سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

عکس شهید اصغر یوسفی

نام: علی اصغر

شهرت: یوسفی

نام پدر: نصر اله

تاریخ تولد: ۱۳۳۷/۱۰/۱۰

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۷/۲۳

محل شهادت: سومار

محل دفن: دار الرحمه شیراز

شهید علی اصغر یوسفی در سال ۱۳۳۷ در یک خانواده مؤمن و مذهبی در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود.

شهید یوسفی دوران طفولیت را در آغوش گرم خانواده خود گذراند و دوران تحصیلات ابتدائی و راهنمائی و متوسطه خود را در آبادان با موفقیت گذراند .

شهید بزرگوار علی اصغر یوسفی در اوج پیروزی انقلاب به یک فرد انقلابی فعالیت چشم گیری داشت که بوسیله رژیم سفاک پهلوی دستگیر و به زندان افتاد لیکن به علت مقاومت ایشان زیر شکنجه های ساواک نتوانستند از ایشان اعترافی بگیرند و مجبور به آزادی ایشان شدند.

شهید بزرگوار یوسفی پس از اخذ دیپلم برای گذراندن دوران سربازی داوطلبانه به خدمت سربازی اعزام شد و در تیپ ۵۵ هوابرد شیراز مشغول خدمت گردید که پس از مدتی تقاضای اعزام به جبهه نمود و با تقاضای ایشان موافقت شد و داوطلبانه به جبهه اعزام گردید و در میادین نبرد شجاعتها و رشادتهای بی نظیری از خود نشان داد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۷/۲۷ در منطقه سومار در حالی که کمتر از ۱۰ روز از پایان خدمت سربازی ایشان نمانده بود به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

ویژگی بارز اخلاقی شهید بزرگوار علی اصغر یوسفی حسن خلق و روحیه بالا ، کار و تلاش ایشان بود، از خدمت خسته نمی شد و با روحیه خستگی ناپذیر خود به دیگر هم‌رزمان خود روحیه می داد.

روحش شاد و راهش پر رهرو …

وصیتنامه شهید اصغر یوسفی

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به روح پرفتوح شهیدان و تمامی رزمندگان جان برکف جبهه های حق و سلامی پاک و خالصانه خدمت پیشوای دل مؤمنان و رهبر عزیز انقلاب و بعد سلامی سرشار از محبت خدمت مادر وخانواده عزیزم امیدوارم که حال همگی خوب باشد قبل از هر چیز از پدر و مادر عزیزم از صمیم دل درخواست می کنم که مرا حلال کنند تا مورد رحمت حق تعالی قرار بگیرم و از مادر عزیزم خواهش می کنم که دعا بفرمایند تا افتخار عظیم شهادت نصیب این بنده سراپا تقصیر نیز شود. و حال ای پدر و مادر عزیز اگر شهید شدم از شما تقاضا دارم که بر سر مزار من و یا در غم نبود من گریه نکنید به شما توصیه می کنم صبور باشید و بردبار. مادرم! پایان نامه بشر مرگ است چه خوب است که انسان مرگی با عزت و در راه مولایش جان بسپارد. و به تو ای خواهرم! سنگر بزرگ خود را یعنی حجاب را محکم نگه دارید و برای خود حضرت فاطمه را اسوه سازید و سعی کنید بچه ها را در مسیر صحیح تربیت کنید و خود نیز نگهدار حرمت خون برادرتان باشید. و به شما برادران عزیزم تاکید می کنم ادامه دهنده راهم باشید و به این دنیای فانی دل نبندید و ایمان خود را تقویت و محکم نگه دارید و ارزش های انقلابی و شعائر اسلامی را تعظیم کنید.
التماس دعا
فرزند کوچک شما علی اضر یوسفی

صفحه شهید در سایت شهدای ارتش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی