سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

دکتر سید داود فهمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

حجت الاسلام سید داود جلالی فهمی- از علماء و روحانیون بندپی شرقی -بابل

حجت الاسلام سید داود جلالی فهمی فرزند سید علی از روحانیون فعال ، خوشفکر و خوش فهم و خوش بیان و خوش روضه بندپی بود. ایشان در تاریخ۱۵/۵/۱۳۳۳ هجری شمسی در روستای پوستکلای بخش بندپی شرقی از خانواده روحانی چشم به جهان گشود و پس از دوران کودکی به خاطر علاقه واستعدادخوب و تشویق والدین عزم تحصیل علوم دینی وحوزوی نمود .
نخست به حوزه علمیه پاشا امیر (سید نظام الدین ) اعزام و پس از سه سال اقامت در آن حوزه از آنجا جهت طی مدارج بالاترعلمی به مدرسه صدر بابل و پس از سه سال توقف در مدرسه یادشده عازم قم شدند واز محضر اساتید بزرگ نظیر آیت الله ستوده وآیت الله اعتمادی ودیگر اساتید وقت بهره بردند و تا تحصیلات عالیه پیش رفتند.
و در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ه) نقش مؤثری هم در قم و هم درمنطقه داشتنه و با همه ظرفیت وجودی اش به ویژه بیان و قلم، رسالت دینی وانقلابی خود را انجام می دادند.
فردی مردمی بوده و با همه توانش از خدمت به مردم و گره گشایی کار آنها دریغ نداشت. از آنجایی که فردی مستعد برای کارهای اجرایی وفرهنگی بود در سال ۱۳۶۰هجری شمسی به دعوت حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی مهدوی که خود در آن وقت امام جمعه شهر بروجرد بود به آن شهر اعزام و به امور مهم تبلیغی ، فرهنگی ومدیریتی پرداخت.
ایشان نخست مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد را بر عهده گرفته سپس ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد را پذیرفته و ضمن تأسیس وپایه گذاری آن توانسته آن را از دانشگاه های آزاد برجسته کشورقرار دهد وخود نیز از مدیران نمونه و فعال و نامور این دانشگاه به شمارآید.
وی علاوه بر کار های اجرایی ،کارهای فرهنگی دیگر مثل سخنرانی، تدریس ، وامامت جماعت مسجد را هم بر عهده داشت وایفای نقش می نمود و به خاطرحسن خلق وسیرت وصفای مخصوص به خود ونیزصوت زیبا مخصوصا توسل به خاندان عصمت وطهارت وخدمات زیادی که به شهرستان بروجرد نمود مورد توجه وعلاقه خاص اهالی شهرستان بروجرد قرار گرفته وهنوز نام او را به نیکی یاد می کنند ودر غم فراق او متأثرند .
البته ایشان از سال۱۳۵۸ شمسی قمری به مدت دوسال مسئولیت واحد فرهنگی جهاد سازنگی بندپی شرقی را برعهده داشته وازسال ۱۳۶۰ باز به مدت دوسال رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجردواز سال ۱۳۶۲ به مدت هشت سال رئیس دانشگاه بروجرد واز سال ۱۳۸۰ به مدت چهار سال رئیس دانشگاه کرمانشاه ورئیس منطقه(شامل ایلام کردستان وکرمانشاه) سرانجام پس از بیست ودوسال زندگی در غربت تصمیم گرفت محل خدمت را نزدیک وطنش قرار دهد که دانشگاه جدید التاسیس پردیس که ساماندهی آن نیاز به کار زیاد ومدیرت قوی داشت را پذیرفت .
اوفردی بسیار اجتماعی ومردمدار ومردم دوست بود وانسانی خوش اخلاق وخوش مرام ومهماندوست ومهمان پذیر بود . ونیز انسانی علاقمند به فقرا ومساکین که همواره در جهت گرهگشایی کارشان تلاش می نمود .
آبادی وآبادانی را دوست می داشت وهر کجا می رفت به گونه ای نسبت به آبادانی آنجا تلاش می کرد .ایشان از علاقمندان وشیفتگان اهلبیت به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)بود که هم خوب روضه می خواند وهم خیلی اشگ می ریخت .
او سرانجام در حالی که مسئولیت دانشگاه آزاد پردیس را برعهده داشت ومی رفت تا آن را ازصفر به اوج برساند در سفر برای انجام کار خیر مهمی طی سانحه تصادف تاریخ ۳۱/۵/۱۳۸۶ به لقاءالله پیوست وپس پنجاه وسه سال عمر با برکت با بدرقه کم نظیر مردم همراه با اشگ وآه وماتم اهالی قدر شناس منطقه در آرامگاه پوستکلا به خاک سپرده شد وکنار علماء وشهداء مأوی ومسکن گزید . ( تَغَمَّدَهُ اللهُ تَعالی بِرَحمَتِهِ وَحَشَرَهُ مَعَ اَولِیائِهِ بِمَنِّهِ وَکَرَمِهِ )
فرزندان خوبی تربیت کرد وهرکدام از وجاهت ومحبوبیت مردمی برخوردار و از فرزندان او به کسوت مقدس روحانیت در آمده است. یعنی حجه الاسلام سید یحیی فهمی که او هم روحانی جوان ، فعال و متدین است و با بیان و قلم سایر ظرفیتهای وجودی خود به تبلیغ دین ونشر معاف جعفری می پردازد .( وَفَّقَهُ اللهُ تَعالی لِمَرضاتِهِ).

منبع

شادی روح آن عالم فرهیخته صلوات

نظرات  (۳)

کاش مانند ایشان مردی مدیر، مدبر،سخنران،دستگیر ضعیفان و نترس زیاد بودند ولی ...

پاسخ:
سلام علیکم 
خداوند رحمتش کنه 
بله ایشان واقعا مدیر قوی و خوش فکری بودند‌.
من خودم سعادت نداشتم ایشان را زیارت کنم اما از دانشجویان و ... ذکر خیرش را زیاد شنیده ام و نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با نام ایشان عجین است. 
 
۲۵ تیر ۰۲ ، ۱۰:۴۴ ذبیح اله گودرزی

روح آن مرد بزرگ با ارواح طیبه شهدای اسلام محشور باد.

شادی روحش صلوات.

پاسخ:
سلام علیکم 
بله واقعا روحش شاد .
من سعادت نداشتم خدمت ایشان برسم اما هنوز بی حجاب ها به احترام او چادر و مقنعه سر می کنند .
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز 
۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۰:۴۲ سلمان فارسی

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی