سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

http://www.asrghanoon.ir/wp-content/uploads/2021/05/898557-450x320.jpg

رییسی: توجه به گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی مسیر توسعه در لرستان است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: توجه به صنعت گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی در حوزه هایی همچون معدن و کشاورزی راه توسعه و ایجاد اشتغال در لرستان است.

به گزارش انتخابات 1400 حجت الالسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در گفتگوی تلویزیونی شبکه افلاک با مردم لرستان افزود: این استان سخت مورد کینه دشمنان قرار گرفت و در جنگ تحمیلی بسیار آسیب دید اما  از جبهه های نبرد حق علیه باطل پشتیبانی بزرگی کرد.

وی اظهار داشت: عشقی که مردان و زنان لر به اهل بیت (ع) و امام (ره) داشته و دارند آنها را واداشت برای دفاع از کشور و ارزش های انقلاب فرزندان خود را راهی جبهه کردند که نشان صداقت آنها تقدیم ۶ هزار شهید بزرگوار به انقلاب است.

وی با بیان اینکه به تازگی توفیق سفر به خرم آباد را داشته و از برخی برخی مراکز بازدید کردم تصریح کرد: دوست داشتم در این دوره شهر به شهر سفر کرده، با مردم خونگرم و عزیز لرستان دیدار کنم و از روحیه سلحشوری کار و فعالیت شما بهره مند می شدم ولی شرایط کرونایی اجازه نمی دهد و امیدوارم ادامه راه دیدارها تازه  شود و از نقطه نظرات اندیشمندان بهره ببرم.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی همچنین گفت: یاد و خاطره علمای بزرگ لرستان، استاد ما آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی، آیت الله کمالوند و سرداران رشید بزرگ اسلام در این استان که هر کوی و برزن آن به نام شهیدان مزین است گرامی باید.

مطالب مرتبط : انتخابات ، مناظره ، رئیسی

https://entekhabat1400.com/wp-content/uploads/2021/06/%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%DB%8C.jpg

وی اضافه کرد: لرستان زمینه توسعه بسیاری دارد، حدود ۱۳ میلیارد مترمکعب رواناب دارد که اینها از دخایز الهی است، اراضی بسیار حاصلخیز، محصولات کشاورزی بسیار خوب و معادن از دیگر داشته های این استان هستند.

وی گفت: در برخی از بخش ها آنچنان که باید توجه نشده است، کشت و صنعت خرم آباد نمونه یک خصوصی سازی بد و تعطیلی عده زیادی بود و از طرفی ۱۰ سال قبل معلوم شد افرادی که این مجموعه به آنها واگذار شده است نمی توانند کاری کنند اما الان رو به راه شده و یکهزار شغل ایجاد کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  ادامه داد: الان در قوه قضاییه تعدادی از مردم لر نقش آفرین واهل فکر و ارزش برای کار هستند و هرجا آنها را به استانها اعزام کردیم آنجا را متحول کردند، پس چرا لرستان با این همه منابع و روحیه کار و تلاش شهروندان لر که با آن آشنا هستم ، با این نیروهای کارآمد و خوب معطل مانده است؟ چرا بیکاری صدای عده زیادی را در استان درآورده است و جوانان تحصیلکرده باید در خیابان های خرم آباد و بروجرد قدم بزنند و همواره دنبال کار بگردند؟

رییسی گفت: حلقه مفقوده،  یک مدیریت کارآمد است، در سفر به لرستان ۲ تا سه واحد صنعتی را سر زدم، ولی مگر ۲ سه تا است؟ اگر دقیق نگاه کنید تعداد قابل توجهی، شاید بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی در لرستان معطل مانده است؟ این حق است؟

وی افزود: کسی که واحد تولیدی را خریده بود گفت اگر شما مساعدت کنید طرف چند ماه هزار نفر را مشغول بکار می کنم، آنقدر در حق آن واحد ظلم  شده بود که حتی تجهیزات را به بیرون منتقل کرده بودند.

وی تاکید کرد: مدیران باید به بخش تولید کمک کنند، جای جای استان ظرفیت اشتغال، تولید و جذب نیروی انسانی دارد پس چرا معطل بماند؟ چرا این همه زمین حاصلخیز که می تواند برای استان وخارج آن موثر باشد معطل بماند؟ بخش خصوصی آمادگی سرمایه گذاری در لرستان را دارد باید زمینه جذب آن فراهم شود، دامداری خرد داریم ولی دامداری صنعتی باید در استان فعال شود که در ارتباط با اشتغال و رونق تولید موثر است.

رییسی با بیان اینکه خرم آباد و جای جای لرستان زمینه گردشگری دارد اظهار داشت: چرا زیرساخت های این صنعت را در استان فعال نکرده ایم؟ دست یافتن به اینها خیلی پیچیدگی ندارد، زنان و مردان لرستانی، دانشگاهیان، اندیشورزان شما می دانید از کاری که امکانش هست حرف می زنم.

وی افزود: خدا از کسانی که امید مردم را تبدیل به یاس کردند، با کار نکردن، ترک فعل و کم کاری در اعتماد مردم خدشه کردند نگذرد، این استان با داشته هایی که خداوند مرحمت کرده است خیلی می توانست بالاندگی داشته باشد و گام های بیشتری بردارد، هرچند کارهایی انجام شده است اما با وضع مطلوب خیلی فاصله دارد و این مساله را باید حل کرد.

وی تصریح کرد: اشتغال در لرستان باید مولد و تولید کننده باشد و طرح هایی محرومیت زدایی آن باید سریعا اجرا شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز باید مشکلات لرستان با داشتن زمینه های بسیاری که خداوند مرحمت کرده حل شود که همت مردم و جوانان تحصیلکرده را می طلبد و من به عنوان طلبه ای خدمتگذار در خدمت شما هستم و حتما با همت شما گشوده خواهد شد.

رییسی ادامه داد: کشاورزی در لرستان انجام می شود اما صنایع تبدیلی محدود است بنابراین باید صنایع زیادی ایجاد شود تا ارزش افزوده و زنجیره ارزش ایجاد شود، باید صنایع تبدیلی و جانبی در کنار دامداری و کشاورزی وجود داشته باشد در غیراینصورت ارزش افزوده نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: نسبت به صنعت دام و طیور ضعف داریم که حتما باید در استان فعال شود و این امر  نیازمند حمایت دولت و افراد فعال در این عرصه است.

به گفته وی طرح های نیمه تمام کشاورزی و منابع طبیعی باید کامل شود چراکه چرخه کار را فعال  و مردم را از دغدغه خارج می کند.

رییسی گفت: معتقدم صنعت و معادن خوبی در لرستان است اما خام فروشی می شود، معادنی که پروانه آن صادر شده اما بهره برداری نمی شود یا اگر می شود خام فروشی است و مواد خام به بیرون از مرزها فروخته می شود که اگر زنجیره ارزش ایجاد شود درآمد و ارزش افزوده ی  بیشتر و کاربرد بهتری دارد.

وی با بیان اینکه سنگ لرستان معروف است اضافه کرد: رهبری در رابطه با استانی که نزولات آسمانی آن خیلی کم  و ۱۸ سال خشکسالی داشته است فرمودند خداوند متعال به این استان سنگ بسیار ذی قیمتی داده است و اقتصاد آن می تواند اقتصاد سنگ باشد.

وی افزود: معادن و انواع سنگ از جمله سنگ های تزیینی می تواند فعال باشد و مشکلات مردم را کاهش دهد، اقتصاد استان را می تواند تضمین کند، سنگ های تزیینی و سایر ذخیره ها، جزو معادن ارزشمند استان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: یکی از مشکلات جدی مساله مهاجرت از شهر و روستاها است چون احساس می کنند عرصه زندگی تنگ شده است، چرا؟ چون احساس می کند کالای کشاورزی روی دستش می ماند یا به قیمت نازل از او می برند درصورتیکه دولت وظیفه دارد محصول و گندم او را بخرد اگرنه دولت باید بعدها با دلار بخرد، البته خرید تضمینی باید عادلانه و با قیمتی باشد که بارای کشاورزی صرف کند.

رییسی با تاکید بر اینکه کار کشاورزی باید برای کشاورز قابل پیش بینی و محصول او تضمین شده باشد ادامه داد: پس از کارهای جدی که باید انجام شود  پشتیبانی و حمایت از کشاورزی، صنعت و فعال کردن واحدهای تولیدی است.

وی گفت: برخی می گویند چرا به واحدهای تولیدی سر می زنید؟ ما می گوییم  شما هم بروید سر بزنید، شما نرفتید که موجب شده است ما سر بزنیم وگرنه من می رفتم به دادگستری سر می زدم،

اینکه ۲ هزار واحد توسط همکاران ما در کشور فعال شده برای این است که ما حس گرفتیم، وقتی مقام معظم رهبری فرمودند تولید مساله اول کشور است، اگر عزیزان ما دردولت و جاهای دیگر حس می گرفتند وضعیت کشور این نبود.

وی افزود: آقایانی که مدعی هستند ما داریم کشور را اداره می کنیم و بهتراز این نمی شود اداره کرد، اگر ما نبودیم قحطی می شد، این حرف ها چیست؟ مردم ما دارای فهم و شعور هستند، و روستایی ما امروز بهترین تحلیل را می کند، می فهمد داریم درست و با صداقت حرف می زنیم یا نه؟

رییسی بیان کرد: رمز اینکه مردم نسبت به این طلبه حقیر محبت داردند، احساس آنها این است آنچه بر زبان جاری می کنیم با صداقت است و واقعا با صداقت عرض می کنم  امکان اشتغال بسیاری از بیکاران وجود دارد، امکان راه اندازی واحدهایی که زیرساخت آن درست شده و نیازمند کاری جهادی است وجود دارد،  صنایع تبدیلی و جانبی برای کشاورزی ارزش افزوده ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات شما قابل حل شدن است، رهبری فرمودند رفع مشکلات این کشور در همین کشور است نباید به دستان بیگانگان توجه داشت، بله! ما رفع تحریم ها را با همه قدرت دنبال می کنیم، با قدرت تلاش می کنیم تحریم های ظالمانه را رفع کنیم اما نباید اقتصاد را شرطی و سفره مردم را به جاهای دیگر و اتفاقات بین المللی بند کرد، سفره مردم باید مستقل و باید بدون تکانه باشد، اقتصاد آن را تکان ندهد،  یک روز کرونا، یک روز زلزله، سیل یا تحریم نباید اقتصاد را تکان دهد.

وی اضافه کرد: دنبال این هستیم بازار و اقتصادی بدون تکانه یعنی اقتصاد مقاومتی را شکل بدهیم، سفره، مردم را آزرده خاطر نکند و بیکاری ها در لرستان، همدان و کرمانشاه مردم را رنج ندهد.

وی ادامه داد: رقم های بیکاری قابل توجه است که نباید باشد، همیشه آمار بیکاری در این جاها برای من نگران کننده بود، خاک، آب، نیروی کارآمد و جوانان برومند و نشانه های صدق مثل شهدای عالیقدر دارد که اینها نشان است و می توان در لرستان قدم هایی برداشت تا زندگی مردم متحول شود.

وی تصریح کرد: در قدم اول خود را به عنوان یک طلبه عرضه کردیم و دوم تشخیص شماست و اینکه خواهش می کنم در انتخابات با شکوه حضور پیدا کنید و مددکار دولت باشید تا کشور از این شرایطی که شما را بسیار ناراحت و ناامید کرده رها شود و دوباره اعتماد و امید به کشور بازگردد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

مطالب مرتبط : انتخابات ، مناظره ، رئیسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی