سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

حجت‌الاسلام موسوی؛ حکومت اسلامی، بزرگترین نعمت خدا برای مسلمین است

امروز باید شکرگزار نعمتی باشیم که ما را از شر سلطنت 2500 ساله شاهنشاهی نجات داد؛ آن نعمت، نعمت ولایت و حکومت اسلامی است.  

حکومت اسلامی، بزرگترین نعمت خدا برای مسلمین است متن کامل سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی در شب دوم مراسم دهه اول محرم در هیئت روضه‌الزهرا (س) را از نظر می‌گذرانید.

حکومت اسلامی و رهبری آن از نظر امام خمینی(ره) - اسلام تایمز

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا عده‌ای با مسلمانان سر جنگ دارند؟

اگر شخصیت اخلاقی انبیاء و اولیاء(ع) را تحلیل کنیم، به این نتیجه میرسیم که این‌طور است وقتی شما یک آدم اخلاقی را در نظر بگیرید معمولاً همه او را دوست دارند. وجود نازنین این جانشینان خدا بر روی زمین، با این‌همه علم، اخلاق، کرم، بزرگواری آیا این‌ها دشمن‌ساز است؛ یعنی اینکه فرض کردید؛ باید این سؤال را از انسان‌هایی که سکولار هستند و دین را از سیاست جدا می‌دانند، مطالبه کرد که اینکه شما می‌گویید این‌همه کشته، اسیر و زجری که اهل‌بیت(ع) و انبیاء عظام کشیدند برای این است که آن‌ها افراد متخلق و اخلاقی بودند؟ انسان‌های عالم و عالم پرور بودند؟! یعنی امام صادق(ع) که آخر به زهر کینه منصور به شهادت رسید برای این بود که کار علمی می‌کرد؟!

انسان‌ها هر چقدر هم خبیث باشند تا کسی آن‌ها را اذیت نکند و مانعی برای قدرت‌نمایی‌شان ایجاد نکند کاری با او ندارند. در طول تاریخ این‌همه آدم‌ها اخلاقی علمی بودند که طواغیت نه اینکه با آن‌ها کار نداشتند بلکه آن‌ها را تأیید و کمک می‌کردند، پس چرا اهل‌بیت(ع) و انبیاء عظام این‌قدر مورد شکنجه و آزار قرار گرفتند و هیچکدام از اهل‌بیت(ع) نبود مگر اینکه یا با شمشیر و یا با زهر توسط دژخیمان زمانه به شهادت رسیدند؟!

جواب این سؤال خیلی واضح است و آن‌هم اینکه شخصیت اصلی ائمه(ع) "مبارز بودن و تلاش‌گر بودن در جهت گرفتن قدرت و حاکمیت" بوده است. اگر اهل‌بیت اهل مبارزه نبودند با طاغوت درگیر نمی‌شدند و داعیه قدرت نداشتند، چرا باید مورد هجمه دشمنان واقع شوند؟ نمونه اعلی و واضح آن سیدالشهدا(ع) است. برخی‌ها این‌قدر سرشان در برف می‌کنند در مورد سیدالشهدا هم می‌خواهند تشکیک کنند که حضرت دنبال حکومت و قدرت نبود ولی واقعاً این قابل تشکیک نیست؛ اما سؤال ما این است پس امام صادق(ع)، امام باقر(ع) و امام هادی(ع) چرا شهید شدند؟ فاطمه زهرا صلوات الله علیها چرا شهیده شدند؟ این‌ها دنبال حکومت و قدرت بودند.

تفاوت دیدگاه صالحان و کافران نسبت به قدرت و حکومت

علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان می‌فرمایند: «قدرت برای انسان‌های صالح نعمت است اما برای کسی که قدرت را هدف و نه وسیله می‌داند و آن را برای مطامع دنیایی می‌خواهد نغمت است.»

اهل‌بیت(س) انسان‌هایی بودند که قدرت را برای تربیت انسان‌ها می‌خواستند از همین جهت است که با آن‌ها مبارزه می‌کنند و آن‌ها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.

پاسخ به یک شبهه‌ی فراگیر: آخوند را چه به سیاست؟!

