سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورها با ایران:
مهم نیست؛ با التماس بر می‌گردند
آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: برخی وقتی می‌شنوند عربستان قطع رابطه کرده و چند کشور جیره‌خوار به تبع‌شان اقدامی را انجام داده‌اند، هول می‌شوند و خیال می‌کنند آسمان به زمین آمده است؛ هیچ مهم نیست، برخی رابطه‌ها گاهی برای انسان عیب است و قطع آن رفع عیب به حساب می‌آید؛ آن هم کشورهایی که هیچ نقشی در دنیا ندارند و دولت‌‌هایی ناتوان و ضعیف محسوب می‌شوند.

http://www.basij.ir//parameters/basij/modules/cdk/upload/content/news/20878/IMAGE635348753693014494.jpg

آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، بر لزوم حفظ سنت های اصیل حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: یک تفاوتی ما با نظام های آموزشی دنیا داریم، ان شاءالله انگیزه ما برای درس خواندن الهی است، نباید اجازه داد این انگیزه های الهی در حوزه کمرنگ شود.

وی اضافه کرد: بسیار دردناک است که در ابتدای سال در یک درس به عنوان مثال هفتاد نفر شرکت می کنند اما در پایان سال به نصف و یا کمتر می رسد، این مساله به هیچ وجه درست نبوده و با رسالت طلبگی سازگار نیست.

اجازه ندهیم امتیازات نظام آموزشی حوزه کمرنگ شود

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مطالعه قبل از درس، حضور مستمر در درس، مطالعه بعد از درس و مباحثه از امتیازات منحصر به فرد نظام آموزشی حوزه های علمیه است، نگذارید این امتیازان در حوزه کمرنگ شود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: بزرگان حوزه با همین نظام آموزشی که حتی امتحان هم در آن وجود نداشت به قله های رفیع رسیده اند؛ حوزه با همین نظام آموزشی شیخ طوسی ها، علامه ها و شیخ انصاری ها پرورش داد و این محقق نمی شود مگر این که همان انگیزه و احساس مسؤولیت الهی وجود داشته باشد.

واکنش جالب آیت الله مکارم به موضوع قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورها با ایران

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مساله قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورها با جمهوری اسلامی ایران اشاره و آن را مساله ای ندانست که برخی به خاطر آن نگران شده اند.

وی بیان داشت: برخی وقتی می شنوند عربستان قطع رابطه کرده و چند کشور جیره خوار به تبع شان اقدامی را انجام داده اند، هول می شوند و خیال می کنند آسمان به زمین آمده است؛ هیچ مهم نیست، برخی رابطه ها گاهی برای انسان عیب است و قطع آن رفع عیب به حساب می آید.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: این که چند مزدور پول بگیرند و به دنبال سعودی ها حرکات ناموزونی انجام دهند، چندان اهمیتی ندارد؛ آن هم کشورهایی که هیچ نقشی در دنیا ندارند و دولت هایی ناتوان و ضعیف محسوب می شوند؛ اینها چیزی نیست که در روحیه ملت ما تاثیر بگذارد.

وی گفت: روزی می رسد که همین ها با التماس بر می گردند و تقاضای ارتباط و برقراری روابط دیپلماتیک می کنند، دنیا در پی اعدام عالم شجاع و بیگناه اینها را محکوم کرد گفتند کاری کنیم که این اثر برچیده شود و آمدند این بازی را راه انداختند؛ تعرض و تخریب برخی اماکن شان نیز بهانه به دست شان داد که البته همه مسؤولان این حرکت را نادرست خواندند و از پیگیری این مساله خبر دادند.

باطن و ماهیت رژیم آل سعود برای جهانیان هویدا شده است

وی بیان کرد: امروز پرده ها کنار رفته و باطن سعودی ها هویدا شده است، یکی از مطبوعات غربی نوشته بود عربستان سعودی نفت، خرما و تروریسم صادر می کند، برای غربی ها نیز این مساله به وضوح ثابت شده است.

عربستان زادگاه تروریسم است

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که زادگاه و کانون تروریست ها عربستانس سعودی است، گفت: اندیشه های تکفیری همچنان در مدارس این کشور تدریس می شود؛ علما باید ریشه های این اندیشه را با استدلال و منطق بزنند، تا افراد فریب آنها را نخورند. ما به سهم خودمان اقداماتی انجام داده ایم و در آینده نیز فعالیت هایی را انجام خواهیم داد.

این مرجع تقلید یادآورشد: ریشه تمام مشکلاتی که در منطقه داریم به وهابیت تفکیری بر می گردد؛ اینها تا این اعتقادات را رها نکنند و به صفوف امت اسلام برنگردند مشکل پا برجا خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: البته دشمن نیز به این مسائل دامن می زند؛ آنها با ترفند جنگ مذهبی و شیعه سنی می خواهند اهداف و نقشه های شوم خود را عملی کنند؛ امیدواریم به لطف و عنایت خدای متعال همه مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند و با وحدت و همدلی دشمنان را نا امید کنند.

بیان نکات اخلاقی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری روایتی از امام حسن عسکری(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: کسی که غیر مستحق را مدح کند خودش متهم می شود.

این مرجع با بیان این که مداحی کردن(ستایش) اشخاص بویژه در حضورشان مورد نهی دین مبین اسلام قرار گرفته است، گفت: مداحین ولو دروغ نباشد سبب غرور اشخاص می شود و این غرور ممکن است سرچشمه کارهای خلاف زیادی شود.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: همواره اطراف مراکز قدرت افراد ستایشگری بوده اند که عیوب را می پوشاندند و در بیان نقاط مثبت نیز غلو می کردند و به همین دلیل کارهای خلاف و ناپسند زیادی انجام می شود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: مثل مفتیان مداحی که در عربستان سعودی هستند، فاجعه منا را قضا و قدر الهی دانستند، در حادثه دردناک شهادت شیخ نمر نیز گفتند به کتاب و سنت عمل شده است.

وی با اشاره به فرازهایی از خطبه همام از کتاب شریف نهج البلاغه، گفت: یکی از خطراتی که جامعه را تهدید می کند مدح و تعریف های نابجا است، مذمت نابجا نیز خطر است، اگر کسی خوب است جلوی خودش او را مدح نکنید چرا که به غرور و خود برتر بینی منجر می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی