سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

برای ضعف و بی حالی چه بخوریم؟

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸ ق.ظ

منابع منیزیم

برای ضعف و بیحالی چه بخوریم؟

1. موز 

تصور غلطی وجود دارد که موز منجر به افزایش وزن می شود. اما در واقع این موضوع کمک خواهد کرد تا چربی های اضافی و اضافه وزن به خوبی از بین برود. موز دارای مقدار قابل توجهی ساکاروز، گلوکز و فروکتوز است که منجر به افزایش انرژی در بدن می شود. می توانید یک عدد موز رسیده را به همراه یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و یک تا دو بار در روز میل کنید.
2. انبه 
علت بی حالی و خستگی مداوم ممکن است ناشی از موارد بسیار گوناگون می باشد. همانطور که قرار بود ببینیم برای ضعف بدن چه بخوریم یکی از این موارد انبه است که سرشار از پتاسیم، منیزیم، بتاکاروتن، ویتأمین سی، فیبر رژیمی و مس است.
همچنین دارای مقدار قابل توجهی نشاسته است که قند را به گلوکز تبدیل می کند. از این رو بسیاری از ورزشکاران از آب انبه به عنوان یک منبع طبیعی برای حفظ سطح انرژی خود کمک می گیرد. با اضافه کردن پودر هل به تیکه های استفاده آن در طول روز می توانید احساس ضعف را از بدن خود دور کنیم. 
 
3. توت فرنگی 
علت بی حالی بدن و علت ضعف بدن مسأله ای است که باید آن را بسیار جدی گرفت. توت فرنگی دارای اسید فولیک است که باعث می شود ضعف بدن به شدت کم شود. همچنین توت فرنگی غنی از ویتأمین c است که آسیب رادیکال های آزاد را از بین برده و بافت های بدن را ترمیم می کند. در نتیجه منجر به حفظ سیستم ایمنی و افزایش کارایی آن می گردد. 
 
4. شیر 
یکی از راه های سریع برای مبارزه با ضعف بدن و پاسخ به سؤال برای ضعف بدن چه بخوریم؟ مصرف روزانه یک لیوان شیر است. این فرآورده های لبنی حاوی ویتأمین های b می باشد که می تواند ضعف بدن را به صورت مؤثر کاهش دهد. همچنین شیر حاوی کلسیم است که به قوی بودن بافت ماهیچه کمک شایانی می کند.
همچنین شیر حاوی موادی است که تولید ثروت این را بالا می برد که این هورمون منجر به بهبود وضعیت روحی می شود. بنابراین برای اینکه بدانید علت بی حالی و خستگی مداوم چیست بهتر است روزانه یک لیوان شیر با یک قاشق چای خوری عسل را گرم کنید و بنوشید. 

 5. جو دوسر 
کربوهیدراتی که منجر به بالا رفتن سطح گلوکز در خون می شود. علاوه بر این دو، دارای مقدار بسیار زیادی فسفر، منیزیم، ویتأمین B1 و پروتئین است. است این موارد منجر به مقابله با خستگی در افراد می شود که سطح انرژی پایینی دارد. علاوه بر این جو به دلیل مقدار بالای فیبر که برخوردار است برای سیستم گوارشی هم توصیه می شود. 
 

ضعف بدن

6. نوشیدن مقدار زیاد از مایعات 
کم آبی بدن منجر به خستگی و ضعف جسمانی خواهد شد. بنابراین اگر دنبال این سؤال هستیم که بدانیم برای ضعف بدن چه بخوریم به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً ۸ لیوان در روز آب و همچنین در هنگام ورزش از نوشیدن آب استفاده کنید. همچنین استفاده از آبمیوه های غنی از ویتأمین A، C و B1 مثل گوجه فرنگی و عصاره هویج باعث می شود تا سطح انرژی بدن تان بهبود پیدا کند. 
 
7. بادام 
بادام به دلیل برخورداری از ویتأمین E منجر به تسکین حس ضعف در بدن می شود. همچنین بادام سرشار از منیزیم است که باعث می شود کربوهیدرات، چربی ها و پروتئین ها در بدن تبدیل به انرژی شود. کمی بادام و کشمش را به مدت ۸ ساعت در آب بخیسانید و میل کنید این کار باعث می شود تا سطح انرژی شما برگردد. 
 
8. شیرین بیان 
شیرین بیان یک گیاه بومی و خاص می باشد که در طب سنتی بسیار توصیه شده است. گلابریدین که از عناصر موجود در شیرین بیان است منجر به رفع خستگی و جلوگیری از ضعف در بدن می شود. شیرین بیان منجر به تنظیم کورتیزول و افزایش متابولیک بدن می گردد.
یک قاشق چایخوری پودر شیرین بیان را داخل یک لیوان شیر بریزید و یک تا دو لیوان در روز استفاده کنید. همچنین شیرین بیان به بالا بردن سطح فشار خون هم کمک خواهد کرد. بنابراین سعی کنید قبل از مصرف با پزشک خود در این باره مشورت کنید. 
 
9. تخم مرغ 
تخم مرغ دارای آهن، پروتئین و اسید فولیک است. زرده تخم مرغ دارای ویتأمین های B می باشد که به بالا بردن انرژی بدن کمک خواهد کرد. 
 
10. مصرف منیزیم 
اگر منیزیم بدن در سطح بسیار کمی هم کمبود داشته باشد منجر به ضعف و خستگی خواهد شد. متخصصان پزشکی توصیه به استفاده از منیزیم می کند زیر یک ماده ضروری در بدن است که قادر به مقابله مؤثر با آسیب های شدید رادیکالی است.  (منیزیم در مواد غذایی مانند موز ، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، بادام هندی ، تخم کدو ، کلم بروکلی  و ذرت شیرین وجود دارد.)
 
11. روغن نارگیل 
اگر صبح ها بعد از بیرون آمدن از تخت خواب تان کمی روغن نارگیل استفاده کنید، انرژی بدن تان تسکین پیدا خواهد کرد. بر خلاف سایر درمان ها باعث افزایش متابولیسم شده و همچنین حجم بسیار کمی هم دارد. علاوه بر این باعث تحریک هورمون ها شده و غده تیروئید را هم متعادل می کند. 
 
12. دمنوش های گیاهی 
استفاده از دمنوش هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند باعث می شود تا خستگی و بی حالی در بدن تان تسکین پیدا کنید. البته چای معمولی هم می تواند سطح انرژی بدن را بالا ببرد اما چای گیاهی گوناگونی هستند که با مواد مغذی دلچسب انرژی بدنتان را تأمین خواهند کرد، به طور مثال چای ریحان یکی از این دمنوش های فوق العاده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی