سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

حاج شیخ عباسعلی صادقی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله شیخ «عباس علی صادقی» رییس حوزه کمالیه خرم آباد دار فانی را وداع گفت.

آیت الله عباس علی صادقی متولد 1304 هجری شمسی از روستای "کی سار" اردستان  اصفهان بود.

آیت الله صادقی چند سالی را در حوزه علمیه اصفهان و بعد در قم به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر استادانی هم چون آیت الله العظمی بروجردی (به مدت 15 سال)، شهید صدوقی، مرحوم محقق داماد و مرحوم خالی خو بهره مند شد و بعدها خود به عنوان استاد و مدرس در حوزه علمیه قم مشغول فعالیت شد.

پس از تاسیس حوزه علمیه خرم آباد، مرحوم آیت الله کمالوند ایشان را به عنوان مدرس به استان لرستان دعوت کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار لرستان در اطلاعیه مشترکی در پی درگذشت آیت الله صادقی رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، سه روز عزا عمومی در لرستان اعلام کردند.

بیوگرافی آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی از حوزه علمیه تا درگذشت + عکس و علت فوت

بیوگرافی آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی

مجله حرف تازه – آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره, متولد سال ۱۳۰۸ در اردستان اصفهان بود. او که از روحانیون سرشناس و علمای مقیم لرستان و رئیس حوزۀ علمیۀ کمالیه خرم آباد بود، متاسفانه روز پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در سن ۹۶ سالگی به علت کهولت سن درگذشت.

سوابق و فعالیت ها

آیت الله صادقی تحصیلات حوزوی خود را در اصفهان و قم آغاز کرد و به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر آیات عظام سید حسین بروجردی، عبدالنبی عراقی، علی‌محمد بروجردی و خوانساری بهره‌های فراوان برد.

مهاجرت به خرم آباد

این عالن بزرگوار و گرانقدر، در سال ۱۳۳۸ به دعوت آیت‌الله کمالوند برای تدریس راهی خرم آباد لرستان شد و بعد از تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد از سوی مرحوم آیت‌الله کمالوند، به‌ عنوان مدرس به استان لرستان فعالیت کرد.

علت فوت و درگذشت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی

علت فوت و درگذشت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی

 آیت الله صادقی رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد و از علمای بزرگ لرستان و استاد حوزه و تربیت طلاب لرستان روز پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

آیت الله صادقی قهاره با مراجع تقلید و بزرگان حوزه علمیه قم از جمله آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) ارتباط نزدیک و صمیمی داشت و پیوستگی ایشان با حوزه علمیه قم و دوستی با شخصیت‌های بزرگ سیاسی و علمی، چون شهید مصطفی خمینی، شهید مطهری، آقای هاشمی رفسنجانی از اقدامات وی بود.

آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی کیست

همچنین پشتیبانی ایشان از نهضت امام خمینی (ره) و پرداخت هزینه‌های سنگین بابت آن، بازداشت و زندانی شدن در کمیته ضدخرابکاری رژیم پهلوی، ریاست دادگاه انقلاب و حاکم شرع بودن ایشان، سال‌ها ریاست حوزه علمیه کمالیه و تربیت طلاب، حضور در جبهه‌های جنگ و همراهی و حمایت معنوی رزمندگان، سفرهای تبلیغی دور و نزدیک، به اقصی نقاط کشور و شهرها و روستاهای مختلف لرستان حضور اثرگذار و فعالیت‌های ماندگار در استان از جمله عواملی بودند که موجب شد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به گردآوری و انتشار تاریخ شفاهی آیت‌الله صادقی قهاره اقدام کند.

پیام تسلیت رهبری برای درگذشت حاج شیخ عباسعلی صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی