سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

آقای قرائتی هم نهج البلاغه ای شد!

پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵ ب.ظ

مدتی بود که تمایل جدی داشتم تا استاد عزیز قرآن حضرت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی را در جریان نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی قرار بدهم و از رهنمودهای ایشان بهره مند شوم تا اینکه روز ۱۰ ماه مبارک مصادف با ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ در مدرسه علمیه نواب در مشهد مقدس خدمتشان رسیدم.

دقایقی تا اذان ظهر مانده بود که وارد مدرسه شدم و تا چشمم به ایشان افتاد که در راهروی مدرسه در حرکتند به سرعت خودم را رساندم و بعد از سلام عرض کردم:” مهدوی ارفع هستم! از نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی که قبلا تلفنی با هم صحبت کردیم”…. خلاصه دو سه دقیقه ای با ایشان صحبت کردم و اصلا راضی نبودم چون در بین تمام کسانی که این بزرگوار را می شناسند معروف است که آقای قرائتی خیلی حوصله شنیدن صحبت طولانی را ندارند و فورا وسط حرف می آیند و … خودشان هم می فرمایند که من بیش از ۵ دقیقه نمی تونم گوش بدم، خوابم می بره باید حرف بزنم!

الغرض قرار شد بعد از نماز و سخنرانی ایشان به اتاقشان بروم و فوری و سریع مطلب را بگویم. از طرفی با خود عهد کرده ام اگر لازم شد که با هر مقام و مسئول و عالمی درباره نهج البلاغه صحبت کنم، مواظب باشم شان و حرمت امیرالمومنین و نهج البلاغه حفظ شود.

این فکر و نگرانی اذیتم میکرد تا جایی که دو سه مرتبه تصمیم گرفتم که اصلا بعد از نماز خدمت ایشان نرسم و عطایش را به لقایش ببخشم.

توسل راهگشا

Image result for ‫نهج البلاغه‬‎

بالاخره توسلی به امیرالمومنین کردم و به خداوند عرض کردم اگر قرار است ایشان حرف را ناقص و بی حوصله گوش بدهند کاری کن که اصلا جلسه شکل نگیرد ولی اگر به من عنایت می کنی که با بیان قوی مطلب را کامل برسانم و ایشان سکوت و حوصله نشان می دهند خودت کار را جور کن!

اما بعد از نماز یکی از همراهان ایشان که سابقا شاگرد بنده در حوزه قم بود اصرار کردند که من زودتر از بقیه به اتاق آقای قرائتی بروم… بلافاصله اتاق پر شد از علما و روحانیون و اساتید و من به برکت توسلی که کرده بودم آرام نشستم.

با کمال تعجب آقای قرائتی خطاب به جمع فرمودند: آقایون این آقای مهدوی طرحی دارند درباره نه

ج البلاغه که اگر بتونند ۵ دقیقه ای همه اش را توضیح بدهند من می شنوم

شماها هم بشنوید و نظر بدهید!
بنده هم با توکل بخدا شروع کردم به صحبت و سعی کردم با سلیقه و سبک و سیاق آقای قرائتی و کمی با سرعت بالا حرف بزنم…. جای همگی خالی حدود ۲۲ دقیقه بدون وقفه حرف زدم و در تمام این ۲۲ دقیقه هم آقای قرائتی و هم بقیه حضار با ذوق و شوق و سکوت کامل گوش می دادند الحمدلله

در پایین فیلم ۲۲ دقیقه صحبت بنده و دقت کامل استاد قرائتی موجود است که یکی از دوستان با موبایل گرفته اند.

در پایان عرایض بنده آقای قرائتی که به وجد آمده بودند حدود ۱ ساعت و نیم صحبت کردند و نکات خیلی عالی در پیشبرد نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی فرمودند و بسیار اظهار لطف کردند و گفتند من هم هرجا بتوانم از شما و کارتان حمایت می کنم.

اما مطلب جالب تر اینکه عصر همان روز همان طلبه جوان همراه آقای قرائتی تلفن کرد و گفت آقای قرائتی به من دستور دادند با آقای مهدوی تماس بگیر و بگو اگر یک وقت من چیزی گفته ام که ناراحت شده اید حلال کنید و بعد گفت حاج آقا بلافاصله بعد از رفتن شما فرمودند من از فردا در مشهد بجای قرآن می خواهم نهج البلاغه بگویم!

دیشب هم دوباره تماس گربتند و گفتند روضه ای که برای آقای قرائتی خواندید خیلی موثر بود ایشان ظهر دیروز در مدرسه علمیه نواب نامه ۲۵ نهج البلاغه را به زیبایی تبیین کرد و در خلال درس مفصل گریه کرد و گفت: احساس می کنم امیرالمومنین از من خواسته در این ماه رمضان، نهج البلاغه بگویم”

و عجیب تر اینکه حاج آقا تصمیم گرفته درسهایی از قرآن که هر شب در صحن جامع رضوی تا پایان ماه مبارک رمضان دارند را هم از امشب به نهج البلاغه تبدیل کنند و از حکمت ۱ شروع به درس دادن کنند.

@mahdaviarfae

نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی

نظرات  (۲)

آقای قرائتی رو با برنانه درسهایی از قرآن شناختیم
و امیدوارم در همین راستا ادامه بدن
۰۸ تیر ۹۶ ، ۱۷:۱۰ علی اسمعیلی
ان شاء الله ما نیز به امر خطیر یعنی نهج البلاغه خوانی اهمیت دهیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی