به مردم فلسطین کمک کنند

۰ نظر موافقین ۱ ۲۲ مهر ۰۲ ، ۱۴:۰۸
ع . شکیبا---۵۸

دشمن ظالم و یاور مظلوم

معنای دشمن ظالم و یاور مظلوم در نهج البلاغه

آن‌وقت امام علی علیه‌السّلام می‌فرماید: «و کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً.»(۱) خصم ظالم باشید. «خصم»، غیر از «دشمن» است. یک وقت کسی دشمن ظالم است؛ یعنی از ظالم بدش می‌آید و دشمن اوست. این، کافی نیست. «خصم او باش»، یعنی «مدّعی‌اش باش.» خصم یعنی «دشمنی که مدّعی است»، «دشمنی که گریبان ظالم را را می‌گیرد و او را رها نمی‌کند. بشریت بعد از امیرالمؤمنین علیه‌السّلام، تا امروز، به سبب نگرفتن گریبان ستمکاران، بدبخت و روسیاه شد. اگر دستهای با ایمان، گریبان ظالمان و ستمکاران را می‌گرفتند، ظلم در دنیا این‌قدر پیش نمی‌رفت؛ بلکه از بن برمی‌افتاد. امیرالمؤمنین این را می‌خواهد: «کونا للظّالم خصماً.» خصم ظالم باش. در دنیا، هرجا ظلم هست و ظالمی هست، تو که این‌جا هستی، خود را خصمش بدان. نمی‌گوییم «اکنون راه بیفت؛ و از این سوی دنیا به آن سوی دنیا برو و گریبان ظالم را بگیر.» می‌گوییم «حتماً خصومت خودت را نشان بده. هروقت و هرجا فرصتی دست داد، خصم او باش و گریبانش را بگیر.» یک وقت انسان نمی‌تواند نزدیک ظالم برود و ابراز خصومت نماید؛ لذا از راه دور، مخاصمه می‌کند.

ببینید امروز، به خاطر عمل‌نکردن به همین یک کلمه وصیت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام، در دنیا چه منجلابی ایجاد شده است و بشریت چه بدبختی هایی دارد! ببینید ملت ها و بخصوص مسلمانان چه مظلومیتی دارند! اگر به همین یک وصیت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام عمل می‌شد، امروز بسیاری از ظلم ها و مصیبت هایِ ناشی از ظلم ها، وجود نمی‌داشت. «و للمظلوم عوناً.» هرجا مظلومی هست، به او کمک کن. نمی‌گوید «طرفدارش باش». نه! باید کمکش کنی. هرچه می‌توانی و به هرنحو که می‌توانی. 

بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۷۲/۱۲/۱۳ (۱)نهج‌البلاغه- نامه ۴۷
۰ نظر موافقین ۰ ۲۰ مهر ۰۲ ، ۱۳:۱۸
ع . شکیبا---۸۲

رهبر  انقلاب: زلزله ویرانگر ۱۵ مهر شکستی غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی است

هشدار فرمانده کل قوا:

صهیونیست‌ها بدانند با قتل عام مردم غزه سیلی سنگین‌تری خواهند خورد

رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح

دشمن خبیث صهیونیستی حالا که سیلی را خورده سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته است!

 دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته. دیگران هم کمکش می‌کنند. رسانه‌های دنیای استکبار کمکش می‌کنند، این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره‌ی غزه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیست‌ها. او مظلوم است؟ هرچه این رژیم غاصب هست، مظلوم نیست. ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، اما مظلوم نیست. ظالم است. هیچ کس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ی یک مظلوم بسازد.

رژیم صهیونیستی بداند واکنش حمله به غزه و ظلم‌ها سیلی سنگین‌تری بر رخسار زشت آن‌ها است

این مظلوم‌نمایی را رژیم اشغالگر بهانه قرار داده است برای اینکه بتواند باز به ظلم مضاعف خودش ادامه بدهد. حمله به غزه، حمله به خانه‌های مردم، حمله به غیرنظامیان، قتل‌عام و کشتار دستجمعی مردم غزه. این مظلوم‌نمایی دستاویزی است برای اینکه باز بتواند این جنایت را چند برابر کند. با مظلوم‌نمایی می‌خواهد این جنایات خودش را توجیه کند. این هم یک محاسبه‌ی غلط است. بدانند سران و تصمیم‌گیران رژیم غاصب و حمایت‌کنندگانشان که همین کار بلای بزرگتری بر سر آن‌ها خواهد آورد. بدانند واکنش این ظلم‌ها سیلی سنگین‌تری بر رخسار زشت آن‌ها است.

عزم جوانان شجاع فلسطینی، عزم از جان‌گذشتگان فلسطینی با این جنایت‌ها استوارتر می‌شود. گذشت آن روزی که کسانی می‌آمدند بلکه بتوانند با زبان، با نشست و برخاست با ظالم برای خودشان در فلسطین یک موقعیتی ایجاد کنند. آن زمان دیگر گذشت.

امروز فلسطینی‌ها بیدارند، جوان‌ها بیدارند، طراحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند. این محاسبه‌ی دشمن هم بنابراین غلط است که خیال می‌کند مظلوم‌نمایی بکند تا بتواند حمله‌ی جنایتکارانه‌ی خودش را ادامه بدهد.

فارس

۰ نظر موافقین ۰ ۱۸ مهر ۰۲ ، ۱۲:۰۶
ع . شکیبا---۱۳۱

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ تبادل آتش سنگین در شهرک ماگان میان نیروهای مقاومت و صهیونیست/ مبارزان قسام همچنان کنترل ۶ نقطه را در اختیار دارند/ حمله به صهیونیست‌ها در مصر/ هلاکت ۱۵ صهیونیست در جنوب اشکلون +عکس و فیلم

سرلشکر باقری:

«طوفان‌الاقصی» کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی را به یقین تبدیل کرد.

حملات مقاومت فلسطین از غزه برای دومین روز ادامه دارد و حماس از هوا و زمین در حال حمله به اهداف صهیونیستی است‌. بر اساس گزارش رسانه های عبری، آمار تلفات صهیونیست ها به عدد ۳۵۰ نفر رسیده است. در حال حاضر صهیونیست ها نمیتوانند آمار دقیقی از مفقودشدگان و اسرای خود ارائه دهند.

به گفته صهیونیست ها پس از گذشت ۲۴ساعت درگیری شدید در نوار غزه، مبارزان قسام همچنان کنترل ۶ نقطه از جمله شهرک‌ها و سایت‌ها را در اختیار دارند. روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک کفار عزه در مجاورت باریکه غزه خبر داد.

مناطق درگیری در سرزمین های اشغالی

ویدئویی از لحظه حمله نیروهای ویژه مقاومت اسلامی غزه به پادگان بزرگ نظامی ارتش رژیم جعلی صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین بئیری در حاشیه شرقی باریکه غزه را ببینید.

۰ نظر موافقین ۱ ۱۶ مهر ۰۲ ، ۱۳:۵۳
ع . شکیبا---۱۱۱

جهان در انتظار توست

علائم ظهور حضرت مهدی (عج) بر دو دسته تقسیم می شوند:

الف: علائم حتمی و قطعی؛

ب: علائم غیر حتمی و غیر قطعی که البته در این علائم هم ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد.

علائم غیر حتمی فراوان هستند و نوعاً بعضی از آنان به وقوع پیوسته است اما علائم حتمی و قطعی هنوز رخ نداده اند. بعضی از این علائم قطعی عبارتند از:

1. خروج سفیانی: پیش از ظهور مردی از نسل ابوسفیان در منطقه شام خروج می کند و با تظاهر به دینداری گروه زیادی از مسلمانان را می فریبد و به گرد خود می آورد و بخش گسترده ای از سرزمین های اسلامی را به تصرف خویش در می آورد و بر مناطق پنجگانه شام، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین (نام شهری در نزدیکی حلب) و منطقة عراق سیطره می یابد و در کوفه و نجف به قتل عام شیعیان می پردازد و برای کشتن و یافتن آنان جایزه تعیین می کند آنگاه که از ظهور امام زمان باخبر می شود با سپاهی گران به جنگ وی می رود که در منطقه بیداء (بین مکه و مدینه) با سپاه امام (ع) برخورد می کند و به امر خدا همه لشگریان وی به جز چند نفر در زمین فرو می روند و هلاک می شوند. [1] 

۱۴ نظر موافقین ۷ ۱۵ مهر ۰۲ ، ۰۳:۵۲
ع . شکیبا---۲۷۲۴

https://cdn.gerdoo.me/proxy/?key=3a2ddcbb67898d168c308681a1a93bea5bd66380f889c1613cbb05986c4b56d4&url=https%3A%2F%2Fborna.news%2Ffiles%2Ffa%2Fnews%2F1402%2F7%2F10%2F12006288_900.jpg

نشست هم‌اندیشی «نقش و مسئولیت بانوان در پیگیری اجرای قانون اساسی» در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی با حضور ۳۰۰ تن از اساتید، پژوهشگران و طلاب حوزه علمیه خواهران توسط معاونت قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور با همکاری حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.

در این مراسم محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور خانواده و زنان، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان رئیس حوزه علمیه خواهران استان تهران و سید احمد حبیب‌نژاد معاون قانون اساسی معاونت حقوقی و دبیر هیات پیگیری اجرای قانون اساسی حضور داشتند.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه ما عملا با دو الگو از زن مواجه هستیم، گفت: در یک نگاه متحجرانه زنان هیچ جایگاهی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ندارند و به عنوان شهروندان درجه دوم محسوب می‌شوند. در نگاه دوم نیز به اسم دفاع از حقوق زن، برهنگی و کالایی شدن زن را تبلیغ و ترویج می‌کنند و استیفای حقوق زنان را در تخریب نهاد خانواده جلوه می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۰ ۱۲ مهر ۰۲ ، ۰۲:۴۸
ع . شکیبا---۹۰

http://img.tebyan.net/Big/1389/12/1071561503511083233024224419468235199217148.jpg

http://rozup.ir/view/1093958/n00150027-b.jpg

Image result for میلاد پیامبر"

http://s5.picofile.com/file/8136334576/AKSGIF_IR_emam_sadegh_gif_%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1_%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DA%A9_%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82_%D8%B992.gif

بر خاتم انبیا محمد(ص) صلوات

حتما روشن کنید تا شاد بشید لبخند

مطالب مرتبط: امام صادق (ع) ، اهل بیت (ع) ، احادیث و روایات

۶ نظر موافقین ۳ ۱۱ مهر ۰۲ ، ۰۳:۳۱
ع . شکیبا---۲۴۷۸

ولادت امام چعقر صادق علیه السلام

ولادت امام صادق -ع

ولادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مؤسس مذهب جعفری

جعفر بن محمد بن علی بن حسین (علیهم السلام)، (مدینه 83ق، مدینه 148ق) معروف به امام صادق، امام ششم شیعیان، که 34سال امامت کرد. کنیه اش ابوعبدالله است و جعفریه به او منسوب اند. امام صادق(علیه السلام) در ر 65سالگی درگذشت و در قبرستان بقیع در کنار پدرش، امام باقر(علیه السلام) و دو امام دیگر دفن شد.
امام جعفر صادق(علیه السلام) در ترویج احکام دین و نشر قانون های قرآن و روشنگری مردم آزادی بیشتری داشتند. شاگردان امام صادق (علیه السلام) که در رشته های گوناگون علوم، در خدمت ایشان درس می خواندند و تربیت می شدند، به چهار هزار نفر می رسیدند. آنان کتابهای گرانبهایی نوشتند و با تلاش و مبارزه خود، دین اسلام را گسترش دادند. آن حضرت حقایق قرآن و دین اسلام و نشانه های مسلمانان و شیعیان حقیقی را بیان نمودند. به همین جهت است که مذهب شیعه را مذهب جعفری نیز می گویند. در تاریخ زندگی امام(علیه السلام) آمده است که ایشان انسانی مهربان و دوست داشتنی بودند. حضرت در علم و دانایی، صبر و اخلاق نیکو و همچنین تحمل و بردباری در تنگناها و مشکلات زندگی، بی نظیر بودند. لباسهای ایشان همیشه تمیز و پاکیزه بود و مسواکشان را که از چوب مخصوصی بود، لحظه ای از خود جدا نمی کردند. حضرت با همه مقام علمی و روحانی هیچ گاه اجازه نمی دادند کارهای  شخصی شان را دیگران انجام دهند. ایشان مانند مردم با دست های مبارک خود به کشاورزی و کار مشغول می شدند و درگرمای سوزان مدینه، درباغ و مزرعه کارمی کردند و عرق می ریختند تا از دسترنج خود امرار معاش کنند.

مطالب مرتبط: امام صادق (ع) ، اهل بیت (ع) ، احادیث و روایات

۱ نظر موافقین ۰ ۱۱ مهر ۰۲ ، ۰۲:۳۱
ع . شکیبا---۱۰۲
https://cdn.jahannews.com/images/docs/000798/n00798351-b.jpg

« محمد الدره »، نامی که همچنان تن صهیونیست‌ها را به لرزه در می‌آورد

۲۳ سال پیش در چنین روزی در سال ۲۰۰۰ میلادی ، « محمد الدوره »، نوجوان دوازده ساله فلسطینی به طرز وحشتناک به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به درجه شهادت نایل شد.

به گزارش ایرنا، تصویر شهادت این نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی ساکن نوار غزه هنگامی که پشت پدر خود مخفی شده بود تا از شرحمله نظامیان صهیونیست در امان باشد بارها از شبکه های تلویزیونی جهان پخش شد و اسباب رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنان را در دنیا فراهم آورد.

۰ نظر موافقین ۰ ۰۹ مهر ۰۲ ، ۱۱:۵۱
ع . شکیبا---۱۳۷