سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

گلوله را به حنجره نخست وزیر زدم چون به رهبر اسلامی من اهانت کرد

شهادت سربازان دلیر اسلام: بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد( 1344ش)

26 خرداد ماه یادآور سحرگاهی خونین است که رژیم شاه چهار مومن مجاهد را به سبب ایمان به خدا و تعهد به مرجع و فقیه عادل زمان و رهبر انقلاب اسلامی و به جرم دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و اعدام انقلابی حسنعلی منصور که مزدور آمریکا بود، به میدان تیر آوردند تا به خیال خام خود آنها را بکشند و یاران امام خمینی(ره) و اسلام را بترسانند.

اما آنها همانند رهبرشان دلی آرام و قلبی مطمئن داشتند ، و با لبی پر لبخند به شهادت لبیک گفتند و جاودانه تاریخ دارای حیات طیبه شدند و خون پاکشان، شوری دیگر در دل مردم خداخواه آفرید. راهشان آغازگر جهاد مسلحانه‌ای شد که تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اسلحه را در دستان نیرومند مبارزان راه خدا نگه داشت. خداوند آنان را عزت بخشید و دشمنانشان را رسوا و ذلیل کرد و درخت انقلاب اسلامی با خون این شهدا ثمری دیگر گرفت و شاخ و برگش گسترده‌تر شد.
حاج صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد، رضا صفار هرندی و همرزمان دلیر آنها از موتلفه اسلامی، شب سیاه رژیم طاغوتی را با انفجار نور و برق گلوله در هم شکستند و در روزگاری که رژیم ستمشاهی و فراماسونری آمریکایی و انگلیسی وقیحانه رجز می‌خواند که انقلاب اسلامی به بن بست رسیده و رهبر انقلاب دستگیر و به ترکیه تبعید شده، مبارزان راه خدا باید مبارزه را کنار بگذارند و به دنبال زندگی بروند.
در چنین روزگار خفقان و دیکتاتوری، این عزیزان حسنعلی منصور را به درک فرستادند و شجاعانه به شهادت رسیدند. این شهیدان با شهادت خود راه را برای مجاهدان هموار ساختند. هنگامی که طاغوت و طاغوتیان فهمیدند که این شهیدان یک فهرست 83 نفری از مزدوران بیگانه پرست را برای اعدام انقلابی آماده ساخته‌اند به وحشت افتادند و رجزخوانی‌ها به باد رفت. قدرت اسلام و توان یاران خالص امام خمینی(ره) آشکار شد و کاپیتولاسیون آمریکایی از محتوا خالی گردید و دیگر نوبت به کاپیتولاسیون انگلیسی و صهیونیستی نرسید.
منبع: روزها و رویدادها روزهای شمسی/ تهیه و تنظیم دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا- تهران: رامین، ‎۱۳۷۶.

https://img9.irna.ir/d/r2/2019/06/16/3/156399071.jpg

پس از حادثه فیضیه و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، عده ای از متدینین و چهره‏ های موجّه بازار تهران به این نتیجه رسیدند که مبارزه سیاسی با رژیم شاه بی فایده است و باید فکری برای براندازی آن کرد و تنها راه آن نیز اقدام مسلحانه علیه رژیم و عناصر اصلی آن است.

لذا تعدادی از این افراد شامل حاج صادق امانی، حاج مهدی عراقی، حبیب الله عسکر اولادی، عباس مدرسی فرد، احمد شهاب، صادق اسلامی و سید اسدالله لاجوردی و… دست به ترکیب و تلفیق شش هیئت مذهبی مهم و دارای گرایش سیاسی از میان هیئت‏های عزاداری سنتی تهران زدند که نتیجه آن، پدید آمدن سازمان یا گروه “هیئت‏های مؤتلفه اسلامی” با مشی مسلحانه بود. اکثر اعضای این هیئت‏ها از مقلدان حضرت امام خمینی(ره) و وجه مشترک آنان، پذیرش اسلام به عنوان یک ایدئولوژی سیاسی و رهبری و مرجعیت امام خمینی(ره) بود. پس از مدتی جمعیت مؤتلفه اسلامی، قصد آغاز مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی را داشتند که در ابتدا امام آن را نهی نمودند.

تا این که حضرت امام به ترکیه تبعید شدند و یاران مؤتلفه، پس از کسب اجازه از آیت‏ الله مرتضی مطهری و اذن آیت‏ الله العظمی سید محمد هادی میلانی، تصمیم به ترورِ انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر سپرده شاه گرفتند. حسنعلی منصور کسی بود که برای تصویب و اجرای قانون ننگین کاپیتولاسیون تلاش زیادی از خود نشان داد و فریاد حق‏ خواهی امام خمینی(ره) در اعتراض به این قانون را با تبعید آن حضرت به ترکیه پاسخ گفت. با اعدام انقلابی منصور در اول بهمن ۱۳۴۳، شهید محمد بخارایی عاملِ اعدام منصور به دست مأموران ساواک افتاد و سپس دیگر یارانش نیز دستگیر شدند.

پس از مدتی، رژیم پهلوی در یک دادگاه فرمایشی اعضای این گروه را به اعدام و زندان طولانی مدت محکوم کرد. به طوری که برخی از آنان تا پیروزی انقلاب اسلامی در زندان ماندند و در بین زندانیان سیاسی به قَتَله  (کشندگان) منصور معروف بودند. شهید صادق امانی در دادگاه دلاورانه از خود و راهی که در پیش گرفته بود دفاع کرد و با اشاره به حوادث خونین ۱۵ خرداد ۴۲ گفت: ما با بررسی اوضاع به این نتیجه رسیدیم که پاسخ به این مسأله از لوله تفنگ می‏تواند خارج شود.

سرانجام در سحرگاه ۲۶ خرداد ۱۳۴۴ ش، حاج صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‏نژاد و رضا صفارهرندی این چهار فرزند شجاع و برومند اسلام، در راه پاسداری از ارزش‏های متعالی اسلام و در مسیر پربرکت نهضت امام خمینی(ره) جهت برپایی حکومت اسلامی در ایران، عاشقانه شربت شهادت نوشیدند و به لقاءالله نائل آمدند.


شادی روح شهدا صلوات

نظرات  (۴)

اون اسراییلی که فلسطینیا رو میکشه و اون داعشی و طالبانی و القاعده و مجاهدینی که اون ترورها رو انجام میدن هم توجیهاتی شبیه این ارائه میکنن!

پاسخ:
سلام علیکم

اولا اینها توجیه نیستند . اینها دلیل و سند بودند که با لینک منبع برای شما نوشتم.

اما هر کسی میتونه هر ادعایی بکنه ! معیار حق بودن ، خدا و پیامبر و اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) و در زمان ما علما و فقها و مراجع شیعه.

شما که کمی قرآن مطالعه بفرمایید حق و باطل را کاملا روشن و واضح بیان کرده .

جنگ های پیامبر (ص) ، جنگهای امیرالمومنین (ع) ، در آنها هم عده ای از لشکر اسلام و عده ای از لشکر کفار یا منافقین کشته شدند ولی آنها که با پیامبر بودند برحق بودند ، آنها که با امیرالمومنین (ع) بودند بر حق بودند، و مخالفین انها باطل.

الآن هم در زمان غیبت امام زمان (عج) علما و مراجع شیعه و در راس آنها ولی فقیه است که معیار حق قرار می گیرد.

اسرائیلی ها هم غاصب سرزمین فلسطین هستند و هم علنا به آنها ظلم می کنند و آنها را از وطن و خانه هایشان بیرون می کنند با موشک و هواپیما خانه هایشان را بمباران و خراب می کنند . اینها ظلم است. و لذا ناحق هستند.

در جنگ تحمیلی هم این عراق و صدام بود که به ما حمله کردند نه ما به آنها. این نشانه ظلم است. نیروهای عراقی تحت فرمان شخص خبیثی مثل صدام بودند و لذا کشته های آنها شهید نیستند بلکه ظالمند.
داعش و طالبان و القاعده و منافقین هم همین طور . هم تحت فرمان افراد شرور و خبیث هستند و هم به مردم بی دفاع کشورها و زن و بچه ها و افراد ضعیف حمله می کنند و با جنایات فجیع آنها را می کشند. یعنی شماها تشخیص نمیدید که اینها بر حق نبودند؟!!!!
 از اعمال و افکارشان معلوم است.


۲۸ خرداد ۰۱ ، ۱۹:۴۸ مهدی عباسی

حالا چه اشکالی داره فکر کنید هر سه ! در ضمن ممنون از لطفتون .

۲۷ خرداد ۰۱ ، ۱۷:۲۰ مهدی عباسی

سلام ، با وبلاگ آقا مهدی که تبادل لینک نکردید متاسفانه لااقل با وبلاگ شخصیم تبادل لینک کنید :)

منو با عنوان :

مهدی عباسی

از آدرس : https://mahdiabbasi.blog.ir

لینک کنید و بهم اطلاع بدید تا سریعا لینکتون رو بزارم ، لازم نیست توی وبلاگم اطلاع بدید همینجا اطلاع بدید متوجه میشم نظرات وبلاگمو بستم فعلا . ممنون یا حق .

پاسخ:
سلام

شما برادر عزیز و آدم خیلی خوبی هستی .
مطالب هر دو وبلاگت هم اسلامی و معنوی است.

منتهی معلوم نبود که این آقا مهدی چه کسی است ؟

خود شما  یا شهید مهدی باکری یا امام مهدی (عج)


از کی تا حالا ترور جزو اسلام ناب محمدیه؟ این که همون داعش و طالبان و القاعده است!

پاسخ:
سلام
بستگی داره در کدام جبهه باشی ؟ حق یا باطل .
اولا حکومت شاه و عناصر آن حکومت طاغوت بودند و ضد اسلام و قرآن عمل می کردند و فدائیان اسلام یک گروه اسلامی بودند که با استناد به فتوا و حکم علما و مراجع وقت اقدام به کشتن آن عناصر خائن می کردند. در مقابل حکومت طاغوت قد علم کردن و جنگیدن عین اسلام ناب محمدی است.

این نمونه ای از احکام علمای وقت:
طهماسبی از اعضای فدائیان به دلیل اعتقادات شخصی با آیت الله کاشانی تماس گرفت و حکم قتل رزم‌آرا را سؤال کرد.کاشانی، رزم‌آرا را مفسد و قتل وی را لازم دانست. طهماسبی با کسب مجوز شرعی در روز شانزده اسفند(۱۳۲۹ش) رزم آرا را به قتل رساند. منبع

این هم نمونه ای از تایید شهید نواب صفوی توسط امام خمینی (ره):
در یکی از ملاقات‌هایم با ایشان، عرض کردم که هر وقت من و فرزندانم، تصویر شما را بر صفحه‌ تلویزیون می‌بینیم، تمام غم‌های گذشته‌ ما التیام پیدا می‌کند و خدا را شکر می‌کنیم که چنین زمانی که نهایت آرزوی آقای نواب بود، به منصه‌ ظهور رسیده است. در ادامه صحبت‌هایم، عرض کردم: «راه و حرکت آقای نواب به نظر شما چطور بود؟» امام (ره) گفتند: «راه آقای نواب به قدری خالص و بی غل و غش بود که حد و مرز نداشت.» عرض کردم اگر صلاح می‌دانید در فرمایشاتتان اشاره‌ای به آقای نواب کنید. امام (ره) گفتند: «راه آقای نواب به قدری خالصانه و صادقانه بود که نیازی به گفتن من هم ندارد.»منبع

این هم تفکرات اسلامی شهید نواب صفوی و یارانش :
سیدمجتبی نواب صفوی درباره علت این نامگذاری گفت: «حضرت سیدالشهداء را در خواب دیدم که بازوبندی بر بازویم بست که روی آن نوشته شده بود «فداییان اسلام» و من از این جهت نام فداییان اسلام را برای این تشکیلات برگزیدم.» منبع


و اما در مورد داعش و طالبان و القاعده . اینها گروههای ضد اسلامی هستند که توسط آمریکا و انگلیس و ... ایجاد و تجهیز و حمایت شدند و علیه اسلام و حکومت اسلام و کشورهای اسلامی منطقه اقدام کردند و اقدامات و جنایاتشان در رسانه های جهان منتشر است و نیازی به سند نیست. فدائیان اسلام با اینها قابل مقایسه نیست.

خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی