سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

اگر اقتصاد به معنای رانت دادن است، ما بلد نیستیم!

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹ ق.ظ

رئیسی در جمع مردم شیراز:

اگر اقتصاد به معنای رانت دادن است، ما بلد نیستیم!

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه سایه جنگ را از این کشور دور کرده، حضور جوانان متدین و برومند این کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بعد از ظهر امروز در جمع مردم شیراز و در مصلای این شهر، اظهار داشت: کشور ما دارای نعمت ها و منابع بسیاری است که ویژگی برجسته ای است و منابع انسانی خلاق و نوآوری هم دارد.

وی با اشاره به نقش آفرینی جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: امروز هم در عرصه های نانو، هوافضا و دیگر علوم به نقش آفرینی می پردازند و افتخار آفرینی می کنند.

رئیسی ادامه داد: آنچه سایه جنگ را از این کشور دور کرده، حضور جوانان متدین و برومند این کشور است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اشتباه است اینکه برخی به دست دیگران در خارج از کشور نگاه کنند و توانمندی های داخلی را نمی بینند. اگر کشور را معطل گذاشتید تا بیگانگان گره از مشکلات ما بگشایند، سوال این است که بیگانگان تا به حال گره از کدام کشور در جهان گشودند؟

وی گفت: امام راحل و رهبری معظم انقلاب به جوانان اعتماد داشته و دارند و اگر امروز مسولین ما هم اعتماد کنند و دولت جوان، جهادی و انقلابی بشود مشکلات در کشور حل می شود.

رئیسی افزود: قرار بود اول این دولت ورود کالای خارجی کاهش داشته باشد اما هر سال ۱۰ میلیارد دلار کالا وارد می شود. آیا قاچاق کالا قابل حل نیست؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چرا این میزان فقر، بیکاری و تبعیض در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دلیل دارد، یکی از دلایل آن قاچاق کالا، دیگری واردات بی رویه کالا به کشور است.

وی ادامه داد: ما می گوییم چرا کسانی باید از فقر رنج ببرند، شما می گویید چگونه قابل حل است؟ ما می گوییم یارانه را باید افزایش دهیم ولی آقایان می گویند از کجا منابع آن را تامین می کنید؟ شما مگر این روزهای اخیر نزدیک به انتخابات یارانه و حمایت مالی اقشار تحت حمایت سازمان های حمایتی را افزایش ندادید؟ این منابع کجا بود تا به حالا که الان یارانه کسانی که قطع شده را پیامک می دهید که وصل می کنید؟

رئیسی اظهار داشت: می گوییم چرا این مقدار تعطیلی کارخانجات را داریم. این میزان حجم نقدینگی پول در کشور کجا رفته که کارخانه ها تعطیل می شوند و تولید کاهش داده شده است؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر اقتصاد به معنای اعطای امتیاز و امکانات و رانت دادن به چند نفر خاص هست باید بگوییم که نه بلد نیستیم این رویه اقتصادی را؛ ما می گوییم جوانان ما تسهیلات ازدواج می خواهند و در نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

وی خاطر نشان کرد: چرا باید این جوانان معطل گرفتن این میزان اندک وام ازدواج باشند و در عوض عده ای خاص به گرفتن وام های کلان دسترسی داشته باشند؟ فساد فراجناحی شده و متعلق به جناح خاصی نیست.

رئیسی ادامه داد: ما می گوییم نرم افزار جامعی تهیه بشود که کلیه تولیدات، واردات و صادرات و امثال این ها را داشته باشیم و در دسترس مردم باشد و این یعنی داشتن سامانه جامع اطلاعات که شفاف سازی هم است و زمینه ساز جلوگیری از فساد در کشور است و باعث اطمینان دهی به مردم می شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما بعد از چهار سال باید بگویید این کارها را انجام دادیم، نه اینکه بگویید این کارها باید بشود.

وی با بیان اینکه بهترین شغل برای من به عنوان طلبه ای ساده خادمی در آستان مقدس رضوی است، اطهار داشت: دیدن اشک چشم خانمی که می آید می گوید چهار پسر دارم و فقط یک نفر از آنها را مشغول به کار کنید و یا اینکه مشکلات دیگری که فقرا و محرومین برای ما تعریف می کنند و مواردی از این دست باعث شد وارد این عرصه شویم.

رئیسی گفت: ایران تعهدات خودش را در برجام انجام داده و این قبل از انجام تعهدات طرف مقابل بوده و این به معنای نقد نشدن چک برجام است که این دولت توان آن را ندارد، باید دولت انقلابی باشد تا به نفع کشور و مردم این چک را نقد کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دیپلماسی شما داروی که ما سهم اقتصادی کمتری از ترکیه در عراقی داشته باشیم که روابط بسیار خوبی با آن داریم، گفت: دیپلماسی یعنی هموار کردن روابط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با کشورهای منطقه ای و همسایه با اولویت بالا و نه ارتباط با چند کشور محدود اروپایی که شما داشتید.

رئیسی ادامه داد: اگر دیپلماسی این باشد که به اروپایی ها بگوییم اگر شما از برجام حمایت نکنید ما در انتخابات پیروز نمی شویم، ما این را بلد نیستیم.

وی تصریح کرد: ما گفتیم دولت کار،  یعنی وزیر و مدیر این دولت همه باید کار کنند، تولید و ایجاد اشتغال را هم حمایت کنند و در بخش خصوصی و شرکت ها فعال نباشند. گفتیم دولت کرامت، همه مردم کرامت دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: می گویید حقوق شهروندی و برای آن رونمایی میکنید، حقوق شهروندی که با رونمایی حل نمی شود؛ حقوق شهروندی این است که بیکار کار داشته باشد، فقیر پول برای امرار معاش داشته باشد.

رئیسی اظهار داشت: کرامت را خدا به مردم داده ما کی هستیم، ما می توانیم آزادی هایی که خداوند داده است را تضمین کنیم.

وی با بیان اینکه استان فارس می تواند قطب گردشگری باشد و تمدن ساز است گفت: این استان ادبیات و شعرش، هنر و هنرمندیش آوازه عالم است، توریسم در این استان هم گردشگری است و هم پزشکی و این استان ظرفیت این که را دارد که قطب گردشگری پزشکی باشد.

از اقدام انقلابی آقای قالیباف تشکر می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کناره گیری محمد باقر قالیباف گفت: آقای قالیباف کاری انقلابی انجام دادند که تشکر میکنم.

رئیسی اظهار داشت: آقایان می گویند اینها آمدند که بازگشت به گذشته را داشته باشند و یا دیوارکشی داشته باشند، نه بازگشت به گذشته و تحمل وضع موجود؛ بلکه تعییر! ما دیواری بلند بین چپاول گران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.

نظرات  (۱)

۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۴:۲۰ سید حسین سعادتمند
سلام.
خواهشا ما را هم دنبال کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی