سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

شهید افتخار حسین

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۰۱ ق.ظ

https://static.bookroom.ir/file/cache/attach/image/201912/59495_399_600.jpg

شهید افتخار حسین

 افتخار حسین اخلاق‌های عجیب و خوبی داشت. بسیار به کارش علاقه داشت. از لحظه لحظه حضورش در جبهه استفاده می‌کرد. در مدت دو سال حضور در جبهه هیچ کدام از ما حتی برای یک دقیقه هم ایشان را بدون لباس نظامی ندیدیم. حتی با لباس نظامی می‌خوابید.
بعد از عملیات همه لباس راحت می‌پوشیدند و استراحت می‌کردند. بچه‌ها می‌گفتند حالا که دیگر در رزم نیستیم لباس‌هایت را عوض کن. افتخار حسین در پاسخ می‌گفت: مگر می‌شود فدایی زینب (علیها سلام) لحظه‌ای فکر کند از جهاد فارغ شده است. من لحظه به لحظه آماده جانفشانی هستم. ما فراغتی نداریم، وجدانم اجازه نمی‌دهد غیر این لباس، چیز دیگری تن کنم.
بعد از عملیات بچه‌ها استراحت می‌کردند، اما همسرم تمام اسلحه‌ها را بازرسی می‌کرد و آن‌ها را روغن می‌زد و آماده می‌کرد. می‌گفتند: خب بیا استراحت کن اگر خراب شد دوباره از واحد تجهیزات اسلحه می‌گیریم. ایشان می‌گفت: نه این اسلحه‌ها از بیت‌المال است. رها کردنشان اسراف است. رعایت نکردن همین چیز‌های کوچک باعث می‌شود که از خانم دور شویم و خانم ما را قبول نکند.
افتخار حسین توجه خاصی به نماز اول وقت داشت. تا آنجا هم که می‌توانست نماز به جماعت برگزار می‌کرد. حتی در شرایط خط مقدم و در شرایطی که در عملیات بودیم به نماز اول وقت توجه داشت. در مواردی رزمندگان به ایشان اعتراض می‌کردند که الان خطر دارد چه موقع نماز خواندن است. در چند قدمی داعش هستیم. شرایط ترسناکی است هر لحظه امکان دارد اتفاق بدی بیفتد و شما نماز اول وقت می‌خوانی. شما فرمانده هستی باید تمرکز داشته باشی. می‌توانید نمازتان را بعداً بخوانید. افتخار حسین همه این اعتراض‌ها را با جان و دل می‌شنید و در پاسخشان با سعه صدر و آرامش می‌گفت: مگر امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا چه کرد. حال و روز خودتان را با امام حسین (علیه السلام) مقایسه کنید. امام در آن شرایط تیرباران نمازشان را اقامه کردند. اصلاً ما برای چه و از چه دفاع می‌کنیم؟ خانم زینب (علیها سلام) برای چه اسیر شد؟ چه چیز‌هایی را تحمل کردند تا اسلام ناب محمدی به دست ما برسد. ما باید اهل عمل باشیم. ما به امام حسین (علیه السلام) اقتدا کرده‌ایم. امام نمازشان را در اول وقت خواندند. همه رزمنده‌ها می‌گفتند افتخار حسین همچون پدری مهربان برای ما بود و ما در جبهه فقدان پدر خودمان را حس نمی‌کردیم.


همسر شهید به نقل از همرزمان شهید

گفت‌وگو|
یک نویسنده کتاب گفت: به نظر من جذاب‌ترین قسمت کتاب «نجمه پلاره» پرداختن به زندگی مردم پاراچنار و توصیف زندگی خانواده‌ها و رسوم مردم این منطقه همچنین مظلومیت این مردم در جنگ با داعش و مشکلاتی که در این راه متحمل شدند بود.
زهرا آقازاده‌نژاد نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «نجمه پلاره» گفت: این کتاب، زندگی داستانی یکی از رزمندگان پاکستانی اهل منطقه پاراچنار در لشکر زینبیون را روایت می‌کند، در کتاب «نجمه پلاره» زندگی خانوادگی «شهید سید افتخار حسین» را  به رشته تحریر در آورده‌ام، این شهید بزرگوار و خانواده‌اش از اهالی شوران یکی از روستا‌های منطقه پاراچنار پاکستان هستند.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه تازه‌های نشر انتشارات شهید کاظمی  اینجا کلیک کنید
این نویسنده کتاب به علل نوشتن کتاب «نجمه پلاره» اشاره و بیان کرد: پیشنهاد تهیه کتاب «نجمه پلاره» از طرف گروه فرهنگی لشکر زینبیون به من شد و در نهایت تولید این کتاب با همکاری انتشارات شهید کاظمی انجام گرفت و روانه بازار نشر شد.

وی هدف خود از نگارش کتاب «نجمه پلاره» را معرفی مجاهدت‌های لشکر زینبیون دانست و ابراز کرد: هر کتابی که نوشته می‌شود با خود پیامی به همراه دارد، هدف من معرفی مجاهدان گمنامی بود که بخاطر محدودیتی که وهابیان در پاکستان برای آن‌ها ایجاد می‌کردند در مظلومیت به سر می‌برند. شیعیان مخلصی که قبل از ظهور داعش در کشور سوریه طعم تلخ حضور نحس داعش را در کنار خود و هم‌وطنانشان حس کرده بودند و با جهادی شجاعانه آن‌ها را از پاراچنار رانده بودند. 

کتاب «نجمه پلاره» بر گرفته از امانت داری در کنار رعایت شگرد‌های است/ معرفی مجاهدت‌های لشکر زینبیون به تولید نجمه
 
آقازاده نژاد پیرامون جذاب‌ترین بخش کتاب «نجمه پلاره» اظهار کرد: به نظر من جذاب‌ترین قسمت کتاب «نجمه پلاره» پرداختن به زندگی مردم پاراچنار و توصیف زندگی خانواده‌ها و رسوم مردم این منطقه  همچنین مظلومیت این مردم در جنگ با داعش و مشکلاتی که در این راه متحمل شدند بود.
 
وی بازتاب‌های مخاطبان نسبت به کتاب «نجمه پلاره» را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: تا به حال بازتاب‌های خوبی از خوانندگان کتاب «نجمه پلاره» دریافت کردم، این موضوع نشان داد به هدفم که معرفی مردم پاراچنار بود نزدیک شدم. کتاب «نجمه پلاره» صرفا یک زندگی‌نامه با محوریت زندگی «شهید سید افتخار حسین» نیست بلکه قصه یک خانواده است، البته کتاب در قسمت‌هایی دچار حباب‌های اطلاعاتی می‌شود که دلیل آن در دسترس نبودن منابع بود.

آقازاده نژاد پیرامون سبک نگارش کتاب «نجمه پلاره» ابراز کرد: کتاب «نجمه پلاره» یک اثر داستانی است و من  در نگارش آن تلاش کردم تا در مستند بودن زندگی شهید امانت‌داری شود و در عین حال با رعایت شگرد‌های داستانی کار جذابی را تولید و تهیه کنم، راوی کتاب «نجمه پلاره» اول شخص است و کتاب از زبان نجمه دختر بزرگ خانواده «شهید سید افتخار حسین»  روایت می‌شود.

وی نام کتاب را برگرفته از نام دختر شهید «شهید سید افتخار حسین» دانست وخاطرنشان کرد: «نجمه پلاره» به معنای پدر نجمه است، لذا کتاب را با این نام منتشر کردم. کتاب «نجمه پلاره» اولین کتاب من است و من بیشتر به عنوان مدرس کلاس‌های نویسندگی فعالیت داشته‌ام.

این نویسنده کتاب در مورد دیگر فعالیت‌های خود در عرصه ادبیات خاطرنشان کرد: فعلا در حال نوشتن کتابی به صورت مستند نگاری هستم که هنوز نام آن مشخص نیست اما امیدوارم بزودی وارد بازار نشر شود. 

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی