سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت الله واعظ طبسی:

ایشان برادری همدل برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام و خدمتگزاری پایدار برای انقلاب بود

اکنون با فقدان ایشان اینجانب برادر مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سخت کوش سالهای پس از انقلاب را از دست داده و از خداوند رحیم پاداش شایسته و غفران و رضوان الهی را برای ایشان مسألت میکنم.
به گزارش مشرق، در پی درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و اندوه خبر درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه را دریافت کردم. ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند.

از نخستین طلیعه های مبارزات نهضت اسلامی، مشهد مقدس شاهد حضور شجاعانه و اثرگذار این روحانی محترم در عرصه های پرخطر و قبول دشواریهای آن بود و این حضور صریح و صادقانه تا آخرین روزهای مبارزات ملت ایران ادامه یافت. پس از انقلاب، اعتماد امام بزرگوار به ایشان منشأ کسب افتخار تولیت و خدمت به آستان مبارک رضوی علیه آلاف التحیة و السلام شد و خدمات بی سابقه به این آستان مقدس با همت و عزم راسخ ایشان شکل گرفت و امید است که توجهات آن حضرت شامل حال این خدمتگزار با اخلاص گردد.

موضع انقلابی و وفاداری به آرمانهای نظام اسلامی و مجاهدت در این مسیر دشوار که غالباً بدون تظاهر انجام گرفته است، خود فصل دیگری از زندگی این روحانی عالیقدر است. اکنون با فقدان ایشان اینجانب برادر مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سخت کوش سالهای پس از انقلاب را از دست داده و از خداوند رحیم پاداش شایسته و غفران و رضوان الهی را برای ایشان مسألت میکنم.

به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان بویژه همسر صبور و نیک اندیش و فرزندان محترم صمیمانه تسلیت عرض میکنم و صبر و اجر برای آنان مسألت مینمایم.

سید علی خامنه ای
۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۴
http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/12/15/1508677_532.jpg
نماز رهبرانقلاب بر پیکر آیت الله واعظ طبسی / فیلم و تصاویر در ادامه مطلب :
گزارشی از تشییع آیت‌الله واعظ طبسی؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، با حضور ده‌ها هزار نفر از زائران در صحن جامع حرم مطهر امام رضا(ع)، بر پیکر مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی نماز میت اقامه کردند.
یار صادق انقلاب پس از 37 سال خدمت با تشییع باشکوه مردم مشهد به دیار حق شتافت +فیلم و تصاویرگروه سیاسی مشرق - مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی در مشهد مقدس سال 1314 در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود، وی در سن یک‌سالگی پدرش را که در خطابه و اخلاق و تقوی زبانزد خاص و عام بود از دست داد و تحت سرپرستی مادرش دوران طفولیت را سپری کرد، با اینکه در دوران ابتدایی و دبیرستان مشغول به تحصیل شد، اما ترجیح داد در سن 16 سالگی وارد حوزه علمیه شود، به همین منظور در محضر اساتیدی نظیر آیات عظام و حجج اسلام خالقى، جاویدى، ادیب نیشابورى، سیداحمد مدرس یزدى، شیخ مجتبى قزوینى و میلانى تلمذ کرد، از نکات جالب تحصیل ایشان در حوزه این است که مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی از وی به عنوان طلبه‌ای خوش‌فکر یاد کردند، آیت‌الله واعظ طبسی به مدت 30 سال چندین دوره دروس منطق، اصول، معالم، قوانین، رسائل و کفایه را تدریس کرد که کلاس‌های وی با استقبال گرم طلاب مواجه بود.

از همان عنفوان جوانی به سیاست علاقه‌مند بود و بارها در سخنرانی‌هایش از خشم و کینه‌اش نسبت به رژیم شاهنشاهی می‌گفت، به گونه‌ای که یکی دو سال بعد از شروع از شروع درس در حوزه و سخنرانی‌های آتشینش ممنوع‌المنبر شد و به زندان رفت، اما ایشان مصمم‌تر از قبل تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) راه خویش را ادامه داد.

در دیداری که آیت‌الله واعظ طبسی با امام راحل(ره) داشت، معمار کبیر انقلاب در مورد ایشان فرمودند: «من به شما از دو حیث ارادت دارم، به خاطر خودتان و به خاطر مرحوم والدتان، چه بسیار افرادى غیرمسلمان بودند که تحت تأثیر منطق و کلام مؤثر و پرجاذبه او به اسلام مشرف شدند و در کشورهاى عربى موقعیت ویژه‌اى داشت».



وی پس از پیروزى انقلاب از سوى امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوى منصوب شد و پس از رحلت امام(ره)، این حکم از سوى حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌اى رهبر انقلاب تمدید شد.

در کارنامه فعالیت آیت‌الله واعظ طبسی علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوى، حضور در نهادهایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبرى، ریاست حوزه علمیه خراسان هم به چشم می‌خورد.

ایشان در آخرین حضور فعال سیاسی‌اش روز جمعه هفتم اسفند ماه در پای صندوق رای حاضر شد و در عصر همان روز به دلیل عارضه تنفسی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شد و در نهایت بامداد جمعه چهاردهم اسفند ماه پس از تحمل یک دوره بیماری چشم از جهان فروبست و دعوت حق را لبیک گفت.

نظر علما و مراجع تقلید درخصوص 37 سال خدمت یار صادق انقلاب

در پی رحلت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب، مسئولان کشوری و لشگری و علما و مراجع تقلید قم هر کدام در پیامی جداگانه این ضایعه دردناک را تسلیت گفتند.

رهبر معظم انقلاب

ایشان برادری همدل برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام و خدمت‌گزاری پایدار برای انقلاب بود

حسن روحانی رئیس‌جمهور

فقدان  آیت‌الله واعظ طبسی، ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می‌شود. 

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم

آیت‌الله واعظ طبسی بعد از پیروزی انقلاب، یکی از چهره‌های تأثیرگذار بود که در نظام اسلامی نقش‌آفرینی کرده است.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم

خدمات این عالم وارسته همیشه در خاطره‌ها باقی و جاودان خواهد ماند.

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه

آیت‌الله واعظ طبسی همواره در عرصه‌ها و فرازهای تاریخی و ماندگار نهضت اسلامی ایران پشتیبان و قوت قلب امت و امام بود.

آیت‌الله بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور

آیت‌الله واعظ طبسی از استوانه‌های نظام اسلامی بود

آیت‌الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه

ایشان یاور اسلام و نظام اسلامی در خدمت به جامعه بود و منشأ تربیت و آموزش چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری بود.

آیت‌الله یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری

این عالم ربانی عمرش را صرف نشر معارف و دفاع از نهضت حضرت امام خمینی کرد

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان رهبری

طومار پربار حیات آیت‌الله واعظ طبسی بی‌تردید از تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی و از خاطره مردم شریف خراسان پاک نخواهد شد.

آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)

این عالم تلاش‌گر پس از انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های گوناگون یار صدیق امام و رهبری بود.

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد

اگر صلابت آیت‌الله طبسی نبود جریان تحجر مشهد را فرامی‌گرفت

حضرت آیت الله جوادی آملی حضرت واعظ طبسی در امتداد مبارزات نیم قرن خود، با نصب بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره به مقام شامخ خدمت به آستان قدس رضوی علیه السلام نائل آمد و زعامت حوزه های علمی خراسان را به عهده گرفت و با صدر مشروح تمام قلمروهای یاد شده را با صلاح و سداد و اخلاص اداره کرد.

یار صادق انقلاب پس از 37 سال خدمت با تشییع باشکوه مردم مشهد به دیار حق شتافت +فیلم و تصاویر

یار صادق انقلاب پس از 37 سال خدمت با تشییع باشکوه مردم مشهد به دیار حق شتافت +فیلم و تصاویر

روسای 3 قوه برای حضور در مراسم تشییع آیت الله طبسی به مشهد رفتند

رئیس‌جمهور صبح شنبه برای شرکت در مراسم تشییع پیکر عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی؛ یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، عازم مشهد مقدس شد.

همچنین دکتر علی لاریجانی و آیت الله آملی لاریجانی ساعتی پیش وارد مشهد شدند.

پیکر آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی قرار است امروز با حضور مقام‌های ارشد کشور در مشهد مقدس تشییع شود.

یار صادق انقلاب پس از 37 سال خدمت با تشییع باشکوه مردم مشهد به دیار حق شتافت +تصاویر

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مرحوم واعظ طبسی نماز میت اقامه کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع)، بر پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی نماز میت اقامه کردند.

00:00 05:36
فیلم/ نماز رهبرانقلاب بر پیکر آیت الله واعظ طبسی
عکس/ تصویری از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مرحوم آیت‌الله #واعظ_طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی
http://namehnews.ir/files/fa/news/1394/12/14/221928_707.jpg

نظرات  (۳)

رحمت الله علیه 
۱۵ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۵۱ خواندنی ها
خدا رحمتش کنه ان شاءالله
سلام خداقوت 
زیبا بود 
منتظرحضورونظرات زیبای شما هستیم.
معبر شهدا را با دنبال کردن خود حامی باشید.
اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی