سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

۱۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

1- رَسُولُ اللَّهِ (صلّی الله علیه و آله)‏: مَنْ تَوَلَّى عِرَافَةَ قَوْمٍ وَ لَمْ یُحْسِنْ فِیهِمْ حُبِسَ عَلَى شَفِیرِ جَهَنَّمَ بِکُلِّ یَوْمٍ أَلْفَ سَنَةٍ وَ حُشِرَ وَ یَدُهُ مَغْلُولَةٌ إِلَى عُنُقِهِ فَإِنْ کَانَ قَامَ فِیهِمْ بِأَمْرِ اللَّهِ تَعَالَى أَطْلَقَهُ اللَّهُ تَعَالَى وَ إِنْ کَانَ ظَالِماً هُوِیَ بِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ سَبْعِینَ خَرِیفا

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله): هر کس ریاست قومى را بر عهده گیرد و با آنان به نیکى رفتار نکند، او را در برابر هر روزى هزار سال در گوشه‏اى از دوزخ زندانى مى‏کنند، و با دستهاى غل شده بر گردن محشور مى‏شود. پس اگر به فرمان خدا بر آنان ریاست کرده باشد خدا او را آزاد مى‏کند، و اگر به ستم بر آنان مسلط شده باشد او را در نقطه‏اى از دوزخ که به اندازه مسافت هفتاد سال راه است سرنگون مى‏کنند.

ثواب الأعمال و عقاب الأعمال‏-ص 569

2- قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله): مَن وَلّی شَیئاً مِن اُمُورِ المُسلِمینَ اِلاّ اُتِی بِهِ یومَ القِیامَة وَ یداهُ مَغلُولَتانِ اِلی عُنُقِهِ لا یفُکُّهُما اِلاّ عَدلٌ.

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هر که ولایت و مسئولیت کاری از امور مسلمانان به او واگذار شود، روز قیامت او را در حالی که دستان او را به گردنش بسته اند می آورند و چیزی جز عدالت او را از غل و زنجیر آزاد نمی سازد.      

عوالی اللآلی، ج 1، ص 366

3- عن النبى (صلّی الله علیه و آله) قال : لایومر احد على عشره فما فوقهم الاجى ء به یوم القیامه مغلوله یداه فان کان محسنا فک عنه و ان کان مسیئا یزید غلا على غله .

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هیچ کس بر ده نفر یا بیشتر امیرى و ریاست نمى کند مگر اینکه در روز قیامت با دستان غل و زنجیر شده آورده مى شود پس اگر (در زمان ریاستش ) نیکوکار بوده و غل و زنجیر از او برداشته مى شود و اگر بدکار بوده و بر غل و زنجیرش افزوده مى گردد.

کتاب جهاد النفس - وسائل الشیعه

4- عن الصادق (علیه السلام) عن آبائه عن النبى (علیه السلام) فى حدیث المناهى قال : الا و من تولى عرافه قوم اتى یوم القیامه و یداه مغلولتان الى عنقه فان قام فیهم بامر الله اطلقه الله و ان کان ظالما هوى به فى نار جهنم و بئس المصیر.

امام صادق (علیه السلام) از پدران بزرگوارش روایت فرمود: که پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله)در حدیث مناهى فرموده است : آگاه باشید که هر کس کارگزارى گروهى را به عهده گیرد در روز قیامت با دستانى به گردن زنجیر شده مى آید پس اگر در بین آن گروه به دستور خدا قیام نموده باشد خداوند او را آزاد مى سازد ولى اگر به ستم رفتار کرده باشد در آتش جهنم افکنده مى شود و بد بازگشتگاهى است .

کتاب جهاد النفس - وسائل الشیعه

5- قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله) : مَن اَحَبَّ اَن یتَمَثَّلَ لَهُ الرِّجالُ قِیاماً فَلیتَبَّوأ مقعَدُهُ مِنَ النّار.

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: کسی که دوست دارد مردم جلوی پای او بایستند، جایگاهش پر از آتش خواهد شد.

بحار الأنوار، ج 73، ص 150

۰ نظر موافقین ۰ ۲۶ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۰۶
ع . شکیبا---۱

https://goftareno.ir/files/fa/news/1400/2/26/86168_467.jpg

نظام گزینش در جمهوری اسلامی ایران با فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۳۶۱/۱۰/۱۵ آرایش جدیدی گرفت. از آن زمان تاکنون نظام گزینش عمومی کشور با راهبری دبیرخانه هیئت عالی گزینش، موضوع گزینش نیروی انسانی برای دولت را مبتنی بر شاخص ها و معیارهای اسلامی و انقلابی در دستور کار قرار داده است. پس از گذشت حدود 40 سال از فعالیت گزینش در نظام سیاسی و اداری کشور، با هدف اصلاح نظام گزینش و با تأکید بر اصلاح ساختاری «طرح گزینش مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی» با شماره ثبت 469 با امضای 27 نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم اعلام وصول شد.
روح کلی حاکم بر طرح حاضر تغییر و تحول ساختاری نظام گزینش کشور و ایجاد سازمان مستقل و موازی با دیگر دستگاههای اجرایی در امر گزینش است که باعث بروز چالشهای اساسی در نظام اداری کشور به طور عام و نظام گزینش کشور به طور خاص می شود. برخی از این چالش ها شامل مواردی همچون بزرگ شدن دولت و ایجاد تشکیلات جدید، تغییر در نحوه جذب و استخدام نیروهای جدید برای سازمان گزینش و تعیین تکلیف نشدن نیروهای فعلی سازمان، تحمیل هزینه مالی جدید برای دولت با ایجاد ادارات کل استانی و شهرستانی، بی توجهی به شرایط و اقتضائات خاص هر دستگاه با مستقل شدن سازمان گزینش، اثرگذاری بیشتر شرایط سیاسی کشور بر سازمان گزینش به دلیل متمرکز شدن ساختار گزینش، بی توجهی به اصلاح فرآیندها، رویهها و معیارها و تمرکز بر ساختار و تشکیلات و پیشی بینی نکردن نظام تعامل ارتباطی گزینش با دیگر نهادهای درگیر در امر گزینش کارکنان همچون سازمان اداری و استخدامی کشور، هیئتهای تخلفات اداری، حراستها و ... هست.
به لحاظ حقوقی و قانونی نیز طرح حاضر با اصول متعدد قانون اساسی همچون اصل «4»، «15»، «57»، «60»، «85»، «115» و سیاست های کلی نظام همچون سیاست های کلی نظام اداری، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی نظام قانونگذاری نیز در تعارض است. همچنین با توجه به اینکه طرح حاضر باعث ایجاد تشکیلات جدید در دولت می شود و مغایر با بند «الف» ماده (28) قانون برنامه ششم توسعه کشور است نیاز به دو سوم آرای نمایندگان دارد.
نکته مهمی که بایستی در نظر گرفته شود این است که در اظهارنظر خبرگان و متخصصان گزینش کشور، اکثریت چالش های گزینش کشور ناظر به فرآیند اجرای گزینش است همان گونه که در بند سوم سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی سال 1389 که «بهبود معیارها و روزآمدی روش های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیرحرفه ای» مورد تاکید قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که در برخی موارد نیاز به اصلاح قانون است که این اصلاحات عمدتاً جزئی است و بایستی با هم اندیشی صاحب نظران مدنظر قرار بگیرد.
در جمع بندی بایستی بیان شود که بازطراحی ساختاری در عرصه گزینش که روح حاکم بر طرح پیشنهادی است از آنجایی که باعث بروز چالش های اساسی در دستگاه گزینش و همچنین در نظام اداری کشور می شود، توصیه نمی شود. همچنین، پیشنهاد می شود به اسناد بالادستی و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین بند سوم سیاست های کلی نظام، شناسایی دقیق مسائل و آسیب های ساختار و فرایند فعلی و همچنین ارائه راهکارهای سیاستی و اجرایی متناسب با حفظ نقاط قوت موجود و بدون انجام تحولات ساختاری کلی مدنظر قرار گیرد.

دریافت گزارش کامل :    دریافت فایل

پ.ن:

اگر این طرح تصویب و اجرا میشد الآن دولت چهاردهم این فرصت را پیدا نمی کرد که عناصر حامی فتنه و اغتشاشات را با سوابق امنیتی و محکومیت دادگاهی به مناصب کلیدی دولت بگمارد.
از نمایندگان محترم مجلس درخواست و پیگیری این طرح را مطالبه می کنیم .

موضوعات: مدیریت اسلامی و مدیران
۰ نظر موافقین ۰ ۲۶ شهریور ۰۳ ، ۰۰:۱۲
ع . شکیبا---۷۰

https://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/57518/C/14030622_0257518.jpg?r=0.8129562556218041

مضجع مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام با حضور رهبر انقلاب غبارروبی شد

هم‌زمان با روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول، مراسم غبارروبی ضریح مطهر حرم ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌آلاف‌التحیه‌والثنا با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از علما، تولیت آستان قدس و خادمان آستان مقدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم سرشار از فضای معنویت و عطر ولایت و امامت، مداحان با زمزمه‌ی زیارات جامعه‌ی کبیره و امین‌الله به ذکر مناقب و مراثی اهل‌بیت سلام‌الله‌علیهم به مناسبت ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام پرداختند و با حضرت رضا علیه‌السلام راز و نیاز کردند.
به گزارش خط حزب‌الله، در حاشیه این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور بر مزار شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی فاتحه قرائت کردند.

موضوعات: مقام معظم رهبری امام رضا (ع) و مشهد مقدس اطلاعات عمومی
۰ نظر موافقین ۱ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۱۴:۰۲
ع . شکیبا---۵

https://img.tebyan.net/big/1396/08/241632211281752006314123389255213114176229168.jpg

اِمام رضا (علیه السّلام) :
     
«مَنْ رَضىَ بِالْقَلیلِ مِنَ الرِّزْقِ قَبِلَ اللّه‏ُ مِنْهُ الْیَسیرَ مِنَ الْعَمَلِ؛»

«هرکس به روزىِ کم راضى باشد، خداوند عمل کم را از او مى‏ پذیرد
      

کافى ، ج 8 ، ص 347، ح 546؛ دانش نامه عقاید اسلامى، ج 9، ص 120
 

مطالب مرتبط با «امام رضا (ع) و مشهد مقدس»

موضوعات: اهل بیت (ع) اعمال روزها ، ماهها و مناسبت ها امام رضا (ع) و مشهد مقدس
۳ نظر موافقین ۳ ۱۲ شهریور ۰۳ ، ۰۲:۱۱
ع . شکیبا---۱۳۵۷

مسجد النبی (ص)

مسجد النبی در غم و اندوه

۲۸صفر رحلت پیغام دار آخرین، خاتم نبوت را نگین، حضرت رسول واپسین، عینیت قرآن کریم، حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله بر مسلمانان جهان تسلیت باد.

پیامبر اکرم (ص) پس از بیست و سه سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب­ های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در روز دوشنبه، بیست و هشتم ماه صفر یازدهم هجرت پس از چهارده روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند و در هجرۀ مسکونی خویش در جوار مسجدی که تأسیس کرده بود، به خاک سپرده شد.

 لقد کان لکم فى رسول اللَّه اسوة حسنة لمن کان یرجوا اللَّه و الیوم الآخر و ذکر اللَّه کثیرا» (احزاب /۲۱)

 «مسلماً رسول خدا براى شما سرمشق نیکویى است، براى آن‏ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى‏کنند.»

موضوعات: مذهبی حضرت فاطمه زهرا (س) پیامبر گرامی اسلام (ص)
۷ نظر موافقین ۱ ۱۱ شهریور ۰۳ ، ۱۵:۲۳
ع . شکیبا---۴۵۲

مدینه منوره-2

زیارت حضرت رسول اکرم (ص)- متن و صوت


متن کامل زیارتنامه و دریافت فایل های مختلف از آن در ادامه درج شده است : برای ما هم دعا کنید
 
موضوعات: مذهبی پیامبر گرامی اسلام (ص) صدا و آهنگ، مداحی، سخنرانی
۰ نظر موافقین ۰ ۱۱ شهریور ۰۳ ، ۱۱:۳۸
ع . شکیبا---۱۳

رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد

شهادت حضرت امام حسن (علیه السلام) 

حسن بن علی بن ابی طالب (علیهم السلام)، در پانزدهم ماه رمضان از سال سوم قمری، در مدینه به دنیا آمد. وی دومین امام شیعیان و فرزند امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (علیها السلام) است که در سن 37 سالگی به امامت و خلافت رسید و در سال 41 قمری، به خاطر حفظ اسلام با معاویه صلح کرد. دوره حکومت وی، شش ماه و سه روز طول کشید. امام حسن (علیه السلام) پس از صلح، به مدینه رفت و 10 سال در مدینه بود تا این که به شهادت رسید. او در مدینه، در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد. بنا بر مشهور، شهادت امام حسن (علیه السلام) در سال 50 قمری رخ داد. بیشترین نقل‌ها درباره روز شهادت آن حضرت، مربوط به روزهای آخر ماه صفر و 28 صفر است. به گفته شیخ مفید (قدس سره) آن حضرت در هنگام شهادت، 48 ساله بود. با توجه به اختلاف اقوال درباره تاریخ وفات، مدت عمر ایشان نیز اختلافی است.
بنا بر بیشتر منابع شیعه و سنی، امام حسن (علیه السلام) با خوردن زهر به شهادت رسید. بنا بر نقلی، معاویه کسی را نزد جعده دختر اشعث بن قیس (همسر امام حسن) فرستاد که من به تو صد هزار درهم می‌دهم و تو را به همسری پسرم، یزید، درخواهم آورد، به شرط آن که حسن را زهر دهی. جعده امام حسن (علیه السلام) را مسموم کرد و معاویه پول را به او داد؛ ولی او را به همسری یزید در نیاورد.

مطالب مرتبط : امام حسن مجتبی (ع) ، اهل بیت (ع) ، شهادت

موضوعات: اهل بیت (ع) اعمال روزها ، ماهها و مناسبت ها نوحه و زیارت صدا و آهنگ، مداحی، سخنرانی
۱ نظر موافقین ۲ ۱۰ شهریور ۰۳ ، ۰۱:۱۷
ع . شکیبا---۷۱۷

ابعاد راهبردی «عملیات اربعین» علیه رژیم صهیونیستی

بامداد یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ مصادف با اربعین حسینی، یگان‌های موشکی- پهپادی حزب الله لبنان در مرحله نخست پاسخ به ترور شهید فواد شکر، اهداف نظامی- امنیتی را در شمال و مرکز سرزمین‌های اشغالی به وسیله بیش از ۳۰۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد هدف قرار دادند.

به گفته کارشناسان امور نظامی چنین عملیات گسترده‌ای از سوی حزب الله از جنگ ۳۳ روزه تاکنون بی‌سابقه بوده است. در جریان این عملیات علاوه بر پادگان‌ها و مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی، پایگاه‌های وابسته به موساد، شین‌بت و واحد ۸۲۰۰ رژیم نیز مورد حمله قرار گرفتند. علاوه بر این در جریان این عملیات یک ناوچه وابسته به نیروی دریایی اسرائیل مورد هدف قرار گرفت که موجب کشته و زخمی شدن ۶ صهیونیست شد.

سید مقاومت نام این عملیات را «اربعین» نامید و از موفقیت آمیز بودن آن خبر داد. وی در خصوص اهداف اصلی این عملیات گفت که حزب الله از ابتدای جنگ قوانینی همچون عدم هدف قرار دادن غیرنظامیان داشته است و به همین دلیل در این عملیات تنها اهداف نظامی مورد توجه بودند.

موضوعات: اخبار و مطالب سیاسی قدس ، فلسطین و غزه
۰ نظر موافقین ۱ ۰۵ شهریور ۰۳ ، ۱۵:۱۴
ع . شکیبا---۱۴

https://cdn.isna.ir/d/2023/08/27/3/62712665.jpg?ts=1693137587489

کربلایی ها زیارت قبول التماس دعا

گلچینی از تصاویر اربعین

موضوعات: کشورها و بیداری اسلامی
۰ نظر موافقین ۱ ۰۵ شهریور ۰۳ ، ۱۲:۵۲
ع . شکیبا---۲۰