باید این پنبه را از گوشمان بیرون کنیم که اهل‌بیت(ع) موجودات صرفا اخلاقی بودند که دست به سیاه‌وسفید نمی‌زدند. این تفکر باطل بزرگ‌ترین خطری است که انقلاب اسلامی و کل اسلام را تهدید می‌کند. این تفکر را امروز با این جمله می‌‌شناسند که «آخوند را چه به سیاست!» کسی که این جمله را بگوید همان جمله‌ای است که امام علی(ع) و امام حسین(ع) را چه به حکومت؟! مسئله حکومت، برای ائمه مسئله اصلی است.

می‌دانید چرا دشمنان با علی مشکل داشتند؟ «أَم یَحسُدُونَ الناسَ عَلى ما آتاهُمُ اللهُ مِن فَضلِهِ» (نساء53) که امام صادق(ع) به استناد این آیه دلیل شهادت امیرالمؤمنین(ع) را بیان می‌کند که دلیل آن حسادتی بود که دشمنان به او داشتند.

حالا دلیل حسادتشان چیست؟ «فَقَد آتَینَا آلَ إِبرَاهِیمَ الکِتَابَ وَالحِکمَةَ وَآتَینَاهُم مُلکًا عَظِیمًا» دلیلش این است که خداوند در قرآن می‌فرمایند اگر می‌بینید این‌ها به آل ابراهیم حسادت می‌کنند برای این است که من به آل ابراهیم دو نعمت بزرگ حکمت و حکومت دادم. لیاقت حکمت داشتن و اداره حکومت. امام صادق(ع) می‌فرمایند مصداق کامل این آیه امیرالمؤمنین علی(ع) است. زیرا می‌دیدند امیرالمومنین(ع) و اولاد ایشان، لایق‌ترین افراد برای حکومت هستند.

چرا امام زمان پس از 1400 سال هنوز غایب است؟

وجود مقدس حضرت حجت ارواحنا له الفداء فقط به خاطر همین مسئله در پس پرده غیبت است. زیرا زمینه حکومت و قدرت سیاسی حضرت فراهم نیست، نه اینکه چون زمینه کار علمی و اخلاقی فراهم نیست؛ زمینه قدرت حضرت فراهم نیست.

مقام معظم رهبری در کتاب «هم‌رزمان حسین» می‌فرمایند «مهم‌ترین خصوصیت شیعه این است که بفهمد هدف امامش چیست و خط امامش را به خوبی بفهمد.» حضرت آقا می‌فرمایند «خط امام 250 ساله، یعنی 250 سال حضور فیزیکی ائمه(ع)، یک خط کلی بیشتر نداشت و آن‌هم مبارزه و تلاش در جهت ایجاد حاکمیت و قدرت سیاسی بود.» این مسئله است که دشمن را می‌لرزاند.

برای اینکه این حرف بیشتر اثبات شود یک جمله بسیار زیبا از رهبر انقلاب بخوانیم: «اگر مردم کوفه پای حرف مسلم می‌ایستادند حسین(ع) به مسلخ نمی‌رفت. اینکه می‌گوییم ما اهل کوفه نیستیم یعنی اهل کوفه نیستیم و مسلم را تنها نمی‌گذاریم.» اهل کوفه مسلم را که جانشین امام زمان بود تنها گذاشتند.

حکومت اسلامی، بزرگترین نعمت خدا برای مسلمین است

وقتی ابلیس، مسلمانان را به نماز خواندن تشویق می‌کند

اگر شخصی هدف اصلی دشمن را بفهمد به خاطر چند مشکل جزئی اقتصادی، کلیت نظام اسلامی را زیر سؤال نمی‌برد. هدف اصلی دشمنان خارجی و دورو و منافق داخلی عبارت از نفی حکومت دینی و اسلامی است. آن‌ها می‌خواهند دین حکومت نداشته باشند نه اینکه اصلا دین نباشد. مسئله این نیست که ما نماز بخوانیم یا نخوانیم! بلکه مسئله این است که اسلام حکومت نداشته باشد.

برای همین در طول تاریخ وقتی شیعیان بخواهند یک نظام اجتماعی و حکومت درست کنند شیاطین جن و انس تلاش می‌کنند این نظام اجتماعی ایجاد نشود.

برای استکبار جهانی فقط کافی است شما ولایت نداشته باشید؛ در این صورت طواغیت حتی در امور دنیوی و برخی امور به‌ظاهر اخروی کمکتان می‌کنند و کاری با شما ندارند. اتفاقا می‌گویند نمازتان را هم خوب بخوانید. ولی وقتی مسئله، مسئله حکومت دینی است و ولایت الهی بخواهد حاکم شود دیگر آن موقع نمی‌تواند. اصل قضیه برای این‌ها این است و به کمتر از این راضی نیستند. حکومت دینی باید از بین برود. این‌ها می‌دانند تا وقتی قدرت در دست دین و احکام دینی است این‌ها کاری نمی‌توانند بکنند.

تکرار تجربیات صدر اسلام توسط آمریکا و اسرائیل 

دشمنان امروز اسلام -در راس آنها آمریکا و اسرائیل- می‌خواهند تجربه‌ای را که در صدر اسلام به وجود آوردند دوباره تکرار کنند و علی را کنار بگذارند! در مجموع دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی می‌خواهند ولی فقیه حاکم نباشند.

حکومت اسلامی، بزرگترین نعمت خدا به مسلمانان

هر وقت اسمی از نعمت می‌بریم به یاد آیه «لَئِن شَکَرتُم لَأَزِیدَنَکُم» -آیه7سوره ابراهیم- می‌افتیم. برای درک بهتر این آیه شایسته است آیات قبل و بعد از آن را نیز مطالعه کنیم.

پیامبری که بیشترین آیه را به خود اختصاص داده است حضرت موسی علی‌نبینا‌و‌آله‌علیه‌السلام است زیرا ایشان پیش از پیامبر اسلام تنها نبی الهی بود که توانست حکومت و جامعه ایمانی تشکیل دهد.

یکی از آن آیاتی که درمورد قوم بنی‌اسرائیل و حضرت موسی این است «وَإِذ قَالَ مُوسَى لِقَومِهِ یَا قَومِ اذکُرُوا نِعمَةَ اللَهِ عَلَیکُم» حضرت موسی به قومش گفت یاد بیاورید نعمت‌هایی که خدا به شما داده است. کدام نعمت‌ها؟ «إِذ أَنجَاکُم مِن آلِ فِرعَونَ» آن نعمت که شما را از شر فرعون نجات داد.

امروز نیز باید شکرگزار و قدردان آن نعمتی باشیم که ما را از شر سلطنت 2500 ساله شاهنشاهی نجات داد. آن نعمت، نعمت ولایت و حکومت اسلامی است.

کسانی که می‌خواهند شکر نعمت کنند باید درک درستی از نعمت داشته باشند، نعمت قدرت و حاکمیت اسلام بزرگترین نعمت است. بدترین کفران نعمت این است که این قدرت را باور نداشته باشید و به رسمیت نشناسید. تمام افرادی که با سیدالشهدا(ع) همکاری نکردند مشکل‌شان این بود که باور نمی‌کردند امام حسین(ع) تنها ابرقدرت جهان است.

باید بخاطر عزاداری‌هایمان توبه کنیم!

ما باید برای بسیاری از عزاداری‌هایمان توبه کنیم! ما خوب برای سیدالشهدا(ع) عزاداری نکردیم. پس شما در جلسات اباعبدالله چه کار می‌کردید، مداحان و سخنرانان معارف اهل‌بیت را به خوبی بیان نمیکنند و به عزاداری‌های سطحی بسنده می‌کنند.

به عنوان مثال وقتی امام حسین علیه‌السلام به سربازان و یاران خویش می‌گفتند که فردا همه‌ی ما را به شهادت می‌رسانند، یکی از اصحاب گفت «یک‌بار یا دو بار یا 70 بار من را بکشند و زنده کنند؛ باز هم از راه درست دست برنمیدارم.» این همان مسئله‌ای است که باید به روش هنرمندانه بیان شود تا مستمعین هیئات پای منبر رسول‌الله، درس ولایتمداری بیاموزند.

اصحاب امام حسین تحریم شدند ولی گفتند سایه اولاد فاطمه بالای سرمان باشد نان خشک بخوریم شرف دارد به اینکه ولایت طاغوت را بپذیریم. اگر این‌گونه به جریان عاشورا توجه نکنیم، باید از عزاداری‌هایمان توبه کنیم.

از عزاداری‌هایی که قدرت اجتماعی ندارند و از سیاست دوری می‌کنند توبه کنیم. عزاداری سیدالشهدا(ع) قدرت انقلاب اجتماعی دارد.

حکومت اسلامی، بزرگترین نعمت خدا برای مسلمین است

جمله‌ای که ایمان برخی مسئولین را به چالش می‌کشد

جمله سنگینی می‌خواهم بگویم شاید این جمله، ایمان برخی از افراد دارای منصب را به چالش بکشد. کسی که امروز باور ندارد تنها ابرقدرت دنیا جمهوری اسلامی است، حق ندارد در جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرد، ابرقدرت ما هستیم نه آمریکا.

وقتی گفتمان برخی از مسئولین این می‌شود که باید با قدرت‌های جهانی مذاکره کنیم، مشکلات ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

قرآن همواره به مومنین سفارش می‌کند که دشمنان اسلام را ابرقدرت ندانید آن‌ها قدرت نیستند «وَإِنَ أَوهَنَ البُیُوتِ لَبَیتُ العَنکَبُوتِ» همین خانه عنکبوت را باور نکنید. ابرقدرت ولایت‌فقیه است.

ولی الهی، ابرقدرت واقعی است

وقتی هارون‌الرشید متوجه شد که امام موسی کاظم(ع) در میان مردم دارای نفوذ هستند، حضرت را احضار کرد. امام موسی کاظم(ع) به وی گفت: «اَنَا اِمامُ القُلُوبِ وَ اَنتَ اِمامُ الجُسُومِ» یعنی قدرت دست منِ امامِ معصوم است! تو امام جسم‌ها هستی و من امام قلب‌ها.

ابرقدرت امروز سید علی است چرا نمی‌خواهیم باور کنیم. زمانی‌که تمام قدرت‌های جهانی علیه سوریه هم‌پیمان شدند، تنها اجمهوری اسلامی ایران از سوریه حمایت کرد. ابرقدرت واقعی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است که تمام دنیا را به چالش کشید و سوریه را حفظ کرد.

ویژگی یک مومن به درد بخور

عظمت و قوت روح مهم‌ترین شاخصه یک مؤمن به‌دردبخور است. مومن شخصی است که بتوان روی او حساب‌های بزرگ باز کرد. برخی از آدم‌ها خیلی کوچک هستند. «قَدرُ الرَجُلِ عَلَی قَدرِ هِمَتِهِ» هر چه روح ما بزرگ‌تر باشد اهل‌بیت بیشتر رویمان حساب باز می‌کنند.

توبه‌های کوچکی!

موقع گناه کردن شیطان می‌گوید گناه اشکالی ندارد زیرا وقت برای توبه بسیار است و خدا شما را می‌بخشد. اما باید بدانیم بزرگترین اثر گناه این است که انسان را کوچک می‌کند و به خواری و ذلت می‌کشاند.

اصولا انسان‌های کوچک به سمت گناه می‌روند زیرا ارزش خود را درک نمی‌کنند.

اگر می‌خواهیم از اساس توبه کنیم و دیگر به سوی گناه باز نگردیم باید از کوچکی و حقارت خود توبه کنیم! گناه مرا کوچک کرده و باعث شده عظمت روحی من لکه‌دار شود.

یکی از بهترین راه‌های مقابله به حیله‌ی شیطان این است که هر وقت موقعیت گناه برای ما ایجاد شد، به خودمان بگوییم شاید خدا گناه من را ببخشند ولی گناه باعث می‌شود من عظمت روحی خود را از دست بدهم و کوچک شوم و در این صورت دیگر نمی‌توانم برای یاری امام زمان کاری کنم. «إِلَهِی أَلبَسَتنِی الخَطَایَا ثَوبَ مَذَلَتِی» این‌قدر آلوده به گناه شدیم دیگر مهدی فاطمه روی ما حساب نمی‌کند.

منبع : روضه نیوز

مطالب مرتبط: ولایت فقیه ، امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری

نظرات  (۱)

۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۴:۳۰ دستگاه جوجه کشی ایران جوجه
عالی بووووود مرسی ادمین 

به سایت منم سر بزن بد نیست اینم آدرسش https://iranjooje.com مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی