سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان ---این نقش ماند از قلمت یادگار عمر

سخن بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

حافظ سخن بگوی که بر صفحه جهان
این نقش مانَد از قلمت یادگار عمر

«نوشته های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ، شهدا و مدافعین حرم»

باید انسانها، هم آموزش داده شوند و هم تزکیه شوند، تا این کره‌ى خاکى و این جامعه‌ى بزرگ بشرى بتواند مثل یک خانواده‌ى سالم، راه کمال را طى کند و از خیرات این عالم بهره‌مند شود. مقام معظم رهبری

التماس دعا
برادر شما شکیبا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
امکانات

پرچم یا مهدی در پیاده روی اربعین - 1397

به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام غلامرضا شاهینی یکی از شرایط ظهور را رویکرد عمومی در جهان نسبت به امام زمان (علیه السلام) عنوان کرد و گفت: روایات زیادی در خصوص علائم ظهور وجود دارد که یکی از آن روایات آمادگی و زمینه‌ای است که باید در مردم شکل بگیرد، و در هر شرایطی نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بیشتر بر سر زبان و در اذعان و یاد مردم باشد. این اقبال و رویکرد مردم یکی از زمینه‌های ظهور است.
وی محرم و عزاداری‌ برای امام حسین (علیه‌السلام) را یکی از این زمینه‌ها خواند و بیان کرد: مردم با اظهار علاقه‌ای که به اباعبدالله (علیه‌السلام) نشان می‌دهند، و از طرفی اظهار تأسف که چرا قیام حضرت ناتمام ماند و خون ایشان ریخته شد و به شهادت رسیدند، به دنبال قیام کننده و منتقیم خون ایشان هستند.
محقق و پژوهشگر حوزوی نقش موکب جمکران در مسیر پیاده روی اربعین را در این فرهنگ سازی را بسیار موثر خواند و بیان کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر خیل عظیم جمعیت عاشق و عزادار به سوی کربلا می‌روند، می‌توان گفت بینش، آگاهی و هدفی که مردم از برگزاری این راهپیمایی‌ها دارند کاملاً روشن است.
شاهینی فرصت اربعین را برای ارائه بحث‌های فرهنگی جهت آگاهی و شناخت مردم نسبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بسیار مناسب دانست و اظهار کرد: مردم با عشق به امام حسین (علیه‌السلام) خود را از کار، زندگی و مشغله‌های روزانه‌‌ رها کرده‌ و از دنیا فارغ می‌شوند و پا در این مسیر می‌گذارند. بنابراین فرصت بسیار خوبی است که در راستای اهداف اباعبدالله (علیه-اسلام) و ظهور ولی عصر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و ایجاد آگاهی و شناخت مردم نسبت به آن حضرت، فعالیت‌های در موکب جمکران در اولویت قرار گیرد.

برگرفته از سایت جمکران

مطالب مرتبط: اربعین ، نوحه و زیارت ، عکس و تصویر

نظرات  (۳)

۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۳:۴۲ ابوالفضل نخعی
صلی الله علیک یا ابا عبدالله
۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۹:۱۶ من انقلابی ام
سلام
جاماندگی هم خیلی سخته
پاسخ:
آن کس که بداند جامانده باز خوب است

وای به حال کسی که نداند جا مانده !
سلام
ان شاالله که همین اماده سازی ها مقدمه ای برای ظهور باشه
پاسخ:
ان شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی