سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۰۳، ۱۰:۵۱ - حسن مجیدیان
    خداقوت
پیوندها
امکانات

جلیلی در مناظره : ما امروز در برجام طلبکاریم

سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۰۹:۱۳ ق.ظ

https://img9.irna.ir/d/r1/2024/07/02/3/171250846.jpg

جلیلی: ما امروز در برجام طلبکاریم

جلیلی در ادامه سخنان خود گفت: گفته می‌شود گفتگو کنیم و بده‌بستان داشته باشیم؛ رفتند و ده‌ها چیز دادند و او از برجام خارج شد. ما امروز در برجام طلبکاریم، چون تعهدات‌مان را اجرا کرده‌ایم. باید در این‌زمینه طلب‌کاری کنیم و بگوییم ما تعهدات را انجام داده‌ایم و طرف مقابل انجام نداده است. این هنر نیست که ده‌ها چیز بدهیم و او هم تحریم را برندارد. آقای روحانی روز قبل از خروج آمریکا از برجام گفت حتی اگر خارج هم شوید ما خارج نمی‌شویم؛ این دیپلماسی است؟ این یعنی من همه چیز می‌دهم و اگر خارج شوید، من در توافق می‌مانم.

وی بیان کرد: من در زمان برجام توضیح دادم و بعد از حدود ۹ سال بهتر گواهی روشن شد ابزاری که او برای فشار بر ما دارد، تحریم‌هاست و طرف مقابل اذعان کرد که تحریم‌ها به آخر راهش رسیده و این سخنان اوباماست. ترامپ هم وقتی ازبرجام خارج شد، بنده گفتم حماقت او بود و وقتی این کار را کرد که ملت ما فهمیده باید چگونه با او مقابله کند. ما این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهیم و قدرت هم این است که توان خود را بشناسیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر تشخیص غلط دهید، تجویز غلط هم خواهید داشت. من بر تشخیص شما بحث دارم و در کمیسیون برجام گفتم در برجام ننوشته تحریم‌ها لغو می‌شود و ۸ سال دیگر یعنی مهرماه سال گذشته باید برخی تحریم‌ها لغو می‌شد، ولی سه کشور اروپایی گفتند که تعهدات‌شان را انجام نمی‌دهند.

جلیلی گفت: ما امروز اهرم تحریم که طرف مقابل می‌خواهد علیه ما بکار بگیرد را از او بگیریم؛ یک راه این است که گفتگو کنیم که او تعهدات خود را انجام دهد. یک بحث این است که نباید معطل ماند و شهید رئیسی این کار را انجام داد و آن مهم، خنثی‌سازی تحریم است. خود آمریکا می‌گوید ایران دو میلیون بشکه نفت می‌فروشد. باید این دو راه دنبال شود.

وی عنوان کرد: نکته‌ی مهم این است که باید طرف مقابل را با اهرم‌های اقتصادی از تحریم‌کردن پشیمان کنیم. اما طرف مقابل چرا در برخی موضوعات کوتاه می‌آید؟ چون می‌بیند ما در برخی مسائل موفق می‌شویم و تهدید را تبدیل به فرصت می‌کنیم. شهید سلیمانی می‌گوید تهدید می‌تواند تبدیل به فرصت شود و این سخن نباید به سُخره گرفته شود. البته این سخن به این معنا نیست که قابلیت‌های دیگر دیده نشود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید با جهان تعامل گسترده داشت و شهید رئیسی این کار را انجام داد و در سریلانکا ۵۰۰ میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشت و این کار می‌تواند در ۱۰۰ کشور دیگر هم شکل بگیرد.

در مناظره اول پزشکیان و جلیلی چه گذشت؟

موضوعات: انتخابات خبرهای متنوع اخبار و مطالب سیاسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی